گفته می‌شود که...

معاون اول رئیس جمهور: امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز آیت‌الله عباسعلی اختری عضو مجلس خبرگان رهبری درگذشت وزیر صمت ماندگار شد کاهش شاخص قیمت مسکن برای اولین بار در دولت سیزدهم چرا اصلاح طلبان برای کشتن ارمان صدایشان در نمی آید؟ روزنامه ایران: تا امروز هیچ معترضی کشته نشده است! ادعای دروغ پهباد های ایرانی برای روسیه برملا شد جذب اغتشاشگر توسط موساد در فضای مجازی آمریکا زیاده‌گویی نکند معاندین یک دانش آموز خیالی را در ایرانشهر کشتند خودکشی و هلاکت یکی از عوامل اغتشاشگر در بروجرد ریال دیجیتال به کجا رسید؟ حقوق کارمندان بانک چند درصد زیاد شد؟ وام اشتغال 4 میلیاردی برای سربازان؟ اعترافات کومله درباره نقش‌آفرینی در اغتشاشات

معاون اول رئیس جمهور:

امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز به نقطه‌ای از بازدارندگی رسیده ایم که دیگر نمی‌توانند کشور ما را تهدید نظامی کنند و امروز گزینه نظامی نه روی میز دشمن است و نه زیرمیز.

محمد مخبر در نهمین همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان اینکه هیچ دستگاه، نهاد و مجموعه‌ای نیست که در قبال پدافند غیرعامل مسئولیت و وظایفی نداشته باشد، اظهار داشت: از یک بخش خصوصی کوچک تا دستگاه‌های اجرایی و قوای سه گانه همگی نسبت به پدافند غیرعامل مسئولیت دارند چرا که امروز تهدیدات متنوع شده و هر چقدر که تکنولوژی و فناوری پیشرفت می‌کند، تهدیدات نیز متنوع‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند که این امر اقتضا می‌کند سازمان پدافند غیرعامل به روز رسانی خود را به صورت لحظه‌ای انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید آسیب پذیری اقتصاد خود از ناحیه دشمن را به حداقل ممکن برسانیم، گفت: اگر نتوانیم اقتصاد کشور را به استحکام قابل قبولی برسانیم تهدیدات و مسائلی که از سوی دشمن برای ما ایجاد می‌شود می‌تواند مشکلاتی برای ما به وجود آورد.

وی ادامه داد: متأسفانه هنوز در بخش‌هایی از مسائل اقتصادی مشکلاتی داریم و به نقطه بازدارندگی دست پیدا نکرده‌ایم که لازم است با تقویت بنیه اقتصادی کشور، زمینه بروز آسیب در اقتصاد را مسدود کنیم.

آیت‌الله عباسعلی اختری عضو مجلس خبرگان رهبری درگذشت

آیت‌الله «عباسعلی اختری» نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دار فانی را وداع گفت.

وی به‌دلیل بیماری سرطان، از چند روز گذشته در بیمارستان بستری بود.

عباسعلی اختری (زاده 1318 سرخه) اهل شهر سرخه، نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی بود.

او در سال 1360، طی حکمی از سوی امام خمینی(ره)، به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعهٔ شهرستان سمنان منصوب شد. وی در سال 1380 از امامت جمعهٔ سمنان استعفا داد و سید محمد شاهچراغی جایگزین او شد.

وزیر صمت ماندگار شد

با رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس به سید رضا فاطمی امین، وی در جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت ماندگار شد.

در جریان استیضاح وزیر صمت در جلسه امروز سه شنبه مجلس، پس از سخنان موافقان و مخالفان استیضاح و پاسخ های فاطمی امین، نمایندگان با ۱۸۲ رای مخالفت خود را با برکناری وزیر صمت اعلام کردند و البته ۸۴ نماینده معتقد به پایان کار فاطمی امین در این وزارتخانه بودند .

کاهش شاخص قیمت مسکن برای اولین بار در دولت سیزدهم

در مهر ماه ۱۴۰۱ تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران ۰.۱- درصد بوده است. تورم ماهانه مهرماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٣.٣ درصد)، ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

در مهر ماه 1401 شاخص قیمت آپارتمان¬های مسکونی شهر تهران به عدد١٥٩,٥ رسیده است که نسبت به ماه قبل (١٥٩.٧)، 0.1 درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در مهر ماه 1401 تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران 0.1- درصد بوده است. تورم ماهانه مهر ماه در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (٣.٣ درصد)، ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در مهر ماه 1401 تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان¬های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٤,٧ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٤٥.٧ درصد) 1 واحد درصد کاهش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم سالانه مهر ماه 1401 آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٣٢,٤ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل(30.3 درصد)، ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.

در مهر ماه 1401 متوسط وزنی[٢] و حسابی[٣] قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در مناطق ٢٢گانه شهر تهران به ترتیب به ٤٦٤٧٩٨ و ٤٤٣٣٩٨ هزار ریال رسیده است. در این ماه منطقه ١ با متوسط وزنی قیمت 995410 هزار ریال بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ٢٢٦٨٩٣ هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌¬اند.

چرا اصلاح طلبان برای کشتن ارمان صدایشان در نمی آید؟

روزنامه جمهوری اسلامی در نقد برخی سلبریتی‌ها و سیاسیون داخلی نوشت: «چطور اگر مأموری خطا کند یا از آتشی که می‌افروزند به دامان خودشان بگیرد و بیفتند می‌شوند فرزند ایران و هشتگ می‌شود و ترند می‌شود و فریاد واویلا به آسمان برمی‌خیزد اما اگر زمین سرخ شود از خون آرمان‌ها، کسی صدایش درنمی‌آید؟ چطور برای اولی، یقه پاره کردند و برای دومی، تأسف هم در کلام‌شان ننشست؟ اگر مرگ مهسا مشکوک بود و با اما و اگر همراه، غریب‌کش کردن آرمان علی‌وردی و رسول دوست‌محمدی و... که جنایتی است آشکار بی‌هیچ شک و شبهه‌ای و بی‌هیچ اما و اگری. اگر باید مراقبت می‌شد تا قصه مهسا، به غصه تبدیل نشود‌ـ که قطعا باید چنین می‌شد‌ـ چرا مدعیان به خود زحمت مراقبت نمی‌دهند بماند که با تمام توان جوان مردم را «غریب‌کش» می‌کنند؟

روزنامه ایران: تا امروز هیچ معترضی کشته نشده است!

روزنامه دولتی ایران در گزارشی به دفاع از نیرو‌های امنیتی پرداخت و با «مظلوم» خواندن آن‌ها گفت تا امروز هیچ کس از معترضان کشته نشده است. روزنامه ایران نوشت: طی آشوب‌های اخیر در کشور، مدافعان امنیت حداقل ۳۵ شهید را تقدیم ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند. اما کسی از طرف مقابل کشته نشد. این امر در عین حال به معنای موفقیت نیرو‌های حافظ امنیت، در فراجا و بسیج و درعین حال، نشان‌دهنده مظلومیت این نیرو‌ها نیز هست، زیرا این وضعیت، بیانگر این است که این نیروها، نه تنها هیچ‌گاه از سلاح‌های جنگی استفاده نکرده‌اند، بلکه در موارد بسیاری، مانع تحقق پروژه‌های کشته‌سازی در طرف مقابل نیز شده‌اند

ادعای دروغ پهباد های ایرانی برای روسیه برملا شد

رسانه‌های انگلستانی گفتند: قطعات پهپادهای روسی آنلاین خریده شده‌اند و اصلا ایرانی نیستند. این رسانه‌ها نوشتند جمعی از نظامیان اوکراینی، قطعات داخلی پهپادهای روسی را بررسی کردند و مشاهده شد که همه‌ قطعات آن ساخت کشورهای مختلف جهان‌ـ آمریکا، لهستان، چین و غیره‌ـ هستند و اساسا ارتباطی با ایران ندارند.

جذب اغتشاشگر توسط موساد در فضای مجازی

اگر می‌خواهید آینده خوب و ایده‌آلی برای خانواده خود فراهم کنید، تماس بگیرید.» این پیامی است که اگر روی گوشی‌های خیلی از ماها نقش ببندند بی‌تفاوت از آن می‌گذریم اما هستند کسانی که به اشتباه، آن را روزنه‌ای برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود می‌بینند. کار، کار موساد است و مرحله به مرحله برای رسیدن به هدف خود، جاسوس استخدام می‌کند. سایت‌های شرط‌بندی، پیام‌های تبلیغاتی، فیلترشکن‌ها و بازی‌های آنلاین از بسترهای جذب جاسوس برای موساد هستند. همچنین شواهد نشان می‌دهد جذب جاسوس در فضای مجازی شیوه‌ای کم هزینه برای موساد است. آنها از طریق استوری اینستاگرام، آموزش‌هایی در مورد اغتشاشات می‌دهند؛ مانند درست کردن کوکتل مولوتف و مواد آتش‌زا و برخی هم مرحله به مرحله، شیوه‌های آموزش داده شده از سوی موساد را برای رسیدن به وعده‌ها اجرایی می‌کنند. به‌طور مثال، یکی از بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر که از همین طریق جذب موساد شده بود، با وعده مهاجرت به اغتشاشگران پیوست و از خود عکس و فیلم منتشر کرد. یا یکی دیگر از بازداشتی‌ها عنوان کرده که از طریق اینستاگرام به صفحات پناهندگی روی آورده بود که یکی از آن صفحات برای رژیم صهیونیستی بود.

آمریکا زیاده‌گویی نکند

می‌گفتند مقامات آمریکایی چنان غرق در توهم قدرت هستند که چشم‌شان حقیقت را نمی‌بیند، حالا نوبت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است که چون تمام وعده‌هایش برای امضای توافق با ایران در کمتر از یک سال در دوره بایدن دود شده و به هوا رفته، حالا بیش از کوپنش خرج می‌کند! رابرت مالی روز دوشنبه بدون توجه به تأکیدات ایران مبنی بر اینکه دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران نیست، در اظهاراتی مدعی شد: همانطور که رئیس‌جمهور گفته است، اگر تمامی راه‌ها به شکست منتهی شوند، برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای،‌ به عنوان چاره آخر گزینه نظامی را بر روی میز نگه می‌دارد. کاربری در پاسخ به اظهارات راب مالی گفت: «طرف همین الان تو جنگ اوکراین زائیده، در غرب آسیا شب و روز پیغام و پسغام می‌فرستد که دنبال افزایش تنش نیستیم و بعد می‌آید گنده‌گویی می‌کند. یک ماکت شاهده 136 به همراه آرش 2 به آدرس پستی‌اش بفرستید تا وقتی‌ می‌خواهد شکرخوری کند، چشمش بیفتد و زیاده‌روی نکند!»

معاندین یک دانش آموز خیالی را در ایرانشهر کشتند

در ادامه پروژه کشته‌سازی، رسانه‌ها و روبات‌های مجازی‌ مدعی شدند یک دختر به نام پارمیس همنوا دانش آموز مدرسه پروین اعتصامی شهرستان ایرانشهر با ضرب و شتم نیروهای نظامی کشته شده است. شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان در ارتباط با انتشار خبر کشته شدن یک دانش آموز به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر در فضای مجازی اظهار کرد: انتشار خبر کشته شدن دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر کذب است و صحت ندارد. هیچ دانش آموزی در شهرستان ایرانشهر کشته یا حتی برای تحقیقات احضار نشده است. وی افزود: با بررسی‌های انجام شده از مسئولان مدرسه پروین اعتصامی شهرستان ایرانشهر اعلام شد اصولاً دانش آموزی با نام پارمیس همنوا در این مدرسه مشغول به تحصیل نیست. آموزش و پرورش ایرانشهر نیز با صدور بیانیه‌ای کشته شدن یک دانش‌آموز در مدرسه «پروین اعتصامی» این شهرستان را تکذیب کرد.

خودکشی و هلاکت یکی از عوامل اغتشاشگر در بروجرد

فرمانده انتظامی لرستان گفت: یکی از عوامل اغتشاشات در بروجرد پس از درگیری با نیروهای انتظامی خودکشی کرد و به هلاکت رسید. به گزارش ایرنا، سردار «یحیی الهی» اظهار کرد: در پی اقدامات خشونت‌بار اغتشاشگران در شب ششم آبان در بروجرد و مجروح کردن 7نفر از نیروهای انتظامی در خیابان قاآنی این شهرستان، نیروی انتظامی لرستان پس از شناسایی عوامل این حادثه و محل مخفی شدن آنان، در یک عملیات در کوه‌های اطراف بروجرد با 2نفر از عوامل اغتشاش با هویت مشخص که دارای سابقه آدم‌ربایی، شرارت، قاچاق مواد مخدر و عضویت در یکی از احزاب ضد انقلاب هستند، درگیر شدند. وی افزود: در پی درگیری، یکی از این ۲ نفر که برادر بودند دستگیر و نفر دوم پس از محاصره خودکشی کرد. سردار الهی همچنین از عضویت و حضور یکی از اعضای خانواده این 2نفر در یکی از احزاب منحله ضد انقلاب در خارج از کشور خبر داد.

ریال دیجیتال به کجا رسید؟

«پیش‌نویس سند ریال دیجیتال» از سوی بانک مرکزی، رسما منتشر شد و جهت دریافت نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان در دسترس قرار گرفت. لازم به ذکر است، اولین انتشار رسمی ریال دیجیتال توسط هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس و در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار، در شهریورماه سال جاری صورت پذیرفت.

حقوق کارمندان بانک چند درصد زیاد شد؟

وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای از افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان بانک‌های دولتی به دنبال پیگیری جدی این وزارتخانه و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای نیمه دوم امسال خبر داد.

وام اشتغال 4 میلیاردی برای سربازان؟

یک مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در راستای خوشایندسازی خدمت سربازی تصمیم بر آن شد تا وام‌های اشتغال ۱۵۰ میلیون تومانی و چهار میلیارد تومانی به سربازان ماهر دارای شرایط پرداخت شود. شرط لازم برای تمامی سربازان متقاضی وام این است که حتما کارت پایان خدمت خود را در سال 1397 یا سال‌های پس از آن تا چند ماه آینده دریافت کرده باشند. بازپرداخت این وام پنج تا هفت سال بوده و یک سال نیز تنفس دارد. سود این وام نیز چهار درصد است. ۱۸ بانک عامل برای اعطای این وام تعیین شده است.

اعترافات کومله درباره نقش‌آفرینی در اغتشاشات

۳ عضو گروه تروریستی کومله حاضر در پایگاه‌های شمال عراق در گفت‌وگو با العربیه برخی اقدامات این گروه در اغتشاشات ایران را فاش کردند. آنها می‌گویند در روز فوت مهسا امینی این سازمان تروریستی بیانیه صادر کرد و فراخوان اعتصاب در سراسر ایران را داد.«کاکو علی‌یار» عضو کمیته مرکزی کومله در این گفت‌و‌گو خبر داد، ما در همان روز مردم را به اعتصاب دعوت کردیم. وی مدعی شد مردم به این فراخوان در شهرهای کردنشین و دیگر شهرهای کشور پاسخ مثبت دادند. «روژین علی محمود» عضو نیروهای پیشمرگه نیز می‌گوید، در این مدت از طریق گروهک‌های داخلی خود در ایران برای کمک به اغتشاشگران عملیات‌هایی را اجرا کردیم. «میما محمدی» از فرماندهان پیشمرگه به این شبکه وابسته به سعودی می‌گوید، نیروهای ما در داخل ایران نقش به‌سزایی در برنامه‌ریزی و اداره اغتشاشات ایفا کردند.

https://shoma-weekly.ir/t6cT97