گفته می‌شود که...

مردان مجرد بالای ۴۵ سال برای خانه ثبت‌نام کنند/زعفران به کیلویی ۳۰ میلیون تومان رسید/مخبر در فضای مجازی حضور دارد؟/جبلی: نام ‌بردن از متهم در صداوسیما اکیداً ممنوع است/سردار حاجی‌زاده: رژیم صهیونیستی بهانه دستمان دهد؛ نابود می‌شود/ 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد شد و ...

مردان مجرد بالای ۴۵ سال برای خانه ثبت‌نام کنند

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصویب هیئت وزیران امکان ثبت نام مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص مجرد در طرح جهش تولید و تامین مسکن فراهم شد؛ پیشنهاد ثبت نام دیگر مجرد‌ها که سن کمتری دارند نیز به شرط تاهل در زمان تحویل ارائه شده که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود.
وضع متعادل؛ توصیف وزیر از میزان ذخایر کالاهای اساسی در کشور

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: «بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی، ناشی از عدم برنامه‌ریزی در یک سال گذشته است. در زمان تحویل امور به دولت سیزدهم، ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی با کمبود شدید مواجه شده بود که خوشبختانه نسبت به تأمین کالا برای ذخایر کشور اقدام شد و اکنون در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد. با محموله‌هایی که طی هفته‌های گذشته وارد کشور شده است، میزان ذخایر کالاهای اساسی وضع متعادلی پیدا کرده است. بااین‌حال هیجانات مقطعی و برخی تخلفات افراد سودجو می‌تواند بر بازار تأثیر بگذارد، ولی سعی بر این است که با حداکثر توان جلوی آن گرفته شود».
زعفران به کیلویی
۳۰ میلیون تومان رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۱۹ میلیون تومان و حداکثر ۳۰ میلیون تومان و حداقل قیمت هر مثقال زعفران دسته در مغازه برای مصرف کننده ۱۱۰ هزار تومان، سرگل ۱۴۰ هزار تومان و نگین ۱۷۰ هزار تومان است.
موقعیت صدها تأسیسات راهبردی رژیم صهیونیستی لو رفت
!

حساب کاربری «اینتل اسکای» خبر داده ارتش رژیم صهیونیستی زمانی که قصد داشته فهرستی از مراکز آزمایش کرونا را منتشر کند، به اشتباه موقعیت جغرافیایی پایگاه‌های نظامی و امنیتی حساس خود را به اشتراک گذاشته است. فایل افشا شده صدها پایگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی ازجمله برج‌های دیدبانی، بنادر نیروی دریایی، اماکن امنیتی، پناهگاه‌های نظامی، انبارهای تسلیحاتی و پایگاه‌های نیروهای هوایی را بر روی نقشه نشان می‌دهد.
مخبر در فضای مجازی حضور دارد؟

دستیار ویژه معاون اول رییس‌جمهوری تاکید کرد: معاون اول رییس‌جمهوری هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی چه توییتر و چه اینستاگرام ندارد. کاوه اشتهاردی در حساب کاربری خود در صفحه توییتر نوشت: جناب آقای دکتر محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهوری هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی چه توییتر و چه اینستاگرام ندارند. اکانت‌هایی که به نام ایشان فعالیت می‌کنند نیز مورد تایید نیستند.
ساخت‌وساز مسکن توسط شرکت‌های خارجی قوت گرفت

وزیر راه گفت: «در راستای ورود فناوری‌های نوین ساخت‌وساز مسکن، مذاکره با چینی‌ها ادامه دارد. البته قرار نیست که چینی‌ها کارگر به ایران بیاورند یا مهندس یا مصالح ساختمانی وارد کشور کنند. شرکت‌های خارجی پیشنهاد ساخت‌وساز با قیمت‌های پایین‌تر از داخلی‌ها می‌دهند این نشان می‌دهد کار علمی و فناوری در خصوص ساخت‌وساز مسکن انجام نشده است. بااین‌حال استفاده از توان داخلی در اولویت قرار دارد».
جبلی: نام ‌بردن از متهم در صداوسیما اکیداً ممنوع است

رئیس صداوسیما طی بخشنامه‌ای به معاونت سیاسی این سازمان، نوشت: «در برنامه‌های زنده و ضبطی اعم از گفت‌وگو محور، خبر و گزارش خبری، مستند، ترکیبی و نیز مطالب مکتوب، تشهیر اشخاص حقیقی به شیوه‌های مختلف اعم از نام بردن، نمایش مشخصات شامل عکس، گرافیک و نیز کنایه صریح در شرایطی که جرم قطعی توسط مراجع ذی‌صلاح رسماً اعلام نشده است، اکیداً ممنوع است».

سردار حاجی‌زاده: رژیم صهیونیستی بهانه دستمان دهد؛ نابود می‌شود

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم یادواره شهادت حاج حسن تهرانی مقدم گفت: «امروز امنیت کشور مثال‌زدنی است و لزومی ندارد درباره حد توانمان حرف بزنیم به‌اندازه کافی دشمنان می‌گویند که امروز بیایید راجع به موشک مذاکره کنیم. پهپادهای ایران خاری بر چشم دشمنان شده است و می‌گویند این‌ها را باید محدود کنیم. مقامات رژیم صهیونیستی می‌دانند که آن‌ها می‌توانند آغازکننده باشند ولی پایان کار با ماست. پایان این کار نابودی رژیم صهیونیستی است. اگر آن‌ها بهانه دست ما بدهند، نابود خواهند شد. بین همه کشورهای دنیا تنها حکومت و رژیمی که راجع به بقاء، موجودیت و ادامه حیات صحبت می‌کنند و دورهم جمع شده و هم‌اندیشی می‌گذارند؛ رژیم صهیونیستی است. رژیمی که راجع به موجودیتش صحبت می‌کند، محکوم به نابودی است و نمی‌تواند راجع به کشور دیگری سخن بگوید، تهدیدات مقامات این رژیم بیشتر مصرف داخلی دارد».
نسخه‌پیچی تکراری برای اقتصاد کشور ممنوع

«خوش‌چهره» کارشناس اقتصادی می‌گوید: «در جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان، طرح حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح بود. آقای رئیس‌جمهور دغدغه‌ها را شنیدند و گفتند که برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی عجله‌ای نداریم و ممکن است ارز ۴۲۰۰ تومانی را تا سال ۱۴۰۱ حفظ کنیم. حفظ ارز ۴۲۰۰ تومانی به مفهوم تأیید وضع موجود نیست اما اینکه بعضی نگاه‌ها به سمت شوک‌های ارزی و خصوصاً گران کردن حامل‌های انرژی است که بحثش این روزها داغ است، بسیار اشتباه است و آثار تورمی سنگین دارد. نسخه‌های نخ‌نما و تکرار شده را نباید دوباره تکرار کنیم؛ روش شوک ارزی جواب نداده و نباید دوباره تکرار شود».
وزیر نیرو: با بی‌سابقه‌ترین خشک‌سالی مواجهیم

«محرابیان» در جمع کشاورزان اصفهان گفت: «از دولت گذشته سدهای خالی و پروژه‌های تعطیل به ارث رسیده است. اگر پروژه‌های حوضه زاینده‌رود در زمان خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد این‌همه رنج نبودیم. در حال پشت سر گذاشتن سالی هستیم که در ۵۲ سال گذشته خشک‌ترین سال‌ها بوده است».
دسترسی دولت به درآمدهای ارزی بیشتر شد

خبرهای دریافتی از دولت حاکی است، ضمن مدیریت بخشی از مصارف و هزینه‌های دولت، اقدامات مهم و جدیدی برای افزایش صادرات نفت و فرآورده بدون توجه به فرایند مذاکرات سیاسی انجام شده که موجب افزایش ماهانه صادرات نفت ایران طی سه ماه گذشته شده است. همچنین دسترسی ایران به منابع ارزی هم افزایش داشته است که درنهایت منجر به این شد، دولت بدون استقراض، بودجه خود را تأمین کند.

ترس از انصارالله، سعودی را دست به دامن شورای امنیت کرد

سفیر عربستان در یمن، هفته گذشته نشستی را با نمایندگان پنج کشور عضو دائم شورای امنیت برگزار کرد. نمایندگان این پنج کشور هم بیانیه‌ای درباره توقف درگیری‌ها در استان مأرب یمن صادر کرده و سه عضو انصارالله را به «مشارکت در رهبری عملیات‌های نظامی حوثی‌ها که تهدیدکننده صلح، امنیت و ثبات یمن است»، متهم کرده و آن‌ها را در لیست تحریم خود قرار داد. اقدام غیرعادلانه این شورا در حالی است که طی روزهای اخیر عربستان برای ممانعت از پیشروی میدانی انصارالله در مأرب، اقدام به حملات سنگین هوایی به صنعا کرده است. بااین‌حال، انصارالله در واکنش به بیانیه شورای امنیت، اعلام کرد: «تا آزادسازی آخرین وجب از خاک یمن به عملیات نظامی ادامه میدهیم». ارتش یمن تاکنون ۱۲ شهر استان مأرب را آزاد کرده و تنها دو شهر هنوز تحت کنترل کامل نیروهای مردمی درنیامده است. «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه سابق آمریکا در امور غرب آسیا با اذعان به سیاست‌های شکست‌خورده این کشور و حامی آن (عربستان) در یمن، پیروزی انصارالله بر شهر مأرب را مسئله چند ساعت یا چند روز دانسته است. او با بیان اینکه، نبرد در اطراف این شهر تمام‌شده تلقی می‌شود، اظهار داشت: «جنگ در مأرب نقطه عطفی خواهد بود و سقوط این شهر یعنی پیروزی حوثی‌ها در جنگ».
رژیم صهیونیستی: توافق بد با ایران بهتر از شکست نظامی است

«حالوتس» رئیس اسبق ستاد مشترک رژیم صهیونیستی گفت: «مقابله با ایران باید توسط یک ابرقدرت انجام شود، نه اسرائیل! توافق بد با ایران بهتر از جنگ منتهی به شکست است. باید امیدوار باشیم کشورهایی که مذاکرات را پیش می‌برند بتوانند به توافقی دست یابند که نظارت دقیق بر فعالیت‌های ایران را محقق کند».
عاملان دست‌کاری در انتخابات عراق

دیروز شمار قابل‌توجهی از معترضان در شهر البصره (جنوب عراق) و منطقه سبز بغداد تجمع کرده و علیه «تقلب» و «دست‌کاری» در انتخابات پارلمانی اخیر شعار دادند. معترضان، آمریکا و امارات را عاملان اصلی دست‌کاری در نتایج انتخابات پارلمانی عراق می‌دانند.
توافق برای پیگیری خواسته‌ها در کمال آرامش
!

جریان صدر با اعلام اینکه تحولات روزهای اخیر عراق روند تشکیل دولت را تسریع کرده است، از توافقاتی سیاسی برای تشکیل دولت جدید در عراق خبر داد. عصام حسین از رهبران جریان صدر در سخنانی گفت: «تشدید تنش‌ها بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و هدف قرار دادن منزل مصطفی الکاظمی، بدین معناست که برخی می‌خواهند عراق به سمت درگیری سوق داده شود». هرچند جریان صدر می‌گوید در نشست دوشنبه‌شب هیئت چارچوب هماهنگی شیعی با سران عراق حضور نیافته است اما نمایندگان چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق، ۱۷ آبان ۱۴۰۰ در دیدار با برهم صالح رئیس‌جمهور، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق برای عبور کشور از بحران جاری به توافقات مهمی دست یافته‌اند که مهم‌تری آن‌ها عبارت‌اند از: «کاهش تنش و توقف تحریک فضای رسانه‌ای از همه طرف‌ها، پاک کردن تمام جلوه‌های تحریک‌کننده (تنش‌زا) در خیابان‌ها، حرکت به سوی آرام‌سازی و رفع نگرانی در مردم و ارسال پیام‌های اطمینان‌بخش به شهروندان عراقی و جستجوی راه‌های قانونی برای بحران نتایج انتخابات که اعتماد را به همه طرف‌های بازگرداند».
ادعای اف‌بی‌آی درباره هکرهای ایرانی

اف‌بی‌آی مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی فرستاده و شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید به دست آن رسیده، مدعی شده هکرهای ایرانی وب‌سایت‌های مجرمان سایبری را برای یافتن اطلاعات حساس به سرقت رفته از سازمان‌های آمریکایی و خارجی جستجو کرده‌اند که می‌تواند در تلاش‌های آینده برای هک این سازمان‌ها مفید باشد.به ادعای توصیه هشتم نوامبر اف‌بی‌آی، هکرهای ایرانی به انجمن‌های دارک-وب علاقه نشان داده‌اند؛ جایی که کلاهبرداران اینترنتی اطلاعات قربانیان خود مانند ایمیل‌های سرقت شده و پیکربندی‌های شبکه را درز می‌دهند. به گزارش سی‌ان‌ان، اف‌بی‌آی نگران است که گروه هکر ایرانی از این اطلاعات برای طراحی راه‌هایی به منظور ورود به شبکه‌های شرکت‌های آمریکایی در آینده استفاده کند.
3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران آزاد شد

«علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: «‏کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیراً بیش از 3.5 میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل‌توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است».
وزیر نفت: «بدمصرف‌ها» قطعا جریمه می‌شوند

وزیر نفت گفت: طبق مصوبه هیئت دولت، ما هیچ افزایش قیمتی را در گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت، ولی بدمصرف‌هایی که ۲۵ درصد مردم هستند و بیش از ۵۰ درصد گاز را مصرف می‌کنند، قطعا جریمه خواهند شد. به گزارش فارس، جواد اوجی در حاشیه بازدید سرزده از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: اکنون حدود ۴۹۰ میلیون مترمکعب گاز در روز در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می‌شود که در دوره مشابه سال گذشته این رقم ۳۵۰ میلیون مترمکعب در روز بوده است. به بیان دیگر نسبت به سال گذشته مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع غیرعمده ۱۴۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. اوجی گفت: روی صحبت بنده برای افزایش قیمت گاز با ۲۵ درصد از مشترکانی است که حدود ۵۰ درصد مصرف گاز کشور را دارند. هیئت دولت مصوبه‌هایی داشت که البته طبق این مصوبه‌ها هیچ افزایش قیمتی را در گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت، ولی برای مشترکان بدمصرف گاز که ۲۵ درصد جمعیت کشور هستند و بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده‌اند، جرایمی دیده شده است.

‌اخبار روزانه:
*
احمدی نژاد در جمع هوادارانش در بوشهر:من از آن دسته افرادی هستم که معتقدند آینده بسیار درخشان و روشن است.علت اصلی چنین باوری، آن است که مسببین وضع موجود در آن آینده جایی ندارند.
*رسانه‌های لبنانی خبر دادند که وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده پس از سفر به تهران وارد بیروت خواهد شد.منابع لبنانی گزارش دادند که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد
. روزنامه«الجمهوریه»، ، در این خصوص خبر داد که وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه آتی پس از سفر به ایران وارد بیروت خواهد شد.با این حال، به اینکه این مقام ترکیه‌ای در ایران با چه کسانی دیدار خواهد کرد و با چه هدفی وارد تهران خواهد شد، اشاره‌ای نشده است.این روزنامه لبنانی اضافه کرد که مولود چاووش اوغلو پس از ورود به بیروت با بسیاری از مقامات عالی‌رتبه لبنان دیدار خواهد کرد تا بار دیگر بر حمایت ترکیه از دولت این کشور تأکید کند.

*علی مطهری در توئیتر خود نوشت: امتناع ⁧ایران ⁩از ⁧مذاکره ⁩مستقیم باآمریکا ⁩برای بازگشت به برجام یک خطای آشکار و صرفاً یک ژست انقلابی‌گری ضد مصالح ملت است. در این چند سال معلوم شد که اروپا و چین و روسیه کاره ای نیستند. اگر ترور و شهادت سردار سلیمانی را مانع می دانید، قصاص قاتلان او در جای خود محفوظ است.

*سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد. غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از تصویب طرح تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.وی افزود: در جلسه اخیر کمیسیون اقتصادی پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان در نهایت طرح تفحص از از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به رأی اعضا گذاشته شد که با اکثریت آرا به تصویب رسید.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پس از تصویب در کمیسیون اقتصاد، طرح مذکور جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه می شود که در صورت تصویب از سوی نمایندگان، اعضای هیات تعیین و روند تفحص از اتاق بازرگانی آغاز خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/ZZBqvJ