گفته می‌شود که...

مسئولیت جدید به حامی سران فتنه و دشمن امام! /تملق گویی دولتمردان برای هاشمی/ رونمایی از ادرس ایمیل رئیس جمهور/ کلینیک و اورژانس‌ 24 ساعته برای خدمات به سگ‌ها/ تلاش خاتمی برای بازگشت به قدرت/ ادعای یک سایت اصلاح طلب:استقبال مردمی از اظهارات علی یونسی و....

مسئولیت جدید به حامی سران فتنه و دشمن امام!

«عبدالحسین هراتی» که به‌تازگی و پس از ریاست دکتر میرزاده بر دانشگاه آزاد، از استرالیا به ایران بازگشته، با حکم طه هاشمی، مسئول ثبت، ضبط و حفاظت از اسناد و مدارک دانشگاه آزاد شده است. گفتنی است وی مشاور فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای رئیس مجمع تشخیص نیز است. درباره عبدالحسین هراتی گفتنی است که وی همان فردی است که در فضای مجازی نامه‌ای از وی به مهدی کروبی منتشر شده است که نمایه کاملی از او را نشان می‌دهد. بخشی از متن نامه وی به کروبی که پایگاه‌های اینترنتی ضدانقلاب آن را منتشر کرده‌اند، بدین شرح است: «من حضرت‌عالی و آقای مهندس موسوی و خانم زهرا رهنورد را اکنون مصادیق عالمان قائم به قسط می‌دانم که خداوند آنان را در کنار پیامبران نشانده و وجود آنان را شاهد بر کلمه توحید دانسته است»!

وی در ادامه از یاد امام مدعیان خط امام گله می‌کند: «از اینکه شما و مهندس موسوی عزیز پیوسته در سخنان خود از «امام» یاد می‌کنید، من و بسیاری دیگر در رنج بوده‌ایم؛ اما پیوسته خود را اینگونه توجیه می‌کرده‌ایم که شرایط مبارزه در ایران چنین اقتضایی دارد و از این رو خون جگر می‌خوردیم و سکوت اختیار کرده بودیم؛ اما سخنان اخیر آقای مهاجرانی که در آن فرموده بودند: هر کس امام و روحانیت را قبول ندارد، متعلق به جنبش سبز نیست، طاقت از کف ربود. منتظر بودم که جوابی به این سخن سخیف از طرف رهبران جنبش داده شود که خوشبختانه دو سه روز پیش، موسوی عزیز این جواب را داد و گفت که هرکس در هر کجا از عدالت طرفداری کند، عضو جنبش سبز است»!

تلاش خاتمی برای بازگشت به قدرت

این روزها محمد خاتمی که هیچ فرصتی را برای حضور در اماکن عمومی از دست نمی‌دهد، قصد دارد به هر قیمت که شده، در میان مردم «دیده» شود تا بتواند به صحنه سیاسی کشور بازگردد، به‌تازگی وی قصد داشت بدون اطلاع‌رسانی قبلی به نمایشگاه کتاب برود که با توجه به احتمال اعتراض‌های مردمی نسبت به حضور وی در یک مکان عمومی، حراست نمایشگاه از ورود خاتمی به نمایشگاه ممانعت به عمل آورد. گفتنی است هفته گذشته نیز خاتمی به بهانه مراسم یادبود پدر همسر خود به دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی رفته بود که در پایان با اعتراض شدید تعدادی از دانشجویان مواجه شده و حتی محافظان وی یکی از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

تحریم خبرنگاران از پوشش خبری روحانی

به‌دنبال صادر نشدن کارت حضور خبرنگاران ایلامی در سفر رئیس‌جمهور به این استان، برخی از آنان اعلام کردند که پوشش خبری این سفر را تحریم خواهند کرد. ظاهراً فقط تعداد شانزده نفر موفق به دریافت کارت شده و همین موضوع سبب دلخوری خبرنگاران ایلامی شده است. برخی از این خبرنگاران که سابقه پانزده‌ساله در کار خبری دارند، از جمله کسانی هستند که موفق به دریافت کارت نشده‌اند.

تملق گویی دولتمردان برای هاشمی

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تملق‌گوئی دولتمردان به کتابخانه ملی هم رسید! رئیس کتابخانه ملی دیروز در اجلاس اصحاب فرهنگ که در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد گفت: وقتی قرار بود به این مراسم بیایم نمی‌دانستم وقتی قرار است آقای هاشمی به اینجا بیاید چه بگویم. صالحی امیری افزود: "اما سخن دکتر شریعتی به یادم افتاد که گفت: "فاطمه، فاطمه است" و من به یاد این جمله افتادم که "هاشمی، هاشمی است". قرار نبود در دولت اعتدال، باب تملق گوئی باز بماند آنهم در کتابخانه ملی و در جمع اصحاب فرهنگ و در سال فرهنگ!

ادرس ایمیل رئیس جمهور رو نمایی شد

خبرگزاری دفاع مقدس در صفحه تماس با ما با ارائه آدرس ایمیل رئیس جمهور مخاطبان و کاربران خود را دعوت به ارتباط با رئیس جمهور کرده است!

هر چند این خبر نمی تواند صحت داشته باشد ولی نکته قابل تامل این است که مدیریت این خبرگزاری جدید نظارتی بر ترجمه انگلیسی مدیرعامل نداشته و به جای آن از واژه انگلیسی رئیس جمهور استفاده شده است.

حمایت اوباما از مذاکرات هسته ای با ایران

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشستی با حضور سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت خود از ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران با هدف دستیابی به توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است.
به گزارش تسنیم، بر اساس این گزارش کاخ سفید اعلام کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا بر سر این مساله توافق کرده‌اند که راهکاری جامع باید جامعه بین‌المللی را مطمئن سازد که برنامه هسته‌ای ایران کاملا مسالمت آمیز خواهد بود. اشتون نماینده 6 قدرت جهانی شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان در مذاکره با ایران است.

سبد عملیات روانی در راه است
گفته می‌شود؛ یک کمیته عملیات روانی در حاشیه دولت راه‌اندازی شده و قرار است؛ هم زمان با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، در مورد مذاکرات و سفر آقای روحانی به نیویورک، عملیات گسترده روانی، به منظور هدایت افکار عمومی و منزوی کردن مخالفان دولت انجام گیرد. در همین راستا رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز اقدام به تشکیل اتاق ۶ نفره عملیات روانی کرده‌اند که ترکیب این شورا را تعدادی از چهره‌های رسانه‌ای و عملیات روانی جریان تجدیدنظرطلب تشکیل می‌دهند. یکی از وظایف این شورا، تعیین تیتر و عکس برای صفحات اول روزنامه‌های اصلاح‌طلبان است. که این اقدام یادآور شورایی مرکب از اعضای منحله حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب (منافقین) که در دوره دوم خرداد اتاق جنگ رسانه‌ای را مدیریت می‌کردند است.

قیاس یونسی با مشایی در مجلس
در پایان جلسه روز گذشته مجلس که به طرح سؤال نمایندگان از وزرای خارجه و راه اختصاص داشت، برخی نمایندگان تذکراتی به دولت دادند که برخی از آن‌ها عجیب می‌نمود. از جمله این که «زهره طبیب‌زاده نوری» عضو جبهه پایداری در تذکری به رئیس جمهوری سؤال کرد:«آیا وظیفه معاون امور زنان رئیس جمهوری ایجاد شادکامی برای همسران سفرا در کاخ شاهنشاهی یا ایجاد شادمانی برای همسران و دختران شهدا است؟» او همچنین پرسید: «چرا وزیران در سفرهای خارجی از هواپیماهای خارجی استفاده می‌کنند.» نمایندگان دیگری هم نسبت به سخنان اخیر یونسی، در مورد فیلتر «واتس آپ» به رئیس جمهوری تذکر دادند. علیمحمد بزرگواری، از اعضای همسو با جبهه پایداری هم تلویحاً یونسی را با مشایی مقایسه کرد و خطاب به رئیس جمهوری، اظهارات دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی را حاشیه‌ای خواند.

کلینیک و اورژانس‌ 24 ساعته برای خدمات به سگ‌ها

ورود حیوانات اهلی چند سالی است که در ایران باب شده است؛ و علی رغم اینکه در سال‌های اخیر با دارندگان حیوانات خانگی در کشورمان برخورد می‌شود، با این توجیه که نگهداری این‌گونه حیوانات یک «مد و نماد فرهنگ غرب» شده است. انتقال بیماری از حیوانات خانگی به انسان، دیگر دلیلی است که مخالفان نگهداری حیوانات خانگی عنوان می‌کنند و این برخوردها در حالیست که هم اکنون در عمده مناطق شهر تهران کلینیک – فروشگاه ایجاد شده که علاوه بر داشتن اورژانس به صورت 24 ساعته مشغول سرویس دهی هستند و این مهم نشان از بروز مسئله نگهداری حیوان خانگی به بسیاری از خانواده های ایرانی حکایت دارد.

زیان اقتصاد ایران از عدم بهره‌وری
کشور ایران هر سال بیش از 100 هزار میلیارد تومان بر اثر نداشتن بهره‌وری مناسب،‌ ضرر می‌‌دهد. بر اساس گزارش رسمی سازمان بهره‌وری آسیا (AOP) سهم بهره‌وری در تولید ناخالص ملی چند کشور آسیایی به این شرح است؛ سهم بهره‌وری در هند ۴۲ درصد، در چین ۴۷ درصد، در کره‌جنوبی ۴۳ درصد، در ژاپن ۵۳ درصد و در بنگلادش ۴۶ درصد تولید ناخالص ملی است، ولی سهم بهره‌وری در ایران کمتر از ۱۰ درصد است.

یک سایت اصلاح طلب مدعی شد:استقبال مردمی از اظهارات علی یونسی

سایت تیرپرس از دسته سایتهای حامی دولت و منتسب به جریان اصلاح طلب مدعی شده است:در ابتدا شایع شد که قرار است در دولت یازدهم به عنوان وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شود. منتهی پایداری چی‌های مجلس و رسانه‌های تندرو آنقدر فشار آوردند و او را زدند که شایعه یا حقیقت، معرفی وی به عنوان وزیر اطلاعات منتفی شد. یونسی در دوران اصلاحات و در زمانی که وزارت اطلاعات را در دوره حساس پس از قتل‌های زنجیره‌ای در اختیار داشت، اثبات کرد که علاوه بر ذهنِ روشن نیرویی با شهامتی است که هیچ‌گاه تحت فشار افراطیون عملیات اصلاح طلبانه خود را تعدیل نمی‌کند. به همین دلیل است که وزنه حضور او در دولت اعتدال به اندازه چندین مقام ارشد دولتی سنگینی می‌کند.

علی یونسی در روزهای اخیر طی سفر به شیراز و بازدید از کلیسا و کنیسه در دیدار با اقلیت‌های مسیحی و یهودی سخنان تابوشکنانه‌ای ایراد کرد که در شبکه‌های اجتماعی و در قسمت نظرات برخی از رسانه‌ها مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. در این میان اما رسانه‌های مختلف از روزنامه کیهان تا سایت انتخاب علی یونسی را به خاطر ایراد این سخنان مورد انتقاد قرار دادند. سایت انتخاب به عنوان اصلی ترین سایت وابسته به آیت الله هاشمی با عجیب خوانده سخنان دستیار ارشد رئیس جمهور در شیراز آن را به نوعی دادن بهانه به افراطیون برای حمله به دولت قلمداد کرد. این در حالی است که افراطیون چه در دوران ۸ ساله اصلاحات و چه در ۱۰ ماه اخیر نشان داده‌اند که نیازی به گرفتن بهانه ندارند زیرا کارخانه بحران سازی افراطیون خود بهانه و بحران را برای حمله به دولت تولید می‌کند. به همین دلیل بسیاری از کار‌شناسان محافظه کار بودن دولت را به صلاح ندانسته و به شخص رئیس جمهور توصیه می‌کنند که جسارت بیشتری برای اجابت وعده های سیاسی و اجتماعی خود به خرج دهد.

نخستین کارگروه انتخابات جبهه اصلاحات

یک عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از برگزاری نخستین جلسه کارگروه انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد. عزت‌ا... تقواییان عنوان کرد: روز دوشنبه نخستین جلسه کارگروه انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شد. وی افزود: در این جلسه رهامی، دبیرکل انجمن مدرسان دانشگاه‌ها با توجه به سوابق ارزشمندی که در زمینه مدیریت انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا داشت، به عنوان ریاست کارگروه انتخاب شد.

انصاری: از حضور در جلسات فراکسیون‌های مجلس استقبال می‌کنیم

مجید انصاری، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در پاسخ به پرسشی درباره حضور اخیر برخی اعضای کابینه در مجمع عمومی فراکسیون رهروان مجلس و این‌که آیا امکان برگزاری چنین جلساتی با دیگر فراکسیون‌های مجلس نیز وجود دارد، گفت: ما کاملا از این گفتگوها استقبال می‌کنیم و دولت آمادگی دارد با دیگر فراکسیون‌های مجلس هم در صورت تمایل و درخواست آنان، جلسات مشابهی داشته باشد. وی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برنامه فراکسیون اکثریت چون از سوی هیات رئیسه این فراکسیون پیگیری شد، انجام گرفت.


درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده
سابقه لایحه مالیات بر ارزش افزوده به سال 1366 می‌رسد، اما اجرای این قانون از سال 1387 شروع شد. مالیات بر ارزش افزوده یکی از انواع مالیات‌های قانونی است که در سال‌های اخیر در ایران باب شده است و نرخ این مالیات در سال 93،‌ به اندازه هشت درصد تعیین شده است. در بودجه سال 93، پیش‌بینی شده است که حدود 55 هزار و 600 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای دولت کسب شود که 25 هزار میلیارد تومان آن مربوط به درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده است. نخستین تأثیر مثبت اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، جلوگیری از قاچاق کالاست؛ دیگر تأثیر مثبت، این است که باعث جلوگیری از فرار مالیاتی می‌شود. دیگر مزیت آن دریافت زودتر مالیات در فرصتی کمتر است. بنا به اعلام سازمان امور مالیاتی، در سال 92، مالیاتی بیشتر از میزان پیش‌بینی شده و به اندازه 104 درصد به تحقق رسید و نسبت به سال پیش از آن، 80 درصد رشد کرده بود. برای سال 93 نیز پیش‌بینی شده است که این مالیات نسبت به سال 92 ، 84 درصد رشد داشته باشد.

مرگ واقعی یک بازیگر هنگام اجرای سکانس مرگ

یک بازیگر اردنی به نام محمود ممدوح السوالقه هنگام ایفای نقش یکی از شخصیت های سریال جدید "برادران خون" درگذشت.
السوالقه قبل از آغاز فیلمبرداری صحنه مرگ پدر ریاحنه، احساس کرده بود که مرگ واقعی اش نزدیک شده است و از ریاحنه خواسته بود که اگر واقعا مُرد ، وی را با دستان خودش دفن کند و سرانجام هنگام بازیگری در صحنه مرگ، جان باخت.
توضیحات واعظی درباره جلسه اسفندماه بابت واتس آپ

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره خبر مربوط به دستور رئیس جمهور بابت سرویس واتس آپ گفت: در اسفند ماه گذشته، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، بحث مسدودسازی سرویس «واتس آپ» را مطرح کرد که نقصانی در رای‌گیری به وجود آمد.

واعظی در خصوص چگونگی تصمیم‌گیری برای فیلتر شدن شبکه اجتماعی واتس آپ افزود: وقتی این موضوع در کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح شد، فردی که از سمتش برکنار شده و آن روز برای خداحافظی در این کمیته شرکت کرده بود، اقدام به رای دادن می‌کند، اما با توجه به این‌که این فرد حق رای دادن نداشته است، وقتی دستگاه مربوط متوجه شد وزیر آن دستگاه اعلام کرد که این فرد نباید در رای‌گیری شرکت می‌کرده است.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: این موضوع با رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی مطرح شد و ایشان فرمودند تا در کمیسیون‌های مختلف مرکز ملی فضای مجازی موضوع مطرح و بررسی شود و هر آنچه در شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیری شود، لازم‌الاجراست.به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید براین‌که دولت موافق نیست برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی که مخرب نیستند و به اخلاق و عفت عمومی لطمه‌ای نمی‌زنند، مسدود شوند، افزود: تا زمانی که جایگزینی برای این شبکه‌ها در کشور نداشته باشیم، دولت موافق مسدود کردن آنها نیست.
سخنان متناقض در القای محبوبیت...!!
روزنامه آرمان با محبوبیت‌سنجی آقای خاتمی نوشت: آقای خاتمی، هم در میان مردم دیندار پایگاه و جایگاهی دارد و هم در میان روشنفکران و اقشاری که با دنیای جدید آشنا هستند. البته چنین جایگاهی را در میان نسل جوان‌تر ندارند، چرا که نسل جوان‌تر، هم تحت‌تأثیر تبلیغاتی هستند که همواره علیه آقای خاتمی حتی در دوران ریاست‌جمهوری ایشان وجود داشته و هم تحت‌تأثیر وضعیتی هستند که در حال حاضر کم و بیش افرادی به آن ادامه می‌دهند، یا حداقل در هشت سال گذشته به‌شدت نسبت به آن اقدام شد.

کنسرت خارج از کشور به چه بهایی؟

«ع.ل» قرار بود به همراه «م.پ» به روی صحنه برود که تنها وی موفق به دریافت ویزا شد.
تهیه‌کننده این برنامه موسیقی شخصی به نام ب.کریم‌خانی، وکیل مهاجرت است. همکار وی شخصی به نام «دی جی بلیس» که زیر نظر منوچهر خوش‌زبان برای این کنسرت فعالیت می‌کند. بلیس یکی از مبتذل‌خوانانی است که رفتاری شنیع به روی صحنه دارد. مدیر برنامه «ع.ل»، «منوچهر. ح» که دعوت‌کننده گروه سون به کانادا بود. این برنامه در تورنتو به عنوان یک برنامه خصوصی اعلام شده است اما برنامه‌گزاران در حال فروختن بلیط برای این برنامه هستند. این در حالی است که گویا برنامه‌گزاران با عنوان برنامه عام‌المنفعه مجوز حضور «ل» در کانادا را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌اند!
جالب است که تبلیغ برنامه موسیقی یاد شده در رادیو جوان واشنگتن صورت گرفته است.
رادیو جوان واشنگتن متعلق به فردی به نام «ح. هاشمی» است. اما بودجه این شبکه با واسطه‌گری داریوش اقبالی خواننده معتاد فراری و مدیر برنامه وی «اصلان حافظی» از محل کمک‌های کنگره‌ آمریکا به رسانه‌های خاص! تامین می‌شود. سهل‌انگاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در «نظارت» و نشناختن ماهیت حلقه‌های میانی و برنامه‌گزاران راه نفوذ لابی‌های سیاسی و فرهنگی به عرصه سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و صید هنرمندان داخلی را باز می‌کند.

نظر مطهری درباره حصر موسوی و کروبی
«علی مطهری» که برای سخنرانی به دانشگاه قزوین رفته بود در پاسخ به سؤال دانشجویان درباره حصر موسوی و کروبی گفت: ادامه حصر «میرحسین موسوی» و «مهدی کروبی» منطقی و معقول نبوده و فایده‌ای بر آن مترتب نیست. در سال ۸۸ که حصر شروع شد اگر برای ۱۰ روز یا حداکثر یک ماه این موضوع ادامه پیدا می‌کرد می‌شد پذیرفت اما ادامه آن سودی نداشت. وی با تأکید بر این‌که موسوی و کروبی چهره‌های معتقد به انقلاب و نظام و قانون هستند که انتقادهایی هم دارند، تصریح کرد: در اسلام هم نداریم که مجرمان را محصور کنیم مادامی که توبه کنند. پس خوب است متهمان حرف‌هایشان را در دادگاه علنی بزنند و مردم بشنوند تا هر حکمی دادگاه صادر کرد مردم چیزی نگویند.

بازوهای ضعیف آمریکا در اطلاع‌رسانی
به دنبال ناکارآمدی رسانه‌های خبری آمریکا، کنگره مصوبه جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن، بازوهای رسانه‌ای آمریکا شامل رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد و شبکه رسانه‌ای خاورمیانه در شبکه جدیدی با عنوان «شبکه خبری آزادی» ادغام خواهند شد. از سوی دیگر نمایندگان کنگره با زیر سوال بردن کارآمدی شبکه VOA خواهان تغییرات اساسی در ساختار و مدیریت این شبکه تلویزیونی شده‌اند.

رونمایی دلواپسان از مستند «گام نهایی» در دانشگاه تهران
عصر دیروز مستند هسته‌ای «گام نهایی» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد. فیلمی که به گفته تهیه کننده اش، «روایتی از سیر پرونده هسته‌ای ایران طی یک دهه گذشته به ویژه بررسی توافقنامه ژنو و گام نهایی این توافقنامه» است. اگرچه امین حسنی تاکید داشت که در این فیلم دیدگاه های مختلف نسبت به این پرونده گنجانده شده اما مهمانان این مراسم و سخنران هایش مهرداد بذرپاش و ناصر نوبری بودند که در همایش دلواپسان چند روز پیش هم سخنرانی کرده بودند.

جلب اموال زنجانی برای تسویه بدهی
پس از بدقولی بابک زنجانی برای وصول چک 5/2 میلیارد دلاری که باید 6 اردیبهشت ماه بابت پرداخت بدهی وی به وزارت نفت، پاس می‌شد؛ قرار بر این شد تا اموال او برای تسویه این بدهی مصادره شود. محمد علی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نود به ایسنا گفت که اموال وی در حال شناسایی است. به گفته وی، اموال زنجانی بیش از بدهی او است اما همه اموالش در ایران نیست.

لغو مجوز دولت دهم به وزارت دادگستری توسط روحانی
در حالی که بر اساس مجوز هیئت دولت دهم در اسفندماه سال 91، حق بهره برداری از ساختمان شماره 3 شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران واقع در خیابان فاطمی تهران به وزارت دادگستری جهت استقرار سازمان تعزیرات حکومتی واگذار شده بود، بنا به پیشنهاد نعمت زاده وزیر صنعت و تایید روزهای اخیر رئیس جمهور ، این مصوبه دولت دهم لغو و ساختمان مذکور به وزارت صنعت بازگردانده شد.

استعلام از مسئولان ریاست جمهوری برای خونگیری از نوجوانان
بر اساس نامه چندی پیش یک مقام مسئول به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، وی درخواست کرده بود نظر رسمی و حقوقی این مسئولان درباره امکان دریافت خون از نوجوانانی که به سن 16 سال رسیده اند، اعلام شود که در پاسخ به نامه وی اعلام شده است که با توجه به ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی، برای انجام امور غیرمالی، رسیدن به سن بلوغ کفایت می کند و با توجه به اینکه اهدای خون امری غیرمالی محسوب می گردد، لذا خونگیری از افراد رده سنی ۱۶ سال تمام فاقد ایراد است.

انتقاد یک عضو رهپویان به دلواپسان
با وجود حضور علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و نماینده مردم تهران در همایش منتقدان مذاکرات هسته‌ای با عنوان «دلواپسان»، یکی از اعضای این تشکل سیاسی در مجلس به خبرنگار ایران گفت که این شیوه از بیان انتقادات را قبول ندارد. او با اشاره به جلسه روز گذشته مجلس که نشان می‌داد قاطبه نمایندگان مخالف اقلیت منتقد دولتند، تصریح کرد که چنین شیوه‌هایی به ضرر خود این جریان‌های منتقد تمام می‌شود. این عضو جمعیت رهپویان که در همایش مذکور شرکت نکرده بود گفت که باید از کلیات مذاکرات دفاع و حمایت شود و اگر انتقادی هم وجود دارد با ذکر دلیل، در جای خود و رعایت اصول اخلاقی باشد..

لغو سخنرانی احسان شریعتیدر دانشگاه خرم‌آباد

شرق: احسان شریعتی در صفحه «فیس‌بوک» خود خبر داده است با سخنرانی او در دانشگاه لرستان مخالفت شده. در صفحه «فیس‌بوک» شریعتی آمده است: «حراست دانشگاه خرم‌آباد با برگزاری همایشی با حضور احسان شریعتی و منتقدان و مدافعان بررسی افکار دکترعلی شریعتی مخالفت کرد.» گفتنی است روز پیش از این نیز قرار بود سیدحسن خمینی در بروجرد سخنرانی کند که با مخالفت روبه‌رو و این سخنرانی هم لغو شد. این دومین همایشی است که در استان لرستان لغو می‌شود.

نشریه اقتصادی جریان انحرافی آماده انتشار
عبدالرضا داوری نزدیک به تیم آقایان احمدی‌نژاد و مشایی، مجوز نشریه‌ ماهانه‌ای با زمینه اقتصادی دریافت کرده ‌است. قرار است در این نشریه با استفاده از مدیران اقتصادی دولت دهم، ضمن نقد سیاست‌ها و عملکرد اقتصادی دولت جدید به انتقادات اقتصادی مطرح‌شده علیه دولت احمدی‌نژاد پاسخ داده‌ شود. احمدی‌نژاد با بسیج تیم اقتصادی دولت آنان را برای همکاری با نشریه «بررسی‌های اقتصادی» تشویق کرده ‌است. نخستین شماره این نشریه در ۱۶۰ صفحه آماده انتشار شده ‌است.

دزدی از حساب مردم توسط معاون بانک
سرهنگ «علی زارعی» فرمانده انتظامی شهرستان بهار، از کشف پرونده اختلاس هفت میلیاردریالی دریکی از بانکهای این شهرستان خبر داد و گفت: متهم تمامی مبالغ برداشت شده را به حساب همسرش واریز می کرد و وی نیز با مبالغ واریزی تعدادی خودرو،خانه و مقداری طلاوجواهر خریداری کرده است.
وی افزود: بررسی های کارشناسان نشان داد، معاون شعبه طی چند مرحله مرتکب اختلاس و برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی مشتریان شعبه شده است.

دستیابی به فناوری ساخت رادار
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: «با وجود تحریم‌ها، ایران در زمره معدود کشورهایی است که به فناوری ساخت رادار دست پیدا کرده است.» به گزارش ایرنا، سرتیپ «فرزاد اسماعیلی» با اشاره به توانمندی‌ها و دستاورد‌های پدافندی، سیر تحول و بالندگی پدافند هوایی در سال‌های اخیر را مثال زدنی دانست و افزود: «ما در حوزه ساخت و طراحی سامانه‌های راداری، موشکی، پهپاد‌ها و سایر تجهیزات به دستاورد‌های قابل تأملی دست یافته‌ایم

سایت نزدیک به مشایی وزارت اطلاعات را به بی کفایتی متهم کرد!

سایت دولت بهار به همین بهانه مدعی شده است :مصاحبه جنجالی فارس با مصلحی، وزیر سابق اطلاعات بامداد امروز منتشر شد و همان طور که پیش بینی می شد، با طراحی خبرگزاری باندی فارس و نوع و چینش سوالات و نیز همراهی مصلحی، بسیاری از اتهامات سه سال اخیر اصولگرایان علیه دکتر احمدی نژاد و یارانش تکرار شد تا لبخندی بر لبان دشمنان اصلی دولت عدالت و طراحان سناریوی "جریان انحرافی” بنشیند. این سایت در ادامه با حمله به اظهارات وزیر اطلاعات نوشته است :نکته حائز اهمیت در مصاحبه فارس این است که مطلقا سوالی درباره حوادث ۹۲، انتخابات ریاست جمهوری و چگونگی روی کار آمدن دولت مورد حمایت هاشمی و خاتمی و وقایع پس از آن از مصلحی پرسیده نشد؟

وی با طرح اتهام بی کفایتی به وزارت اطلاعات مدعی شده است: او هم توضیح نداد چرا تشکیلات تحت امرش از پیش بینی نتیجه انتخابات ناتوان بود. سایت دولت بهار در ادامه مدعی شده است:همچنین وزیر سابق اطلاعات توضیح نداد که در جریان دیدارهای مکرر وی با دکتر احمدی نژاد چه گذشت و نگفت که چرا در این دیدارها وی ساعتها استدلال و اصرار داشته که رییس جمهور سابق به صحنه بازگردد و چرا تمام موجودیت جریان مورد علاقه وی از معرفی چهره جایگزین دکتر احمدی نژاد ناتوان بود!

وی در خاتمه با تکرار اتهامات گذشته جریان انحرافی علیه وزارت اطلاعات نوشته است :مصلحی همچنین توضیح نداد چه اتفاقاتی در وزارت اطلاعات رخ داده بود که دکتر احمدی نژاد را وادار به واکنش کرده بود و

اخبار کوتاه:

*وزارت حقوق بشر عراق از ایران برای یافتن 50 هزار عراقی که در جریان جنگ ایران و عراق مفقود الاثر شدند، درخواست کمک کرد.

* محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: با وجود اینکه برخی ها خواهان خروج من از متن کار هستند، همچنان به وظایف محوله خود عمل می کنم.

* وزیر دادگستری در بازدید از نمایشگاه کتاب در پاسخ به تسنیم درباره تصمیم اتخاذ شده درباره مستند «من روحانی هستم» گفت: سعی خواهیم کرد از شکایت و بگیر و ببند استفاده نشود. اما مقررات و حقوق افراد در جامعه نیز باید پاس داشته شود.

* در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی، بخش کنسولی سفارت ایران در برازیلیا با انتشار اطلاعیه‌ای از ایرانیانی که قصد سفر به برزیل را دارند خواست نسبت به دریافت روادید اقدام کنند، در غیر این صورت به کشور مبدأ باز گردانده خواهند شد.

* محمد العریفی مفتی وهابی در واکنش به انتشار ویروس کرونا در عربستان سعودی گفت: اگر به بیماری و سختی دچار شدی و بیماری تو را از کار ناتوان کرد، این بیماری در عین حال تو را از گناهانت و دیگر بیماری های موجود در بدنت پاک می کند.

* غرفه انتشارات «نصیرا» به‌دلیل عرضه کتاب‌های دیگر ناشران و تخلفات عدیده با رأی کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران، پلمب شد. «احمد کمالی‌نژاد» مدیر کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب درباره پلمب غرفه انتشارات «نصیرا» اظهار داشت: این انتشارات حدود هشت کتاب را عرضه می‌کرد که مجوز اعلام وصول آن‌ها را دریافت نکرده بود. ضمن اینکه تعدادی از آثار هم که دارای مجوز اعلام وصول بود، مشکل محتوایی داشت که در نهایت، ناشر متخلف شناخته شد و غرفه صبح امروز(دیروز) پلمب شد.»!

* «جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که به اتخاذ مواضع افراطی مشهور است، در یادداشتی که به‌‌تازگی در نشریه «نیویورک‌پست» منتشر شده، بار دیگر خواستار تلاش برای تغییر نظام در ایران شد. وی در این یادداشت که موضوع اصلی آن، بحران سوریه است، تهران را عامل اصلی ادامه این بحران معرفی کرده و نوشته است: «رژیم اسد بدون حمایت‌های اساسی ایران نمی‌توانست دوام بیاورد.»

https://shoma-weekly.ir/6bx7WL