گفته می‌شود که...

مستند مردی با کاپشن بهاری دولت دهم/ تخریب این کاندیدا حرام است/ فیلتر شدن برخی کلمات انتخاباتی در همراه اول/ گوگل و ادعای پیشگویی/ رقابت‌ پدر،‌ فرزند،‌ داماد‌ و‌ مادرزن‌ در‌ انتخابات و...


مرد خاکستری از سایه خارج شد
 به‌تازگی «کمپین ائتلاف عارف ـ روحانی برای فردای ایران» با مرد خاکستری اصلاحات دیدار کردند. در این دیدار، موسوی خوئینی‌ها با تحلیل اوضاع سیاسی کشور، درباره انتخابات پیش‌رو گفت: امروز مهندسی بر این اساس پیش می‌رود که نه‌تنها اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نباشند، بلکه اعتبار گذشته خود را نیز از دست بدهند.» جالب اینکه چند روز پیش، رادیو رژیم صهیونیستی وابسته به سازمان جاسوسی موساد نیز همین حرف‌ها را زده بود. «منوشه امیر» رئیس رادیو رژیم صهیونیستی، گفته بود. جریان اصول‌گرا در کشور از توانمندی بالایی برخوردار است و اصلاح‌طلبان توان مبارزه ندارند، برای همین نباید در انتخابات شرکت می‌کردند. او به نقل از مصطفی تاج‌زاده گفت: «بهترین راه، تحریم گسترده انتخابات است. موسوی خوئینی‌ها هم معتقد است آرایش انتخاباتی حاضر، برای به بن‌بست کشاندن اصلاح‌طلبان است.» موسوی خوئینی‌ها می‌گوید: «اصلاح‌طلبان نباید با ورود در این رقابت بی‌سرانجام، خود را به بن‌بستی که مخالفان تدارک دیده‌اند، بکشانند.» رئیس مجمع روحانیون مبارز با نادیده گرفتن نقش خاتمی در فتنه آمریکایی صهیونیستی ۸۸ و سعی در تطهیر او، بیان داشت: «خاتمی بهترین راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌های گسترده از سراسر کشور، وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار دیگر به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشند.» حال با فرض اینکه موسوی خوئینی‌ها با ضدانقلاب خارج از کشور ارتباطی ندارد، ولی می‌توان حدس زد او پایگاه خبری رادیو فردا، خبرنامه گویا، جرس، ملی مذهبی، نوروز، پیک‌نت و... را مطالعه می‌کند؛ چون مطالب مطرح شده در دیدار با ستاد انتخاباتی عارف و روحانی، خلاصه تلقین‌های روانی ضد انقلاب است!

ایرانیان دشمن اصلی خود را می‌شناسند
  پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» طی گزارشی انتقادی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت: باراک اوباما که عنوان برنده جایزه صلح نوبل را یدک می‌کشد، به‌تازگی فرمان اجرایی جدیدی را برای تحریم پول ملی ایران به امضا رسانده است. این اقدام با هدف ناراضی کردن مردم ایران از دولت این کشور به‌دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش سطح زندگی به‌دلیل تحریم‌ها انجام می‌شود. بر اساس اعلام کاخ سفید، تحریم‌های جدید برای اولین بار ریال را هدف قرار داده است. این تحریم‌ها بر تأمین نیازهای اولیه مردم شامل غذا و دارو تأثیر می‌گذارد. این گزارش در ادامه افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش مایلند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، تحریم‌ها به وقوع انقلابی شبیه انقلاب کشورهای عربی منجر شود؛ اما وقوع این اتفاق، بعید به‌نظر می‌رسد. مردم ایران از وضعیت اقتصادی کشورشان ناراحت هستند؛ اما آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که چه‌کسی مسئول این وضعیت است. آن‌ها درک می‌کنند که غرب، مسئول اوضاع بد اقتصادی آن‌هاست. نقشه غرب، ایجاد دیدی منفی نسبت به حکومت بین مردم ایران است، حال آنکه مردم ایران، غرب را دشمن واقعی کشورشان می‌دانند.

آماده باش یهودیان برای حمله به مسجدالاقصی
پایگاه اطلاع‌رسانی «Palestine Info»، این انجمن‌ها و سازمان‌های یهودی از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی خواستند تا ضمن تجمع در مقابل مسجدالاقصی، به درون مسجد حمله‌ور شوند.
این انجمن‌ها و سازمان‌ها اعلام کردند که این فرمان در پی ممانعت از ورود یهودیان به مسجدالاقصی در سالروز معراج پیامبر اسلام(ص) انجام می‌شود. اتحادیه‌ها و سازمان‌های افراط‌گرای یهودی همچنین از اعضای خود خواستند در طول روز در محوطه مسجد و دیوار البراق حضور داشته باشند.

مستند مردی با کاپشن بهاری
دو روز پیش یک مستند سیاسی از شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش می‌شود. مستندی به نام «مردی با کاپشن بهاری» که ادعا می‌کند به قدرت رسیدن و از قدرت کنار رفتن محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در بین سالهای 84 تا 92 را بررسی خواهد کرد. بزرگمهر شرف‌الدین روزنامه‌نگار ایرانی مقیم لندن این مستند را ساخته است. منابع خاص و دست اول روایت دوران 8 ساله قدرت احمدی‌نژاد ، جک استراو وزیر امورخارجه انگلیس،یووال اشتاینتر وزیر اطلاعات اسرائیل واستیون هدلی مشاور وقت امنیت ملی آمریکا به علاوه چند فعال سیاسی و فرهنگی مخالف احمدی‌نژاد مثل حسین سربخشیان عکاس رسانه‌های اصلاح‌طلب، محمدتقی کروبی فرزند مهدی کروبی و.... است. تنها کسی که در این مستند از احمدی‌نژاد با لحن منفی سخن نمیگوید داستان‌نویسی به نام فرهاد جعفری است که معتقد است احمدی‌نژاد جلوی اشرافیت مذهبی روحانیون در ایران ایستاده است و به همین خاطر شایسته ستایش است. «مردی با کاپشن بهاری» تمرکزش را بر روی ایستادگی احمدی‌نژاد در مقابل غرب قرار می‌دهد. چیزی که اصرار زیادی دارد که نتیجه‌اش چیزی جز حماقت و توخالی بودن این ایستادگی به دلایل شخصی و امیال روانی احمدی‌نژاد نیست.

جلسه هاشمی و خاتمی
شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد: روز گذشته "اکبر هاشمی رفسنجانی" و "سید محمد خاتمی" در دیدار مشترکی، انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در این جلسه مشترک، توافق های اولیه برای حمایت این دو شخصیت سیاسی ایران از "حسن روحانی" صورت گرفت.

گوگل و ادعای پیشگویی فیلم های پرفروش سینما
گوگل بر اساس یک مطالعه جدید ، ادعا می کند که می تواند چهار هفته پیش از اکران یک فیلم وضعیت فروش آن و اینکه جزو لیست پرفروشترین ها خواهد بود، را پیش بینی کند.
گوگل به بررسی میزان و ارزش جستجوها به دنبال تریلر فیلم تا چهار هفته پیش از اکران آن می پردازد. اگرچه درباره فیلم های با رویکرد عدم عرضه اطلاعات تا روز اکران، پیش بینی های این شرکت اندکی دقت خود را از دست می دهند. یک هفته قبل از اینکه فیلم اکران شود، گوگل به جای نتایج جستجوی تریلر، به بررسی نتایج جستجوی عنوان فیلم می پردازد و آن را با نتایج قبلی ادغام می کند تا به دقت ۹۲ درصدی دست یابد. برای مثال گوگل معتقد است اگر فیلمی در موتور جستجوی این شرکت ۲۵۰هزار نتیجه بیشتر از فیلم دیگری داشته باشد که در همان هفته قرار است اکران شود؛ این موضوع باعث فروش ۴.۳ میلیون دلاری بیشتر از رقیب در پایان هفته افتتاحیه می گردد.

نقویان و سخنرانی برای یک کاندیدا
حجت‌الاسلام ناصر نقویان کارشناس و مبلغ حوزوی برای حمایت از کاندیداتوری محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در بوستان جوانمردان با مردم سخن می گوید. پیش از این نیز حجت الاسلام شهاب مرادی مشاور فرهنگی محمد باقر قالیباف حمایت خود از این کاندیدای ریاست جمهوری را اعلام کرده بود.

تکذیب حمایت بسیج از نامزدها
باشگاه خبرنگاران: سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دشمنان، بسیج را متهم به طرفداری از بعضی نامزدها می‌کنند، حال آنکه ادعای حمایت سازمان بسیج از یک نامزد دروغ محض است.

رقابت‌ پدر،‌ فرزند،‌ داماد‌ و‌ مادرزن‌ در‌ انتخابات
با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا در شهر مرند، کاندیداها با مراجعه به ستادهای سایر کاندیداها و حضور در ستاد تبلیغات برای رقبای خودشان آرزوی موفقیت می‌کنند.
این در حالی است که برخی از این کاندیداها وقتی مردم را توسط طرفداران خودشان به ستاد دعوت می‌کنند، طوری مردم را در آغوش می‌گیرند که گویی از سفر حج برگشته و یا سال‌هاست که وی را می‌شناسد و با الفاظ قربان قدم‌هایت و خوش آمدی، شیرینی و شربت پخش می‌کنند.
خبر دیگر از کاندیداهای شورای شهر مرند اینکه در بین کاندیداها پدر، پسر، داماد و مادرزن هم دیده می‌شود که ستاد تبلیغاتی مشترکی دایر کرده‌اند و چنین القا می‌کنند که وحدت ما ارثی بوده و از خانواده سرچشمه می‌گیرد.

ثروت من را کم نشان داده‌اند!
قدس آنلاین: ولید بن طلال شاهزاده و میلیاردر سعودی، از مجله آمریکایی مشهور فوربس به اتهام کم نشان دادن ثروتش! در دادگاه عالی انگلیس شکایت کرد. مجله فوربس میزان ثروت طلال را 20 میلیارد دلار اعلام کرده است.

 بان‌کی‌مون کمربند مشکی گرفت!
تابناک: چو چونگ وون، رئیس اتحادیه جهانی تکواندو با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک کمربند مشکی تکواندو را به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل اعطا کرد. گفته می‌شود بان کی مون برای گرفتن این کمربند تمرینات فشرده‌ای را پشت سر گذاشته است.

با هواداران عارف هیچ برخوردی نشده است
ادعای مطرح شده عارف در مناظره انتخاباتی درباره برخورد امنیتی با برخی هواداران وی، قویا توسط مقامات امنیتی و انتظامی تکذیب شد.
به گزارش بولتن‌نیوز به نقل از سرنیوز، محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح‌طلبان در حاشیه سوالی از محسن رضایی مدعی شد که چند تن از طرفداران وی در بازار تهران در پی شعارهایی به نفع وی و یکی از سران فتنه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.
همچنین عارف مدعی شد یکی از میزبانان وی در ارومیه به اتهام این میزبانی بازداشت شده و 3 هفته بدون اطلاع خانواده از وضعیتش در بازداشت بسر می‌برد.
 یک منبع آگاه در مصاحبه با سرنیوز به نقل از مقامات امنیتی و انتظامی ضمن تکذیب این موضوع، اعلام کرد هیچ فردی در رابطه با حضور آقای عارف در بازار تهران توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت نشده است، ضمن اینکه فرد بازداشت شده در ارومیه به نام الف- م که از عناصر افراطی در استان است 20 روز قبل و پیش از تایید صلاحیت‌ها به دلیل جرائم عدیده امنیتی از جمله توهین به نظام و رهبری و مطرح کردن مسائل قومیتی و ضدامنیتی در صفحه فیس‌بوکش بازداشت شده و آقای توفیقی (رئیس ستاد عارف در ارومیه) نیز هرگونه ارتباط نامبرده با ستاد عارف در ارومیه را تکذیب کرده است.
گفتنی است، هنگام بازداشت نامبرده کوچک‌ترین بحثی درباره تایید صلاحیت عارف مطرح نبوده و حتی الف- م بشدت نسبت به کاندیداتوری عارف با وجود افراد شایسته‌تر اصلاح‌طلب همچون خاتمی معترض بوده است.

دو رئیس‌جمهور پیشین فامیل شدند
شنیده شد که آیت‌ا... ‌هاشمی‌رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات با یکدیگر نسبت خویشاوندی پیدا کردند. مشرق نوشت؛ غروب چهارشنبه هفته گذشته ‌هاشمی‌رفسنجانی در مراسم ازدواج نوه خواهر خود حاضر شد تا طرف عقد وی باشد. در طرف دیگر هم رئیس دولت اصلاحات حضور یافت تا وکالت محمد صدوقی خواهرزاده خود را بر عهده بگیرد تا بدین ترتیب‌ باهم فامیل شوند. در حاشیه این مراسم که چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب حضور داشتند، بحث‌های داغ سیاسی به‌ویژه درباره انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت.

تخریب قالیباف حرام است
شنیده شد که حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، تخریب محمدباقر قالیباف را بر حزب‌اللهی‌ها حرام اعلام کرد. شفاف نوشت؛ پناهیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: آقا هم به بحث اجرا و هم مسائل اقتصادی و هم بحث مقاومت تاکید دارند. البته ایشان در حرم حضرت امام(ره) اولویت اول کشور را اقتصاد برشمردند. برداشت‌ها در این زمینه ممکن است متفاوت باشد. وی همچنین نسبت به افزایش تخریب‌ها و بداخلاقی‌های صورت گرفته نسبت به برخی کاندیداها در فضای رسانه‌ای گفت: حزب‌اللهی‌ها باید بدون تخریب و با بصیرت جلو بروند. تخریب آقای قالیباف شرعا و اخلاقا جایز نیست و هر حزب‌اللهی که قالیباف را تخریب کند، معصیت کرده است!

اعلام آمادگی برای بازسازی سوریه
شنیده شد که یک شبکه فرهنگی برای حضور در سوریه اعلام آمادگی کرد. ایسنا نوشت؛ شبکه فرهنگی و اجتماعی و مردمی طلایه‌داران جهاد با صدور بیانیه‌ای آمادگی خود را برای آغاز بازسازی مناطق آسیب‌دیده سوریه اعلام کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: ان‌شاءا... که با ریشه‌کن شدن هرچه سریع‌تر بنیان فتنه در کشور سوریه شاهد بازسازی مقاوم‌‌تر و زیباتر این جبهه ارزشمند مقاومت در منطقه باشیم.

اوباما کمتر حرافی کند
جهان: جان لیبرت، دستیار پیشین معاون وزیر و رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا گفت: اوباما باید بپذیرد که انتخابات ایران، رویدادی ایرانی است نه مربوط به آمریکا و از لفاظی در این باره پرهیز کند.

دام غرب برای ایرانیان
مشرق: برخی سفارتخانه های خارجی سرمایه‌گذاری سنگینی جهت جذب و سو استفاده از منزلت اجتماعی ورزشکاران و هنرمندان کلید زده اند بگونه ای که در حال حاضر گفته می‌شود برای 300 تن از هنرمندان پیشنهاد اعطای تابعیت دوگانه ارسال شده است.

زمان نظرنهایی شورای هماهنگی
مشرق: قرار است به زودی نظر شورای هماهنگی اصلاحات جهت تعیین گزینه نهایی اصلاح طلبان اعلام شود.

نصیحت کارگردان معروف به نامز دهای انتخابات
داریوش مهرجویی در پاسخ به این سؤال که چه پیشنهادی برای رویکرد فرهنگی و هنری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و دولت آینده‌شان دارد به سوره سینما گفت: هیچ پیشنهادی برایشان ندارم.

فقط اینکه سعی کنند فرهنگ خود را بالا ببرند و دولتی فرهنگی داشته باشند.
داریوش مهرجویی این روزها «چه خوبه که برگشتی» را روی پرده سینماها دارد.فیلمی که نقدهای متفاوتی را در پی داشت. مهناز افشار، حامد بهداد، رویا تیموریان، حسن پورشیرازی، علی اصغر طبسی، همایون ارشادی، محمد کارت و… در «چه خوبه که برگشتی» کرده‌اند.

هاشمی از روحانی حمایت می‌کند
شنیده شد که حسین دهباشی سازنده فیلم انتخاباتی حسن روحانی در صفحه شخصی خود از حمایت رسمی‌ هاشمی‌رفسنجانی از حسن روحانی در مقابل دوربین خبر داد. پارسینه نوشت؛ دهباشی نوشت: خبر خوب: قرار است خورشید که بالا آمد برویم نزد آقای‌هاشمی و ایشان در برابر دوربین دومین مستند ما از کاندیداتوری رفیقمان که در اصل رفیق شفیق و همفکر چهل ساله خودش است، اعلام حمایت کند.

نهضت شعرسرایی برای جلیلی
شنیده شد که در ایام انتخابات، به‌خصوص بعد از مناظره‌ها شاعران اشعاری را می‌سرآیند که وبلاگی قصد دارد آنها را برای استفاده هواداران سعید جلیلی جمع‌آوری کند. 598 نوشت؛ به همت جمعی از شاعران جوان و هنرمندان حامی سعید جلیلی وبلاگ شعر پیامکی با عنوان نهضت پیامکی شعر کوتاه برای سعید جلیلی ایجاد شد. در این وبلاگ اشعار کوتاهی برای پیامک قرار داده می‌شود.

کشف 80 گوشی از منافقین
فردا: عدی الخدران، فرماندار شهر خالص عراق گفت: نیروهای امنیتی عراقی در بازرسی‌های خود از یک محموله مواد غذایی ارسالی به پادگان اشرف که توسط یک شرکت پیمانکار عربی تأمین می‌شود 80تلفن پیشرفته را کشف کردند. گفتنی است، به رغم تخلیه پادگان اشرف از اعضای گروهک تروریستی منافقین هنوز بیش از 100نفر از آنها در این پادگان به سر می‌برند.

تمجید نماینده مصری از حزب‌ا...
ابنا: نماینده سابق پارلمان مصر به دفاع از حزب‌ا... لبنان پرداخت و این حزب را مدافع قدس خواند. «مصطفی بکری» در گفته‌هایی که از طریق صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده گفته است: باید به قرضاوی که حزب ا... را حزب شیطان(!) می‌خواند، گفت که حزب شیطان آن کسی است که ناتو را به کشتار ملت و آحاد مردم آن تشویق می‌کند وبه نفع حاکمیت قطر وایالات متحده به تداوم خونریزی ها در سوریه موافق است.

حمایت رسمی ستاد سعیدی‌کیا از ولایتی
شنیده شد که ستاد جوانان و دانشجویی محمد سعید‌ی‌کیا به صورت رسمی از کاندیداتوری علی‌اکبر ولایتی اعلام حمایت کرد. ایسنا نوشت؛ دبیر جبهه جوانان حماسی و رئیس ستاد جوانان سعیدی‌کیا با اعلام این خبر گفت: ما با مطالعه دقیق معیارهای مقام معظم رهبری برای تشخیص اصلح، با حجت شرعی از ولایتی متخصص‌تر و ولایی‌تر نیافتیم. صیرفی اظهار کرد: ما معتقدیم سابقه شفاف، جهادی و روشن و بی‌حاشیه او، از وی مدیری لایق با وجه عزتمند بین‌المللی ساخته که امروز عمیقا نیازمند حضور او هستیم. ‌این تصمیم توسط ستاد جوانان سعید‌ی‌کیا گرفته شده است و نظر خود سعید‌ی‌کیا همچون همیشه مخفی خواهد بود.

ازدواج زنان غربی با حیوانات
اخیرا بر اساس گزارشات بین المللی برخی زنان در کشورهایی که همجنس بازی به یک قانون تبدیل شده است به ازدواج با حیوانات روی آورده اند .ازدواج با حیوانات که در قانون ملی آمریکا به آن اشاره ای کوتاه شده و بصورت آزاد این اتفاق رخ می دهد و عنوان آزادی را برای خود گرفته است حتی شناسنانه ازدواج هم صادر می کنند!
 این رویکرد فرهنگ کشوری است که مدعی حکومت بر دنیاست و این افکار غلط و شیطانی و ضد بشری را بر دنیا حاکم کند.
ازدواج با همجنس و یا غیر که در همه ادیان از آن به عنوان گناه و عنوان ضد انسانی یاد شده است اخیرا توسط برخی منحرفان و شیطان پرستان بشدت تبلیغ می شود تا آنجا که در آمریکا و فرانسه این رویکرد به یک فرهنگ برای برخی افراد تبدیل شده است.
ازدواج با حیوانات آنقدر در آمریکا و فرانسه و برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی آنقدر رو به افزایش است که باعث شده برخی همجنس بازان برای منتشر کردن انحطاط های اخلاقی شان به دنیا به ازدواج با حیوانات روی آورند! برخی از آنها در افکار پلید و ضد انسانی شان میشناسند

خاطره جدید احمدی‌نژاد
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد خاطره‌ای دیگر از سفرهای خارجی‌اش بیان کرد. بولتن نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد گفت: من سفرهای زیاد به نقاط مختلف دنیا داشتم و با رهبران ادیان مختلف صحبت کردم. در همین راستا در شرق آسیا با رهبران بودایی و هندو جلسه داشتم و وقتی بحث مهدویت و ضرورت وجود انسان کامل مطرح شد، دیدم برخی از آنان گریه می‌کنند و من علت گریه آنان را سوال کردم. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: پیرمرد ۹۰ ساله روحانی بودایی گفت که من ۹۰ سال در آرزوی تحقق همین حرف‌ها بودم و دنبال چنین گمشده‌ای می‌گردم.

قالیباف، فعال‌ترین نامزد در شبکه‌های اجتماعی
شنیده شد که ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در فضای مجازی نیز فعال هستند. خبرآنلاین نوشت؛ به غیر از این وبسایت‌های رسمی نامزدهای ریاست‌جمهوری و هوادارانشان در شبکه‌های اجتماعی هم صفحاتی را به نام خود ثبت کرده‌اند. در میان نامزدها محمدباقر قالیباف با 85 و سعید جلیلی با 73 صفحه بیشترین و غلامعلی حداد عادل با 4 صفحه کمترین فضا را دارا هستند.

نظرسنجی جدید درباره انتخابات
جهان: براساس نظرسنجی صورت گرفته در مرکز افکار سنجی مهر که هفته گذشته و به صورت تلفنی انجام شد، مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حدود 80 درصد خواهد بود.

 جزئیاتی از فساد در کاخ های سعودی
جهان: خبرها حاکی است که در پشت دیوارهای کاخ‌ها و قصرهای خاندان سعودی شرب خمر و استفاده از انواع مخدر امری بسیار طبیعی است، در حالی‌که اگر هریک از شهروندان عربستانی دست به هریک از این اقدامات بزنند، مجازاتی کمتر از مرگ در انتظار آنها نخواهد بود.

نظر مهمانپرست درباره مناظره‌ها
باشگاه خبرنگاران: رامین مهمانپرست، سخنگوی سابق وزارت خارجه گفت: ایجاد یک مدیریت حساب‌شده در مناظره‌ها سبب شد که این امر موجب افزایش شفافیت مطالب شود.

فیلتر شدن برخی کلمات انتخاباتی در همراه اول
شنیده شد که شرکت همراه اول از جمعه اقدام به فیلتر برخی کلمات ارسالی از سوی ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی کرد. انتخاب نوشت؛ روابط عمومی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی از روز جمعه 16 خرداد برای ارسال پیامک‌های انتخاباتی در اپراتور همراه اول دچار مشکل شد و پس از پیگیری‌ مشخص شد که شرکت همراه اول اقدام به فیلتر کلمات (ورزشگاه-هواداران-خرداد) کرده است. این در صورتی است که این کلمات در سایر اپراتورهای تلفن همراه ارسال می‌شود و تنها از سوی همراه اول فیلتر شده است.

پیگیری نهادهای نظارتی از مصوبه 3 هزار میلیاردی دولت
در حالی که بر اساس مصوبه اخیر دولت، سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است از محل منابع ماده ۷ قانون هدفمند کردن یارانه ها، منابع لازم برای پرداخت یارانه سود در سقف 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را تأمین کند، یک نهاد نظارتی در نامه ای به مسئولان دولتی از آنها خواسته است با توجه به اینکه ماده مذکور هیچ اشاره ای به تسهیلات ازدواج نداشته است، هر چه سریع تر نسبت به اصلاح این مصوبه یا مشخص شدن دلایل قانونی این موضوع، اقدام کنند.
نامه مسموم برای اوباما
العالم: شانون راجرز، هنرپیشه زن سینمای آمریکا به دلیل ارسال نامه حاوی مواد سمی ریسن برای رئیس جمهور آمریکا دستگیر شد.

 تصمیم نهایی جامعه روحانیت مبارز
ایسنا: اعضای جامعه روحانیت مبارز در هفته‌های اخیر چندین جلسه برگزار کرده‌اند و به این تصمیم رسیده‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، از یک مصداق حمایت کنند.

 مکاتبه برای لغو مصونیت دیپلمات سعودی
خبرآنلاین: مهدی دواتگری، مسؤول پیگیری سانحه تصادف دیپلمات مست سعودی با یک شهروند تهرانی گفت: مکاتبات با دستگاه قضایی عربستان سعودی انجام شده تا یا نسبت به لغو مصونیت وی اقدام کند و یا رسیدگی به سانحه تصادف را در دستور کار خود قرار دهد.

مجوز سفر یکی از مسئولان دولتی به اروپا با هواپیمای اختصاصی
بر اساس گزارش کارشناسان یک نهاد نظارتی، یک مسئول ارشد اجرایی اخیرا تصمیم نامه ای را از طرف دولت ابلاغ کرده که بر اساس آن یکی از وزرای اقتصادی کابینه مجوز استفاده از هواپیمای اختصاصی دولت در سفر خردادماه خود به اروپا را دریافت کرده است. این گزارش تاکید کرده است که علی رغم قانونی بودن این موضوع، چنین اقدامی با روحیه و شعارهای دولت همخوانی ندارد.
نامه تشکر آمیز تعدادی از علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به آیت‌الله هاشمی
 200 نفر از علما، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم با امضاء نامه‌ای خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ایشان به خاطر نام نویسی و آمادگی برای حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری تشکر و به خاطر بازماندن ایشان از حضور در این صحنه اظهار تأسف کردند. متن نامه را در صفحه 3 امروز روزنامه جمهوری اسلامی بخوانید.

نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره حمایت از یک کاندیدای خاص
دفتر آیت‌الله نوری همدانی دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای درباره اینکه آیا ایشان به کاندیدای خاصی برای ریاست جمهوری نظر دارند یا نه؟ اعلام کرد: "به اطلاع می‌رساند که معظم له فرد خاصی را معرفی ننموده و نخواهند نمود و فقط مردم را برای ایجاد حماسه و حضور گرم و پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری دعوت نموده‌اند."

ارزش ندارد
نسیم: علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: رأی جمع کردن و حضور در رقابت های انتخاباتی ارزش ندارد که نامزدها بخواهند سیاه‌نمایی کنند.

حرف هایی که نباید گفته می‌شد
باشگاه خبرنگاران: محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ دولت نهم گفت:‌ در مناظره اخیر برخی نامزدها سخنانی درباره امنیت ملی به میان آوردند که نباید مطرح می‌کردند.
حذف پیام تبلیغاتی یک نامزد از رادیو
فرارو: رادیو پیام به دلیل آنچه نرسیدن برنامه‌ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری به پخش اعلام شد، پیام این نامزد ریاست جمهوری را به روی آنتن نبرد.

فتوای تمسخر آمیز یک مفتی وهابی درباره انتخابات
فتوای یک مفتی وهابی در عربستان سعودی درباره حرمت انتخابات، مورد تمسخر مردم در کشورهای عربی قرار گرفته است. شیخ "عبدالرحمن بن ناصر البراک" گفت: تکیه بر سیستم انتخابات برای انتخاب یک رئیس‌جمهور یا نماینده مجلس، یک اقدام حرام در دین اسلام است. کفار به انتخابات تکیه می‌کنند و در اسلام انتصاب وجود دارد. وی افزود: براساس دین ما، رئیس باید توسط اهل حل و عقد (بزرگان) انتخاب شود و نه توسط عوام مردم. انتخابات، سیستمی فاسد است و پایه‌ای شرعی و عقلی ندارد و توسط دشمنان اسلام به کشورهای اسلامی صادر شده است. این اظهارنظر مفتی وهابی به طور گسترده در فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی جهان عرب منتشر شده و مورد تمسخر بیشتر کاربران قرار گرفته است.

 انتقاد کرزای از معترضان ضد ایرانی
ایسنا: حامد کرزای، رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به تظاهرات جمعی معدود در شهر کابل علیه ایران و با نکوهش عمل غیراخلاقی عده‌ای عوامل وابسته به بیگانه، گفت: این عملی ناپسند بود.
استقبال مصری ها از گردشگران ایرانی
قدس آنلاین: سفر دومین گروه گردشگران ایرانی به مصر پس از بازدید از اماکن تاریخی و آثار باستانی مشهور این کشور پایان یافت. خبرها حاکیست که این گروه از گردشگران ایرانی با استقبال مصری ها مواجه شده اند.

اخبار کوتاه      
* «بی‌بی‌سی‌ فارسی»، بازوی جنگ روانی سازمان جاسوسی MI6 انگلیس، با نزدیک شدن به انتخابات ایران در وب‌‌گاه رسمی خود، لینکی برای جاسوسی در انتخابات ایران گذاشت! و ضمن بازگرداندن این بخش به صفحه نخست وب‌گاه خود، نام «جاسوسی» را به «شاهد عینی» تغییر داده است(!) از نکات جالب توجهی که در این صفحه مشاهده می‌شود، انتشار فیلم‌هایی از مراسم تشییع امام‌جمعه اسبق اصفهان است که تعدادی از اصحاب فتنه تلاش کرده بودند این مراسم را با همکاری بخشی از باند منتظری و سیدمهدی هاشمی معدوم، به تشنج و درگیری بکشانند.
* شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا، یکی از نامزدهای انتخابات را از حامیان میرحسین موسوی (یکی از سران فتنه) معرفی کرد و افزود: وی اعلام کرده که هواداران جنبش سبز را خارج از نظام ایران نمی‌داند... [او] می‌تواند برای جنبش سبز به‌عنوان یک «سورپرایز» به حساب آید... او می‌تواند همانند باراک اوباما تغییری را که وعده داده است، عملی کند. بسیاری بر این عقیده‌اند که این نامزد، مهم‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان است و بار دیگر می‌تواند جنبش سبز را در ایران احیا کند.»!
* شبکه سعودی - صهیونیستی «العربیه» در گزارشی از آخرین مناظره انتخاباتی ایران گفت: «موضوع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن‌ها بر آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران سایه افکند، به‌طوری‌که در این مناظره، شاهد جدالی سخت بر سر سیاستی که باعث بدتر شدن اوضاع اقتصادی در ایران شد، بودیم[!]و به نظر می‌رسد برنامه هسته‌ای ایران نه‌تنها موجب نگرانی‌هایی برای جامعه بین‌المللی شده، بلکه این نگرانی به درون سالن مناظره ریاست‌جمهوری و در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم رخنه کرده است.»! گفتنی است موضع برخی از نامزدها در این مناظره، مغایر با واقعیات و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بود.
* وزارت کشور تونس اعلام کرد که از ورود هشت وهابی به این کشور که قصد داشتند برای فعالیت‌های دینی از یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به تونس بروند، جلوگیری کرده است. وزارت کشور تونس در بیانیه شدیداللحن خود، به نام کشوری که این مبلغان قصد داشتند از آنجا به تونس اعزام شوند، اشاره نکرد.

https://shoma-weekly.ir/hgieSd