گفته می‌شود که...

معاون وزیر صنعت: سهم اینستاگرام از کسب‌وکار‌های اینترنتی کمتر از ۳ درصد است تهران فقط برای 100 روز آب دارد از خیابان تا اردوگاه سرد تروریست‌ها رفتار متناقض آمریکا در برجام بازی توئیتر به نفع ایجاد ناآرامی در ایران هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک ایران رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: در ۳۰ استان کشور با کمبود سرم و دارو روبه رو هستیم دریغ از یک سنت رضا پهلوی مایه تمسخر همه شد نماینده مجلس: جامعه کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد مسیح علینژاد برای اغتشاش در ایران چقدر پول دریافت کرد؟

معاون وزیر صنعت: سهم اینستاگرام از کسب‌وکار‌های اینترنتی کمتر از ۳ درصد است

علیرضا شاه‌میرزایی معاون وزیر صمت گفت: «تجارت الکترونیکی» و کسب‌وکار مجازی در کشور، حداقل ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان در سال فروش و صد‌ها زیرشاخه دارد و کسب‌وکار‌هایی که در اینستاگرام بودند، کمتر از ۳ درصد این عدد بودند.

تهران فقط برای 100 روز آب دارد

وضعیت بغرنج آب در تهران به وضعیت خطرناکی رسیده است و طبق آمار پایتخت فقط برای ۱۰۰ روز آب دارد! بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: اگر تمهیدات لازم صورت نگیرد اوایل زمستان به مشکل خواهیم خورد.

از خیابان تا اردوگاه سرد تروریست‌ها

محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای در واکنش به تجمع ایرانیان در برلین نوشت: انقلاب ایران در برلین رخ داده است. شهروندان بدبخت اروپایی که با فروپاشی اقتصادی مواجه هستند، هزینه جمع شدن همه این افراد از سراسر اتحادیه اروپا را پرداخت کرده‌اند. پس از گشت‌وگذار و خرید، بسیاری از معترضان «ایرانی» به اردوگاه‌های تروریستی سرد و تاریک سازمان مجاهدین خلق بازخواهند گشت. کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که اگرچه جامعه ایران مطالبات و پرسش‌هایی دارد، با این حال سیستم‌های امنیتی غربی و شکارچیان سیاست‌بازی که در پشت صحنه بسیاری از کمپین‌های اغتشاش و فشار علیه جمهوری اسلامی حضور دارند، نه تنها نسبتی با واقعیات جامعه ایران ندارند بلکه به دنبال آن هستند که زن و مرد ایرانی را به پوششی برای کثیف‌ترین رفتارهای خود تبدیل کنند. آنها به اسم مطالبه زنان برهنه می‌شوند و به زن ایرانی اهانت می‌کنند، به اسم دموکراسی از کودتاچی‌زاده‌ دیکتاتوری به نام رضا پهلوی سخن می‌رانند و در ظاهر دفاع از مردم خواستار تحریم‌های شدید و حتی بمباران و تجزیه ایران می‌شوند.

رفتار متناقض آمریکا در برجام

وزیر خارجه ایران درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند‌ مذاکرات رفع تحریم‌ها از دستور کار خارج شده است، گفت: آمریکایی‌ها گفتار و رفتارشان متناقض است. سه روز پیش پیامی از آمریکا دریافت کردیم و گفتیم موارد اتهامی آژانس حل و فصل شود. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند در مسائل روزهای گذشته در ایران بدمند. هیچ مذاکره‌ای را با هیچ امتیازی به طرف آمریکایی نخواهیم داد. ارزیابی ما از پیام طرف آمریکایی است که نه تنها اولویت آنهاست بلکه شتاب هم دارند.

بازی توئیتر به نفع ایجاد ناآرامی در ایران

شبکه اجتماعی توئیتر قوانین خود را به نفع پشتیبانی از اغتشاشات ایران زیر پا می‌گذارد. یک پژوهشگر فضای مجازی و رسانه با اشاره به اینکه توئیتر پای ثابت ناآرامی‌ها در کشورهای مختلف جهان و ایران است درباره دوگانه توئیتر برای دستیابی به این هدف و بر اساس بررسی فنی هشتگ مهسا امینی در این شبکه اجتماعی نوشت: مطابق قانون توئیتر هر حساب کاربری می‌تواند در هر ساعت حداکثر ۱۰۰توئیت و ریتوئیت ارسال کند اما ترند شدن (داغ شدن) هشتگ مهسا امینی با اکانت‌های روباتیک انجام شده و به‌طور نمونه ۵۰ روبات فعال در این کمپین در مدت زمان ترند بودن این هشتگ بین ۴ تا ۵ هزار ریتوئیت انجام داده‌اند.

سید علیرضا آل‌داوود کارشناس فضای مجازی بر‌اساس بررسی فنی حساب‌های کاربری که طی روزهای گذشته به نحو تأثیرگذاری به داغ کردن هشتگ مهسا امینی پرداختند، نوشت: در میان این حساب‌ها با برخی کاربران معلوم‌الحال مواجه هستیم که در مقاطع حساس هیچ‌وقت دنبال منافع مردم ایران نبوده و همواره حامی تحریم علیه مردم ایران بودند. پژوهشگر فضای مجازی در نهایت استانداردهای دوگانه توئیتر و حمایت آشکارش از اغتشاشات در ایران را به‌کارگیری توئیتر به عنوان سلاح جنگ شناختی ترکیبی از سوی امریکایی‌ها علیه ایران ارزیابی کرد.

هانیه رستمیان اولین سهمیه المپیک ایران

در دهمین روز از مسابقات تیراندازی قهرمانی جهان، هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر زنان به‌ عنوان نخستین ورزشکار ایرانی موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۵۸۸ و ضمن شکستن رکورد خود به ‌عنوان نفر دوم به جمع هشت نفر پایانی صعود کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: در ۳۰ استان کشور با کمبود سرم و دارو روبه رو هستیم

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از نبود عزم و اراده جدی برای رفع مشکل کمبود دارو تأکید کرد در حال حاضر کودکان و افراد مسن در معرض آنفلوآنزا و سرماخوردگی قرار دارند و این بیماری‌ها در حال افزایش است اما با کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک به ویژه برای کودکان در ۳۰ استان کشور روبه رو هستیم.

دریغ از یک سنت

شب گذشته رسانه ملی شاهد مناظره صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران و احمد زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود. زیدآبادی در بخشی از صحبت‌هایش گفت: روابط نامتعارفی با روسیه برقرار شده و حتی گفته می‌شود به آنها پهپاد داده‌ایم، انگار روسیه کشور دلسوزی برای ما است اما با خود آمریکا رابطه معمولی هم برقرار نمی‌کنیم و گفت‌وگو نمی‌کنیم. این اظهارات زیدآبادی بی‌پاسخ نمانده و کوشکی در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی در حال گوش دادن به حرف‌های شما است خودتان می‌گویید با همه کشورها ارتباط برقرار کنید بعد نگران ارتباط با روسیه و چین می‌شوید چون رابطه را فقط با آمریکا و اروپا می‌دانید. رابطه‌تان با آمریکا مثل بچه‌ای شده که از مادر کتک می‌خورد اما باز هم به بغل او می‌رود. رویکرد شما در حالی است که حتی آنها یک سنت هم به ایران ندادند.

رضا پهلوی مایه تمسخر همه شد

رضا پهلوی روز جمعه نشست خبری به بهانه اغتشاشات اخیر با حضور رسانه‌های فارسی زبان بیگانه برگزار کرد که خود مایه تمسخر شد. در این نشست که با حضور رسانه‌ ضدایرانی بی بی سی، اینترنشنال سعودی و صدای امریکا برگزار شده بود یک سؤال غیربرنامه‌ریزی شده رضا پهلوی را شوکه کرد. یک خبرنگار با پرسیدن سؤالی درخصوص کودتای امریکایی انگلیسی 28مرداد که پدر وی را برای سال‌ها به تخت دیکتاتوری و سلطنت رسانده بود از حمایت خارجی‌ها از اغتشاشات در ایران گفت که ربع پهلوی از آن عصبانی شد. او با انکار دخالت بیگانگان و بدون اشاره به کودتای 28مرداد مدعی شد کشورهای بیگانه از آشوبگران حمایت نمی‌کنند. قبلاً هم رضا پهلوی در مؤسسه هودسون امریکا در پاسخ به سؤالی که از او پرسیده بود چه زمانی وی و دیگر اعضای خانواده‌اش به خاطر کودتای 28 مرداد از مردم ایران عذرخواهی می‌کند جوابی عجیب داد و گفته بود: «من قضاوت در مورد این را که چه بود به تاریخدانان می‌سپارم ولی معمولاً کودتا از پایین به بالاست نه بالا به پایین» و بعد در توجیه برکناری مصدق گفت: «اگر تغییر هر نخست‌وزیر کودتاست پس هر بار که (زمان شاه) نخست‌وزیر عوض شده است، کودتا بوده پس ما یک سال در میان کودتا داشته‌ایم!» این توجیه مضحک در حالی است که اتفاقاً کودتا همیشه از بالا به پایین صورت می‌گیرد و تنها انقلاب است که از پایین به بالا تغییرات را رقم می‌زند اما وی همین مسائل ساده را هم نمی‌داند.

نماینده مجلس: جامعه کشش افزایش قیمت خودرو را ندارد

حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ادعای خودروسازان مبنی بر زیان‌ده بودن تولید خودرو، گفت: خودروسازان سال‌هاست که ادعا می‌کنند، تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برای آن‌ها زیان‌ده است، هرچند ممکن است اتفاقات و تصمیمات اخذ شده در سال‌های گذشته موجب زیان انباشته خودروسازان شده باشد اما این زیان نباید از جیب مصرف‌کننده برداشته شوند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروسازان نباید زیان انباشته خود را از جیب مردم جبران کنند، تصریح کرد: در شرایط کنونی جامعه کشش افزایش قیمت ندارد، حتی برخی خودروهایی که با قیمت پایه در بورس عرضه شدند، نیز مورد استقبال قرار نگرفتند و این موضوع بیانگر این است که بازار کشش قیمتی بالاتر از نرخ فعلی را ندارد. ممکن است افراد از روی الزام و اجبار خودروهایی را با قیمت بیش از ارزش واقعی خریداری کنند اما این خرید ناشی از اجبار یا قیمت‌های کاذب بازار است

.

مسیح علینژاد برای اغتشاش در ایران چقدر پول دریافت کرد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت www.insidegov.com، مسیح علی‌نژاد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ سه قرارداد با «شورای مدیران خبررسانی» مشهور به «BBG» وابسته به دولت آمریکا منعقد کرده. در نخستین قرارداد کارفرما به پرداخت 61/250 دلار به علی‌نژاد در ازای ارائه خدمات به‌ عنوان مجری، نویسنده و گزارشگر برای بخش فارسی «صدای آمریکا» در بازه زمانی «۲۷ مه ۲۰۱۵» تا «۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶» (۶ خرداد ۱۳۹۴ تا ۹ مهر ۱۳۹۵) موظف شده ‌است. قرارداد دوم نیز پرداخت 85/600 دلار به کارپذیر در ازای وظایف فوق‌الذکر را شامل می‌شود. قرارداد سوم، نیز با پرداخت 85/600 دلار به علی‌نژاد در ازای کار از تاریخ یک جولای ۲۰۱۶ تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۷ (۱۱تیر ۱۳۹۵ تا ۹ شهریور۱۳۹۶) موافقت شده‌ است.

شهادت سرباز دهه هشتادی در تایباد

امیر سرتیپ رضا آذریان درباره درگیری با اشرار و دستگیری قاچاقچیان گفت: دلاورمردان ارتش عصر جمعه با انجام گشت و کمین در منطقه تپه سنجدی در نوار مرزی تایباد مانع از ورود متجاوزان مرزی و اتباع غیرمجاز به کشور شدند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در جریان این کمین ۱۰ نفر از متجاوزان دستگیر شدند، افزود: در هنگام انتقال این افراد، گروهی از اشرار و قاچاقچیان روی نیروهای ارتش آتش گشودند که منجر به شهادت یکی از سربازان جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران شد

.امیر آذریان اظهار داشت: در این درگیری یکی از اشرار به هلاکت رسید و بقیه اشرار به آن سوی مرز متواری شدند و افراد دستگیر شده نیز به پشت مرز منتقل شدند .وی افزود: سرباز وظیفه احمد لطفی در جریان گشت و کمین جانانه در منطقه تپه سنجدی در نوار مرزی تایباد مانع از ورود متجاوزان مرزی و اتباع غیرمجاز به کشور شد و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید احمد لطفی ۲۱ ساله از شهرستان زابل در تیپ ۳۷۷ شهید پرویز حِبرانی مستقر در مرز دوغارون مشغول به خدمت بود که عصر جمعه در درگیری با اشرار و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار کوتاه:

* شولتز صدراعظم آلمان به روزنامه ولت‌ام سونتاگ گفته است که تا ۳۰ درصد از شهروندان این کشور از دیدگاه‌های گوناگون سیاسی، با سیاست برلین درباره اعمال تحریم (بر روسیه) و عرضه جنگ‌افزار به اوکراین، مخالف هستند ولی آلمان برای امنیتش مجبور به این کار است.

* محمدعلی زلفی گل وزیر علوم درباره ایجاد دفتر تعامل نیروهای مسلح در دانشگاه ها گفت: این مورد تازه ای نیست و قبلا هم وجود داشته است. قرار است یک کارشناس اداری که استخدام ستاد کل نیروهای مسلح باشد، در دانشگاه حضور یابد و تقاضای سرباز نخبگان، امریه های پسادکتری و کسری خدمت سربازی همچنین قراردادهای استادان با صنایع دفاعی را پیگیری وتسهیل می کند که وقت و انرژی دانشجویان هدر نرود.

* سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: رفع فیلتر باید در شورای امنیت کشور جمع بندی شود. یکی از شروط این است که این دو پلتفرم باید در داخل ایران نماینده داشته باشند و مقررات و قوانین کشور را انجام دهند و تشخیص اولیه شورای امنیت کشور بر این است که این دو پلتفرم‌ مُخل امنیت مردم هستند.

* شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد، یک پهپاد ناشناس، مقر نظامیان آمریکایی در میدان العمر واقع در شرق دیرالزور را هدف قرار داد.

https://shoma-weekly.ir/roQORH