گفته می‌شود که...

مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟!/ بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی/کنکور در استان‌های محروم حذف شد / بسته شدن 71 باب مسجد الحرام/ برخی عزل و نصبها خیانت است/ علت مرگ نیما نهاوندیان ضربه مغزی نیست/ القای ایران‌هراسی برای فروش بیشتر سلاح! و ...

دایره‌المعارفی از اطلاعات گوناگون
  روزنامه «السفیر» لبنان در یادداشتی به قلم «علی شهاب» به خصوصیات و ویژگی بارز و ممتاز مقام معظم رهبری و تدبیر ایشان درباره تحولات داخلی و منطقه‌ای اشاره کرد و نوشت: همواره یاران آیت‌الله[العظمی] سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، از توانایی ایشان در تحلیل و آینده‌نگری و موضع‌گیری مناسب درخصوص مهم‌ترین رویداد‌ها غافلگیر شده‌اند، که از آن جمله می‌توان به روند سازش پیش از ترور «اسحاق رابین»، آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی، اشغال عراق و عقب‌نشینی از آن، جنگ ۲۰۰۶ لبنان و رویداد‌های داخلی به‌ویژه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ اشاره کرد. امروز نیز رهبر، دانش و ظرافت و ژرف‌اندیشی سیاسی خود را درخصوص پرونده سوریه به عرضه گذاشته است. برخی از مسئولان ایرانی از نسل‌های اول و دوم انقلاب اسلامی نقل می‌کنند که در آغاز تحولات سوریه بعضی از مسئولان ایران معتقد بودند نظام سوریه چند ماهی بیشتر دوام نخواهد آورد؛ اما رهبر جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه این ارزیابی را قبول نکرد و به حمایت از نظام سوریه ادامه داد. باید خاطرنشان کرد این موضع‌گیری قوی ایران بود که روسیه و چین را به صف‌بندی پشت سوریه واداشت. البته این به هیچ‌وجه به معنای پذیرفتن اشتباهات صورت گرفته توسط نظام حاکم در سوریه از سوی آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای نیست.
آیت‌الله[العظمی] خامنه‌ای را می‌توان به دائره‌المعارفی تشبیه کرد که انواع گوناگون اطلاعات را در خود جای داده است. او ضمن اینکه کارشناس درجه یک مسائل نظامی و راهبردی است، مرد سیاست و عالم به موازین جهانی قدرت است و می‌تواند تمامی سرنخ‌های بازی داخلی را با تمام سختی‌هایی که دارد، در دست گیرد که رویدادهای پس از انتخابات ایران، شاهد خوبی بر آن است.

القای ایران‌هراسی برای فروش بیشتر سلاح!
  مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی آمریکا در مقاله‌ای شیطنت‌آمیز  به قلم «آنتونی اچ کوردزمن» نوشت: جدی‌ترین تهدید نظامی علیه شورای همکاری خلیج‌فارس، دستیابی ایران به موشک‌های دوربرد و حرکت ایران به‌سوی دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای است. این اندیشکده آمریکایی همچنین هدفمند و مرموزانه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به توسعه یک رویکرد مشترک و یکپارچه درباره دفاع موشکی در قالب همکاری با آمریکا تشویق کرده و آمریکا را یگانه تأمین‌کننده واقعی(!) چنین سامانه‌ای در جهان معرفی کرده است.
   این گزارش به‌گمان خود به تشریح «ضرورت دفاع یکپارچه هوایی و دریایی متناسب با تهدیدهای متعارف و غیرمتقارن ایران و نیز لزوم تمرکز بر تهدید موشکی و هسته‌ای ایران» می‌پردازد و در ادامه به ارائه رهنمودهایی برای امنیت داخلی و محافظت از زیرساخت‌ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس می‌پردازد. جالب اینکه این مؤسسه مطالعاتی آمریکایی در بحث امنیت داخلی این کشورها نیز دست از تأکید بر ایران‌هراسی بر نمی‌دارد و می‌نویسد: ایجاد یک مرکز مشترک اطلاعاتی، آموزشی و عملیاتی برای برخورد با تهدیدهای سطح پایین، افراط‌گرایی، تروریسم، خرابکاری و اقدامات کشورهایی مانند ایران ممکن است امکان‌پذیر باشد. کارشناسان معتقدند این تحلیل برای القای ناامنی در منطقه و تأمین بودجه آمریکا در شرایط بحران مالی از سوی اعراب و زمینه‌سازی برای حضور مستمر در منطقه راهبردی غرب آسیا (خاورمیانه) است.

درخواست یک کشور آمریکای لاتین از ایران برای بخشش جرائم مالی
بر اساس نامه چندی پیش یکی از کشورهای آمریکای لاتین به مسئولان دولتی، این کشور درخواست بخشش سود و جرایم بدهی های خود به ایران را داشته است که مقرر شده برای بررسی و اظهارنظر دقیق ایران در این خصوص، سوابق و مستندات و اطلاعات لازم در خصوص این موضوع از جمله محل تأمین منابع تسهیلات اعطایی توسط کارشناسان دولتی ارزیابی شود چراکه بخشش سود و جرائم نیازمند مشخص شدن محل تأمین منابع جبران آن است.

اوباما و شمر بر دیوارهای تهران
فارس:به مناسبت سالگرد حماسه 9 دی، دو تابلو در میدان ولیعصر(عج) و خیابان کریم خان زند اجرا و نصب شد.در یکی از این تابلوها، تصویری از شمر و اوباما با زیرنویس شبکه بی بی سی فارسی دیده می‌شود که در آن آمده است: «با ما باش، در امان باش».

قلب تهران را پیدا کنید!
عصر ایران:امیر اشل،فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه،ایران را در ارتباط با انتقال سلاح به غزه، مورد تهدید مستقیم قرار داد.
روزنامه الحیات اضافه کرد:برخی مقامهای ارشد نظامی و امنیتی اسراییل این اظهارات فرمانده خود و اشاره او به انتقال اسلحه از ایران به غزه را هشداری مستقیم دانستند که حمله آینده برای منع انتقال سلاح به غزه، «قلب تهران» را هدف قرار خواهد داد.

دستوریک مسئول اجرایی برای بازدیدمعلمان ازعسلویه
یکی از مسئولان ارشد اجرایی با ارسال نامه ای به وزرای نفت و آموزش و پرورش از آنها خواسته است شرایط سفر معلمان را به منطقه پارس جنوبی به منظور آشنایی با دستاوردهای کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فراهم کنند که بر این اساس مقرر شده در مرحله اول تعدادی از دبیران شیمی و فیزیک به این منطقه سفر کنند.

ترک اعتراضی سخنرانی صفار توسط معاون استاندار
شنیده شد که معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در اعتراض به سخنان صفارهرندی در انتقاد به عملکرد احمدی‌نژاد و اطرافیانش مراسم سالروز 9 دی را ترک کرد. مهر نوشت؛ مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی پیش از ظهر شنبه با حضور اقشار مختلف مردم بندرعباس در میدان انقلاب بندرعباس برگزار شد.
در این مراسم محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد. تعدادی از مسئولان استان هرمزگان از جمله گل‌محمد بامری معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نیز در این مراسم حضور داشتند که بامری در میانه سخنرانی صفارهرندی به نشانه اعتراض به بخشی از این سخنان، مراسم را ترک کرد. معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان نسبت به انتقادات صفارهرندی از دولت و همچنین برخی عزل و نصب‌ها و برخی حرف‌های مسئولان دولتی انتقاد داشت و به همین علت جلسه سخنرانی را ترک کرد.

دولت هر 9 روز بحران ایجاد می کند!
فرارو:علی دورانی فعال سیاسی اصولگرا گفت:دولت قصد دارد با این بحران آفرینی‌ها ومشکلات، ضعف خود را پوشش دهد و توجهات را از مشکلات اصلی منحرف کند.
وی افزود: دولت آقای احمدی نژاد هر 9 روز برای خود بحران ایجاد می کند.

باقی‌مانده جریان فتنه فعال است
ایسنا:اصغر زارعی رئیس سازمان حراست کل کشور با بیان اینکه موج سوم فتنه آغاز شده است،گفت: باقی‌مانده جریان فتنه در حال حاضر فعال هستند و از غفلت مسوولان استفاده می‌کنند.چرا آنها برای شرکت در انتخابات شرط می‌گذارند و دستگاه قضا با آنها برخورد نمی‌کند؟

 درگذشت پدر زهرا رهنورد
شنیده شد که یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح دیروز پدر 93ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفت. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض درمورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد اظهار کرد: از برخی شایعات منتشرشده درخصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به‌شدت متاثر هستیم. برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93ساله زهرا رهنورد دار فانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: در هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

 علت مرگ نیما نهاوندیان ضربه مغزی نیست
شنیده شد که یک مقام آگاه در پزشکی‌قانونی گفت که آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی برای علت‌یابی مرگ نیما نهاوندیان در دستور کار است و تا 2 ماه دیگر مشخص خواهد شد. سیتنا نوشت؛ ساعت 4:30 بامداد سوم دی‌ماه سال جاری تلفن پلیس 110 تهران به صدا درآمد و مرگ مرد جوانی در آپارتمانش گزارش شد، دقایقی بعد تیمی از کلانتری 137 گیشا برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند.
مأموران پس از وارد شدن به آپارتمان مرد تنها با جسد وی که روی زمین افتاده بود روبه‌رو شدند و با توجه به گذشت چندین ساعت از مرگ وی، ماجرا به بازپرس رسولی از شعبه 5 دادسرای جنایی تهران اعلام شد و وی همراه با پلیس و تیم بررسی صحنه جرم به بررسی علت مرگ پرداختند که شواهد نشان می‌داد اثری از درگیری و به‌هم‌ریختگی وسایل آپارتمان دیده نمی‌شود.
پزشکی‌قانونی اعلام کرد: معاینات نشان داده که هیچ آثار ضرب و جرح روی بدن وی وجود نداشته است و برای مشخص شدن علت مرگ، آزمایشات سم‌شناسی و آسیب‌شناسی از جسد نیما صورت گرفته است و نتایج آن نیز به‌دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد تا 2 ماه آینده اعلام می‌شود.

افتتاح چت‌روم حامیان سعید جلیلی!
شنیده شد که طرفداران سعید جلیلی روز‌به‌روز برای تبلیغات کاندیدای مورد علاقه‌شان ابتکار جدید به خرج می‌دهند. نیمروز نوشت؛ وبلاگ «کمپین دعوت از سعید جلیلی برای انتخابات 92» صفحه‌ای را به‌عنوان صفحه اتاق گفت‌وگو(چت‌روم) برای طرفداران وی تأسیس کرده است. این کمپین خود را میزبان هم‌اندیشانی می‌داند که در پی ورود جلیلی به عرصه انتخابات کشور باشند در تعریف این وبلاگ آمده است: این وبلاگ مشی و مشرب فکری نویسندگان وبلاگ تبعیت محض از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از روحانیون ولایی و انقلابی به‌خصوص شهید مطهری و علامه مصباح است.

5 ایرانی از زندان‌های مالزی آزاد شدند
شنیده شد که به‌دنبال پیگیری‌های مکرر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور 2 نفر از زندانیان زن و 3 نفر از زندانیان مرد محبوس در زندان‌های مالزی آزاد شدند. این 5 نفر پس از آزادی از زندان‌های مالزی با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده عازم میهن اسلامی شدند. بر اساس این گزارش، رایزنی‌های مجدانه بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران با دادستانی کشور مالزی، پلیس و DPP طی سه روز گذشته در آزادی این 5 نفر نقش بسزایی داشته است.

رحیمی: این خبر فتنه است
جهان:محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت 9 دی با اشاره به چند مورد از مطالبی که در روزنامه‌ها از سوی برخی افراد علیه دولت و فعالیتهای آن منتشر شده، آنها را خلاف واقع و مصداق فتنه عنوان کرد.
وی گفت: به عنوان مثال این تیتر یکی از روزنامه‌هاست که گفته بود «شعار ساده‌زیستی می‌دهند اما 120 نفر به نیویورک می‌روند». من معتقدم آنها نیز فتنه می‌کنند.
 
هیچ دولتی نمی‌تواند رکورد دولت احمدی‌نژاد را بشکند!
شنیده شد که مجید نامجو، وزیر نیرو در حاشیه کلنگ‌زنی سد مخزنی بالاخانلو در جمع مردم روستای بالاخانلو گفت: دولت‌های نهم و دهم در خدمت‌رسانی رکوردهایی را زده و کارهایی انجام داده است که بعید است در آینده کسی بتواند به این رکوردها نائل شود. ایسنا نوشت؛ نامجو درمورد فعالیت‌های دولت اظهار کرد: این دولت، دولت کار، تلاش و فعالیت است و قطع یقین در این دولت اقدامات خوبی انجام شده است و انجام خواهد شد.

پرداخت یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان!
شنیده شد که رئیس بیمارستان آتیه گفت: درحال حاضر یارانه بیمارستان‌ها از جیب کارکنان آنها پرداخت می‌شود. تسنیم نوشت؛ خلیل علیزاده گفت: سوالی که باید مطرح شود این است که چطور بیمارستان‌ها با وجود گران شدن خدمات پزشکی و از طرفی عدم افزایش منطقی تعرفه‌های پزشکی توانسته‌اند سرپا بمانند که جواب آن است که همیاری کارمندان بیمارستان‌ها موجب این ابقا است. علیزاده اظهار کرد: سال‌هاست که دولت از جیب گروه پزشکی به‌ویژه پرستاران افزایش هزینه‌های بیمارستان‌ها را جبران می‌کند که این موضوع باید خاتمه پیدا کند.

برخی عزل و نصبها خیانت است
خبرآنلاین:محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط کنونی که دشمنان به دنبال تفرقه و ایجاد اختلاف هستند، برخی حرفها و عزل و نصبها که در میان مردم نگرانی ایجاد می کند، اقداماتی خائنانه است.

بسته شدن 71 باب مسجد الحرام
الف:شرکتهای مجری پروژه توسعه مطاف در مسجدالحرام از روز پنجشنبه، اقدامهای مربوط به تخریب بخش شرقی و بخش شمالی مسجدالحرام را بر اساس نیازهای توسعه جدید آغاز کردند وبه همین علت 71 باب حرم بسته شده است.
 
مرگ یاسر عرفات در اثر ابتلا به ‌ایدز؟!
شنیده شد که روزنامه معاریو چاپ رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین شماره خود، ادعاهای تازه‌ای از مقامات این رژیم درمورد چگونگی کشته شدن یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین انتشار داده است. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ مقامات رژیم صهیونیستی پس از نبش قبر یاسر عرفات به تکاپو افتاده و با ادعایی تازه کشته شدن رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین را بر اثر انتقال ویروس ایدز به یکی از بیمارستان‌های لیبی اعلام کردند. معاریو با ادعای اینکه هنگامی که هواپیمای حامل یاسر عرفات در یکی از مناطق لیبی سقوط کرده، وی به یکی از بیمارستان‌های این کشور انتقال یافته می‌افزاید: از این طریق به وی ویروس ایدز منتقل شده است. این روزنامه همچنین به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی، اظهار می‌دارد که مرگ یاسر عرفات بر اثر مسمومیت از طریق موادشیمیایی و پلوتونیوم نبوده است.

 بازداشت یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی
شنیده شد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی به خاطر بدهی بانکی بازداشت شده است. فرارو نوشت؛ این روزها شنیدن خبر بازداشت و یا احضار مسئولان ورزشی به امری عادی بدل گشته است. پس از بازداشت کریم صفایی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، بازداشت مشاور سابق فدارسیون فوتبال، احضار رئیس فدراسیون فوتبال(کفاشیان) و رئیس سابق فدراسیون کشتی(طالقانی) خبر می‌رسد که یکی از مسئولان باشگاه پرطرفدار تهرانی نیز بازداشت شده است. این مسئول که مدت زمان زیادی از فعالیتش در باشگاه مذکور نمی‌گذرد به خاطر بدهی‌های بانکی بازداشت شده است.

بررسی نامزدی سعید جلیلی در پایداری
روح‌الله حسینیان از اعضای جبهه پایداری در گفت وگو با هفته نامه مثلث در خصوص احتمال ائتلاف با اصولگرایان گفت: جبهه پایداری خودش دارای کاندیداست و افرادی را هم در نظر گرفته که مشغول مذاکره با آنهاست و تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت. بنابراین روی ائتلاف‌ها خیلی حساب باز نکرده است. وی در بخشی از این گفت‌وگو تصریح کرد: سعید جلیلی یکی از افرادی بوده که (در جبهه پایداری)مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است. نماینده مردم تهران در مجلس همایش اخیر جبهه پایداری را مانور انتخاباتی دانست.

نظرسنجی برای نامزدی وزیر بهداشت معزول
سایت خبرآنلاین با انتشار یک نظر‌سنجی به ارزیابی وضعیت وزیر معزول بهداشت برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخته است. این سایت در این نظرسنجی از کاربران پرسیده است: «به نظر شما در صورت تایید صلاحیت وزیرسابق بهداشت توسط شورای نگهبان،آیا دکترمرضیه وحیددستجردی می تواند یکی از گزینه‌های اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری باشد؟»

هوشنگ امیراحمدی نامزد دولت در انتخابات!
هفته نامه تجارت فردا طی گزارشی از هوشنگ امیر احمدی دلال ایران و آمریکا به عنوان نامزد دولت در انتخابات آینده یاد کرد. در این گزارش به اظهارات امیر احمدی مبنی بر تایید نامزدی‌اش در انتخابات اشاره شد. بر اساس این گزارش امیر احمدی که رئیس مجموعه‌ای به نام شورای ایرانیان و آمریکاییان در پرینستون نیوجرسی آمریکاست گفته است: به‌طور رسمی مبارزه انتخاباتی را برای انتخابات سال 92 شروع کردم و الان روی آن با تیمی کار می‌کنیم. وی گفته است در ماه آگوست گذشته، ایران بوده و فعالیت‌های انتخاباتی‌اش را از طالش آغاز کرده است!

تکذیب شایعه عدم حضور رهنورد بر بالین پدر مرحومش
باشگاه خبرنگاران نوشت: یکی از اقوام زهرا رهنورد گفت: صبح شنبه پدر 93 ساله زهرا رهنورد دار‌فانی را وداع گفت. این عضو خانواده رهنورد که ارتباط نزدیکی با این خانواده داشته و دارد با اشاره به خبرهای ضد و نقیض در مورد خبر فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد گفت: از برخی شایعات منتشر شده در خصوص فوت اعضای خانواده زهرا رهنورد به شدت متاثر هستیم.
برخی رسانه‌ها بدون اطلاع دقیق از فرد فوت شده خبرهای دیگری مبنی بر فوت مادر زهرا رهنورد منتشر کرده بودند که این خبر کذب است و پدر 93 ساله زهرا رهنورد دارفانی را وداع گفته است. وی در ادامه افزود: هنگام فوت آقای صادق کاظمی، خانم رهنورد بر بالین پدرش بوده است. این فرد نزدیک به خانواده رهنورد در خاتمه افزود: پدر زهرا رهنورد سالیان سال بود که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد.

1+2+10
تسنیم:حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه 10 نامزد دیگر به ائتلاف 1+2 اضافه خواهند شد، گفت: احتمالا بهمن ماه، نامزد اصولگرایان معرفی خواهد شد.

طائب: این آقایان نامزد نشوند
مهر:حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار،گفت:کسانی‌که 9 دی را درک نکرده اند و از صف بصیرت مردم جاماندند وارد رقابتهای انتخاباتی نشوند.

مدال دکتر شیعه را به جرم مخالفت با همجنس گرائی پس گرفتند!
کاخ سلطنتی نروژ، تحت فشار صهیونیست‌ها، نشان سلطنتی تعلق گرفته به یک شیعه نروژی را پس گرفت. این مدال به پاس خدمات طولانی انسان دوستانه دکتر "تروند علی لنستاد" از بومیان نروژ تعلق گرفته بود ولی با سه دلیل مخالفت وی با رژیم صهیونیستی، مخالفت با همجنس گرائی و حمایت از جمهوری اسلامی ایران از وی پس گرفته شد. متن کامل این خبر را در صفحه 12 روزنامه امروز بخوانید.

اختلاف نظر2مفتی‌ وهابی درباره کارتون!
العالم:عادل کلبانی مفتی مشهور سعودی با محمد العریفی مبلغ وهابی درباره فساد برانگیز بودن یا نبودن یک شبکه کارتونی، دچار اختلاف نظر شدند.

کنکور در استان‌های محروم حذف شد
ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برخی جزئیات حذف کنکور در 5 هزار رشته محل دانشگاه آزاد، با بیان اینکه کنکور این دانشگاه در برخی استانهای کشور حذف شده، ادامه داد: طبق بررسیهایی که مرکز آزمون دانشگاه آزاد انجام داده، کنکور سال 92 این دانشگاه عمدتاً در استانهای محروم حذف شد.

سود مردم سوئد از تجارت کثیف دولت
در حال حاضر در سوئد انرژی حرارتی یک چهارم منازل مسکونی شهروندان از طریق سوزاندن زباله ها و تبدیل آنها به انرژی تامین می شود.  اما با توجه به کمبود زباله جهت تولید انرژی حرارتی مصرفی در منازل مردم از کشورهای دیگر زباله وارد می کند و در حال حاضر برخی از کشورها مانند انگلیس، ایرلند و دهها کشور آفریقایی به سوئد زباله صادر می کنند و این تجارت هم برای آنها سودمند است و هم سوئد. در سوئد از کودکی یاد می گیرند که هر زباله ای لزوما نباید دور انداخته شود.

نامه فراکسیون زنان مجلس به دستجردی
در نامه که فراکسیون زنان به امضای فاطمه رهبر به وزیر سابق بهداشت آمده است: ضمن ارج نهادن به تصمیم اخیر ریاست محترم قوه مجریه، انتظار می‌رفت کشور و جامعه پزشکی دست کم تا پایان دولت دهم از خدمات شما بهره می‌گرفت که با کمال تاسف چنین نشد. بدون تردید خدمات شما ستودنی و نام شما ماندنی است؛ ما نیز خدمات شما را ارج می‌نهیم و زحماتتان را گرامی می‌داریم.

واکنش ارتش به خبر بستن تنگه هرمز
امیر رستگاری با اشاره به واکنش رسانه‌های غربی در مورد اخطارهای ارتش به کشتی‌های خارجی در طول رزمایش اظهارکرد: ارتش هیچگونه اخطاری نداده است. در زمان برگزاری هر نوع رزمایش نظامی، برابر عرف بین‌المللی اعلامیه‌هایی باید برای آگاهی کشتی‌های عبوری ارسال شود تا از هرگونه آسیب‌دیدگی احتمالی جلوگیری شود. نیروی دریایی ارتش در همین راستا در زمان برگزاری رزمایش اعلامیه‌هایی در فرکانسی که برای همه کشتی‌ها قابل شنیدن باشد به کشتی‌های عبوری تجاری و نظامی محدوده رزمایش اعلام می‌شد تا در زمان‌های خاص این کشتی‌ها در این محدوده با احتیاط تردد کنند. اینگونه رزمایش‌ها برای نشان دادن توانمندی ایران در برقراری امنیت پایدار در تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند و دریای عمان است.

اخبار کوتاه          
   *  مردم بحرین که همچنان به اعتراضات مسالمت‌آمیز خود علیه رژیم آل‌خلیفه برای تحقق خواسته‌های مشروع خود ادامه می‌دهند، در اعتراض به تخریب مساجد توسط رژیم آل‌خلیفه، نماز خود را در محل مساجد تخریب‌شده برپا کردند.
   *  گزارش‌های معتبر از آغاز دور جدید تحرکات جریان فتنه با همراهی ضدانقلاب خارج از کشور و سرویس اطلاعاتی فرانسه برای سوق دادن اروپا و آمریکا به سمت اعمال تحریم‌های جدید علیه ملت ایران خبر می‌دهد.
   بر اساس این گزارش، هدف این مجموعه‌ها از این اقدام، ایجاد زمینه آشوب برای فتنه‌گران داخلی و تحت فشار قرار دادن نظام در انتخابات پیش‌رو است.
   *  «طارق هاشمی» معاون سابق رئیس‌جمهور عراق، از دخالت «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، در مسائل داخلی عراق و متهم کردن دولت نوری مالکی به طایفه‌گرایی، قدردانی کرد. هاشمی که به اتهام فعالیت‌های تروریستی چند بار به اعدام محکوم شده است، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: «موضع جسارت‌آمیز و شجاعانه ترکیه، در سخنان برادر عزیز رجب طیب اردوغان نمود یافت و امیدوارم که فقط ترکیه نباشد که با مسئولیت‌پذیری، اوضاع سیاسی عراق را می‌نگرد.» وی همچنین اظهار داشت: «ترکیه باید از حمایت و همراهی تمام کشورهای عربی به‌ویژه کشورهای خلیج‌فارس برخوردار شود.» این در حالی است که اعضای مجلس عراق در اعتراض به دخالت اردوغان در مسائل عراق، اخراج سفیر ترکیه از بغداد را خواستار شدند.
   *  شبکه‌های سوریه امروز صبح در خبری فوری اعلام کردند که عناصر مسلح و تروریست با شلیک چند خمپاره، حرم حضرت زینب(س) را هدف قرار دادند که در این حمله تروریستی، چهار شهروند شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند. منابع سوری تأکید کردند، عناصر مسلح از مزارع نزدیک به منطقه حضرت زینب(س)، این خمپاره‌ها را شلیک کرده‌اند.
   *  در حالی‌که قرار است در اواخر دی‌ماه شورای جبهه هماهنگی اصلاحات، همایشی را  با حضور نیروهای اصلاح‌طلب بر گزار کنند، اخبار رسیده از اختلافات عمیق میان گروه‌های داخلی این جبهه حکایت دارد، در این راستا، یک عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی از تردید در باره  حضور اعضای این گروه در این همایش خبر داده و نسبت به این همایش ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
   *  پایگاه اینترنتی رسمی هاشمی رفسنجانی در اقدامی قابل تأمل، در روزهای اخیر، روزشمار خاطراتی از ۹ دی ماه سال‌های گذشته را منتشر کرده است؛ این در حالی است که این پایگاه خبری هیچ اشاره به حماسه بزرگ 9 دی‌ماه 1388 نکرده است!

https://shoma-weekly.ir/joceFE