گفته می‌شود که...

مشکوک شدن استقلالی ها به دروازه بان لیگ برتری!/ تسلیت رییس مجلس به دکتر بادامچیان/ نظر 3 مداح مطرح درباره تقارن نوروز و فاطمیه/ خبر خوب برای پرسپولیس و هوادارانش/ رژیم جالب غذایی هیتلر /واکنش هاشمی به بدحجابی نوروزی در تهران!و...


تسلیت رییس مجلس به دکتر بادامچیان
دکتر علی لاریحانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت خواهر آقای بادامچیان را تسلیت گفت.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای اسدالله بادامچیان درگذشت خواهر گرامیتان را به جنابعالی و خانواده محترم تسلیت گفته برای آن مرحومه رحمت، مغفرت وبرای بازماندگان صبروشکیبایی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

نظر 3 مداح مطرح درباره تقارن نوروز و فاطمیه
به گزارش نما، حاج منصور ارضی، ‌مداح اهل بیت(ع) در پیامی نوروزی: مردم کشورمان از ابتدای انقلاب اسلامی احترام شعائر و مناسبت‌های مختلف مذهبی مانند ایام فاطمیه را نگه داشته و در ادامه هم اینگونه رفتار خواهند کرد. از حضرت زهرا(س) و ایام متعلق به ایشان باید درس صبر و استقامت را یاد بگیریم.
محمود کریمی، مداح اهل‌بیت در گفتگو با نسیم: در احادیث آمده روزی که ما گناه نکنیم، عید است.فاطمیه کمک می‌کند که ما کمتر گناه کنیم و این تحقق عید واقعی است.
محمدرضا طاهری،مداح اهل‎بیت(ع): یمردم ولایی ما همانند ایام تقارن نوروز با محرم و صفر، قدر این روزهای عزیز را که با فاطمیه توام شده، می‌دانند و حریم فاطمیه را پاس می‌دارندیییییییی.
اعلام کاندیداتوری ابوترابی فرد
جت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: آمادگی خود را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری اعلام می‌کنم.امام جمعه موقت قزوین که برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور در سرزمین‌های نور حضور یافته بود، تصریح کرد: مجاهدت، ایثار و رشادت رزمندگان دفاع مقدس تکلیف سنگینی را بر دوش مردم و مسئولان گذاشته است که باید به آن توجه داشت

خبر خوب برای پرسپولیس و هوادارانش
فارس :یکی از دغدغه‌های اصلی کادر فنی پرسپولیس غیبت علی کریمی به دلیل مصدومیت بود. به همین دلیل کادر پزشکی این تیم تدابیری ویژه برای این بازیکن اندیشید که بالاخره پس از تلاش‌های خود کریمی و تست‌هایی که در تمرین دیروز و امروز شد مشخص گردید که کریمی برای بازی مقابل پیکان و داماش مشکلی ندارد.
به احتمال فراوان گل‌محمدی به این بازیکن در بازی برابر پیکان که حساسیت چندانی ندارد دقایقی بازی‌ خواهد داد تا از وی در بازی برابر داماش استفاده کافی را ببرد.
گفتنی است کریمی در تمرینات سال 1392 دویدن‌های سرعتی، کارهای تعادلی، قدرتی و تمرینات تخصصی زانو را در دستور کار خود قرار داد و مشکلی نیز پس از این تمرینات نداشت.

واکنش هاشمی به بدحجابی نوروزی در تهران!
ساعت نه وربع به مجلس رسیدم. خیابان‌ها تحت تأثیر تعطیلات عید، هنوز خلوت است. گزارش‌ها را خواندم. به آیت‌الله [موسوی] اردبیلی [رئیس قوه قضائیه] تلفن کردم. به دفتر آمدند.یک ساعتی درباره تصمیم اخیر امام و مسأله خبرگان و موضوع آیت‌الله منتظری مذاکره کردیم و راه‌های ممکن حل مشکل را بررسی نمودیم.در مسیر برای اولین بار به نظرم آمد، بدحجابی نسبتاً وسیع است. خانم‌ها بخشی از موی سر را بیرون می‌گذارند. آرایش‌ها غلیظ‌تر و جوراب‌های نازک زیاد شده است. احتمالاً حال و هوای نوروز و مسافران شهرستانی هم در این منظره بی‌تأثیر نیستند. به خانه آمدم ، کسی نبود.
به دفتر امام رفتم  و با احمدآقا مذاکره کردیم. خبر داد که امروز نامه‌ای از آقای منتظری به امام رسیده که نوعی عذرخواهی است و اعلام کرده که از این به بعد، نظر امام را بر نظر خودشان مقدم خواهند داشت. این نامه کمی از خشم امام کاسته است، ولی هنوز امام برروی نظر خود هستند و فقط با دادن مهلت بیشتر، ممکن است موافقت کنند. پس از مذاکره زیاد، باز هم به این نتیجه رسیدیم؛ حتی الامکان باید از وقوع آن جلوگیری شود. ولی احتمال قبول امام ضعیف است.

دولت سعودی در حال تخریب مسجد الحرام
دولت سعودی تخریب قسمتی از قدیمی‌ترین بخش‌های مسجدالحرام را به بهانه عملیات توسعه و نوسازی این مکان مقدس آغاز کرد. در این میان، ستونی که گفته می‌شود بیانگر تاریخ معراج پیامبر اسلام(ص) است، یکی از بخش‌هایی است که به طور کامل منهدم شده است.

دختران وحشتناک ژاپنی!
رسانه های ژاپنی از مد شدن دندان نیشی در میان زنان و دختران ژاپن خبر می دهند!
زنان این کشور، صدها دلار خرج می کنند تا دندان هایشان را به شکلی در آورند که در ژاپن به آن "یائبا" یعنی "دوست خوب مردان"می گویند.
در ژاپن عقیده دارند ، زنی که چنین دندان هایی داشته باشد،بر خلاف افسانه های قدیمی که آنان را خون آشام جلوه میدهد،دوست خوب مردان هستند!

جسد دشمن پوتین در خانه‌اش کشف شد
جسد بوریس برزوفسکی یک تاجر میلیاردر روس در خانه‌اش در یی کیلومتری حومه لندن کشف شد.،هنوز علت اصلی مرگ این تاجر یی ساله روس مشخص نشده است.برزوفسکی که پیشتر از حامیان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بود بعدها به یکی از منتقدان جدی و سرسخت پوتین تبدیل شد و بدین منظور به خارج از روسیه رفت.وی پیشتر بارها پوتین را به برقراری حکومت استبدادی متهم کرده و خواهان سرنگونی حکومت او بر روسیه با یک انقلاب شده بود.پلیس بریتانیا اعلام کرده است که دلیل مرگ برزوفسکی هنوز نامعلوم بوده و درباره علت مرگ او تحقیقات خود را آغاز کرده است.

مشکوک شدن استقلالی ها به دروازه بان یک تیم لیگ برتری!
درروزهایی که بازی هایی لیگ تعطیل شده و فوتبال ایران نیز به مانند دیگر رشته های ورزشی تحت الشعاع آغاز سال جدید قرارگرفته خبرهایی از دل باشگاه های لیگ برتری فوتبال  شنیده می شود که بسیار تکان دهنده و تامل برانگیزاست. این اخبار اختصاص دارد به آخرین بازی هایی که در سال 1391 برگزار شد. در آخرین روزهای سال 1391 نتایجی در لیگ رقم خورد که منجر به کاهش امتیاز های 2 تیم بالای صدرجدول شد اما یکی از مدعیان سرسخت قهرمانی لیگ دوازدهم این روزها به شدت بر روی نتیجه ای که در آخرین بازی  تیم رقیبش رقم خورده حساس شده است. یک منبع نزدیک به این باشگاه  معتقد است که در نتیایجی که در روز پایانی لیگ دروازدهم رقم خورده یک دروازه بان عملکرد سوال برانگیزی داشته است. اشاره این شخص به دروازه بان تیم تراکتورسازی تبریز بود که این مشخص می کند متعرضان از باشگاه استقلال هستند و نسبت به عملکرد دروازه بان تیم تراکتورسازی تبریز در بازی با سپاهان به شدت کنجکاو شده اند. این شخص مدعی شد که افرادی طی روزهای گذشته با امیر قلعه نویی تماس گرفته اند و به او این موضوع را گفته اند

حذف برنامه‌های طنز از کنداکتور تلویزیون
شبکه‌های مختلف صدا و سیما عصر روز 4فرودین به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برنامه های طنز و پخش موسیقی را از کنداکتور خود خارج می‌کند. دوشنبه5 فروردین، 13 جمادی الاول بنا بر روایتی مصادف است با شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س)، از این رو شبکه‌های مختلف صدا و سیما از عصر ، یکشنبه 4 فرودین92 تمامی برنامه‌های طنز را از کنداکتور پخش خارج کرده و با برنامه‌های مناسبتی به تبیین ویژگی‌های دخت گرامی پیامبر اسلام می پردازند.

فتوای جنجالی در خصوص فوتبالیست ها
روزنامه‌ی "الوطن" چاپ عربستان سعودی امروز یک خبر از فتوای مهم یکی از اعضای شورای پژوهشگران ارشد این کشور منتشر کرد که بسیار تامل برانگیز است و البته تعجب‌برانگیز. علی الحکمی، عضو شورای پژوهشگران ارشد عربستان صعودی در فتوائی اعلام کرد که حضور ورزشکاران حرفه‌ای در کشورهای اروپا قبل از سن 18 سالگی غیر شرعی است!
نکته‌ی جالب‌تر آن است که علی الحکمی، حضور این بازیکنان زیر 18 سال به همراه پدر و یا برادر بزرگ‌تر در کشورهای اروپائی برای تطبیق با شرایط حرفه‌ای و رشد و پروش در آن شرایط را غیر شرعی اعلام کرده است؛ چراکه لزومی برای این امر ندیده است.

فعالیت بهائیان در قالب روانشناس
فرقه ضاله بهائیت با رویکرد جدید خود اقدام به تاسیس موسسه... بهائیان موسوم به BIHE به صورت زیرزمینی و غیرقانونی نموده است که بتواند با ایجاد سرگرمی و اشتغال برای جوانان خود از خروج آنان از ایران جلوگیری بعمل بیاورد و از این راه بتوانند درآمد و شغل مناسبی در شرکت‌های خصوصی برای خود پیدا کنند. از سویی با نفوذ در کلینیک‌های روان‌شناسی در تهران اقدام به کسب اعتبار در بین روان‌شناسان و ترویج آموزه‌های ضاله خود بپردازند.
در این زمینه اخیراً تعدادی از بهائیان با دادن مدارک تحصیلی جعلی از موسسه غیرقانونی ... بهائیان به عنوان مشاور در کلینیک‌های روان‌شناسی استخدام شده‌اند و از این طریق به ترویج اباحه‌گری و فساد و فحشاء و تبلیغ فرقه ضاله بهائیت می‌پردازند.
بنا بر این گزارش، این موسسه بیشترین سرمایه‌گذاری و اهمیت را در چندین سال گذشته داشته است و از نظر کادر اجرایی بیشترین اساتید و بیشترین دانشجویان را به خود اختصاص داده است. دانشجویان برتر این دپارتمان پس از اخذ مدرک لیسانس با معرفی محفل ملی کانادا و کالیفرنیا و هماهنگی تشکیلات بیت‌العدل مستقر در سرزمین‌های اشغالی با دانشگاه‌ها با هزینه تحصیلی اعم از اسکان و خوراک و پوشاک مشغول به تحصیل در رشته روان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌پردازند.
از سرشاخه‌های اصلی این دپارتمان می‌توان به ک.ر، ف.ح، ن.ب، ف.م و س.م اشاره کرد.
تعدادی از این بهائیان در چندین سال گذشته با نفوذ در کلینیک‌های روان‌شناسی و موسسات روان‌کاوی اقدام به مشاوره به مراجعه کنندگان خود که بیشترین آنان مسلمان هستند می‌نمایند و در همین بین به تبلیغ فرقه ضاله خود و ترویج اباحه‌گری و فساد و فحشاء می‌پردازند.

رژیم جالب غذایی هیتلر
آدولف هیتلر گیاه خوار بوده است.زیمارگو ولک 95 ساله، از یاران هیتلر می گوید؛ من دو سال موظف بودم غذاهای او را کنترل کنم، مبادا سمی باشد. طی این مدت، هیتلر فقط میوه و سبزیجات تازه می خورد. ما، بین ساعات 11 تا 12 موظف بودیم، غذاها را بچشیم تا از سلامت آن اطمینان حاصل شده به هیتلر داده شود.غذای هیتلر تمام گیاهی و شامل میوه و سبزیجات تازه، مانند؛ کدو حلوایی، نخود فرنگی، فلفل، همراه با برنج و سالاد بود. به یاد ندارم هیچ نوع گوشتی، حتی ماهی، در غذای او وجود داشت.

شرط جالب امام برای صدور حکم آیت الله جنتی
سرویس سیاسی لمون پرس - یکی از مکاتبات منتشر شده در ضمائم کتاب خاطرات 67 آیت‌الله هاشمی مربوط به نامه آیت‌الله مهدوی‌کنی به محضر امام(ره) در مورد مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین پیشنهاد صدور حکم ریاست آقای جنتی است.
پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نوشت: حضرت امام‌خمینی(ره) در پاسخ به گزارش تفصیلی آیت‌الله مهدوی‌کنی در تاریخ 30/11/67 که طی آن ضمن اشاره به تاریخچه، تشکیلات و مشکلات سازمان تبلیغات اسلامی‌؛ پیشنهادی نیز در ارتباط با تعیین سرپرستی سازمان ارائه گردید‌؛ مرقوم فرمودند: از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت‌الاسلام جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم مشروط به اینکه مسأله را نزد آقایان اعضای سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای نکرده آقایان نگران نشوند.
متن کامل این مکاتبات بدین شرح است:
زمان: 30 بهمن 1367/12 رجب 1409
مکان: تهران، جماران
موضوع: مشکلات و آینده سازمان تبلیغات اسلامی
مخاطب: مهدوی‌کنی، محمدرضا
[ در پاسخ به گزارش تفصیلی آقای مهدوی‌کنی به تاریخ 30/11/67 که طی آن به تاریخچه سازمان تبلیغات اسلامی، تشکیلات و تعداد پرسنل و مسائل و مشکلات مربوط به آن پرداخته شده است و از اینکه در دو - سه سال اخیر، حمایت مورد نیا ز به عمل نیامده، گلایه شده است و به پیوست نامه مذکور، پیشنهادهایی در ارتباط با سرپرستی سازمان و کمک به رفع نیازهای مالی آن شده است. امام خمینی در پاسخ مرقوم فرموده‌اند:]
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای مهدوی کنی - دامت افاضاته
با سلام و دعا برای وجود جنابعالی. آنچه مرقوم داشته‌اید:
1 - از طرف اینجانب مانعی نیست که طی حکمی جناب آقای حجت الاسلام آقای جنتی را مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بنمایم، مشروط بر اینکه مسأله را پیش آقایان اعضای محترم سازمان تبلیغات طرح کنید که خدای ناکرده آقایان نگران نشوند.
2 - در مورد صرف سهم مبارک امام - علیه السلام - آنچه نزد خود شما می‌آید، جنابعالی مختارید هرگونه صلاح می‌دانید عمل کنید و نیز اجازه می‌دهم تا آن کسانی که از من درسهم اجازه دارند به همان میزان اجازه‌شان در صورت تمایل از طریق جنابعالی صرف در تبلیغات اسلامی نمایند.
3 - در مورد اوقاف قابل صرف در تبلیغات اسلامی به جناب حجت الاسلام آقای امام جمارانی سفارش می‌نمایم تا در زمینه فوق کمک لازم را بنمایند‌. خیلی التماس دعا دارم‌. امیدوارم همیشه چون گذشته موفق و مؤید به نشر و تبلیغ اسلام گردید.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
روح الله الموسوی الخمینی

برگزاری جلسات اصلاح طلبان با محوریت سیدمحمد خاتمی
بر اساس اخبار رسیده، شورای مرکزی اصلاح‌طلبان با محوریت سیدمحمد خاتمی، جلساتی را در دفتر وی به طور منظم برگزار می‌کنند. در این نشست‌ها که برای چگونگی ورود به رقابت‌های ریاست‌جمهوری بحث و برنامه‌ریزی می‌شود، 35 نفر از چهره‌های برجسته اصلاحات حضور دارند. سیدمحمد خاتمی در دو جلسه اخیر "دکتر جواد اطاعت" را به‌عنوان کاندیدای مورد حمایت شورای 35 نفره اصلاح‌طلبان معرفی کرده است. "جواد اطاعت" عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به رهبری مهدی کروبی بود؛ اما هم‌اکنون در مؤسسه باران فعالیت می‌کند.

رستوران و غذای رایگان
سه تا رفیق با هم میرن رستوران ولی بدون یه قرون پول . هر کدومشون یه جایی میشینن و یه دل سیر غذا میخورن و اولی میره پای صندوق و میگه : ممنون غذای خوبی بود این بقیه پول مارو بدین بریم.صندوقدار: کدوم بقیه آقا ؟ شما که پولی پرداخت نکردی.میگه یعنی چی آقا خودت گفتی الان خورد ندارم بعد از صرف غذا بهتون میدم. خلاصه از اون اصرار از این انکار که دومی پا میشه و رو به صندوقدار میگه : آقا راست میگن دیگه، منم شاهدم وقتی من میزمو حساب کردم ایشون هم حضور داشتن و یادمه که بهش گفتین بقیه پولتونو بعدا میدم.صندوقداره از کوره در رفت و گفت: شما چی میگی آقا، شما هم حساب نکردی! بحث داشت بالا میگرفت که دیدن سومی نشسته وسط سالن و هی میزنه توی سرش. ملت جمع شدن دورش و گفتن چی شده؟ گفت: با این اوضاع حتما میخواد بگه منم پول ندادم.

"سلطان گوشت" هم کشف شد
فردی که به "سلطان گوشت" شهرت دارد، صاحب یی شرکت بزرگ بوده و ‌فعالیت‌های انحصاری فراوانی در حوزه فرآورده‌های گوشتی انجام داده که ‌هم‌اکنون مدارک مربوط به این متهم به فساد اقتصادی در کمیسیون اصل یی مجلس موجود است

چاپ و پخش اسکناس تقلبی توسط گروهک ملحد کومله
به تازگی گروهک ضدانقلاب و ملحد کومله شاخه زحمتکشان اقدام به چاپ و تکثیر اسکناس جعلی دو و پنج هزار تومانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین پنج، ده، پنجاه و صد دلاری به مبالغ نامعلوم کرده است. به گزارش سراجیی، این گروهک تا کنون مبالغ قابل توجهی از این اسکناس‌ها را به تدریج توسط قاچاقچیان از مرز‌های پیرانشهر، سردشت، بانه و سقز وارد کشور کرده است.

تن فروشی یک زن قهرمان
یکی از دوندگان زن ملی دوهای نیمه استقامت آمریکا اقرار کرده که پس از دوران ورزش حرفه‌ایش سال گذشته به تن فروشی مشغول بوده است.
سوزی فیور هملیتون 44 ساله که متأهل و دارای یک فرزند است در رقابتهای المپیک 1992، 1996 و 2000 برای تیم ملی دومیدان آمریکا دویده بود و هم اکنون اقرار کرده که به دلیل افسردگی و مشکلات ناشی از ازدواج به تن فروشی پرداخته است.
وی سال گذشته به ازای دریافت 600 دلار برای هر ساعت برای شرکتی در لاس وگاس کار می‌کرده و البته در لس آنجلس، هیوستون و شیکاگو نیز فعالیت‌هایی داشته است.
وی با افشای رازش توسط یک سایت خبری آمریکایی بیان کرده که اشتباه بزرگی را مرتکب شده و انتظار ندارد تا مردم او را درک کنند.

همه زنان گروهک منافقین همسر مسعود رجوی‌اند!
ابراهیم خدابنده از اعضای برجسته جداشده از سازمان مجاهدین خلق(گروهک تروریستی منافقین) در مصاحبه مطبوعاتی فاش کرد همه زنان عضو این گروهک تروریستی بر مسعود رجوی حلال هستند.
وی با افشای مفاسد اخلاقی شایع میان اعضای گروهک تروریستی منافقین گفت: این گروهک ترویستی زنان عضو را بر رجوی حلال می‌داند و هیچ کسی حق ندارد با این زنان ازدواج کند چرا که همسرشان رجوی است وی تاکید کرد: سرکردگان گروهک تروریستی منافقین همه تلاش‌های خود را بر انحراف جوانان به ویژه دانشجویان متمرکز کرده‌اند..

کندشدن درباره غنی سازی در ایران
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران با کند کردن روند غنی‌سازی اورانیوم قصد دارد بن‌بست هسته‌ای با غرب را به پایان برساند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم "دیوید سنگر" و "جیمز رایزن" مدعی شد بنا بر آنچه که مقامات غربی اعلام کردند، مقامات ایرانی با کندکردن روند برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم، قصد دارند از مقابله مستقیم با کشور‌های غربی بر سر مسئله هسته‌ای خودداری کنند.
بنا بر این گزارش، این اقدام ایران همچنین نشان از آن دارد که مقامات ایرانی تمایل بیشتری برای پایان مسئله هسته‌ای و بن‌بست با کشور‌های غربی دارند.

کوسه بهانه ای برای یک تور عجیب
در آب‌های کارائیب، اثری از کوسه‌های سفید که بسیار درنده و وحشی هستند، دیده نمی‌شود، با این حال اداره‌کنندگان یکی از تور‌های گردشگری این منطقه در ابتکاری جالب با به دام اندختن چند کوسه سفید در مناطق آبی دیگر جهان، آنها را به منطقه‌ای در اطراف کارائیب آورده و در قفس‌های بسیار بزرگ و محافظت شده چند لایه‌ای نگهداری می‌کنند. گردشگران ماجراجویی که از شرکت در تور‌های تفریحی رایج در جهان خسته شده‌اند، می‌توانند در تور‌های تفریحی یکروز‌ه، از زندگی با کوسه ‌های سفید لذت ببرند! این گردشگران ابتدا در کلاس‌های فشرده ده ساعته تمرین غواصی، شرکت کرده و سپس با طی کردن مسافتی نسبتاً طولانی با قایق‌های تندرو، خود را به محل قفس زیر دریایی کوسه‌های سفید می‌رسانند.جایی که حداقل دو تا سه کوسه سفید درنده و گرسنه در انتظارشان است! گردشگران مجهز به لباس‌های مخصوص غواصی و معمولاً در گروه‌های چهار تا شش نفره وارد آب شده و بلافاصله به بخش حفاظت، شده قفس کوسه‌های سفید هدایت می‌شوند. آنها با حیرت تمام، حمله کوسه ‌ها به پوشش‌های حفاظتی را مشاهده می‌کنند. نکته جالب توجه این است که اداره‌کنندگان تور که لحظه به لحظه در کنار گردشگران وحشت زده قرار دارند. با ریختن مقادیر قابل توجهی از خون حیوانات دیگر در آب موجب تحریک بیشتر کوسه‌ها می‌شوند! انسان با چشم های خود صداها را می شنود!دانشمندان معتقدند، ما در واقع قادریم با چشم های خود به صداها گوش کنیم و به همین دلیل از تماشای فیلم های صامت تا این حد لذت می بریم. گروهی از دانشمندان ایتالیایی در بررسی های خود نشان دادند که وقتی برای مثال تصویر یک نوازنده ترومپت را می بینیم که با گونه های باد کرده درحال دمیدن در ساز است نه تنها کورتکس دیداری فعال می شود بلکه کورتکس شنوایی نیز تنها در 110 هزارم ثانیه فعال می شود.به ویژه کورتکس شنوایی گیجگاهی فوقانی بیشترین فعالیت را ثبت می کند. این درحالی است که این پدیده در مورد تصاویری که هیچ توصیف صدایی ندارند برای مثال دیدن تصویر یک گل دیده نمی شود.این محققان در این خصوص توضیح دادند: " این مکانیزم برپایه نورون های آینه ای شنیداری- بینایی استوار است. برای مثال، زمانی که مشغول دیدن عکس یک گربه هستید و همزمان صدای میو میو می شنوید و یا همزمان با تماشای عکس یک فرد آشنا به صدای وی نیز گوش می دهید این نورون ها فعال می شوند. " علاوه بر این منطقه مغزی، لب گیجگاهی زیرین و میانه و با کمی فاصله زمانی، حتی کورتکس شنوایی اولیه نیز به همان روشی که صداهای واقعی و یا اوهامات صوتی درک می شوند فعالیت خود را آغاز می کنند.

نشریه نیشن: اوباما درباره ی ایران بلوف میزند
نشریه نیشن در تحلیلی به قلم "رابرت دریفوس" با اشاره به سخنان "جو بایدن" مبنی بر اینکه اوباما در مورد استفاده از گزینه نظامی و حمله به ایران در صورت عدم توافق در برنامه هسته‌ای بلوف نمی‌زند، نوشته است  همین تأکید بیانگر غلوآمیز بودن موضع اوباما و بلوف زدن وی است. دریفوس در این مقاله می‌نویسد: در شرایطی که مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران همچنان ادامه دارد، احتمال اینکه آمریکا امسال یا سال‌های بعد به ایران حمله کند، صفر است. با این حال اگر ایران مذاکرات را متوقف کند، روند حرکت برای تولید بمب را تسریع کند و حتی تسلیحات کوچکی به سبک کره‌شمالی را نیز تولید کند، باز هم احتمال اینکه ایالات متحده به ایران حمله کند، بسیار اندک است که وضعیت امروز کره شمالی می‌تواند دلیلی بر این مدعا باشد.

شناسایی لاک‌پشت‌هایی که تخم نسوز می‌گذارند
کارشناسان انگلیسی در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که برخی از لاک‌پشت‌های دریایی برای مقابله با شن‌های داغ در سواحل زیستگاه‌هایشان، تکامل یافته و تخم‌های نسوز و ضد حرارت می‌گذارند! این متخصصان دریافته‌اند تخم‌های لاک‌پشت‌های ساکن "آسنسیون" اقیانوس اطلس جنوبی که شن‌های ساحل آن به طور طبیعی داغ هستند، در برابر حرارت بسیار زیاد خیلی بهتر و بیشتر از لاک‌پشت‌های مناطق خنک‌تر، مقاومت می‌کنند. تیره‌تر بودن رنگ شن‌های این منطقه ساحلی باعث شده که دمای آن چند درجه گرمتر از سواحلی با شن‌های سفید باشد. متخصصان می‌گویند: ما معتقدیم اولین گروهی هستیم که شاهد تکامل تخم‌های این لاک‌پشت‌ها برای سازگاری با شرایط محیط زیست منطقه‌ای بوده‌ایم.

فتنه مذهبی در راه است
روزنامه صهیونیستی هاآرتص از اجرای طرح تفکیک هویتی دروزی ها از سایر اعراب فلسطین اشغالی، در مدارس دروزی ها خبر داده است.
وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد بحران هویتی در میان دروزی های فلسطین اشغالی و معرفی آن ها به عنوان طایفه ای جدا از اعراب، تدریس ادبیات عرب را از برنامه های درسی دانش آموزان دروزی حذف کرده است.
به نوشته پایگاه اطلاع رسانی حزب الوفد مصر، هاآرتص بر اساس مطالعه انجام شده در مرکز پژوهش های "وان لیر" رژیم صهیونیستی خبر داده است که نوشته های ادبا و شعرای عرب و فلسطینی های سرشناسی که دارای رویکرد ضد صهیونیستی یا انقلابی اند، از جمله محمود درویش، امیل حبیب و غسان کنفانی؛ و نیز مواد درسی مربوط به خیزش عربی قرن 19، از این پس در مدارس دروزی ها تدریس نخواهد شد.
از سوی دیگر در متون دینی که در مدارس درزوی ها تدریس می شود، ادعا شده که میان یهودیان و دروزی ها پیمان 3 هزار ساله وجود دارد.
به نوشته هاآرتص، مطالب و متونی که به ارتباط دروزی ها با اعراب و مسلمانان اشاره داشته باشد، از کتاب های آموزشی مدارس دروزی ها حذف شده است.

https://shoma-weekly.ir/9cFBJy