گفته می‌شود که...

مشاور خاتمی: دولت روحانی پوپولیستی است/ پست جدید همسر قالیباف در شهرداری تهران/ بحث هاشمی در روزنامه عربی/ بودجه بیت المال و سایت جماران در راستای دفاع از خاتمی / صدور بخشنامه‌ مستحبی از سوی سرپرست فرمانداری!/ محکومیت یک سال حبس جدید برای بهزاد نبوی و...

مشاور خاتمی: دولت روحانی پوپولیستی است

محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس دولت اصلاحات در گفت وگو با روزنامه آرمان در تحلیل دولت یازدهم گفت: دولت آقای روحانی دولت گرفتاری است، گرفتار خود و دیگران و زندگی روزمره مردم و آمریکا و مساله هسته ای و مسائل حاشیه ای و گذشته. از این منظر، دولت کنونی را با وجود تمایزاتش با دولت قبلی، دولتی پوپولیستی می دانم.

وی ادامه داد: این دولت بیش و پیش از آن که دل آشوبه ذهن مردم را داشته باشد دل مشغول جسم آنان است و بیش و پیش از آن که به گشودن درهای بسته «مدنی» بیندیشد، به گشودن درهای نیمه بسته «بدنی» می اندیشد و بیش و پیش از آن که «دغدغه تحزب» داشته باشد، «دغدغه تزاحم» دارد، بیش و پیش از آن که دلمشغول «آزادی و دموکراسی» باشد، دلمشغول «نان و یارانه» است و نیز بیش و پیش از آن که واهمه رضامندی احزاب و نهادهای مدنی را داشته باشد، دل نگران رضامندی کانون های قدرت در جامعه است.

پست جدید همسر قالیباف در شهرداری تهران

به گزارش سلام نو، محسن اسماعیلی به عنوان رییس جدید هیات مدیره و حجت‌الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان به سمت نایب‌رییس، سیدجواد شوشتری، حجت‌الاسلام میثم امرودی و زهرا مشیر همسر محمدباقر قالیباف به عنوان اعضای هیات مدیره جدید منصوب شدند.

واکنش توئیتری معاون سیاسی روحانی به سخنان رهبری

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور نیز در صفحه ی توییتر خود نوشت: دیشب برای کشور شبی تاریخی بود. سخنان رهبری روانشناسی حاذقانه مدیریت کشوربود؛توصیه به تکیه برسنن الهی،عوامل معنوی،عقلانیت،امید، اعتدال،رفتارهای رحمانی،صلابت نفس،صداقت،و

سخنان روحانی هم درقامت رییس جمهور استراتژیستی که سکان کشور را در دست دارد،”بیانیه وضعیت کشور وآینده درپیش رو”بود.استراتژی فرهنگ وسیاست واقتصاد. روحانی درفرهنگ،اخلاق رامحورقراردادوآن رادریچه ورودایمان ومعنویت به جامعه دینی دانست؛ اینکه اخلاق ومعنویت ازآن جامعه دینی است؛ اینکه اخلاق دولت اسلامی را نگه می‌داردودرمسیردرست هدایت می‌کند؛اینکه فرهنگ استواربرمشارکت همگان بویژه نهادهای فرهنگی واجتماعی است.

رئیس‌جمهور که با تاکتیکی هوشمندانه درسفربه نیویورک گام اول خوددراستراتژی سیاست خارجی را محکم برداشته بوددیشب درسیاست خارجی گفت: شاکله ایران هراسی رابه طورکامل درهم شکسته واساس بهانه‌جویی‌ها رافروپاشیده ودردیواره تحریمهای ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی بوجود آورده است.

این سخن رهبری که بنده دولت راتأییدوحمایت می کنم وازهمه توانی که دراختیاردارم،برای حمایت ازدولت استفاده خواهم کرد وبه مسئولان بلندپایه دولت اعتماد دارم؛ مهمترین سخن برای تاریخی کردن این جلسه بود.

بحث هاشمی در یک روزنامه عربی
روزنامه‌های وابسته به ارتجاع عرب که دچار کمبود مواد تبلیغاتی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران هستند، دست به دامن مهره‌های رژیم صدام شده و با نسبت دادن دروغ‌هائی از زبان آنها به مسئولان نظام جمهوری اسلامی، اهداف خود را دنبال می‌کنند. روزنامه "المشرق" چاپ بغداد اخیراً نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1369 به عزت الدوری معاون صدام که به ایران سفر کرده بود گفت: "اشغال کویت توسط عراق، یک فرصت تاریخی است که در اختیار شما قرار گرفته، از کویت خارج نشوید". نکته جالب اینست که امیر کویت در سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کویت در دهه 80 به وی گفت ما کویتی‌ها از شخص شما متشکریم که با اشغال کشورمان توسط عراق مخالفت کردید و حاضر نشدید حمله عراق به کویت را تأیید کنید و آن را خلاف قانون بین‌الملل دانستید

بودجه بیت المال و سایت جماران در راستای دفاع از خاتمی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران که از زیر مجموعه‌های بنیاد حفظ آثار و نشر آثار امام خمینی(ره) به شمار می‌آید طی چند روز گذشته تمام قد در مقام وکیل مدافع سید محمد خاتمی ظاهر شده است و اعتراض برخی از جریانات همسو با خاتمی را معادل جامعه سیاسی کشور توصیف کرد! این پایگاه خبری که با بودجه بیت المال اداره می‌شود، ضمن بازنشر مواضع اصلاح‌طلبان در محکومیت تذکر 10 نماینده مجلس به وزیر دادگستری نسبت به چرایی عدم اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره خاتمی، رفتار نمایندگان را اسائه ادب به خاتمی توصیف کرد و از وی به عنوان «فرزند فاضل، باتقوا و متعهدِ» حضرت امام خمینی(س) یاد کرد.
جماران البته توضیح نداده است فردی که به تعبیر آنها «فرزند فاضل، باتقوا و متعهدِ» حضرت امام خمینی(س) است، چرا در جریان فتنه سال 88 هنگامی که تصاویر حضرت امام به آتش کشیده شد و آن اهانت آشکار به ساحت مقدس امام حسین (ع) در روز عاشورا صورت گرفت، در مقام دفاع از امام خمینی و سید الشهدا بر نیامد، بلکه با سکوت خود بر رفتار فتنه‌گران صحه گذاشت.

ایران حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه، تشدید حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهادت 9 فلسطینی و مجروح شدن جمع زیادی از ساکنان بی دفاع این مناطق را بشدت محکوم کرد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، مرضیه افخم با تجلیل از روحیه مقاوم مردم غزه در دفاع و ایستادگی مقابل این اقدامات وحشیانه، از کشورهای اسلامی و عربی و نهادهای طرفدار حقوق بشر خواست از تصمیم فلسطینیان برای پیگیری این جنایات در نهادهای حقوقی و بین المللی از جمله دیوان کیفری بین المللی حمایت کرده و در مقابل جنایات و اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی واکنش فوری و موثر نشان دهند.

صدور بخشنامه‌ مستحبی از سوی سرپرست فرمانداری!
یک روزنامه از صدور بخشنامه‌ای عجیب از سوی سرپرست فرمانداری یکی از شهرستان‌های خوزستان خبر داد. جمهوری اسلامی نوشت؛ «سرپرست فرمانداری یکی از شهرستان‌های استان خوزستان با صدور بخشنامه‌ای به همه ادارات و نهادها، به مسئولان ادارات توصیه کرده خود و کارکنان تحت امرشان در دعای کمیل که هر هفته پنجشنبه ساعت 21:30 در محل گلزار شهدا تشکیل می‌شود، شرکت کنند. سرپرست فرمانداری در این بخشنامه، شرکت در این اقدام مستحب را در ارزیابی عملکرد کاری و ارزشیابی آنها مؤثر دانسته است! از آنجا که به نظر می‌آید ضرر اینگونه دستورات بیش از فایده آن است، خوب است استاندار خوزستان جلوی صدور اینگونه بخشنامه‌های دستوری، آن هم درخصوص عبادات مستحب و فردی را بگیرد

شرکتی که بخاطر داعش تغییر نام داد

شرکت آیسیس (Isis) رسما اعلام کرد که نام خود را تغییر خواهد داد تا "با گروهکی که نام آن با خشونت و رنج قربانیان تروریسم همراه است"، همنام نباشد.
مایکل آبوت مدیراجرایی شرکت آیسیس با اعلام این خبر گفت: با جدیت به دنبال نام جدیدی برای شرکت هستیم، اما به نام هایی که احتمالا جایگزین این نام می شود، اشاره ای نکرد.گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، در انگلیسی به اختصار (Isis) نامیده می شود که مخفف عبارت (Islamic state of Iraq and Syria) است. شرکت آمریکایی آیسیس یکی از ارائه دهندگان "کیف پول الکترونیکی" به شمار می آید که امکان پرداخت الکترونیکی در معاملات را برای مشتریان خود فراهم می کند.

ابوبکر البغدادی نوه صدام است؟
کاربران شبکه‌های اجتماعی، اخیرا تصویری قدیمی از علی حسین کامل، نوه صدام دیکتاتور سابق عراق و تصویر منتسب به ابوبکر البغدادی سرکرده تروریست‌های داعش را منتشر کرده‌اند که شباهت زیادی به‌هم دارند. کاربران شبکه‌های اجتماعی با توجه به شباهت زیاد تصویر علی حسین کامل فرزند رغد دختر صدام حسین با تصویر منتسب به بغدادی در مسجد موصل، احتمال دادند که این دو نفر یکی هستند. دختر دیکتاتور سابق عراق ضمن حمایت از حملات تروریست‌های داعش علیه مردم عراق، آمادگی خود را برای پیوستن به آنان اعلام کرده است.

انتقاد نمایندگان از اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری

150 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس مجلس درباره اجرا نشدن قانون تقسیمات کشوری از سوی دولت انتقاد کردند.ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در گفت و گو با ایرنا درباره این نامه گفت: متاسفانه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم قانون تقسیمات کشوری که درباره شهر شدن روستاها و بخش هاست، از سوی دولت لغو شده و اجرا نمی شود.وی با اشاره به این که این کار دولت غیرقانونی است، اظهار کرد: ما در این نامه خطاب به آقای لاریجانی آورده ایم که چرا این اقدام دولت را مغایر قانون اساسی ندانسته است.

استقبال کاترین اشتون از لباس ارسال شده با طراحی ایرانی
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس درباره طراحی لباسی ویژه با المان‌های ایرانی برای کاترین اشتون گفت: این پیشنهاد توسط گروهی از طراحان در کارگروه داده شد که به شدت مورد استقبال قرار گرفته و در نهایت میترا تمجیدی از طراحان پیشکسوت لباس در قالب بخش خصوصی و غیردولتی کار طراحی لباس را برای خانم اشتون انجام داد و در نهایت لباس در ماه پایانی سال گذشته برای وی ارسال شد. حمید قبادی درباره هزینه‌های تولید این لباس گفت: لباس خانم اشتون در یک فرآیند غیردولتی تولید و تهیه شده است و کارگروه ساماندهی مد و لباس در پردازش و پشتیبانی معنوی حمایت‌های لازم را انجام داده است. فکر می‌کنم هزینه تولید لباس بین 5/1 تا 2 میلیون تومان بوده ولی درمجموع لباس فاخری است. قطعا اگر بخواهد در مجامع بین‌المللی عرضه شود باید با قیمتی بالاتر از این رقم ارائه شود.

جنبش مقابله با حکم شرعی!

چند وقتی است که رسانه‌های زنجیره‌ای هم‌صدا با رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور، به بزرگ کردن بخشش‌ها پای چوبه دار پرداخته‌اند. این رسانه‌ها با انتشار این اخبار به‌طور زنجیره‌ای و پی‌درپی، به‌دنبال القای عفو اجباری در جامعه و تخریب قانون اسلامی قصاص در کشور هستند. این رسانه‌ها با این اقدام هماهنگ سعی دارند فضایی احساسی را به کشور القا کنند تا از این طریق، حکم قصاص را تحت‌الشعاع قرار دهند.

در همین راستا به‌اصطلاح جنبشی به نام لگام (لغو گام‌به‌گام اعدام) با محوریت نسرین ستوده در کشور آغاز به کار کرده است. ستوده که از سال‌های بسیار دور مدعی حقوق زنان و حقوق بشر در ایران بود، با فعالیت گسترده در دوران فتنه 88 محکوم شد. وی با همکاری با سرویس‌های جاسوسی و بیگانه توانست نظر آن‌ها را به خود جلب کند و در نهایت با ورود یک هیئت، اروپایی به کشورمان به صورت مخفیانه و ضمن کشف حجاب در مقابل این هیئت جایزه حقوق بشری «ساخاروف» را دریافت کرد. ستوده با هدف گسترش فعالیت‌های به‌اصطلاح حقوق بشری خود به‌دنبال لغو قانون اعدام در کشور است که پس از شیرین عبادی توانسته است مسئولیت وی را برعهده بگیرد و جای خالی او را در رسانه‌ها پر کند.

این جنبش سعی دارد با القای موج بخشش در جامعه، از اعدام‌ها جلوگیری کند و فضای جامعه را نسبت به اعدام، سیاه و منفی نشان دهد و در ادامه برخی از محکومان امنیتی را که امنیت ملی را به خطر انداخته‌اند و فعالیت‌های خرابکارانه و ضد نظام داشته‌اند، از اعدام نجات دهد. برخی از روان‌شناسان و جامعه‌شناسان معتقدند ادامه روند این بخشش‌های تأمل‌برانگیز باعث لوث شدن پیامدهای بازدارنده قصاص می‌شود.

رفع توقیف پریناز بعد از 4 سال
فیلم «پریناز» ساخته بهرام بهرامیان پس از ۴ سال توقیف، روی پرده سینماها می‌آید. عبدالمحمد نجیبی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پریناز» گفت: «فیلم «پریناز» در دوره قبلی مدیریت سازمان سینمایی به‌دلیل یکسری از ایرادهای غیرمنطقی که توسط مدیران آن زمان به فیلم وارد شده بود توقیف شد و به‌رغم اینکه قرار بود در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد به‌دلیل ممیزی‌های وارد شده از جشنواره حذف شد و حتی پس از آن نیز نتوانستیم پروانه نمایش دریافت کنیم. مدیران سازمان سینمایی آن زمان می‌گفتند یک زن به هیچ وجه نباید دارای عیب و ایرادهای اخلاقی و اختلالات روانی و شخصیتی باشد». وی ادامه داد: «در راستای همین موضوع ایرادهایی را به فیلم وارد کردند که ممیزی‌هایی برای فیلم در نظر گرفته شد که با وجود سختی‌ها و مشکلات فراوان آنها را اعمال کردیم، اما باز هم پروانه نمایش ندادند».

انتشار هفته‌نامه یالثارات از سر گرفته شد

نخستین شماره هفته‌نامه یالثارات الحسین پس از 5 ماه ونیم توقیف روی پیشخوان دکه‌های مطبوعاتی سرتاسر کشور قرار گرفت. شماره 755 این هفته‌نامه که پس از اعلام برائت از تمام اتهامات مطرح شده توسط هیئت نظارت در دادسرای فرهنگ و رسانه انتشار یافته است، در قطعی کوچک‌تر از سابق چاپ شده که به گفته مدیر مسئول یالثارات هدف از آن خوش‌دستی نشریه بوده است.

مجوز 200 هزار دلاری دولت به فرجی دانا
بر اساس مجوز روزهای اخیر هیئت وزیران به فرجی دانا، وزارت علوم، با استناد به اصل 138 قانون اساسی مجاز است براساس تفاهم نامه منعقد شده با اتحادیه همکاری های منطقه ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند، نسبت به میزبانی مرکز منطقه ای علوم و انتقال فناوری اتحادیه یاد شده اقدام و سالیانه معادل ریالی مبلغ 200 هزار دلار از محل اعتبارات مصوب ، به عنوان کمک به مرکز مذکور پرداخت کند.

علت فوت تبعه ایران در ترکمنستان
سفیر ایران در عشق‌آباد درباره آخرین وضعیت ایرانی فوت‌شده در ترکمنستان گفت: جنازه این فرد پس از طی کردن مراحل اداری خود به تهران منتقل شد. محمدرضا‌ هاشمی‌گلپایگانی درباره انتقادات مطرح‌شده نسبت به برخوردهای صورت‌گرفته با این فرد اظهار کرد: این‌گونه نبوده که این فرد در زندان شکنجه شده باشد یا از محرومیت ویژه‌ای برخوردار باشد. او گفت: درمجموع شرایط زندان‌های ترکمنستان نامناسب است، بهداشت زندان و دیگر امکانات آن محدود است اما درباره این فرد مسأله شکنجه و یا آزار و اذیت مطرح نبوده است. گلپایگانی با بیان اینکه او و سرکنسول سفارت ایران مرتب از زندان‌ها و وضعیت ایرانی‌های زندانی در این کشور بازدید می‌کند، افزود: در صحبت‌هایی که با آنها داشته‌ایم موضوعی درخصوص ضرب و جرح مطرح نشده است.

محکومیت یک سال حبس جدید برای بهزاد نبوی
بهزاد نبوی که چندی پیش مدت 5 سال محکومیتش به پایان رسیده بود، بار دیگر به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد. البته این حبس با توجه به کهولت سن وی به جزای نقدی 10 میلیون تومان تبدیل شده است. صالح نیکبخت وکیل نبوی با اعلام این خبر به «ایران» گفت: موکلم متهم است که در دوره محکومیت پنج ساله‌اش بیانیه‌هایی را امضا کرده که از مصادیق تبلیغ علیه نظام است. برای همین هم کیفرخواستی برای او صادر و در 20 خرداد محاکمه شد. حال آن‌که او تنها شکوائیه‌ای را در دادسرای نظامی به همراه شش نفر دیگر از فعالان سیاسی که اکثر آن‌ها زندانی بودند امضا کرده بود و دیگر ادعاها صحت نداشت. دیگر مستند اتهام اخیر وی مصاحبه منتشر نشده او با ریحانه طباطبایی است که پس از بازداشت این خبرنگار در هارد رایانه او یافت شده. برخی مطالب این مصاحبه انتشار نیافته از اتهامات آقای نبوی اعلام شد. به گفته وی، شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی در نهایت نبوی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم کرد که با توجه به کهولت سن، حبس او به یکصد میلیون ریال تبدیل شد.

انتقاد از دوخت لباس به شکل پرچم ایران
استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از وزارت ارشاد که مجوز به دوخت مانتوهای به شکل پرچم ایران داده است، گفت: برای پرچم ایران خون هزاران شهید ریخته شده است تا آرم منحوس شاهنشاهی از آن برداشته شود و آرم جمهوری اسلامی ایران در آن شکل بگیرد. رسا نوشت؛ حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی، استاد حوزه و دانشگاه همزمان با نهمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم قم درباره برکات و آثار دعا پرداخت و گفت: دعا کردن سبب زنده شدن قلب انسان و نزدیکی به خداوند می‌شود.

طرح تکلیف دولت در استعلام از وزارت اطلاعات به کمیسیون بازگشت
نمایندگان مجلس طرح الحاق یک تبصره به قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش را برای رفع ابهامات به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند. در صورت تصویب نهایی این طرح تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف می‌شوند در انتصاب افراد به مشاغل حساس ابتدا از وزارت اطلاعات استعلام کنند و نتایج استعلام را در انتصاب خود اعمال کنند.

دستور فوری یک وزیر برای کشف مدیران بازنشسته
بر اساس ابلاغیه یک وزیر اقتصادی به مدیران این وزارتخانه که با قید فوریت برای تمامی دستگاههای زیرمجموعه این وزارتخانه ارسال شده است، از همه بخش ها خواسته شده نسبت به ارسال مشخصات کلیه کارمندانی که از ابتدای فعالیت دولت دهم تا کنون بازنشسته شده اند و سطح مدیریتی آنها شامل معاون وزیر، مدیرکل، معاون مدیرکل، مدیر، رییس اداره، رییس بخش و رییس گروه است، اقدام و آن را به دفتر وی ارسال کنند.

حمل بمب با الاغ

سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از منابع امنیتی نوشت: نیروهای امنیتی به الاغی مشکوک شدند که در یکی از جاده های کشاورزی نزدیک منطقه "المنصوریه" (35 کیلومتری شرق بعقوبه) به تنهایی حرکت می کرد. نیروهای امنیتی پس از متوقف کردن این الاغ، متوجه شدند که این حیوان دو بمب با خود حمل می کند. به گزارش العالم، تروریستها این دو بمب را با کاه مخفی کرده بودند. به گفته منابع امنیتی، تروریست ها قصد داشتند این دو بمب را به صورت کنترل از راه دور منفجر کنند. آنها معمولاً از این روش برای هدف قرار دادن نقاط ایست و بازرسی و نیروهای امنیتی استفاده می شود.

»سو» چیست؟
یکی از خطوط قرمزی که رهبری روز دوشنبه تبیین کردند، ظرفیت 190 هزار «سو» غنی‌سازی بود. اما «سو» چیست؟ سو یا «SWU»، واحد اندازه‌گیری غنی‌سازی است و اشاره رهبرمعظم انقلاب به ظرفیت لازم سانتریفیوژها بود، به این مفهوم که توافق بر سر فعالیت سانتریفیوژها باید به گونه‌یی باشد که بتوان 190 هزار سو غنی‌سازی را برای برطرف ساختن نیاز راکتورها تامین کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، دیروز با سپاس از پشتیبانی رهبری، درباره این خط قرمز نیز توضیح داده‌اند:

سوءاستفاده تکفیری‌ها از روانی‌ها
یک منبع امنیتی در استان دیالی خبر داد که تروریست‌ها اقدام به ربودن شهروندان عراقی می‌کنند که دچار بیماری روانی هستند تا از آنها برای انجام حملات انتحاری استفاده کنند. موسوعه نوشت؛ این مقام امنیتی گفته که در هفته گذشته سه بیمار روانی و معلول ذهنی در جلولا در شمال شرق بعقوبه ربوده شده‌اند تا از آنها به‌عنوان سپر انسانی و عامل عملیات انتحاری استفاده شود. در همین زمینه موسسه حقوق بشر«العطا» عراق هم با هشدار به سازمان‌های بین‌المللی تاکید کرد که این اقدام تروریست‌ها جنایت جنگی است.

اول مجلس را فتح کنیم بعد اگر شد به جاده خاکی بزنیم!
عبدالله نوری اخیرا گفته است: باید قبول کنیم که جاهایی به جاده خاکی زدیم و تندروی کردیم. الان هم نباید به تقابل با نظام دامن بزنیم، به صلاح نیست و خود ما ضرر می‌کنیم.وی افزود: باید سکوت کرد و پشت پرده فعالیت و لابی کرد و بیشترین تمرکز باید برای تصاحب مجلس باشد و فردا که این فرصت از دست برود، تأسف خواهیم خورد. باید اختلافات را کنار بگذاریم و از گذشته عبرت بگیریم.
این گزارش همچنین حاکی است تعدادی از اصلاح‌طلبان نامه‌ای خطاب به ناطق نوری نوشته‌اند با این مضمون که در انتخابات آینده مجلس شرکت کند. اصلاح‌طلبان ضمن دلجویی از ناطق نوری به خاطر برخی مواضع گذشته طیف اصلاحات مدعی شده‌اند، حالا وقت کناره‌گیری نیست و حتی اگر ناطق نمی‌خواهد نامزد شود، به عنوان میدان‌دار وارد شود چرا که وضعیت حساس است و ناطق باید افراد معتدل اصولگرا را جذب کند.

اخبار روزانه:

* روزنامه السفیر به نقل از منابعی لبنانی نوشت: قطر و ترکیه برای ایجاد گذرگاهی دریایی به‌منظور انتقال داعشی‌ها به لبنان از طریق سواحل شمالی این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند. این روزنامه لبنانی افزود: قطر و ترکیه برای اجرای این طرح خود درصدد استفاده از «گروه‌های امنیتی» مرتبط با داعش در سوریه و عراق هستند. منابع این روزنامه لبنانی با اشاره به اوضاع بسیار نگران‌کننده شمال لبنان به‌ویژه در مرحله آینده گفتند: اما خطرناک‌تر این است که همزمان گروه‌های وابسته به القاعده در لبنان فعال شوند و طرح انتقال تعدادی از اعضای القاعده به لبنان از طریق هوایی و ترکیه هم ادامه دارد.

* داریوش کریمی مدیرکل حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برای احیای دریاچه ارومیه به 20 میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم که برابر با یک سوم آب شیرین کشور است.

* در حالی که مسؤولان تا پیش از این تأکید داشتند که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان امسال نخواهیم داشت، اما از آغاز روزهای تابستان سال جاری، برق مناطق مختلف تهران از یک ساعت تا بیش از پنج ساعت قطع شده است.

* انجمن دفاع از قربانیان تروریسم متشکل از خانواده های شهدای ترور با ارسال نامه ای به «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه خواستار اقدامهای لازم برای جلوگیری از فعالیتهای گروهک تروریستی منافقین در خاک این کشور شد.

* پایگاه خبری «عراق القانون» نوشت: دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی ادعاهای شبکه «العربیه» در مورد درخواست آیت‌الله سیستانی برای عدم روی کار آمدن دوباره «نوری مالکی» را تکذیب و اعلام کرد که مرجعیت در خطی واحد با همگان ایستاده است. بر اساس این گزارش، یک مقام مسئول دفتر آیت‌الله سیستانی در این‌باره اظهار داشت: شبکه العربیه در راستای سیاست‌های خصمانه خود نسبت به عراق، در اخبارش به‌دروغ و تحریف حقایق روی آورده است. وی افزود: مرجعیت تاکنون هیچ بیانیه‌ای درباره حکومت جدید صادر نکرده و تاکنون خواستار تغییر نخست‌وزیر و یا هیچ شخص دیگری نشده است.

* ملکه الیزابت(ملکه انگلیس) به شاهزاده چارلز، پسرش، دستور داده تا از کامیلا پارکر بولز، همسرش، طلاق بگیرد و دست از همسر الکلی‌اش بردارد.
* حجت الاسلام و المسلمین «علی یونسی» دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی در صفحه خود در فیس بوک نوشت: عده ای اساسا نام بردن از حقوق اقلیتهای مذهبی و دینی و اقوام را برنمی تابند.

* ریچارد دیرلاو، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی انگلیس (MI6) مواضع رسانه ها و دولت انگلیس تهدید گروه تروریستی داعش را اغراق آمیز توصیف کرد و در سخنانی عجیب گفت: داعش لندن را تهدید نمی کند!

* سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌، مرکز سیما فیلم و شبکه سه سیما برای تولید سریال «کابوس نتانیاهو» به کارگردانی «پرویز شیخ‌طادی» تفاهم‌نامه مشترک امضا کردند. این سریال به روایت زندگی شهید طهرانی مقدم می پردازد.

* مراسم ضیافت افطاری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، با ایتام کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در حالی برگزار شد که بر اساس اطلاعات به دست آمده، نوجوانان حاضر در این مراسم، ضمن بر تن داشتن پوشش متحدالشکل، چفیه هم بر دوش داشتند؛ اما با کمال تعجب قبل از ورود رئیس‌جمهور، چفیه‌های حاضران جمع‌آوری شده است! در این میان، یک سؤال جدی مطرح می‌شود که علت جمع‌آوری چفیه‌ها چیست؟ مگر چفیه چه اشکالی داشت؟

*نور نیلوفا محد نور» بازیگر سینمای مالزی، به حجاب اسلامی روی آورد. این بازیگر سینما و مجری برنامه های تلویزیونی مالزی گفت: زندگی من با حجاب، دو باره آغاز شده است.

* مصطفی مستور، نویسنده کشورمان در نامه‌ای خطاب به عزت‌ا... ضرغامی، با انتقاد از صدا و سیما، پخش نشدن «ربنا»ی محمدرضا شجریان از این رسانه را «حق‌الناس» خوانده است.

* الکساندر سلطان اوف معاون شرکت دولتی راه آهن روسیه از برنامه این شرکت برای برقی کردن 600 کیلومتر از خطوط ریلی ایران خبر داد.
*حسین گروسی رئیس کمیته تحقیق و تفحص از استانداری تهران از تشکیل پرونده برای برخی از مدیران سابق این استانداری به دلیل تخلفاتشان در دیوان محاسبات خبر داد.

* سردار محرم مجرد رئیس سازمان بازرسی ناجا گفت: عدم احساس مسؤولیت نسبت به مراجعه کننده از لحاظ فراوانی بیشترین تخلف کارکنان ناجا است. وی افزود: یک مرکز رسیدگی به گزارشات و شکایت در بازرسی ناجا فعالیت دارد که تخلفاتی که احیانا از کارکنان نشات گرفته را بررسی می‌کند.

* محمد احمد الروسان یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن و سخنگوی رسمی این جنبش فاش کرد که سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی به ویژه موساد، اعضای گروهک تروریستی منافقین را در زمینه‌های ترور، جاسوسی و خرابکاری در عراق و ایران، آموزش می دهند.وی تصریح کرد: سازمان جاسوسی موساد، یک ساختمان وابسته به یک هتل متعلق به مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق را در دهوک، برای منافقین، اجاره کرده است.

* قائم مقام مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از ساخت یک پلاتو اختصاصی در شهرک سینمایی دفاع مقدس برای فیلمبرداری فیلم «ابراهیم در آتش» درباره شهید همت و به کارگردانی رضا میرکریمی خبر داد.

https://shoma-weekly.ir/goiiDi