گفته می‌شود که...

مشاور ترامپ: بعد از ۴۱ سال فهمیدم ایران بر آمریکا پیروز شده است/ قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه ۸ هزار کوسه در چابهار!/ اثر اصلاح یارانه‌ها؛ بازار کردستان عراق هم به هم ریخت/ روسیه علیه رژیم صهیونیستی دست به سلاح شد!/ منتظر کاهش نرخ تخم‌مرغ در بازار باشید/ جدیدترین خبر برای جاماندگان سهام عدالت و...

مشاور ترامپ: بعد از ۴۱ سال فهمیدم ایران بر آمریکا پیروز شده است

«ولید فارس» از ضدایرانی‌ترین تحلیلگران حال حاضر آمریکا، روز دوشنبه (26 اردیبهشت) طی مقاله‌ای نوشت: «بعد از مطالعه بر روی رژیم ایران از آغاز آن تاکنون، بر روی اتحاد ایران با [بشار] اسد، بر روی بحران گروگان‌گیری دهه ۱۹۸۰، بر روی جنگ نیابتی ایران با اسرائیل، بر روی گسترش پروژه هسته‌ای ایران و بر روی کنترل چهار کشور عربی توسط شبه‌نظامیان طی دهه گذشته، جمع‌بندی من در مقطع کنونی این است که حاکمان تهران-دست‌کم تا اینجا- پیروز شده‌اند. ایران، توانمندی‌های نظامی و اطلاعاتی‌اش را در داخل تقویت کرده، توسعه ارضی‌اش در منطقه را از طریق شبه‌نظامیان گسترده کرده و (در تحولی به همان اندازه مهم) به لطف جاذبه توافق هسته‌ای به نفوذ قابل‌توجهی در غرب دست پیدا کرده است».
قربانیان سوپ‌های لاکچری؛ کشف لاشه
۸ هزار کوسه در چابهار!
حدود ۷۰ گونه کوسه‌ماهی در آب‌های ایران زیست می‌کنند که جزو گونه‌های در خطر انقراضند، اما سالانه شمار زیادی از آنها به علت تمایل برخی انسان‌ها به سوپ باله کوسه و همچنین مصارف بهداشتی و پزشکی صید می‌شوند که تازه‌ترین آن، کشف لاشه ۸ هزار کوسه و هزاران باله در چابهار است. افراد سودجو این حیوانات را شکار می کنند و زنده زنده باله‌ها را می‌برند و دوباره در دریا رها می‌کنند که این موجب مرگ آنها می شود. البته عده ای هم لاشه کوسه ها را به عنوان ماهیان گوشتی یا تون در بازارهای مختلف به فروش می رسانند
اثر اصلاح یارانه‌ها؛ بازار کردستان عراق هم به هم ریخت

گزارش‌های رسیده از اقلیم کردستان عراق حاکی است که پس از اجرای «طرح مردمی‌سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها» در ایران، اقلامی چون روغن و آرد در شهرهای مختلف آن، ازجمله اربیل و سلیمانیه، کمیاب شده و قیمت آن به‌صورت روزانه در حال افزایش است. متوسط قیمت آرد کیسه‌ای، حدود یک‌میلیون تومان و روغن یک لیتری حدود حدود ۶۰ هزار تومان شده است. پیش از اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها، به دلیل فاصله قیمتی شدید کالاهای اساسی در ایران با کشورهای هم‌جوار، این اقلام به‌صورت قاچاق از ایران به کشورهای همسایه منتقل می‌شد. «نور نیوز» رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها در ایران، قیمت آرد و روغن در فروشگاه‌های اصلی عرضه مواد غذایی در اربیل و سلیمانیه اقلیم کردستان با افزایش شدید قیمت مواجه و نایاب شده است. با اجرای این طرح روند قاچاق کالا از ایران به کشورهای همسایه،‌ به نفع جیب مردم متوقف شده است».

صندوق توسعه ملی چقدر دارایی دارد؟

«غضنفری» رئیس صندوق توسعه ملی گفت: «ما آمادگی داریم که تمام درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز را از دولت بگیریم و از طریق سود سرمایه‌گذاری‌هایمان، بودجه ارزی کشور را تأمین‌ کنیم. اگر از اصل منابع صندوق برداشت نکنند، این کار شدنی است. صندوق ۱۳۶ میلیارد دلار منابع داشته که به‌تدریج برداشت کرده‌اند و اکنون به ۱۰ میلیارد دلار رسیده و با این روند، منابع صندوق صفر خواهد شد. خواهش ما این است که سران سه قوه این مسئله و پیشنهاد ما را جدی بگیرند تا آرزویی که مقام معظم رهبری هم همیشه بر آن تأکید داشتند هم محقق شود».
روسیه علیه رژیم صهیونیستی دست به سلاح شد
!

«الون بن دیوید» خبرنگار صهیونیست گزارش داد: «برای اولین بار از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه سوریه، سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه، موشک‌هایی را به‌سوی هواپیماهای نیروی هوایی اسرائیل شلیک کردند». تغییر موضع روسیه در قبال رژیم صهیونیستی در سوریه نتیجه موضع‌گیری این رژیم به نفع اوکراین در جنگ روسیه و اوکراین است. اخیراً نیز اسناد و شواهدی مبنی بر حضور نظامیان صهیونیستی در جبهه اوکراین و آموزش نیروهای اوکراینی توسط افسران صهیونیستی منتشر شده است. به نظر می‌رسد با آَشکار شدن موضع این رژیم در قبال روسیه، مسکو بیش‌ازپیش به سیاست‌های غیرصهیونیستی روی آورد و این موجب تقویت موضع جبهه مقاومت در سوریه خواهد شد.

مقامات صهیونیست: به سمت نابودی حرکت می‌کنیم

روزنامه «یسرائیل هیوم» چاپ سرزمین‌های اشغالی روز دوشنبه در گزارشی نوشت که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک نشست‌ محرمانه، گفته است که تسلط فلسطینی‌‌ها به برخی مناطق در آینده بعید نیست و «دولت یهود» طی سال‌های پیش رو کوچک خواهد شد. ترس و واهمه مقامات صهیونیست در خصوص زوال و نابودی این رژیم هرچند موضوع تازه‌ای نیست، اما در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. پیشتر «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در ۱۶ اردیبهشت و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم در تاریخ نهم اکتبر ۲۰۱۷ در این باره سخن گفته‌اند.

تأکید رئیس‌جمهور بر ساخت مسکن

رئیسی در سومین جلسه شورای عالی مسکن گفت: «جهش واقعی در ساخت مسکن از اولویت‌های اساسی دولت است. قانون جهش ساخت مسکن همه دستگاه‌ها و نهادها را موظف به همکاری در زمینه تحقق اهداف نهضت ملی ساخت مسکن کرده است. دستگاه‌ها و اداراتی که زمین در اختیار دارند در هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی می‌توانند از آن‌ها برای ساخت مسکن مورد نیاز کارمندان ثبت‌نام کرده خودشان بهره بگیرند. ظرف یک ماه اراضی در اختیار دستگاه‌ها را تعیین تکلیف نموده و نتیجه آن را به وزارت راه و شهرسازی اعلام نمایند. مانع ‌تراشان باید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته شوند».

هفت ماهواره ایرانی آماده پرتاب در 1401

رئیس سازمان فضایی ایران خبر داد: «اگر ماهواره‌سازها به قرارداد خود عمل کنند، تا پایان ۱۴۰۱ درمجموع هفت ماهواره تکمیل شده و آماده پرتاب خواهیم داشت. تا پایان ۱۴۰۱، نمونه دوم ماهواره «پارس ۱» که یک ماهواره از کلاس مینی و با قابلیت‌های بسیار خوب در این کلاس است، برای پرتاب آماده می‌شود. علاوه بر آن نمونه نخست ماهواره «ناهید ۲» نیز تکمیل می‌شود. ماهواره دیگر در حال ساخت، «پایا» نام دارد. یکی از نمونه‌های ماهواره ناهید ۱ تحویل پرتابگر شده و آماده پرتاب است و نمونه نخست پارس ۱ آماده شده و نمونه اول ناهید ۲ نیز تا آخر سال تکمیل خواهد شد».
مهلت ثبت‌نام جاماندگان یارانه‌ها چند روز است؟

سخنگوی سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها در ارتباط زنده خبری با شبکه یک سیما اعلام کرد: ثبت‌نام از جاماندگان هدفمندی یارانه‌ها از امروز باز شده که به مدت شش روز مهلت وجود دارد و متقاضیان جامانده یارانه‌ها می‌توانند در سامانه هدفمندی به نشانی https://sso.my.gov.ir/login ثبت‌نام کرده و اطلاعات خود را وارد کنند. وی افزود: اطلاعات دریافت شده متقاضیان را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع می‌دهیم و آنها بر اساس شاخص‌هایی که در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دارند، بررسی و دهک درآمدی افراد را بر اساس اطلاعات مشخص می‌کنند.

وزیر علوم: کجا با لباس لب دریا به دانشگاه می‌روند

دکتر محمدعلی زلفی‌گل در آیین بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، با تأکید بر اینکه شئونات ورود به دانشگاه‌ها باید رعایت شود، گفت: «ما عنوان کردیم که دانشگاه و کلاس حرمت دارد و هر کس که وارد این محیط می‌شود باید این شئونات را رعایت کند؛ اما متأسفانه رسانه‌های بیگانه آن را به ضدفرهنگ تعبیر کردند؛ درصورتی‌که در کشورهای دیگر نیز با لباس لب دریا یا مهمانی وارد دانشگاه‌ها نمی‌شوند. در این نوع موارد باید روابط عمومی‌ها فرهنگ‌سازی‌ کنند تا جریان سازی شکل بگیرد».
میرکاظمی: تا شعاع
۳۰۰ کیلومتری از آرد و روغن یارانه‌ای ایران ارتزاق می‌کردند
معاون رئیس‌جمهور درباره موضوع ارز ترجیحی و دلایل تغییر شیوه پرداخت آن متذکر شد: قاچاق کالا‌هایی که ارز ترجیحی می‌گرفتند بسیار بالا بود به‌طوری‌که گاهی کشور‌های همسایه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری از دارو، روغن و آرد مشمول ارز ترجیحی ارتزاق می‌کردند و از زمانی که شیوه پرداخت عوض شده است قیمت این‌ها در کشور‌های همسایه افزایش پیدا کرده است. میرکاظمی با ابراز اینکه اثربخشی ارز ترجیحی بسیار پایین بوده است ادامه داد: ارز ترجیحی بزرگ‌ترین ضربه را به تولید کشور زد، چون هیچ فعال اقتصادی نمی‌توانست با دریافت‌کنندگان ارز ترجیحی رقابت کند. به‌گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه ظرفیت‌های قانونی بودجه ۱۴۰۱ اجازه ادامه پرداخت ارز ترجیحی تا چند ماه را می‌داد و از منظر قانونی هم دولت ناگزیر به اجرای این جراحی اقتصادی بوده است.

راه‌اندازی کارخانه پهپاد ایرانی در تاجیکستان

کارخانه تو‌لید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲، دیروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان و وزیر دفاع تاجیکستان، در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد و کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهدا گردید. پهپاد ابابیل 2 جزو پهپادهایی با ارتفاع پروازی پایین و در دسته پهپادهای سبک ایرانی است که مداومت پروازی کوتاه دارد. تاجیکستان با خرید تکنولوژی پهپاد ارزان ایرانی، تلاش دارد به باشگاه سازندگان پهپادهای پیشرفته راه یابد.
منتظر کاهش نرخ تخم‌مرغ در بازار باشید

فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته نرخ‌گذاری کالاهای اساسی در عصر امروز گفت: در این جلسه مقرر شد برای فردا (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت) قیمت تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار با کاهش حدود ۴ هزار تومان با قیمت ۶۶ تا ۶۷ هزار تومان به فروش برسد. وی از حدود ۸۴ تن موجودی تخم‌مرغ خبر داد و تأکید کرد: در تأمین مرغ و تخم‌مرغ کمبودی نداریم. مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: هم‌اکنون مرغ در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
مخبر: گران‌فروشان نان را پشیمان می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: «تخلفات در موضوع نان به‌هیچ‌عنوان قابل‌تحمل نیست چراکه دولت هیچ تغییری در قیمت، یارانه و نحوه فروش نان نداده است. از عده‌ای متخلف، سوءاستفاده کنندگان و گران‌فروشان به‌ویژه در موضوع نان به‌هیچ‌عنوان نخواهیم گذشت و به‌گونه‌ای با این گروه محدود برخورد می‌شود که حتماً بازدارنده باشد و از اقدامات خود پشیمان شوند».

خاندوزی: ابتدای راه هستیم

وزیر اقتصاد گفت: «آنچه در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داده، مقدمه اصلاح اقتصادی کشور است. پس از ارزیابی تغییرات، در ماه‌های آینده نسبت به دیگر موضوعات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد. قطعاً چنین طرح‌هایی بدون نقص نخواهد بود؛ اما تلاش می‌شود که با ترمیم سیاست‌ها، از مسیر اصلی خارج نشویم».
پایان رسیدگی به تخلفات ارز
۴۲۰۰ تومانی تا ۲ ماه آینده
رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: رسیدگی به تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومان یکی از بزرگترین پرونده‌های در دستور کار دیوان محاسبات است و افراد مختلفی همچون وزرای مربوطه و مقامات بالاتر در این زمینه مورد سوال قرار گرفتند و دفاعیاتی نیز داشته‌اند و هر یک نیز گفتند که این اقدامات با دستور مقامات بالاتر انجام شده و این مسائل در حال بررسی است. البته تلاش کردیم این اقدامات موجب به هم ریختگی بازار ارز نشود، ولی یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های در حال بررسی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی است. حجم بالای پرونده‌های ارز ۴۲۰۰ تومانی به منزله این نیست که همه تخصیص‌ها اشکال داشته است زیرا بخشی از کالاهای اساسی که تهیه شده از محل همین تخصیص ارز بوده است. تمرکز دیوان محاسبات بیشتر بر مبالغ کلانی است که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ اختصاص یافته است. رسیدگی به پرونده تخلفات ارز ۴۲۰۰ تومانی تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و هم اکنون در دادسراست. تعداد افراد و بانک‌ها و افراد دستوردهنده زیاد است و اینکه کدام‌یک اشکال داشته و کدام‌یک اشکال نداشته در حال بررسی است.

دیروز تهران چه خبر بود

دیروز کارکنان شرکت واحد تهران و حومه به خاطر شایعه افزایش ده‌درصدی حقوقشان در سال جدید، دست به اعتراض زدند که منجر به جا ماندن مسافران در ایستگاه‌های اتوبوس شهری شد. شهردار تهران به جمع رانندگان معترض رفت و با آنان به گفتگو نشست و توضیح داد: «در خصوص نهاده‌ای عمومی هیچ‌چیزی اعلام نشده و یک گروه شش نفره شامل معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حال بررسی میزان ضرایب حقوق نهادهای عمومی هستند». به دنبال توقف بخشی از اتوبوس‌های شرکت اتوبوس‌رانی تهران، تعداد قابل‌توجهی از اتوبوس‌های فرماندهی انتظامی کشور به‌صورت رایگان، مسافران پایتخت را جابه‌جا کردند.
جدیدترین خبر برای جاماندگان سهام عدالت

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: بر اساس تکلیف قانون بودجه سهام عدالت جاماندگان تا پایان سال اختصاص می‌یابد. قربان‌زاده امروز در نشست خبری نخستین رویداد خصوصی‌سازی و بررسی ۲۰ سال خصوصی‌سازی در ایران در مورد اینکه آیا از ۳۰۰ شرکت دولتی که باقی مانده، امکان اختصاص سهام به جاماندگان از آن‌ها وجود دارد، گفت: بر اساس تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت امسال مکلف شده است به اعضای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد همچنین افراد واجد شرایط مطابق قانون سیاست‌های اجرای اصل ۴۴ به ویژه در ماده ۳۴ این قانون باید سهام عدالت اختصاص داده شود.

وحشت در خیابان‌های آمریکا

شبکه CNN اعلام کرد که در هفته اخیر: 21 نفر بر اثر تیراندازی دسته‌جمعی در ایالت میلواکی؛ 13 نفر در شهر بوفالو (در ایالت نیویورک)؛ 5 نفر در شهر هیوستون (در ایالت تگزاس) و 5 نفر در منطقه اورنج کانتی (در ایالت کالیفرنیا) مورد اصابت قرار گرفتند که ۱۵ نفر کشته شدند. اگر یک مورد از این جنایت‌ها در ایران اتفاق می‌افتاد، بوق‌های رسانه‌ای غربی چه می‌گفتند؟
ایلان ماسک: اقتصاد آمریکا وارد یک رکود شده است

ایلان ماسک که هم اکنون از سوی نشریه فوربس ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده، شب گذشته گفت که به احتمال زیاد اقتصاد آمریکا وارد رکودی شده که یک سال تا ۱۸ ماه زمان خواهد برد. وی طی سخنانی در میامی بیچ آمریکا تاکید کرد که احتمالا مردم آمریکا روز‌های سختی پیش روی خواهند داشت که ممکن است ۱۲ تا ۱۸ ماه به طول بینجامد. وی نسبت به سیاست دولت آمریکا در چاپ حجم زیاد پول انتقاد کرد. پولدارترین فرد جهان تأکید کرد: دولت کنونی آمریکا به نظر نمی‌رسد که خیلی کار انجام داده باشد. در دولت قبلی اگر ترامپ را کنار بگذاریم، افراد زیادی در دولت بودند که در انجام کار‌ها اثرگذار بودند.

پیش‌بینی زمستان وحشتناک برای اروپا

«ریستاد انرژی» بزرگ‌ترین مؤسسه مشاوره انرژی در نروژ پیش‌بینی کرد، در صورت کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی وابستگی اروپا به گاز روسیه، قیمت گاز در این قاره در سال جاری میلادی بیش از سه برابر خواهد شد. طبق تحقیقات این مؤسسه، اگر همین فردا جریان گاز روسیه متوقف شود، ذخایر گاز که در حال حاضر ۳۵ درصد است، قبل ‌از پایان سال جاری میلادی تمام می‌شود و اروپا در معرض یک زمستان وحشتناک قرار خواهد گرفت.
نامه پرویز پرستویی به رهبر انقلاب درباره وضعیت معیشتی

پرویز پرستویی با انتشار یادداشتی خطاب به رهبری به بیان نکاتی درباره سفرش به آمریکا و اوضاع معیشتی این روزهای مردم پرداخت. در بخشی از این نامه آمده است: بنده همه توهین ها و فحاشی و هتک حرمت را از جانب عده ای که به دروغ خود را مدافع مردم می‌دانند به تن می خرم؛ اما حرف اصلی ام این است، باور دارم که مملکت ما از ثروت خوبی برخوردار است. ما فقیر نیستیم. ما ندار نیستیم. ما کشور ثروتمندی هستیم، حتی اگر تا ابد در تحریم بمانیم. بزرگترین ثروت این مملکت مردم هستند که همیشه مدارا کرده اند و ایستادگی، و هیچ وقت پشت به دولت و دولت هایی که آمدند و رفتند و هستند نکرده اند.حال روا نیست معلم بجای بودن در مدرسه در خیابان ها از نداری شعار من رفاه ندارم بدهد. روا نیست مردم از نداری و تنگدستی در خیابانها گاز اشک آور بخورند و گلوله مردم پول ندارند. توان خرید مرغ و ماکارونی و روغن ندارند. سفره هایشان خالی است. شرمنده زن و بچه هایشان هستند. جای مردم در کنار خانواده است نه زندان آن هم به خاطر نبود معاش. قسم به خون پاک شهدا. قسم به زخم های پینه بسته جانبازان. قسم به قلب پاک مردم. حاضرم مرا در میدان بزرگ شهر به دار آویزند، ولی مردم آبرو دار ایران زمین رفاه داشته باشند. مردم دلشکسته اند. از شما خواهانم حکم رفاه ملت را امضا کنید.

درخواست گفت‌وگوی وزیر عربستان از ایران

«عبدالعزیز بن سلمان» گفت: «عربستان سعودی و کویت می‌خواهند در مورد میدان گازی آرش با ایران گفت‌وگو کنند؛ زیرا منابع موجود در این میدان، منافع مشترک دو کشور است و ما به سمت توسعه میدان گازی آرش حرکت می‌کنیم».

اخبار روزانه:
* شهاب حسینی، با انتشار پستی در اینستاگرام مشکلات معیشتی در جامعه را نکوهش کرد و نوشت از هر دری که فقر وارد شود، ایمان خارج می‌شود. سیدشهاب الدین حسینی، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری سینما و تلویزیون در پی انتقاد به گرانی‌های موجود در جامعه، پستی را در صفحه رسمی فعالیت‌های کاری خود، منتشر کرد. او در این پست نوشت: از دری که فقر داخل شود، ایمان خارج می‌شود. بیش از چهار دهه است که توجه به حفظ ایمان مردم در راس تمام امور مملکت بوده؛ غافل از اینکه فقر، تنگ‌دستی و شرمساری سرپرستان خانواده در برابر سفره‌های هر روز بی‌رونق‌تر و چشمان منتظر و حسرت زده فرزندان، بسیار بیش از شیطان رجیم، هر روز ایمان مردم را به یغما می‌برد. آیا واقعا زمان پاسخگویی به صدای دردمند این مردم به قول خودتان همیشه در صحنه فرا نرسیده؟
* هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: طبق آمارهای ارسالی از نیروی انتظامی
۴۱ درصد افرادی که در حوزه حجاب و عفاف توبیخ شده‌اند، از نهادهای دولتی و حکومتی بودند که این مساله نشان می‌دهد که رسیدگی به مساله حجاب و عفاف باید از نهادهای دولتی آغاز شود. ستاد امر به معروف و نهی از منکر آماده پذیرش نظرات دلسوزان در رابطه با طرح جامع عفاف و حجاب است.
* شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش
۲۲۲۲۵ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد، به یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۶۹ واحدی به ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.
*
مک‌دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که پس از سی سال فعالیت رستوران‌های خود در این کشور، پس از درگیری میان مسکو و اوکراین، از بازار روسیه خارج خواهد شد. مک‌دونالد، در ماه مارس، تمام رستوران‌های خود را در روسیه، از جمله فروشگاه میدان پوشکین را تعطیل کرد. مک دونالد در حال پیگیری فروش کل مجموعه رستوران‌های خود به یک خریدار محلی است و نام، لوگو، برند و منوی مک‌دونالد را حذف اما علائم تجاری خود را در روسیه حفظ خواهد کرد.

https://shoma-weekly.ir/c7j3bJ