گفته می‌شود که...

مصرف موبایل کشور چقدر است؟/پول امارات در خدمت گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها/مقاومت به سبک بولیوی/بولتون: ترامپ به خوبی و خوشی از قدرت کنار نمی‌رود/شهادت یک پاسدار نوامیس به‌دست اراذل‌ و اوباش/محسن هاشمی قیدِ شورای شهر ۱۴۰۰ را زد و ...

فردای استیضاح روحانی چه خواهد شد؟

درحالی‌که تعدادی از نمایندگان به دنبال استیضاح رئیس‌جمهور هستند، برخی دیگر معتقدند بی‌دولتی، فرار دولت از پاسخگویی، احتمال روی کار آمدن فردی شبیه روحانی، اختلال در رسیدگی به مشکلات مردم و... از اثرات مخرب استیضاح است. «شریعتی»، نماینده مردم تهران گفته است: «امروز با بی‌ثباتی و بی‌دولت شدن قطعاً خسارت‌ها چند برابر خواهد بود. استیضاح رئیس‌جمهور عاقلانه نبوده و به صلاح کشور نیست. استیضاح روحانی احتمال روی کار آمدن دولت غرب‌گرای دیگر را زیاد می‌کند». رسولی، مدیرکل هیئت‌رئیسه مجلس می‌گوید: «دولت پس از استیضاح تا انتخابات در اختیار جهانگیری قرار میگیرد. او اگر کننده کار بود الآن کار می‌کرد. روحانی این‌طور کنار رفتن را ایدهآل میداند، چراکه تا ابد خواهد گفت برکنارم کردند وگرنه چنین و چنان میکردم! حسینی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق معتقد است: «مقصر وضعیت فعلی روحانی است. حالا در نقطه‌ای که باید پاسخگو باشد، با استیضاح، او را فراری می‌دهند. شاید عزل روحانی فضا را برای رأی آوری فردی شبیه او مهیا کند». مهدی‌پور، استادیار پژوهشگاه فرهنگ می‌آورد: «پیشنهاد استیضاح، روی دیگر پیشنهاد استعفاست که از سوی حامیان دولت مطرح می‌شود. تمایل غرب به ایجاد بی‌دولتی در ایران، سیاستی پنهانی نیست».
مصرف موبایل کشور چقدر است؟

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، طی ۱۲ ماه اخیر تا پایان شهریورماه، ۱۵ میلیون و ۳۸۰ هزار دستگاه موبایل به کشور وارد شده، درحالی‌که مصرف کشور در این مدت‌زمان، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بوده است. سامسونگ همچنان رتبه اول سهم بازار را با ۵۲ درصد در دست دارد و پس‌ازآن شیائومی با ۱۵ درصد در جایگاه دوم است. نوکیا، هواوی و اپل نیز جایگاه‌های بعدی را در سهم بازار موبایل کشور به ترتیب با ۱۳، ۱۰ و ۵ درصد به خود اختصاص داده‌اند.
در مدح رضاشاه!

در دوران حکومت رضا شاه، یک روزنامه فرانسوی در مدح وی این‌طور آورده بود: «در ایران جانور عجیبی پیدا شده که مثل شَتِه عمل می‌کند، با این تفاوت که شته برگ درختان را می‌خورد؛ ولی این جانورِ تاجدار زمین‌خوار است

پول امارات در خدمت گسترش شهرک‌سازی صهیونیست‌ها

جنبش فتح با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «دولت امارات اخیراً توافقاتی با شهرداری قدس اشغالی برای توسعه پروژههای شهرک‌سازی در مناطق شیخ جراح، المصراره و وادی الجوز در فلسطین اشغالی به امضا رسانده است

مقاومت به سبک بولیوی

«مورالس»، رئیس‌جمهور ضدآمریکایی بولیوی بهمن 84 به قدرت رسید. در این چهارده سال آمریکا بی‌وقفه به بولیوی فشار اقتصادی آورد و با رسانه‌هایش بحران‌های اقتصادی را گردن مورالس و استقلال‌خواهی‌اش گذاشت. درنهایت هم آبان 98 سفارت آمریکا در لاپاز عملاً کودتا کرد و با سازماندهی اعتراضات به نتیجه انتخابات، بولیوی را ناآرام و این کشور را به لبه جنگ داخلی کشاند. مورالس مجبور به ترک کشور شد. دیروز اما در انتخاباتی که غربی‌ها آن را رفراندوم درباره مورالس خوانده بودند، متحد و وزیر سابق مورالس، لویی آرسه، با پنجاه‌ویک درصد آرا مقابل کاندیدای آمریکایی‌ها پیروز شد. حال سؤال این است؛ چرا مردم دوباره به مورالس آری گفتند و به‌رغم فشار اقتصادی تحمیل شده از واشنگتن و جنگ رسانه‌ای چهارده ساله آمریکا، فریب نخوردند؟!
تصویر عجیب شبکه پویا از همسران حضرت ابراهیم

به فاصله کوتاهی بعد از پخش تصاویری از یک عروسک محجبه زشت در شبکه قرآن و معارف سیما، حالا دو تصویر از «ساره» و «هاجر»، همسران حضرت ابراهیم (ع) واکنش‌های فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. این تصاویر بخشی از یک پویانمایی بلند سینمایی با عنوان «خلیل‌ا...» از مجموعه پویانمایی‌های «پیامبران» است که مرکز پویانمایی صبا در سال ۹۴ ساخته است.

از صادرکنندگان کارتنخواب تا مهار دلار در نیمه دوم

«همتی» رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: «اسامی ۲۵۰ صادرکنندهای که یک دلار ارز برنگرداندهاند را به قوه قضائیه داده‌ایم. وزارت اطلاعات اعلام کرده ۷۰ نفر از اینها کارتن‌خواب بودهاند. برخی با کارتهای بازرگانی یک‌بارمصرف با نام این افراد صادرات انجام دادهاند و فشار آوردن به این افراد برای دریافت ارز فایده‌ای ندارد». وی افزود: «در نیمه دوم سال جهش خوبی در زمینه صادرات خواهیم داشت و ان‌شاءالله نرخ ارز نیز کنترل می‌شود. مطمئن هستم شرایط اوج تحریم را گذراندهایم. شرایط بازار در خصوص نرخ ارز مثبت‌تر شده است».
مخالفت با محوریت خاتمی برای اصلاح‌طلبان

کواکبیان، دبیر کل حزب مردم‌سالاری و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «ما هم احترام آقای موسوی‌خوئینی‌ها و هم آقای خاتمی را داریم؛ ولی معتقدیم که نباید فردمحوری کرد و عقل جمعی باید حاکم باشد. باید یک جایگاه مشورتی برای آقای خاتمی در نظر بگیریم، حزب برای خودش استقلال دارد و خودش باید تصمیم بگیرد. کارگزاران و دیگر اصلاح‌طلبان به دنبال لاریجانی نیستند؛ اما حزب اعتدال و توسعه به دنبال آن است. فعلاً اصلاح‌‌طلبان هیچ استراتژی مشخصی برای ۱۴۰۰ ندارند».
گزارش بلومبرگ از اقتصاد مقاومتى ایران در دوران تحریم

خبرگزارى بلومبرگ گزارش داد: «کالاهای «ساخت ایران» در اقتصادی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا کوشید آن را در هم بشکند، رونق گرفته‌اند. شرکت‌های کوچک ایرانی خلأ کالاهای مصرفی را پر می‌کنند. به مقام‌های ایرانی گفته شده که بخش خصوصی و صادرات به کشورهای نزدیک را توسعه دهند. بسیاری از شرکت‌های کوچک در مقایسه با برخی صنایع بزرگ تولیدی عملکرد بهتری دارند».
جلسات رهبر انقلاب در دوران کرونایی

خبرها حاکی از آن است که برنامه دیدارها و جلسات کاری رهبر انقلاب با سران سه قوه، مقامات لشکری و برخی دیگر از مقامات کشوری، طبق روال، برنامه و با رعایت آئین‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا همچنان برگزار می‌شود.
جیره‌خواری و رذالت به سبک «رادیو فردا

رسانه ضدایرانی «رادیو فردا»، وابسته به دولت آمریکا، گزارشی از کمبود «انسولین» در ایران تهیه کرده، اما نکته قابل‌توجه آنجاست که در این گزارش 600 کلمه‌ای، به تأثیر و نقش تحریم‌های ظالمانه آمریکا در به وجود آمدن معضل کمبود دارو هیچ اشاره‌ای نشده است!
بولتون: ترامپ به خوبی و خوشی از قدرت کنار نمی‌رود

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: «اجازه دهید صریح صحبت کنم؛ اگر ترامپ شکست بخورد، با خوبی و خوشی کاخ سفید را ترک نخواهد کرد. باید اعتراف کنم که بسیار بعید می‌دانم او به این حد از بلوغ سیاسی رسیده باشد که در صورت شکست، راحت کنار برود».
حرف حق سخنگوی کارگزاران: اگر می‌توانید کار کنید، بیایید

«حسین مرعشی»، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با خبر‌آنلاین گفت: «مردم دیگر به تنگ آمده‌اند، صبح که بیدار می‌شوند همه کالاهایی که دیروز خریده‌اند، ۱۰ الی ۱۵ درصد گران‌تر شده؛ این چه اداره‌ای است؟ یک جای کار اشکال دارد. اگر آقای روحانی نمی‌تواند کشور را اداره کند کنار برود و اگر می‌تواند ادامه دهد. با مردم و مصالح مردم و کشور نمی‌شود شوخی کرد. هرکسی که می‌خواهد وارد این میدان شود، اگر می‌تواند با این مجموعه کار کند، بیاید؛ زمانی که کاندیدها می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند همه‌چیز خوب است و همه می‌گویند من این کار را می‌کنم و ... اما زمانی که رئیس‌جمهور می‌شوند، می‌گویند که به ما اجازه انجام این کارها را نمی‌دهند (اما همه این‌ها از قبل مشخص بوده است)؛ ما ولایت‌فقیه، سپاه، شورای نگهبان، مجلس، قوه قضائیه و ... داریم و ترکیب آن‌ها و شرایطشان کاملاً مشخص است».

شهادت یک پاسدار نوامیس به‌دست اراذل‌ و اوباش

شب گذشته پاسدار بسیجی، محمد محمدی در درگیری با ۷ نفر از اراذل‌واوباش محله تهران‌پارس تهران مورد ضرب‌وجرح با چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید. این پاسدار شهید که پس از درگیری اراذل و اوباش با یک خانم وارد صحنه می‌شود و از آن‌ها درخواست رعایت عفت کلام و رفتار می‌کند تا درگیری خاتمه یابد، مورد حمله قرارگرفته و بر اثر شدت جراحت ضربه چاقو به شهادت می‌رسد. اخیراً و پس از نمایش جدیت پلیس در مبارزه با اوباش محلات، جریان ضدانقلاب تلاش گسترده‌ای در دفاع از این اراذل و تخریب ناجا انجام داد؛ اما بروز چنین حوادثی نشان می‌دهد نباید اجازه داد جدیت پلیس برای برقراری امنیت و آرامش مردم، تحت تأثیر فضاسازی‌های ضدانقلاب قرار گیرد.
برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی؛ فتح الفتوح برجامی

به گزارش برخی رسانه‌های خبری داخلی، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، پنج‌شنبه هفته گذشته در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران گفته است: «همان‌طور که مشخص است در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) شورای امنیت سازمان ملل هیچ‌گونه محدودیت تسلیحاتی در مورد ایران وضع نکرد. تیم مذاکره‌کننده ایران [به ریاست ظریف] بخشی از محدودیت‌ها را به‌طور داوطلبانه برای تسریع روند مثبت مذاکرات در مورد برجام بر عهده گرفت. از ابتدا برای همه طرف‌های شرکت‌کننده مشخص بود که این محدودیت‌ها هیچ ارتباطی با حل‌وفصل مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران ندارد». به‌عبارت‌دیگر، تحریم تسلیحاتی ۵ ساله ایران، زنجیری بود که برجام به پای توان دفاعی و نظامی ایران بست و تیم مذاکره‌کننده برای تسریع در امضای توافق، این امتیاز بسیار مهم و نقد را بدون دریافت هیچ امتیاز متقابلی، به طرف مقابل تقدیم کرد! در حقیقت باید تحریم تسلیحاتی ایران در سال ۹۴ لغو می‌شد، اما برجام این اقدام را ۵ سال به تأخیر انداخت. نکته قابل‌تأمل اینجاست که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر، برخی دولتمردان، زنجیری که برجام به پای توان تسلیحاتی ایران بست را فتح الفتوح نامیدند
پدرم کاندید نمی‌شود

احمد، فرزند سید حسن خمینی در پاسخ به این سؤال که «حتی اگر اجماع حداکثری گروه‌های سیاسی اعتدال، اصلاح‌طلب، عدالت و ... هم حاصل شود و به سید حسن خمینی مراجعه و از ایشان برای کاندیداتوری دعوت کنند، باز هم به صحنه نمی‌آیند؟» تأکید کرد: اصلاً در پدرم اراده و عزمی برای شرکت در فضای سیاسی کشور به‌عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌بینم»..

امضای «کری» تضمین شد که مذاکره جدید می‌خواهید؟

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «درباره سخنان رئیس‌جمهور عرض می‌کنم که ایشان صحبت جدیدی نکرده‌اند. فقط دکتر روحانی به نظرم در حال آماده‌سازی یک تغییر یا به‌اصطلاح نرمش قهرمانانه دوباره است. ما می‌توانیم هم اسم این کار را نرمش قهرمانانه یا صلح بگذاریم، اما آنچه کاملاً مشخص است، نشان‌دهنده این است که شرایطی که در آن قرار داریم، بسیار سخت است و کفگیر هم به ته‌ دیگ خورده است و به‌تدریج با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد که باید بتوانیم آن‌ها را ابتدا مدیریت و سپس با تدبیر کاهش دهیم». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: «آقای روحانی اعتقاد دارد باید به یک شکلی حالا چه نرمش قهرمانانه یا صلح امام‌ حسن(ع)، شرایط را تغییر دهیم. چه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور شود یا جو بایدن به پیروزی برسد. دولت ظاهراً چاره‌ای جز تغییر برخی ایده‌ها را ندارد». آقای زیباکلام! مگر همین ۵ سال پیش با دولت آمریکا مذاکره نشد؟! این مذاکره چه نتیجه‌ای به بار آورد؟! آیا همان‌طور که دولتمردان تأکید کرده بودند، هم چرخ سانتریفیوژ‌ها چرخید و هم چرخ کارخانه‌ها؟! آیا آن‌چنان رونقی ایجاد شد که مردم دیگر به پول یارانه نیاز نداشته باشند؟! آیا ارزش هر دلار، هزار تومان شد؟! آیا امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین شد؟!

در راستا کوچه تبریز چه گذشت؟

در پی فراخوان گروهک‌های قوم‌گرای افراطی، راستا کوچه تبریز برای دقایقی محدود توسط جمعی 30 تا 50 نفره ناآرام شده و شعارهای تند و بعضاً توهین‌آمیز سر داده شد. ادعای واهی انتقال سلاح به ارمنستان از طریق مرز نوردوز، بهانه تجزیه‌طلبان برای فراخوان این تجمع در تبریز و برخی دیگر از شهرهای شمال غرب کشورمان بوده است. موضوعی که رئیس‌جمهور آذربایجان صراحتاً آن را رد کرده و وزیر امور خارجه این کشور و رئیس اداره مسلمانان قفقاز نیز در موضع‌گیری‌های خود بر حسن نیت ایران صحه گذاشته‌اند. تجمع‌کنندگان پان‌ترک با مشاهده بی‌اعتنایی مردم، با واژه «بی‌غیرت» آن‌ها را خطاب قرار دادند.

مسمومیت شهروندان شیرازی با قهوه ترکیبی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده که توزیع قهوه ترکیبی در روز‌های گذشته در شیراز باعث مسمومیت تعدادی از افراد شد. همتی گفته، با شناسایی این نوع قهوه توانستیم تعدادی از آن‌ها را در سطح شهر شیراز جمع‌آوری کنیم. دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرده، در مرحله نخست معتقد بودیم که مواد توهم‌زا و قرص متادون در این قهوه وجود داشته، اما با آزمایش‌ها مشخص شد که اصلاً چنین چیزی نبوده و شایعات صحت ندارد. همچنین رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان آبمیوه، بستنی و فالوده و کافی‌شاپ شیراز اعلام کرده میزان کافئین موجود در قهوه‌های وارد شده بسیار بالا است و درصد کافئین بالا ممکن است نسبت به بدن برخی افراد سازگار نباشد
درگذشت 3 معلم زن بر اثر کرونا

معاون اداره کل آموزش و پرورش ایلام در مورد درگذشت 5 معلم بر اثر کرونا گفت: 5 معلم و بازنشسته فرهنگی در این استان از ابتدای شیوع تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. امیر مهردادی افزود: از این تعداد سه نفر از همکاران فرهنگی زن و 2 نفر نیز مرد هستند که بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. وی ادامه داد: 2 همکار فرهنگی مرد فوت شده از کارکنان بازنشسته این اداره کل هستند..
محسن هاشمی قیدِ شورای شهر
۱۴۰۰ را زد

رئیس شورای شهر تهران درباره حضور یا عدم حضورش در انتخابات آتی شورای شهر تهران در سال آینده گفت: بنایی برای حضور در انتخابات ندارم و این تصمیم قطعی است.محسن هاشمی در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر تهران در سه سال گذشته اظهار کرد: این اقدامات در بخش‌های مختلف صورت گرفته و در حوزه‌های متعدد موفقیت‌هایی را کسب کرده است.وی با بیان اینکه بنده به عنوان رئیس و عضو شورای شهر به اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر تهران در این دوره نمره ۱۵ را می‌دهم، گفت: شورای شهر در این دوره در اهدافی که قانون برای آن‌ها مشخص شده است قدم برداشته و شاید انتظارات از شورای شهر بالا بوده، اما در این دوره توانسته‌ایم در مسیر قانون حرکت کنیم.

استراما چونی در مافیای شبکه نسیم

استراماچونی، پس از خروج جنجالی‌اش، همچنان مورد علاقه هواداران استقلالی است به‌طوری‌که در همین چند هفته اخیر و در کش‌وقوس باشگاه استقلال برای یافتن سرمربی جدید، بسیاری از هواداران استقلال خواهان به‌کارگیری مجدد این سرمربی ایتالیایی شده‌اند. این در حالی است که بحث درباره بازگرداندن استراماچونی و گلایه از رفتنش تا جایی پیش رفته که پای استراماچونی به مسابقه مافیای تلویزیون هم کشیده شده است! به تازگی در برنامه مسابقه‌ای مافیای شبکه نسیم، وقتی داور مسابقه رو به یکی از بازیکنان می‌خواهد حرف آخرش را قبل از خروج از برنامه بزند، او می‌گوید که استراماچونی را برگردانید!

مرگ 5 کارمند پست بر اثر کرونا

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره آمار مبتلایان شرکت پست به بیماری کرونا توضیحاتی داده است. رمضانعلی‌ سبحانی‌فر در پاسخ به سوالی مبنی بر آمار جانباختگان کارکنان شرکت پست بر اثر بیماری کرونا اظهار کرد: تا به حال 5 نفر از کارکنان شرکت پست بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند. وی درباره افراد بستری شده در بیمارستان‌ها افزود: حدود 60 نفر از کارکنان نیز بر اثر بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند. او گفت: بیش از 800 نفر از کارکنان نیز دوران قرنطینه را گذرانده‌اند.
اخبار روزانه:
* گزارش‌ها حاکی از آن است که طی 9 ماه گذشته، 502 هزار و 263 مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشته‌اند.
*نوید محمدزاده بازیگر سینما با انتشار تصویری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام از ابتلای خود به کرونا خبر داد و برای این بیماری خط و نشان کشید! محمدزاده که در سریال «قورباغه» تازه‌ترین محصول شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرده، در ماه‌های گذشته با حضور در چندین پروژه سینمایی روز‌های شلوغی را از سر گذرانده است

*مواردی که در کتب فقهی برای افشاگری استثنا شده است، کدام است؟ پاسخ: ازجمله مواردی که افشاگری جایز است عبارت‌اند از: ۱- در مورد فتنه‌گران فکری، اجتماعی؛ در روایت به اهل «البدع و الریب» تعبیر می‌شود که این مورد وجوب دارد. ۲- افشاگری به ظالمان به حقوق مردم، در جهت رفع ظلم که واجب است. ۳- نظریه‌پردازان و مروجان قول باطل؛ اگر سخن یا حرف و نظریه‌ای باطل است و قائل به این نظریه آن را ترویج می‌کند، برای جلوگیری از انحراف واجب است که علما افشاگری داشته باشند تا گسترش پیدا نکند. ۴- افشاگری نسبت به دشمنان اسلام؛ افشای ابعاد پنهان نظام استکباری؛ ۵- افشاگری نسبت به عقاید، افکار و اسرار کفار و منافقین؛ ۶- متصدیان مسئولیت‌ها‌یی که عدالت رکن و شرط اصلی آن مسئولیت است، مانند حاکمیت؛ ۷- برخی از محکومان مجازات‌ها‌ی خاص فردی که باید در ملأعام این حد جاری شود و عده‌ای از مؤمنین شاهد باشند. این مسئله افشاگری و بردن آبروی شخص است، منتهی باید در این مسئله افشاگری کرد و دیگران نیز اجرای حدود را ببینند.
*افشاگری در ارائه تحلیل­ها در چه مواردی واجب و یا حرام است؟ پاسخ: در جایی که حقوق مردم و بیت­المال مطرح است، افشاگری واجب است و چنانچه از راه دیگری نتوان احقاق نمود، باید متجاوزین معرفی شوند. ولی در جایی که جرمی ثابت نشده و عرض و آبروی مؤمنی در خطر است، افشاگری حرام است؛ البته گاهی اصل افشاگری جایز، اما رسانه‌ای شدن آن جایز نیست
.

*با پیشنهاد یکی از اعضای مهم کابینه به روحانی و موافقت رئیس جمهور، مقرر شده موضوع تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای مصوبات سال های گذشته دولت ها درباره "توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه ای در شرق و غرب کشور" از طریق نوبخت پیگیری و اجرایی شود که بر این اساس، 10 استان مشمول این دستور عبارت از سه استان خراسان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و کردستان خواهند بود.

https://shoma-weekly.ir/r5cqYt