گفته می‌شود که...

ماجرای عکس یادگاری فرمانده کل سپاه در کنار امام زمان!/ انتشار عکس برهنه از خانم سیاستمدار! / فیلتر شدن یوتیوپ به دلیل فیلم رقصیدن رئیس جمهور / جذب جاسوس برای انتخابات/ اهانت بی شرمانه وهابی سرشناس لبنانی نسبت به حضرت امام حسین(ع)/ تبلیغ کارگردان ظهور نزدیک است برای جلیلی و ...


تعبیر آشوب‌طلبانه از مشارکت سیاسی!
  «علی ربیعی» مشاور اجتماعی خاتمی، در گفت‌وگو با روزنامه قانون گفت: «مشارکت فقط رأی دادن نیست، اعتراض و اعتصاب هم مشارکت است!» بنا بر این گزارش، وی تلویحاً با توجه به نزدیکی زمان انتخابات، ضمن تشویق مردم به آشوب و رأی ندادن در انتخابات درباره مفهوم مشارکت می‌گوید: «در کشور ما وقتی از مشارکت حرف می‌زنیم، بلافاصله ذهن ما به مشارکت سیاسی معطوف می‌شود. در حقیقت مشارکت سیاسی را سمبل مشارکت می‌دانیم و از مشارکت سیاسی هم فقط رأی دادن را نوعی از مشارکت تلقی می‌کنیم. در صورتی که اعتراض و اعتصاب یک نوع مشارکت است. حتی به تعبیری رأی ندادن هم، نوعی مشارکت است!»

بی‌بی‌سی به‌دنبال اغتشاش و تحریم
  رسانه سلطنتی انگلیس در آستانه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری باز هم با انتشار اخباری درصدد بسترسازی برای ایجاد اغتشاش در کشور است. بی‌بی‌سی به‌تازگی در بخشی از اخبار خود، سه خبر مرتبط با ایران را در کنار یکدیگر درباره یک موضوع خاص منتشر کرد که بخش غالبی از خبر مذکور نیز به‌دروغ مطرح شده است. رسانه ملکه انگلیس در بخش «ببینید و بشنوید» اخبار خود با اشاره به کشته شدگان انتخابات سال 88، فرار برادر یکی از کشته‌شدگان فتنه 88 و تصادفات به وقوع پیوسته در زمان اغتشاشات، ضمن ارائه سه خبر کذب، کاملاً بر عدم حضور مردم در انتخابات و تحریم آن در قالب مصاحبه و تحلیل تأکید کرد. انتشار این اخبار در حالی است که در فتنه 88 عده‌ای از مردم بی‌گناه تهران از سوی عناصر بهائی، ضدانقلاب و فتنه‌گر به شهادت رسیدند. همچنین این حوادث، بستری برای منافقین و اراذل و اوباش به‌وجود آورد تا با صدمه به امکانات عمومی و اموال مردم، به اقتصاد کشور و جامعه لطمه وارد کنند. اخباری از این دست در رسانه سلطنتی انگلیس در حالی مطرح و به‌طور گسترده در قالب کلیپ و گزارش منتشر می‌شود که این رسانه به‌عنوان نخستین بنگاه سخن‌پراکنی انگلیس، کوچک‌ترین خبری درباره برخورد شدید و ضرب و شتم مردم انگلیس به‌دست پلیس این کشور در جریان اعتراضات به اتخاذ سیاست‌های ریاضت اقتصادی منتشر نکرده و نمی‌کند.

ماجرای عکس یادگاری فرمانده کل سپاه در کنار امام زمان!
روزنامه مصری الموجز با استفاده از اظهارات عجیب وزیر فناوری اطلاعات و نیز سوء استفاده ناجوانمردانه از تصاویر منتشره از فرمانده سپاه، به انکار وجود امام زمان(عج) پرداخت و ادعا کرد که انتشار صدا و تصاویر مهدی منتظر، سرو صدای زیادی در محافل اسلامی برانگیخته است. این روزنامه دو روز گذشته (جمعه 3 خرداد) با انتشار گزارشی، از تصاویر مربوط به بازدید «سردار محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران از یک نمایشگاه و نیز اظهارات «محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات و فناوری ایران سوءاستفاده کرده و به تمسخر عقاید تشیع پرداخت.
در این گزارش تصویری از سردار جعفری در کنار یک مرد با لباس‏های مرسوم در تعزیه منتشر شده است که آن فرد نقاب بر چهره دارد. این روزنامه سپس مدعی شد: خبرگزاری فارس دیروز تصویری را منتشر کرده و ادعا کرده است که این تصویر مهدی منتظر است که فرمانده سپاه ایران در کنار او ایستاده است!

جذب جاسوس برای انتخابات
بعضی از رسانه های ضد ایرانی با سوءاستفاده از ایده رسانه ای «شهروند خبرنگار» با راه اندازی صفحه ای به نام گزارشگر با پوشش شهروند خبرنگار به دنبال جذب خبرچین و جاسوس هستند و به دنبال آنند که گزارش هایی را از داخل کشور با هدف سیاه نمایی از اوضاع کشور پخش کنند. این در حالی است که از اخبار مثبت و دستاوردهای بزرگ کشورمان در این برنامه ها و رسانه های مدعی جریان آزاد اطلاعات خبری نیست.

انتشار عکس برهنه از خانم سیاستمدار!
عصرخبر نوشت، پس از انتشار تصاویری مختلف از مرکل از تصوایر شخصی گرفته تا تصاویر حضور وی در جنگ، این بار در یک رسانه فرانسوی تصویر تمام برهنه خانم صدر اعظم منتشر شده است. مشخص نیست که این تصاویر چگونه سر از رسانه ها در آورده است.

فیلتر شدن یوتیوپ به دلیل فیلم رقصیدن رئیس جمهور
دولت تاجیکستان سایت یوتیوپ را به دلیل انتشار فیلم رقصیدن رئیس جمهور این کشور، فیلتر کرد. در این فیلم که از سوی شماری از فعالان اجتماعی و سیاسی چند مرتبه در یوتیوپ منتشر شده است؛ "امام علی رحمان" رئیس جمهور تاجیکستان در مراسم جشن و شادی دخترش، در حال رقصیدن است.
این سایت اضافه کرده است: مقامات مسؤول در تاجیکستان تلاش می کنند چگونگی رسیدن فیلم رقصیدن رئیس جمهور به یوتیوپ را پیدا کنند.فیلم رقصیدن رئیس جمهور تاجیکستان در یوتیوپ با استقبال بسیاری روبه رو شد و حدود 60 هزار نفر این فیلم را دیده اند.
گفته می شود این فیلم برای نخستین بار توسط یکی از مخالفان رئیس جمهور تاجیکستان، در یوتیوپ منتشر شده است.

دستور یک مسئول برای واگذاری زمین جهت قبرستان یک روستا
بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، حق بهره برداری از یک زمین با ۲۰۰۰ متر مربع در یکی از روستاهای شمال کشور مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده بر روی نقشه پیوست آن ابلاغیه، جهت احداث قبرستان این روستا به وزارت کشور واگذار می شود و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است نسبت به صدور سند مالکیت این زمین به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با قید عبارت "هرگونه تغییر بهره بردار و واگذاری منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود" اقدام کند.

منبع گزارش های آبکی آژانس
یک خبرگزاری آمریکایی فاش کرد که آژانس بیش از 80 درصد اطلاعات خود را از آمریکا و سپس انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین رژیم صهیونیستی کسب می کند که خود مهم ترین دشمنان ایران هستند.

دستور جدید دولت به وزرا در مورد جانبازان و فرزندان شهدا
بر اساس دستور جدیدی از سوی نهاد ریاست جمهوری به وزرا و روسای سازمانهای دولتی، مقرر شده است هر چه سریع تر به استناد بند "الف" ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی و پیمانی جانباز یا فرزند شهید در صورت فراهم بودن شرایط قانونی در دستور کار ادارات دولتی قرار گرفته و نتیجه از طریق سامانه اینترنتی کارمند ایران به دولت اعلام شود تا مشکلی برای اجرای این موضوع وجود نداشته باشد.

ادعای جدید مقامات بحرینی علیه ایران
شبکه العربیه تصویری از لاشه یک پهپاد را در آب‌های بحرین منتشر کرد و مدعی شد این تصاویر، مربوط به یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است که در آب‌های سرزمینی بحرین سقوط کرده است. به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، نیروهای امنیتی بحرین اعلام کرده‌اند که این هواپیما را در منطقه فاصل بین بحرین و شمال عربستان سعودی کشف کرده‌اند.
 شیخ راشد آل خلیفه وزیر کشور بحرین با انتشار یک اطلاعیه که روز چهارشنبه گذشته در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده بود، از رصد هواپیماهای شناسایی در آسمان بحرین خبر داده و مدعی شده بود که ایران سیاست‌هایی خصمانه در این منطقه دنبال می‌کند. کارشناسان معتقدند، مقامات بحرینی تلاش می‌کنند با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران،‌ نگاه‌ها را از بحران داخلی خود و اعتراضات مردمی منحرف کنند.

اهانت بی شرمانه وهابی سرشناس لبنانی نسبت به حضرت امام حسین(ع)
* یکی از چهره‌های وهابی لبنان، با به کار بردن جملاتی توهین آمیز، حضرت امام حسین(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد، "عبدالرحمن محمد سعید الدمشقیه" از چهره‌های سرشناس وهابی لبنان که به دلیل برخی مسائل غیراخلاقی از دانشکده "شریعت اسلامی الازهر" ش?عه لبنان اخراج شد، در اظهاراتی که در ویدئوی منتشر شده در سایت یوتیوب منعکس شد، امام حسین(ع) را مورد اهانت و تمسخر قرار داد. انتشار اظهارات توهین آمیز این چهره وهابی مزدور آل سعود، همواره انتقادات و واکنش‌های بسیاری از سوی مسلمانان به دنبال داشته است. این اظهارات همزمان با اوج گیری درگیری‌های فرقه‌ای در شمال لبنان، در راستای اهداف رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

 اقرار به کفر شیعه از نشانه‌های کمال ایمان به خداست!
یک مفتی وهابی به نام "الربیعی" شبکه اجتماعی اینترنتی "تویتر" نوشته است: از نشانه‌های کمال ایمان به خدا، اقرار به کفر شیعه و عقائد آنها و مطالب کتاب هایشان و برائت از این آیین است! به گزارش شیعه نیوز، وی افزود: "از نظر شرعی جایز نیست به شیعیان اجازه ورود به حرمین شریفین داده شود و اینکه به شیعیان اجازه ورود به مکه و مدینه داده می‌شود نه به این معنی است که آنها مسلمانند! بلکه این امر فقط به دلایل سیاسی است و حاکمان قدیم و جدید از آن پیروی کرده اند؛ شیعه دینی است که با همه ادیان حتی بت پرستی تفاوت دارد." تلاش وهابیون علیه تشیع به خاطر شکست‌هائی است که اربابان آنها یعنی اسرائیل و آمریکا در صحنه‌های مختلف برای سرکوب شیعیان متحمل شده‌اند.

تمام شهرها و روستاهای شیعه نشین را نابود و همه را می کشیم
عبدالحمید زکریا، یکی از رهبران ارتش موسوم به "ارتش آزاد" که برای براندازی حکومت فعلی سوریه توسط دولتهای عربی مانند قطر و سعودی، و ترکیه سازمان دهی شده است، پس از پیروزیهای مکرر ارتش سوریه در منطقه "القصیر" و پاک کردن این منطقه از عناصر تکفیری و تروریستی در تهدیداتی که حاکی از ناتوانی و عصبانیت بود، اعلام کرد: ما تمام شهرها و روستاهای شیعه نشین را نابود خواهیم کرد و همه را خواهیم کشت.
این اظهارات برای اولین بار از شبکه سعودی "العربیه" به صورت مستقیم و زنده پخش می‌شد. شهر استراتژیک القصیر در استان حمص در طول یک سال گذشته به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده بود که ارتش سوریه در چند روز گذشته عملیات گسترده‌ای برای پاکسازی این شهر مهم مرزی را آغاز کرده است. تاکنون خسارت‌های مالی و جانی فراوانی به تروریست‌ها در این شهر وارد شده است و ارتش سوریه درحال پیشروی در محورهای شمالی القصیر است.

راهبرد جدید ملی- مذهبی‌‌ها و منافقین برای آشوب
پس از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و ناامید شدن اصحاب فتنه از سازماندهی اراذل و اوباش برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور، آنها بر آن شدند تا در پوشش ستادهای انتخاباتی یک کاندیدای خاص جهت جلوگیری از فراگیری این یأس در بدنه فعالان این جریان، به سرعت چند محور عملیاتی را در دستور کار خود قرار دهند. از جمله تحریک و تهییج 2 کاندیدای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب‌- فتنه، به انصراف از کاندیداتوری در راستای تقلیل مشارکت و ایجاد بحران مشروعیت برای نظام و موارد دیگری از این دست که شمارش آن از حوصله خارج است.
از جمله برنامه‌های ضدانقلاب می‌توان به تغییر استراتژی این جریان در مواجهه با انتخابات پیش رو اشاره کرد. اپوزیسیون خارج‌نشین طی دستوری تشکیلاتی در رسانه‌های خود، از تغییر راهبرد سخن به میان آورده‌اند. آنها با یادآوری شعار دروغین فتنه‌گران در سال 88 مبنی بر اینکه «رأی من کو؟» شعار و بهانه جدیدی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی پیدا کرده‌اند. آنها معتقدند که باید امسال با شعار «کاندیدای من کو؟» و یا «حق من کو؟» به مصاف نظام اسلامی رفت. این شعار که توسط سایت‌های نزدیک به گروهک تروریستی منافقین و گروهک ملی - مذهبی ترویج شده است، نه تنها از عمق ارتباط تنگاتنگ این 2 گروهک با هم خبر می‌دهد، بلکه تلاش‌های مذبوحانه آنان برای توهم براندازی نظام را به نمایش می‌گذارد.

کناره‌گیری عارف به نفع روحانی «با رایزنی خاتمی» تکذیب شد
پس از تکذیب کناره‌گیری محمدرضا عارف از سوی روابط عمومی دفتر وی، دفتر خاتمی نیز کناره‌گیری وی از انتخابات ریاست جمهوری به نفع حسن روحانی را تکذیب کرد. در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر کناره‌گیری عارف به نفع حسن روحانی با رایزنی خاتمی، دفتر خاتمی این خبر را کذب محض دانست و تاکید کرد هیچ توصیه‌ای از سوی وی به عارف برای کناره‌گیری از عرصه انتخابات نشده است. این دفتر همچنین تاکید کرده است که نظر خاتمی درباره انتخابات ریاست جمهوری از طریق اطلاعیه دفتر و سایت رسمی وی منتشر می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

سقوط اسد یعنی قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشت
عضو برجسته مجلس سنای آمریکا گفت: در حال حاضر معادله سوریه به سود بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، ایران و حزب‌الله لبنان است. این طرف‌ها چیزی جز زبان آهن و آتش را درک نمی‌کنند، پس جامعه بین‌الملل باید مسؤولیت خود را در این باره برعهده بگیرد. به گزارش عصر ایران، جان مک کین افزود: آمریکا نمی‌تواند تنها تماشاچی وضعیت سوریه باشد؛ وضعیتی که روز‌به‌روز بدتر می‌شود. سقوط حکومت بشار اسد می‌تواند قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشته باشد. این سیاستمدار 77 ساله آمریکایی ادامه داد: نمی‌توان از نشست ژنو -2 انتظار حل بحران سوریه را داشت، بلکه این نشست‌ باعث افزایش بحران می‌شود چرا که میزان قدرت میان 2 طرف به سود ایران، حزب‌الله و نیروهای اسد است.

مسجد جامعی بستری شد
شنیده شد که احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران به‌دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. همشهری آنلاین نوشت؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران شنبه شب به دلیل عارضه قلبی در بخش CCU بیمارستان امام خمینی بستری شد. به گفته حسن بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران حال عمومی وی در حال حاضر مناسب بوده اما به توصیه پزشکان قرار است فعلا در بخش CCU بستری باشد. قرار است پس از پایان جلسه شورای شهر، تعدادی از اعضا به ملاقات احمد مسجد جامعی بروند.

تکذیب محکومیت ۳ نماینده در دادگاه کیفری
شنیده شد که سرپرست دادگاه‌ کیفری استان تهران گفت: اخبار منتشر شده درباره محکومیت ۳ نماینده مجلس در دادگاه کیفری صحت ندارد. تسنیم نوشت؛محسن افتخاری درباره آخرین وضعیت پرونده 3 نماینده مجلس هشتم که در رابطه با فساد 3‌هزار میلیارد تومانی محاکمه شده‌اند اظهار داشت: اخباری که برخی رسانه‌ها مبنی بر محکومیت این نمایندگان منتشر کرده‌اند، کذب است و اصلا صحت ندارد. وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و دادرسی آن هنوز به پایان نرسیده است.
براساس تبصره ماده 4 قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب اصلاحی 81 تنها دادگاه کیفری استان تهران صلاحیت رسیدگی به جرائم برخی از اشخاص را دارد. تاکنون دادگاه انقلاب تهران به اتهامات بیش از 50 نفر از متهمان فساد بزرگ مالی رسیدگی کرده که محکومیت 24 نفر آنها از جمله حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی و 3 متهم دیگر در دیوانعالی کشور تأیید شده است.

افزایش احتمال حمایت اصولگرایان از ولایتی
شنیده شد که احتمال حمایت جامعتین و جریان اصولگرا از ولایتی افزایش یافت. اخبار محرمانه نوشت؛ در حالی که قرار است تا سه شنبه تکلیف کاندیدای اصولگرایان مشخص شود؛خبرهای دریافتی حاکی از آن است که جبهه پیروان و ائتلاف پنج اصولگرایان در حمایت از ولایتی به همگرایی رسیده‌اند. همراهی تیم نزدیک به لاریجانی با ولایتی هم حکایت از هم‌پیمانی این دو دارد؛ضمن آن که به احتمال زیاد فراکسیون رهروان ولایت هم به حمایت از ولایتی خواهد پرداخت.خبرهای محافل سیاسی اصولگرایان هم دلالت بر احتمال توافق جامعتین روی ولایتی دارد.مجموعه این اقدامات درحالی صورت می گیرد که هنوز نتیجه رقابت ولایتی و قالیباف در 2+1 مشخص نیست.

ادعای جدید آمریکا
شنیده شد که منابع خبری آمریکایی مدعی حملات دولت ایران به تعدادی از شرکت‌های انرژی این کشور از طریق فضای مجازی شده‌اند. آخرین نوشت؛ هدف از این حملات نفوذ به سرورهای سایت‌های این شرکت‌ها و کنترل و جمع‌آوری اطلاعات از آنها عنوان شده است. همچنین ادعا شده که در نتیجه این حملات کنترل نرم‌افزار مدیریت کننده برخی خطوط انتقال نفت و گاز به دست ایرانیان افتاده است.

فروش زمین توسط یک کلاهبردار به دو نهاد مهم
شنیده شد که فروش 800 متر زمین به دو نهاد کشوری با پیگیری قضایی همراه شد. خراسان نوشت؛ براساس شکایت های واصله از سوی دو نهاد مهم کشوری به قوه قضائیه، یک فرد کلاهبردار اقدام به فروش زمینی به مساحت 800متر مربع به این دو مجموعه کرده است که نهادهای مذکور نیز با انتقال این زمین‌ها به افراد دیگر، مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده‌اند و اکنون با شکایت مالکان اصلی، خریداران و نهادهای مذکور به عنوان متصرف غیرقانونی دچار دردسرهای قانونی شده اند.

عامل گروگان‌گیری ایرانی‌ها در سوریه کشته شد
شنیده شد که گردان فاروق به فرماندهی بلال ادریس مسئول ربودن و به گروگان گرفتن 48 زائر ایرانی در حومه دمشق است که چندی پیش با تلاش جمهوری اسلامی ایران و دولت سوریه در تبادل اسرا، از دست آنها آزاد شدند. جام به نقل از الاخباریه نوشت؛ «بلال ادریس» فرمانده گردان فاروق در سوریه به همراه 100 تروریست دیگر در عملیات نظامی شهر القصیر توسط ارتش این کشور کشته شد. بنابراین گزارش گردان فاروق که از اسلامگراهای تندرو در سوریه تشکیل شده بود جنایات فراوانی را علیه مردم سوریه انجام داده بودند که از جمله جنایات آنها انفجار‌های انتحاری و آدم ربایی و درخواست فدیه از خانواده‌های آنها بوده است.

تبلیغ کارگردان ظهور نزدیک است برای جلیلی
شنیده شد که سایت کارگردان فیلم «ظهور نزدیک است» در اختیار تبلیغ سعید جلیلی قرار گرفته است. زندگی نوشت؛ کارگردان فیلم ظهور نزدیک است در سایت خود، از سعید جلیلی به عنوان ادامه دهنده دولت مهر یاد کرده است. عنوان سایت این کارگردان،«رایحه ظهور» است. «پیش به‌سوی حماسه سیاسی با مردی از تبار حماسه و جهاد/اعتماد به بشارت بزرگ احمدی نژاد» یکی از مطالب این سایت در حمایت از سعید جلیلی است.

تحریم نفت ایران تنها پالایشگاه سریلانکا را تعطیل کرد!
شنیده شد که وزیر نفت سریلانکا با اشاره به توقف فعالیت تنها پالایشگاه این کشور به دلیل تحریم نفت ایران گفت: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی این پالایشگاه شده است. تسنیم نوشت؛ وزیر نفت سریلانکا تصریح کرد: تحریم‌ها علیه ایران باعث تشدید بحران مالی شرکت نفت سیلون تنها شرکت پالایشگاهی سریلانکا شده است. آنورا یاپا افزود: تولید تنها پالایشگاه سریلانکا که 20 درصد تقاضای انرژی داخلی را پاسخگو بود هم اکنون به دلیل کمبود نفت خام متوقف شده است. وی تاکید کرد کشورش از سال 2012 تاکنون هیچ محموله نفتی از ایران وارد نکرده است.

جلودارزاده: فرزند پسری ندارم
شنیده شد که سهیلا جلودارزاده در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه فرزند جلودارزاده در یکی از آخرین افاضات خود در فضای مجازی محمد غرضی را نخودی جریان اصلاحات نامیده است، گفت: بنده اصلا فرزند پسری ندارم. ایلنا نوشت؛ وی بااشاره به اینکه برای آقای غرضی احترام قائل هستم، افزود: پیرو این خبر که در برخی سایت‌ها منتشرشده است باید به اطلاع برسانم که فرزند پسری ندارم. وی همچنین محمد غرضی را از شخصیت‌های برجسته انقلاب برشمرد و تصریح کرد: آقای غرضی از پیشکسوتان و مبارزان قبل از انقلاب و از شخصیت‌های مورد احترام و موثر بعد از انقلاب هستند که خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.

پرونده سفرپرهزینه رئیس‌جمهور به نیویورک
محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس درگفت‌وگو با خانه ملت، گفت: نادر قاضی‌پور نسبت به سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به نیویورک با ۱۲۵ همراه معترض بود از این رو به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کرد.وی افزود: به جز هزینه هواپیما، هزینه هر اتاق که درهتل محل اقامت رئیس‌جمهور در اختیار همراهانش قرار گرفت شبی ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار بود.وی با بیان اینکه حضور این تعداد همراه درسفر به نیویورک ضروری نبود، افزود: بسیاری از همراهان خانواده و اقوام مسولان دولتی بودند.شکایت قاضی‌پور بررسی نهایی شد و گزارش آن آماده قرائت درصحن است و درصورتی که تخلفی تشخیص داده شود به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

آدم‌های کوچک را باید از سر راه برداریم
ایسنا گزارش داد محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی به صورت ویدئو کنفرانس به سفیر ایران در سوریه گفت: برخی چون خود کوچکند، ملت ما را هم کوچک می‌پندارند، ما حقیقت اسلام را گرفتیم، اگر به مدعیان گوش می‌دادیم، چیزی نداشتیم. کسانی که الله‌اکبر می‌گویند در مقابل دوربین سر می‌برند، یعنی همان تعصبات 1400 سال پیش. ایرانی‌ها حقیقت اسلام را گرفتند و پایش ایستادند و این ناسیونالیسم نیست، ذکر نعمت خدا است. احمدی‌نژاد با تاکید بر ضرورت گسترش ارتباطات گفت: آدم‌های کوچک را باید از سر راه برداریم، آدم‌های کوچک نمی‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی بیندیشند، من ایمان دارم که در آینده نزدیک ایران مرز دانش خواهد شد.

در جست‌وجوی پرونده مهدی هاشمی
محمود علیزاده طباطبایی، وکیل‌مدافع مهدی هاشمی گفت: برای پیگیری پرونده موکلم روزشنبه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران مراجعه کردم ولی نمی‌دانم که پرونده در کدام دادسرا است.وی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب، گفت: در مراجعه‌ای که به دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای پیگیری پرونده مهدی هاشمی داشتم، اطلاعاتی مبنی بر این که پرونده در کدام دادسرا است، دریافت نکردم.وی افزود: برای پیگیری پرونده موکلم به دادسرای شهید مقدس ‌رفتم.ایرادات خود را نسبت به این پرونده به قاضی سراج ارائه کردم، البته ایشان نیز ایراداتی به این پرونده گرفته است که در نهایت منجر به این شد که پرونده برای رفع ایرادات به دادسرا ارجاع شود.

قرائت کیفرخواست متهمان بانک آریا
فرهاد شهباز وار، وکیل یکی از متهمان بانک آریا در گفت‌وگو با مهر، گفت: قرار بود دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فساد سه هزار میلیاردی در بخش بانک آریا تشکیل شود اما به دلیل کثرت کار قاضی پرونده این جلسه به روز دیگری موکول شد.وی افزود: در این بخش از پرونده قرار است در هر جلسه 4 یا 5 نفر از متهمان دعوت شوند و به اتهامات‌شان رسیدگی شود.وی افزود:تصور می‌کنم جلسه بعدی دادگاه حدود یک ماه دیگر برگزار شود اما هنوز زمان دقیق آن از سوی قاضی احمدزاده اعلام نشده است.

تحلیل باهنر از شبهات ثبت‌نام در دقیقه 90
محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به آرایش کاندیداها در سه دوره قبل از ثبت‌نام‌ها در زمان ثبت‌نام و پس از اعلام صلاحیت‌ها گفت: در بین هشت کاندیدای مطرح، برخی از آنها از نظر جامعه اصولگرایی قابل بررسی نیستند.به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه گروه خونی عارف و روحانی به اصولگرایان نمی‌خورد، ادامه داد: انتخاب آقای غرضی نیز به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری تا حدی غیرمترقبه بود.
 البته ایشان نیروی خوبی هستند که دو دوره وزیر بودند.وی با اشاره به ثبت‌نام یک کاندیدا در آخرین ساعات افزود: این ثبت‌نام، شبهه‌هایی را در کشور ایجاد کرد مبنی بر اینکه جلیلی منتخب نهایی نظام و مسئولان است. در شرایطی که مقام معظم رهبری به صراحت اعلام کرده بودند که یک رای دارند و تا زمانی که به صندوق نیندازند،رای ایشان مشخص نمی‌شود و در این راستا دستورالعمل مکتوبی هم به سپاه و بسیج فرستاده شده و آنها از اینکه به صورت سازمانی در انتخابات از کسی حمایت کنند، منع شده‌اند.

انتقاد دختر امیر قطر از جنایات تروریست های تحت حمایت پدرش
«هند» دختر «حمدبن آل ثانی» امیر قطر، در صفحه شخصی خود در توئیتر از حکومت پدرش انتقاد و تأکید کرد که دخالت دوحه در امور سوریه، یک رسوایی برای تاریخ قطر به شمار می آید. هند در ادامه نوشت: من یک قطعه فیلم دیده ام که جنگجویان در سوریه آن را منتشر کرده اند. آن ها قلب همنوعان خود را می خورند. این تصاویر نمی تواند بیانگر خواست آزادی خواهان باشد، بلکه جنایتی علیه ملت سوریه است. دختر امیر قطر در ادامه یادداشت خود از دخالت برخی از جنگجویان سعودی در امور سوریه و فتوای برخی برای کشتار و اعدام شهروندان سوری انتقاد کرده و نوشته است: یک قطعه فیلم به دستم رسیده که نشان می دهد یک شهروند سعودی، 21 شهروند سوری را اعدام می کند و می گوید که این ها نظامی هستند. این چیزی است که به نظر من، انقلاب مردمی را به یک انقلاب تروریستی تبدیل خواهد کرد.

گلایه های سردار
سردار احمدی مقدم، فرمانده کل نیروی انتظامی کشور، با بیان اینکه اگر مقاومت سرسختانه ناجا مقابل هجمه ها نباشد، بی حجابی در ایران رسمی خواهد شد، افزود: ناجا به غیر از حمایت امت حزب الله و مقام معظم رهبری و برخی مراجع، پشتوانه و قوت قلب دیگری ندارد. صداوسیما در حالی مسابقه بسکتبال را پخش می کند که به نمایش زنان حاضر در سالن می پردازد وقتی به حراست ناجا گفته می شود چرا از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری نکردید، اعلام می شود اصلاً به نیروی انتظامی اعلام نشده بوده که چنین مسابقه ای قرار برگزاری دارد. این در حالی است که از طرف دیگر رئیس فدراسیون والیبال با نیروی انتظامی دعوا می کند که چرا جلوی ورود زنان به ورزشگاه را می گیرید؟!

تلاش هایی برای ظهور اسلام اردوغانی
چاپخانه های ترکیه درصدد انتشار نخستین چاپ کتاب جدیدی با نام «اسلام و احادیث نبوی» به زبان ترکی هستند، این کتاب که به تبیین اسلام اردوغانی می پردازد، در قالب یک دایره المعارف به نتیجه رسیده است.
ترکیه تلاش می کند که با عنوان ایجاد هماهنگی بین اسلام و دموکراسی مدرن به ترویج اسلام آمریکایی مبادرت کند. در این زمینه «اوزافسار» مدیر این پروژه، می گوید: دیدگاه های مختلفی در جهان اسلام وجود دارد که برخی از آنها بسیار تنگ نظرانه است؛ اما ترک ها نگرشی متفاوت به فرهنگ اسلامی دارند
این نگرش ترکی به دین، در واقع در برگیرنده تقلید لائیک منشانه ای است که به فرد متدین اجازه می دهد مشروبات الکلی بنوشد و زنان لباس غربی بپوشند؛ این در حالی است که جامعه ترکیه در زمان حاکمیت حزب عدالت و توسعه، محافظه کارتر و متدین تر شده است و در مساجد ترکیه، زنان واعظ و نمایندگان مفتی در چند شهر بزرگ این کشور حضور دارند.

به آقا گفتم چشم
حاج «محمود کریمی» از مداحان ولایی کشورمان در مراسم جشن میلاد امیرالمومنین علی(علیه السلام) به دیدار خود با رهبر معظم انقلاب در ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: این بار که من حضرت آقا را زیارت کردم (شام شهادت حضرت صدیقه سلام الله علیها) آقا به من فرمودند: «آقای کریمی دیگه سنج و دمام نزن». و من هم به حضرت آقا عرض کردم: چشم وی در حالی که بغض کرده بود درباره ولایت مداری خود گفت: این طوری من «ولایت» را قبول کردم که به آقا عرض کردم: شما اگر سر بچه من را هم بخواهید، برای تان می آورم. فقط یک ذره به او آب بدهم» این مداح با اشاره به رهنمودها و تذکرات مقام معظم رهبری به مداحان گفت: بعد از مراسم ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) خیلی ها به من زنگ زدند و ابراز خوشحالی کردند و گفتند که منظور حضرت آقا شما بودید و حتی یک روز هم یکی از مسئولان زنگ زد و گفت: آقا به شما چه گفت؟ به آن مسئول کشوری گفتم: 364 روز سال آقا به شما امر می کنند و عمل نمی کنید، ولی یک روز آقا به ما می فرمایند و ما می گوییم: چشم.

اخبار کوتاه   
  *شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که «بلال ادریس» رهبر گردان الفاروق ملقب به بن‌لادن دوم، در درگیری‌های شهر القصیر به همراه نزدیک به صد نفر از عناصر وابسته به خود کشته شده است. گروه تروریستی موسوم به گردان الفاروق از جمله مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گروه‌های تروریستی فعال در سوریه به‌شمار می‌آید.
 * عضو برجسته مجلس سنای آمریکا گفت: در حال حاضر معادله سوریه به سود بشار اسد، ایران و حزب‌الله لبنان است. این طرف‌ها چیزی جز زبان آهن و آتش را درک نمی‌کنند، پس جامعه بین‌الملل باید مسئولیت خود را در این باره برعهده بگیرد. جان‌مک‌کین افزود: سقوط حکومت بشار اسد می‌تواند قوی‌ترین ضربه به ایران در 25 سال گذشته باشد. نمی‌توان از نشست ژنو 2 انتظار حل بحران سوریه را داشت، بلکه این نشست‌ باعث افزایش بحران می‌شود، چرا که میزان قدرت میان دو طرف به سود ایران، حزب‌الله و نیروهای اسد است.
  * وزیر خارجه بحرین در صفحه توئیترش نوشت: نصرالله تروریست علیه امت اسلام اعلام جنگ داد، متوقف کردن وی و نجات لبنان از چنگال این فرد، وظیفه قومی و دینی همه ما است. دولت منامه دو روز پیش با پیشنهاد نمایندگان مجلس این کشور درباره درج نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی موافقت کرد. دولت بحرین در حالی خواستار تلاش برای نجات لبنان شده است که به‌مدت بیش از دو سال با همه ابزارهای داخلی و خارجی، مخالفان را به شدت سرکوب می‌کند و حمله نیروهای امنیتی و نظامی به مردم این کشور تاکنون ده‌ها شهید و صدها مجروح برجای گذاشته است.
 * چهارمین نشست گروهک‌های ضدانقلاب موسوم به «اتحاد برای دموکراسی» در شهر استکهلم سوئد برگزار شد. این تجمع ضدانقلاب با عنوان پوششی «اتحاد برای دموکراسی» حدود یک سال است با هدف جمع‌آوری گروهک‌های مختلف ضدایران و ضداسلام راه افتاده است. دستاورد سه نشست قبلی این تجمعات، تریبون دادن به گروهک‌های تروریست خواهان تجزیه ایران بوده است. تقی‌زاده، از شرکت‌کنندگان در این نشست در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «رها» گفت: این کنفرانس تریبون تجزیه‌طلب‌ها شده است که می‌آیند و مرام خود را تبلیغ می‌کنند و در پایان به میزبان فحاشی کرده و قهر می‌کنند و می‌روند

https://shoma-weekly.ir/L5No2v