گفته می‌شود که...

ماجرای انتخاب محل سکونت رهبر انقلاب/ روزنامه‌های زنجیره‌ای و زنجیره‌ای از اهانت‌ها!/ پنج هزار لایک در دوساعت برای یک اقدام روحانی/ فشار فعالان فتنه 88 بر نهادهای مهم سلامت کشور/ سندسازی افغانستان برای سرقت «پوریای ولی»!/ ظریف هم مورد اهانت قرار گرفت؟ و...

روزنامه‌های زنجیره‌ای و زنجیره‌ای از اهانت‌ها!

روند توهین به اعتقادات و ارزش‌های مذهبی و دینی مردم ایران که در دوران اصلاحات برخی محافل خاص و رسانه‌های زنجیره‌ای به‌طور جدی دنبال می‌کردند، مجدداً به‌طور صریح از سرگرفته شده و تهاجم به باورهای اعتقادی ایرانیان را آغاز کرده است؛ روندی که از مقاله موهن روزنامه «بهار» و زیر سؤال بردن ولایت امیرالمؤمنین(ع) آغاز شد و با اهانت مجله «چشم‌انداز» به حضرت فاطمه زهرا(س) دنبال شد و اکنون به مخالفت با نص قرآن در روزنامه «قانون» رسیده است. روزنامه قانون روز یکشنبه در مطلبی عجیب، توهین وقیحانه‌ای به احکام صریح اسلام روا داشت و نص قرآن مجید را متونی ضدبشری و مبتنی بر تبعیض جنسیتی عنوان کرد! این روزنامه در آستانه اربعین حسینی در مصاحبه با شخصی که مدعی حقوقدانی است، آورده است: «در قانون آیین دادرسی مدنی به‌وضوح با تبعیض آشکار جنسیتی در باب شهادت زنان در مراجع قضایی مواجه می‌شویم.» «سوده حامده توسلی» در گفت‌وگو با این روزنامه، با متهم کردن قوانین اسلامی به تبعیض می‌گوید: «با دقت در ماده ۱۹۹ قانون مجازات اسلامی جدید تبعیض آشکار جنسیتی میان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهی آنان مجدداً آشکار و هویدا می‌شود.»

ماجرای انتخاب محل سکونت رهبر انقلاب

علی‌اکبر ناطق‌نوری در کتاب خاطرات خود در مورد انتخاب محل سکونت رهبر معظم انقلاب در زمان انتخاب ایشان به این مسئولیت می‌نویسد: «یکی از مباحثی که در آغاز مسئولیت جدید ایشان(رهبری) قابل توجه بود، بحث مکان استقرار بود.

پیشنهاد بعضی‌ها این بود که آقا به‌ جماران تشریف ببرند و از همان تشکیلات و امکاناتی که حضرت امام(ره) داشتند، استفاده کنند.به گزارش ایسنا، وی در ادامه این مطلب با بیان این‌ که من خودم به‌ چند دلیل معتقد بودم که ایشان به‌ جماران یا منظریه تشریف ببرند، آورده است: البته آقا به‌ جهت عاطفی و احترام نسبت به‌ امام(ره) و احمد‌آقا، جماران را نپذیرفتند. همچنین اردوگاه شهید باهنر در منظریه تهران را قبول نکردند و فرمودند اولا این قدر بالا و دور از مردم نمی‌خواهم بروم. ثانیا دل آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگیان و دانش‌آموزان به‌ همین اردوگاه خوش است. من راضی نیستم که این را بگیرم

پنج هزار لایک در دوساعت برای یک اقدام روحانی

یکی از ویژگی های شبکه های اجتماعی اشتراک محتوا و ثبت بازخورد مخاطبان برای این محتوای منتشر شده است.

بازدید رئیس جمهور کشورمان از شیرخوارگاه شهید ترکمانی و تفقد کودکان این شیرخوارگاه توسط دکتر حسن روحانی در کانون توجه کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک قرار گرفت ، توجه کاربران به این اقدام خیرخواهانه رئیس جمهور روحانی به حدی بود که انتشار تصویری از این بازدید در صفحه فیس بوکی "hasan rouhani حسن روحانی” دردوساعت بتواند ۵۹۶۴ لایک(محبوبیت) کاربران را برای خود ثبت کند.

این تصویر که باعنوان "بازدید رییس جمهور #‏روحانی از مجتمع بهزیستی و شیرخوارگاه شهید ترکمانی” منتشر شده ،در کانون توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

سندسازی افغانستان برای سرقت «پوریای ولی»!
مدتی است که افغانستان برای ثبت ملی و ادعای مقبره پوریای ولی، سندسازی می‌کند! در حالی که مقبره او در شهرستان «خوی» واقع شده و کسی از این موضوع خبر ندارد.

دکتر روحانی و همسرش در منزل شجریان

دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور، به همراه همسرش در یک دیدار غیررسمی و بدون اطلاع قبلی به منزل محمدرضا شجریان، استاد آواز موسیقی کشور رفت و با وی دیدار کرد. ظاهراً این دیدار، سه هفته پیش انجام شده است. گفتنی است صدای محمدرضا شجریان با تأیید خودش در فیلم انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 قرار داده شده بود و روحانی نیز در آن فیلم اظهار داشت که صدای شجریان را دوست دارم. گفتنی است شجریان در ایام فتنه در مصاحبه با بی‌بی‌سی و صدای آمریکا، نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود! و بارها علیه نظام سمپاشی کرد و حتی آهنگ معروف ضدنظام خود را با عنوان «تفنگت را زمین بگذار»(!) برای حمایت از فتنه و اتهام به نظام به سرکوبگری اجرا و منتشر کرد.

فشار فعالان فتنه 88 بر نهادهای مهم سلامت کشور

یکی از پیاده‌نظام‌های فتنه 88 با نام «س.ر.ر» که ماه‌ها در زندان بود، در حال حاضر در نهادهای مهم سلامت کشور از جمله سازمان انتقال خون و جمعیت هلال احمر به‌شدت برای تغییر رؤسا و معاونان تلاش می‌کند. بر اساس اخبار به‌دست آمده وی که به‌دنبال زندانی شدن در فتنه 88 پرونده امنیتی دارد، با روی کارآمدن دولت یازدهم، در منصب مشاور رؤسای سازمان انتقال خون و هلال احمر کشور فعالیت خود را آغاز کرد. در تازه‌ترین اطلاعات به‌دست آمده، وی به‌صورت رسمی، مشاور عالی سازمان انتقال خون شده است. اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که وی از طرف یکی از وزرای کابینه دولت تدبیر مأموریت پیدا کرده است که تغییرات گسترده‌ای در سازمان‌های زیر‌مجموعه وزارت بهداشت انجام دهد.

تکذیب اعدام مه‌آفرید بعد از ماه صفر

خبر اول این که وکیل عامل اصلی فساد بزرگ بانکی با استناد به برخی ادله حقوقی، خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر اعدام مه‌آفرید خسروی و سه متهم دیگر این پرونده بعد از ماه صفر را رد کرد. غلامعلی ریاحی با بیان اینکه اجرای حکم اعدام محکومان فساد بانکی خصوصاً مه‌آفرید، تبعات و توالی بسیاری در پی خواهد داشت، به فارس گفته «براساس اطلاع کسب شده از ناحیه برخی مسئولان قضایی دارای صلاحیت، اشکال‌هایی به حکم وارد شده و تذکر هم داده شده که احتیاط قضایی اعمال شود».

استاندار یزد: افسردگی مردم یزد عزاداری برای امام حسین(ع) است!!!

چندی پیش، میرمحمدی، استاندار یزد، در مصاحبه با یک پایگاه خبری تندروی اصلاح‌طلب این استان، در اظهاراتی عجیب و به‌طور تلویحی، علت افسردگی مردم یزد را عزاداری برای امام حسین(ع) دانست! این اظهارنظر عجیب استاندار یزد تاکنون با واکنش‌های زیاد ائمه جمعه و مردم متدین این استان مواجه شده است.

طولانی ترین خبر فوری

شبکه تلویزیونی سبأ یمن با انتشار خبری فوری که ده سطر را شامل می شد یکی از طولانی ترین خبرهای فوری را به نمایش گذاشت. این خبر فوری در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

تهیه غذا در دستشویی برای رستوران

یک شهروند عربستانی با دوربین موبایل خود، از تهیه غذا در دستشویی برای یک رستوران در شهر جده تصویربرداری کرد.در این تصاویر که در "یوتیوب" بینندگان زیادی داشته، مقادیر زیادی مواد خوراکی و غذاهای آماده طبخ از جمله ماهی و مرغ، سبزیجات و ظرف سوپ که در نزدیکی چاه دستشویی قرار داده شده، به نمایش در آمده؛ غذاهایی که قرار است برای عرضه به رستورانی منتقل شود.

روزنامه "الحیاه" با نقل این خبر نوشت: این شهروند در گفتگویی کوتاه، از "آشپز" خارجی که با لباسی نامناسب درحال طبخ غذاست، درباره ویزا و اقامت وی می پرسد و وی در پاسخ می گوید: "برگه اقامت ندارم"!

خالکوبی واژه ی دمت گرم توسط بازیکن ژاپنی

ریا جسور هاسه‌گاوا بازیکن میانی تیم اف‌سی توکیو که این روزها بحث حضورش در تیم ملی ایران مطرح شده عبارت جالبی را روی ساعد دست چپ خود خالکوبی کرده است. "دمت گرم"
این بازیکن که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی در ژاپن متولد شده و به گفته پدرش چندان به زبان فارسی مسلط نیست اصطلاح عامیانه "دمت گرم" را روی دستش خالکوبی کرده است که البته برای بازی در تیم ملی ایران می بایست مانند اشکان دژاگه و رضا قوچان نزاد ان را با بپوشاند.
بدهی نفتی بابک زنجانی وصول شد

در حالی که چندی قبل اعلام شده بود بابک زنجانی، میلیاردر تهرانی، بدهی دو میلیارد و 60 میلیون یورویی خود به وزارت نفت را پرداخت کرده است، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تائید این موضوع از سوی مسئولان بانک مرکزی خبر داد.

آمریکا: ضبط روزانه ۵ میلیارد سابقه از کاربران گوشی همراه
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به‌تازگی افشا کرده آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه تقریباً پنج میلیارد سابقه از کاربران گوشی‌های همراه را ضبط می‌کند. این اقدام به موجب برنامه‌ای انجام می‌شود که بر اطلاعات بسیار شخصی درباره مکان افراد و سفرهای آنها به نقاط مختلف نظارت می‌کند و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. این روزنامه آمریکایی به اسنادی استناد کرده که ادوارد اسنودن، تحلیلگر سابق سازمان سیا و افشاگر برنامه‌های جاسوسی آمریکا در اختیار این سازمان قرار داده است. آژانس امنیت ملی حرکت‌های دست‌کم صدها میلیون گوشی همراه را ردیابی می‌کند. این بدین معنی است که این سازمان آمریکایی می‌تواند افراد را از طریق گوشی‌های همراه آنها تا خصوصی‌ترین مکان‌هایی که می‌روند ردیابی کند. اطلاعاتی که آژانس امنیت ملی به آنها دسترسی دارد، می‌توانند برای بررسی الگوهای رفتاری افراد مورد استفاده قرار گیرند تا اطلاعات شخصی افراد و ارتباط بین آنها آشکار شود

هدیه 84 میلیونی مرتضوی برای رضایت یک شاکی
با خبر شدیم که هشت ماه پس از اعلام رضایت یکی از شکات پرونده بازداشتگاه کهریزک، یکی از اقدام‌های مرتضوی برای جلب رضایت برملا شد. علیرضا محجوب، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگویی با خانه ملت گفته: مرتضوی به یکی از شاکیانی که در پرونده کهریزک شکایت خود را از وی پس گرفت، مبلغ 84 میلیون تومان از جیب سازمان تأمین اجتماعی به عنوان تشکر پرداخت کرد، حال آن‌که موضوع پرونده کهریزک ارتباطی با پرونده سازمان تأمین اجتماعی ندارد. همچنین به گفته محجوب، مرتضوی در جلساتی که با اعضای کمیته تحقیق و تفحص برگزار شده بود مدعی بوده اسناد را به شرطی در اختیار آنان قرار می‌دهد که هیچ‌یک افشا نشود. شرطی که اعضای کمیته آن را نپذیرفته‌اند.

فرار زندانی امنیتی در دوران مرخصی

جهان: یک سایت مدعی شده پیمان عارفی، زندانی امنیتی که همسر و مادر او در مسیر ملاقات در تصادف جاده ای کشته شدند، پس از مرخصی از زندان مسجد سلیمان برای شرکت در مراسم خاکسپاری، در میانه راه فرار کرده است.

عجیب ترین اعتیادها در جهان
برخی از مردم اعتیادهای عجیبی دارند که از آنها یک سوژه خبری ساخته است.برای مثال یک خانم امریکایی 31 ساله شدیداً به استفاده از ماسک و زین و ابزار و یراق اسب اعتیاد دارد. او بدون این وسایل و استفاده از آنها قادر به زندگی طبیعی نیست. او با تظاهر به اینکه یک اسب است این وسایل را روی صورت و بدن خود قرار میدهد و در حیاط خانه اش می چرخد و حرکات اسبها را تقلید میکند. نمونه دیگر مربوط به مردی کانادایی است که 32 سال دارد و تا کنون 158 هزار دلار صرف انواع اعمال جراحی زیبایی کرده است تا شبیه یک عروسک زنده باشد. او اعتیاد شدیدی به این اعمال جراحی دارد و هر ماه مبالغ زیادی صرف اینگونه عملهای جراحی میکند. وی تا کنون بیش از 125 عمل جراحی انجام داده است که تنها 5 مورد از آنها عمل جراحی بینی بوده است. مورد دیگر نیز مربوط به یک زن سیاه پوست افریقایی است که جنیفر نام دارد و 26 ساله است او بیش از 20 سال است که به خوردن اسفنج تشک اعتیاد دارد. وی میگوید از زمان شروع اعتیادش تا کنون 8 تشک کامل را خورده است و همچنان به این اعتیاد عجیب ادامه میدهد. این درحالی است که خانواده اش شدیدا نگران سلامت جسمانی وی هستند.

مقایسه جالب

العالم: یک فعال سعودی با انجام مقایسه میان دستاورد اخیر فضایی ایران و یک مسابقه کشوری با عنوان «زیباترین مرغ عربستان»، نگاه نقادانه خود را به سطح پایین فکری در کشورش جلب کرد. وی از کاربران اینترنتی خواسته است میان پرتاب‌ماهواره به فضا توسط متخصصان ایرانی و مسابقه انتخاب زیباترین مرغ در عربستان مقایسه ای انجام دهند.

شرط حضرت آقا با فرزندانش در مورد کار اقتصادی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت آقا به فرزندان‌شان فرموده‌اند که شما اگر منتسب به من هستید، حق ندارید کار اقتصادی بکنید و البته برای اینکه حق آنها ضایع نشود، حضرت آقا به فرزندان‌شان فرموده‌اند: هر وقت قصد داشتید اینگونه کارها را انجام دهید، من به مسئولان ثبت احوال می‌گویم اسم من را از شناسنامه شما خارج کنند! و حتی کسانی که در حلقه اولی با خانواده رهبر انقلاب وصلت می‌کنند نیز ایشان این شرط را برای آنها قرار می‌دهند که حق ورود به فعالیت‌های اقتصادی را ندارند. صفار هرندی ادامه داد: وقتی دیده می‌شود که فلان شخص فرزند رهبر یا فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است به نحو دیگری با آنها رفتار می‌شود و ناخودآگاه بر مردم عادی مقدم داشته خواهند شد. وی با اشاره به مخالفت مقام معظم رهبری به ورود مسئولان کشور به فعالیت‌های اقتصادی گفت: وقتی فلان نماینده یا وزیر برای خودش کار اقتصادی جداگانه‌ای راه می‌اندازد، به طور طبیعی این شخص در مسابقه اقتصادی با فرد مشابهش که نسبتی با حکومت و قدرت ندارد از قبل برنده است، البته نه به خاطر فضیلت‌هایش، بلکه به خاطر جایگاه و روابطش است، لذا این ضد عدالت است.

مسعود کشمیری در آلمان

یک مقام آگاه گفت: مسعود کشمیری عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی‌صمدی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان رویت شده‌اند.وی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌اند.

تجمع اعتراض‌آمیز در صالح‌شهر خوزستان

مهر: اهالی صالح شهر واقع در شهرستان گتوند در استان خوزستان به دلیل وضعیت نامناسب راه‌ها و جاده‌ها در کنار محور شوشتر به دزفول تجمع کردند.

شنود مکالمات مقامهای آفریقایی

جهان: «وینسنت ونا» استاد دانشگاه بین‌المللی پرتوریا با اشاره به شنود مکالمات تلفنی هیأت آفریقای جنوبی در جریان نشست سال 2009 گروه 20 گفت جاسوسی آمریکا از سران قاره سیاه از آفریقای جنوبی شروع شده است.

ویژگی ‌های فرمانده دلاور حزب‌الله
«
حسان اللقیس» یکی از فرماندهان میدانی مبارزه با رژیم صهیونیستی بود، حسان مسئولیت کلیه کارهای انفورماتیک و ارتباطات حزب‌الله را بر عهده داشت و به همین دلیل رژیم صهیونیستی به‌شدت به دنبال او بود. یکی از همرزم‌های شهید حسان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین این عملیات‌ها عملیات پهپادی بود که علیه اسرائیل انجام ‌شد و حتی ربودن اطلاعات پهپادهای اسرائیلی که به سوی لبنان می‌آمدند همه طراحی حاج حسان بود. وی گفت: در جنگ 33 روزه هم خانه این شهید عزیز در بیروت و بعلبک مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفت. سه مرتبه خودرو حاج حسان را در بیروت مورد هدف قرار دادند که این نشان می‌دهد اسرائیل چه بغض شدیدی از او داشته است. سال‌ها پیش، یکی از کارشناسان آمریکایی، در کتاب خود درباره حسان اللقیس آورده است: «به راحتی سر کشیدن یک لیوان آب که ما می‌خوریم، حسان اللقیس به آمریکا می‌آید و پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و امنیتی را برای مقاومت اسلامی لبنان تهیه می‌کند

ظریف هم مورد اهانت قرار گرفت؟

دانشجو: خبرها حاکی است در دیدار هیأت اروپایی نمایندگان پارلمان اروپا با وزیر خارجه رئیس این هیأت به نشانه احترام از جای خود بلند نشده است.

اقوام و اقلیت‌ها در مدیریت‌های کلان ملی

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی از واگذاری پست‌های کلیدی و ارشد مدیریتی کشور به اقلیت‌های قومی و مذهبی در آینده بسیار نزدیک خبر داد.علی یونسی، که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این امر با توجه به انتظار و درخواست بزرگان و معتمدان بلوچ و اهل سنت سیستان و بلوچستان از دولت صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا بزودی بخشی از مدیریت‌های ملی به اقلیت‌های قومی و مذهبی کشور و مشخصا «بلوچ‌ها» واگذار می‌شود.

طوفان فقر سرزمین‌های اشغالی
«
عاریه دری» رئیس حزب شاس در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی در مورد طوفان فقر در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و گفت: وزیرانی که برای مقابله با برف و سرما هیچ‌گونه آمادگی نداشتند و چند روز 60 هزار خانواده صهیونیست را در سرمای زیر صفر به حال خود رها کرده بودند، قطعاً در ارتقای شاخصه‌های اقتصادی زندگی این یک میلیون و 700 هزار اسرائیلی هم که با اعمال سیاست‌های کابینه نتانیاهو به زیر خط فقر نزول کرده‌اند، کاری نمی‌توانند انجام بدهند. گزارش سال 2012 نشان می‌دهد که 440 هزار خانوار در جامعه صهیونیستی زیرخط فقر زندگی می‌کنند. فقر در میان سالمندان با افزایشی 3 درصدی به 23 درصد رسیده است واکنون بیش از 180 هزار سالمند صهیونیست زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نیمی از والدین گفته‌اند فرزندان‌شان به‌دلیل کمبود غذا نیمی از روز را گرسنه می‌مانند. 29 درصد از کودکان ترک تحصیل کرده‌اند و 5 درصد از آنها مجبور به تکدی‌گری هستند.

کشف مواد منفجره در مرز ایران و عراق

ایسنا: تلویزیون رسمی عراق به نقل از سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق خبرداد گروه‌های اطلاعاتی مرزبانی عراق توانست پس از دریافت اخبار اطلاعاتی دقیق، 60 کیلو ماده سی. فور (c4) را در نزدیکی مرز ایران و عراق در منطقه فکه شرقی در استان میسان کشف و ضبط کند. به گفته «سعد معن» این مواد با سرعت انفجار زیاد به منظورانهدام به مکان امنی منتقل شده‌اند.

خودسوزی یک ایرانی در پایتخت یونان

انتخاب: یک مرد ایرانی در پایتخت یونان دست به خودسوزی زد. به گفته یکی از شاهدان عینی، این مرد احتمالا یک مهاجر غیر قانونی بوده است.

احتمال رفع فیلتر وی چت

شنیدیم که ماجرا‌های فیلتر وی چت ادامه دارد. پس از آن‌که وزیر ارتباطات اعلام کرد تنها مخالف فیلتر این شبکه اجتماعی، وزارت ارتباطات بوده است؛ کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ارائه توضیحاتی درباره چرایی فیلتر وی چت از کاربران خواست از نرم افزارهای مشابه داخلی استفاده کنند. این کارگروه نقض حریم خصوصی کاربران، ‌انتشار محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و منجر به آسیب‌های اجتماعی و نیز پاسخگو نبودن ایجادکنندگان این نرم افزار به تخلفات خود و شکایات خانواده‌های زیان دیده را از دلایل فیلتر آن اعلام کرد. با این حال رمضانعلی سبحانی‌فر، یک عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ابراز بی‌اطلاعی از وجود نمونه داخلی این شبکه اجتماعی، در مورد احتمال رفع فیلتر وی چت گفته: «اگر در سیاستگذاری کلان تصمیم‌گیری شود، ممکن است تصمیم برگردانده شود».

حمله هکری به ارتش رژیم صهیونیستی
یک گروه مقاومت سایبری که خودش را «گروه مقاومت سایبری» معرفی می‌کند، اعلام کرده است که در حمله هکری تحت عنوان «عملیات حسن القیس» اطلاعات باارزشی به دست آورده است. این گروه هکرهای مسلمان می‌گویند که فایل‌های پرسنل از جمله عناوین شغلی، رمز ورود، آدرس‌های پستی، ایمیل‌ها، شماره‌های تماس، کدهای نظامیِ 2014 افسر اسرائیلی، تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که آنها موفق شده‌اند از ارتش صهیونیستی استخراج کنند و به دست آورند. آنها می‌گویند که این حملات هکری را در پاسخ به ترور حسن القیس، یکی از رهبران حزب‌الله که به‌تازگی در حومه لبنان ترور شد، انجام داده‌اند.

کاردار یونان به وزارت خارجه فراخوانده شد

در پی اقدام هیأت پارلمانی اروپا در دیدار با برخی محکومان حوادث سال ٨٨ در سفارت یونان، کاردار سفارت یونان به وزارت خارجه فراخوانده شد و مراتب ناخرسندی ایران به اطلاع وی رسید.

توضیح عضو هیأت اروپایی درباره دیدار با آیت‌الله هاشمی

خبر دیگر این که ماریچا اسخاکا، عضو هیأت پارلمان اروپا که به تهران سفر کرده بود در واکنش به اینکه عده‌ای می‌گویند در دیدار با آیت‌الله هاشمی عرف دیپلماتیک را رعایت نکرده، گفت: باید بگویم که در احترام من و گروهی که به ایران رفته بودیم به آقای هاشمی رفسنجانی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. به گزارش آفتاب به نقل از بی‌بی سی وی با تأکید بر این‌که دیدارش با منتقدان در ایران، استفاده سیاسی نبوده هم گفته: ما در صحبت‌های خود با افراد مختلف که از طیف‌های سیاسی مختلف بودند، هیچ مشکلی نداشتیم.

تشکیل پرونده برای استاندار سابق

تسنیم: عزت‌ا... یوسفیان‌ملا - رئیس هیأت تحقیق و تفحص از استانداری مازندران - از تشکیل پرونده برای استاندار سابق این استان در دیوان محاسبات، به خاطر عملکرد مالی وی خبر داد.

هلاکت 32 تکفیری در کمین حزب ا...
منابع رسانه‌ای لبنان از کشته شدن دست کم 32 شبه‌نظامی تکفیری توسط رزمندگان حزب‌ا... در نزدیکی مرزهای سوریه خبر دادند. خبرها حاکی است تکفیری‌ها در کمین نیروهای حزب ا... به هلاکت رسیده اند.

مجوز دولت به زنگنه برای به کارگیری 12 بازنشسته

بر اساس مجوز روزهای اخیر وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب شده، اشتغال به کار افراد بازنشسته مورد تقاضای وزارت نفت شامل علی ماجدی، عباس شعری مقدم، رکن الدین جوادی ابهری، حبیب امین فر، سیداصغر هندی، محمد حسن پیوندی، عبدالحسین ثمری، اسداله میکائیلی، سیدمحمود حسینی پژوه، محمد سوری، سید رحیم عقیق و احمدوحید دستجردی به مدت یک سال مجاز خواهد بود.

اوج گیری بحران اخلاقی در میان صهیونیستها

باشگاه خبرنگاران: روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: پلیس رژیم صهیونیستی هشت نوجوان دیگر را در ارتباط با حادثه وحشتناک تجاوز به عنف یک دختر دوازده ساله اسراییلی بازداشت کرد.

ساعی از شورای شهر استعفا می‌کند؟

شنیده شد که هادی ساعی برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو ممکن است از حضور در شورای شهر استعفا ‌کند. فارس نوشت؛ روز شنبه سازمان بازرسی نامه‌ای به وزارت ورزش ارسال کرد مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر نمی‌توانند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند. بر این اساس هادی ساعی در انتخابات تکواندو، احمد دنیامالی در قایقرانی، عباس جدیدی در کشتی و حسین رضازاده در وزنه‌برداری نمی‌توانند کاندیدا شوند. با توجه به نامه سازمان بازرسی انتخابات مجمع فدراسیون تکواندو لغو شد که دلیل آن حفظ حقوق کاندیداها به خاطر اعلام قانون جدید در آستانه انتخابات بود.

گزارش پارازیت‌ها را به روحانی دادم

شنیده شد که وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی صریح با کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی درباره تاثیر پارازیت‌ بر سلامت، گفت: گزارشی به رئیس‌جمهور داده‌ام و وی به جد دنبال این است که اگر موردی علیه سلامت مردم باشد، شخصا وارد خواهد شد. به گزارش عصر ایران به نقل از فارس، وعده قرار اینترنتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با کاربران در شبکه‌های اجتماعی دو هفته یک‌بار شد. این را واعظی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی گفته است. همچنان که نخستین‌بار واعظی در 26 آذر و دومین بار در 29 آذرماه در 4 شبکه اجتماعی داخلی حضور یافت. حضور واعظی بین کاربران اینترنت، به نوعی به محلی برای پرسش و پاسخ مستقیم و البته به نوع مجازی مردم و مسئول مربوطه تبدیل شده است.

ازدواج 32 هزار خارجی با زنان ایرانی

مهر: عزیزکاظمی - مدیرکل اتباع خارجه وزارت کشور- از ازدواج 32 هزار تبعه خارجی با زنان ایرانی خبر داد.

کمک 100 میلیارد تومانی دولت به زلزله زدگان بوشهر

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به تعدادی از اعضای کابینه، مبلغی نزدیک به 100 میلیارد تومان بودجه به مناطق زلزله زده استان بوشهر اختصاص می یابد. در این ابلاغیه مواردی چون کمک 80 میلیارد ریالی برای آواربرداری و ارائه خدمات پشتیبانی و فنی، کمک بلاعوض معیشتی با سقف فردی مبلغ20 میلیون ریال برای هر خانوار آسیب دیده، کمک بلاعوض جهت خودروهای آسیب دیده از زلزله با سقف فردی 30 میلیون ریال و کمک بلاعوض برای خانواده فوت شدگان بر اثر زلزله به ازای هر فرد فوت شده مبلغ 30 میلیون ریال به چشم می خورد.

اخبار کوتاه:

* سرهنگ «فرزان» فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب شرق، در پاسخ به اینکه «آیا تاکنون پهپادهای جاسوسی فعالیت خاصی در منطقه رزمایش داشته‌اند؟» عنوان کرد: «چند پهپاد همزمان با رزمایش شناسایی شد که اصولاً این پهپادها برای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات از سوی نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه فعالیت می‌کنند که این نوع فعالیت‌ها دفع شد و در انجام مأموریت‌های آن‌ها اخلال ایجاد کرده‌ایم
*
همزمان با فشار شماری از مسئولان دولتی به دستگاه قضا و همچنین رسانه‌های اصلاح‌طلب برای رفع حصر سران فتنه، گفته می‌شود هفته گذشته، جلسه‌ای با محوریت بررسی حصر سران فتنه در دفتر آقای هاشمی رفسنجانی و با حضور محمد خاتمی و تعدادی از اعضای مجمع روحانیون برگزار شده است!

* یک هتل پنج ستاره اردنی کمک‌های دولت عربستان به آوارگان سوری را بالا می‌کشد. یک شهروند عربستانی پس از اقامت در یک هتل پنج ستاره در امان پایتخت اردن، پی به سرقت کمک‌های کشورهای خارجی به آوارگان سوری می‌برد و با مشاهده پتوهای ممهور به مهر دولتی عربستان "اهدایی به آوارگان سوری در اردن" یکه خورد و با تصویربرداری از این کمک‌ها در هتل، اقدام به نشر و بازتاب این ماجرا بر روی سایت یوتیوپ کرد. اردن اینک میزبان 600 الی 700 هزار آواره سوری است که در چادرهای اهدایی سازمان‌های بین‌المللی اسکان داده شده‌اند و گزارش‌های اخیر حاکی از مرگ چندین کودک آواره سوری بر اثر موج اخیر سرما و برف در منطقه است. تصاویر دیگری در سایت یوتیوپ نشان می‌دهند که بعضی از مواد غذایی و کمک‌های عربستان به آوارگان سوری، پیش از رسیدن به مرز اردن، در عربستان توسط سعودی‌ها به فروش می‌رسد.

*
وهابیون حاکم بر عربستان در ادامه خصومت‌ورزی و کینه‌توزی خود نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت پاک علیهم السلام، اسامی دشمنان رسول گرامی اسلام و فرزندانش را بر خیابانها گذاشته‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه عراقی تصویری را پخش کرده است که نشان می‌دهد وهابیون حاکم بر عربستان برای نشان دادن عمق کینه خود از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، اسامی دشمنان آخرین فرستاده خدا و اهل بیت پاک و مطهرش را بر مدارس، خیابانها و... گذاشته‌اند. مانند مدرسه یزید بن معاویه قاتل امام حسین(ع) سلاله پاک رسول‌الله و فرزندان و یاران باوفایش، مدرسه ابولهب که دشمنی‌اش با پیامبر(ص) و اسلام به حدی بود که خداوند سوره‌ای در قرآن کریم در لعن و نفرین بر ابولهب نازل کرده است و خیابان ابرهه حبشی همان کسی که می‌خواست کعبه مشرفه را در سالی که به عام الفیل معروف شد، ویران کند که خداوند، او و لشگرش را به عذاب دردناک گرفتار کرد.

* «مجتهد» فعال سعودی که با انتشار اخبار پشت‌پرده آل‌سعود در شبکه‌های اجتماعی نامی برای خود دست و پا کرده، به‌تازگی مقایسه جالبی را انجام داده است. وی از کاربران اینترنتی خواسته است میان پرتاب میمون به فضا توسط متخصصان ایرانی و مسابقه انتخاب زیباترین مرغ در عربستان مقایسه‌ای انجام دهند. وی با انجام این مقایسه جالب، سطح علمی در ایران را به رخ مقامات سعودی کشید و نقدی شدید علیه پایین بودن سطح فکری در عربستان مطرح کرد.

*«دکتر شهاب اسفندیاری» از مدیران جوان و توانمند انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ که آذرماه امسال، طی حکمی از سوی «محمدرضا جعفری جلوه» - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دولت یازدهم- به عنوان «معاون فرهنگی» فارابی منصوب شده بود، در روزهای ابتدای دی‌ماه تحت فشار گسترده جریان‌های تندروی اصلاح‌طلب مجبور به استعفا شد.

* بر اساس اظهارات یک منبع آگاه، مسعود کشمیری، عامل انفجار نخست‌وزیری و محمدرضا کلاهی‌صمدی، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی در آلمان دیده شده‌اند. وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: نامبردگان که از اعضا و هواداران فعال گروهک تروریستی منافقین و خط نفوذ فرقه رجوی در نهادهای حیاتی، حساس و مهم جمهوری اسلامی بودند، هنگام خوردن غذا در رستورانی در شهر کلن و هنگام رانندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاهده شده‌‌اند.

* جریان سلفی اردن، شمار اتباع تندروی کشورهای عربی- اسلامی را که از زمان شروع ناآرامی‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ با پیوستن به گروه‌های وابسته به شبکه القاعده، به جنگ ملت و دولت سوریه رفته و کشته شده‌اند، ۹۹۳۶ نفر اعلام کرد. بر این اساس، تعداد افراد تونسی که در سوریه کشته شده‌اند، ۱۹۰۲ نفر، لیبیایی‌ ۱۸۰۷ نفر، عراقی‌ ۱۴۳۲ نفر، اردنی ۲۰۲ نفر، فلسطینی ۸۰۰ نفر، لبنانی ۸۲۸ نفر، مصری ۸۲۱، عربستانی ۷۱۴، یمنی ۵۷۱، مغربی ۴۱۲، الجزایری۲۷۴، کویتی ۷۱، سومالیایی ۴۲، بحرینی ۲۱، اتباع سلطان‌نشین عمان ۱۹، اماراتی ۹، قطری ۸، سودانی ۳، موریتانی ۱ و کشورهای قفقاز و آلبانی حدود ۳۰ نفر بوده است.

*با گذشت چهار ماه از آغاز به کار دولت یازدهم، جلسات ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم‌ها به سمت تعطیلی رفته است. جلسات این ستاد که در دولت گذشته زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد، طی چندماه گذشته به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و معاون اول رئیس‌جمهور نیز در این جلسات شرکت نمی‌کند. ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم‌ها در اواخر دولت دهم و برای ارائه راهکارهای جلوگیری از تأثیر تحریم‌ها بر فروش نفت و همچنین تأمین کالاهای اساسی کشور با مصوبه شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد.

https://shoma-weekly.ir/DAqjEg