گفته می‌شود که...

مشایی در کابینه دولت یازدهم/ زمان برگزاری مراسم تحلیف روحانی/ اسناد جریان انحرافی از بین می‌رود/ نامه تشکر عارف به ضرغامی/ درخواست مخالفان سوریه از ایران/ رئیس‌جمهوری از جرگه اصولگراها ست و ...

حماسه بزرگ سیاسی ایرانیان ضدانقلاب را به جان هم انداخت
  بی‌بی‌سی فارسی در ویژه‌برنامه‌ای با حضور نامور حقیقی، سیامک شجاعی و شاهین پرویزی  به بررسی حضور مردم در انتخابات 24 خرداد پرداخت. نامور حقیقی تحلیل‌گر بی‌بی‌سی، در این گفت‌وگو با اشاره به خلق شگفتی از سوی مردم با مشارکت بالا گفت: «با وجود اینکه بر خلاف سال 88 که از همان روزهای اول آغاز تبلیغات انتخابات، موافقان و مخالفان نامزدها در خیابان بودند؛ اما امسال چنین نبود و تا هفته قبل از انتخابات هم به‌نظر می‌رسید تنور انتخابات خیلی گرم نشود، ولی در هفته آخر واقعاً این اتفاق افتاد. روز جمعه، چه خبرنگاران خارجی و چه توئیت‌هایی که از سوی افراد عادی به دست ما رسید، نشان‌دهنده آن بود که مشارکت بین 72 تا 75درصد بوده است.»
 وی در ادامه افزود: «کسانی‌ که انتخابات را تحریم کردند، مثل اپوزیسیون شورای ملی و رضا پهلوی و غیره؛ این انتخابات نشان داد که آن‌ها درک و تشخیص درستی از واکنش‌های جامعه ایران ندارند. نحوه رفتار جامعه ایران نشان داد که آن‌ها بر مبنای مقتضیات خود عمل می‌کنند؛ اما اصلاح‌طلب‌ها، همین صحبتی که آقای خاتمی کردند که نمی‌گذارند ما از صندوق بیرون بیاییم، پس وقتی در انتخابات شرکت می‌کنند، قبول می‌کنند که صندوق رأی می‌تواند داوری باشد برای این بازی. از جمله برای آقای تاج‌زاده که گفته بود در انتخابات شرکت نمی‌کند؛ اما شرکت کرد.»
تحلیل‌گر بی‌بی‌سی در ادامه از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان پیروز انتخابات نام برد و گفت: «آقای خامنه‌ای پیروز این انتخابات بود؛ یعنی آن حماسه سیاسی که ایشان درباره آن صحبت می‌کرد و همه مخالفان می‌گفتند امکان چنین چیزی وجود ندارد، اتفاق افتاد.»
  در ادامه، سیامک شجاعی، تحلیلگر دیگر این شبکه درباره سخنان نامور گفت: «آقای حقیقی از کجا می‌دانند، ایشان در لندن نشسته، می‌گویند 75 درصد در انتخابات ایران شرکت کرده‌اند... این‌ها یک خیمه‌شب‌بازی راه‌انداخته‌اند، این‌ها یک شو و نمایش راه‌انداخته‌اند و عده‌ای بازیکن در داخل و خارج در خدمت‌شان هستند...»
در این هنگام، نامور حقیقی نیز در واکنشی تند به اظهارات شجاعی این گونه اظهارنظرها را توهین به مردم خواند و گفت: «ببینید آقای شجاعی شما تحلیل نمی‌کنید، شما یک جوری حرف می‌زنید که جیگرتان خنک شود، خوب می‌توانید این حرف‌ها را بزنید. من هم می‌توانم بگویم که کسانی‌که این گونه مواضع را می‌گیرند، از قدرت‌های بزرگ پول می‌گیرند، قدرت‌های بزرگ، عربستان و کشورهای عربی که به دنبال تغییر رژیم ایران هستند به مخالفان پول می‌دهند. پس کسانی‌که این حرف‌ها را می‌زنند از دولت‌های بزرگ پول می‌گیرند!»

حماسه سیاسی مهر پایان فتنه سبز بود
 وب‌گاه ضدانقلابی «خودنویس» وابسته به معاندان نظام نوشت: تحریم‌‌کنندگان انتخابات شکست سنگینی خوردند و با وجود تلاش و فعالیت آنان، مردم در ایران پای صندوق‌های رأی رفتند. البته به‌گفته «هنریک ایبسن» نروژی، اکثریت همواره اشتباه می‌کنند(!) با این حال، واقعیت این است که خط تحریم انتخابات شکست خورد. خودنویس در مطلبی دیگر نوشت: حاکمیت اندکی هم زحمت به خود نداد که آرای جلیلی را بالا ببرد. اگر از مدتی پیش‌تر غبار اوهام خودانگیخته را می‌نشاندیم، روشن شده بود، خیال اینکه رهبر در نظر دارد جلیلی را از صندوق بیرون بیاورد، صرفاً پرداخته ذهن ما بوده است.» خودنویس اضافه می‌کند: حماسه سیاسی که درباره انتخابات گفته شد، از جمله مهر پایان به جنبش سبز و شعار «رأی من کو؟» بود. با توجه به اینکه اکنون افکار عمومی و به‌ویژه رأی‌دهندگان به آقای روحانی بر این باور هستند که در شمارش آرا تقلبی صورت نگرفته، این پرسش جدی مطرح شده که آیا ادعای مخالفان نظام برای تقلب در انتخابات چهارسال پیش صحیح بوده است؛ و چرا این‌بار مخالفان چنین ادعایی را مطرح نمی‌کنند؟ خودنویس در ادامه نوشت: حسن روحانی در طول شانزده سالی که از عمر سیاسی اصلاح‌طلبی می‌گذرد، نه‌تنها هیچ‌گونه تمایلی به این جریان سیاسی نشان نداده بود، بلکه در بعضی موارد، در مقابل اصلاح‌طلبان نیز موضع‌گیری کرده بود.

ولایتی جانشین جلیلی می‌شود
شنیده شد که خبرهای رسیده حاکی است علی‌اکبر ولایتی در دولت حسن روحانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی می‌شود. زندگی‌نیوز نوشت؛ ولایتی یکی از نزدیکان آیت‌ا... هاشمی‌ به‌شمار می‌رود که بر اساس اخبار رسیده، قرار است در دولت حسن روحانی، جایگزین، سعید جلیلی شود.

حکم انحلال مجلس کویت صادر شد
شنیده شد که دادگاه عالی کویت دستور انحلال مجلس این کشور را صادر و خواستار برگزاری انتخابات جدید شد. فردانیوز به نقل از العربیه نوشت؛ دادگاه عالی کویت دستور انحلال مجلس این کشور را صادر کرد و برگزاری انتخابات جدید در این کشور حاشیه خلیج‌فارس را خواستار شد.

خرمای اسرائیل تحریم شد
شنیده شد که جامعه مسلمانان انگلیس، در اعتراض به برنامه‌ شهرک‌سازی رژیم اسرائیل، تحریم خرماهای اسرائیلی را در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار داده است. جام نوشت؛ نزدیک به نیمی از شهرک‌های بنا شده در اراضی اشغالی «دره اردن» به کشت و پرورش خرما که سودآوردترین محصول آنهاست و در عرصه اقتصادی این مناطق نقش مهمی ایفا می‌کند، مشغول هستند.
 انجمن مسلمانان انگلیس (MAB) اعلام کرد، این انجمن قصد دارد در اعتراض به سیاست توسعه شهرک‌سازی رژیم اشغالگر در اراضی اشغالی فلسطین یک روز را به عنوان «روز ملی اقدام» اعلام کند. این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، «قصد داریم با اعلام روز ملی اقدام، توجه تمامی افراد را به بررسی برچسب و تحریم خرماهای اسرائیلی جلب کنیم.»

تظاهرات علیه مرسی حرام است!
شنیده شد که تظاهرات علیه مرسی، تظاهرات علیه اسلام به‌شمار می‌رود و در واقع می‌توان این تظاهرات را تلاش برای زنده به گور کردن اسلام دانست. جام نوشت؛ شیخ «وجدی غنیم» از چهره‌های سرشناس دینی مصر که از نزدیکان جنبش اخوان‌المسلمین به شمار می‌رود،‌ با صدور فتوایی برگزاری هرگونه تظاهرات علیه محمد مرسی رئیس‌جمهور این کشور را حرام اعلام کرد.
وی در اینباره گفت:‌ هر کس علیه دولت و آقای مرسی تظاهرات کند اقدامی حرام انجام داده و کافر است زیرا محمد مرسی رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم مصر است. وجدی غنیم که اظهاراتش در کلیپی در اینترنت منتشر شد،‌ در ادامه افزود: تظاهرات علیه مرسی، تظاهرات علیه اسلام به شمار می‌رود و در واقع می‌توان این تظاهرات را تلاش برای زنده به گور کردن اسلام دانست.

اسناد جریان انحرافی از بین می‌رود
شنیده شد که برخی اخبار حاکی از تلاش جریان انحرافی برای از میان بردن برخی اسناد مربوط به این جریان حکایت دارد. جوان آنلاین نوشت؛ یک منبع آگاه گفت با پایان انتخابات، ساختمان قائم‌مقام جریان انحرافی که اتاق فکر رسانه‌ای این جریان است محل رفت‌وآمد گسترده اعضای این جریان و تلاش برای از میان بردن همه اسناد مربوط به این جریان بود. یکی از مهم‌ترین افرادی که در ساختمان قائم‌مقام جریان انحرافی تردد دارد (ب.ش) است که از افراد نزدیک به لیدر جریان انحرافی محسوب می‌شود. این منبع آگاه گفت: از صبح روز شنبه صدها سند با دستگاه‌های کاغذ خردکن امحا و توسط خدمه به سطل زباله‌های خارج از محل برای اطمینان از عدم دسترسی منتقل شد.

مرگ حسنی مبارک تکذیب شد
شنیده شد که برخی منابع مصری گزارش داده بودند که حسنی مبارک در بیمارستان زندان طره مُرده و روز یکشنبه آینده این خبر به‌طور رسمی اعلام خواهد شد. فارس نوشت؛ سرلشگر «مصطفی باز» گفت حال «حسنی مبارک» که به دلیل قضایای فساد مالی در زندان بسر می‌برد، خوب است و خبر فوت وی صحت ندارد. وی افزود که مبارک روز جمعه نماز خود را در مسجد زندان به جا آورد و سپس با ویلچر به بیمارستان زندان المزرعه در طره و از آنجا نیز به اتاق خود در بیمارستان منتقل شد. مدیر اداره زندان‌های مصر همچنین اشاره کرد که «سوزان ثابت» همسر مبارک و «فرید الدیب» وکیل وی روز جمعه در بیمارستان زندان با وی ملاقات کردند.

جلسه نهاوندیان با روحانی
شنیده شد که جلسه ماهانه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. تسنیم نوشت؛ جلسه هیات نمایندگان درحالی برگزار شد که محمدرضا صادق، نماینده حسن روحانی و یحیی آل‌اسحاق به‌همراه رئیس اتاق ایران در این نشست حضور داشتند و نهاوندیان آمادگی بخش خصوصی برای همکاری کامل با دولت جدید را اعلام کرد. محمدرضا صادق پس از قرائت بیانیه حسن روحانی که بر اولویت حل مشکلات اقتصادی نزد دولت آینده تاکید شده، محمد نهاوندیان در ادامه جلسه اظهار کرد: واقعیت این است که مردم یک بار دیگر نشان دادند با وجود دلخوری‌های موجود در جامعه هر زمان که احساس وظیفه نمایند تا از وحدت و انسجام ملی در مقابل دسیسه‌های دشمنان حفاظت کنند، از مشارکت دریغ نخواهند کرد.

مدال نقره برای سعید جلیلی
شنیده شد که استاد دانشگاه تهران گفت: احمدی‌نژاد مطمئنا بیشترین مخالفت را با آقای قالیباف دارد یعنی تشکیل دولت توسط او بدترین اتفاق برای احمدی‌نژاد بود. همچنین مدال نقره از این لحاظ به سعید جلیلی می‌رسد. چون جلیلی از خیلی جهات با احمدی‌نژاد شباهت دارد و رفتارش به طرز حزن انگیزی یادآور محمود احمدی‌نژاد سال 84 بود. صادق زیباکلام افزود: ولایتی رسما چهره معتدل و میانه‌رویست اما از نظر احمدی‌نژاد، ولایتی هم به مجموعه‌ای تعلق دارد که از او بهره‌برداری کردند و زمانی که احساس کردند دیگر به دردشان نمی‌خورد، کنارش زدند. نفر چهارم محسن رضایی است که مشکل خاصی بااحمدی‌نژاد نداشت.
 بنابر این اگر آقای رضایی رئیس‌جمهور می‌شد، برای رئیس‌جمهور فعلی خیلی ناخوشایند نبود. ولی با توجه به شناختی که از احمدی‌نژاد دارم، تاکید دارم در فهرست شش نفره کاندیداها، حسن روحانی آخرین کسی بود که رئیس‌جمهور شدنش، رئیس‌جمهور فعلی را آزار می‌داد.

.
پاداش ده ها میلیونی دولت به مدیران منطقه آزاد کیش
بر اساس مصوبه وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی که طی هفته های اخیر به تأیید رییس جمهور هم رسیده، مقرر شده به منظور قدردانی از زحمات اعضای هیات مدیره و دست اندرکاران تهیه صورت های مالی و عملکرد سال مالی ۱۳۹۰ سازمان منطقه آزاد کیش، به این افراد تا سقف 250 میلیون تومان پاداش پرداخت شود.

با دستور دولت معادن هم مقصد گردشگری شد
بر اساس دستور یک مسئول ارشد اجرایی به وزیر صنعت و معدن و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مقرر شده وزارت صنعت ضمن انجام مطالعه کاربردی به منظور استفاده بهینه از فضاهای معدنی ایجاد شده برای مقاصد گردشگری توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نسبت به اجرایی کردن این موضوع برنامه ریزی لازم را انجام دهد.

تعلل در گسترش روابط با کشورهای مشمول بیداری اسلامی
خراسان نوشت:گفته می‌شود بر اساس بررسی کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که تعدادی از کشورهایی که طی سال‌های گذشته در آنها انقلاب اتفاق افتاده و بیداری اسلامی در مردم آنها موج می‌زند، دارای پتانسیل فراوانی برای افزایش تعاملات اقتصادی هستند و این تعاملات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی زیادی نیز به همراه دارد، هیچ برنامه و اقدام مدونی برای استفاده از این ظرفیت انجام نشده است و کشورهای شرقی و غربی، جای ایران را در این عرصه پر کرده‌اند.

فرود اضطراری هواپیمای بوش
ندای انقلاب: مقامهای آمریکایی اعلام کردند که ناگهان بوی دود در هواپیمای حامل جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا پیچید و خلبان مجبور به فرود اضطراری شد.

زمان برگزاری مراسم تحلیف روحانی
فارس: باهنر نایب رئیس مجلس گفت که مراسم تحلیف روحانی پس از برگزاری مراسم تنفیذ، براساس جدول زمانبندی، نیمه‌های مردادماه که فکر می‌کنم 14 یا 15 مردادماه باشد، برگزار می شود.

قالیباف به شهرداری بازگشت
خبرگزاری دانشجو: سخنگوی شهرداری تهران گفت که مرخصی قالیباف به اتمام رسیده و وی به شهرداری بازگشت.

اولین واکنش‌های هواداران جبهه پایداری به برتری رقیب
سایت رجا نیوز در مطلبی از یامین‌پور نوشت: کسانی که سربازان از پیکار برگشته را شماتت می‌کنند، خائن‌اند. ماجرای ما همان ماجرای لشکر زخمی پس از اُحد است. نیزه‌های شکسته و پرچم‌های نیم‌سوخته...به شماتت ابلهان گوش نکنید. همچنین رجا نیوز در پاسخ به شبهه شکست رای اصولگرایان توسط جلیلی نوشت: باید توجه داشت که این ترکیب رای، نتیجه تعدد کاندیداهای اصولگرا نیست چرا که جمع آرای کاندیداهای اصولگرا بازهم از آرای آقای روحانی به صورت قابل توجهی کمتر است از همین رو نگارنده معتقد است حتی در صورت تجمیع آرای جریان اصولگرا در دور دوم انتخابات هم باز پیروز میدان، روحانی است چراکه حتی به نظر نمی‌رسد که همه آرای اصولگرایان در دور دوم به سبد کاندیدای واحد اصولگرا منتقل شود. باید توجه داشت که آقای روحانی امروز توانسته سبد رای احمدی‌نژاد در سال 88 را به نفع خود مصادره کند.

گرانی و بداخلاقی احمدی‌نژاد،دلیل پیروزی روحانی
حجت‌الاسلام پناهیان به فارس گفت:آقای روحانی در طبقه‌بندی رایج سیاسی یک راست سنتی محسوب می‌شود و جزو بدنه عام اصول گرایی قرار دارد- به حدی که اصلاح‌طلبان حاضر نشدند به‌طور جدی پای کار ایشان بیایند- نمی‌توان این انتخابات را رای نیاوردن اصولگرایان به معنای عام کلمه تلقی کرد. به هر حال ایشان عضو جامعه روحانیت مبارز بودند.وی افزود: اگر این گرانی پدید نیامده بود و اگر بداخلاقی‌های رئیس‌جمهور در مجلس پیش نیامده بود، هرگز چنین اقبالی به آقای روحانی نمی‌شد.

مشایی حریف روحانی بود!
بهمن شریف‌زاده،روحانی نزدیک به مشایی در گفت‌و‌گو با قانون‌‌آنلاین گفت: ما از ابتدا به اصولگرایان گفتیم که شما توانایی شکست اصلاح‌طلبان را ندارید ولی آنها دچار توهم شدند و حتی گفتند که دولت را آنها روی کار آوردند.وی گفت: تنها کسی که می‌توانست در میدان رقابت،کاندیدای جناح آقای هاشمی را شکست دهد مهندس مشایی بود.
وی با اشاره به اینکه «شاید رای به روحانی رای به اصولگرایی باشد» افزود: آنچه واضح است جبهه اصلاحات و آقایان هاشمی و خاتمی از آقای روحانی حمایت کردند و ازآنجا که آرای اصلاح‌طلبان کم نیست رای آقای روحانی بالا رفت.حجت‌الاسلام شریف‌زاده ادامه داد:در انتخابات یازدهم نه تنها رای‌دهندگان به آقای موسوی بلکه افراد گوناگونی رای خودشان را به روحانی دادند و باعث این کسب آرا شدند.

ثروت افسانه ای دیکتاتور فراری تونس
باشگاه خبرنگاران: راشد الغنوشی رئیس نهضت تونس، ثروت زین العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع این کشور، همسر و 114 نفر از خانواده هایشان را 50 میلیارد دلار برآورد کرد.

تشکیل کابینه‌ای مرکب از دو جناح
مهر: علی مطهری با صدور بیانیه ای ضمن تبریک به روحانی ابرازامیدواری کرد که کابینه دولت یازدهم مرکب از اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل باشد.

نامه تشکر عارف به ضرغامی
ایسنا: محمدرضا عارف در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا وسیما از تلاش رسانه ملی برای خلق حماسه سیاسی تشکر کرد.

مشایی در کابینه دولت یازدهم
صادق زیباکلام احتمال داد حسن روحانی از اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد برای همکاری در کابینه دولت خود دعوت کند.به گزارش شهردارآنلاین صادق زیباکلام گفت: اگرچه احمدی‌نژاد در کابینه خود از وزرای دولت اصلاحات و سازندگی استفاده نکرد اما این احتمال وجود دارد که حسن روحانی از اسفندیار رحیم‌مشایی و محمود احمدی‌نژاد برای همکاری در کابینه دولت خود دعوت کند.
وی گفت: به اعتقاد بنده انتخابات 24 خرداد وشوری که مردم نشان دادند در حقیقت نه بزرگی بود به جریان موسوم به اصولگرایی.زیباکلام افزود: من نگران عدم حضور تحریمی‌ها،سبزها،اصلاح‌طلبان و قهرکنندگان با صندوق رای بودم.به‌طوری که در سفرم به شهرهای دیگر مدام از شرکت در انتخابات صحبت کرده وبه این نکته اذعان داشتم که چاره‌ای جز شرکت دراین دوره از انتخابات نیست. فکر می‌کنم آنچه که در 24 خرداد اتفاق افتاد بیانگر این موضوع بود که می‌شود وباید به صندوق رای اعتماد کرد و صندوق رای کم‌هزینه‌ترین مسیر برای به وجود آوردن تغییرات و اصلاحات در جامعه است.

مشابهت‌سازی غلامحسین الهام میان احمدی‌نژاد و حضرت یوسف
روزنامه ایران به نقل از غلامحسین الهام نوشت:...تشابهات قابل قیاس نیست اما ببینید پیامبر احتیاط می‌کند آنچه در رابطه با امیرالمومنین باید بگوید نمی‌گوید؛ چرا چون ظرفیتش نیست، آنکه تازه حق مطلق است، ما که دارای اشتباهات عدیده هستیم؛ احمدی‌نژاد به بنده علاقه دارد لزومی ندارد همه علاقه را بروز دهد اگر پدر باشی چه بحق، چه به ناحق یک بچه را بیشتر دوست داری، اگر دوستی خود را بروز دهی، چه می‌شود؟ حسادت بقیه برانگیخته می‌شود و قصه یوسف به وجود می‌آید؛ موجب تحریک می‌شود و این فرصت را می‌گیرد.
لذا یوسف چند سال می‌رود زندان چون محبت را بروز داد. زمانی هم عزیز مصر می‌شود که یعقوب دیگر چشم نداشت؛ نمی‌خواهم سنت‌های الهی را تخطئه کنم می‌خواهم از آن نتایجی بگیرم، تحریک و ایجاد حساسیت ممکن است موجب ظرفیت سوزی شود، آقا اگر حمایت از احمدی‌نژاد نمی‌کرد مشکلات دیگری بود قبول؛ این طرف هم حمایت کرد دیگران آنقدر حساس شده بودند که همه کار می‌کردند تا احمدی‌نژاد از چشم رهبری بیفتد.

مدعیان تقلب 88 شرمنده شدند
فارس: حجت الاسلام پناهیان با اشاره به شرکت بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات 24 خرداد، گفت که مهمترین فایده این مشارکت، پایان یافتن نهایی اتهام تقلب بود و حتی آن عده اندکی که نظام را به تقلب متهم می‌کردند در انتخابات شرکت کردند چون می‌دانستند انتخابات در ایران واقعاً آزاد است.

درخواست مخالفان سوریه از ایران
تسنیم: یک گروه از مخالفان خارج نشین بشار اسد موسوم به «ائتلاف ملی سوریه» از حسن روحانی خواستند تا در حمایت ایران از دولت سوریه تجدیدنظر کند.

رئیس‌جمهوری از جرگه اصولگراها ست
محسن کوهکن در گفت‌وگو با مهر گفت: دکتر روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانیم و معتقدیم وی برای خود یک مشی خاص دارد که از همه جناح‌ها و به‌طور معتدل استفاده می‌کند نباید فراموش کرد وی سال‌های سال نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی است.وی افزود: در این انتخابات افرادی با سلایق مختلف از وی حمایت کرده و به او رای دادند که باعث شد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود ما هم برای وی آرزوی موفقیت می‌کنیم و او را نقطه مقابل اصولگرایان نمی‌دانیم؛ بسیاری از کسانیکه در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام کار می‌کنند، بارها عنوان کردند که وی فردی مومن، معتقد و انقلابی است.
کوهکن با بیان اینکه اینطور نیست که وی از جرگه اصولگراها نباشد، ادامه داد: آقای روحانی در مجلس چهارم نایب رئیس بودند و مجلس را اداره می‌کردند، اما گاهی افراد با سلایق مختلف بین خود و جریان‌های دیگر خط‌کشی می‌کنند که این کار معقول نیست. کوهکن در پاسخ به اینکه از رئیس‌جمهور چه انتظاراتی می‌رود، گفت: آقای روحانی در انتخاب همکارانش اصل را بر تدین، انقلابی گری و کارآمدی قرار دهد، ان‌شاءالله نگاه وی سیاسی نیست، زیرا پیش از این هم گفته بود که از معتدل‌ها در هر دو جناح استفاده می‌کند، همین مسئله تعارضات و گفت‌وگوهای بیهوده را برطرف خواهد کرد.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین خاطرنشان کرد: از آنجا که دکتر روحانی چند دوره در مجلس حضور داشته است، راحت‌تر می‌تواند با مجلسیان کار کند، پیش‌بینی ما این است تنشی که موجب رنجش مردم شود، بین مجلس و دولت وجود نخواهد داشت.

شنبه آرامش
مشرق: مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات گفت که شنبه پس از انتخابات، شنبه آرامش بود.

حزب‌ا...، عربستان را فریب داد
مشرق: کارشناسان، عصبانیت عربستان را تنها بخاطر سقوط القصیر نمی دانند بلکه بیشتر بخاطر گرفتار آمدن نیروهای اطلاعاتی این کشور در کمین حزب‌ا... در منطقه شمالی سوریه می دانند.

اخبار ضد و نقیض از مرگ مبارک
آفتاب: برخی منابع مصری از مرگ حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر در بیمارستان زندان طره خبر دادند در حالی که سایت «أنا آسف یاریس» بزرگترین سایت طرفدار مبارک، خبر مرگ وی را رد کرد.

درسهای انتخاباتی
 سایت تابناک، نزدیک به آقای محسن رضایی، نوشت: "جریان اصول گرایی باید بداند که نمایندگان مجلس اصول‌گرایی در انتخابات اخیر، 140 تن از آنان از قالیباف حمایت کرده بود و 160 تن از آنان از ولایتی و نزدیکی همین تعداد هم از جلیلی، درحالی که تعداد نمایندگان مجلس فعلی کمتر از 290 نفر است،‌ اما حدوداً پانصد امضا از این مجلس برای حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری جمع می‌شود!!"
و سایت عصر ایران، هم در مطلبی تحت عنوان "مجلسی‌ها با موکلان تان همسو شوید" نوشت: "این نشان می‌دهد برخی نمایندگان همزمان با بیش از یک کاندیدا همبستگی داشته‌اند." و در ادامه خاطرنشان ساخته: "زمان آن فرا رسیده که نمایندگان مجلس در همراهی و هم رأیی با مردم، اصلاحاتی را انجام دهند و صدای واقعی مطالبات و منویات موکلان شان باشند." این انتخابات برای همه مردم و گروهها و حتی بیگانگان درس‌های عبرت آموزی داشت که امید است همه از آنها درس بگیریم.

زخمی شدن سرکرده النصره
مهر: عمر عبدالقادر از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در شهر بوکمال در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق زخمی شده و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

افراط یک نشریه اصفهانی برای تبلیغ کاندیدای مورد نظرش
یک نشریه وابسته به جریان افراطی که از اصفهان منتشر می‌شود و از پستان بیت‌المال شیر می‌خورد، در چند شماره پیاپی خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با تمجیدهای مبالغه آمیز از یک کاندیدای خاص، به 7 نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری مطالب خلافی نسبت داد که با قانون انتخابات و معیارهای شرعی و اخلاقی در تضاد بود.
این نشریه در آخرین شماره قبل از انتخابات 24 خرداد با چاپ طرحی که حاوی یک عکس از نامزد مورد نظر خود و یک عکس از آقای دکتر حسن روحانی است، نامزد مورد نظر خود را مظهر "حماسه مقاومت" و دکتر روحانی را نماد "تراژدی سازش" معرفی کرده است! اکنون که مردم با آراء قاطع خود دکتر روحانی را به ریاست جمهوری برگزیده‌اند و رهبر انقلاب نیز این انتخابات را تبریک گفته‌اند، وقت آنست که دست اندرکاران این نشریه در روش افراطی خود تجدیدنظر کنند و با مردم همراه شوند.

270 فرانسوی در سوریه می‌جنگند
تابناک: دستگاه اطلاعاتی فرانسه موفق به کشف هویت 270 فرانسوی که در درگیریهای سوریه کنار گروههای مسلح و تروریستی حضور دارند، شده است.

معضل ازدواج کودکان در ترکیه
ایسنا: مدیر فدراسیون بین‌المللی زنان دانشگاهی تأکید کرد که معضل ازدواج کودکان در ترکیه همچنان از موارد مورد بحث و چالش‌برانگیز در این کشور است و دولت ترکیه باید بیشتر برای حل این معضل تلاش کند.

شهادت 4 شیعه در لبنان
مهر: منابع لبنانی اعلام کردند که افراد مسلح، چهار شیعه را در شرق لبنان با ایجاد کمینی به شهادت رسانده اند.

استخدام جادوگر برای یک مربی مشهور
یک مربی فوتبال که همواره ادعای استقلال کاری داشته، برای قرارداد فصل جدیدش با باشگاه، مبلغی معادل 500 میلیون تومان را جهت جذب جادوگر در نظر گرفته است. البته، نکته قابل توجه این است که این شخص از هند به ایران آمده و اولین خارجی در این زمینه است.
این مربی که فصل قبل نیز در لیگ برتر فعالیت می کرد، از جادو بهره زیادی برای موفقیت تیمش برده بود. وی در این فصل نیز به یک باره سر از تیم مشهوری درآورد که به نظر می رسد با لابی و رایزنی گسترده ای بوده است. این مربی همواره مدعی بوده که مستقل است.
ترویج استفاده از جادوگر، مشکلی است که به تازگی فوتبال ما را در برگرفته و بسیاری از مربیان و مدیران به آن روی آورده اند.

راز نبش قبریک سردار
هنگامی که شاه اسماعیل صفوی به کربلا مشرف شد نخست به زیارت سالار شهیدان رفت و آنگاه حضرت ابوالفضل علیه السلام و دیگر شهدای کربلا علیهم السلام را زیارت نمود. اما به زیارت حر، آن آزاده روزگار که قبرش با قبر سالارش فاصله دارد، نرفت.پرسیدند: « چرا؟»استدلال کرد که اگر توبه او پذیرفته شده بود از سالارش حسین علیه السلام دور نمی ماند.
توضیح دادند که: «شاها ! از آنجایی که او در سپاه یزید فرمانده لشکر بود و آشنایانی داشت پس از شهادت در راه حق و در یاری حسین علیه السلام بستگانش بدن او را با تلاش و با اصرار بسیار از میدان جنگ خارج ساختند ودر اینجا به خاک سپردند.»
شاه گفت: « من می روم با این شرط که دستور دهم قبر او را بشکافند و درون قبر را بنگرم اگر شهید باشد نپوسیده است و برای او مقبره می سازم. در غیر این صورت دستور تخریب قبرش را صادر خواهم کرد. »
پس از این تصمیم به همراه گروهی از علما، سران ارتش و ارکان دولت خویش، کنار قبر حر آمدند و دستور نبش قبر را صادر کرد.
هنگامی که قبر گشوده شد شگفت زده شدند چرا که دیدند پیکر به خون آغشته آن آزاده قهرمان پس از گذشت بیش از یک هزار سال صحیح و سالم است. زخمهای بی شمار گویی تازه وارد آمده و دستمالی نیز که سالارش حسین علیه السلام بر فرق او بسته و مدال بزرگی است بر پیشانی دارد.

اخبار کوتاه
 * وب‌گاه ضدانقلابی «بالاترین» که از نقش‌آفرینان اصلی در فتنه سال 88 بود، ضمن انتقاد از فتنه‌گران نوشت: گروه‌هایی که مدعی جنبش فتنه بودند با شرکت در انتخابات و پذیرش صحت و سلامت آن- آن هم با 976 هزار رأیی که قابل جابه‌جایی بود [7/50 درصد آرای برنده انتخابات]- جنبش(فتنه) سبز را با دستان خود به خاک سپردند و دفن کردند.» بالاترین در مطلب دیگری با بیان اینکه «کسی متوهم نشود، شخص عوض شده و نه سیستم سیاسی» افزود: «روحانی نماینده رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی است.»!
 * گویانیوز دیگر وب‌گاه اینترنتی وابسته به محافل ضدانقلاب نوشت: «جمهوری اسلامی این‌بار هم حماسه‌ای خلق کرد که بازیگرانش شامل طیف گسترده‌تری از اپوزیسیون بودند که در زمین جمهوری اسلامی به بازی پرداختند، تا اوامر و خواسته‌های جمهوری اسلامی برای مشارکت حداکثری فراهم شود. بنابراین تردیدی نیست که [آیت‌الله العظمی] خامنه‌ای پیروز بزرگ این انتخابات است. این به‌منزله همه‌پرسی برای مشروعیت نظام بود.»

https://shoma-weekly.ir/46sO9A