گفته می‌شود که...

مخالفت اصلاح‌طلبان شورای شهر با دفن شهدای گمنام!/ سخنرانی یک نماینده مجلس در جلسه های دراویش/ پست گرفتن اعضای حزب مشارکت در دولت/ پیگیری کودتای نافرجام حلقه انحرافی در دانشگاه تهران/ شرب خمر پسران یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد/ قران ترجمه وهابیت در مدارس تهران!/ نقش مفسد اقتصادی در تولید فیلم حامی فتنه! و....

اتهام‌زنی به مداحان برای فرار از پاسخگویی!

پس از برگزاری کنسرت اخیر عبدالحسین مختاباد، خواننده سنتی کشورمان در برج میلاد، که عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز هست، گروهی از دانشجویان عضو «جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی» در نامه‌ای سرگشاده به احمد مسجدجامعی، رئیس شورای شهر تهران، نوشتند: «... چندی است که عکس جناب مختاباد، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای تبلیغ کنسرت موسیقی در برج میلاد در سطح بسیار گسترده در سطح شهر تهران، توزیع شده است. لازم است به منظور شفاف‌سازی نسبت به نحوه تأمین هزینه و امکانات این کنسرت، گزارشی مبسوط به مردم تهران ارائه شود.»

این نامه با واکنش شدید مختاباد همراه شد و او در بخشی از پاسخ به این منتقدان دانشجو، ضمن توصیه به اینکه این دانشجویان به سراغ مداحان بروند(!)، به جامعه مداحان حمله کرد و گفت: «... دوستانی که این حرف‌ها را می‌زنند تشریف ببرند و از برخی از آقایان مداح که بنرها و تبلیغات آن‌ها در اقصی‌نقاط شهر نصب می‌شود و بنا به گفته‌ها، شرکت‌های خصوصی(!) دارند و صادرات و واردات(!) انجام می‌دهند و در کار خرید و فروش کشتی هستند، بپرسند که این پول‌ها را از کجا آورده‌اند و هزینه این تبلیغات وسیع آن‌ها چگونه تأمین می‌شود؟...» بدون شک اتهامات وی، به‌ویژه اینکه او مخاطب مشخصی برای اتهامات مطرح نمی‌کند، حمله‌ای دیگر علیه کل روضه‌خوانان اهل بیت(علیهم‌السلام) تلقی می‌شود و ای کاش مختاباد حداقل به‌صراحت مشخص می‌کرد مرجع ضمیر این اتهامات، کدام مداح یا مداحان هستند تا هم زمینه پاسخگویی این مداحان فراهم می‌شد و هم کل مداحان با چنین اتهام‌زنی با یک چوب، زده نمی‌شدند!

اجبار به اعتصاب غذا

پزشک یکی از بیمارستان‌های بغداد به‌تازگی فاش کرد: در جریان اعتصاب غذای چندی پیش گروهک تروریستی منافقین، بیش از هفتاد تن از عناصر این گروهک قصد فرار از بیمارستان محل بستری خود را داشتند که البته موفق به این کار نشدند. این پزشک عراقی درباره اعتصاب غذای اعضای منافق نیز افزود: هنگامی که از عناصر این گروهک علت اعتصاب غذا را ‌پرسیدیم، از مجبور بودن خود به این اقدام ‌گفتند و نتیجه سرپیچی از این دستور را مرگ خود اعلام کردند.

آشکار شدن دروغ های صدای امریکا با سوتی های سیگارچی

«آرش سیگارچی» خبرنگار صدای آمریکا که به‌تازگی از برنامه روی خط این شبکه حذف شد، در مطلبی کنایه‌آمیز در صفحه اجتماعی خود نوشت: «یکی از درس‌های این ترم من، «کارآفرینی رسانه» است. استاد درباره نحوه نمره پایان ترم توضیح داده: «هدف این درس، آماده کردن شما برای وقتی است که خودتان اجرای پروژه‌تان را در دنیای واقعی برعهده دارید. در آن روز، میزان نمره با دلار محاسبه می‌شود؛ با تشویق یا نامه اخراج. در دنیای واقعی، نمره پایانی‌تان، شاید تا سال‌ها به‌دستتان نرسد!» سیگارچی، مدتی پیش به خاطر سوتی‌های مکررش در برنامه روی خط که مشت صدای آمریکا را برای مخاطبان خود کاملاً باز کرده و دروغ بودن شعار بی‌طرفی این شبکه را آشکار ساخته بود، از این برنامه اخراج شد و به عنوان خبرنگار به پشت دوربین بازگشت.

درخواست روزنامه نگاران حامی فتنه 88 از روحانی

روز گذشته ۷۷۲ نفر از فعالان و روزنامه‌نگاران کشور در نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران شدند. نکته جالب در این درخواست، این است که برخی از این روزنامه‌نگاران در فتنه 88 دارای سوءسابقه‌اند و حتی برخی از این افراد، جزو بازداشتی‌های جریان فتنه 88 نیز هستند که فعالیت مطبوعاتی امروز این افراد، جای بسی تأمل دارد.

گفتنی است انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در سال 88 و در راستای آرام ساختن فضای جامعه در آن زمان، با شکایت وزارت اطلاعات پلمب شد.

مخالفت اصلاح‌طلبان شورای شهر با دفن شهدای گمنام!

گفته می‌شود در یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در حالی که مردم این شهر، تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی را برای تدفین شهدای گمنام در شهرشان انجام داده‌اند و ظاهراً هم تلاش مردم و مسئولان این شهر برای حضور شهدای گمنام در این شهر و تدفین شهدا در این شهر قطعی شده است؛ اما در همین رابطه به‌تازگی شنیده می‌شود که برخی از اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر این شهر با هماهنگی فرماندار این شهر قصد دارند از تدفین شهدای گمنام در این شهر جلوگیری کنند. البته تلاش‌های اصلاح‌طلبان افراطی برای جلوگیری از تدفین شهدای گمنام در برخی نقاط کشور سابقه قبلی دارد؛ برای مثال چند سال پیش که قرار بود چند تن از شهدای گمنام در دانشگاه امیرکبیر تهران دفن شوند، اقلیت دانشجویان افراطی‌ اصلاح‌طلب با طرح شعارهای واهی، به این موضوع اعتراض کردند و حتی در روز تدفین شهدا نیز تلاش‌هایی را برای جلوگیری از این اقدام انجام دادند که البته این تلاش‌ها با حضور گسترده دانشجویان انقلابی ناکام ماند.

سخنرانی یک نماینده مجلس در جلسه های دراویش

به‌تازگی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای چندمین بار در جلسه دراویش شرکت کرده است. وی همچنین در این جلسه برای دراویش سخنرانی کرده و در سخنرانی‌هایش از دراویش حاضر در جلسه خواسته که در انتخابات آتی مجلس از وی حمایت کنند. خبر دیگر درباره فرقه دراویش اینکه، به‌تازگی یکی از افراد فعال این فرقه در غرب کشور کتابی را درباره این فرقه تألیف کرده و قصد انتشار این کتاب را دارد. ظاهراً هم وزارت ارشاد مجوز چاپ و انتشار این کتاب را صادر کرده است!

پست گرفتن اعضای حزب مشارکت در دولت

به‌تازگی یکی از نمایندگان مشارکتی مجلس ششم که از اعضای شورای مرکزی این حزب منحله نیز بوده، از طرف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران معرفی و به‌عنوان قائم‌مقام و مسئول عالی حوزه بازرگانی منصوب شده است. پیش از این، انتصابات جنجالی دولت به‌ویژه استفاده از نیروهای مؤثر در فتنه 88 و همچنین اعضای احزاب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب موجب اعتراضات فراوانی شده بود.

شرب خمر پسران یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد

چندی پیش، پسران یکی از مسئولان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در حال شرب خمر در یکی از رستوران‌های معروف و بدنام کشور امارات متحده عربی( برج العرب) دیده شده‌اند. گفته می‌شود این افراد در ماه‌های اخیر دخالت‌های فراوانی در انتصابات این دانشگاه داشته‌اند و حتی در واحد علوم و تحقیقات دفتر داشته‌اند.

روحانی از دریافت یارانه نقدی انصراف داد

محسن بهرامی ارضی مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: رئیس جمهور در اقدامی نمادین، از دریافت یارانه نقدی انصراف داد تا کمپین داوطلبانه انصراف از دریافت یارانه، کار خود را آغاز کند.
مسئولیت این کمپین به مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور واگذار شده است. به گفته بهرامی ارضی، دکتر روحانی مسئولیت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را به محمد شریعتمداری معاونت اجرایی ریاست جمهور سپرده است.

قران ترجمه وهابیت در مدرسه تهران!

روز پنج‌شنبه 3 بهمن‌ ماه مسابقه قرآن فرهنگیان شهر تهران در یکی از دبیرستان‌های تهران برگزار شد.
در زمان مسابقه قرآن‌هایی بین داوران مسابقه توزیع شد که چاپ عربستان بوده و ترجمه وهابیون بوده است که داوران با مشاهده این قرآن‌ها واکنش نشان دادند.
پس از این اتفاق، مسئولان برگزار کننده برنامه به جمع آوری قرآن‌ها اقدام کردند اما برخی از داوران ممانعت کردند و عنوان کردند که این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

ارسال اطلاعات محرمانه از آمریکا به همدان!

گفته شده که مظفر خزاعی اطلاعات مربوط به طرح ساخت هواپیمای اف-٣٥ را از شرکت محل اشتغال قبلی خود به سرقت برده و در نظر داشته است آنها را به ایران ارسال کند. دادستان ایالت کانتیکت اعلام کرد که علیه مظفر خزاعی، 59 ساله و ساکن ایندیاناپولیس، به اتهام اقدام به سرقت اطلاعات مربوط به طرح نیروی هوایی ایالات متحده برای ساخت هواپیمای جنگنده بمب افکن اف-٣٥ دادخواست صادر شده و پرونده اتهامی او به جریان افتاده است.

بر اساس این گزارش‌ها وی در حالی که قصد داشته محموله‌ای پستی را از ایالت کالیفرنیا آمریکا به شهر همدان ارسال کند دستگیر شده است. به گفته پلیس آمریکا در این محموله که برابر گفته‌های خزاعی از لوازم خانگی بوده اطلاعات فنی هواپیمای نوع اف-٣٥ کشف شده است.
گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که مظفر خزاعی پیشتر به عنوان مهندس در استخدام شرکت آمریکایی پرت‌ اند‌ ویتنی(port and witing) بود و در این سمت، وظیفه آزمایش استحکام قطعات موتور جت را برعهده داشت. وی در ماه اوت سال جاری، شغل خود را از دست داد.
از طرح ساخت هواپیمای جنگنده اف-٣٥ به عنوان پر هزینه‌ترین برنامه در تاریخ نظامی نام برده می‌شود و هزینه آن تاکنون بیش از 400 میلیارد دلار تخمین زده شده است

نقش مفسد اقتصادی در تولید فیلم حامی فتنه!

یک سایت دولتی، اسامی برخی از فیلم‌هایی که مفسد اقتصادی مشهور در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده را منتشر کرد که اغلب این آثار، فیلم‌های حامی فتنه و متعلق به جریان شبه روشنفکری هستند.

در این گزارش علاوه بر اشاره به فیلمی که ناصر ملک مطیعی، بازیگر سینمای قبل از انقلاب در آن به ایفای نقش پرداخته، از دو فیلم مسئله‌دار که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به حمایت از کودتای سال 88 علیه رای مردم می‌پردازند، به عنوان آثاری یاد شده که بابک زنجانی روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.
یکی از این فیلم‌ها توسط رخشان بنی‌اعتماد ساخته شده است. این فیلم به رغم نداشتن مجوز فیلم سینمایی، با پا درمیانی مسئولین سازمان سینمایی به عنوان فیلم سینمایی در بخش مسابقه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است! همچنین فیلم دیگر، ساخته محسن امیر یوسفی است و به جشنواره فیلم فجر راه نیافته است.
در بخش دیگری از گزارش شبکه ایران از فیلم‌های «سیزده» ساخته هومن سیدی و «بیگانه» ساخته بهرام توکلیان که هر دو متعلق به جریان سینمای شبه روشنفکری و جشنواره‌ای هستند به عنوان آثاری یاد شده که بابک زنجانی در سرمایه‌گذاری آنها همکاری کرده است.

علام عدم کفایت تحقیقات پرونده میردامادی
«گیتی پورفاضل» وکیل مدافع «سراج‌الدین میردامادی» با اعلام اینکه قاضی پرونده موکلش تحقیقات را کافی ندانسته، افزوده: موکلم روز یکشنبه برای پیگیری پرونده‌اش به دادسرای اوین رفت و به او گفتند که برای شما اخطار می‌فرستیم.اما تحقیقات درخصوص پرونده‌اش ادامه دارد. «میردامادی» هم در تماس با روزنامه ایران با تأکید بر اینکه بازداشت نشده است، گفته: رسانه‌ها به اشتباه نوشتند که من در بدو ورود به فرودگاه امام خمینی(ره) بازداشت شده‌ام، در حالی که وقتی وارد فرودگاه شدم، گذرنامه‌ام را گرفتند و از من خواستند به دادسرا مراجعه کنم. وی افزوده: اتهام انتسابی بنده «تبلیغ علیه نظام» است، نه «اقدام علیه امنیت ملی».

دعای حسین شریعتمداری برای رفسنجانی

حسین شریعتمداری در لابه لای یادداشت اخیر خود با عنوان "کوتاه‌دستان زبان‌دراز!" دعا کرد تا هاشمی رفسنجانی به حلقه یاران امام خمینی(ره) بازگردد.
شریعتمداری با اشاره به تلاش هایی که در دولت های گذشته برای نفی نگاه حکیمانه و واقع‌بینانه حضرت امام(ره) نسبت به ماهیت واقعی آمریکا صورت می گرفت، به صورت تلویحی به هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و نوشت:‌ "در این هنگام است که یکی از یاران شناخته شده حضرت امام(ره) که ان‌شاءالله دوباره به حلقه یاران آن مراد سفر کرده بازگردد، ادعا می‌کند حضرت امام نیز با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق بود!"

دیدار هاشمی و فعالین اصلاح طلب برای انتخاب استاندار

فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و حامیان دولت در خراسان رضوی، به‌تازگی با هاشمی رفسنجانی درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند. در این جلسه، افراد حاضر ضمن انتقاد به دولت برای تأخیر شش‌ماهه در انتخاب استاندار خراسان رضوی، خواستار تسریع در روند انتخاب استاندار شدند. ایشان همچنین از طرح گزینه اسماعیل نجار برای استانداری این استان نیز ابزار نگرانی کردند. هاشمی رفسنجانی نیز در این دیدار گفته است که در جریان وضعیت استان هستم و برای رفع دغدغه‌مندی اصلاح‌طلبان پیگیری انجام خواهم داد!

مفتیان هر شب در حال صدور فتوایی جدید

ک شاعر عرب که تابعیت وی مشخص نیست، به دلیل سرودن یک شعر سیاسی علیه تکفیری‌ها و خواندن آن در برنامه تلویزیونی شب شعر مورد سرزنش طرفداران تکفیری‌ها قرار گرفت تا آنجا که گفته می‌شود تکفیری‌ها فتوای کفر او را صادر کردند. این شاعر که "هزاع" نام دارد،‌ شعر خود را با این مضمون سروده است: "ای هزاع (خطاب به خود)! جنگ به درازا کشیده و مفتیان ما هر شب در حال صدور فتوایی جدید به سر می‌برند. تصمیم گرفته‌ام شیعه شوم و به مردم ایران بپیوندم، چرا که به کرامت انسانی علاقمندم و از مذلت بیزارم". این شاعر پس از پایان سروده خود مورد تشویق حاضران قرار گرفت. کلیپ ویدئویی این شاعر هنگام سرودن این شعر برروی سایت یوتیوب و برخی صفحات فیسبوک قرار دارد.

گاف عجیب و مشکوک ولیعهد عربستان

به گزارش پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، امیر «سلمان بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان هنگامی که اخیرا با «علی زیدان» نخست وزیر لیبی دیدار کرده بود از وی خواسته که سلامش را به «برادر سرهنگ قذافی» برساند.
بر اساس این گزارش زیدان از این درخواست عجیب و غریب ولیعهد عربستان تعجب کرده زیرا پیش از آن امیر سلمان شرایط و تحولات اخیر لیبی را از نخست وزیر لیبی جویا شده بوده است.
با وجود اینکه دلایل فراوانی بر ابتلای ولیعهد 78 ساله عربستانی به بیماری آلزایمر وجود دارد اما برخی مقامات لیبیایی تأکید کرده‌اند که ولیعهد عربستان دچار لغزش زبانی و یا فراموشی نشده بلکه او تلاش کرده پیامی را از طریق این جمله ارائه بدهد که شرایط لیبی حتی بعد از مرگ قذافی نابسامان است.
اما رسانه‌های حوزه خلیج فارس تلاش می‌کنند با بیان اینکه ولیعهد پرمشغله و پرکار است فراموشی او را توجیه کنند و مدعی شده‌اند به دلیل اینکه وظایف پادشاه 89 ساله به او محول شده ولیعهد فراموشکار شده است.

توصیه به اوباما برای گسترش تعامل با ایران
با خبر شدیم که یک عضو ارشد اندیشکده امریکایی بروکینگز در یادداشتی خطاب به باراک اوباما رئیس‌جمهوری امریکا به او توصیه کرده که در سال 2014 میلادی تعامل با ایران را گسترده‌تر سازد. به گزارش ایرنا، سوزان مالونی عضو ارشد بروکینگز از رئیس‌جمهوری امریکا خواسته که توافق فراگیری را با ایران دنبال کند. هر چند چنین سیاستی ممکن است پیچیده و در میان متحدان امریکا بحث برانگیز باشد، اما نتایج و ثمرات چنین سیاستی سرمایه‌گذاری در آن را توجیه می‌کند

تبلیغات فیلم300 با آهنگ شیطانی

همزمان با شروع شمارش معکوس اکران فیلم ضدایرانی «300»، تبلیغات تلویزیونی این فیلم با ترانه‌‌ای قدیمی از آلبوم «پارانوئید» متعلق به گروه انگلیسی «بلک سبث» درباره تجمع شیاطین و جادوگران از برخی شبکه‌های تلویزیونی آمریکا پخش می‌شود.

پیگیری کودتای نافرجام حلقه انحرافی در دانشگاه تهران
افراطیون لانه کرده در وزارت علوم پس از کودتای خزنده در 23 دانشگاه و پژوهشگاه، درصدد برکناری رئیس دانشگاه تهران هستند.به گزارش ندای انقلاب، در حالی که تکاپوی چندین ماهه برخی افراطیون در وزارت علوم برای برکناری دکتر فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران تاکنون بی‌نتیجه مانده، این بار طیف مذکور، در سناریویی جدید فشارها را برای عزل وی افزایش داده‌اند.بر اساس این گزارش، در جمع‌بندی آخرین جلسه این طیف که متشکل از برخی مشاوران و مدیران ارشد دولتی و وزارت علوم است، 3 استاد دانشگاه تهران به نام‌‌های «خلیلی عراقی»، «محمد رحیمیان» و «محمود نیلی‌احمد‌آبادی» به عنوان گزینه‌های احتمالی جایگزین فرهاد رهبر مطرح شده‌اند.یادآور می‌شود برخی مقامات وزارت علوم طی ماه‌های گذشته شایعه برکناری دکتر رهبر را تکذیب کرده‌اند. حلقه انحرافی در دولت قبلی نیز درصدد برکناری فرهاد رهبر بودند اما مقاومت وزیر علوم وقت، مانع از این امر شد.

مطالبات روحانی موضوع پیک نوروزی

ایسنا: به گفته محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، «پیک نوروزی» 93در سراسر استانها با موضوع مطالبات رئیس‌جمهور از دانش‌آموزان که اول مهر مطرح شد، ارایه می‌شود.

توضیح هاشمی درباره اظهاراتش در خصوص خلیفه اول

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامی درباره اظهارات هفته گذشته ایشان در سخنرانی اختتامیه کنفرانس وحدت در موضوع خلیفه اول گفت: "موضوع سخنرانی من، تنازع بود و آنچه درباره موضوع خلیفه اول گفتم این بود که بر سر این موضوع نباید نزاع کنیم، اما اینکه اعتقاداتمان باید محفوظ بماند قابل تردید نیست." بعضی رسانه‌های مجازی هفته گذشته تلاش کردند با تحریف اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین وانمود کنند که ایشان گفته است اینکه خلیفه اول چه کسی است یک موضوع تاریخی است و نباید مطرح باشد!

نقض حریم هوایی لبنان توسط جنگنده اسرائیلی

دو جنگنده اسرائیلی پیش از ظهر امروز حریم هوایی لبنان را نقض کردند.
فارس: به نقل از پایگاه خبری العهد، ارتش لبنان طی بیانیه ای اعلام کرد که دو جنگنده اسرائیلی قبل ظهر امروز از منطقه البترون وارد حریم هوایی لبنان شده و پس از پرواز بر تمامی مناطق لبنان، حریم هوایی این کشور را از منطقه بلده الناقوره ترک کردند.

جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی تقریبا به صورت روزانه حریم هوایی لبنان را بر خلاف قطعنامه های سازمان ملل نقض می کنند.

متهم پرونده مرگ «ستار بهشتی» محاکمه می‌شود
شنیدیم که متهم پرونده مرگ «ستار بهشتی» با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست بزودی محاکمه می‌شود. به گزارش جوان‌آنلاین، متهم این پرونده، یکی از مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا - فتا - است که به اتهام ضرب و جرح عمدی، شکنجه، توهین، لغو دستور، ایجادجو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح و سهل‌انگاری در انجام وظیفه از سوی قاضی محمد شهریاری بازپرس ویژه قتل تهران مجرم شناخته شد. ستار بهشتی یک وبلاگ‌نویس بود که بیش از یک سال قبل از سوی مأموران پلیس فتا بازداشت شد و در زندان درگذشت.

کشف قطار در دانشگاه الزهرا(س)

ئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی از برنامه کشف تهران این هفته به دانشگاه الزهرا(س) رفت و در محوطه قدیمی این دانشگاه به واگن قطاری برخورد که سالهاست بلا استفاده در گوشه ای رها شده است.براساس این گزارش، احمد مسجد جامعی در حاشیه این بازدید، با یک واگن قطاری مواجه شد که به گفته کارشناسان، از قدیمی ترین واگن های ایران است و پیش از این برای آموزش دانشجویان راه آهن مورد استفاده قرار می گرفته است.البته آوردن چنین واگن بزرگی آن هم به منطقه ای از تهران که از ریل آهن خبری نیست مایه بسی شگفتی است.مسجد جامعی با حضور در کنار این واگن گفت: بهتر است این واگن بازسازی و از آن در فعالیت های فرهنگی دانشگاه الزهرا استفاده شود.وی پیشنهاد داد تا این واگن پس از بازسازی به "کافه کتاب" تبدیل شود تا دانشجویان بتوانند از آن استفاده داشته باشند.

علی پروین به شهرداری رفت

پس از انتخاب علی پروین به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اولین دغدغه اصلی او رفع مشکلات مالی قرمزپوشان است.

وی از همین رو رایزنی‌های خود را از دو روز گذشته آغاز کرد. پروین در مرحله اول کارش به شهرداری تهران رفت و در جلسه‌ای با مسئولان مختلف شهرداری از آنها خواست تا به پرسپولیس در فصل جاری و فصل آینده با توجه به اینکه این تیم متعلق به تهران و تیمی مردمی است، کمک کنند.

مسئولان شهرداری نیز به پروین اعلام کردند تا درخواست‌های لازم را بنویسد و سپس درباره آن اعلام نظر کنند. پروین همچنین با حبیب کاشانی نیز دیدارهای جداگانه داشت و با وی در خصوص برخی مسائل به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

انتقاد مرندی از وزارت بهداشت

علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت در حاشیه نشست خبری فرهنگستان علوم پزشکی در پاسخ به پرسش خبرنگاران، درباره چگونگی برون رفت از مشکلات حوزه سلامت، با انتقاد از تغییرات وسیع در وزارت بهداشت گفت: بنده درباره مشکلات حوزه سلامت بر اساس تجربه و سوابقم عنوان می‌کنم که قبل از کمبود اعتبارات، مشکل کشور ما مدیریتی است.

بازگشت سرشاخه گلدکوئیست به دانشگاه!

طی حکمی «الف. م. ک» پس از 4 سال اخراج از دانشگاه علم و صنعت، به این دانشگاه بازگشت.این درحالی است که «الف. م. ک» که در انگلیس زندگی می‌کند و همسری انگلیسی دارد، در دوران اصلاحات به فعالیت‌های غیر قانونی در دانشگاه دست می‌زد.
وی در دولت اصلاحات با دعوت از اساتید دانشگاه علم و صنعت با اعلام اینکه نماینده گلد کوئیست است، به تبلیغ این شرکت غیرقانونی در بین آنان اقدام می‌کرد.از دیگر اقدامات حاشیه‌ای و خلاف قانون وی در دانشگاه، توهین به مراجع تقلید و رساله‌های آنان بود.هیأت انتظامی دانشگاه علم و صنعت در سال 89 بدلیل اینکه «الف. م. ک» سرشاخه گلد کوئیست بود، وی را از دانشگاه اخراج کرد.
حال این فرد حاشیه‌دار و سیاسی‌کار بعنوان عضو هیأت علمی رسمی به دانشگاه علم و صنعت برگشته است.جالب اینجاست که همزمان با صدور حکم وی برای عضویت هیأت علمی دانشگاه، مرخصی بدون حقوق وی نیز صادر شده است تا با تغییراتی که در ریاست دانشکده‌ها بوجود می‌‌آورند، بتوانند در ترم آینده «الف، م. ک» را به دانشگاه برگردانند.

ادامه پیگیری پرونده زنجانی

مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از مشخص شدن اعضای کمیته پیگیری پرونده بابک‌ زنجانی خبر داد. وی افزود: بر این اساس داوود محمدی به عنوان نماینده کمیسیون اصل نود و سید حسین دهدشتی از کمیسیون انرژی مسؤولیت این کمیته را بر عهده دارند و در فرایند از کارشناسان حقوقی نیز استفاده می‌شود.

کروبی ایت الله شد

روزنامه اطلاعات روز دوشنبه 07/11/92 در بخش آگهی‌های ترحیم(صفحه 15) خود مهدی کروبی را آیت‌الله نامید!
ثروت هزاران میلیاردی یک عضو کابینه
آنچه از ظواهر امر برمی‌آید، ورود جدی آقای نعمت‌زاده وزیر کنونی صنعت به بخش خصوصی و از جمله تاسیس شرکت‌های مختلف در بخش پتروشیمی توسط وی و نزدیکانش در 4 سال گذشته است و احتمالاً بخش عمده‌ای از سرمایه‌اندوزی وی مربوط به همین 4 سال است. خبرگزاری فارس، چندی پیش بدنبال تاکید رئیس جمهور بر عدم عضویت وزرای دولت در هیات مدیره شرکت های خصوصی، گزارشی با عنوان کدام وزیر رکورددار عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های خصوصی است؟ دراین خبرگزاری منتشر شد که داده های این گزارش مستند، روشن می کرد آقای محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در 12 شرکت خصوصی عضو هیات مدیره است.شرکت هایی که تاریخ ثبت اکثر آنها از سال 89 به بعد بوده است.

دستور یک مسئول درباره ساختمانهای دولتی واگذار شده به دیگران

با توجه به اینکه بر اساس ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، واگذاری حق استفاده از اراضی و املاک به نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و مؤسسات خیریه و عام المنفعه با تصویب هیأت وزیران امکان پذیر خواهد بود اما به تشخیص وزارتخانه مربوط و تصویب هیأت وزیران، ملک یا زمین مورد واگذاری به دولت اعاده خواهد شد، یک مقام مهم اجرایی به کارشناسان حقوقی دولت دستور داده شرایط باز پس گیری برخی دیگر از ساختمانهای واگذار شده به موسسات مذکور را بررسی و برای تصویب ارائه کنند.

ورود از در مخفی فرودگاه

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل ازدحام شدید هواداران در فرودگاه اهواز از در مخفی وارد فرودگاه اهواز شدند.تیم فوتبال پرسپولیس پس از شکست مقابل فولاد خوزستان قرار بود با پرواز ساعت 23 و 45 دقیقه به تهران بازگردد اما این پرواز دچار تأخیر هوایی شد.با توجه به ازدحام حدود 200 هوادار پرسپولیس در فرودگاه اهواز بازیکنان این تیم مجبور شدند از درب مخفی قسمت پرواز‌های خارجی به دور از چشم هواداران وارد فرودگاه اهواز شوند و سپس به سالن انتظار رفتند.

این در شرایطی است که حدود 300 هوادار پرسپولیس در حال حاضر در فرودگاه به سر می‌برند و منتظر انتقاد از بازیکنان به دلیل ناکامی در چند بازی اخیر هستند

گلایه همسر شهید علی‌محمدی
همسر شهید علی‌محمدی با انتقاد از عملکرد مجلس و مسئولان در قبال خانواده شهدای هسته‌ای، گفت: مجلس باید از خانواده‌های شهدای هسته‌ای حمایت کند. به گزارش ایسنا، کرمی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت همسرش ادامه داد: ما خانواده شهدا هر چه می‌گذرد مشکلات‌مان بیش‌تر می‌شود. کاش مسئولان به جای یکسری تقدیرها قوانین را طوری ترتیب می‌دادند که مشکلات‌مان کم‌تر شود. کاش نماینده‌های مجلس بیشتر به حق همسران شهدا و حتی همسران کسانی که شوهرشان فوت کرده است توجه می‌کردند.

حقوق بشر سلاحی علیه جوامع مستقل
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان این‌که موضوع حقوق بشر در جوامع غربی موضوعی برای عملیات هدفمند ضد جوامع مستقل است، گفت: غرب تنها راه صحیح زیستن را روش خود می‌داند، اما ما مسلمانان بر پایه مسائل دیگری سبک زندگی خود را بنا کرده‌ایم.به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدجواد لاریجانی در مراسم رونمایی از گزارش نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2013 که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده تعامل جدی در حوزه مباحث حقوق بشری برای پیشبرد اصول خویش است.وی افزود: حق مسلم ما این است که به‌عنوان مسلمان اصول رفتاری خودمان را در جامعه حاکم و سبک زندگی اسلامی را پیاده کنیم.
روز بدون شلوار در مترو!
"روز بدون شلوار در مترو” عنوان حرکـت زشـتی اسـت کـه ده ســال پیش بعنوان یک جوک از سوی هفت جوان در نیویورک انجام شد، اما بنابر ادعای سایت ایرانیان بلژیک امروزه به یک رویداد جهانی تبدیل شده است و به 60 کشور جهان رسیده است. رفتاری که با شکستن هنجارهای عمومی جامعه از سوی عده ای انجام می شود.گرچه به نظر می رسد بیشتر به اخباری از این دست از سوی رسانه ها دامن زده می شود اما کارهای عجیب و غریب رسم این روزگار شده و بشر تشنه شهرت، هر کاری را به بهانه آن انجام و توجیه می کند.

آغاز مذاکرات نهایی احتمالا در نیویورک
پس از آن‌که وزیر امور خارجه کشورمان چند روز قبل از توافق با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای آغاز مذاکرات گام نهایی در اواخر بهمن خبر داد، دیروز یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده، اعلام کرد اولین جلسه این مذاکرات به احتمال زیاد در نیویورک برگزار خواهد شد.به گزارش جام‌جم، این منبع آگاه گفت: در جلسه ابتدایی، محمدجواد ظریف، کاترین اشتون و نمایندگان وزارت خارجه کشورهای 1+5 حضور خواهند داشت.به گفته این منبع نزدیک، ترجیح دو طرف این است که این مذاکرات، در شش ماه به نتیجه برسد اما اگر این موضوع محقق نشود یا باید گام اول تمدید شود یا این‌که یک گام به عنوان گام وسط تعریف شود. طبق توافق ژنو، مذاکرات گام نهایی حداکثر می‌تواند به مدت یک سال ادامه یابد.

علما اشکال ندارد که با دختر‌ها دست دهند!

شیخ عبدالطیف محمود سلفی از پیروان سقیفه و از اهل جماعت در صفحه شخصی اجتماعی خود در توجیه دست دادنش با دختران در هنگام جشن فارغ التحصیلی چنین نوشت: "پیامبر (ص) را در خواب دیدم که به من می گفت: برای علمای دین اشکالی ندارد که با دخترها دست دهند و یا به آنها دست بزنند، به همین خاطر با این دختران دست دادم."

انتقاد «محمدجواد لاریجانی» از «احمد شهید»
«محمدجواد لاریجانی»، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با شیوه‌ای عجیب به گزارش «احمد شهید»، نماینده کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در مورد ایران، وی را «احمق شریر» خطاب کرده و گفته: در گزارش او گفته شده که 4 نفر در ایران قرار است اعدام شوند و در طی این گزارش 4 هزار نامه برای ما آمد که این 4 نفر را اعدام نکنید، اما این 4 نفر چه کسانی بودند؟ یکی از آن‌ها جلوی نانوایی 2 نفر را ترور کرد، یک نفر دیگر خانه‌ای را منفجر کرد، نفر سوم با اسلحه به کسی حمله کرده بود و نفر چهارم در خانه‌ای مملو از آرپی‌جی و بمب دستگیر شده بود. لاریجانی خاطرنشان کرده: امروز کسانی که تحت عنوان مدافعان حقوق بشر مطرح می‌شوند، آلوده به تحرکات تروریستی هستند و اسم خود را مدافعان حقوق بشر گذاشته‌اند.

همراهی 4 وزیر کابینه با اردوغان در سفر به تهران
در نخستین سفر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه به تهران در دوره دولت روحانی که امشب انجام می‌شود، چهار عضو کابینه اش وی را همراهی می‌کنند.سفارت ترکیه در تهران با اعلام جزئیاتی از سفر دو روزه هیات عالی رتبه این کشور به تهران، به ایرنا گفت: علاوه بر احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه، جودت یلماز وزیر توسعه، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد و تانر یلماز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه، اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.بنا بر اعلام سفارت ترکیه در تهران، هیات عالی رتبه این کشور عصر امروز وارد تهران می‌شود و شامگاه چهارشنبه تهران را ترک خواهد کرد. در جریان سفر دو روزه اردوغان و هیات عالی سیاسی - اقتصادی همراه وی به تهران، کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار می‌شود.

اخبار کوتاه:

* مدتی است که تبلیغ یک محصول غذایی از رسانه ملی همراه با موسیقی فریدون فروغی خواننده بهایی از شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود.

* وزارت علوم در اقدامی تأمل‌برانگیز طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه بوعلی همدان خواستار صدور مجوز فعالیت انجمن اسلامی و دفتر تحکیم وحدت در این دانشگاه شده است! همچنین گفته می‌شود مسئولان وزارت علوم قصد جابه‌جایی رئیس این دانشگاه را دارند.

*پایگاه صهیونیستی آی24 نیوز نوشت که گردش پسر بنیامین نتانیاهو با دختری «غیر یهودی»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را زیر آتش انتقادات جناح راست افراطی قرار داده است.

*سرویس امنیتی اوکراین از شناسایی تهدیدهایی با هدف منفجر کردن نیروگاه‌های هسته‌ای و برق این کشور خبر داد.

* فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ممکن است ترورهای خاموش انجام شود، گفت: دشمن موضوعات راهبردی ما را مورد هدف قرار داده است.

*سعدا... نصیری قیداری معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری جلسه کمیسیون اصل 90 با وزیر علوم و برخی معاونانش درباره بازگشت به تحصیل برخی دانشجویان محروم از تحصیل خبر داد.

*حسین طلا دبیر مجمع نمایندگان تهران جزییات دیدار برخی نمایندگان با وزیر کشور را تشریح کرد و گفت که در این دیدار، رحمانی فضلی قول داد که مصوبه سال 77 شورای عالی امنیت ملی درباره ساماندهی پایتخت را پیگیری کند.

* "ابراهیم البلیهی" با اعتراض به عملکرد هیئت امر به معروف و نهی از منکر به خاطر انگ چسباندن به مردم و جاسوسی علیه آنها خواستار لغو این سازمان دینی در عربستان شد. این نویسنده عربستانی، در برنامه "گفت و گوی جمعه" در شبکه تلویزیونی روتانا گفت: با نگاه کردن به تاریخ تأسیس این هیات مشخص می‌شود که هیات امر به معروف و نهی از منکر پیش از تأسیس پلیس، سازمانی امنیتی بوده است. وی با بیان اینکه از وجود این هیئت حمایت نمی‌کند و معتقد است که باید لغو شود، تاکید کرد: احادیث زیادی وجود دارد که بر قباحت جاسوسی و انگ چسباندن به مردم تأکید می‌کند. وی افزود: به جای حمایت بی‌دریغ از این هیات می‌توان آن را به منظور اصلاح و آموزش ارشاد کرد.

https://shoma-weekly.ir/KBR97x