گفته می‌شود که...

مشاوران روحانی در دام احمدی نژاد/ مذاکره پنهانی تهران و ریاض؟/ رایزنی احمدی نژاد با حسن خمینی/ پیام انتشار تصاویر زنان ایرانی در غرب/ سنگ قبر عجیب یک شهید/ حواشی سخنرانی «ظریف» در دانشگاه تهران! و...

رابطه خانوادگی پشت رابطه سیاسی است!
رادیو رژیم صهیونیستی کوشید با معرفی چند ایرانی‌الاصل یا زاده شده در ایران آمریکا و انگلیس، توافق ژنو را به روابط فامیلی نسبت دهد. از جمله با اشاره به داماد ایرانی‌الاصل جان کری نوشت: «...بدین ترتیب ارزیابی می‌شود که جان کری با رفت‌وآمد با خانواده محترم دکترها «والاناهید» با فرهنگ ایرانی و خوراک و شاید ادبیات فارسی و البته با تعارفات دلپذیر ایرانی نیز آشنایی خوبی یافته باشد.» رادیو رژیم صهیونیستی توافق ژنو را بی‌ارتباط با این افراد نمی‌داند! بنا به گفته این رادیو، سفیر بریتانیا در واشنگتن نیز یک همسر ایرانی دارد. سفیر حکومت سلطنتی ملکه الیزابت در آمریکا، پیتر وست ماکوت است که همسر ایرانی او سوزان نمازی از خانواده مشهور و ثروتمند نمازی‌های اهل استان فارس ایران است. وی در مقاله‌ای خواهان آن شده بود که از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خودداری شود و همیشه برای کاربرد دیپلماسی تلاش زیادی کرده است. این رادیو دلایل شکست خود را به این‌گونه مسائل حاشیه‌ای گره زده است تا شاید بتواند قدرت جهانی ایران را به یک یا چند رابطه خانوادگی در آمریکا و انگلیس ربط دهد!

کنایه مشاور روحانی به هاشمی و اصلاح‌طلبان
مشاور رئیس‌جمهور می‌‌گوید اگر غرور و تفرق اصلاح‌طلبان اجازه می‌داد روحانی سال 84 رئیس‌جمهور شده بود.علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در مصاحبه با جام‌ جم می‌گوید حسن روحانی می‌توانست جایگزین خاتمی شود. پیشنهادی که گویا در ایام انتخابات سال 84 هم مطرح شده، اما علی یونسی می‌گوید «تفرق و غرور اصلاح‌طلبان» باعث شده تا اجرایی نشود.وی مجموع آرای اصلاح‌طلبان در سال 84 را بیشتر از اصولگرایان خوانده و نتیجه گرفته که بدفهمی اصلاح‌طلبان از شرایط موجود باعث پیروزی محمود احمدی‌‌نژاد در انتخابات آن سال شده است!مزمه نامزدی روحانی در سال 84 مطرح بود اما نامزدی هاشمی از یک سو و به میدان آمدن اصلاح‌طلبانی چون مصطفی معین (نامزد مشارکت)، مهدی کروبی، مهرعلیزاده و... عملا باعث منتفی شدن نامزدی روحانی در آن سال شد.
دکتر حسن روحانی در انتخابات خرداد امسال با 7/50 درصد آرا و حدود 18 میلیون رای به ریاست جمهوری انتخاب شد. محمدرضا عارف رقیب وی در آخرین روزهای تبلیغات انتخاباتی با فشار طیفی از اصلاح‌طلبان مجبور به انصراف شد هرچند که طیفی دیگر از اصلاح‌طلبان همچنان قائل به نامزدی وی و انصراف روحانی بودند.

پیام انتشار تصاویر زنان ایرانی در غرب
رسانه‌های غربی پروژه‌ای را با عنوان «مدلینگ» کلید زده‌اند که بر اساس آن، خبرنگاران و عکاسان اروپایی و آمریکایی برخی دختران ایرانی را در ازای مبالغی، به ارائه نمایش‌های مدلینگ در برابر دوربین‌های آنان تشویق می‌کنند. در هفته‌های اخیر چند خبرنگار آمریکایی با انتشار عکس‌های خود از سفر به ایران و انتشار تصاویری از زندگی خصوصی برخی زنان و دختران ایرانی، درصدد القای این پیام بودند که سبک جدیدی از زندگی غربی در نسل جوان ایران کلید خورده است.

سنگ قبر عجیب یک شهید

در گلزار بهشت علی دزفول، تنها یک قبر وجود دارد که بی نام، ساده و همسطح زمین است و آن قبر شهید 'بهمن دُرولی' است که وصیت کرد: قبرم را ساده و هم سطح زمین درست کنید و با اندکی سیمان روی آن را بپوشانید و فقط با انگشت روی آن بنویسد: پر کاهی تقدیم به آستان قدس الهی

مشاوران روحانی در دام احمدی نژاد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بعضی از مشاوران رئیس جمهور روحانی به پیشنهاد محمود احمدی نژاد مبنی بر مناظره با آقای روحانی درباره گزارش 100 روزه وی واکنش نشان دادند. این واکنش ها هر چند منفی بود ولی نشان داد آنها متوجه اصل موضوع نشده اند و در دام احمدی نژاد افتاده اند. صاحب نظران معتقدند علت این قبیل پیشنهادها اینست که احمدی نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده است.

رایزنی احمدی نژاد با حسن خمینی

جهان نوشت: گفته می شود احمدی نژاد با اشخاص متعددی از جمله سید حسن خمینی برای در اختیار گرفتن یک ساختمان رایزنی کرده و ظاهراً سید حسن خمینی هم با تقاضای احمدی نژاد موافقت کرده است. همین سایت افزوده است: خبرها حکایت از نقل مکان احمدی نژاد و تیمش به ساختمانی در ولنجک دارد. برخی از نزدیکان احمدی نژاد اعلام کرده اند این ساختمان متعلق به بنیاد مستضعفان است اما با این وجود برخی دیگر این ساختمان را متعلق به نهاد ریاست جمهوری می دانند. همچنین محمود احمدی نژاد، در آخرین جلسه با حضور برخی همکارانش در دولت دهم، پیش از تخلیه ساختمان لادن، مطالبی بیان کرده که خبرنگاران جهان به بخشی از آن دست یافته است. در این سخنان، احمدی نژاد به مذاکره با آمریکا هم اشاره کرده و گفته است: زمان من بهترین موقع برای این کار بود. آن موقع باید نرمش قهرمانانه مطرح می شد که نشد! وی افزود: روحانی هم با عملکرد بدش کار را به جایی خواهد رساند که مردم به این حرف برسند که اشتباه کرده اند که به او رای داده اند. احمدی نژاد گفت: روحانی زمان انتخابات به من پیام داد که از من حمایت کن و کمک کن، حق و حقوق و سمتت محفوظ خواهد بود که من قبول نکردم! براساس گزارش جهان، حسینی وزیر اقتصاد احمدی نژاد در همین جلسه مأمور شد به سخنان روحانی در دانشگاه تهران که گفته بود خرانه خالی است پاسخ دهد.

حضور قالیباف،جلیلی و صفار در دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به مناسبت شصتمین سالگرد شهادت سه آذر عاشورایی و گرامیداشت روز دانشجو برنامه‌ای با عنوان «خیبر باقی است» برگزار می‌کند.
محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.مراسم مذکور ساعت 13 روز شنبه 16 آذر ماه در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

حواشی سخنرانی «ظریف» در دانشگاه تهران!

حضور «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان، در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران که بعدازظهر دیروز برگزار شد، با حواشی زیادی همراه بود. به هنگام ورود ظریف به داخل سالن، برخی دانشجویان شعار «صلی‌علی محمد، روح مصدق آمد»! «درود بر اصلاحات، سلام بر دیپلمات»!، «نگاش نکن ظریفه، شش کشور رو حریفه» و... سر دادند. در این جلسه آقای ظریف در اظهاراتی عجیب گفت: جمهوری اسلامی ایران در پایان ریاست‌جمهوری آقای خاتمی مهم‌ترین قدرت منطقه بود(!)

در ادامه‌ این نشست، «علی عبدی» به نمایندگی از دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌ها برای طرح پرسش خود به پشت تریبون رفت که با اعتراض حاضران مواجه شد.ظریف در پاسخ به این اعتراضات گفت: قرار شد همه را تشویق کنید. وقتی این دانشجو سخن خود را با بیان انتقاداتی از شعارهای بدو ورود ظریف آغاز کرد که در آن دانشجویان گفته بودند «صل‌علی‌محمد، روح مصدق آمد»، برخی دانشجویان دوباره به وی اعتراض کردند که با درخواست وزیر امور خارجه، صحبت‌های این دانشجو ادامه پیدا کرد.

این دانشجو گفت: آیا آنچه که دادیم، با چیزهایی که ستاندیم برابری می‌کند؟ چرا تلاش نکردیم تا دقیقاً واژه‌ غنی‌سازی در سند گنجانده شود؟ درباره‌ اراک و غنی‌سازی چرا بیش‌تر تلاش نشد؟ آیا این توهین به ملت ایران نیست که پول ملت را به‌صورت قطره به قطره برگردانند؟ این دیپلماسی، صدقه‌‌ای شایسته‌ ملت ایران نیست...ظریف در پاسخ گفت: باید بگویم که غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند، از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ ... کدام سند را خوانده‌اید؟ کدام سند چنین ادعایی را مطرح کرده است؟ در این هنگام، معترضان حاضر یک‌صدا گفتند: کیهان.

ما پول نفت کشورمان را که به‌دلیل سیاست‌های غلط و ندانم‌کاری در اختیار غربی‌ها قرار گرفت، پس می‌گیریم.در این هنگام دانشجویان ظریف را تشویق کردند. وزیر امور خارجه اضافه کرد: آیا این توهین به مردم ما نبود که پول نفتمان را نمی‌توانیم به کشور بازگردانیم؟ آیا توهین به ملت ایران نبود که برای برگرداندن هر یک دلار پول این مردم، هشت تا سی سنت پول به واسطه می‌دادیم تا پول خودمان را برگردانیم؟ دانشجویان شعار دادند: «دیپلمات واقعی همینه همینه» ظریف ادامه داد: ... گفتند واژه غنی‌سازی در این سند نیست. بله واژه‌ غنی‌سازی در «فکت‌شیت» کاخ سفید نیست. اگر مبنا و مرجع به جای سندی که دوستان شما مذاکره کرده‌اند، فکت‌شیت کاخ سفید است، به همان استناد کنید.

وی اضافه کرد: دو جای این سند به غنی‌سازی اشاره شده که هیچ‌گونه راه‌حلی برای موضوع هسته‌ای بدون غنی‌سازی امکان‌پذیر نیست... چگونه می‌گویید در این سند غنی‌سازی نیست؟در این هنگام، دانشجویان شعارهایی علیه کیهان و رژیم صهیونیستی دادند! که ظریف حاضران را خطاب قرار داد و گفت: بچه‌ها اجازه ندهید تندروی، ما را هم به تندروی بکشاند.

او افزود: می‌گویند چرا متن مذاکرات را به مردم اعلام نمی‌کنید؟ باید گفت مذاکره در اتاق مذاکره صورت می‌گیرد... من به شما اطمینان می‌دهم که در این مذاکره، ذره‌ای از حقوق این مردم کم نشد، کوتاه نیامدیم و ذره‌ای از عزت این مردم بزرگ را وا ندادیم.ظریف اظهار کرد: آنچه که گرفته‌ایم، حق‌مان بوده و صدقه نبوده است... وقتی آقای کری صحبت از پول می‌کرد، عین این حرف‌ها را به ایشان گفتم؛ اما من هیچ نقشی در شرایطی که آن‌ها بتوانند این‌گونه به ما حرف بزنند، نداشتم. من تلاش می‌کنم آن شرایط را تغییر دهم...

ویروس خطرناک ضد برنامه ی هسته ای ایران

سایت صهیونیستی دبکا از برنامه عربستان سعودی برای تولید ویروس رایانه‌ای خطرناکتر در مقایسه با "استاکس نت" برای ویران کردن برنامه هسته‌ای ایران با کمک موساد خبر داد. ، "بندر بن سلطان" رئیس اداره اطلاعات عربستان سعودی در 24 نوامبر گذشته با "تامیر باردو" رئیس موساد دیدار کرد. و این دیدار مدت کوتاهی پس از امضای توافق هسته‌ای ایران و 6 کشور صورت گرفت.
بر اساس این گزارش، در این دیدار گروهی از متخصصان رایانه‌ای سعودی و صهیونیستی حضور داشتند که هدف از آن بررسی راه های تولید برنامه‌های ویروسی و بدافزارها بود .. برنامه هایی که خطر و ویرانگری آنها برای برنامه هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از "استاکس نت" باشد.
این گزارش می افزاید، ریاض دست کم 1 میلیون دلار به عنوان بودجه برای اجرای این برنامه قرار داد، و بندر بن سلطان و رئیس موساد چندین بار در بندر عقبه اردن با یکدیگر دیدار کردند.لو رفتن موضوع این دیدارهای محرمانه، موجب شد که سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان در خصوص همکاری اطلاعاتی مستقیم با رژیم صهیونیستی به شدت اظهار نگرانی کند. چرا که انتشار اینگونه اطلاعات موجب تخریب وجهه بندر و تشدید درگیری‌های داخلی و تضعیف عربستان در منطقه می شود.

انتقاد وزیر کشور از عملکرد بعضی دستگاه ها درباره ی حجاب
وزیر کشور با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه عفاف و حجاب، اظهار کرد: متاسفانه کوتاهی برخی دستگاه‌ها در انجام وظایفشان موجب شده که بار این کار به دوش نیروی انتظامی بیفتد و در موقعیت‌هایی که نباید نیروی انتظامی وارد می‌شده، وارد شده که این عملکرد آنها هزینه‌های اجتماعی در پی داشته است؛ در مقابل در مواقعی که باید وارد عمل می‌شده، خلأهایی وجود داشته است. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی که دوشنبه‌شب مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود، تاکید کرد: در صدد تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)‌ها در حوزه عفاف و حجاب هستیم.

ظریف درست می‌گوید یا عراقچی؟
وطن امروز نوشت: آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه دیروز در جمع دانشجویان درباره موضوع هسته‌ای پرحرارت صحبت کردند و به برخی منتقدان و جوانان حزب‌اللهی هم طعن و کنایه زدند. انتظار از وزیر امور خارجه این نبوده و نیست که برای خوشایند طیفی از دانشجویان، طیفی دیگر را مورد طعن و تحقیر قرار دهند. با این حال ضمن احترام به وزیر محترم امور خارجه، نسبت به یک ادعای ایشان به صورت جدی منتقدیم و معتقدیم ایشان در این موضوع رفتاری صادقانه ندارند.
آقای ظریف در بخشی از صحبت‌های دیروز خود در انتقاد از حزب‌اللهی‌ها و رسانه‌های منتسب به آنان گفت: «برخی در داخل «فکت شیت» کاخ سفید را مبنای توافق هسته‌ای قرار می‌دهند ولی به برنامه اقدام مشترک اعلام شده از طریق سایت رسمی کشور اهمیت نمی‌دهند. چرا سایت‌های ما که ادعای حزب‌اللهی ‌بودن می‌کنند از سایت دبکای اسرائیلی که عامل پخش اطلاعات غلط است، نقل قول می‌کنند اما وزیر امور خارجه را باور نمی‌کنند».

لاریجانی هم به عمان می‌رود

پس از پایان سفر وزیر امورخارجه کشورمان به سه کشور عربی منطقه از جمله عمان، حالا نوبت علی لاریجانی است که با سفر به مسقط (پایتخت عمان)‌ نشان دهد که نزدیکی به کشورهای منطقه در اولویت دیپلماسی خارجی ایران است. در همین خصوص رئیس مجلس امروز در راس یک هیات پارلمانی عازم عمان می‌شود و در سفری سه روزه با سلطان قابوس پادشاه عمان، رئیس مجلس و برخی دیگر از مقامات این کشور دیدار می‌کند. این سفر به دعوت «خالدبن حلال بن ناصر المعولی» رئیس مجلس عمان انجام می‌شود.در همین حال، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان هم قرار است امروز به امارات سفر کند.

تاجزاده احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور کرد
محمدحسین رنجبران، مجری تلویزیون در وبلاگ خود از ملاقات اتفاقی خود با بهزاد نبوی - نایب رئیس مجلس ششم که دوران محکومیت خود را در زندان اوین به سر می‌برد - در مطب یک پزشک در تهران خبر داده و اظهاراتی را به وی منتسب کرده است: «اگر تاجزاده را ببینم قطعا یک دعوای حسابی با هم خواهیم داشت. او همانطور که باعث شد بدون منطق سال 84 پشت سر معین قرار بگیریم و ریاست‌جمهوری را دو دستی تقدیم احمدی‌نژاد کنیم این دفعه هم دارد کار را خراب می‌کند.» گفتم: «شما واقعا اعتقاد به حمایت از آقای معین نداشتید؟»گفت: «ما می‌دانستیم که معین رای ندارد اما آقای تاجزاده و امثال تاجزاده ما را مجبور کردند که حمایت کنیم. از من بپرسی می‌گویم همین آقا مصطفی تاجزاده احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور کرد

عزل فرهاد رهبر تکذیب شد

درحالی که زمزمه‌های تغییر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران چند هفته‌ای است که به گوش می‌رسد، دیروز برخی رسانه‌ها از برکناری وی خبر داده و حتی محمد رحیمیان را جایگزین رهبر در دانشگاه تهران خواندند. با این حال عصر دیروز خبر عزل فرهاد رهبر تکذیب شد و رحیمیان، استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران هم به تسنیم گفت: خبر عزل فرهاد رهبر و ریاست من بر دانشگاه تهران صحت ندارد و حتی پیشنهادی در این خصوص به بنده نشده است.

جاسوسی پلیس از تشکل‌های دانشجویی
در ادامه رسوایی‌های دیگر کشورهای مدعی حمایت از حقوق‌بشر، منابع خبری از تلاش‌های پلیس انگلیس برای جاسوسی از تشکل‌های دانشجویی و اتحادیه‌های صنفی و مدنی این کشور خبر داد. پلیس منطقه «کمبریج شایر» اخیراً عملیات مخفیانه‌ای را برای جاسوسی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مشهور کمبریج آغاز کرده است تا فضای خفقان حاکم بر دانشگاه‌ها بیش از پیش تشدید شود. از زمان آغاز اعتراضات دانشجویی به وضعیت اقتصادی حاکم بر انگلیس، مقابله و سرکوبی دانشجویان نیز شدت بیشتری گرفته است. «ایزابلا سانکی» یکی از مدیران سازمان حقوق بشری «لیبرتی» نیز گفت: به نظر می‌رسد از نظر پلیس هر گروهی که به خود جرئت می‌دهد با سیاست‌های دولت مخالفت کند، یک هدف مشروع به شمار می‌رود. وی افزود: چنین رفتارهایی باید زنگ خطر را برای همه کسانی که خود را متعهد به دموکراسی و استفاده متناسب از نیروی پلیس می‌دانند، به صدا درآورد. انگلیس از مدعیان حقوق بشر است که در درون هرگز به این اصول پایبند نبوده است.

ادعای مذاکره پنهانی تهران و ریاض

یک روزنامه عربی چاپ لندن ادعا کرد، نمایندگان ایران و عربستان با وساطت دولت سوئیس در این کشور اروپایی سرگرم رایزنی برای کم کردن اختلافات هستند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه العرب در گزارش خود با اشاره به دیدار اخیر ظریف از چند کشور منطقه و ادامه این دیدارها نوشت که این دیدارها از حمایت آمریکا و روسیه برای رسیدن به توافق در مورد سوریه برخوردار است.

نروژ: شنود33 میلیون مکالمه تلفنی توسط آمریکا
در ادامه نقش حقوق بشر از سوی آمریکا منابع خبری اعلام کردند، آژانس امنیت ملی آمریکا «ان‌اس‌ای» بیش از 33 میلیون مکالمه تلفنی را ظرف تنها یک ماه در نروژ شنود کرده است.‌ به نوشته داگبلادت، اسنادی که از ادوارد اسنودن پیمانکار سابق ان‌اس‌ای به دست آمده است، نشان می‌دهد 33 میلیون و 200 هزار مکالمه تلفنی در فاصله 10 دسامبر 2012 تا هشت ژانویه 2013 در نروژ شنود شده است، اما گمان می‌رود این برنامه نظارتی پیش یا پس از این تاریخ هم وجود داشته است. بیورن اریک تون، مدیر دیتاتیلسین، سازمان حمایت از داده‌های نروژ، اعلام کرد: وجود برنامه‌های جاسوسی از شهروندان نروژی با چنین وسعتی موضوع بسیار جدی و البته غیرقابل قبول است. نکته قابل توجه آنکه آمریکا ادعای حمایت از حقوق شهروندی را سر می‌دهد و با این بهانه نیز به دخالت در امور کشورها می‌پردازد.

منشور حقوق دانشجویی هم تدوین می‌شود

پس از انتشار پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی که با نقد و نظرهای فراوانی هم روبه‌رو شده، حالا وزارت علوم قصد دارد منشور حقوق دانشجویی را منتشر کند. در همین خصوص سید ضیاء هاشمی معاون وزیر علوم با بیان این‌که ما باید علاوه بر تقویت نظام صنفی استادان، منشور حقوق دانشجویی تهیه کنیم، اظهار کرد: به این ترتیب دانشجویان می‌توانند از حداکثر توان خود استفاده کنند.به گزارش ایسنا، وی با تشریح برنامه‌های روز دانشجو، تصریح کرد: از جمله این برنامه‌ها، دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در مراسم روز دانشجو است که گمان ما این است که حضور ایشان باعث می‌شود تا تعامل بهتری بین دانشجویان و مدیریت اجرایی کشور ایجاد شود.

بازار داغ قطعات هواپیماهای قدیمی در پی توافق هسته‌ای ایران
خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع هواپیمایی نوشت: هواپیماهای ایرانی با وجود تحریم‌های غربی و چالش تأمین قطعات، از طریق قطعات تهیه شده از بازار غیررسمی، قطعات پیاده شده از هواپیماهای اسقاط شده یا قطعات تولید داخل همچنان به پرواز ادامه می‌دهند. به گزارش خبرگزاری ایسنا اکنون پس از توافق تاریخی میان ایران و کشورهای غربی در ژنو که باوجود آن بخشی از تحریم‌ها لغو می‌شود، ایران می‌تواند به خرید محدود قطعات و تعمیر هواپیماهایش بپردازد. به اعتقاد تحلیلگران، ایران اعلام کرده که کاهش تحریم‌ها ممکن است زمینه را برای خرید هواپیما در آینده در صورت احیای کامل روابط اقتصادی مهیا کند و البته این به نتایج مذاکرات دیپلماتیک در ماه‌های آتی بستگی دارد.

وحشت رژیم صهیونیستی از دیپلماسی ایرانی

با فعال‌تر شدن فعالیت‌های دیپلماتیک دولت، بی‌تابی مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به مواضع کشورمان بیشتر شده و در تازه‌ترین اظهارات در این باره، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد: نظام تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران به موجب توافق هسته‌ای ژنو، در حال از بین رفتن است. به گزارش مهر و به نقل از جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو که به رم سفر کرده از آنچه عجله کشورها برای کمک به تهران خوانده گلایه کرده و این را هم مدعی شده است که اگر نظام تحریم‌های ایران از بین برود، شانس توقف برنامه هسته‌ای ایران به روش صلح‌آمیز از بین می‌رود.

حربه‌های عکاسان جنگی آمریکا
در آخرین نسخه دکترین تهیه شده برای تیم‌های دوربین‌های نظامی (COMCAM) آمده است که عکاسان نقش مهمی در پیروزی در جنگ‌ها دارند. آنها می‌توانند «به‌طور بالقوه به اهداف سطوح عملیاتی، ملی و راهبرد‌های صحنه جنگ دست یابند به‌گونه‌ای که به کاهش ملزومات جنگی در بسیاری از شرایط منجر می‌شود.» هنگامی که شورشیان محلی از عکس‌های زخمی‌های غیر نظامی به منظور ترویج خصومت و عداوت علیه نیروهای آمریکایی استفاده کردند، به عکاسان پنتاگون دستور داده شد تا عکس‌هایی را از افغان‌های مجروح که توسط آمریکاییان در حال مداوا بودند بگیرند.

«حاج حسن» عاشق «سیدحسن» بود
همسر شهید حاج حسن طهرانی مقدم در گفت‌وگو با کیهان و در رابطه با دیدار با سیدحسن نصرالله گفت: «ما رفتیم بیروت و با تمام محدودیت‌های امنیتی جایی را قرار گذاشتند و ایشان آمدند دیدن ما. گفتند من به تبعیت از رهبر انقلاب خودم می‌آیم به دیدن خانواده شهید. ایشان خیلی با عظمت و بزرگی از حاج حسن یاد می‌کردند. برای خانواده ما هم غیر قابل باور بود که سیدحسن نصرالله کجا، ما کجا! اما خب با تعریف‌هایی که ایشان کردند... حاج حسن عاشق سیدحسن بود و البته دائما هم دیدار داشتند. طوری که سیدحسن شخصیت ایشان را کاملا می‌شناخت. به هر حال مقدمات دیدار را آماده کردند تا عید 91 و ترتیبی دادند تا ما برویم لبنان و ایشان را ببینیم
وی درباره وجود بدخواهان در رابطه با شهید طهرانی مقدم می‌گوید: «ما بعد از شهادتشان متوجه شدیم که خیلی‌ها بودند که نمی‌توانستند این سرعت و پیشرفت را از ایشان ببینند و حتی...حالا این حرف‌ها گفتن ندارد...متاسفانه بعضی آدم‌ها که می‌خواستند سریع به جایی برسند جلوی راهش سنگ می‌انداختند. می‌گفتند کاری که حسن طهرانی مقدم می‌کند بودجه مملکت را به هدر می‌دهد. اصلا چه نیازی هست که کشور موشک داشته باشد. باید پولش جای دیگر صرف شود. در حالی که ایشان سعی می‌کردند با کمترین نیرو و با حداقل امکانات کار کنند اما باز برخی نمی‌توانستند موفقیت‌هایشان را ببینند. اینکه گفتم 6 ماه قبل از شهادت ایشان دلهره‌های عجیبی داشتم چون حرف‌هایی می‌شنیدم که احساسم این بود که عزت ایشان را می‌خواهند ببرند زیر سوال. دیگران به ایشان می‌گفتند شما علم و تخصص ندارید و نمی‌توانید پیشرفت کنید اما آقادر مورد ایشان فرمودند دانشمند برجسته. در زمینه موشکی ایشان جهادی جلو رفته بودند. زمان برای دانشگاه نگذاشت که بشود پروفسور و وقتی 50 سالش شود تازه برود تجربه کند

انتقاد از پهلوان‌سازی در موضوع انرژی هسته‌ای

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با تاکید بر لزوم دوری از افراط و تفریط در موضوع انرژی هسته‌ای گفت:‌ پهلوان‌سازی در موضوع انرژی هسته‌ای مناسب نیست. به‌گزارش فارس، فریدون عباسی دیروز در دهمین یادواره شهدای دانشجویی آیه‌های سرخ شهرستان سوادکوه با بیان این‌که هدف دشمن از پایین کشیدن فتیله هسته‌ای کشور تحمیل حقوق بشر غربی است، تصریح کرد: ‌در موضوع انرژی هسته‌ای از قهرمان‌سازی و پهلوان‌سازی دوری کنیم؛ پهلوانان واقعی رزمندگان و شهدایی هستند که در سختی‌ها فناوری هسته‌ای را آغاز کردند.

جاسوسی پلیس از تشکل‌های دانشجویی
در ادامه رسوایی‌های دیگر کشورهای مدعی حمایت از حقوق‌بشر، منابع خبری از تلاش‌های پلیس انگلیس برای جاسوسی از تشکل‌های دانشجویی و اتحادیه‌های صنفی و مدنی این کشور خبر داد. پلیس منطقه «کمبریج شایر» اخیراً عملیات مخفیانه‌ای را برای جاسوسی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مشهور کمبریج آغاز کرده است تا فضای خفقان حاکم بر دانشگاه‌ها بیش از پیش تشدید شود. از زمان آغاز اعتراضات دانشجویی به وضعیت اقتصادی حاکم بر انگلیس، مقابله و سرکوبی دانشجویان نیز شدت بیشتری گرفته است. «ایزابلا سانکی» یکی از مدیران سازمان حقوق بشری «لیبرتی» نیز گفت: به نظر می‌رسد از نظر پلیس هر گروهی که به خود جرئت می‌دهد با سیاست‌های دولت مخالفت کند، یک هدف مشروع به شمار می‌رود. وی افزود: چنین رفتارهایی باید زنگ خطر را برای همه کسانی که خود را متعهد به دموکراسی و استفاده متناسب از نیروی پلیس می‌دانند، به صدا درآورد. انگلیس از مدعیان حقوق بشر است که در درون هرگز به این اصول پایبند نبوده است.

رد اتهام قتل عمد ستار بهشتی

وکیل مدافع ولی‌ دم ستار بهشتی گفت: دادگاه کیفری کارکنان دولت اتهام قتل عمد مامور پلیس فتا را در مرگ ستار بهشتی نپذیرفت و آن را شبه‌عمد تشخیص داد.گیتی پورفاضل در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: دادگاه درباره اختلاف‌نظر من و بازپرس مبنی بر قتل عمد یا شبه‌عمد بودن مرگ ستار بهشتی تصمیم گرفته و پرونده را به شعبه اول دادسرای جنایی تهران ارجاع کرده است. وی گفت: طبق احضار قبلی دادسرا، به‌شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی مراجعه کردم که اعلام کردند چون دادگاه قتل عمد را نپذیرفته و پرونده اتهام قتل عمد بسته شده، برای رسیدگی به اتهام شبه‌عمد باید و درباره طرح دعوا کنیم. پورفاضل اضافه کرد: طرح دعوای دوباره با اتهام شبه‌عمد را اکنون قبول نکرده‌ام و در این باره باید با موکلم مشورت کنم.ستار بهشتی، وبلاگ‌نویسی بود که پس از بازداشت از سوی پلیس فتا، در بازداشتگاه درگذشت.

افزایش 130 درصدی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی
دایره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و کرانه باختری نسبت به سال گذشته افزایشی 130 درصدی داشته است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در این گزارش آماری آمده که رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری 32 هزار واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی ساخته که 7 درصد از مجموع این واحدها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و قدس اشغالی احداث شده است. در همین راستا، «اوری آرئیل» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز از تشدید روند شهرک‌سازی در اراضی اشغالی خبر داد.

قوه قضائیه فتنه‌گران طلب‌کار را محاکمه کند
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به واکنش محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور به اظهارات محمدرضا خاتمی و با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهیم که افراد شاخص فتنه 88 را که همچنان حرف‌های بی‌ربط می‌زنند و خود را از نظام طلب‌کار می‌دانند، محاکمه کنند، خاطرنشان کرد: «باید نتیجه این دادگاه و جنایت‌هایی که این افراد در سال 88 به کشور و ملت ایران داشته‌اند به اطلاع عموم مردم برسد. اصلاح‌طلبان بدانند مردم به دولت اعتدال با نام اصلاحات رای نداده‌اند چرا که شکست آنها در انتخابات پیاپی همان پیام مردم به اصلاحات بوده است که آنها مرده‌اند. اصلاح‌طلبان بدانند با نفاق و دورویی نمی‌توانند خود را احیا کنند، بلکه باید با مردم روراست و صادق باشند.

اخبار کوتاه:

* سازمان اطلاعات سپاه در کرمان چند نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کردند. به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی- رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.

* حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در ایران به‌تازگی در سخنانی گفته است: باور ما بر این است که دست غیبی، جمهوری اسلامی ایران را در برابر خطرهای فراوان حفظ کرده است.

* «رجبعلی شیخ‌زاده» معاون امنیتی - سیاسی استاندار سیستان‌ و‌ بلوچستان گفت: مقارن ساعت هفده روز دوشنبه ۱۱ آذرماه جاری، ساختمان پاسگاه میل مرزی ۱۶۷ واقع در حوزه نوار مرزی شهرستان از سوی اشرار مسلح از داخل خاک پاکستان هدف تیراندازی و گلوله آرپی‌جی قرار گرفت که با اقدام مقابله‌به‌مثل و آتش سنگین مأموران مرزبانی و قرارگاه سپاه وادار به عقب‌نشینی شدند. عنوان کرد: در این درگیری، یک نفر از نیروهای خودی به نام استوار یکم وظیفه احمد کره‌بندی به فیض شهادت نائل آمد و شش تن مجروح شدند.

* بعضی از مشاوران رئیس جمهور روحانی به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد مبنی بر مناظره با آقای روحانی درباره گزارش 100 روزه وی واکنش نشان دادند. این واکنش‌ها هر چند منفی بود ولی نشان داد آنها متوجه اصل موضوع نشده‌اند و در دام احمدی‌نژاد افتاده‌اند. صاحب نظران معتقدند علت این قبیل پیشنهادها اینست که احمدی نژاد دلش برای تلویزیون تنگ شده است.

*
جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز دوشنبه برگزار شد و دکتر اسماعیل ایدنی به جای دکتر محمد حسین سرمست معرفی شد. این مراسم با استقبال و حضور مقامات مختلف برگزار شد، ولی استاندار خوزستان در اقدامی تأمل برانگیز با ارسال نامه‌ای به دستگاههای دولتی به آنها اعلام کرد اعضای شورای اداری استان مجاز به شرکت در این مراسم نمی‌باشند. این اقدام غیرمعمول استاندار به دلیل عدم انتخاب فرد مورد نظرش، ضمن اینکه باعث گسترش اختلافات خواهد شد، بدون تدبیر و عجولانه انجام شده و دود آن نیز به چشم مردم و بیماران امیدوار به حل مشکلات خواهد رفت. جا دارد مسئولین وزارت کشور وظیفه حفظ اتحاد و دوری از تصمیمات شتابزده و غیرمدبرانه را به آقای استاندار یادآوری نمایند. تلاش خبرنگار ما برای کسب اطلاع در این خصوص و دلایل صدور این نامه از سوی استاندار خوزستان به جایی نرسید.


https://shoma-weekly.ir/h7Fv8z