گفته می‌شود که...

ماجرای پیش‌نمازی صدام!/ مهره‌چینی فتنه‌گران در دانشگاه الزهرا(س)/ انتخابات مجلس و نقش فائزه هاشمی/ دیدار ناطق نوری و حسن روحانی/ عشق عمو پورنگ به یک زن/ وقوع یکی از نشانه‌های ظهور دجال / از بین رفتن پروژه اصلاح طلبان توسط مدیریت جهادی و....

عشق عمو پورنگ به یک زن خبر ساز شد
"داریوش فرضیاییرا همه با نام ” عمو پورنگ ” میشناسند. این عموی محبوب بچه ها دلنوشته زیبایی در صفحه شخصی اینستاگرام خطاب به مادرش دارد که بسیار زیبا نوشته شده و مورد توجه کاربران قرار گرفت.
بنام خدا : وقتی تکیه گاهه محکمی مثل مادر هست، وقتی داروی شفابخشی همچون دعای مادر هست وقتی ثروتی بی پایان مثل مادر هست، وقتی گرمای خونه ات وجود مادر هست، وقتی بالش زیر سرت زانوی مادر هست، وقتی چراغ خونه ات مادرت هست دیگه چه غمته!! … ! دنیا.. آهای دنیا با تو ام.. حواست باشه دنیای من مادرمه نه تو..!! بیخودی دلت رو خوش نکن

روحانی در نظرسنجی شخصیت سال عربی

پایگاه عربی المیادین در یک نظرسنجی، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان را در میان چهره های برگزیده برای انتخاب شخصیت سال عربی و بین المللی قرار داده است.سایر شخصیتهای حاضر در این لیست عبارتند از: محمد مرسی، ادوارد اسنودن، ولادیمیر پوتین، کاترین اشتون، سلطان قابوس، پاپ فرانسیس، محمود عباس، نوری مالکی، بندربن سلطان، عبدالفتاح السیسی، باراک اوباما، شیخ حمد آل ثانی و بشار اسد.

بر روی نام هر یک از شخصیت ها دو گزینه، "صوت": به معنای "رأی دادن" و "التفاصیل" به معنای "شرح" قرار دارد. در شرح عکس حسن روحانی آمده است:

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران برنده شد. او با شعار باز کردن درهای ایران به جامعه بین الملل سیاست معتدل، عقلانی و خردمندانه ای را در پیش گرفت. او به عنوان مرد سیاست و صلح شناخته شده است. او همواره بر تعهد خود در قبال منافع ملی کشورش و در عین حال تعهداتش به چهارچوب های بین المللی با احترام به اساس و پایه های انقلاب اسلامی ایران تأکید کرده است. او توانست با همین شعار پیرامون پرونده هسته ایران با غرب و آمریکا به توافق برسد.

مهره‌چینی فتنه‌گران در دانشگاه الزهرا(س)
در پی مهره‌چینی فتنه‌گران و حزب منحله مشارکت در سطح معاونین وزارت علوم، اکنون خبر می‌رسد که این طیف در حال مهره‌چینی در سطح ریاست برخی دانشگاه‌ها هستند.از جمله خبر رسیده که احتمالا «ف-ر» عضو حزب منحله مشارکت و عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، به عنوان رئیس دانشگاه الزهرا(س) معرفی خواهد شد.هم اکنون دکتر انسیه خزعلی فرزند آیت‌الله خزعلی ریاست دانشگاه الزهرا را بر عهده دارد.یادآور می‌شود «ف-ر» در ارزیابی‌های سیاسی بیشتر به عنوان آلت دست افراطیون شناخته می‌شود از جمله پیش از این در حمایت از سران فتنه مواضعی اتخاذ کرده است. صلاحیت نامبرده در انتخابات مجلس هشتم و شورای شهر چهارم تهران از سوی مراجع ذی‌صلاح رد شده است.فرجی دانا وزیر علوم پیش از این به خاطر برخی عزل و نصب‌های همسو با فتنه‌گران، از مجلس شورای اسلامی کارت زرد گرفته است. وی با حسن ظن و اغماض نمایندگان مجلس، وزیر علوم شد و این در حالی بود که از نگاه کارشناسان در مظان آلودگی به فتنه‌گران و تندروها قرار داشت.

ماجرای پیش‌نمازی صدام!
چاپ عکس‌هایی از نماز جماعت‌هایی که به امامت صدام برگزار می‌شد، بهانه‌ خوبی برای ما بود که به فرماند‌ه‌هان اردوگاه بگوییم اگر نماز جماعت بد است، چرا صدام می‌خواند.
خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده مرتضی افراسیابی می‌گوید:
گاهی روزنامه های عراق عکس هایی از نماز جماعتی که به امامت صدام برگزار شده بود، چاپ می کردند. این عکس ها که در حرم امام حسین(ع) و یا در حرم حضرت علی (ع) انداخته شده بود، بهانه ی خوبی بود برای ما که به فرماندهان اردوگاه بگوییم:
ـ اگر نماز جماعت بد است، چرا صدام می خواند.
و آنها هم که در می ماندند چه بگویند، چاره نداشتند جز اینکه به دروغ بگویند:
ـ بله، نماز جماعت چیزی خوبی است!
همیشه بچه ها موقع خوابیدن. آیت الکرسی را می خواندند و می خوابیدند.
سربازان ما را برای نماز صبح بیدار می کردند که گاه در همان وقت نماز بود و گاه نزدیک طلوع خورشید. هیچ کس جرأت نداشت زودتر از بیدارباش آنها به نماز بایستد. البته بچه های ما که بیشترشان اهل نماز شب بودند، در آن موقع بیدار بودند و مخفیانه عبادت می کردند.
در دو سال آخر اسارت، دیگر نماز جماعت نه تنها داخل آسایشگاه ها خوانده می شد، بلکه به خارج – یعنی محوطه ی اردوگاه – نیز سرایت کرده بود و عراقی ها نیز که از سماجت ما عاجز شده بودند، با اکراه به این خواسته تن داده بودند.
سال 67 که به کربلا مشرف شدیم، نماز جماعت ظهر را در حرم امام حسین(ع) و نماز جماعت عصر را در حرم حضرت ابوالفضل(ع) خواندیم. این نمازها که در حلقه ی محاصره نیرو های اطلاعاتی عراق خوانده شد، هم برای ما لذت روحی داشت و هم دنیای از تعجب را در چشم و دهان عراقی ها نشاند.
از سحر های ماه رمضان که برای گرفتن غذا وارد محوطه می شدیم، می دیدیم بعضی از سربازان و مأموران اطلاعاتی حزب بعث دارند نماز می خوانند! . . . و که بود که نداند این نماز خواندن یعنی چه؟
یک بار که خیلی به ما بند کرده بودند و تمام لوازم آسایشگاه را به هم ریخته بودند، یکی از بچه ها درآمد که:
ـ یک اسیر که چیزی ندارد. یک اسیر ضعیف است، غریب است، اینقدر اسباب و اثاثیه ی ما را به هم نریزید.
فرمانده سربازان که حضور داشت، رو کرد به او و گفت:
ـ نه، چرا می گویی اسیر ضعیف است، اسیر قوی است. ایمان اسیر، قوی است. اسیر نماز و دعا می خواند و هر روز با خدا مناجات می کند، اگر چه ظاهراً ضعیف است، در عمل قوی است.
این اعتراف، در حقیقت پاداش پایداری بچه ها بود در اعمال دینی شان.
از جمله نماز هایی که می خواندیم، نماز برای شهدا و پدر و مادرمان بود.

مذاکره‌کنندگان ایرانی به روایت معاون جان کری
شنیدیم که معاون وزیر خارجه امریکا ‌ تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را متبحر،‌ حرفه‌ای و سرسخت توصیف کرد.به گزارش «انتخاب»، ویلیام برنز در گفت‌و‌گو با المانیتور گفت که مذاکره‌کنندگان دو کشور تلفنی و از طریق ایمیل با هم در تماس بوده‌اند.

محمدرضا عارف به همراه خانواده‌اش در کنسرت علیرضا قربانی
شامگاه 26 دی‌ کنسرت بزرگ علیرضا قربانی در دو سئانس و در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
در بروشور این کنسرت از علیرضا قربانی به عنوان مرد اجراهای زنده، نام برده شده بود اما این خواننده نمی‌دانست که علاقمندانش، برای رسیدن به سالن کنسرت، بیش از یک ساعت در ترافیک برج میلاد مانده بودند.

ترافیک ناشی از بسته شدن راه اصلی رسیدن به برج میلاد و دسترسی به پارکینگ، از طریق راه سازمان انتقال خون بود. بدین ترتیب، مردم با صف طولانی روبرو شدند که باعث شد کنسرت با نیم ساعت تاخیر آغاز شود.
از جمله میهمانان این اجرا می‌توان به حضور محمدرضا عارف، نامزد پیشین ریاست‌جمهوری و حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد که قربانی آواز تیتراژ پایانی بسیاری از سریال‌های او را خوانده است.

گفتی مقاومت؟ پس پوپولیستی!
همکار نشریات زنجیره‌ای، موضع‌گیری رئیس جمهور و تاکید بر مقاومت را نکوهش کرد و به همین دلیل سفر استانی وی را پوپولیستی خواند.
صادق زیباکلام در مصاحبه با سایت پیام نو گفت: این سفر بی‌شباهت به سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد نبود. انتظار اقشار و لایه‌های فرهیخته این بود که تا آنجایی که امکان دارد آقای روحانی از شعارزدگی و پوپولیسم دوری کند و بیشتر به بیان مسائل واقعی جامعه بپردازد. به نظر من این سخن آقای روحانی که گفتند مقاومت شما در جریان هسته‌ای باعث به زانو درآمدن کشورهای غربی شد به شدت یادآور زمان احمدی‌نژاد و پوپولیسم اصولگرایان بود.همراه با بیان این که روحانی نباید این حرف‌ها را می‌زد مدعی شد: مردم برای شنیدن حرف‌های دیگری آمده بودند و از این نظر حتی سفرهای دور اول احمدی‌نژاد موفق‌تر بود... نباید روحانی گسترش پایگاه خود را با روش‌های متناقض انجام دهد و بشود آدم از اینجا رانده و از آنجا مانده(!) به نظر من مقداری از این سفر پوپولیستی بود؛ از جمله در خصوص وعده‌های زیاد دادن به مردم.او می‌افزاید: آقای روحانی باید تکلیف خود را مشخص کند که قصد دارد چگونه حکومت کند. آیا قصد دارد یک هوگو چاوز و یا احمدی‌نژاد دیگر باشد و با جمع کردن مردم در خیابان‌ها برایش هورا بکشند و یا اینکه رفتار دولت در حوزه عمومی را تغییر دهد.

انتقاد خاتمی از برنامه های 9 دی صدا و سیما

در جلسه هفته گذشته اصلاح طلبان، محمد خاتمی از برنامه های صدا و سیما در سالگرد 9 دی به شدت انتقاد کرده است. وی همچنین گفته:" چرا برخی وزرای دولت روحانی این جمله را مدام تکرار می کنند و می گویند ما از مدیرانی که در فتنه 88 نقش آفرینی کرده اند استفاده نمی کنیم؟ تا کی باید هی بگوییم فتنه، فتنه؟!"

بدهی 80 هزار میلیارد تومانی 30 نفر به بانک‌ها
با خبر شدیم که بدهی‌های بانکی کلان، همچنان خبر سازند؛ حال مربوط به مه آفرید خسروی باشند یا بابک زنجانی. آخرین خبر این‌که سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از بدهی 80 هزار میلیارد تومانی 30 نفر به بانک‌ها خبر داد.مصطفی افضلی‌فرد در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: 30 نفر از بدهکاران عمده و کلان بانکی که پرونده‌هایشان در کمیسیون اصل 90 مطرح است بیش از 80 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهی دارند که در پرداخت آن سهل‌انگاری کرده و دست نگه داشته‌اند.

یکی از نشانه‌های ظهور دجال به وقوع پیوست
یتسحاق کیدوری، خاخام یهودی در واکنش به مرگ شارون که باعث ناامیدی شدید یهودیان تندرو شده، گفت: این مرگ یکی از نشانه های ظهور دجال است که بنی اسراییل را بر اساس "اسفار عهد قدیم" از ظلم نجات می‌دهد و تلاش خواهد کرد، دشمنان یهود را از میان بردارد.
وی گفت: یهودیان افراطی با اعلام این که به کیدوری اعتماد دارند، از این خبر خوشحال شده‌اند.
خاخام یهود همچنین گفت که ظهور عیسی مسیح (ع) به وقوع جنگ سختی بین یهودیان طرفدار دجال و مخالفان او منجر می‌شود، تا جایی که یک سوم مردم روی زمین باقی می‌مانند و بقیه در جنگی که هفت سال طول خواهد کشید، کشته می‌شوند و پس از آن یاجوج و ماجوج ظاهر می‌شود.
یهودیان معتقدند که دجال (پیامبر دروغین یهود) هم‌اکنون در فلسطین اشغالی حضور دارد، ولی زمان ظهورش نرسیده است.

تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی
حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات در جمع سران عشایر شهرستان شوش با بیان اینکه دشمن از نفوذ مذهب تشییع در دنیا خشمگین است، اظهار داشت: تلاش دشمن برای ایجاد فرقه‌های انحرافی در نقاط مرزی به‌ویژه مناطق عرب‌نشین است تا انتقام خود را از مذهب تشیع بگیرد. وی گفت: دشمن در نیات خود در رسیدن به اهداف، کور خوانده است و مردم ولایت‌مدار این خطه با تمام وجود دوستی خود را با اهل بیت نشان می‌دهند.

اتاق مدیر فتنه گر دولت، تخلیه شد

شنیده ایم پس از انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر حضور و دخالت یک محکوم فتنه در ساختمان وزارت ارشاد و دخالت وی در عزل و نصب های مدیران ارشاد، به دستور علی جنتی، اتاق این فرد تخلیه و عذر وی خواسته شده است.

سخنرانی پر حرارت اوباما در مورد ایران
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، از سناتورهای دمکرات مجلس سنا خواست که تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند.
اوباما عصر چهارشنبه، 25 دی نشستی با سناتورهای دمکرات در کاخ سفید داشته است که در جریان آن تاکید کرده باید به مذاکرات اتمی با تهران زمان داد و مانع پیچیده‌تر شدن ماجرا شد.
سناتور جف مرکلی که یکی از حاضران در این نشست بوده، به آسوشیتدپرس گفته است: «رئیس جمهوری سخنرانی پرحرارتی کرد با این مضمون که ما چگونه باید این فرصت را برباییم. اگر ایران در نهایت تمایلی به تصمیم‌گیری‌های لازم نداشته باشد، آن وقت او آماده امضای طرح تشدید تحریم‌هاست
مرکلی سپس اضافه می‌کند که اما باید تا شش ماه دست نگه داریم، یعنی پایان زمان توافق‌شده بر سر اجرای معاهده ژنو.
آسوشیتدپرس به نقل از دو سناتور می‌نویسد که به نظر می‌رسد دمکرات‌های حاضر در نشست روز چهارشنبه، درخواست اوباما را پذیرفته‌ باشند، حتی برخی از آنان که موضع سفت و سختی علیه ایران اتخاذ کرده‌اند و تاکنون مدافع طرح تشدید تحریم‌ها علیه آن بوده‌اند.
این طرح تنها به هشت رای موافق دیگر نیاز دارد تا به تصویب حداقل دو سوم نمایندگان سنا برسد. در این صورت باراک اوباما هم قادر به وتوی آن نخواهد بود.

از بین رفتن پروژه اصلاح طلبان با مدیریت جهادی قالیباف

در جلسه گروهی از اصلاح طلبان که پیگیر حکم دیوان عدالت اداری برای برکناری قالیباف از شهرداری تهران بودند، گفته شده پروژه ما با تجلیلی که از مدیریت جهادی قالیباف در تهران شد، دیگر به نتیجه نخواهد رسید.

بازداشت بازیگر ایرانی - سوئدی در دبی
یک بازیگر ایرانی - سوئدی در دبی بازداشت شد.به گزارش تابناک این بازیگر به اتهام در اختیار داشتن مواد مخدر در دبی به حبس ابد محکوم شد.این حکم روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه صادر شده و وی پانزده روز برای درخواست تجدید نظر فرصت دارد. او به عنوان مدل در ۲۳ کشور مختلف با بیش از ۱۰۰ مارک همکاری کرده‌است.

عمل کروبی توسط پزشک پنجه طلا

گفته می شود هفته گذشته مهدی کروبی در یکی از بهترین بیمارستان های خصوصی تهران بستری و جراحی شده است. پزشک معالج وی از پنجه طلاهای پزشکی محسوب می شود.

جلسه هایی برای تطهیر چهره ی اصلاح طلبان

شنیده ایم در جلسه اصلاح طلبان نسبت به عدم اقبال رسانه ها و افکار عمومی نسبت به بحث های حقوق بشری و لایحه حقوق شهروندی گلایه و اظهار نگرانی شده و گفته شده است برای عمومی کردن این موضوع ابتدا باید اقدام به انتشار مقالاتی از امثال مجتهد شبستری و ملکیان و سروش و کدیور نماییم و سپس موسسه تنظیم نشر آثار امام را تحت فشار بگذاریم تا در سالگرد رحلت امام اقدام به برگزاری اجلاس بین المللی امام خمینی و حقوق بشر نماید و مبنای آن را هم پیام 8 ماده ای ایشان قرار دهیم. شرکت کنندگان در این جلسه تاکید داشتند پرداختن به حقوق بشر باعث تطهیر چهره های اصلاح طلب شده و ما را در موضع برتر قرار می دهد.

مرگ مشکوک ایرانی بازداشت شده در امارات
یکی از سه تبعه ایرانی که از چندی پیش در بازداشت ماموران امنیتی امارات متحده عربی بوده است، در زندان این کشور به صورت کاملا مشکوک جان سپرده است. اخیرا اخباری مبنی بر بازداشت سه تبعه ایرانی مظنون به ربایش عباس یزدان پناه شهروند ایرانی توسط ماموران امنیتی امارات متحده عربی منتشر شد. پیش از این مقامات ایرانی خواستار فراهم شدن دسترسی کنسولی به این افراد شده بودند. براساس این گزارش، مقامات امارات تاکنون درباره علت جان سپردن این تبعه ایرانی توضیحی نداده‌اند.

گزینه مردم سوریه برای ریاست جمهوری
"بشار اسد" برنامه ای برای کناره گیری از قدرت در سوریه ندارد و به هیچ وجه قصد ندارد که مدت ریاست جمهوری خود را تمدید کند، وی در عین حال نامزدی خود را برای پست ریاست جمهوری سوریه منوط و مشروط به خواست مردم کرده است؛ با این حال همه اطمینان دارند مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آتی از بشار اسد حمایت خواهند کرد.
به گفته العالم، "سامی کلیب" نویسنده معروف لبنانی روز پنجشنبه در مطلبی در روزنامه "الاخبار" نوشت:
بی شک بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 این کشور نامزد می شود. کارشناسان آمریکایی معتقدند که در صورت نامزدی اسد در انتخابات 2014، وی پیروز خواهد شد.
روسیه بارها اعلام کرده که از شخصی خاص در سوریه حمایت نمی‌کند بلکه حامی این کشور است و فقط مردم آن باید سرنوشت خود را تعیین کنند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تل آویو به وی گفت که "چرا اسد را به کناره گیری از قدرت وادار نمی کنی؟" که پوتین در جوابش گفت "این موضوع را از اسد پرسیدیم و به من گفت که نمی خواهد کناره گیری کند. لذا اسد حق ماندن در سمت ریاست جمهوری و نامزدی در انتخابات را دارد. خودت (نتانیاهو) تلاش کن او را به کناره گیری وادار کنی".

شباهت سفرهای استانی احمدی نژاد و روحانی

سفر استانی روحانی به استان خوزستان شباهت های فراوانی با سفرهای استانی احمدی نژاد داشت. نحوه استقبال های مردمی، وعده های بزرگ در سخنرانی ها، مصوبات استانی هیات دولت، کاروان های موتوری، حجم انبوه بنرهای دولتی، انتقاد از عملکرد دولت های گذشته و...از جمله شباهت های سفر استانی دولت دهم و یازدهم بود.

رژیم صهیونیستی از بین خواهد رفت
محسن پاک‌یین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز پنج‌شنبه در گفت وگو با مجله خبری «سیمسار.آذ» آذربایجان گفت: امروز رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار گرفته است.وی با اعلام این مطلب افزود: ا معتقدیم همان گونه که آپارتاید در سایه مقاومت مردم آفریقای جنوبی از بین رفت، صهیونیسم هم به عنوان یک نظام نژادپرست و اشغالگر از بین خواهد رفت.
سهل انگاری آمریکایی ها در ماجرای قتل سفیر
کمیته اطلاعات سنای آمریکا با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که جلوگیری از حمله به کنسولگری آمریکا در بِنغازی لیبی ممکن بوده است.
در بیانیه کمیته اطلاعات سنای که روز چهارشنبه منتشر شد، از وزارت خارجه، ارتش و نهادهای اطلاعاتی آمریکا انتقاد شده است که نتوانسته‌اند نشانه‌های هشداردهنده را به موقع دریابند.
در جریان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی، که در یازده سپتامبر 2012 روی داد، سفیر آمریکا در لیبی و سه آمریکایی دیگر کشته شدند.
در گزارش جدید سنا، که نمایندگانی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آن را تهیه کرده‌اند، همچنین گفته شده است که سفیر آمریکا نیز هشدارهای امنیتی را نادیده گرفته و در هفته‌های پیش از این حادثه، دو بار از درخواست کمک ویژه سر باز زده بود

دفاع کوبا از مواضع هسته‌ای ایران
مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، در هاوانا با برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کوبا در این دیدار ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر و به ویژه مذاکرات با گروه 5+1 ، استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم کشورمان بر اساس مقررات بین‌المللی دانست و بر حمایت کوبا از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تاکید کرد.

رقابت ترکان، زنگنه با مهدی هاشمی

ترکان، زنگنه و سید مهدی هاشمی گزینه های اصلی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هستند. شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی که دارای 25 عضو اصلی است که برای تعیین رییس شورا سه نفر را به وزیر مسکن و شهرسازی پیشنهاد می‌کند و وزیر یاد شده یک نفر را به عنوان رییس سازمان جهت صدور حکم به رئیس جمهورمعرفی می‌نماید. ارزیابی ها نشان می دهد سید مهدی هاشمی که رئیس کمیسیون عمران مجلس است شانس بیشتری برای ریاست سازمان دارد چرا که از ترکان و زنگنه جوان تر و مشغله کاری کمتری دارد. سازمان نظام مهندسی یکی از بزرگترین سازمان های غیر دولتی است و 250 هزار عضو دارد.

لایحه جدید تحریم ایران
شبکه الجزیره در بخش خبرهای روزنامه ها به مطلبی از روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» اشاره کرد که در آن به موضوع اصرار برخی سناتورهای تندرو برای تصویب موج جدیدی از تحریم ها پرداخته است.
بنا بر این گزارش، «دافن ماهاراج» سردبیر روزنامه لس آنجلس تایمز در مطلب خود به سناتورها آمریکایی توصیه کرده تا فضای توافقنامه موقت ژنو با ایران را که به سوی قطعی شدن در حرکت است پیچیده و مسموم نکنند.
در این مقاله آمده است: در حالیکه ایران و گروه 1+5 درباره اجرایی شدن توافق هسته ای ژنو به نتیجه رسیده اند و تلاش ها در جریان است تا با دائمی شدن این توافق، برنامه هسته ای ایران متوقف شود گروهی از سناتورها در کنگره بطور بی پروا در تلاش هستند تا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کنند.
به اعتقاد نویسنده، لایحه «ایران عاری از سلاح هسته ای» که توسط گروهی از سناتورها آمریکایی «سیاست تضمین» خوانده می شود در حقیقت «قرصی سمی» است.

مردمی ترین وزیر دولت روحانی

گزارش های واصله حاکی است وزیر اطلاعات دولت یازدهم از مردمی ترین وزرای دولت روحانی به حساب می آید. میزان حضور وی در مساجد مختلف تهران و شرکت در نمازهای جماعت و مراسم های مذهبی و ختم درگذشتگان یک رکورد محسوب می شود. وی در بسیاری از مساجد دقایق کوتاهی برای نمازگزاران سخنرانی می کند. حجت الاسلام علوی رقابت سختی با دکتر هاشمی وزیر بهداشت برای کسب عنوان افتخارآمیز مردمی ترین وزیر دارد.
فیس بوک، باز؛ یالثارات بسته!
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران و دسترسی همگان به این شبکه اجتماعی شده است. آقای جنتی گفته «تلاش ما بر این است که با همکاری سایر وزرایی که در دولت هستند بتوانیم شرایطی فراهم بکنیم که همه در ایران به فیس‌بوک دسترسی داشته باشند برای اینکه این فقط یک وسیله ارتباطی است که افراد می توانند با یکدیگر گفتگو و مکاتبه کنند و دیدگاه‌هایشان را بیان کنند». وزیر ارشاد دولت یازدهم البته چند باری نیز پیش از این از فیلتر فیس‌بوک در ایران انتقاد کرده بود.
وزیر ارشاد دولت اعتدال درست در همان روزهایی که در مصاحبه با رسانه های خارجی خواستار رفع فیلتر فیس‌بوک در ایران شده بود، در مقام رییس هیات نظارت بر مطبوعات حکم به توقیف و تعطیلی هفته نامه "یالثارات" انصار حزب الله داد. او در بیان علت تعطیلی یالثارات می گوید: مجوز نشریه یالثارات می توانست لغو شود و این هفته نامه به دلیل نشر اکاذیب، توهین آشکار و استفاده از ادبیات لمپنیسم در شان جمهوری اسلامی ایران نیست. آنچه که در چندین شماره اخیر این نشریه بررسی کردیم مشحون از نشر اکاذیب، توهین های بسیار بارز به رییس جمهوری، اعضای دولت و مقامات کشور است. در این نشریه نوعی لمپنیسم در بکارگیری کلمات و ادبیاتی در سطح بسیار سخیف و زشت مشاهده می شود.
گذشته از اینکه سابقه مطبوعاتی و داوری وزیر محترم ارشاد بر ما مشخص نیست که این چنین در مورد یک هفته نامه منتقد حکم صریح می دهند، اما آنچه مورد تعجب و نظر نگارنده است، تساهل و تسامح ایشان با یک رسانه خارجی و اشد مجازات در قبال یک هفته نامه داخلی است. آقای جنتی در قبال یالثارات نه حکم به تذکر یا توبیخ و نه فقط حکم به قضایی شدن بلکه حکم به حصر و توقیف آن داده اند. به عبارتی تقریباً شدیدترین کاری که ایشان می توانند در حق یک نشریه روا دارند.

روحانی در کانون خبر اجلاس داووس
پس از یک دهه بار دیگر از رئیس جمهور ایران برای حضور در اجلاس داووس، دعوت شده است. حضور دکتر حسن روحانی در این اجلاس و سخنرانی وی، به محور تحلیل‌های رسانه‌های آلمانی بدل شده. کما این‌که خبرگزاری آلمان دکتر روحانی را محور نشست امسال داووس معرفی کرد. به گزارش شبکه ایران(inn.ir) به نقل از د.پ.آ برنامه هسته‌ای ایران، توافقنامه ژنو، بحران سوریه و کنفرانس ژنو2 مهمترین محورهای گفت‌و‌گوی شرکت‌کنندگان در چهل وچهارمین نشست مجمع جهانی اقتصاد (داووس) خواهد بود.درهمین رابطه هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز درمطلبی با اشاره به این‌که امسال رئیس جمهوری ایران، کانون توجهات بین‌المللی در این مجمع اقتصادی است، نوشت: دوباره بعد از حدود یک دهه، یک رئیس جمهوری ازایران در اجلاس داووس شرکت می‌کند و البته انتظاراتی که نخبگان جهان درحیطه اقتصاد و سیاست از این میهمان ویژه دارند، بسیار بالا است. انتظار می‌رود حسن روحانی در سخنان خود در جمع سران سیاسی و اقتصادی شرکت کننده،همه کشورها را به سرمایه‌گذاری در کشورش فرا بخواند.

حضور سازمان هواپیمایی در مذاکرات ایران با 1+5
خبر دیگر این که معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور نماینده‌ای از سازمان هواپیمایی کشوری در مذاکرات آتی کارشناسی با گروه 1+5 خبر داد.به گزارش تسنیم، علیرضا جهانگیریان با بیان این که این اقدام به منظور اعمال و انتقال نظر حاکمیتی در حوزه تحریم صنعت هوایی است، تصریح کرد: با بحث‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که حضور نماینده سازمان هواپیمایی کشوری و انتقال نظرهای تخصصی می‌تواند به تقویت موضع کشور در این حوزه کمک کند.

اعتراض نزدیکان روحانی به ترکان

شنیده ایم برخی نزدیکان روحانی نسبت به سخنان ترکان دراهانت به مردمی که به روحانی رای نداده اند و همچنین هجمه وی به نمایندگان مجلس، اعتراض کرده و گفته اند این نوع مواضع یقینا مخالفت مشی روحانی است و باعث ایجاد شکاف در ملت و برهم خوردن رابطه دولت و مجلس می شود.

اعتصاب غذا توسط کارگران خودروسازی بدنبال تحریم ایران
شبکه خبری پرس‌تی‌وی با انتشار مطلبی خبر از زیان چهار میلیارد یورویی پژوی فرانسه و همچنین اخراج هشت هزار کارگر این شرکت به‌دلیل تحریم ایران داد تا نشان دهد این خودروساز معتبر اروپایی تا چه حد بابت پشت کردن به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه، ضرر کرده است.
هرچند در اینکه پژو پس از تحریم و رفتن از ایران، زیان کرد و در کنار ضررهای مالی، بازاری بزرگ را نیز از دست داد، شکی نیست؛ اما رقمی که بابت زیان این شرکت فرانسوی مطرح شده، تا حدودی با حساب و کتاب بازار خودرو کشور جور در نمی‌آید.
شریک پژو فرانسه، ایران خودرو بود، شرکتی که در دوران اوج تولید خود، سالانه هفت هزار میلیارد تومان فروش داشت، فروشی که البته فقط پژو را شامل نمی‌شد و محصولاتی پرتیراژ مانند وانت پیکان و سمند نیز جزو آن به حساب می‌آمدند. از طرفی، با توجه به داخلی‌سازی صورت گرفته در ایران برای محصولات پژو، به‌طور متوسط حدود 30 درصد از کل قطعات موردنیاز برای تولید این خودروها، توسط طرف فرانسوی تامین می‌شد و باقی قطعات داخل نهایتا از سورس‌هایی غیر از پژو تامین می‌شد.
با این حساب و حتی با فرض اینکه کل هفت هزار میلیارد تومان فروش سالانه ایران خودرو را محصولات پژو در نظر بگیریم، تنها 30 درصد این پول به جیب خودروساز فرانسوی می‌رفته نه همه آن.
رقمی که شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» بابت زیان پژو به‌دلیل تحریم ایران، منتشر کرده، چهار میلیارد یورو است؛ یعنی چیزی حدود 16 هزار میلیارد تومان. با توجه به آنکه حدود دو سال از تحریم ایران توسط پژو می‌گذرد و با فرض اینکه کل فروش ایران خودرو را شامل محصولات این شرکت فرانسوی بدانیم، به رقمی معادل 14 هزار میلیارد می‌رسیم که تنها 30 درصد این پول در گردش مالی پژو نقش دارد

انتخابات مجلس و نقش فائزه هاشمی

در جلسه اصلاح طلبان دماوند که با حضور 120 نفر برگزار شد، فائزه هاشمی هم حضور داشته است. اوسطی میزبان این جلسه سیاسی بوده است. انتخابات مجلس آینده محور مباحث این جلسه بوده است.

هشدار درباره شوک جدید معوقات بانکی

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط یکی از نهادهای نظارتی تهیه شده، با اشاره به بخشنامه جدید بانک مرکزی برای کاهش قابل توجه شعب تعدادی از موسسات مالی – اعتباری و بانک ها، این اقدام فاقد پشتوانه علمی و اجرایی در نظام بانکداری دانسته شده و آمده است که وصول بسیاری از معوقات در ارتباط تنگاتنگ با اطلاعات کارمندان و مدیران شعب است و کاهش تعداد شعبه ها به این صورت، باعث اخراج تعداد قابل توجهی از این پرسنل و در نتیجه پیچیده تر شدن اخذ معوقات و تسهیلات از اشخاص می شود.

ممنوعیت تاسیس روستا و شهر جدید در تهران

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به مسئولان پایتخت، مقرر شده از این پس مواردی چون عدم ایجاد نقطه سکونتی جدید تحت عناوینی چون شهر، روستا، شهر جدید و شهرک، عدم تغییر در تقسیمات سیاسی در محدوده شهری تهران و عدم تغییر خط محدوده و حریم نقاط جمعیتی موجود با توجه به حریم پایتخت به صورت جدی اجرایی شود.

انتقاد اطرافیان هاشمی از تخلیه اتاق روحانی در مجمع

شنیده ایم اطرافیان هاشمی رفسنجانی نسبت به انتشار خبر تخلیه اتاق روحانی و وزرای وی در مجمع تشخیص مصلحت بدون اجازه و رضایت اتاق داران، به شدت ناراحت شده و گفته اند انتشار این نوع اخبار به مجمع و رئیس آن ضربه می زند.

دولت ترمز بازگرداندن مطالبات معوق را کشید
با تصمیم دولت یازدهم مبنی بر توقف برخورد قضایی با بدهکاران کلان بانکی و اعطای امتیاز عجیب تقسیط مجدد 5 ساله به بدهکاران بانکی، بازگشت نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها به چرخه اقتصادی کشور، در ابهام فرو رفت.
رئیس کل بانک مرکزی از مصوبه جدید هیئت دولت یازدهم خبر داده که طبق آن پیگیری مطالبات معوق از ستاد مبارزه با مفاسد سلب و به بانک مرکزی سپرده شده است.
بر اساس بخش‌های دیگر این مصوبه، برخورد قضایی با بدهکاران بانکی متوقف خواهد شد و به جای آن راهکارهایی همچون تقسیط مجدد 5 ساله و امهال 6ماهه بدهی‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نتیجه طبیعی این مصوبه دولت، به تعویق افتادن بیشتر مطالبات معوقی است که اکنون به حدود 100 هزار میلیارد تومان رسیده است که تقریبا یک پنجم کل تسهیلات اعطایی حدودا 500 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها است.
لازم به ذکر است در چند سال اخیر با ورود ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوع بازگرداندن مطالبات معوق بانک‌ها و اختیار عملی که در این زمینه به قوه قضائیه داده شده بود، اقداماتی برای بازگرداندن پول‌های هنگفتی که عمده آن به دست تعداد محدودی بدهکار دانه‌درشت است، صورت گرفت.
بررسی‌های قوه قضائیه نشان می‌داد که که اولین مقصر و متخلف در زمینه افزایش مطالبات معوق بانک‌ها، خود بانک‌ها هستند که وام و اعتبار داده‌اند بدون اینکه ضمانتی برای برگرداندن آن دریافت کنند.
مدیران بانک‌ها نیز فشار مسئولان دولتی را عامل اعطای وام‌‌های بدون ضمانت کافی معرفی می‌کردند. این در حالی بود که رئیس‌جمهور سابق (احمدی‌نژاد) در دو سه سال اخیر به گونه‌ای موضع می‌گرفت که گویا دولت وی در افزایش مطالبات معوق بانک‌ها کاملا بی‌تقصیر است.
در نهایت بر خلاف مواضع رسانه‌ای دولت دهم برای مقابله با دانه‌درشت‌هایی که به بانک‌ها بدهکارند، در دوره احمدی‌نژاد اقدام خاصی برای بازگرداندن ده‌ها هزار میلیارد تومان پولی که در اختیار بدهکاران کلان بانکی بود، رخ نداد و مطالبات معوق روز به روز افزایش هم یافت.

دیدار ناطق نوری و حسن روحانی

چندی قبل ناطق نوری به دیدار حسن روحانی رفته است. گفته می شود این دیدار کوتاه، و با صرف چای و شیرینی به پایان رسیده است.

عزم دولت برای مبارزه با فساد اقتصادی
حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: در پرونده‌های فساد مالی، دغدغه اصلی قوه قضائیه، بازگرداندن پول به بیت‌المال است. وی افزود: دولت به شکل گسترده‌ای در حال فراهم کردن بستر فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از بروز فساد اقتصادی در نظام است.

دومین خواننده لس آنجلسی هم به ایران آمد!
دومین خواننده لس آنجلسی هم به ایران آمد و به دنبال مجوز انتشار آلبوم است!

در طی سالهای اخیر خبرهای گوناگونی داشتیم از رفت و آمد خوانندگان لس آنجلسی به ایران. اولین خواننده‌ای که حضورش در ایران سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به راه انداخت حبیب بود که سال 1388 به همراه خانواده به ایران مهاجرت کرد و به دنبال گرفتن مجوز آلبوم در ایران بود و مدت‌ها شایعاتی در مورد انتشار قریب الوقوع آلبومش و حتی اجرای کنسرت در ورزشگاه آزادی شنیده می‌شد (!!!) که هیچکدام به واقعیت تبدیل نشد و هنوز که هنوز است بعد از گذشت چهار سال موفق به دریافت مجوز آلبوم نشده و مشخص نیست که بعد از این نیز بتواند مجوز بگیرد یا نه؟!
امیر کاظمی معروف به سامان جزو خوانندگان ایرانی غربت نشین می‌باشد که بعد از حبیب محبیان دومین خواننده ای است که طی سالهای اخیر به ایران مهاجرت کرد و به دنبال مجوز انتشار آلبوم است. سامان در مورد دلایل حضورش در ایران گفت: «من یک ایرانی وطن پرست هستم و دوست دارم در وطن خودم به فعالیت بپردازم. نه اهل کار سیاسی هستم نه مسائل دیگرحدود دو سال است در ایران زندگی می‌کنم و آلبوم جدیدم را نیز که شامل 16 تراک می‌باشد در ایران ضبط کرده‌ام و امیدوارم این آلبوم مورد تایید وزارت ارشاد اسلامی قرار بگیرد. سال‌ها فعالیت هنری‌ام را در خارج از ایران کمرنگ کردم به امید روزی که بتوانم در کشور خودم به اجرای برنامه بپردازم و امیدوارم مسئولین عزیز و محترم مجوز فعالیتم در ایران را صادر نمایند تا بتوانم با آثارم در خدمت مردم عزیزمان باشم
سامان متولد 1346 شهر تبریز است که حدود شش سال پیش نیز مدتی در ایران به دنبال مجوز فعالیت بود ولی پس از آنکه موفق به دریافت مجوز نشد ایران را ترک کرد. ولی فعالیتش در خارج از ایران را نیز کمرنگ‌تر کرد چون امید داشت شاید مدتی بعد بتواند مجوز فعالیت در داخل کشور را به دست بیاورد.
گفته می شود سامان 30 اسفند ماه 1391 ساعت 23 در جزیره قشم کنسرتی را برگزار کرده است، در این برنامه وقتی حاضرین از سامان درخواست اجرای برخی از ترانه‌های قدیمی‌اش را داشتند با عذرخواهی از حاضرین خط مشی تعیین شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای این کنسرت یادآور شد، البته پس از آن هیچ مسئولی در مورد این برنامه اظهار نظری نکرد و مشخص نشد مجوز اجرای این کنسرت توسط چه نهاد یا شخصی صادر شده است.

اخبار کوتاه:

* خبرهای جدید، مسائل پشت پرده شکایت نمایندگان از وزیر علوم را افشا می‌کنند. یکی از نمایندگان که از وزیر علوم به کمیسیون اصل90 مجلس شکایت کرده است، گفت: نمایندگان شکایت کننده خواهان دسترسی به پرونده‌های دانشجویان ستاره‌دار هستند و درصورتی که این خواسته برآورده نشود، تقاضای تحقیق و تفحص می‌کنند. جبار کوچکی زاده در گفت و گو با ایرنا خبر داد طیب زاده از مسئول حراست و گزینش وزارت علوم خواسته است به این پرونده‌ها نگاهی بیندازد اما مانع او شدند. در همین حال سایت آفتاب مدعی شد علت مخالفت یکی از نمایندگان مجلس با رضا فرجی دانا لغو بورسیه وی در دولت جدید بوده است. گویا این نماینده مجلس همراه چند تن از نزدیکان رئیس دولت سابق در دوره دکترا در یکی از دانشگاه‌های شمال کشور پذیرفته شده بودند که با اعتراض هیات علمی این دانشگاه این بورسیه لغو می‌شود.

*
یک منبع آگاه در کویت از گفتگوی وزیر مشاور در امور خارجی بحرین و معاون وزیر امور خارجه ایران خبر داد. به گزارش مهر، غانم ابوالعینین و حسین امیر عبداللهیان در حاشیه نشست بررسی اوضاع انسانی سوریه در کویت با یکدیگر دقایقی گفتگو کردند. هنوز هیچگونه جزئیاتی از این دیدار منتشر نشده است. سطح روابط تهران در بحرین به دلیل اوضاع در بحرین کماکان در حد کاردار است.

*انتصاب نصرالله جهانگرد به سمت دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات با سوالات جدی همراه شده است چرا که وظایف این شورا می تواند با شورای عالی فضای مجازی تداخل پیدا نماید. شورای عالی انفورماتیک، شورای عالی اطلاع رسانی و شورای عالی فناوری اطلاعات شوراهای و نهادهایی بودند که پیش از تشکیل شورای عالی مجازی در حکم سیاست گذار و مجری در این حوزه عمل می‌کردند اما پس از تشکیل شورای عالی مجازی که شورایی حاکمیتی و اعضای آن سران سه قوه و مقامات ارشد حوزه ارتباطات و امنیت هستند، انتصاب جهانگرد با ابهامات جدی همراه شده است.

*
گفته می شود تعداد قابل توجهی ماشین بمب گذاری شده وارد لبنان شده اند که تاکنون بیش از 10 دستگاه از این خودروها کشف شده اند.

*شنیده ایم مسوولان دولت یازدهم علیرغم هزینه های هنگفتی که برای احداث خط لوله گاز به مقصد پاکستان و هند شده است، تمایل چندانی به پیگیری و اجرایی کردن خط لوله صلح ندارند. عدم وجود امنیت کافی و مشکلات موجود در نحوه پرداخت پول گاز از جمله دلایل عدم اجرای این پروژه ذکر شده است. از سوی دیگر برخی کارشناسان اجرای این خط لوله را باعث افزایش ضریب امنیتی ایران و نزدیک شدن با دولت های همسایه می دانند.

https://shoma-weekly.ir/YpX7k0