گفته می‌شود که...

معوقات کادر درمان پرداخت شد/مأموریت مهم ضرغامی!/ماجرای دریافت پول برای بازدید از مزار شجریان چیست؟/کنایه توئیتری مطهری به مکرون/توضیحات واعظی درباره جریمه ۵۰ هزارتومانی افراد بدون ماسک/کرونا مصرف سوخت در کشور را کاهش داد و ...

تهدید کننده واقعی امنیت کیست؟

«عباس آخوندی»، وزیر سابق مسکن در دولت آقای روحانی که نرخ مسکن در دوران وزارت او با افزایشی نجومی و چند صددرصدی همراه بود، به‌تازگی گفته است: «وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران بیشتر از همیشه نگران‌کننده شده است و فقر تا مرحله‌ای پیش رفته که ممکن است امنیت را تهدید ‌کند. تورم محصول عملکرد دولت روحانی نیست و درواقع این اتفاق به او و کابینه‌اش تحمیل شده است!». اشاره آخوندی به تهدید امنیت از سوی فقرا، توصیف وضعیتی است که او و امثال او در دولت اعتدال پیگیری کردند تا با گران سازی مایحتاج مردم و نجومی سازی کالاهایی مثل مسکن، مردم را جان به لب کنند و بعد هم آدرس خیابان را نشان بدهند!

جنگی فراتر از دفاع مقدس

معصومه ابتکار، فعال اصلاح‌طلب و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفته است: «من این را قبول ندارم که مسئولان نمی‌توانند کشور را اداره کنند. مسئولان در سخت‌ترین شرایط کشور را جمع کردند. آقای رئیس‌جمهور در حال حاضر در شرایط بسیار سخت که بی‌شباهت با روزهای اول جنگ نیست، کشور را اداره می‌کند. بخشی از کمبودها و کاستی‌ها متعلق به جنگ اقتصادی است، بخش دیگرش متعلق به مشکلات کروناست و بخش دیگرش مشکلات مدیریتی است و این مؤلفه‌ها را کسی نمی‌تواند انکار کند. ما امروز با جنگ روانی مواجه هستیم که شاید مانندش را حتی در روزهای دفاع مقدس هم نداشتیم».
دلواپس واقعی کیست؟

یکی از اقداماتی که رسانه‌های اصلاح‌طلب دنبال می‌کنند افراطی نشان دادن رقیب خود است که با کلیدواژه دلواپسان مطرح می‌شود. این رسانه‌ها از این رویه چند هدف را دنبال می‌کنند؛ اولاً طیف رقیب را افراطی و همان تفنگداران معرفی می‌کنند، دوم مظلوم‌نمایی طیف اصلاح‌طلب، سوم القای این ذهنت در جامعه که این طیف به دنبال راه‌اندازی اعتراضات و حذف اصلاح‌طلبان هستند و آماده‌سازی جامعه به‌منظور ایجاد یک سپر رسانه‌ای به‌منظور خنثی کردن حملات رسانه‌ای رقیب.
معوقات کادر درمان پرداخت شد

نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: «5.500 میلیارد تومان دیگر از منابع صندوق توسعه برای کارانه کادر درمان تخصیص دادیم و تمامی معوقات تسویه شد».

بدهی زنگنه به ظریف!

«مالک شریعتی»، نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی در واکنش به تحریم زنگنه، وزیر نفت، در توئیتی نوشته است: «زنگنه: به ظریف گفتم به ازای هر حرف توافق (برجام) ۱۰۰۰ دلار بهت میدم! ... روز توافق از خوشحالی گریه کردم، چون نجات ما بود.» پس از ظریف، بیژن زنگنه هم توسط آمریکا تحریم شد. راستی آقای ظریف! لطفاً از طلبت بگذر! خیلی سنگین شده؛ قیمت دلار از آن زمان تاکنون حدوداً ۱۰ برابر شده است». توئیت شریعتی اشاره به فیلمی دارد که پس از امضای برجام در فضای مجازی پیچید و در آن زنگنه می‌گوید: «به شوخی به آقای ظریف گفتم هر یک کلمه‌ای که تو در این توافق‌نامه (برجام) امضا کنی من هزار دلار بابتش می‌دهم. هر یک حرف که می‌نویسی حتی اضافه بنویس. واقعاً روزی که گفتند تمام (تصویب) شد، از خوشحالی گریه کردم. این نجات ما بود. بعضی‌ها این زحمات را قدر نمی‌دانند. فکر می‌کنید آقای روحانی و آقای ظریف به‌عنوان یک سیاستمدار نمی‌دانند چه کردند؟ این‌ها برای ملت ایران فداکاری کردند. من دستشان را می‌بوسم».

آخرین تلاش غرب علیه ایران

بعد از گذشت چند سال از آغاز راهبرد «فشار حداکثری» و تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، فاز دوم عملیات براندازی با اسم رمز آشوب‌های خیابانی در حال شکل‌گیری است، چیزی که در آبان سال گذشته یک بار به طور ناقص اجرا شد، اما با هوشیاری مردم شکست خورد. سوژه‌هایی چون اعدام یک قاتل، شایعه کمبود دارو و مواد غذایی، یک درگیری خانوادگی یا برخورد پلیس با یک شهروند، بهره‌گیری از تجمع‌های صنفی و ... که ظرفیت تبدیل به یک آشوب اجتماعی را دارند در روزهای مختلف تیتر نخست رسانه‌ها و هشتگ اصلی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌شوند تا شاید از این رهگذر آن جرقه مورد زده شود. از آنجا که سیاست تحریم و تهدید در مقابل راهبرد «مقاومت فعال»، شکست خورده، آخرین تلاش دشمن از طریق خط آشوب و فتنه در داخل کشور دنبال می‌شود، لذا پیاده کردن مدلی شبیه به بوعزیزی تونسی یا جورج فلوید آمریکایی آن ابزاری است که دشمن به دنبال علم کردن آن در ایران است.

مأموریت مهم ضرغامی!

«عزت‌الله ضرغامی»، عضو شورای عالی فضای مجازی درباره رساندن نامه مردم به مسئولان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «هر وقت که از ضلع غربی پاستور به محل کار می‌روم با آقای فرهاد رحیمی و مشتریانش سلام‌علیک می‌کنم. شغل او نامه‌نویسی از طرف مشتریان به مقامات به‌ویژه ریاست جمهوری است. او کنار خیابان می‌نشیند و برای هر نامه هم بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان می‌گیرد. سینه او صندوقچه دردهای مردم است. بعضی مواقع هم نامه‌شان را می‌گیرم و به دست آن مسئول می‌رسانم. تجربه نشان داده که وقتی با روی خوش با آنان صحبت می‌کنید و نامه‌شان را مستقیم می‌گیرید حالشان خوب می‌شود. این روزها، یکی از جدی‌ترین مأموریت‌های من نامه‌رسانی است!
انتخابات ریاست‌جمهوری در حال پیر شدن

در چهار دهه تاریخ جمهوری اسلامی، دوازده دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده است که در هر دوره کاندیداهایی با سنین مختلف در آن حضور داشتند. اولین دوره انتخابات پر بود از کاندیداهای جوان به طوری که «صادق طباطبایی» با ۳۶ سال سن مجوز حضور در دایره رقبای ریاست جمهوری را پیدا کرد؛ سنی که بی‌سابقه بود و دیگر هیچ وقت در هیچ دوره‌ای از انتخابات، کاندیدایی را با این سن و سال به خود ندید.در سومین دوره انتخابات مردم، آیت الله سیدعلی خامنه‌ای را با ۴۲ سال سن به عنوان رئیس دولت انتخاب کردند و ایشان جوانترین رئیس جمهور ایران در چهار دهه تاریخ جمهوری اسلامی شد. مهدی کروبی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و محمد غرضی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با ۷۲ سال به عنوان پیرترین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شناخته می‌شوند. در اولین دوره انتخابات میانگین سنی کاندیداها ۴۷ سال بود و میانگین سنی در آخرین انتخابات ریاست جمهوری یعنی انتخابات ۹۶ به ۶۴ سال رسید.
ماجرای دریافت پول برای بازدید از مزار شجریان چیست؟

مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می گویند که بازدید از آرامگاه فردوسی همانند بسیاری از ابنیه تاریخی مانند موزه لوور، نیازمند پرداخت مبلغ ورودی است و از آنجا که مزار استاد شجریان در محوطه موزه آرامگاه فردوسی قرار دارد، پیش از وارد شدن به محوطه باید ورودی پرداخت کرد.
کنایه توئیتری مطهری به مکرون

علی مطهری، نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در توئیتر به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داد: مطهری در این رابطه نوشت: «از نظر آقای مکرون کاریکاتور تمسخر آمیز و موهن آزادی بیان و اصول لائیتیسه است. اشکال در نارسایی مفاهیم فلسفی اروپاست» «در اخلاق جنسی هم برهنگی را مشمول آزادی می‌دانند. به تعبیر استاد مطهری، دموکراسی و آزادی غربی حیوانیتِ رها شده است و نوع اسلامی آن اسلامیتِ رها شده است

توضیحات واعظی درباره جریمه ۵۰ هزارتومانی افراد بدون ماسک

رئیس دفتر رئیس جمهور توضیحاتی درباره جریمه ۵۰ هزار تومانی برای افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند ارائه کرد.محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به انتقادات پیرامون شیوه اجرای جریمه برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: قطعاً این (دستور) کار کارشناسی بوده است.وی ادامه داد: این موضوع پیشنهادی بوده که در جلسات متعددی که در وزارت کشور گذاشته‌اند و بعد این پیشنهاد وزارت کشور به یک جلسه کوچکتری آمده و در آنجا بحث شده و نتیجه آن به ستاد ملی آمده است. رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته نیروی انتظامی درست می‌گوید که زیر ساختی برای دریافت جریمه ۵۰ هزار تومانی ندارد. نیروی انتظامی می‌گوید از زمانی که تصویب می شود تا وقتی که کدگذاری، ابلاغ و توجیه شود، زمان می‌برد که حرف درستی است. واعظی تصریح کرد: این به معنای آن نیست که قبل از تصویب کار کارشناسی روی این طرح نشده، بلکه از زمان تصویب تا اجرا دارای پروسه‌ای است که انجام شده است.
کرونا مصرف سوخت در کشور را کاهش داد
صالحی، رئیس کانون انجمن جایگاه‌داران سوخت: با توجه به تعطیلات اخیر در کشور و منع رفت و آمد در برخی از شهر‌ها به دلیل شیوع کرونا، مصرف سوخت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر میانگین مصرف بنزین در کشور عدد ۷۴ میلیون لیتر در روز را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه بنزین سوپر لیتری ۳ هزار و ۵۰۰ به فروش می رسد مصرف آن در کشور کم است، از سال گذشته که سهمیه بندی بنزین اتفاق افتاد، مصرف سوخت هم کمتر شد


اخبارکوتاه:
*
محمود یاوری سرمربی اسبق تـیم ملـی ایران که با عفـونت شدید ریه مواجه شده، در بیـمارستان ویژه کرونایی‌های اصـفـهان تحت درمان قرار گرفته است، ولی هـمچنان حال مسـاعدی ندارد و امیتدوار به دعای خیر مـردم برای بـهبـود سلامتی‌اش است. بابک یاوری، پـسر بزرگ محمـود یـاوری با اشاره به شرایط جسـمانی پدرش گفت: متاسفانه ریه محمودخان آب آورده بود که پزشکان آن را تـخـلیه کـردند، اما در حال حاضر نیز ایشان وضعیت چندان خوبی ندارد. او ادامـه داد: پـزشکان به ما گفـتـند که برای سلامتی پدرم دعا کـنیم تا بهبود پیدا کند.
*سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در مردم شهر قزوین تمایل زیادی به استفاده از خودروی شخصی از خود نشان می‌دهند که نتیجه آن ایجاد مشکلات ترافیکی در معابر از جمله میدان آزادی، ورودی خیابان نادری، پل هفت دی و میدان میرعماد است. شیما زرآبادی‌پور در ادامه افزود: در حال حاضر حدود
۷۰درصد سفرهای درون‌شهری قزوین با خودروی شخصی انجام می‌شود که سهم اتوبوس ۶/۱۸درصد، دوچرخه ۶/۲درصد، موتورسیکلت ۲/۴درصد و مابقی مربوط به سایر مدهای حمل‌ونقلی است.
*
رئیس پلیس تهران گفت: از چند روز گذشته برخوردها با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی را شدت بخشیدیم. ۷۱۰ واحد صنفی که ضوابط ابلاغی را رعایت نمی‌کردند اخطار پلمب گرفته و ۱۳۹ واحد نیز پلمب شدند. همچنین بالغ بر ۶ هزار و ۲ مورد اعمال قانون برای خودروهایی داشتیم که خود یا سرنشین آنها ماسک زدن را رعایت نمی‌کردند./تسنیم
*
آیا بر فقیهی که در کشور جمهوری اسلامی ایران زندگی می­کند و اعتقادی به ولایت مطلقه فقیه ندارد، اطاعت از دستورات ولی‌فقیه واجب است؟ پاسخ: اطاعت از دستورات حکومتى ولى امر مسلمین بر هر مکلفى ولو این که فقیه باشد، واجب است و براى هیچ کسى جایز نیست که با متصدى امور ولایت به این بهانه که او را قبول ندارد یا خودش شایسته‏تر است، مخالفت نماید. (همان، س 65)
*
«الیوت آبرامز»، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در گفت‌وگو با شبکه امریکایی «فاکس‌نیوز» از احتمال تعامل تسلیحاتی ایران و ونزوئلا ابراز نارضایتی کرد. «آبرامز» ضمن تهدید کاراکاس و تهران در خصوص پیشبرد احتمالی چنین قراردادی گفت که«انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به ونزوئلا برای ایالات متحده غیرقابل قبول است و آن را تحمل نمی‌کند و اجازه چنین کاری را نمی‌دهد
*یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه جدید خود خطاب به برخی مدیران دولتی، از آن ها خواسته شرایطی را فراهم کنند تا ضمن ارتقای سطح دانش رایزنان فرهنگی ایران درباره موضوعات میراث فرهنگی و گردشگری، از ظرفیت آنان به عنوان رایزنان گردشگری در دیگر کشورها استفاده شود و در عین حال، به گونه ای برنامه ریزی شود تا بخشی از سیاست های تولید آثار فرهنگی ایرانی به شناساندن موضوعات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به جهانیان اختصاص یابد و زمینه نشر آن در رسانه های بین المللی نیز فراهم شود
.
*معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اعلام خبر بازداشت یک متهم به قتل در شهرستان رباط‌کریم، درباره جزئیات آن اظهار کرد: حدود ساعت
۲۰:۳۰ شب دوشنبه خبری مبنی بر نزاع دو جوان در خیابان ملکی شهرستان رباط‌کریم به پلیس ۱۱۰ واصل شده است که به سرعت تیمی از مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام شده‌اند. سرهنگ مهدی سرپناه افزود: در بررسی بیشتر مشخص شده است فردی که بوکسور و صاحب مدال در رشته بوکس بوده، ضمن درگیری با پسری حدوداً ۲۵ ساله و وارد کردن ضربه چاقو به قفسه‌ سینه پسر جوان، مرتکب قتل وی شده است

https://shoma-weekly.ir/182niJ