گفته می‌شود که...

مشاور هاشمی رفسنجانی فراری شد/ ادعای عجیب وزیر ارتباطات درباره ارسال صدا و تصویر امام زمان!/ صداگذاری جدید سیما بر روی مستند شهردار تهران / تعویض ماهواره با آنتن دیجیتال/ احمدی‌نژاد به دیدار پوتین می‌رود/ کاش حوزه سلامت سیاسی می‌شد و ...


وعده انتشار یک مصاحبه!
 یکی از خبرنگاران فراری اصلاح‌طلب مقیم آمریکا که مصاحبه‌ای با دختر یکی از نامزدهای مطرح انجام داده، گفته است که با انتشار آن، رأی همه عناصر سبز، مخالفان نظام و زخم‌خوردگان از حکومت و... (بخوانید کل عناصر فتنه و ضدانقلاب، خانواده قاچاقچیان و معدومان مواد مخدر و...) به سوی آن نامزد جلب خواهد شد! خبرنگار فراری که برای فروش گران‌تر آن مصاحبه در حال چانه‌زنی با چند روزنامه آمریکایی است، ضمن انجام بازارگرمی فراوان، اظهار داشته است: این خانم در مصاحبه گفت که بین فرزندان پدرم تقسیم کار شده تا هر کدام در یکی از حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و... به پدر کمک کنند!
وی اضافه کرده است: «به این خانم خط دادم تا گفتمان حقوق‌بشر و دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی را در برنامه‌های پدرش بگنجاند تا در خارج از کشور، ما هم افرادی همچون شیرین عبادی، شادی صدر و لاهیجی را فعال و با آن‌ها همراه کنیم.» و وی پاسخ داد: «بعد از استقرار پدرم در پاستور، من قطعاً در مورد مسائل زنان و موضوعات سیاسی و اجتماعی، از قبیل زندانیان سیاسی و عقیدتی(؟!) کاملاً فعال خواهم شد و با تمام توان و تجربه‌ام، صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی (؟!) خواهم شد...» خبرنگار فراری در عین حال اضافه کرده است: این خانم تأکید داشت که فعلاً نباید از این حرف‌ها بزنیم تا حکومت هوشیار نشود. اصولاً قرار است ما در این مقطع صحبت نکنیم تا انتخابات را پشت سر بگذاریم و به همین خاطر با من شرط کرد که این مصاحبه را صرفاً بعد از اعلام صلاحیت پدرش منتشر کنیم.

دعای عجیب وزیر ارتباطات درباره ارسال صدا و تصویر امام زمان!
ادعای عجیب وزیر ارتباطات درباره ارسال صدا و تصویر امام زمان با لایه‌های بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان، بار دیگر خاطره ادعاهای عده‌ای خاص را زنده کرده است به گزارش شفاف، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه‌های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می‌شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه‌های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.
 محمد حسن نامی دیروز در سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن آوری اطلاعات و پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی این مطلب را گفت: انتظار اینست که مسئولان اجرائی وارد مقولات دینی و اعتقادی نشوند و این وظیفه را به عهده دین شناسان بگذارند.

صداگذاری جدید سیما بر روی مستند شهردار تهران
با خبر شدیم که در بازپخش جدید مستند فعالیت های شهرداری تهران از شبکه آی فیلم  تغییراتی در محتوای قرائت شده لحاظ گردیده است که در طول مستند که با صدای مهران رجبی تهیه شده بارها از عبارت مدیریت جهادی به عنوان یکی از شعار های محمدباقر قالیباف استفاده می شود. این در حالی است که در ماه های گذشته این مستند چند بار از شبکه های رسانه ملی پخش گردیده بود که در آن عباراتی با مضامین مدیریت جهادی وجود نداشت.

ثبت نام اسطوره محبوب استقلال در انتخابات ریاست جمهوری
در زمان ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 ناصر حجازی نیز ثبت نام و اعلام کرد اگر تایید صلاحیت شود، 30 میلیون رای خواهد آورد. صلاحیت حجازی در نهایت به خاطر اینکه رجل سیاسی نبود تایید نشد.

رایزنی ها برای دیدار طلاب با مشایی
همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی اعلام نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مطلع شدیم که تلاش هایی برای برگزاری دیدارهای مشترکی بین طلاب و روحانیون با اسفندیار رحیم مشایی در حال پیگیری می باشد. در همین خصوص تعدادی از طلاب قمی با ثبت نام روحانیون در حال رایزنی برای دیدار طلاب با آقای مشایی در روزهای آینده می باشند.

ورود دام‌های آلوده به صورت قاچاق از آذربایجان
از اردبیل خبر می‌رسد ورود دام‌های آلوده از کشور آذربایجان به صورت قاچاق از طریق مرزهای استان اردبیل و صدور آنها به صورت زنده و یا ذبح شده در کشتارگاه‌های غیرمجاز استان با نام دام اردبیل به سایر نقاط کشور موجب نگرانی مردم گردیده است. با توجه به نفوذ گسترده اسرائیلی‌ها به جمهوری آذربایجان و حضور آنها در نوار مرزی مشترک به طول حدود 400 کیلومتر با استان اردبیل و کینه صهیونیست‌ها نسبت به مسلمانان جهان احتمال دست داشتن آنها در انتقال انواع امراض و آلودگی‌های خطرناک از طریق مختلف که بخشی از آن را روزنامه جمهوری اسلامی طی سالهای اخیر مکرر گوشزد کرده،‌ وجود دارد.

جدیدترین انتصاب های ستاد هاشمی
با تشدید فعالیت ها برای تشکیل ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، شخصیت ها و چهره های گوناگونی از طیف های سیاسی مختلف به عنوان مسئولین استانی ستاد های انتخاباتی آقای هاشمی انتخاب گردیده اند.
به عنوان نمونه یکی از فرمانداران اسبق قم(اصولگرا) به عنوان مسئول ستاد آقای هاشمی در قم و همچنین یکی از اعضای حزب منحله مشارکت به عنوان مسئول ستاد ایشان در یزد انتخاب شده است.

تکذیب ساخت فیلم تبلیغاتی رفسنجانی توسط فرهادی
در حالی که یکی از اعضای ستاد هاشمی از احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی انتخاباتی هاشمی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی خبر داد، این کارگردان ایرانی از این خبر اظهار بی‌اطلاعی کرد. یکی از اعضای ستاد رفسنجانی در گفت‌و‌گو با تسنیم از احتمال ساخت فیلم تبلیغاتی انتخاباتی رفسنجانی توسط اصغر فرهادی خبر داد و گفت: در صحبتی مقدماتی که با فرهادی در این باره داشتیم، وی از این پیشنهاد استقبال کرد‌.
وی افزود: با این وجود به جمع‌بندی قطعی در این باره نرسیده‌ایم و هیچ چیز قطعی نشده است و به احتمال زیاد پس از پایان جلسه امروز اعضا و معاونان ستاد، کارگردان فیلم تبلیغاتی هاشمی مشخص می‌شود. این در حالی‌است که اصغر فرهادی شایعه تهیه فیلم تبلیغاتی هاشمی را تکذیب کرد.

نقل مکان از ستاد قالیباف به ستاد هاشمی
شنده ایم که بعد از ثبت نام حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در موارد گوناگونی شاهد پیوستن برخی از اعضای ستادهای آقای قالیباف در استان ها به ستادهای آقای هاشمی بوده ایم که در همین مورد در هفته گذشته تعدادی از اعضای اصلی ستاد آقای قالیباف در یکی از استان های غربی به ستاد آقای هاشمی نقل مکان نموده اند که قرابت فکری برخی از اعضای ستاد این دو کاندیدا در نوع خود قابل تامل می باشد.

مشاور هاشمی رفسنجانی فراری شد
تیمور علی عسگری مشاور پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نماینده مجلس هفتم و یار انتخاباتی و سیاسی آقای هاشمی رفسنجانی که چندی پیش با انتشار مطلبی توهین آمیز و زننده، علامه مصباح یزدی را رهبر خوارج از قم معرفی کرده بود، بار دیگر به مشهد رفت تا به بهانه اولین جلسه انتخاباتی ستاد آقای هاشمی رفسنجانی فاز جدید توهین های خود علیه شخصیت های نظام را آغاز نماید.
وی که شب گذشته در تالاری در مشهد مقدس توهین های صریحی را علیه بزرگان نظام و حضرت علامه مصباح یزدی روا داشت، امشب نیز در مدرسه علمیه نواب مشهد به سخنرانی پرداخت و بار دیگر فحاشی و توهین علیه علامه مصباح یزدی را در دستور کار خود قرار داد اما طلاب و روحانیون و مردم متدین مشهد این هتاکی وی را تحمل نکردند و علیه وی اعتراض کردند.
بعد از توهین های بی شرمانه مشاور هاشمی علیه بزرگان و علما، مردم و روحانیون مشهدی با تیمور علی عسگری درگیری فیزیکی پیدا کردند و وی مورد ضرب و شتم قرار گرفت تا اینکه نهایتا با کمک اطرافیانش از مراسم گریخت.

لغو تحریم بانک عراقی مبادله‌کننده با ایران
شنیده شد که آمریکا در عقب‌نشینی واضح دیگری اعلام کرد به یک بانک عراقی که پیشتر بخاطر دور زدن تحریم‌ها علیه ایران تحریم شده بود، اجازه ازسرگیری معاملات را داده است. باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت؛ آمریکا نخستین بار سال گذشته نام بانک اسلامی ایلاف عراق را به علت آنکه با بانک توسعه صادرات ایران داد و ستد داشت در فهرست سیاه قرار داد. آمریکا با اعمال تحریم‌های خصمانه یکجانبه علیه بانک‌های خارجی آنها را مجبور می‌کند تا روابط با ایران را قطع کنند. دیوید کوهن معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مقابله با تروریسم و اطلاعات مالی مدعی شد این بانک متعهد شده دیگر با ایران دادوستد نداشته باشد.

تعویض ماهواره با آنتن دیجیتال در شیراز
مطلع شدیم که یکی از پایگاه مقاومت بسیج در شیراز در ابتکاری نو اقدام به تحویل گرفتن تجهیزات ماهواره ای از اهالی منطقه فعالیت و اهدای گیرنده های دیجیتال شبکه های سراسری به صورت رایگان به ساکنین نموده است که این طرح ابتکاری تا کنون با استقبال بالایی روبرو گردیده است.

احمدی‌نژاد به دیدار پوتین می‌رود
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد سفر قریب‌الوقوعی به کشور روسیه به منظور دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور آن کشور خواهد داشت. باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه نوشت، قرار است این سفر دو روزه در روزهای 2-1 ماه جولای آینده (10 و 11 تیر) انجام شود.

اعلام موجودیت جبهه کار و تولید ملی ایران
شنیده شد که در آستانه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی، جبهه کار و تولید ملی ایران با محوریت اعضای تشکل‌های صنفی مردم نهاد و با هدف مشارکت در حماسه سیاسی بزرگ پیش رو اعلام موجودیت کرد. پانا نوشت؛ جبهه کار و تولید ملی ایران با همیاری و مشارکت جمعی از فعالان و اعضای تشکل‌های صنفی در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب با هدف تلاش و فعالیت در مسیر حماسه آفرینی در صحنه سیاسی و فضای اقتصادی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
تجدید حیات اقتصادی کشور، نهضت کارآفرینی و اشتغال جوانان، حفظ و تقویت پول ملی، اصلاح شیوه‌های مدیریتی، مواجهه با گرانی و تورم و ترمیم و افزایش توان رقابت اقتصادی در عرصه بین‌الملل از جمله رویکردهای جبهه کار و تولید ملی ایران است.

اجازه بازدید از پارچین صادر شد
شنیده شد که محمدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه از بازدید مشروط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین خبر داد. باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم نوشت؛ محمدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه اعلام کرد تهران پس از امضای پروتکلی ویژه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازدید بازرسان این نهاد از سایت «پارچین» را صادر می‌کند.
 سفیر کشورمان در مسکو در ادامه خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه غنی سازی اورانیوم را متوقف نخواهد ساخت و تاسیسات فردو را نیز تعطیل نخواهد کرد. این در حالی است که «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شده بود ایران از همکاری با آژانس در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش خودداری می‌کند.

دولت مصر در ایران «سفیر اکردیته» منصوب کرد
شنیده شد که طی ماه‌های اخیر و در پی تثبیت دولت محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسلامگرای مصر، موضوع تمایل این دولت به توسعه روابط با ایران از بسیاری از اقدامات مصر آشکار بوده است. در این رابطه و پس از برقراری مقدماتی همچون تبادل گردشگر، برخی منابع دیپلماتیک از انتصاب سفیر اکردیته مصر برای ایران خبر می‌دهند. تابناک نوشت؛ سایت خبری «عراقی نیوز» به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شده دولت مصر سفیری اکردیته را برای ایران منصوب کرده و آن را نشانه‌ای از توسعه روابط دو کشور و گسترش آن در بعد رسمی دانسته است. به نوشته این سایت، منابع دیپلماتیک گفته‌اند «شریف شاهین»، سفیر سابق مصر در عراق، به عنوان سفیر اکردیته این کشور در ایران منصوب شده است.

جلوگیری از برگزاری کنفرانس سلفی‌ها
تسنیم: دولت تونس برگزاری سومین کنفرانس سالانه یک گروه سلفی تندرو را که قرار بود روز یکشنبه برگزار شود، به دلیل خطری که برای نظم عمومی دارد، ممنوع اعلام کرد.

شرط گذاری جالب سعودی‌ها
باشگاه خبرنگاران: منابع آگاه خبر دادند، عربستان سعودی آزادی «شیخ النمر» را منوط به رفع اتهام از «طارق الهاشمی» کرد.

دستورالعمل منافقین برای انتخابات
قدس آنلاین: بتازگی سران گروهک تروریستی منافقین خطاب به عوامل خود دستورالعملی ارایه دادند که اقدامهای خود را در آستانه انتخابات بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

آفتاب نیوز از دسترس خارج شد
شنیده شد که سایت خبری «آفتاب‌نیوز» از روز پنجشنبه غیرقابل دسترس شده است و برخی شایعات حکایت از احتمال فیلتر آن دارد. بهار نیوز نوشت؛ آفتاب‌نیوز که متعلق به نزدیکان آقای حسن روحانی است و مهم‌ترین رسانه حامی ایشان در عرصه انتخابات محسوب می‌شود، دو روز است که دسترسی به آن مقدور نیست. گفتنی است که طی روزهای اخیر تعدادی از سایت‌های خبری نزدیک به دولت فیلتر شده‌اند.

سفر احمدی‌نژاد به تایلند لغو شد
شنیده شد که معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که به دلیل حجم کاری برنامه‌های رئیس‌جمهور در تهران، امکان سفر و حضور وی در اجلاس جهانی آب در تایلند فراهم نشد. ایسنانوشت؛محمد شیخان با اعلام این خبر گفت: قرار است رئیس سازمان محیط زیست به همراه هیأتی برای شرکت در اجلاس جهانی آب به تایلند برود و رئیس‌جمهور به دلیل حجم برنامه‌های کاری در تهران، نمی‌تواند در این اجلاس شرکت کند. پیش از این اعلام شده بود که قرار است محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در اجلاس جهانی آب به تایلند سفر کند.

احراز صلاحیت بیش از۱۵۰۰ نفردرتهران
شنیده شد که اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا اعلام شد. فارس نوشت؛صلاحیت بیش از ۱۵۰۰ داوطلب شورای اسلامی شهر و روستا در تهران احراز شد. اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده شوراهای شهر و روستا اعلام شد. برپایه این خبر در تهران بیش از 1500 نفر احراز صلاحیت شدند که اسامی توسط فرمانداری و بخشداری‌ها اعلام می‌شود.

بازجویی از روحانی حامی دولت
شنیده شد که آریا نوشت؛ بازجویی از بهمن شریف‌زاده همچنان ادامه دارد. شریف‌زاده هفته گذشته از سوی دادسرای ویژه روحانیت به صورت تلفنی احضار شد. به گفته منابع آگاه، بازجویی از وی که از صبح دیروز در دادسرای ویژه روحانیت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. وی از داوطلبان نامزدی در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران است که از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراها ردصلاحیت شده است.

شکایت اعضا از تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری
تعدادی از اعضای تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری با اعتراض نسبت به برخی اقدامات این تعاونی از جمله نحوه ساخت و هزینه های مربوط به قیمت تمام شده این واحدها در پروژه ساختمانی نواب، خواستار رسیدگی مسئولان ارشد دولتی به این موضوع شده اند. اعضای این پروژه در شکوائیه خود تاکید کرده اند که نحوه عملکرد مسئولان تعاونی مسکن نهاد ریاست جمهوری باعث شده واحدهای ساخته شده مازاد بر قیمت واقعی تحویل شوند و در عین حال تأخیر سازنده موجب ورود خسارت به اعضاء شده است.

ابلاغیه رحیمی برای فروش سفارت ایران در کلمبیا
با موافقت رییس جمهور و بر اساس ابلاغیه ای که طی هفته های اخیر توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به علی اکبر صالحی ابلاغ شده، وزارت امور خارجه مجاز است نسبت به فروش ساختمان سفارت ایران واقع در شهر بوگوتای کشور کلمبیا ، به مساحت ۴۵۰ متر مربع عرصه و ۶۱۰ متر مربع اعیانی اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.

عوام‌فریبی ممنوع
الف: عماد افروغ، نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه هم اکنون ‌خیلی‌ها بحث یارانه‌ها را جلو می‌کشند، گفت: متأسفانه این سالها شاهد انواع عوام‌فریبی بوده‌ایم و حالا رسم شده که گروه‌های مختلف می‌آیند و شعاری را مطرح می‌کنند و با کلی‌گویی فقط بحثی را پیش می‌برند.

اخراج روزنامه نگار به دلیل انتقاد!
قدس آنلاین: روزنامه الوطن عربستان سعودی یکی از نویسندگان سرشناس خود را صرفا به دلیل نوشتن مقاله ای انتقادی از محمد بن نایف، وزیر کشور آل سعود از کار برکنار کرد.
 کاش حوزه سلامت سیاسی می‌شد
ایلنا:علی لاریجانی در نشست هم اندیشی سلامت در ساختمان مشروطه مجلس گفت: یکی از استادان در حین سخنرانی تاکید داشتند که بحث سلامت نباید سیاسی شود، اما من معتقدم که ای کاش سیاسی می‌شد و اگر چنین بود، در شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری درباره سلامت هم چیزی گفته می‌شد.

«گیرنده» را اصلاح کنید!
غلامحسین الهام سخنگوی دولت در پنجمین همایش ملی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی سومین جشنواره ملی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در سخنانی غیرمنتظره گفت: امروز هیچ‌کس نشنیده است که رئیس‌جمهور در دسترس نباشد. هرکس این را شنیده است، «گیرنده» را اصلاح کند، چراکه «فرستنده» در دسترس است و این نه یک ارتباط ملی، که در سطح جهانی نیز شکل می‌گیرد.

آرزوهای دیپلماتیک آمریکا در کمین انتخابات ایران
یک اندیشکده آمریکایی در گزارشی به بررسی شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران به ویژه نامزدی هاشمی رفسنجانی پرداخت. اندیشکده آمریکایی «بروکینگز» در گزارشی به قلم «سوزان مالونی» می نویسد: با وجود 686 نامزد ثبت نامی و مجموعه ای از سازوکار های حکومت برای نفوذ بر نتایج، پیش بینی اینکه چه کسی مدعی نهایی خواهد بود، به معنای واقعی کلمه ناممکن است، و احتمال پیش بینی اینکه چه کسی در نهایت برنده این رقابت خواهد شد از آن هم کمتر است.

روایت خبرنگار خارجی از مصاحبه با امام(ره)
کتاب «تشنه و دریا» گوشه ای از خاطرات جذاب و خواندنی «محمدتقی رضایی کوپایی» است که مدتی طولانی افتخار پاسداری از بیت و دفتر امام خمینی(ره) در جماران را داشته است. در بخشی از این کتاب درباره «اعتراف خبرنگار خارجی به صلابت امام» می خوانیم: یک خبرنگار آمریکایی به نام «مایک ولس» هم پس از بیست وپنج سال که از مصاحبه اش با امام می گذشت، می گوید: «بعد از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان، از آیت الله خمینی وقت مصاحبه خواستم. فکر نمی کردم در چنین موقعیتی ایشان به من وقت ملاقات بدهند. ولی با کمال تعجب مرا پذیرفت. وقتی خدمت ایشان رسیدم و مسئله اشغال سفارت آمریکا را مطرح کردم، آیت الله خمینی با صلابتی خاص و آرامشی وصف ناشدنی به پرسش های من پاسخ دادند. من در مدت سال ها خبرنگاری ام و تا آن زمان کسی را مانند ایشان ندیده بودم.

به محض دریافت پرونده مهدی هاشمی، تعیین وقت می‌کنیم
قاضی ناصر سراج به ایسنا گفت: پرونده مهدی هاشمی به دلیل ایراداتی به دادسرا مسترد شد و برای رسیدگی به دادگاه ارسال نشده است.وی افزود: اگر برای مدارک جدید فساد بزرگ مالی، پرونده جدیدی تشکیل شود، رسیدگی جدید نیز انجام می‌شود.به محض دریافت پرونده، برای رسیدگی تعیین وقت می‌شود.
وی در مورد اینکه آیا پیدا شدن مدارک جدید در پرونده فساد مالی، سبب رسیدگی مجدد به این پرونده می‌شود؟ گفت: اگر پرونده جدیدی تشکیل شود، رسیدگی جدید نیز صورت می‌گیرد.سراج خاطرنشان کرد: هنوز به اتهامات متهمان بانک صادرات در پرونده فساد مالی رسیدگی نشده است و قطعا در مورد رسیدگی به این پرونده، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایرانی‌ها خودشان برگشتند!
قدس آنلاین: روزنامه لس آنجلس تایمز در واکنش به بازگشت ناگهانی تیم کشتی ایران از آمریکا نوشت: تنها چیزی که ما می‌دانیم، این است که آنها جدول برنامه‌های خود را تغییر دادند و به ایران بازگشتند.

مقایسه حیرت آور سخنگوی دولت
ایسنا: غلامحسین الهام، سخنگوی دولت با اشاره به نوع ارتباط رئیس‌جمهور با مردم کشورمان گفت: احمدی نژاد الگوی تازه ارتباطی در عرصه بین‌المللی آفریده که یک نوع پیام‌رسانی است و به مشی پیامبران در شهر و روستا به دنبال ارتباط سازنده و انسانی با مردم تلاش کرده است.

 رویاهای صهیونیستی برای زلزله در ایران
همزمان با ادامه مباحث مربوط به برنامه هسته ای ایران، «دانیل نیسمن»، کارشناس صهیونیست، در تحلیلی برای کریستین ساینس مونیتور از رویاهای خود در مورد زلزله در ایران می گوید. نیسمن، بلایای طبیعی را هم ردیف با جنگ مسلحانه و مولفه های کلان اقتصادی در سرنوشت کشورها کارساز می داند. در ادامه این تحلیل آمده است: میزان تلفات و خسارت های اقتصادی زمین لرزه در ایران زیاد است، حال آنکه در صورت مدیریت درست و نیز آمادگی برای فعالیت های کمک رسانی و نجات، این تعداد می تواند کاهش یابد. واقعیت زمین شناسی ایران تغییر ناپذیر است و این در حالی است که شرایط سیاسی و اقتصادی کشورها می تواند تغییر کند و پیامدهای یک زلزله پرقدرت می تواند از حیث فشارهای اقتصادی و نیز فشار به بودجه کشور بیشتر باشد. ناگفته نماند که شاید ایران از توانایی خود برای غلبه بر مشکلات سیاسی داخلی و یا حمله خارجی مطمئن باشد، ولی نمی تواند نیروهای طبیعت را در زیر پای خود شکست دهد، چرا که چنین نیروهایی می توانند بر سرنوشت ایران تأثیر جدی بگذارند.

گلایه بحق «آهنگران»
«حاج صادق آهنگران» هم از بی تحرکی برخی از دستگاه ها نسبت به چاپ و عرضه کتاب های انقلابی به خروش آمد و گفت: در ابتدا می خواهم از سپاه، سازمان تبلیغات، سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد گلایه کنم که چرا این سازمان ها و نهادها بانی این کار (چاپ کتاب آهنگران) نشدند و این کار را انجام ندادند. یک بار با اداره انتشارات سوره مهر، آقای قدمی، کاری را انجام دادیم، خاطرات مان را گفتیم. بعد از مدتی با ما تماس گرفتند و گفتند: این ها به درد نمی خورد و ارزش چاپ و انتشار ندارد و محتوا ندارد!

مقایسه نرخ موادغذایی در دو دولت
بر اساس مستندات رسمی بانک مرکزی، شاخص قیمت مواد غذایی در دو دولت رفسنجانی نزدیک به 6 برابر افزایش یافت، این رقم در دولت احمدی نژاد کمی بیش از 4 برابر است. بررسی آمار رسمی بانک مرکزی از شاخص های قیمت در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه 83 حاکی است شاخص قیمت خوراکی ها و آشامیدنی ها در سال 69 که سال دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بود، 1/6 بود که این شاخص در سال پایانی دولت هاشمی یعنی در سال 76 به 7/35 افزایش یافته که از رشد بیش از 8/5 برابری یعنی بیش از 480 درصد خبر می دهد.

دلیل سکوت روحانیت در برابر دولت
خبرآنلاین: حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی رئیس قوه قضاییه گفت: مصالح عمومی جامعه و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه نباید دستگاه اجرایی کشور تضعیف شود، موجب سکوت روحانیت در خصوص اشکالات موجود در قوه مجریه شد.

حمله هکرهای سوری به فایننشال تایمز
ایرنا: یک گروه از هکرهای سوری وبسایت و برخی حسابهای اینترنتی روزنامه فایننشال تایمز را مورد حمله قرار دادند.
حمله کنندگان به وبسایت و توییتر فایننشال تایمز پیامهایی را در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و همچنین لینک‌هایی را از تصاویر شکنجه و قتل سربازان سوری توسط شورشیان مسلح در توییتر این روزنامه قرار دادند.

بی بی سی تابلوی انتخاباتی خود را بالا برد
شبکه بی بی سی فارسی بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس، در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، در اخبار و تحلیل های خود به طور رسمی و علنی دست آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان پیروز انتخابات بالا برده و از هم اکنون القا می کند که در صورت پیروزی فردی غیر از هاشمی، «تقلب شده و باید منتظر رخداد های خشونت بار و احتمالاً براندازی خون بار به جای توسعه سیاسی باشیم.» بی بی سی در ادامه ادعا کرد که اکثر مردم حتماً به آقای هاشمی رأی خواهند داد و او پیروز نهایی انتخابات خواهد بود!

اگر چیزی نمی دانی، نگو
آیت الله روح الله قرهی در درس اخلاق خود در مهدیه القائم المنتظر(عج)، به ذکر حدیثی از معصوم(ع) مبنی بر اینکه «شرورترین افراد شما کسانی هستند که به مردم پیوسته تهمت می زنند، گستاخ و بدزبان و جری اند»، پرداخت و گفت: اگر چیزی نمی دانی، نگو؛ به خصوص اکنون که قضیه انتخابات داغ است، مواظب باشیم تهمت نزنیم؛ خیلی باید مراقب و مواظب باشید.
وی افزود: اگر کسی عملکردش بد بوده است، انسان هم به او رأی نمی دهد. اگر فرد در فتنه با فتنه گران بوده است، باید انسان دیگران را هوشیار کند. اگر در فتنه جزو ساکتان بوده است، بحثش جداست اما اینکه بی خود و بی جهت دهان مان را باز کنیم و همه چیز بگوییم، بد و گناه است.

عدو شود سبب خیر...
گزارشی جدید که از سوی مرکز تحقیقات امنیتی کشور انگلیس منتشر شده، استدلال می کند که ویروس استاکس نت در برخی جنبه ها حتی به پیشرفت هسته ای ایران نیز منجر شده است. در گزارشی که این مرکز تحقیقاتی منتشر کرده، آمده است: حمله ویروس استاکس نت، از جنبه های مختلفی، به ویژه بعد امنیتی، به ارتقای فعالیت های هسته ای ایران منجر شده است. در پی این حمله، ایران ضمن افزایش تدابیر امنیتی تأسیسات غنی سازی، دقت سانتریفیوژهای خود را نیز افزایش داده است.

اظهارات خصمانه یک فرانسوی
ایسنا : سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی خصمانه گفت : ما ایران را نمی‌خواهیم. بحران سوریه مسری است و بر کل منطقه تاثیرگذار است. فیلیپ لالبو مدعی شد: ثبات منطقه‌ای در خطر است و ما نمی‌توانیم ببینیم چطور کشوری که این ثبات را تهدید می‌کند، بتواند در این کنفرانس شرکت کند.

پاسخ عجیب به نامه انتظامی
عصر ایران: کمیته رسانه ستاد حامیان مردمی اسفندیار رحیم مشایی با ادعای اینکه همراهی عزت ا... انتظامی با احمدی نژاد ومشایی در وزارت کشور انتخاباتی نبوده است اعلام کرد:استاد عزت ا... انتظامی از مفاخر برجسته و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر کشور هستند و بی شک، شرایط کنونی وی، برای ما قابل درک بوده و از آنجا که وی را استاد پیشکسوت این عرصه می دانیم، حفظ شان و جایگاه استاد انتظامی را بر خود مفروض می داریم.

عاقبت به خیری یک رفیق 25ساله
برادر شهید «طهرانی مقدم» با بیان اینکه رابطه دوطرفه ای بین رهبری و شهید طهرانی مقدم برقرار بود، گفت: «پس از شهادت وی رهبر معظم انقلاب فرمودند: طهرانی مقدم عاشق و مطیع رهبری بود.» طهرانی مقدم خاطرنشان کرد: همسر مقام معظم رهبری مهمان مادرم بودند و نقل کردند روز حادثه (زمانی که طهرانی مقدم به شهادت رسید) آقا وقتی که برگشتند حال شان عوض شد. به ایشان گفتم چه اتفاقی افتاده است که پاسخ دادند من رفیق 25ساله ام را از دست داده ام. کسی که عاشق ولایت باشد، رابطه دوطرفه خواهد بود. حسن طهرانی مقدم رابطه دوطرفه ای را با مقام معظم رهبری برقرار کرده بودند. وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری وقتی که از مجموعه تحت امر طهرانی مقدم بازدید کردند، دو یا سه روز بعد از آن، جمله معروفی را مبنی بر اینکه تهدید را با تهدید پاسخ می دهیم، بیان فرمودند. دشمنان مدام با تهدید علیه ما صحبت می کنند، اما ما امروز مقتدریم و این شهید بزرگوار نیز توانست سلاح های بازدارنده را ا ختراع کند.

سه نکته اساسی بشار اسد
بشار اسد در ماه های اخیر از روحیه بسیار خوبی برخوردار است و در دیدار با ملاقات کنندگان سه نکته اساسی را متذکر می شود: 1- نظام سوریه خود را مدیون حمایت های جمهوری اسلامی ایران می داند. 2- بنده تا سال 2014 در قدرت خواهم ماند و سپس نامزد خواهم شد و مردم سوریه به هر فردی رأی بدهد، او رئیس جمهور سوریه خواهد بود. 3- دوستان سوریه بدانند بر سر حزب الله و مقاومت به هیچ وجه معامله نخواهیم کرد.

اخبار کوتاه
 *کارشناسان امنیتی در نشست امنیت سایبری رویترز اظهار داشتند: حملات سایبری (گروه جنگنده‌های سایبری عزالدین قسام) که به تکرار اکثر پایگاه اینترنتی بانکی آمریکا را زمین‌گیر کرده، بسیار قوی‌تر و پیچیده‌تر از آنی هستند که تابه‌حال گزارش‌ها بیان می‌کردند. رویترز مدعی شد: «میزان پیشرفت و پیچیدگی حمله‌های سایبری اخیر، موجودیت کشوری به نام «ایران» را اثبات می‌کند و اظهار می‌دارد که این حمله‌ها اختصاص به این کشور دارد.» در نتیجه این حملات، بخش‌های مهمی از سامانه مخابراتی و زیرساخت‌های خدمات مالی تا حدود قابل ملاحظه‌ای آسیب دیده‌اند.
 * «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، شب گذشته در برنامه «شب آفتابی» که از شبکه تهران پخش شد، با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت نزدیک به 40 نفر از کل ثبت‌نام‌کنندگان برای شورای نگهبان جدی است، گفت: من به هیچ عنوان هیچ کدام از این فهرست‌های 7 نفره یا 12 نفره را تأیید نمی‌کنم چرا که شورای نگهبان براساس اعداد کار نمی‌کند و بر اساس معیار کار می‌کند و ممکن است شورای نگهبان هر 40 نفر برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری را تأیید صلاحیت کند.»
 * سرکردگان منافقین که تجربه اغتشاش، آشوب و خرابکاری در حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ را دارند، با ارائه یک دستورالعمل انتخاباتی، سعی دارند عوامل و هواداران خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ هدایت کنند. گفته می‌شود سرکردگان منافقین، فضای رقابت انتخاباتی کشور را به واسطه وجود جریان‌های متعدد سیاسی، جبهه‌بندی شده و شکاف‌خورده ترسیم کرده و به نیروهای خود دستور داده‌اند که از همه توان برای عمیق‌تر شدن شکاف‌‌‌ها استفاده کنند. در دستورالعمل انتخاباتی منافقین گفته شده که همانند سال ۸۸ باید به تشدید اختلافات کمک ‌کنیم و همه توان خود را به سمت رادیکالیزه کردن رفتارها و واکنش‌ها به کار بگیریم.
  *سحرگاه امروز دو جاسوس سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در تهران به دار مجازات آویخته شدند. نخستین محکوم علیه که حکم صادره در مورد او به‌موقع به اجرا درآمد، «محمد حیدری» نام داشت که اطلاعاتی در زمینه مسائل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه کرده و در ملاقات‌های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده بود و در این زمینه، مبالغی نیز به‌عنوان دستمزد دریافت کرده بود. محکوم علیه دیگر «کورش احمدی» نام دارد که ضمن ارتباط‌گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات کشور در زمینه‌های مختلف را جمع‌آوری و در اختیار آنان قرار داده بود.
*  به‌تازگی نشستی با عنوان «گفت‌وگوی جهانی، آینده ایران» با پشتیبانی «سازمان جاسوسی کانادا» و در پوشش وزارت امور خارجه این کشور در دانشکده «مانک» دانشگاه «تورنتو» برگزار شد. طی این نشست که به مناسبت برگزاری «انتخابات ریاست‌جمهوری ایران» صورت گرفته بود، تعداد 50 نفر از ضدانقلاب ایرانی فراری از جمله چهره‌هایی همچون؛ «مهرانگیز کار» جاسوس رسمی‌ سیا، «نازنین افشین‌جم»،  همسر فعلی «وزیر دفاع کانادا» و... حضور داشتند. «وزیر امور خارجه کانادا» طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست، به گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان داده و به صورت مستقیم از پیاده‌نظام خود در داخل ایران خواسته تا به خیال خام خود، فتنه و اغتشاش و براندازی نظام اسلامی را بازتولید کنند!    

https://shoma-weekly.ir/x7Pmqg