گفته می‌شود که...

مجری ممنوع‌الکار به رویانیان خط می‌دهد / روز تحلیف روحانی, خاتمی کجا بود؟ / قهر چند دقیقه‌ای رحیمی در مراسم تحلیف / کمبود ماده اعدام در آمریکا / واکنش آقازاده به غیبت خاتمی / آخرین تیر حاج منصور به احمدی‌نژاد و ...

میانگین سنی کابینه روحانی
محمدرضا نعمت زاده با ۷۰ سال سن به عنوان مسن ترین و علی طیب نیا و جواد ظریف با ۵۳ سال سن به عنوان جوانترین اعضای کابینه روحانی نام برد.در میان وزرای پیشنهادی رییس جمهور به مجلس بیژن زنگنه ۶۱ ساله (نفت)، رحمانی فضلی ۵۴ ساله (کشور)، علی طیب نیا ۵۳ ساله (اقتصاد)، سید محمود علوی ۵۹ ساله (اطلاعات)، حمید چیتچیان ۵۶ ساله (نیرو)، محمدرضا نعمت زاده ۷۰ ساله (صنعت معدن و تجارت)، محمود حجتی ۵۸ ساله (جهادکشاورزی) ، علی ربیعی ۵۸ ساله (کار، تعاون و رفاه)، عباس آخوندی ۵۶ ساله (راه و شهرسازی)، محمد علی نجفی ۶۲ ساله(آموزش و پرورش)، مسعود سلطانی فر ۵۴ ساله(ورزش و جوانان)، محمدجواد ظریف ۵۳ ساله (امور خارجه)، مصطفی پورمحمدی ۵۴ ساله (دادگستری)، علی جنتی ۶۴ ساله (ارشاد)، محمود واعظی ۶۱ ساله (ارتباطات)، جعفر میلی منفرد ۶۰ ساله (علوم)، حسین دهقان ۵۶ ساله (دفاع)، سید حسن قاضی زاده هاشمی (بهداشت) ۵۴ ساله هستند که می توان با احتساب میانگین سنی وزرای پیشنهادی رییس جمهور این کابینه را مسن‌ترین کابینه پس از انقلاب اسلامی دانست.
تبلیغات غیر قانونی یک موسسه مالی و اعتباری
در شبهای رمضان موسسه ای در شرف تاسیس، از طریق یک مجموعه پربیننده تلویزیونی سعی در القای عمومی به پذیرش خود دارد.این موسسه مالی و اعتباری با صرف هزینه های میلیاردی و اسپانسری یک سریال قصد کرده که وجهه عمومی برای خود کسب کند. این درحالی است که بر اساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، بانکها و موسسات اعتباری قبل از انجام هر گونه تبلیغاتی، ملزم به دریافت مجوز نهایی از بانک مرکزی هستند. براساس اعلام بانک مرکزی، این موسسه مالی و اعتباری یک موسسه در شرف تاسیس است و بنابراین حق تبلیغات تلویزیونی ندارد.
مجری ممنوع‌الکار به رویانیان خط می‌دهد
مصاحبه جنجالی محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس که مدعی شد با بررسی‌های دقیقی که او به عمل آورده، هر قسمت از برنامه نود سه تا پنج میلیارد تومان برای عادل سود دارد! این در حالی است که فردوسی‌پور حدود دو سال پیش و در اوج شایعات پیرامون ثروت هنگفتش ترجیح داد یک بار همه حساب و کتاب‌های تهیه و تولید برنامه نود را روی آنتن زنده با مردم در میان بگذارد و حقیقت را روشن کند. در آن برنامه معروف، عادل در نهایت به این نتیجه رسید که درآمد او از تهیه‌کنندگی و اجرای نود در هر ماه معادل یک و نیم میلیون تومان است که طبعا این عدد با ادعای کنونی سردار تفاوت فاحشی دارد. البته جالب است بدانید همان روزها رضا رشیدپور در اظهار نظری جالب اعلام کرد دستمزد فردوسی‌پور خیلی بیشتر از چیزی است که او اعلام می‌کند. حالا و با تکرار همین ادعا از سوی رویانیان، این شائبه به طور جدی به وجود می‌آید که مدیرعامل پرسپولیس در این زمینه از رشیدپور خط می‌گیرد؛ به ویژه با توجه به اینکه بین این دو نفر روابط بسیار خوبی حاکم است و حتی از این مجری ممنوع‌الکار سیما به عنوان مدیر شبکه ماهواره‌ای پرسپولیس هم نام برده می‌شود. وقتی سردار می‌گوید ما «بررسی» کردیم، واضح است که یک چهره آشنا به قواعد کار در تلویزیون باید این کار را کرده باشد و البته چه کسی بهتر از رشیدپور؟
روز تحلیف روحانی, خاتمی کجا بود؟
خاتمی روز تحلیف را ترجیح داد در استان مازندران به سر برده و در جمع حامیان خود حاضر شود.وی در جمع تعدادی از جوانان اصلاح طلب خواستار رسیدگی بیشتر به مازندران شده و گفته است: استان مازندران با ظرفیت های زیادی که دارد نباید دچار مشکلات کنونی باشد.
خدمت سربازی وزیر امور خارجه در سازمان ملل
ماجرای جالب گذراندن سربازی در سازمان ملل، در زندگی نامه دکتر محمد جواد ظریف آمده است. ظریف که با پیشنهاد دکتر روحانی به عنوان نفر اول دیپلماسی خارجی کابینه یازدهم معرفی شده است، بسیاری از سالهای عمر خود را در امریکا گذرانده است. در زندگی نامه ای که از وزیر پیشنهادی امور خارجه معرفی شده،این طور آمده است:«محمد‌جواد ظریف متولد تهران،تحصیلات دوران دبستان و دبیرستان خود را در مدرسه علوی گذراند. او در سال 1355 و پیش از دوران دانشگاهش به امریکا سفر کرد و در دانشگاه سانفرانسیسکو و دنور تا مدرک دکترا تحصیل کرد. ظریف از 22 سالگی و در سال 1982 به نمایندگی ایران در سازمان ملل رفت و سربازی‌اش را به‌عنوان کارمند محلی دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل گذراند

نتانیاهو: در ایران رئیس‌جمهور عوض می‌شود اما سیاست‌ها نه!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: در ایران رئیس‌جمهور تغییر می‌کند اما سیاست‌ها و اهداف رژیم تغییر نمی‌کند.
وی در جلسه هفتگی دولت صهیونیستی گفت: 2 روز پیش، رئیس‌جمهور جدید ایران، اسرائیل را به زخمی بر پیکر جهان اسلام تشبیه کرد. رئیس‌جمهور ایران شاید تغییر کرده اما اهداف رژیم تغییر نکرده است.
در حالی که جمهوری اسلامی ایران اتهامات غرب و اسرائیل را مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای رد می‌کند، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر مدعی شد:‌ «نیت ایران، توسعه فعالیت‌ها و سلاح‌های هسته‌ای با هدف ویرانی اسرائیل است.»
یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل نیز روز یکشنبه بار دیگر تردید خود را در مورد میانه‌رو بودن رئیس‌جمهور جدید ایران بیان داشت و آن را «یک ماسک» خواند.
اشتاینیتز گفت: «روحانی مرد زیرکی است که اگر اسرائیل و غرب اقدام لازم را به عمل نیاورند، در تمام مسیر رسیدن به بمب اتم می‌خندد»!به گزارش رادیو اسرائیل، این سیاستمدار عضو حزب لیکود افزود؛ تحت تاثیر سخنان میانه‌روانه روحانی قرار نمی‌گیرد.

شهادت مدافع ایرانی حرم اهل‌بیت(ع)
مشرق: پیکر پاک مدافع حرم اهل بیت (ع) صبح دیروز در محله اتابک تهران تشییع شد. شهید مهدی عزیزی دو روز پیش در حال دفاع از حریم حرم حضرت زینب (س) در خاک سوریه به دست تروریست های تکفیری به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید در تهران تشییع و در گلزار بهشت زهرا(س) تهران به خاک سپرده شد.

پروین: روحانی جلوی گرانی را بگیرد
فرارو: پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره حضور در مراسم تحلیف حسن روحانی گفت: با اصرار دوستان به مراسم تحلیف رفتم.
پروین در پاسخ به سؤالی که آیا موفق شدید، او را ببینید یا خیر، گفت: نه بابا، به این سادگی‌ها نبود. خیلی سرش شلوغ بود و من متاسفانه ندیدمش، اما اگر او را از نزدیک ببینم می‌خواهم از طرف مردم به او بگویم؛ تو رو خدا یک فکری به حال این گرانی‌ها و فشار روی مردم بکنید، چون خدا وکیلی الان در برخی از موارد خیلی به مردم فشار می‌آید.

لوموند: ایران قدرتمند شده نمی‌توان به مذاکرات 2003 برگشت
یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت غرب آرزو می‌کند مذاکرات هسته‌ای به سال 2003 برگردد اما این اتفاق به اعتبار قدرتمند شدن ایران ممکن نیست.
روزنامه لوموند می‌نویسد: «آیا بازگشت پرونده هسته‌ای ایران به سال 2003 ممکن است؟ آن زمان حسن روحانی، در مذاکرات هسته‌ای ایران در سال‌های 2003 تا 2005 مسئولیت داشت. در سال 2003 وقتی وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس موضوع مظنون بودن ایران به فعالیت‌های هسته‌ای را در گفت‌وگو مطرح کردند؛ وضعیت خیلی متفاوت بود. در آن زمان آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان حضور داشتند و ایران از این موضوع احساس خطر می‌کرد. از سویی غرب نگران این بود که ایران هم مثل کره شمالی و لیبی به عبدالقدیرخان، پدر بمب هسته‌ای پاکستان بپیوندد و اما اکنون وضعیت ایران فرق می‌کند.»
این روزنامه در ادامه آورده است: «اکنون ایران متحدانی چون حزب‌الله لبنان دارد که در سوریه به غرب و به ویژه اسرائیل چنگ و دندان نشان می‌دهند؛ از سویی آمریکا از منطقه رفته و در این زمینه ایرانی نگرانی گذشته را ندارد.»

قهر چند دقیقه‌ای رحیمی در مراسم تحلیف
فرارو: ورود معاون اول رئیس‌جمهور سابق به صحن علنی مجلس در روز تحلیف روحانی، دقایقی حاشیه‌ساز شد. خبرها حاکی است که برای هر میهمان جایگاه مشخصی تعبیه شده بود و برخی میهمانان را درست به همانجایی مشایعت می‌کردند، که پیش‌تر برایشان تعبیه شده بود و جایگاه رحیمی نیز، یکی از صندلی‌های ردیف دوم بود که او از نشستن روی آن سر باز زد و دقایقی بعد با هماهنگی انتظامات و تغییر جای او، فضایی برای نشستن معاون اول سابق احمدی‌نژاد در کنار «سیدحسن خمینی» تعبیه شد.

دسته چک مهم شورای ایرانیان
شنیده شد که درحالی در روزهای پایانی دولت دهم، مشایی در حکمی میثم طاهری را از سرپرستی شورای عالی ایرانیان برکنار و فردی دیگری را منصوب کرد که عملا این اقدام به نحوی اقدام خاص برای کاری خاص ارزیابی می‌گردد. عصر خبر نوشت؛ با رفتن میثم طاهری از این سمت افراد جدید که مدیریت این شورا را بر عهده گرفته‌اند به دنبال دسته چک و مهر این شورا هستند.
اطلاعات رسیده حاکی است که این تلاش برای دسترسی به مهر، سربرگ و دسته چک این شورا برای دسترسی به حدود 10 میلیارد تومان پول موجود در حساب این شورا می‌باشد. مدیریت جدید که گویا کارمند جنبش عدم تعهد می‌باشد، برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی برای صرف و هزینه کردن این 10 میلیارد تومان در همین روزهای ابتدایی دولت یازدهم دارد.
امضای استاد مرحوم پای نامه جعلی!
ایسنا: بهزاد قر‌ه‌یاضی، مدیر گروه فناوری‌های نو مرکز تحقیقات استراتژیک انتشار نامه‌ای به امضای 3 هزار و 545 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها خطاب به دکتر روحانی را جعلی خواند. وی با بیان این‌که «یکی از استادان دانشگاه تهران که نام وی در این فهرست آمده، مرحوم شده است» ادامه داد: علاوه بر این 150 نفر از اعضای هیات علمی که اسامی آن‌ها در این فهرست آمده دو تا سه بار نامشان تکرار شده است. انتشار این نامه جعلی نشان می‌دهد که دست‌هایی در کارند که از همین ابتدای کار دولت با جعل اسامی و عناوین حاشیه‌سازی کنند.
واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی
شنیده شد که کاخ سفید اعلام کرد که امیدوار است رئیس‌جمهور جدید ایران صدای رای‌دهندگان ایرانی را بشنود و دست به تصمیماتی زند که منجر به زندگی بهتری برای ایرانیان شود. تیک نوشت؛ جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که تحلیف روحانی فرصتی به ایران برای اقدامی سریع‌تر در جهت رفع نگرانی‌های بین‌المللی درمورد برنامه هسته‌ای می‌دهد.
وی افزود: همزمان با روزی که حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی به‌عنوان هفتمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کرد، بار دیگر به مردم ایران که در انتخابات کاری کردند تا صدایشان شنیده شود، تبریک عرض می‌کنیم. در ادامه این بیانیه آمده است: اگر دولت روحانی تصمیم به تعامل جدی داشته باشد آمریکا را شریکی مشتاق خواهد یافت.

کمبود ماده اعدام در آمریکا
شنیده شد که در ایالت تگزاس آمریکا برای اعدام مجرمان کمبود ماده کشنده وجود دارد. مشرق نوشت؛ بیشترین مجازات اعدام در ایالت تگزاس آمریکا اجرا می‌شود و امسال یازده نفر در این ایالت اعدام شده‌اند. اما در حال حاضر این ایالت با کمبود ماده پنتوباربیتال (
pentobarbital) مواجه است که از آن برای اعدام مجرمان استفاده می‌شود.
آزمایشگاه‌های اروپایی از ارائه و فروش این ماده به آمریکا خودداری می‌کنند زیرا آنها نمی‌خواهند نامشان در کنار مجازات مرگ دیده شود. مسئولان ایالت تگزاس اعلام کرده‌اند میزان ماده‌ای که در اختیار دارند تنها برای اعدام دو مجرم دیگر تا پایان ماه سپتامبر کافی است و پس از این تاریخ آنان باید ماده‌ای دیگر پیدا کنند.

جنگ سوم اسرائیل و لبنان در راه است؟
شنیده شد که یکی از فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد، مانورهای گسترده ارتش این رژیم در واقع برای آمادگی جهت ورود به جنگ سوم علیه لبنان است و احتمال وقوع این جنگ در تابستان جاری بعید نیست. ایسنا به نقل از منابع عبری نوشت؛ این ژنرال ارتش صهیونیستی در پیامی به نظامیان تحت امرش به مناسبت هفتمین سالگرد جنگ ژوئیه سال 2006، اظهار کرد: ارتش باید خود را برای سناریوی احتمالی عملی شدن مانورهای مربوط به اشغال مناطق دشمن آماده کنند. وی ضمن تاکید بر لزوم تشدید مانورها، از افزایش قابل ملاحظه تعداد اهداف تعیین شده از سوی ارتش عبری در لبنان خبر داد.


اقدام عجیب وزارت خارجه دولت دهم
شنیده شد که وزارت خارجه در اواخر دولت احمدی‌نژاد، برای حدود 50 نفر از سفرای فعلی حکم خاتمه ماموریت صادر کرده‌اند.
عصر ایران نوشت؛ البته گویا این کار به صورت طبیعی و در پایان دوره سه ساله ماموریتشان صادر شده ولی با توجه به زمان بر بودن تعیین جانشینان وی و تصویب، معرفی، انتظار برای قبول انها توسط دولت‌های پذیرنده، سپس امور اداری و اعزام آنها که معمولا بین 2 تا 4 ماه و بعضا حتی بیشتر طول می‌کشد عملا نتیجه این اقدام وزارت‌خارجه عملا به معنی این است که با آغاز کار دولت دکتر روحانی دولت وی لا اقل در دو سه ماه اول کار دست کم در 50 کشور جهان فاقد سفیرخواهد بود. این اقدام خصوصا برای دولتی که یکی از شعارهایش تعامل با جهان خارج است وجهه خوبی نخواهد داشت.



احضار دو مسئول نهاد ریاست جمهوری به بازرسی
شنیده شد که یکی از معاونین دفتر احمدی نژاد به همراه یکی از مدیرکل های نهاد ریاست جمهوری به دلیل مشکلات مالی از سوی بازرسی این نهاد احضار شدند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود. "ندای انقلاب" نوشت لازم به ذکر است شنیده شده که برخی از کارمندان نهاد که در ستاد مشایی فعالیت می کردند هم برای پاسخگویی به سوالات به بازرسی احضار شده اند

تکذیب کناره گیری صدر از سیاست
شنیده شد که یک منبع نزدیک به جریان صدر عراق خبر برخی رسانه ها مبنی بر تصمیم مقتدی صدر به کناره گیری از صحنه سیاست را تکذیب کرد. تسنیم نوشت این منبع همچنین تصمیم بسته شدن دفتر مخصوص مقتدی صدر در نجف اشرف را تایید کرد. این منبع نزدیک به جریان صدر به نهرین نت گفت رهبر جریان صدر در پی درگیریها میان جیش المهدی وابسته به جریان صدر و گروه وابسته به شیخ قیس الخزعلی تصمیم به بستن دفتر خود در نجف اشرف گرفته است.
این منبع خبر تصمیم مقتدی صدر برای کناره‌گیری از فعالیت سیاسی را که برخی رسانه ها منتشر کرده بودند، تکذیب کرد. خاطر نشان می شود برخی رسانه های عراقی گزارش داده بودند که مقتدی صدر تصمیم گرفته است از سیاست کناره گیری کند و دفتر مخصوص خود را هم ببندد. این رسانه‌ها از سرخوردگی مقتدی صدر از اوضاع امنیتی موجود خبر داده و تصمیم وی برای کناره گیری از صحنه سیاست را نتیجه وضع نابسامان امنیتی و دلایل دیگری که ممکن است در آینده اعلام شود، دانسته بودند.

حذف بی سر و صدای صرفه جویی از بخشنامه مهم دولت
در حالی که بر اساس مصوبه 9 تیرماه هیئت دولت، مقرر شده بود تعداد قابل توجهی از وزارتخانه ها مجوز پرداخت فوق العاده ویژه ذکر شده در بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری را داشته باشند، بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، اخیرا ابلاغیه جدیدی به وزارتخانه های مذکور ارسال شده که بر اساس آن، دیگر نیاز نیست هزینه های مربوط به پرداخت این فوق العاده ها از محل وجوه حاصل از صرفه جویی دستگاه های دولتی تامین شود.

برگزاری مسابقه افغانستان شناسی در 16 استان کشور
بر اساس ابلاغیه هفته های اخیر وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش به مدیران استانی خود در 16 استان کشور، قرار است مسابقه افغانستان شناسی برای دانش آموزان تبعه این کشور در گروه های تحصیلی مقطع راهنمایی، دبیرستان و مقطع دانشگاهی برگزار شود و استان هایی که بالاترین درصد ثبت نام و بهترین سطح کیفی را داشته باشند مورد تقدیر این دو وزارتخانه قرار خواهند گرفت.

واکنش آقازاده به غیبت خاتمی
یاسر هاشمی در حاشیه مراسم تحلیف روحانی در جمع گفته: مراسم تحلیف و سوگند روحانی با نظم و آراستگی قابل‌توجهی برگزار شد، اما جای سیدمحمدخاتمی، رئیس‌جمهور پیشین در این مراسم خالی بود. به نوشته روزنامه بهار‏، مشاور روحانی گفته: سخنرانی روحانی در مراسم تحلیف کامل، جامع و نشان‌دهنده نگاه استراتژیک و عمیق رئیس دولت یازدهم نسبت به مسائل داخلی و خارجی است.
وی گفته: منتقدان جریان عقلانیت و اعتدال باید بدانند یکی از شعارهای اصلی دولت «وحدت ملی» است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم. همانطور که حسن روحانی وعده داد، دوران جدیدی در کشور آغاز شده است که باید قدر آن را دانست.

احمدی‌نژاد زمان تحلیف کجا بود؟
رئیس‌جمهور پیشین که مطابق رسم باید در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید حاضر می‌شد روز تحلیف ترجیح داد به جای حضور در بهارستان با کابریساس معاون رئیس‌جمهور کوبا دیدار کند. این اولین دیدار خارجی او پس از تحویل کلید پاستور به روحانی بود که در کمتر از 24 ساعت اتفاق افتاد. او در دومین دیدار خارجی خود با آصف علی زرداری دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش تسنیم، احمدی‌نژاد بعد از مراسم تنفید و تحویل رسمی نهاد ریاست‌جمهوری به حسن روحانی، به‌همراه اسفندیار رحیم‌مشایی به ساختمان لادن رفته است. پیش از انتخاب ساختمان لادن، احمدی‌نژاد که قرار بود رئیس‌جمهور سابق شود تلاش‌هایی جهت در اختیارگرفتن دفتری در پاستور از سوی دولت دهم انجام داد.حضور احمدی‌نژاد به‌همراه اسفندیار رحیم‌مشایی در ساختمان لادن در حالی است که احمدی‌نژاد پس از تنفیذ گفته بود صبح یک‌شنبه به دانشگاه ایرانیان خواهد رفت.
ربوده شدن شیخ علوی در سوریه
العالم: عناصر وابسته به القاعده پس از ربودن یکی از شیوخ سرشناس علوی او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. تروریستهای القاعده پس از این اقدام غیرانسانی، تصاویری را از وی منتشر کردند. چهره و لباس خون آلود این شخصیت سرشناس باعث ناراحتی و خشم شدید سوری ها شده است.

طواف در طبقه فوقانی کعبه!
جهان: عربستان سعودی در طرحی دست به توسعه مطاف در مسجدالحرام زده است و برای زائران ناتوان و مسن خانه خدا محلی برای طواف در ارتفاع 13 متری ایجاد کرده است!

نتیجه شکایت مشایی از مداحان و سلیمی‌نمین
فرهاد شهبازوار وکیل مدافع سلیمی‌نمین و یکی از مداحان تهرانی در رابطه با شکایت مشایی گفته: دادگاه تجدیدنظر شکایت مشایی از مداحان تهرانی 30 مرداد برگزار می‌شود.شهبازوار به باشگاه خبرنگاران گفته: بعد از شکایتی که مشایی علیه سلیمی‌نمین مطرح کرد، شعبه 1059 مجتمع قضایی کارکنان دولت موکل بنده را به اتهام تشویش اذهان عمومی به 91روز حبس محکوم کرد.
وی گفته: طبق قانون‌اساسی، افراد در بیان دیدگاه و نظرات خود آزاد هستند و با توجه به اینکه اقدامات موکل بنده، در راستای فعالیت‌های تاریخی و علمی بوده است، احراز سوءنیت وی تقریبا غیرممکن است زیرا سلیمی‌نمین یک بحث تاریخی و علمی را به چالش کشیده بود و اصلا قصد و نیت مجرمانه نداشته است.
وکیل سلیمی‌نمین گفته: براساس حکم دادگاه، مجازات حبس موکل بنده منتفی شده و مجازات 91 روز حبس وی به مجازاتی غیر از حبس که احتمالا جزای نقدی خواهد بود، تبدیل شده است؛ اما هنوز حکم به طرفین پرونده ابلاغ نشده است.وی گفته: البته در این دادگاه ما هم به حکم سعید حدادیان اعتراض کردیم و مشایی هم به حکم حاج منصور ارضی اعتراض کرده است.

انتقاد آیت‌الله هاشمی در دیدار با سولانا
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیدار خاویر سولانا با انتقاد از دوگانگی برخوردهای سیاسی آمریکا نسبت به ایران گفته: درست است که روابط با مذاکرات آغاز می‌شود، اما دوگانگی برخورد دولت و پارلمان آمریکا شبهه‌ناک است.هاشمی‌رفسنجانی برخورد عقلانی با همه مسائل سیاسی را راهکار انسانی برای برون‌رفت از مشکلات دانسته و گفته: سایه تهدید و تحریم همیشه بر مذاکرات سنگینی می‌کند و باید در محیط آرام و احساس آرامش کامل، به سوی رفع کدورت‌ها حرکت کرد.
سولانا نیز با تاکید بر آشنایی خویش با روحانی و سیاست‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، اظهار امیدواری کرده که غرب و آمریکا با مردم ایران جهت بهتر کردن روابط خویش با جهان هماهنگ باشند.سولانا نتیجه انتخابات در ایران را برای غرب معنادار خوانده و گفته: حق ایرانیان است که در تعامل با جهان به جایگاه تاریخی، تمدنی و فرهنگی خود برسند.

سوال بزرگ تهران از واشنگتن
حسین موسویان طی مصاحبه‌ای با فارین پالیسی گفته: سوال بزرگ تهران این است که در واشنگتن چه کسی تصمیم‌گیر است؟وی گفته: شک و شبهه بسیاری در ایران در مورد اینکه آیا دولت آمریکا قدرتی از خود دارد یا خیر وجود دارد.موسویان همچنین گفته: واشنگتن همیشه به تهران ایراد گرفته و گفته است که نمی‌داند، چه کسی در ایران تصمیم می‌گیرد، به همین دلیل نمی‌داند با چه کسی مذاکره کند.
وی گفته: تهران همچنین می‌تواند به آمریکا به خاطر اینکه چه کسی در واشنگتن تصمیم می‌گیرد ایراد بگیرد.سید حسین موسویان همچنین گفته: آیا واقعا تیم هسته‌ای اوباما تصمیم‌گیر است؟ چرا تیمی که هیچ کنترلی بر تحریم‌ها ندارد به سر میز مذاکره می‌آید؟ اوباما چطور می‌تواند با ایران به توافق برسد؟

گاردین: روحانی غیرممکن را ممکن می‌کند
مصالحه به غرب این امکان را می‌دهد که دیگر نگران بروز درگیری در خلیج‌فارس نباشد و ایران را به عرصه اقتصاد جهانی باز می‌گرداند.به گزارش گاردین انتخاب حسن روحانی احتمالات جدیدی را ممکن می‌کند. از سال
۲۰۰۵ جهان رئیس‌جمهوری از ایران را به چشم دیده که لحنی تحریک‌آمیز داشته و از اینکه کشورش را در انزوا نگه دارد مسرور به نظر می‌رسید.به گزارش این روزنامه انگلیسی، یافتن راهی برای بازگرداندن ایران به مسیر اصلی جهان یکی از چالش‌های اصولی روحانی خواهد بود.
با وجود آنکه نقش ریاست‌جمهوری در ایران محدودیت‌هایی دارد اما نقش وی در میان سیل عظیم سیاست‌های ایران در جهان پررنگ خواهد بود. دشمنان وی که مهم‌ترین‌شان حامیان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و آمریکا هستند، به محدودیت‌های ریاست‌جمهوری با دیده حقارت می‌نگرند.این روزنامه همچنین نوشته: حضور روحانی بخصوص در زمانی که باراک اوباما دیگر نباید نگران انتخابات دور بعدی باشد، آنچه برای سال‌ها غیرممکن به نظر می‌رسید را ممکن کرده است.

نام اصلی دانشگاه احمدی‌نژاد
کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات وفن‌آوری با اشاره به دانشگاه احمدی‌نژاد گفته: اساسنامه این دانشگاه تحت عنوان دانشگاه جامع بین‌المللی در وزارت علوم نهایی و تصویب شد.دانشجو به مهر گفته: دانشگاهی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است هیچ ربطی به وزارت علوم ندارد.
وی با بیان اینکه دانشگاهی به نام ایرانیان وجود ندارد گفته: در ابلاغیه شورا قید شده بود که وزرای علوم و بهداشت باید اساسنامه آن را تصویب کنند از این رو بررسی‌هایی روی اساسنامه در وزارت علوم صورت گرفت و ایراداتی نیز از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم مطرح شد.
وی گفته: طی یکی، دو بار که اساسنامه در وزارت علوم و شورا بررسی شد ایرادات برطرف و در نهایت اساسنامه این دانشگاه به تایید رسید. دانشجو گفته: یک نسخه از اساسنامه در اختیار شورا و یک نسخه دیگر در اختیار احمدی‌نژاد به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه قرار گرفته است.

فائزه هاشمی دوباره محاکمه می‌شود
«دادگاه می‌خواهد من را دوباره مجازات کند و این برخلاف قانون است.» این اظهارات فائزه هاشمی در مورد رسیدگی به پرونده‌ای با اتهام «اخلال در نظم عمومی» است.فائزه هاشمی مهر ماه سال
۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش‌ماه حبس محکوم و در همان ماه برای گذراندن دوران محکومیتش راهی زندان اوین شد. اواسط اسفندماه همان سال، فائزه هاشمی با گذراندن دوران محکومیتش آزاد شد.
البته برای وی به اتهام اخلال در نظم زندان پرونده‌ای جدید تشکیل شد.دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره پرونده فائزه هاشمی گفته:پرونده‌ای به اتهام اغتشاش در نظم زندان برای وی مطرح شده است و پرونده مذکور در مرداد ماه رسیدگی می‌شود.فائزه با بیان اینکه «اتهامی که به من نسبت می‌دهند صحت ندارد»، گفته: اگر بر فرض مثال این اتهام با عنوان اخلال در نظم زندان باشد باید به موجب قانون داخل زندان رسیدگی شود که من این محکومیت را سپری کرده و
۵ روز انفرادی را در زندان تحمل کردم.

کابینه روحانی از رئیس‌جمهور جوان‌تر است
خبرآنلاین نوشت: نگاهی به معدل کابینه حسن روحانی نشان می‌دهد که کابینه وی از شخص رئیس‌جمهور جوان‌تر است. معدل‌گیری از سن اعضای کابینه روحانی نشان می‌دهد که معدل این کابینه 57 سال است. این در حالی است که حسن روحانی رئیس‌جمهور سن کنونی‌اش 65 سال است.
همچنین در بررسی آماری بین دولت‌های هاشمی‌رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد مشخص می‌شود که کابینه روحانی از دیگر کابینه‌ها با 57 سال، پیر‌تر است.معدل سنی کابینه دولت ابتدایی هاشمی‌رفسنجانی 41 سال، دولت دوم هاشمی 44 سال،کابینه ابتدایی خاتمی 45 سال، کابینه دوم اصلاحات 47 سال، کابینه ابتدایی احمدی‌نژاد 49 و کابینه دوم وی 50 سال است.

علت کناره گیری عارف
فرارو: دکتر محمدرضا عارف درپاسخ به اینکه شما به خواست آقای خاتمی و دوستان دیگر کناره‌گیری کردید، گفت: دوستان دیگر نه، آقای خاتمی. چون من وی را در کل جریان به عنوان رهبر اصلاحات معرفی کردم و تا آخر هم پایش ایستادم.

چمران اعلام نظر نکرد
نسیم: مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفت: نظرم درباره قالیباف به خودم تعلق دارد و آن را اعلام نمی‌کنم. مجموعه شورای شهر باید درباره شهردار آینده تصمیم‌گیری کند و امیدوارم که به وقتش تصمیم درستی اتخاذ کند.

آخرین تیر حاج منصور به احمدی‌نژاد
حاج منصور ارضی مداح مشهوری که بعد از ایراد صحبت‌هایی درباره مشایی به دادگاه رفته و بعد در نهایت به جریمه نقدی محکوم شد، از گزارش آخر احمدی‌نژاد انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، این مداح که پیش‌تر از حامیان احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت، در دولت دهم جزو منتقدان تند وی شد.حاج منصور در برنامه مناجات ماه مبارک رمضان در مسجد ارک در حالی که اوصاف دروغگویان را تشریح می‌کرد، با اشاره به گزارشی که احمدی‌نژاد از عملکرد هشت ساله‌اش ارائه کرده است، گفت: چرا نمی‌گویی که برای دین مردم چه کرده‌ای؟
چرا گزارش نمی‌دهی که در این 8 سال برای استقرار حجاب اسلامی چه فعالیتی انجام داده‌ای؟حاج منصور همچنین ادامه داد: چند بار تا کنون به مسئول پلیس کشور راجع به امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با اراذل و اوباش تذکر داده‌اند؟ نه گذاشتند پلیس کارش را بکند، نه خودشان اقدامی کردند.
وی یادآور شد: اگر همه کار بکنی اما به دین مردم و ارزش‌ها بی‌توجه باشی، ارزشی ندارد و برکت کارها هم از بین می‌رود.این مداح با بیان اینکه باید در صحبت‌هایمان انصاف داشته باشیم، افزود: حال باید صبرکنیم و ببینیم نفرجدیدی که دولت را تحویل می‌گیرد چه خواهد کرد. نباید قبل از فعالیت وی، موضع بگیریم. ابتدا باید عملکردش را مشاهده کنیم، بعد منصفانه نظر بدهیم.وی البته نتوانست نگرانی‌های خود را پنهان کند و گفت: برخی اسامی را که شنیده‌ام، جای تامل دارد. امیدوارم اعتدالی که نامش را برده‌اند، منجر به محدودیت بیشتر برای نیروهای ارزشی و محجبه‌ها نشود.
روحانی به قولش عمل کند
تابناک: سیدحسین مرعشی، عضو حزب کارگزاران سازندگی در خصوص مطالبات مردم از دولت دکتر روحانی با بیان اینکه آنچه ما از دکتر روحانی می‌خواهیم، خدای ناکرده محدود کردن یا تحت فشار قرار دادن وی نیست، گفت: ما فقط از روحانی می‌خواهیم که به آنچه در انتخابات به مردم قول داده عمل کنند.

از انتخابم بی‌اطلاعم
تسنیم: مسعود نیلی، استاد دانشگاه، در پاسخ به این سؤال که آیا شما به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی، با دولت یازدهم همکاری خواهید کرد و رئیس‌جمهور در این‌باره با شما مذاکره‌ای داشته یا خیر، گفت: من از انتخابم به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی بی‌اطلاع هستم.

حمله نزدیکان احمدی نژاد به چمران
پارسینه نوشت: سایت نکات پرس که به غلامحسین الهام و جریان احمدی نژاد وابسته است، در تحلیلی شدیدا از متحد قدیمی این جریان، مهندس مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران انتقاد کرد. در این تحلیل آمده است: بعید به نظر می‌رسد تلاش چمران برای حفظ محوریت خود، در سال یازدهم نیز موثر باشد و قطعا ترکیب جدید شورا، او را از صندلی‌ای که 10 سال بر آن نشسته بود، پایین خواهد آورد.
در این تحلیل آمده است: بررسی عملکرد مهدی چمران به عنوان رئیس شورای شهرسوم در شش سال گذشته نشان می‌دهد که او همواره در برابر اشکالات موجود در شهرداری تهران راه سکوت را در پیش گرفته و از اختیارات قانونی خود از جمله”تذکر" استفاده نکرده است. او در دوره اخیر شورا حتی یک تذکرهم به شهرداری نداده است!این انتقاد شدید و بی سابقه از سوی حامیان احمدی نژاد نسبت به مهدی چمران، می‌تواند به معنای گردش چمران به سمت ابقای قالیباف در شهرداری تهران تفسیر شود.

جایگاههای سوخت CNG اهواز و حومه در شرف تعطیلی
جایگاههای سوخت
CNG شهرستان اهواز و حومه در آستانه تعطیلی قرار گرفتند. مسئول انجمن صنفی جایگاه‌داران اهواز و حومه در استان خوزستان در نامه‌ای به شرکت ملی گاز خوزستان اعلام کرد: به دلیل ضرر و زیان ناشی از اختلاف فاحش بین سیستم اندازه گیری شرکت گاز و وسایل اندازه گیری موجود در جایگاههای سطح استان، پایین بودن کارمزد فروش، افزایش هزینه‌ها و عدم رسیدگی به مشکلاتشان چنانچه تکلیف جایگاهها تا قبل از عید فطر روشن نشود. جایگاههای CNG را در اهواز تعطیل خواهند نمود.

کابینه 50-50
فارس: صادق زیباکلام، کارشناس مسایل سیاسی گفت: فهرست پیشنهادی اعضای کابینه یازدهم به مجلس فهرستی میانه است، به همین دلیل اسم این فهرست را 50-50 گذاشته‌ام.

بیانیه‌ جدید دولت اوباما برای مذاکره با ایران
درحالی که کشورهای عضو گروه 1+5 در انتظار مشخص شدن وقت و اعضای گروه جدید مذاکره کننده ایرانی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند، دولت اوباما در بیانیه‌ای از دولت جدید ایران خواسته است به وظایف بین‌المللی خود عمل کند تا آمریکا را شریکی مشتاق بیابد.
در همین حال، 76 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به اوباما از او خواستند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کند. آنها همچنین از اوباما درخواست کردند درحالی که درهای دیپلماسی را گشوده است، همه گزینه‌ها را مطرح بداند.
گاردین نوشت: آخرین دور گفتگوها بین ایران و مجامع بین‌المللی در اردیبهشت ماه بدون نتیجه پایان یافت. در آن زمان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که به نظر می‌رسد گفتگوها به بن‌بست رسیده و پیشرفتی حاصل نشده است. اما انتخاب شدن روحانی امید برای یافتن راه حلی برای عبور از این بن‌بست را زنده کرد.

نرفتن به مجلس تقابل نیست
آریا: عبدالرضا داوری، فعال سیاسی گفت: نمی‌توان عدم حضور احمدی نژاد در مراسم تحلیف را نشانه اعتراض دانست یا برداشت کرد که حالت تقابل دارد.

https://shoma-weekly.ir/HAHZ6T