گفته می‌شود که...

مرخصی یکماه رئیس جمهور! /اهانت به پرچم مقدس ایران در هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک/ کلاه پهلوی تذکر گرفت/ احتمال درگیری آمریکا و رژیم صهیونیستی/ خطر خرید«صفار الزعفران»برای حجاج /کمپین ایرانی‌های جین‌پوش علیه نتانیاهو و ...

تردید ضدانقلاب درباره سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت

 رادیو فردا، از رسانه‌های ضدانقلاب، در برنامه‌ای، به بررسی نسبت‌هایی پرداخت که هاشمی رفسنجانی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا به امام خمینی(ره) داده بود و از مهمانان پرسید: «آیا واقعاً هاشمی چنین چیزی را از آیت‌الله خمینی شنیده؟» است. در این برنامه، حسن شریعتمداری، از اعضای گروهک حزب خلق مسلمان و از مرتبطان با لانه جاسوسی سابق آمریکا، در پاسخ گفت: به نظر نمی‌آید که آقای خمینی این رویه‌ای که هاشمی رفسنجانی امروز می‌خواهد به او نسبت بدهد را واقعاً در آن دوران نمایندگی می‌کرده است. همچنین مهدوی آزاد، از روزنامه‌نگاران فراری به رادیو فردا، گفت: هاشمی نقش سنگرشکن و صف‌شکن را ایفا می‌کند. هم مواضع اخیر هاشمی در مورد سوریه، هم حرف‌‌های او در مورد آزادی شبکه‌های اجتماعی مثل «فیس‌بوک»، هم در مورد اینکه ما کاسه داغ‌تر از آش نیستیم به نسبت اسرائیل و هم حرف‌های او درباره رابطه با آمریکا در واقع در همین راستاست! گفتنی است به‌تازگی همین سخنانی که آقای هاشمی هر از گاهی در سخنرانی‌ها و نوشته‌هایش به حضرت امام(ره) نسبت می‌دهد، سبب شده که سیزده نماینده مجلس آقایان مهدی کوچک‌زاده، اسماعیل کوثری، جواد کریمی قدوسی، احمد آریایی‌نژاد، بهرام بیرانوند، حمید رسایی، ابوالقاسم جراره، بیژن نوباوه، نصرالله پژمان‌فر، طاهری، سیدمحمود نبویان، محمدعلی موسوی و احمد سالک کاشانی، به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره لزوم اعمال رعایت قانون به‌طور مساوی برای همه، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی در مورد ممیزی کتاب تذکر دادند.

وقتی شیوخ منطقه زیراب هم را می‌زنند!

 فعالان اجتماعی قطری به‌تازگی نواری صوتی از شیخ «حمد بن‌جاسم بن‌جبر آل‌ثانی»، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر، در پایگاه‌‌های مختلف اینترنتی پخش کرده‌اند که در آن، شیخ حمد از توطئه‌‌های قطر برای ایجاد شکاف و اختلاف در ارتش مصر سخن می‌گوید. نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در این نوار صوتی تأکید کرده که هدف از این توطئه‌ها، ممانعت از گرایش بیش از پیش ارتش مصر به عربستان سعودی است و در این راه تلاش شده تا جای ممکن، شخصیت‌هایی در این ارتش به مقام و سمت دست یابند که هوادار قطر و آمریکا و انگلیس باشند. شیخ حمد در این نوار صوتی تأکید کرد که نظامیان رده اول مصر تماماً به عربستان سعودی وفادار هستند و سعودی‌ها در آن‌ها نفوذ بسیاری دارند؛ به همین دلیل، دوحه تمرکز خود را بر نفوذ در نظامیان درجه دو ارتش مصر متمرکز کرده بود و در این راه تلاش بسیار کرد تا با رفع نیازهای مالی آن‌ها، زمینه نفوذ در آن‌ها را فراهم کند. همچنین وی در این نوار صوتی می‌گوید که طی دیدارش با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، با آن‌ها، درباره امکان تغییر قدرت در عربستان سعودی سخن گفته که با مخالفت شدید دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیس مواجه شده است. شیخ حمد دلیل این مخالفت انگلیسی‌ها را این امر می‌داند که لندن معتقد است که برکناری آل‌سعود در عربستان، روی کار آمدن اسلام‌گرایان در این کشور را به دنبال دارد که گزینه مورد نظر لندن نیست. نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر تأکید کرده که آن‌ها در حال بررسی تغییر قدرت در عربستان با سرویس‌‌های اطلاعاتی آمریکا هستند.

فعالیت گسترده وهابیت تکفیری در عراق

 شبکه تلویزیونی «الانوار 2» گزارشی تصویری از خانواده‌های شیعیان عراق که عناصر گروه‌های وهابی و تروریستی القاعده این روزها آنان را از منازلشان بیرون می‌کنند، تهیه کرده و در این گزارش، مصاحبه‌هایی را با این خانواده‌ها که عمدتاً از منطقه یوسفیه و لطیفیه در جنوب بغداد هستند، انجام داده است. در این گزارش، روایت‌های هولناکی نقل شده است که از اقدام جنایتکارانه تروریست‌های وهابی از چگونگی کشتار کودکان و مردم این مناطق خبر می‌دهد. همچنین در این مناطق، بعد از کوچاندن مردم، پرچم‌هایی از القاعده و به‌ویژه در منطقه «المبازل» به اهتزاز در آمده است. از سوی دیگر، پایگاه خبری نهرین‌نت نیز در مصاحبه‌ای که با چند خانواده رانده‌شده از یوسفیه انجام داده آورده است عناصری از القاعده که در حال یورش به منازل و مزارعشان بودند، می‌گفتند: از این پس، دیگر شیعه‌ای وجود نخواهد داشت و عراق سنی- وهابی خواهد بود که خاک آن متعلق به آل‌سعود می‌شود و این کشور به‌زودی به عربستان می‌پیوندد! این در حالی است که منابع آگاه بارها اعلام کردند که دستان آل‌سعود در حوادث و انفجارهای سریالی تروریستی که از چند ماه گذشته، امنیت و ثبات عراق را هدف قرار داده، کاملاً واضح و مشهود است.

مرخصی یکماه رئیس جمهور!
دولت آرژانتین اعلام کرد؛ کریستینا فرناندز، رئیس جمهور این کشور می بایست به دلیل آسیب غشای مغزی یک ماه از کار دست کشیده و استراحت کند.پزشکان فرناندز اعلام کرده اند که او نیازی به بستری شدن ندارد اما ضروری است که به مدت یک ماه برای درمان در خانه به طور کامل استراحت کند.سخنگوی دولت آرژانتین اعلام کرده است که در ماه اوت ضربه سختی به سر رئیس جمهور این کشور وارد شده است.
خطر خرید«صفار الزعفران»برای حجاج
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه،گفت: مصرف پودرهای زعفران عربی که با عنوان «صفارالزعفران» در کشور عربستان تولید وعرضه می‌شود، آسیب جدی به کلیه و کبد انسان وارد می‌کند.دکتر قباد محمدی اظهارکرد: این ماده از نوعی رنگ شیمیایی تولید و با نام ” صفار‌الزعفران ” در کشور عربستان عرضه می‌شود و به علت افزایش قیمت زعفران در چند سال اخیر این ماده رنگی توسط حجاج بیت‌الله الحرام خریداری و در مراکز تهیه و تولید مواد غذایی از جمله رستوران‌ها، قنادی‌ها، پولک و نبات پزی‌ها و دیگر مراکزی که نیاز به زعفران دارند و حتی توسط خانواده‌ها به جای زعفران مصرف می‌شود.
دستوردولت به وزارت خارجه برای فروش«کوچه نظام»
بر اساس تصمیم وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که طی روزهای اخیر به تصویب رییس جمهور نیز رسیده است، وزارت امور خارجه نسبت به فروش شش دانگ ساختمان معروف به «کوچه نظام» واقع در میدان تجریش خیابان دربند به مساحت ۷۷۴ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیانی اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز خواهد کرد.
نابینایان به یک شرط می‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نابینایان به شرط داشتن یک دست می‌توانند کاندیدای انتخابات مجلس شوند.عبدالرحمان رستیمان عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح اصلاح بند(6) ماده(28) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که براساس این طرح امکان کاندیداتوری نابینایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم خواهد شد، اظهار داشت: امکان کاندیداتوری نابینایان در انتخابات مجلس، امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد و قرار شد که نابینایان به شرط اینکه دو دستشان معلولیت نداشته باشد و حداقل یک دستشان معلول نباشد، می‌توانند در انتخابات مجلس کاندید شوند.
مرگ بر ضد ولایت فقیه را حذف کنید!

خبر دیگر اینکه  پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی متن خاطره ایشان را بر روی سایت قرار داه است در این متن آمده است:

عصر احمدآقا آمد و نوار سخنان‌ آقای‌ [آیت‌الله‌ العظمی‌ محمدرضا]گلپایگانی‌را آورد و گوش‌ دادیم‌. به‌ شعار ”مرگ‌ بر ضد ولایت‌ فقیه" اعتراض‌ دارند و از مجلس‌ می‌خواهد که‌ در تشخیص‌ ضرورت‌ و موضوعات‌ احکام‌ ثانویه‌، دقت‌ و وسواس‌ داشته‌ باشد، ولی‌ با خضوع‌ و احترام‌صحبت‌ کرده‌اند. من‌ هم‌ در نمازجمعه‌ از ایشان‌ تشکر کردم‌. قرار شد با مشورت‌ با امام‌ سخنان‌ایشان‌ پخش‌ شود.احمد آقا اطلاع‌ داد که‌ امام‌ موافقند.

تمدید اشتغال به کار برخی مدیران مشهور اجرایی
بر اساس تصمیم روزهای اخیر وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت که به استناد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ابلاغ شده، اشتغال به کار افرادی چون سیدرضا اکرمی در نهاد ریاست جمهوری، سید مصطفی هاشمی طبا در وزارت ورزش و جوانان، سید کاظم میرولد در وزارت کشور و مهدی حجت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل این که بازنشسته هستند به مدت یکسال مجاز اعلام شده است.

بدهی بیمارستان‌ها به قصاب و بقال!
وزیر بهداشت و درمان پزشکی می‌گوید بیمارستان‌ها در شرایط «بد اقتصادی» قرار دارند و روسای بیمارستان‌ها به قصاب و بقال بدهکارند و از آن‌ها فرار می‌کنند!، ‌بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی الان تعطیل هستند.
رانت 36 میلیاردی در ساختمان المپیک 2
خبر اول اینکه فارس خبر داده؛ فرزندان آقای «ع» یکی از مسئولان دولت دهم وقتی که قرار بر فروش ساختمان المپیک دو می‌شود، ساختمان مذکور را به مبلغ 4 میلیارد و یکصد میلیون تومان خریداری می‌کنند. گفته می‌شود ساختمان مذکور حداقل 40 میلیارد تومان می‌ارزد.

 سفارش دسته گل‌های میلیاردی عروس در کرمان

صرف هزینه‌های گزاف برای حریرآرایی، گل آرایی، پرواز با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه کرمان و گرفتن فیلم عروسی از فراز آسمان، نمونه‌ هزینه‌های اضافی در برخی مراسم‌های عروسی در این استان است. سفارش دسته گل عروس چندصد میلیونی تا میلیاردی است که از طلا و جواهرات با عیار بالا و نایاب تزیین می شود.
قول معاون اول در فیسبوک
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در فیس بوک خود نوشته؛ هفته گذشته با پنج تن از بانوان فعال در عرصه اجتماعی دیدار داشتم. خانمها: بروجردی، شجاعی، امانی، جلودارزاده، و فائزه هاشمی جملگی از اینکه در انتصاب معاون رئیس جمهور در امور بانوان تاخیر شده گلایه داشتند و در عین حال به عملکرد دستگاههای اجرایی هم انتقاد جدی داشتند که چرا به توصیه رئیس جمهور و دولت مبنی بر استفاده از بانوان شایسته در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی عمل نمی کنند. حرف حسابشان این بود که بالاخره بانوان نیمی از جامعه ما هستند و در بین آنها متخصصین و افراد شایسته ای هستند که مدارج علمی بالایی را طی کرده اند. می گفتند که چرا از این افراد زبده در مدیریت دستگاه های تخصصی استفاده نمی شود.من هم که دیدم حرف حساب جواب ندارد لذا قول دادم هر دو موضوع را پیگیری کنم.
نمایندگان ایران و امریکا در هرات دیدار نکردند
شنیدیم که یک مقام آگاه در سفارت ایران در کابل در واکنش به خبر برگزاری کنفرانسی در افغانستان با عنوان «دومین کنفرانس بین‌المللی گفت‌و‌گوهای امنیتی» به‌خصوص اظهارات مسئول برگزاری این نشست درباره دیدار سه جانبه نمایندگان ایران، افغانستان و امریکا در حاشیه آن، با رد این خبر گفت: هیچ نماینده‌ای از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت نکرده است.
کمپین ایرانی‌های جین‌پوش علیه نتانیاهو
روزنامه نیویورک تایمز امریکا با انتشار گزارشی، نوشت در پی مصاحبه اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با شبکه خبری بی‌بی‌سی و برخی اظهارات نادرست وی در زمینه سبک زندگی ایرانیان، بسیاری از کاربران ایرانی توئیتر با راه انداختن یک کمپین، اعتراض خود را به اظهارات نخست وزیر اسرائیل نشان دادند. نیویورک تایمز می‌نویسد پس از اظهارات نتانیاهو مبنی بر این که ایرانیان نمی‌توانند آزادانه زندگی کنند، مثلاً آنها نمی‌توانند شلوار جین بپوشند، موزیک غربی گوش دهند و انتخابات آزادانه‌ای داشته باشند، موجی از کاربران توئیتر در ایران با گرفتن عکس‌های خود در حالی که شلوار جین پوشیده‌اند، به این سخنان اعتراض کردند. نیویورک تایمز درباره بی‌اساس بودن ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، نوشت: بنیامین نتانیاهو با ارائه اطلاعات نادرست درباره وضعیت کنونی ایران، اشتباهی فاحش مرتکب شد که موج تمسخر در شبکه‌های مجازی را ایجاد کرده است.

وقتی که تلف شد
مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به روند بررسی پرونده شکایت حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد گفت: اقدامات و بررسی‌های کمیسیون اصل 90 در زمینه سفر خانواده بقایی به نیویورک براساس قانون و مربوط به اصل 90 قانون اساسی بوده بنابراین این شکایت از اول هم نه وجه قانونی و نه موضوعیت داشت اما دوستان این شکایت را مطرح کردند که در واقع وقت خود را تلف کرده‌اند. سخنان نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 و علی پورمختار رئیس این کمیسیون و اصرار آنها بر حضور خانواده بقایی در سفر به نیویورک سبب شد که بقایی از این سه نماینده مجلس به قوه قضائیه شکایت کند.
کشف فرش‌هایی با تصاویر مستهجن
عده‌ای از افراد سودجو با شناسایی افرد مستضعف و فقیر و با سوء استفاده از وضعیت اقتصادی این افراد و خانواده‌ها تلاش می کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.برخی از این افراد با ارائه نقشه‌های مستهجن قالی به برخی قالی‌بافان مستضعف از آنان می خواهند تا فرش‌هایی با نقشه‌ای که در اختیارشان است ببافند. در حال حاضر تعدادی از فرش‌هایی که حاوی تصاویر مستهجن است از سوی نیرو‌های امنیتی در کردستان کشف ‌و ضبط شده است.
موج سوم تروریسم نوین
روز گذشته سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا، علی شمخانی گفت: امروز کشور عراق در معرض تهدید الگوی نظام یافته‌ای از خشونت حاصل از تفوق رویکردهای امنیتی، سیاسی و فرقه‌‌ای بر ارزش‌های انسانی، دینی و اخلاقی است. او زمینه‌های ایجاد و فعالیت موج سوم تروریسم نوین به‌عنوان تهدیدی فراگیر برای صلح و امنیت جهانی در فضای استحاله باورهای اصیل انسانی را در حال شکل‌گیری دانست و افزود؛ با وجود اظهارات مسئولان کشورهای تاثیرگذار بر روندهای بین‌المللی و تبلیغات وسیع آنان در زمینه مبارزه با تروریسم، اراده‌ای برای مبارزه با این پدیده شوم و آثار مخرب و ویرانگرآن در سطح جهانی دیده نمی‌شود.
پیشنهاد عجیب
فرارو: دکتر حسین راغفر، استاد دانشگاه گفت: ارزیابی‌های بنده نشان می‌دهد حداکثر 30 میلیون نفر در کشور استحقاق دریافت یارانه دارند. به عبارت دیگر 45 میلیون نفر باید از دریافت یارانه حذف شوند.

احتمال درگیری آمریکا و رژیم صهیونیستی
ایران هسته ای: «جفری گلد برگ» یک تحلیلگر یهودی در آمریکا که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد، فاش کرد که آمریکا و اسراییل بهار آینده درباره برنامه هسته‌ای ایران با هم درگیر خواهند شد.

احتمال دیدار رئیس فیفا با روحانی
عصرایران: رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال 15 آبان به ایران خواهد آمد و به احتمال فراوان با رئیس‌جمهور کشورمان نیز دیدار خواهد داشت
با من مشورت نکردند
به گزارش خبرگزاری دانشجو، آیت الله علم الهدی در حاشیه دیدار مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا کنون در خصوص انتخاب استاندار با بنده هیچ مشورتی صورت نگرفته است اظهار داشت: با توجه به جریاناتی که در مشهد نفوذ دارند دولت باید شخصی را در مشهد به عنوان استاندار انتخاب کند که مقبولیت داشته باشد. چنانچه شخصی را به عنوان استاندار انتخاب کنند که مقبولیت نداشته باشد آن شخص نمی‌تواند موفق باشد. در صورتی که این امر حاصل نشود و شخصی که مقبولیت ندارد برگزیده شود شهر به تنش کشیده خواهد شد.

احزاب موضوع نشست شورای هماهنگی اصلاحات
حسین کمالی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در جلسه این شورا موضوعاتی همچون وضعیت فعلی و آینده خانه احزاب، نحوه فعالیت احزاب در کشور با توجه به سیاست‌های دولت یازدهم، انتصاب مدیران در بخش‌های مختلف، حقوق شهروندی و رابطه احزاب با دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه مقرر شد، مسائل و موضوعات مهم و مطرح در جامعه مورد بررسی قرار گرفته و طی یک برنامه زمان‌بندی شده، به‌طور جداگانه پیگیری شوند.

فیس‌بوک فیلتر می‌ماند

شنیده شد که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم رفع فیلتر فیس‌بوک خبرداد. محمود واعظی درمورد رفع فیلتر فیس‌بوک گفت: به هیچ وجه قرار نیست فیس‌بوک رفع فیلتر شود، وزرایی هم که در این شبکه عضو هستند خود باید جوابگوی قانون باشند. وی در ادامه درمورد افزایش تعرفه تلفن ثابت ازسوی شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: هرگونه افزایش تعرفه تلفن‌ثابت طبق سخنان گذشته غیرقانونی است، ما حتما این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر شرکت مخابرات اقدام به این امر کرده باشد، تذکر می‌گیرد.

وصال، مدیرمسئول شهروند شد

شنیده شد که با حکم رئیس جمعیت هلال احمر، عبدالرسول وصال به عنوان «سرپرست روزنامه شهروند» منصوب شد. انتخاب نوشت: در حکم محمد فرهادی، رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به عبدالرسول وصال آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت «سرپرست روزنامه شهروند» منصوب می‌شوید.

آخرین وضعیت جسمانی عسگراولادی

روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت جسمانی حبیب‌ا... عسگراولادی را تشریح کرد. در این اطلاعیه آمده است: با سلام و درود بر محمد و آل محمد، به استحضار مردم و تمامی دوستداران حاج حبیب‌ا... عسگراولادی از پیشکسوتان برجسته انقلاب اسلامی و از یاران با وفای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری می‌رساند که همچنان پس از عمل جراحی قلب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری‌ می‌باشند. پزشکان معالج استاد عسگراولادی معتقدند وضعیت جسمی‌شان رو به بهبود است و پیشرفت‌های بسیار خوبی در سلامتی‌شان حاصل شده است، اما برای انجام امور پزشکی بیشتر هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می باشند و ا‌ن‌شاء‌ا... طی روزهای آینده و با بهبودی کامل به قسمت بخش بیمارستان منتقل می‌شوند.

کلاه پهلوی تذکر گرفت

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با انتقاد نسبت به آنچه نمایش قبح‌شکنانه مفاسد اخلاقی برخی شخصیت‌های حاضر در سریال «کلاه پهلوی» خوانده است، خواستار اصلاح این موارد شد. شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با انتقاد از آنچه نمایش قبح‌شکنانه مفاسد اخلاقی برخی شخصیت‌های حاضر در «کلاه پهلوی» در چند قسمت اخیر خوانده، این صحنه‌ها را برخلاف موازین شرعی دانسته که موجبات انتقاد مخاطبان را فراهم آورده است. شورای نظارت بر سازمان صداوسیما خواستار اصلاح این‌گونه موارد شده است. این شورا چندی پیش طی گزارشی مجمل، ضمن برشمردن برخی نکات مثبت این سریال از قبیل روایت واقعیت‌هایی از وابستگی حکومت پهلوی به بیگانگان و نفوذ آشکار و پنهان کشورهای استعمارگر در اداره امور کشور در آن دوره تاریخی با انتقاد از نمایش صریح و مستقیم برخی روابط غیراخلاقی، پخش این‌گونه موارد در رسانه ملی را نوعی ترویج این روابط و عادی جلوه دادن آن برای مخاطبان و در نهایت قبح‌شکنی دانسته است.

توصیه سعیدی به آمریکایی ها
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا برای مهار قدرت ایران به دنبال حضور در ششمین جنگ خود در خاورمیانه است، اما ظاهرا این نکته را دریافت کرده است که قدرت نفوذ ایران در منطقه فراتر از آنی است که آمریکا بتواند با یک حمله نظامی آن را از بین ببرد.

تمدید زمان تفحص از دانشگاه آزاد
تسنیم: عبدالرضا مصری، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه دیروز این هیأت، درخواست تمدید تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد مطرح و قرار شد که مجوزهای لازم برای آن صادر شود.

شناسایی 300 سایت شرط‌بندی

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات ناجا با اشاره به اینکه پلیس با سایت‌های شرط‌بندی ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی برخورد قاطع می‌کند از شناسایی بیش از 300 سایت شرط‌بندی توسط این پلیس خبر داد. سردار کمال هایانفر با اشاره به روند رو به رشد استفاده از اینترنت در کشور و پدید آمدن تعدادی از جرایم جدید و نوظهور، یکی از این جرایم را راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی فوتبال عنوان کرد و گفت: این سایت‌ها در ابتدا قربانیان خود را با ترفند درخواست واریز مبلغی، طعمه قرار داده و سپس به آنها اجازه پیش‌بینی نتایج را می‌دهند. وی افزود: در این سایت‌ها برای جذب مشتری و جلوگیری از شک کاربران به روند فعالیت سایت، افرادی به عنوان برنده اعلام می‌شوند که در اکثر موارد این افراد مدیر سایت با اسامی جعلی یا دوستان و آشنایان او هستند. رئیس پلیس فتا ناجا گفت: متاسفانه سایت‌های شرط‌بندی با توجه به اینکه در فضای سایبر زمینه فعالیت بیشتری دارند، در سال‌های اخیر رشد زیادی داشته‌اند.

ایرانی‌ها به نتانیاهو خندیدند

ایرانی‌ها با قرار دادن عکس‌هایشان با شلوار جین در توئیتر به نخست‌وزیر اسرائیل خندیدند. خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لزاکو نوشت؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه موجی از خنده را در میان ایرانی‌ها در شبکه توئیتر به راه انداخت. وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود اگر در جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت وجود نداشته باشد، مردم می‌توانند شلوار جین بپوشند. نتانیاهو در این مصاحبه تلویزیونی باز هم درخواست اسرائیل مبنی بر توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران را تکرار کرد. وی افزود: من فکر می‌کنم اگر ایرانی‌ها آزاد باشند، جین می‌پوشند و موسیقی غربی گوش می‌کنند و می‌توانند انتخابات آزاد داشته باشند. این روزنامه فرانسوی در ادامه می‌نویسد: این درحالی است که ایرانی‌ها با اینکه حجاب دارند، اما می‌توانند در ایران شلوار جین بپوشند. اظهارات نتانیاهو سبب شد تا بسیاری از ایرانی‌ها عکس‌های خودشان را با شلوار جین روی صفحات توئیترشان بگذارند.

آماده مناظره هستم
تسنیم: سیدمسعود میرکاظمی استاد دانشگاه گفت: من با اطلاع کامل می‌گویم و آماده مناظره‌ام که پرونده کرسنت را برای مردم با تمام جزئیات و زوایای پنهان آن بگویم.

طالبان دست بردار نیست
قدس آنلاین: شهید‌ا... شهید، سخنگوی رسمی طالبان پاکستان گفت: ما اگر ملاله یوسف‌زی، دختر دانش آموز پاکستانی را بار دیگر بیابیم، او را می‌کشیم و با مرگ او به خود افتخار می‌کنیم.

قهرمانی محروم شد

پس از اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان و شکایت باشگاه پرسپولیس از محسن قهرمانی، ستاد مبارزه با تخلفات حرفه‌ای فوتبال دیروز تشکیل جلسه داد و در نهایت تصمیم گرفت. این داور را تا اطلاع ثانوی از قضاوت در میادین محروم کند. البته با توجه به اینکه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال باید در این باره تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد، این پرونده به کمیته انضباطی ارسال شد و حکم محرومیت قهرمانی تا اطلاع ثانوی که دیروز صادر شد به گفته آیت‌اللهی دستور موقت به حساب می‌آید. ایسنا نوشت: به غیر از قهرمانی، ایلدروم و کرمانشاهی دو دستیار این داور در بازی پرسپولیس و سپاهان، همچنین علی مولایی بدنساز باشگاه پرسپولیس به همراه علی حاتم از نزدیکان دایی به همراه مدیرعامل باشگاه نفتون تا اطلاع ثانوی از حضور در ورزش محروم شدند.


انتقاد ظریف از برخی رسانه‌ها

مهر: محمد جواد ظریف، وزیر خارجه در جدیدترین مطلب خود در فیس‌بوک با انتقاد از تخریبهای برخی رسانه‌ها نسبت به سیاست خارجی کشور نوشت: من در مذاکرات متعددی بوده‌ام که طرف غربی هیچ موفقیتی نداشته، ولی فردای آن روز رسانه‌های آن کشور ارزیابی کاملاً مثبتی از جلسه ارایه داده‌اند تا دیپلماسی کشورشان را شکست خورده معرفی نکنند، اما همین دوستان همیشه منتقد رسانه ای خودمان خط دروغ تبلیغاتی رسانه‌های غربی را دنبال کرده و تازه ادعای انقلابی بودن هم داشته‌اند.

اعیاد اسلامی در تقویم آمریکایی
ایکنا: نهادهای آموزشی ایالت «کنتیکت» در «نیوانگلند» واقع در شمال شرق آمریکا، دو عید بزرگ فطر و قربان را در تقویم تحصیلی خود به رسمیت شناختند.

اهانت به پرچم مقدس ایران در هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک

هفته‌نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار مقاله‌ای در مورد برنامه‌ هسته‌ای ایران، پرچم مقدس ایران را به عنوان طرح جلد خود انتخاب و نام مقدس "الله" را با یک موشک جایگزین کرده است.

 تصویر توهین نشریه آمریکایی "Newsweek" به آدرس http://mag.newsweek.com/index.html در ذیل آمده است


حذف هدیه احمدی‌نژاد به دانشجویان
فارس: محمود ملاباشی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در اصلاحیه بودجه سال 92 احتمال حذف یا جایگزینی خودروهای پراید وعده داده شده از سوی رئیس‌جمهور سابق به دانشجویان نمونه سال 91 وجود دارد.

اخبار کوتاه     

* محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری، در آخرین تحرک سیاسی خود قصد تشکیل «دفاتر استانی» را دارد. در این طرح قرار است دفاتر دائمی استانی با هدف ایجاد ارتباط بین محسن رضایی با شهروندان استان‌های جنوبی و غربی کشور با حلقه واسط نخبگان محلی ایجاد شود. سازماندهی نیروهای سیاسی برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری آینده، از جمله اهداف تشکیل این دفاتر استانی است. در روزهای اخیر، پیامک‌هایی از طرف دفتر محسن رضایی به برخی از چهره‌های با نفوذ استان‌های جنوبی و غربی کشور ارسال شده و از آنان برای پیوستن به این دفاتر استانی دعوت شده است.

* روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» در ادعایی عجیب و قابل‌تأمل، به نقل از دختر بزرگ آقای هاشمی نوشت: فاطمه هاشمی، فرزند ارشد خانواده هاشمی و رئیس انجمن بیماری‏های خاص درباره اظهارات برخی نمایندگان و سرمقاله‌‏نویس روز گذشته «کیهان» مبنی بر اینکه «آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، سخنان امام(ره) را تحریف کرده و تفسیر به رأی داشته، آن هم در موضوع حساسی چون ارتباط با آمریکا» می‌گوید: «پدرم بنا ندارد پاسخی به چنین اظهارنظرهایی ارائه کند؛ اما سؤال این است که آقای هاشمی به امام نزدیک بوده‌اند یا آقای شریعتمداری؟»!

* به‌تازگی فاش شده که کانادا از «ادیلسون لابائو» وزیر انرژی برزیل اقدام به جاسوسی کرده است. بر اساس اسناد محرمانه کانادا که از روی شبکه تلویزیونی گلوب منتشر شده، آمریکا نیز به همراه کانادا از وزیر انرژی برزیل جاسوسی می‌کند.

*بر اساس این اسناد، کلیه فعالیت‌های وزیر انرژی برزیل شامل مکالمات تلفنی، ای میل‌ها و حتی رفت‌وآمد وی از سوی آژانس‌های جاسوسی کانادا رصد می‌شود. از آنجا که کانادا در بخش معادن و انرژی برزیل منافعی دارد، به احتمال زیاد این جاسوسی به همین دلیل انجام می‌شود.

* هفته‌نامه نظامی جینز دیفنس نوشت: اسرائیل سالانه ۱۰ تا ۱۵ بمب اتمی شبیه آن‌چه در ناکازاکی ژاپن استفاده شد، تولید می‌کند و این رژیم دارای ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای با قابلیت استفاده در موشک‌های بالستیک، ناوهای جنگی و هواپیماست. تل‌آویو بین ۶۹۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم پلوتونیوم تولید کرده تا بتواند هر ساله ۱۰ تا ۱۵ بمب هسته‌ای بسازد.    

* دکتر روحانی به‌تازگی در حکمی یکی از اعضای حزب منحله مشارکت و رئیس ستاد کل اصلاح‌طلبان را به‌ عنوان رئیس و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی منصوب کرده است!

* وزیر امور خارجه کشورمان پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس و ارائه گزارش‌های مرسوم در مورد اتفاقات سفر رئیس‌جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور به مقر سازمان ملل متحد، گفته است: گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با باراک اوباما و طولانی شدن دیدار من و جان کری از اقدامات نابجا در سفر به نیویورک بوده است.

* «علی‌اکبر صالحی» در حاشیه همایش یگان‌های حفاظتی سازمان‌های دولتی گفته است: چندی پیش در جریان فعالیت تعدادی خرابکار در مراکز هسته‌ای قرار گرفتیم که با شناسایی آن‌ها اجازه دادیم به فعالیت‌شان ادامه دهند تا در زمان مناسب و دسترسی به جزئیات دستگیر شوند. وی ادامه داد: چهار نفر از این افراد، سر بزنگاه دستگیر شدند و بازجویی‌ از آن‌ها ادامه دارد.

* «اسماعیل کوثری» نماینده تهران در مجلس، در نطق میان دستور دیروز خود، از قوه قضائیه خواست تا اصول قانونی را در مورد مهدی هاشمی‌اجرا کند و خطاب به هاشمی‌رفسنجانی گفت: من از آقای هاشمی‌ می‌خواهم مثل سال 68 که من را به‌دلیل ماجرای پادگان کرج به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کردند، خود ایشان مهدی هاشمی‌را به قوه‌قضائیه بدهند تا به موضوعات رسیدگی شود.

* بر اساس گزارش‌های رسیده، با روند رو به رشد استفاده از اینترنت در کشور، جرایم جدید و نوظهور در حال شکل‌گیری است، یکی از این جرایم، راه‌اندازی وب‌گاه‌های «قماربازی آنلاین» و «شرط» است که به‌طور گسترده و سازماندهی‌شده در حال گسترش در فضای مجازی است. در همین راستا به‌تازگی پلیس فتا سیصد پایگاه اینترنتی شرط‌بندی و قماربازی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کرده است.

https://shoma-weekly.ir/nXVCKn