گفته می‌شود که...

مشایی از دفتر احمدی نژاد رفت/ رقم نجومی قرارداد دایی فاش شد!/ پیغام جدید خاتمی به رئیس جمهور/ استفاده از فرصت نمایشگاه برای تبلیغ فتنه‌گر پشت پرده!/ ممنوع التصویری های سال 58 صدا و سیما/ اعتراف مشاور حاشیه ساز دولت به جنجال آفرینی تعمدی/ مطرح کردن خاتمی را در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح طلب و.....

ممنوع التصویری های سال 58 صدا و سیما

پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی نوشت: بزرگان انقلاب در بهمن سال ۵۸ طی نامه ای به محضر امام (ره) از ممنوع التصویر شدن خود در رسانه ملی شکایت کردند.
در بخشی از این نامه آمده است:
مدتهاست که در صداوسیما حتی یک خبر از ما پخش نشده و حتی از ذکر نام ما پنج نفر جلوگیری می شود و در مقابل به کرات اخبار رقبا با شما پخش گردید، حتی در چنین شرایطی که مردم به خاطر بیماری شما سخت تأثیرپذیر بودند شایعه‌سازان ما را از عوامل کسالت شما معرفی می‌کردند و ما غیر از سکوت اقدامی نداشتیم!

هاشمی: ایران از همه چیز عقب مانده است!

هاشمی رفسنجانی در سفر اخیر «نواز شریف» به کشورمان، در دیداری با وی در سخنان تعجب‌برانگیزی، از وضعیت داخلی کشورمان گلایه کرد و بیان داشت که این سال‌ها همه چیز عقب مانده است! و از نخست‌وزیر پاکستان تلویحاً تقاضا کرد تا بین ایران و عربستان پادرمیانی کند. هاشمی رفسنجانی ضمن طرح مسئله رابطه ایران و عربستان اعلام کرد که الآن رابطه ما با کشورهای عربی خوب نیست.

مشایی از دفتر احمدی نژاد رفت

سایت دولت بهار منتسب به جریان مشایی در خبری نوشته است :با توجه به اینکه فعالیت های مهندس اسفندیار رحیم مشایی در حوزه دانشگاه ایرانیان متمرکز شده است، دفتر کار ایشان از ساختمان ولنجک (محل استقرار دکتر احمدی نژاد) به ساختمان دانشگاه ایرانیان واقع در خیابان ستاری منتقل شد.

ساخت یک فیلم ضد ایرانی دیگر

قرار است به‌زودی یک کمپانی هالیوودی فیلم ضد ایرانی دیگری تحت‌عنوان «سپتامبرهای شیراز» بسازد. این فیلم، داستان زندگی یک خانواده یهودی را از سپتامبر (شهریور) 1981 تا سپتامبر 1982 در تهران روایت می‌کند. ماجراهای رمان به‌گونه‌ای پیش می‌رود که مأموران دولتی ایران، مرد خانواده را به‌دلیل گرایش‌های سلطنتی خود در حین کار، بازداشت و شکنجه می‌‌کنند! داستان این فیلم، وقایع سال‌های آغازین انقلاب را به شکلی تحریف‌آمیز و غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده، توجه منتقدان آمریکایی را هم به خود جلب کرده است. کتاب داستان این فیلم در سال 2007، در میان اسامی یکصد کتاب برتر آن سال قرار داده شد و چندی پیش نیز مؤسسه آمریکایی «وایتینگ گیلز»، جایزه حامی بشریت را به این رمان دروغین اعطا کرد!

اعتراف مشاور حاشیه ساز دولت به جنجال آفرینی تعمدی
یکی از مشاوران حاشیه ساز دولت که عموما در حوزه های فرهنگی اظهارات نامتعارفی را بیان می کند، اخیرا در جلسه ای گفته است: این بحث مستند «من روحانی هستم» را ما برای به حاشیه بردن انتقادات نسبت به هدفمندی یارانه ها مطرح کردیم.

انتقاد یک روزنامه نگار اصلاح طلب به پادویی برخی عناصر اصلاح‌طلب فراری در زمینه ترویج بی‌‌حجابی

یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب مقیم خارج، به پادویی برخی عناصر اصلاح‌طلب فراری در زمینه ترویج بی‌‌حجابی انتقاد کرد. داریوش سجادی با اشاره به لودگی‌های برخی همکاران فراری نشریات زنجیره‌ای نظیر «مسیح علی‌نژاد معروف به جوجه اردک زشت» در ترویج بی‌حجابی نوشت: نگاهی اجمالی به تصاویر جمیع دخترکانی که با فراخوان نامبرده همراه شدند، مؤید اعتبار نسبت مستقیم «بازی بیشتر، میمون زشت‌تر» در ادبیات محاوره‌ای ایرانیان است! آن‌ها قربانیان نظام «باربی‌سالار» غربی شده‌اند که ناجوانمردانه کسر بزرگی از زنان را به دلیل نابرخورداری از «استانداردهای مطمح نظر غربیان» بیرون از دایره «زن بودن» قرار می‌دهند.
شجاعانه بگویید که خاطرات هاشمی ایراد دارد...!

گروه چندرسانه‌ای «شفق» در نامه سرگشاده‌ای به اظهارات اخیر وزیر ارشاد درباره ساخت مستند «من روحانی هستم» اعتراض کرد. در بخشی از این نامه آمده است: «آقای جنتی! جناب‌عالی فرموده‌اید: «مستند «من روحانی هستم» دروغ‌های فاحشی دارد که از میان آن‌ها دروغ‌هایی که به امام نسبت داده شده، قابل بخشش نیست...در رابطه با حضور آقای روحانی در قضیه «مک فارلین» که چنین چیزی نبوده و دروغ است»، همان‌طور که قبلاً هم بیان شد، این قسمت از مستند عیناً از کتاب خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است. جناب آقای جنتی! لطفاً کتاب خاطرات آقای هاشمی‌رفسنجانی از روز 30 تیرماه تا روز یکم مردادماه سال 1362 را مطالعه کنید تا برای‌تان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان شده است، عیناً از کتاب خاطرات ایشان ذکر شده است. در ادامه این نامه آمده است: جناب آقای جنتی! اگر علم دارید مسائلی که گفتید دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده، به جای سرزنش‌کردن مستندسازان، شجاعانه بیان کنید که خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی وزارت ارشاد قرار دهید تا دیگر چنین دروغ‌هایی به امام نسبت داده نشود و اگر علم ندارید که؛ سخن گفتن درباره شنیده‌ها، خلاف اخلاق است.»

مطرح کردن خاتمی را در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح طلب

سیدمحمدخاتمی که این روزها به هر نحو ممکن قصد دارد خود را در صفحه اول روزنامه‌ها مطرح کند، شب گذشته به تماشای نمایش «هم‌هوایی» رفت. گفتنی است همان‌طور که پیش از این درباره این تئاتر در نشریه اخبار و تحلیل‌ها درج شده بود، این نمایش قصد دارد نشان دهد که انقلاب اسلامی ایران زندگی سه نسل از زنان ایرانی را نابود کرده و در نهایت هم سرنوشت آنان یا به مرگ و اعدام می‌رسد، یا مجبورند روی سنگ قبر همسرانشان برای تغییر این اوضاع دعا کنند! این نمایش همچنین تلاش می‌کند تصویری واژگون و بی‌اعتقاد از شهدای انقلاب اسلامی را نشان دهد.

تلاش احمدی نژاد برای کنترل رسانه های حامی‌اش
آقای احمدی نژاد گروهی را مسؤول رصد اخبار رسانه ها کرده است و همچنین این گروه مسؤولیت هماهنگی و مدیریت رسانه های منتسب به آقای احمدی نژاد را بر عهده دارند، محوریت این تیم با آقای الهام است. گفته می شود یکی از توصیه هایی که شده این است که «آقای الهام و این تیم باید مراقب رفتار آقایان همچون عبدالرضا داوری باشند.» گفته می شود داوری در برخی جلسات رسانه ای با دعوت حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور شرکت کرده است. نکته جالب توجه اینکه عبدالرضا داوری در زمان اصلاحات از حامیان و مدافعان رئیس جمهور وقت و جریان اصلاحات بود که با شروع دولت نهم به یکی از حامیان سرسخت احمدی نژاد و مشایی تبدیل شد.
رقم نجومی قرارداد دایی فاش شد!

با توجه به بندهایی که در قرارداد علی دایی با محمد رویانیان گنجانده شده، رقم قرارداد این مربی در لیگ چهاردهم به بالای ۲ میلیارد تومان خواهد رسید.
در این راستا شنیده می‌شود علیرضا رحیمی، مدیرعامل پرسپولیس طبق خواسته اعضای جدید هیات‌مدیره جلساتی با علی دایی برگزار کرده تا از وی برای فصل آینده تخفیف بگیرد، اما شهریار هنوز زیر بار نرفته است. ظاهرا علی دایی معتقد است قرارداد قانونی بسته شده و حق اوست که تمام و کمال پول خود را بخواهد. انگار رحیمی هم قانع شده نمی تواند از دایی تخفیف بگیرد!

روحانی حامی مشایی بازداشت شد

بهمن شریف زاده از چهره های حامی مشایی و عضو اصلی حلقه انحرافی از سوی دادسرای ویژه روحانیت بازداشت شد. پرونده بهمن شریف زاده از سال ۱۳۹۱ به دلیل سخنرانی ها و مصاحبه های متعدد و ساختار شکن در حمایت از جریان انحرافی و توهین به مسئولان نظام در دادسرای ویژه روحانیت گشوده شده بود و در همین رابطه ظهر یکشنبه با قرار بازداشت به زندان اوین منتقل شد.

گفته می شود اتهامات دیگری نیز متوجه این روحانی حامی مشایی است وی مدتی عضو حلقه اصلی مدیریت روزنامه ایران بوده است.

پیغام جدید خاتمی به رئیس جمهور
سید محمد خاتمی به تازگی در پیغامی به رئیس جمهور از وی پرسیده است که چرا کمیته انتخابات را تشکیل نمی دهید؟ خاتمی توصیه کرده است که برای کنترل فضا باید این کار زودتر انجام شود و وقت دارد از دست می رود. گفته شده رئیس جمهور معتقد است که این فعالیتها دولت را به حاشیه می برد و تا این لحظه پاسخی به این پیشنهاد نداده است.

همسریابی رایگان در پارک

در کشور چین خانواده ها برای حل مشکلات همسر یابی فرزندانشان دست به کاری عجیب زده اند. آنها آگهی هایی را برای فرزندان دم بخت خود آماده می کنند و بر روی دیوار پارکی بزرگ در شانگهای به نمایش بگذارند. این تبلیغات شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و میزان درآمد فرزندانشان است که پدر و مادران هر شنبه و یکشنبه برای نصب تبلیغات به این پارک می آیند.

استفاده از فرصت نمایشگاه برای تبلیغ فتنه‌گر پشت پرده!

چند روزی است که هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گرانبها، طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی در اصفهان افتتاح شده؛ اما این نمایشگاه با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. «هومن زنگنه»، فرزند بیژن زنگنه (وزیر اصلاح‌طلب کابینه دکتر حسن روحانی)، که بنیان‌گذار «شرکت فناوران زرین در ایران» و شرکت بین‌المللی «پرنسس دایموند» و در حقیقت قهرمان طلایی(!) صنعت طلا و جواهر کشور است، در حالی که مردم انقلابی اصفهان همصدا با دیگر مردم شریف ایران خواستار محاکمه سران فتنه هستند، غرفه گالری جواهرات خود را با تبلیغات سران فتنه اشتباه گرفت و در حرکتی فتنه‌گرانه، آن را به تبلیغات بنری برای سیدمحمد خاتمی تبدیل کرد که البته با واکنش مردم، بسیج اصناف، ستاد احیای امر به معروف و نیروی انتظامی نمایشگاه، پس از چند ساعت این بنر به پایین کشیده شد.

یک شعر منسوب به رهبری فاقد اعتبار است

پیش از این، شعری با مطلع «تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی» بعنوان استقبال و پاسخ حضرت آیت الله خامنه‌ای به شعر «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم» از سروده‌های امام خمینی(ره) در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.با نزدیک شدن به ایام ارتحال امام خمینی(ره) و احتمال بازنشر مجدد این شعر، خبرنگار فارس صحت و اصالت موضوع را جویا شد که بر اساس این پیگیری‌ها، یک مقام مسئول در روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: «معظم له شعری با این مضمون نسروده‌اند و انتساب شعر مزبور به حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نادرست و فاقد اعتبار و اصالت است

سوء استفاده دو آقازاده در منطقه جاسک
فرزندان دو تن از مسؤولان دولت با اطلاع از این که قرار است منطقه جاسک به عنوان منطقه آزاد اعلام شود، زمین های این منطقه را با قیمت نازل خریداری کرده اند. این افراد شرکتی را با عنوان شرکت توسعه فراگیر جاسک راه اندازی کرده اند.
مدیر یار مشایی معاون حراست وزارت بهداشت شد!

فردین بلوچی مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی در دولت احمدی نژاد و در زمان ریاست ابوالحسن فقیه یار نزدیک مشایی به تازگی در دولت روحانی پست گرفت!

وی به عنوان معاون حراست وزارت بهداشت و درمان مشغول به فعالیت شده است.

مشاجره مسؤولان رسانه های اصلاح طلب بر سر کمک مالی دولتی
آقای زم که در دبیرخانه مناطق آزاد مشغول به کار شده است در پوشش این سازمان به رسانه های اصلاح طلب کمک های مالی می کند. در آخرین جلسه مدیران رسانه ای اصلاح طلب با آقای ترکان، کمک هایی که به برخی از این رسانه ها شده و به برخی دیگر نشده است موجب اعتراض و مشاجره اعضای جلسه با آقای ترکان می شود. در این جلسه میان آقایان شهاب طباطبایی و ترکان و چند نفر دیگر درگیری لفظی صورت می گیرد. اصلاح طلبان به اعتراض می گویند: شما ۲۵۰ میلیون تومان به روزنامه ابرار کمک کردید.

تخلف دولت دهم در واگذاری یک زمین ارزشمند در قشم
در جزیره قشم زمین ارزشمندی بین فرودگاه و منطقه آزاد وجود دارد که وسعت آن زیاد است. این زمین در دولت قبل، به نازل ترین قیمت به فردی فروخته می شود. ارزش این زمین ۲۰ هکتاری بسیار بالا بوده که آن را به ۱۷ میلیارد تومان به فردی به صورت قسطی واگذار می کنند و آن فرد تاکنون یک میلیارد آن را پرداخت کرده است. وی می بایست ۲۲ میلیارد تومان بابت مجوز ساخت و ساز پرداخت می کرده که نکرده است. این زمین در حدود متری ۹۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که رقم حقیقی آن بسیار بالاتر است. گفته می شود سازمان بازرسی بعد از ورود به پرونده، مشخص می کند که به برخی اعضای درگیر در این پرونده در‌آن زمان رشوه پرداخت شده است.


علت گران شدن دلار در زمان احمدی‌نژاد

لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور سابق و معاون پارلمانی احمدی‌نژاد طی گفتگوی در پاسخ به این سوال که اگر قیمت دلار ربطی به تحریمها و فشارهای خارجی ندارد پس چرا در دوران مدیریت تیم اقتصادی آقای احمدی نژاد ما شاهد نوسانات و التهابات شدید ارزی بودیم ؟ آیا نمی‌شد در آن برهه التهابات ارزی توسط دولت مدیریت می شد؟گفت:ببینیند یک بخشی از ماجرا این بود که التهابات ارزی در آن برهه از سوی دولتمردان وقت پیش بینی نشده بود، موضوع بعدی حضور آدم های واسطه ای و حضور آنها بود که بعدها با آنها برخورد شد که البته دستگاه قضا باید زودتر از آن با آنها برخورد می‌کرد، یک بخشی از آن هم برمی گردد به عدم تعامل بین قوا . درآن روزها مجلس و دولت و دستگاه قضا مدام باهم چالش و دعوا داشتند .یک فضای تنشی بدی دریک برهه ای در کشور وجود داشت . لذا تمام این عوامل دست به دست هم داد تا فضای اقتصادی نیز نا آرام باشد.

وزیر راه: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید متوقف شود!
آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای گفته است: «این قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید متوقف شود و این قانون با اقتصاد مقاومتی همخوانی ندارد

فعالیت هزار فرقه نوپدید در کشور
یکی از مسؤولان وزارت اطلاعات گفته است که در حال حاضر ۳ هزار فرقه دینی نوپدید در دنیا وجود دارد که حدود هزار نوع از این فرقه ها در ایران فعالیت دارند.

رفتار اصلاح طلبان شورای شهر؛ یکشنبه‌ها، تعامل، سه‌شنبه‌ها، تقابل
یکی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به مدیریت دوگانه اصلاح طلبان در شورای شهر انتقاد کرده است. اصولگرایان شورای شهر معتقدند که در جلسات یکشنبه شورای شهر که به صورت غیرعلنی برگزار می شود، اصلاح طلبان از لزوم تعامل با شهرداری سخن می گویند و در جلسات علنی سه شنبه ها که با حضور خبرنگاران برگزار می شود به دنبال جنجال و حاشیه سازی برای مدیریت شهری هستند.

تکذیب شایعه‌ای درباره حداد عادل
علیرغم ادعای برخی نمایندگان و جریانات سیاسی که آقای حداد عادل را گزینه فراکسیون اصولگرایان برای ریاست مجلس می دانند، این فراکسیون قصد معرفی کاندیدا برای ریاست مجلس ندارد و شایعات پیرامون کاندیداتوری وی صحت ندارد. از سوی دیگر گفته می شود جمعی از اعضای فراکسیون رهروان که به صورت غیر رسمی فراکسیون موسوم به اعتدال را تشکیل داده اند، قرار است از کاندیداتوری آقای تاجگردون برای نایب رئیسی مجلس حمایت کنند.

اخراج شهروندان مصری از کویت

جمهوری اسلامی اعلام کرد : کویت قصد دارد 15 شهروند مصری مقیم این کشور را به دلیل شرکت در "یک تجمع غیرقانونی" در حمایت از عبدالفتاح سیسی اخراج کند. به گزارش گلف نیوز، مقامات کویتی می گویند این اتباع مصری در یک تجمع، تصاویری از عبدالفتاح سیسی کاندیدای ریاست جمهوری مصر را بالای سر برده اند.

روزنامه الرای به نقل از منابع امنیتی نوشته است: "بعضی از این مصری ها بر روی سقف اتوبوس رفته و شعارهایی را در حمایت از سیسی سر داده اند. تجمع آنها باعث ایجاد اخلال در ترافیک شهری شده است."

این روزنامه در گزارش خود نوشته است: "پس از آنکه تعداد شرکت کنندگان در تجمع زیادتر شد و راننده اتوبوس نیز از ارائه مدارک شناسایی به پلیس راهنمایی و رانندگی خودداری کرد، پلیس تقاضای نیروی پشتیبانی کرد و در ادامه 15 نفر از این اتباع مصری را بازداشت کرد." پرونده این افراد به اداره تحقیقات کیفری ارجاع شده و در نهایت این اداره رای به اخراج آنها از خاک کویت داده است. براساس قوانین کویت، اجتماع و راهپیمایی تمام اتباع خارجی مقیم این کشور، صرفنظر از اهداف تجمع، ممنوع است.

مجوز دولت به پورمحمدی و ظریف درباره همکاری قضایی با هند

هیئت دولت در یکی از جلسات اخیر خود با استناد به ماده ۲ آیین نامه چگونگی تنظیم و انعقاد توافق های بین المللی، به وزرای دادگستری و خارجه دستور داده با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور نسبت به مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت نامه معاضدت قضایی در امور مدنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و هند ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کنند.

دستور ویژه مسئولان اجرایی برای توسعه سواحل مکران

پس از تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای احیا و توسعه سواحل مکران در جنوب کشور، یکی از مسئولان ارشد اجرایی کشورمان با صدور دستوری خطاب به تعدادی از وزرای دولت و مسئولان محلی، از آنها خواسته است نسبت به تهیه طرح ویژه توسعه و عمران منطقه مکران اقدام و موضوعاتی چون سازمان اجرایی طرح، نحوه جذب سرمایه گذاری، لحاظ کردن تامین امنیت و ارزیابی راهبردهای زیست محیطی را در این طرح مدنظر قرار دهند.

نتایج اولیه طرح کاهش هزینه‌های بیماران توسط دولت
اجرای طرح وزارت بهداشت در کاهش هزینه های بیماران در بیمارستانهای دولتی با وجود آماده نبودن بسیاری از زیرساختها، به صورت موفق در حال انجام است و رضایت نسبی مراجعان و بیماران را به دنبال داشته است. این در حالی است که رسانه ها به دلیل طرح مسائل حاشیه ای از سوی برخی مشاوران رئیس جمهور کمتر به اجرای موفق این طرح توجه کرده اند.

اسرائیل و آمریکا مقاومت ایران را دشنه می‌دانند
وزیر امور استراتژیک اسرائیل گفت: سختی مذاکرات اخیر 5+1 با ایران به خاطر مقاومت ایران بود.یوال اشتاینیتس در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت: مذاکرات اخیر میان ایران و گروه 5+1 با سختی‌های بزرگی رو به رو بود. در مذاکرات هسته‌ای وین، ایرانی‌ها بر چند موضوع تاکید می‌کردند که از جمله این موارد حفظ دستگاه‌های سانتریفیوژها و غنی‌سازی اورانیوم بود.روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در تحلیلی نوشت: شکاف‌های عمیقی در میان طرفین مذاکره بر سر موضوعاتی نظیر ابعاد و ظرفیت غنی‌سازی در ایران وجود دارد. یک دیپلمات اروپایی گفت ما انتظار انعطاف بیشتری از ایران داشتیم.به نوشته این روزنامه یک مقام آمریکایی پیش از شروع مذاکرات وین گفته بود تایید ایران بر ظرفیت غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژها، مانند دشنه‌ای است که شوک به مذاکرات وارد می‌کند(!) دیپلمات‌های غربی با نزدیک شدن به 20 جولای (پایان توافق ژنو) نسبت به مذاکرات بدبین هستند. ایران خواستار آن است که تعداد سانتریفیوژهایش از تعداد 19 هزار دستگاه کنونی را به 50 هزار دستگاه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مدل آن افزایش دهد. اکثر سانتریفیوژهای کنونی ایران از رده خارج‌اند و فقط 10 هزار دستگاه آن عملیاتی‌اند. اما غرب خواستار حفظ 3 هزار سانتریفیوژ است.
جزئیات مستند «من روحانی هستم ۲»
در روزهای اخیر خبر انتشار مستند "من روحانی هستم ۲" توسط برخی رسانه های اصلاح طلب منتشر شد و نسبت به آن اعتراض شد. بلافاصله برخی رسانه های اصولگرا نیز خبر دادند که این مستند توسط فرورتیش رضوانیه که نویسنده روزنامه اصلاح طلب شرق بوده، ساخته شده است. با این حال خبرنگار جهان مطلع شد که مستند مطرح شده ربطی به موضوعات سیاسی و شخص رئیس جمهور ندارد و فرورتیش رضوانیه که پیش از این سابقه ساخت شایعاتی نظیر کج شدن برج میلاد را دارد، صرفا با شایعه ای جدید، نام بی ربط "من روحانی هستم ۲" را برای مستند خود انتخاب کرده است.

ورود عجیب‌ترین خودرو وارداتی به کشور با مجوز وزارت صنعت

به تازگی مجوز واردات یک محصول از کمپانی کی تی ام اتریش که پیشتر همه این نام را با محصولات موتورسیکلتش در ایران می شناختند، صادر شده است؛ خودرویی که با توجه به طراحی و ویژگی های آن حتی در اروپا نیز تنها در چند کشور مجوز تردد داشته است و به نظر نمی رسد آنقدرها بازار کشور ما به آن نیازی داشته باشد.بر اساس بخشنامه شماره 248988/9089/206/24/551 گمرک کشورمان که در اواخر سال گذشته با استناد به مجوز وزارت صنعت صادر شده، شرکت اتریشی کی تی ام (KTM) ، واردات خودرو خاص خود با نام X-BOW GT را توسط شرکت تکتاز سیکلت کویر که سابقه طولانی در عرضه انواع موتورسیکلت در ایران را دارد، آغاز خواهد کرد.

کرم‌های فاسد در فتنه 88 را یادتان هست؟!
وبسایت هاشمی‌ رفسنجانی با استناد به مواضع صریح امام و رهبری، از خودسرها انتقاد کرد.سایت شخصی هاشمی در مقاله‌ای از قول حضرت امام نوشت که خودسرها، کرم‌های فاسد انقلابند. این سایت همچنین به مواضع رهبر معظم انقلاب استناد کرد که رفتارهای خودسرانه را به ضرر کشور دانسته‌اند.آنچه در تحلیل سایت شخصی هاشمی مغفول و مسکوت مانده این پرسش است که آیا خودسری چند جوان فقط مصداق هشدارهای امام و رهبری است؟! اگر خودسری در سرپیچی از قانون و امر ولایت مصداق پیدا می‌کند، آیا فتنه‌انگیزی و آشوبگری برخی جریان‌های سیاسی و سران فتنه به نیابت از سرویس‌های جاسوسی بیگانه که متأسفانه مورد حمایت کسانی چون آقای هاشمی قرار گرفت، مصداق اصلی و واقعی خودسری نبود؟ قطعا آن عدم تمکین به قانون و ترویج خود‌رأیی و تن ندادن به جمهوریت بزرگ‌ترین خودسری‌ها از سوی «کرم‌های فاسد» بود.

دلیل تخریب های اخیر علیه حسن رحیم پور ازغدی
به دنبال طرح برخی انتقادات مستدل و بی پرده توسط آقای حسن رحیم پور ازغدی در یکی از جلسات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به رویه های فرهنگی غلط دولت، اخیرا حملات تخریبی به وی در رسانه های اصلاح طلب از سر گرفته شده است. گفته شده در این جلسه رئیس جمهور درخواست کرده است تا جزئیات این انتقادات منتشر نشود.

گزینش پلیسی معلم های مدارس اسلامی انگلیس

معلمان مدارس اسلامی در انگلیس، توسط پلیس این کشور انتخاب می شوند! به گزارش روزنامه گاردین، قانونی در انگلیس در آستانه تصویب است که به موجب آن سوابق همه معلمان و مسئولان مدارس اسلامی در این کشور، توسط پلیس و نیروهای امنیتی رصد و بازرسی شده و نهایتاً تایید و یا رد می شوند.

این روزنامه نوشت: پس از حملات مکرری که توسط اعضای دولت و احزاب افراطی انگلیسی به مدارس اسلامی شد پیش بینی می شد که دولت این کشور برای محدود کردن فعالیت این مدارس دست به اقداماتی بزند.

حالا مایکل گووو وزیر آموزش انگلیس پیش قدم شده و از تصویب طرحی در ماه آینده میلادی برای رصد سوابق معلمان مدارس اسلامی در این کشور توسط پلیس خبر داده است. هم اکنون بیش از دو هزار مدرسه اسلامی در سرتاسر انگلیس وجود دارند که برای همه مقامات محلی شناخته شده اند و همه مراحل اداری و امنیتی را گذرانده و به فعالیت ادامه می دهند. اما قانون جدید این مدارس را مجبور خواهد کرد از معلمانی استفاده کنند که پلیس انگلستان آنها را تایید کرده باشد.

اخبار روزانه

* پس از مذاکرات بی‌نتیجه اخیر وین هاشمی رفسنجانی که پیش از این، توافق ژنو را «نقطه عطف تاریخ ایران و جهان» توصیف کرده بود، در دیدار با تعدادی از اعضای وزارت خارجه با تغییر لحنی آشکار گفت: «همین که دنیا فهمید که با ایران باید در فضایی برابر و محترمانه مذاکره کند، یک پیروزی سیاسی است.» وی در حالی این سخن را بیان می‌کند که مشخص نیست اگر تا چند ماه قبل، توافق ژنو به معنای تسلیم قدرت‌های بزرگ برابر ملت ایران و یک نقطه عطف در تاریخ ایران و جهان بوده است، پس چطور امروز تمام فواید این توافق‌نامه به این یک جمله تقلیل داده می‌شود که در اثر آن، دنیا فهمید باید با ایران در فضایی محترمانه مذاکره کند؟!

* معاون سیاسی حزب منحله مشارکت، از رخوت اصلاح‌طلبان ابراز نگرانی کرد و در عین حال گفت باید از فرصت و ظرفیت کسانی چون ناطق نوری استفاده کرد. «آذر منصوری» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: بی‌عملی اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی قابل نقد است و من دنبال جایی می‌گشتم که این را مطرح کنم. رخوت اصلاح‌طلبان نگران‌کننده است. در شرایط فعلی طرح این موضوع که حمایت اصلاح‌طلبان از دولت کم شده، خطای استراتژیک است.»!

* یک کارشناس رژیم صهیونیستی گفت: پیش‌بینی اسرائیل در مورد سوریه تغییر کرده است. «تزیپی حزقیلی» افزود: «با عقب‌نشینی گروه‌های تروریستی از حمص، ایران و حزب‌الله دستاوردهای مهمی را رقم زدند و اکنون سوریه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد.» در همین حال «رابرت فیسک» تحلیل‌گر ارشد انگلیس، ضمن تحلیلی در ایندیپندنت تصریح کرد:‌ «پیش‌بینی غرب‌ درباره جنگ سوریه اشتباه از آب درآمده است و اکنون غرب از این سخن که اسد شکست خواهد خورد، عقب‌نشینی می‌کند.»

* در جلسه گروهی از اصلاح‌طلبان که برای نفوذ به بدنه آموزش‌و‌پرورش برنامه‌ریزی کرده بودند، گفته شد: در دیدار معلمان با رهبر انقلاب، تأکید ایشان روی چهار محور: 1- ضرورت اجرای سند تحول آموزش و پرورش2 - میدان دادن به جوانان مؤمن و انقلابی3- توجه مضاعف به دانشگاه فرهنگیان و 4 - از سیاسی و جناحی کردن آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک سم مهلک یاد کردن، باعث شد برنامه ما برای نفوذ و در دست گرفتن مناصب کلیدی این وزارت‌خانه با مشکلات جدی مواجه شود.

* همایش بزرگ «دلاوران دلواپس» ساعت هفده سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت، به همت استادان حوزه و دانشگاه در اصفهان خیمه گلستان شهدا برگزار خواهد شد. شنیده‌ها حاکی است تاکنون چهره‌های فرهنگی، سیاسی، حوزوی و دانشگاهی مختلف شهر اصفهان در کنار مردم برای شرکت در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند. احتمال لغو این برنامه از سوی استانداری به گوش می‌رسد.

* فرمانده مرزبانی سیستان‌وبلوچستان از کشته شدن دو شرور و قاچاقچی مسلح هنگام ورود به مرزهای ایران در مرز شهرستان زابل خبر داد. سرتیپ دوم پاسدار «رهام‌بخش حبیبی» گفت: از این دو شرور مسلح که قصد داشتند مقادیری مواد افیونی وارد کشور کنند، حدود سیصدوهشتاد کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک، کراک و حشیش کشف شد. همچنین روز گذشته طی احکام صادره شعبه چهار دادگاه انقلاب اسلامی کرمان، ده سوداگر مرگ در محوطه زندان مرکزی کرمان به دار مجازات آویخته شدند. این افراد از بزرگ‌ترین باندهای قاچاق و حمل مواد مخدر در جنوب شرق کشور بوده‌اند که با پیگیری‌های مستمر اداره اطلاعات استان کرمان، شناسایی و دستگیر شدند.

* روزنامه صهیونیستی «معاریو» از تلاش سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) برای جذب جاسوس از طریق شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه فیس‌بوک پرده برداشت. این روزنامه خاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعیه مذکور، از جمله ویژگی‌های مورد نیاز دیگر برای همکاری با موساد، آشنایی و تسلط به زبان‌های عربی و فارسی است.»!

* مولوی عبدالحمید در گفت‌وگو با یک پایگاه تندرو، در توهینی بی‌سابقه به یکی از مراجع بزرگ تقلید، گفت: در رابطه با آیت‌الله مکارم شیرازی باید عرض کنم که ایشان کتاب‌های متعددی دارند و ‌بنده با مطالعه بعضی از کتاب‌های ایشان، در هیچ‌کدام از آن‌ها مسائل اختلافی را ندیدم و توهینی به اهل‌سنت صورت نگرفته است و خود ایشان اظهار داشته است که در هیچ یک از کتب ایشان مطلبی علیه اهل‌سنت وجود ندارد؛ اما برخی اظهارات ایشان در اوضاع کنونی برای ما نگران‌کننده است؛ زیرا سن ایشان بالا رفته و گزارش‌هایی را که به ایشان می‌دهند، زودتر باور می‌کنند و بدون تحقیق آن‌ها را مطرح می‌کنند.»!

* علی مطهری، در جمع فعالان سیاسی استان گلستان بدون اشاره به جنایات و خیانت‌های سران فتنه در سال 88 که هزینه کلانی بر نظام تحمیل کرد، گفت: حصر از ابتدا کار غلطی بوده است. چه معنی دارد کسی را بدون برگزاری دادگاه چون منتقد است، حصر کنیم؟ نمی‌دانم این چه روشی است که برخی می‌گویند یا باید توبه کنید یا آنقدر در حصر بمانید تا بمیرید. افرادی که بر این امر اصرار دارند جز ایجاد دشمنی و مشکل برای جمهوری اسلامی، هدف دیگری ندارند، علما هم اگر معتقدند حصر و ادامه آن ظلم است، باید سکوت خود را بشکنند.

* مؤسسه مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در گزارشی با عنوان «آمریکا، رژیم صهیونیستی و احتمال تنظیم یک نقشه کلی برای توافق نهایی با ایران» راهکارهای قابل پذیرش بودن توافق جامع هسته‌ای با ایران برای رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است. در این گزارش، شروط رژیم صهیونیستی برای پذیرش توافق جامع با ایران بدین ترتیب اعلام شده است: امحای اکثر سانتریفیوژهای ایران به‌طوری‌که فقط تعداد محدودی از سانتریفیوژهای نسل اول باقی بماند، کاهش موجودی اورانیوم غنی‌شده ایران به سطحی کمتر از مقدار مورد نیاز برای ساخت یک بمب هسته‌ای، اوراق ساختن تجهیزات غنی‌سازی ایران در فردو با توجه به امکان مقاومت آن در برابر بمباران، تغییر و تبدیل رآکتور اراک به‌گونه‌ای که برای اهداف نظامی، قابل استفاده نباشد.

https://shoma-weekly.ir/3AsLmh