گفته می‌شود که...

ماجرای استخاره هاشمی قبل از انتخابات/ حرکت فتنه‌انگیز یک مزدور اجاره‌ای!/ روزنامه حامی فتنه به‌دنبال اختلافات قومی و مذهبی!/ سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها نداریم/ روش کثیف اسپانیا برای جذب توریست / افسر شجاع سوری در میان تروریست‌ها و ...

حرکت فتنه‌انگیز یک مزدور اجاره‌ای!

شیعه نیوز:گفته می‌شود به‌تازگی و حدود بیست دقیقه قبل از اذان مغرب به افق مشهد مقدس، یک مزدور وهابی اجیر شده که حدود سی یا سی‌وپنج ساله بوده است از قسمت بالای سر به طرف ضریح مبارک امام رضا نزدیک شده و در دو متری ضریح، فوراً شیشه نوشابه‌ای سبز رنگ که ظاهراً حاوی مواد آتش‌زا بود را با فندک آتش زده و به طرف ضریح مبارک حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) پرتاب می‌کند؛ اما ظرف حاوی مواد آتش‌زا پس از برخورد با ضریح مطهر، خودبه‌خود خاموش می‌شود و تنها خرده‌های شیشه به اطراف پرتاب شده که بر اثر آن، پای برخی زوار جراحات مختصری برمی‌دارد. فرد مهاجم دستگیر شده است. گفتنی است که حرم امام رضا(ع) در میان اهل سنت ایران نیز از احترام خاصی برخوردار بوده و هر ساله، هزاران نفر از هموطنان اهل سنتمان از سیستان و بلوچستان، کردستان و... برای زیارت امام رضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند. به ‌نظر می‌رسد حرکت فوق‌ مانند اقدام منافقین در دهه 70 است که با انفجار بمب در حرم رضوی و سپس فرستادن یک بمب‌گذار منافق به‌مسجد مکی اهل سنت زاهدان قصد کلید زدن جنگ مذهبی را داشتند که با هوشیاری مردم و نظام این سناریوی آن‌ها خنثی شد. حرکت اخیر، هوشیاری و دقت مردم و مسئولان و همچنین مراکز امنیتی و اطلاعات را می‌طلبد.

تعیین تکلیف ضدانقلاب‌های فراری برای رئیس‌جمهور منتخب!

تلاش رسانه‌های ضدانقلاب برای فضاسازی و ایجاد فشار بر رئیس‌جمهور منتخب ایران همچنان ادامه دارد. در همین راستا، علیرضا نوری‌زاده، جمشید چالنگی و محسن سازگارا (سه تن از اخراجی‌های صدای آمریکا) طی برنامه‌ای در تلویزیون «ایران فردا» به تعیین تکلیف برای دکتر روحانی پرداختند. نوری‌زاده خواستار این شد که «روحانی پیش از مراسم تحلیف در مقابل رهبر ایران موضع بگیرد» و «در انتخاب کابینه با رهبر هماهنگ نباشد.» وی که یکی از فعالان اصلی و خط‌دهندگان فتنه سبز به شمار می‌آید، افزود: «روحانی باید از خودش جربزه نشان دهد و اعلام کند نه‌تنها خاتمی باید در مراسم تحلیف باشد، بلکه موسوی و کروبی نیز باید حضور داشته باشند.»! محسن سازگارا هم با بیان این ادعا که «اعتدالی که روحانی از آن دم می‌زند،در حال تبدیل شدن به مصلحت‌گرایی است»، خواستار اتخاذ مواضع افراطی از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

این همه در حالی است که دکتر روحانی در مواضع خود پس از انتخابات، بر وفادار بودن به وعده‌های اعتدال‌گرایانه و دوری از تندرو‌ها تأکید داشته که همین امر موجب دستپاچگی و عصبانیت بدخواهان ایران و انقلاب شده است: بی‌تردید، کوتاه ماندن دست فتنه‌گران از کابینه یازدهم، این عصبانیت را بیشتر هم خواهد کرد. گفتنی است این سه نفر پس از سال‌ها جیره‌خواری در صدای آمریکا، پس از اینکه از این شبکه طرد شدند، ابعاد جالبی از دروغ‌پردازی‌های آن را افشا کردند!

رایزنی‌ با ناطق‌ برای حزب فراگیر
خانه ملت: نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه با روحانی و ناطق‌نوری برای تشکیل حزب فراگیر رایزنی کردم، گفت: اگر بنا به تأسیس حزب فراگیر اصولگرایان باشد، حتماً یکی از چهره‌های مطرح در آن ناطق نوری است.

روزنامه حامی فتنه به‌دنبال اختلافات قومی و مذهبی!

یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلبان به نام بهار در یادداشتی با عنوان «رأی آگاهانه بلوچستان و تقاضاهای ملی- منطقه‌ای» به قلم نرجس‌خاتون براهویی، در اقدام بی‌سابقه‌ای به شیعیان سیستان‌وبلوچستان هجمه کرد. در این یادداشت آمده است: «تندروی‌هایی که در این سال‌ها کشور به آن مبتلا شده بود، در سیستان‌وبلوچستان به شکل افزایش تنش‌ها و برخوردهای مذهبی نمود پیدا کرده که تندروهای شیعه طبعاً به‌دلیل آنکه خود را نمایندگان حکومت تلقی می‌کنند، نقش بیشتری در دامن زدن به حساسیت‌ها داشته‌اند.» روزنامه بهار در ادامه این مطلب تأسف‌بار نوشت: «شیعیان سیستان‌وبلوچستان در منطقه چنین القا کرده‌اند که با مقامات عالی نظام و مراجع قم در ارتباط هستند و از آن‌ها برای کارها و دیدگاهشان تأیید می‌گیرند.»! این مطلب روزنامه بهار این سؤال را پدید می‌آورد که ورود به چنین مطالب سخیفی در اوضاع حساس کنونی که دشمن به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است، چه مرهمی بر زخم‌های ایجاد شده خواهد بود و آیا انتشار این مطلب، هم‌راستا با مطامع اختلاف‌افکنانه دشمن در منطقه جنوب‌شرق کشور نیست؟ در یادداشت مزبور، نگاه مخاطب به سمت پیروزی روحانی با آرای حداکثری در استان سیستان‌وبلوچستان هدایت می‌شود. حال سؤال اساسی اینجاست در حالی که در انتخابات پیوند شیعه و سنی به نمادی از افتخار مبدل شده، چرا این روزنامه این اتحاد را به سخره گرفته و زمینه افتراق بین شیعه و سنی را پی‌جویی می‌کند؟!

برنامه‌هایم را امروز به روحانی می دهم
فارس: علی جنتی گفت: آقای روحانی رئیس جمهور منتخب برای تصدی وزارت ارشاد با این جانب صحبت کرده و بنده نیز برنامه‌های خود را (امروز) چهارشنبه تحویل ایشان خواهم داد.

هزینه کردن از امام(ره) ممنوع

نعیمه اشراقی» یکی از نوه‌های امام خمینی(ره)، که به نظر می‌رسد علاقه بسیاری به انتشار گفت‌وگوها و نظراتش در رسانه‌های اصلاح‌طلب و بعضاً ضدانقلاب دارد، در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب شرق، در ادعایی تعجب‌آور گفت: «قانون حجاب دستور امام نبود! قانون مصوب مجلس بود و نمایندگان آن مجلس، واقعاً نمایندگان مردم بودند و فکر می‌کنم این قانون در سال 1361 به تصویب رسید و حجاب اجباری شد. باید تحلیل هر مسئله‌ای را به زمان خاص خود ارجاع داد که در آن زمان، قاطبه جامعه خواستار حجاب و زمینه الزام‌دارنده آن بود که نمایندگان مجلس با توجه به ضرورت و اقتضای زمانی آن، به تصویب آن اقدام کردند. در آن دوره عموم کارهای مطرح و چشمگیر و حساس که در دولت یا مجلس تصویب و در مجاری خود اعمال می‌شد، تسامحاً آن را دستور امام تلقی می‌کردند»!

پیشگویی سفیر آمریکا درباره یهود
مشرق: آن پترسون سفیرآمریکا در قاهره در اظهاراتی کاملاً صهیونیستی و جالب، ادعای مالکیت مصر برای ملت برگزیده یهود(!) را مطرح کرد و گفت که مصری‌ها باید بردگان یهود شوند.

چرایی انحلال احزاب فتنه!

چندی است که حامیان فتنه 88 از گوشه و کنار درباره احیای احزاب فتنه سخن می‌گویند و به‌نوعی به‌دنبال فشار وارد کردن به دولت منتخب و بهره‌برداری از شعار اعتدال رئیس‌جمهور منتخب هستند. در این بین، تکاپوی حزب منحله مشارکت بیش از دیگران است؛ اما دلایل انحلال احزاب فتنه به‌ویژه این حزب که شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی در تاریخ 20 مرداد سال89 حکم انحلال آن را صادر کرد، چه بود؟ واقعیت این است که حزب منحله مشارکت، چه قبل و چه بعد از انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری، بیانیه‌هایی را صادر کرده که تلاش و فعالیتش در راستای القای جعل و تقلب در انتخابات، تشویش و تحریک مردم به آشوب و مقابله با نظام و تلاش برای ایجاد اختلافات میان صفوف ملت و در نهایت اقدام علیه امنیت ملی بود که در ذیل برای تنویر افکار عمومی صرفاً به بخشی از این مواضع آن‌ها در بیانیه‌هایشان اشاره می‌‌شود.

٭ تحریک مردم به ایجاد ناامنی، مقابله با نظام به بهانه تقلب در انتخابات (88/1/21)؛

٭ همصدایی و همنوایی با رسانه‌های بیگانه و سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی (88/3/24)؛

٭ همراهی و همکاری با بعضی از وابستگان به اعضای حزب مشارکت که به خارج گریخته و رسماً علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌‌کنند و از غرب و به‌طور مشخص از مؤسسات وابسته به آمریکایی‌ها کمک مالی دریافت می‌کنند. (88/3/26)؛

٭ فعالیت تبلیغی وسیع و همه‌جانبه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بهره‌برداری دشمنان از بیانیه‌ها و اظهارات اعضای حزب مشارکت و اتخاذ تصمیم علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در پوشش سازمان‌های به‌اصطلاح مدافع حقوق‌بشر (88/4/6)؛

٭ توهین و افترا به مسئولان و نهادهای رسمی و قانونی جمهوری اسلامی (88/4/11)؛

٭ ایجاد شکاف در صف واحد ملت و خدشه بر وحدت ملی (88/4/17)؛

٭ حمایت همه‌جانبه از تجمعات غیرقانونی و آشوبگران خیابانی پس از انتخابات (88/4/30).

بازیگران خنده‌ بازار در مجلس حدادیان
خبرآنلاین: تعدادی از بازیگران مجموعه خنده بازار هفته گذشته در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در هیأت رزمندگان اسلام و مجلس سعید حدادیان حاضر شدند.

یک شکایت دیگر از نشریه حمید رسایی
شنیده شد که رئیس کمیته بررسی حوادث 22 بهمن قم در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که از نشریه‌ 9 دی به دلیل انتشار گزارش این کمیته شکایت می‌کنیم.
ایسنا نوشت؛ منصور حقیقت‌پور اظهار کرد: با توجه به انتشار گزارش حادثه 22 بهمن قم در نشریه 9 دی از این نشریه به دلیل انتشار مطالب محرمانه شکایت خواهد شد. وی ادامه داد: این شکایت به قوه قضائیه و به دلیل تشویش اذهان عمومی ارجاع می‌شود. به گفته‌ حقیقت‌پور، دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مسئول پیگیری این شکایت است

ترویج بی حجابی توسط بازیگران زن سینما
با گرم شدن هوا و نیز پشت سر گذاشتن روز ملی حجاب بسان هر سال بحث این فریضه دینی بیش از گذشته در رسانه ها مطرح شده است.
در این میان برخی رسانه ها با تعریف پدیده بدحجابی به عنوان دغدغه فرهنگی خود، به انتشار اخبار و مطالب متعدد پیرامون راه های ترویج حجاب و پوشش اسلامی و ایرانی مورد پذیرش جامعه دست زده اند اما شگفتا که تعدادی از همین رسانه ها، در عملکرد خود در سایر حوزه ها، خواسته یا ناخواسته خود مروج پدیده بی حجابی شده اند.
یک خبرگزاری که در همین چند روز گذشته با افشای ماجرای "کشیدن چادر از سر یک زن آمر به معروف" و پیگیری این موضوع باعث کشیده شدن آن به مجلس شورای اسلامی نیز شد، در کنار این خبر و اخبار دیگری از این دست، گزارش های تصویری مربوط به بازیگران و هنرمندان زن را در حالی که حجاب مناسبی نیز ندارند، پوشش داده است.
پر واضح است که میزان تاثیر انتشار تصاویر هنرمندان با حجاب نامناسب به عنوان یک قشر الگو و مورد توجه مردم، با انتشار تصاویر مربوط به دختران ناشناسی که صرفا حجاب نامناسبی دارند، به هیچ وجه قابل قیاس نیست.
نکته عجیب اینکه بسیاری از این تصاویر در کنار لوگوی این خبرگزاری گرفته شده اند. در واقع این گزارش های تصویری مربوط به حضور هنرمندان زن در نشست ها و برنامه هایی است که خود میزبانی کرده است!.
پاسخ مطهری به انتقاد توکلی
مهر: مطهری در پاسخ به انتقاد توکلی نسبت به نطق میان دستور روز شنبه خود، گفت: آقای توکلی باید پاسخ دهد که آیا وضع فعلی را می‌پسندند و اگر می پسندند این وضع تا کی باید ادامه داشته باشد؟ اکنون که بیشتر هواداران اینها با نظام آشتی کرده اند، چه ضرورتی برای ادامه این وضع وجود دارد؟

فرماندار شدن پدر 3 منافق در اسلام‌آباد
جهان نیوز: فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان خاطره ای از عملیات مرصاد گفت که منافقان با سقوط اسلام‌آباد، فرمانداری نظامی را در این شهر تشکیل داده و پدر سه منافق اعدامی را به عنوان فرماندار اسلام‌آباد منصوب کردند
درگیری لفظی دو نماینده درباره قرائت گزارش قم
شنیده شد که دو نفر از نمایندگان مجلس بعد از پایان جلسه علنی صبح دوشنبه مجلس بر سر موضوع گزارش حادثه 22 بهمن قم درگیری لفظی کردند.
بخشایش نماینده اردستان در واکنش به تذکر نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، کمیته منتخب کمیسیون امنیت برای بررسی حادثه قم را انتصابی عنوان کرد و گفت: باید در این رابطه جواب پس بدهید. نقوی‌حسینی نیز خطاب به وی گفت: شما دروغ می‌گویید و شما باید جواب بدهید. شریف‌حسینی عضو هیات‌رئیسه مجلس نیز خطاب به بخشایش، گفت: چرا اکنون که گزارش قرار است در صحن قرائت شود به این موضوع اعتراض می‌کنید و چرا زودتر اعتراض‌تان را مطرح نکردید.

حضور آیت‌ا...‌هاشمی در شبکه اجتماعی
شنیده شد که صفحه متعلق به پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا...‌هاشمی در یک شبکه اجتماعی داخلی به روز می‌شود. تابناک نوشت؛ پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی حالا صاحب یک صفحه اختصاصی در یک شبکه اجتماعی داخلی شده است. صفحه‌ای که در «سایت» کلوب باز شده و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 8300 عضو دارد.
آن‌طور که در مشخصات این صفحه آمده است، پایگاه اطلاع رسانی آیت‌ا...‌هاشمی‌رفسنجانی این صفحه و مطالب و عکس‌های آپلود شده در آن را مدیریت می‌کند. این، اولین حضور رسمی یکی از مقامات بلندپایه و رسمی جمهوری اسلامی ایران در یک شبکه اجتماعی در اینترنت است.

تعطیلی دفتر دو گروه تجزیه‌طلب
شنیده شد که یک خبرگزاری آذربایجان از تعطیلی دو نهاد ضدایرانی تحت عناوین جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شورای هماهنگی آذربایجانی‌های جهان در باکو خبر داد. فارس به نقل از خبرگزاری Contact AZ نوشت؛ دفاتر دو جبهه ضدایرانی تحت عناوین جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی و شورای هماهنگی آذربایجانی‌های جهان در باکو تعطیل شدند.این خبر را «صبری تبریزی» رهبر جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی به خبرگزاری توران نیز اعلام کرده است. وی گفته است: ما معتقدیم این اقدام تحت فشار دولت ایران صورت گرفته باشد. بنا به گفته تبریزی این درخواست دولت ایران در خلال سفر اخیر «رامیز مهدی‌اف» رئیس شورای امنیت ملی و رئیس نهاد ریاست‌جمهوری آذربایجان به تهران مطرح شده است.

ایران و حماس نزدیک‌تر می‌شوند
شنیده شد که روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن از دیدار ماه گذشته نمایندگانی از گروه حماس با نمایندگان ایران و حزب ا... لبنان در بیروت، خبر داد. بر اساس این گزارش این دیدار پس از مدت‌ها روابط پر تنش بین ایران و حماس بر سر مساله سوریه و برای ترمیم روابط آسیب دیده بین ایران و حزب ا... با حماس بوده است.الشرق‌الاوسط به نقل از «احمد یوسف» یکی از مقامات ارشد حماس و مشاور اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت حماس در غزه می‌نویسد که ایران همچنان به این گروه به عنوان یک متحد راهبردی می‌نگرد. یوسف می‌افزاید که پیش‌بینی می‌کند به همین دلیل روابط ایران و حماس بار دیگر پس از مدتی سردی، به گرمی گذشته بازگردد.

روحانی از رحمانی فضلی برنامه خواست
شنیده شد که عبدالرضا رحمانی فضلی در خصوص احتمال حضورش به عنوان وزیر کشور در کابینه یازدهم اظهار داشت: صحبت‌های مقدماتی در این زمینه شده و از من برنامه خواسته‌اند. وی ادامه داد: از گزینه‌های پیشنهادی کابینه خواسته شده برنامه‌های خود را تا روز پنجشنبه ارائه دهند.
وی که اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده دارد، در عین حال گفت: تصمیم نهایی در این خصوص با آقای روحانی خواهد بود. رحمانی فضلی در پاسخ به این سؤال که آیا گمانه‌زنی رسانه‌ها مبنی بر قطعی شدن حضورش در کابینه یازدهم درست است یا خیر، اظهار داشت: خبرها در این حد است که با همه صحبت مقدماتی شده و برنامه خواستند اما قطعی شدن حضور افراد بستگی به بررسی‌ها و تصمیم نهایی آقای روحانی دارد.

احمدی نژاد شنبه پاستور را تحویل می‌دهد
شنیده شد که آخرین جلسه هیات دولت دهم، امروز در مشهد مقدس به ریاست محمود احمدی‌نژاد تشکیل می‌شود. در جریان این سفر برخی پروژه‌های عمرانی از جمله 42 هزار واحد مسکن مهر خراسان رضوی به بهره برداری خواهد رسید. شبکه ایران نوشت؛ اولین جلسه هیات دولت نهم به ریاست محمود احمدی‌نژاد نیز در سال 1384 در مشهد مقدس برگزار شده بود.آخرین بار که جلسه دولت درمشهد مقدس برگزار شد، تیرماه 91 و درجریان صدمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت بود. احمدی‌نژاد در روز شنبه پس از برگزار مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران، طی مراسمی امور قوه مجریه و ساختمان پاستور را به حسن روحانی تحویل می‌دهد.
شنبه و یکشنبه پایتخت تعطیل نیست
قدس آنلاین: استاندار تهران با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در روزهای شنبه و یکشنبه(12 و 13 مرداد) و حضور سران برخی از کشورها در پایتخت اعلام کرد که تهران در این 2 روز تعطیل نخواهد بود.

مطالبات ایثارگران
مهر: 160نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار پرداخت مطالبات ایثارگران به صورت نقدی و خودداری از پرداخت مطالبات آنها از طریق واگذاری سهام شدند.

سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها نداریم
شنیده شد که قائم مقام وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها ندارد. مرتضی براری در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت فعالیت‌های ایمیلهای بومی به چه شکل است توضیح داد: اکنون بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از نرم افزارهای متن باز به ارائه ایمیل‌های ایرانی پرداخته‌اند که حداقل اتفاقی که در مورد این ایمیل‌ها می‌افتد این است که هاستینگ (میزبانی) در داخل کشور انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: در زمان استفاده از ایمیل‌های خارجی ممکن است اطلاعات افراد به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل لازم است ما شرکت‌های خصوصی در این زمینه را فعال کنیم.
براری در پاسخ به این مطلب که برخی از کاربران نسبت به استفاده از ایمیل‌های داخلی اظهار نگرانی کرده و از کنترل آنها نگرانند، خاطرنشان کرد: تا جایی که بنده می‌دانم نظام سیاستی مبنی بر شنود ایمیل‌ها ندارد و طبق اصول و آموزه‌های دینی نیز این موضوع درست نیست. قائم مقام وزیر ارتباطات ادامه داد: اما در این میان کاری که می‌توان کرد آن است که برای برطرف شدن و کم رنگ شدن این شائبه‌ها بخشی از کار را به دست بخش خصوصی بسپاریم تا بدین ترتیب با فعال شدن شرکت‌های خصوصی خود مردم این سرویس‌ها را ارائه دهند و پس از آن این گونه شائبه‌ها از بین برود.

مانع تراشی های متعدد کشور همسایه درباره کالاهای ایرانی
بر اساس گزارش های دستگاههای مسئول اجرایی، یکی از کشورهای حاشیه دریای خزر مانع تراشی های مختلفی نسبت به محموله های صادراتی از ایران به مقصد این کشور و کشورهای همسایه انجام می دهد و ضمن انجام بازرسی های متعدد و طولانی مدت، حتی بخشی از کالاهای صادراتی را به دلایل واهی همچون کاربرد دو منظوره شبه فرهنگی توقیف می کند.

دستور جدید درباره کارمندان دارای بیش از 3 فرزند
در حالی که تاکنون تعدادی از دستگاه های اجرایی از پرداخت کمک هزینه اولاد کارمندان تا سقف 3 فرزند امتناع می کردند، بر اساس دستورات جدید تعدادی از مدیران ارشد دولتی، از تاریخ پایان تیرماه سال جاری پرداخت کمک هزینه اولاد با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده امکان پذیر خواهد بود.

توقف تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد
عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رسانی دانا، با بیان خبر متوقف شدن طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه، از تلاش نمایندگان مجلس برای یافتن راهکارهای جدید جهت انجام این تحقیق و تفحص خبر داده.اظهارات فیاضی در باره متوقف شدن این طرح در حالی مطرح می‌شود که حدود یک ماه پیش، رئیس کمیسیون آموزش خبر داده بود که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به هیچ وجه متوقف نشده است.دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: توقف تحقیق از دانشگاه آزاد متوقف نشده است بلکه حین این کار مشکلات اجرایی پیش آمده با حل آن تفحص از دانشگاه آزاد ادامه دارد.
در چنین شرایطی اما فیاضی عملا از متوقف شدن این طرح خبر داده و تاکید کرد: مجلس در حال یافتن سازوکارهای جدید برای انجام طرح است.فیاضی درباره دلایل توقف طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، به فقدان سازوکارهای لازم اشاره کرده و گفت: با توجه به عدم وجود سازوکارهای موجود در مجلس در شرایط فعلی این طرح متوقف شده است و امیدواریم بتوانیم با یافتن راهکارهایی، روند جدیدی را در اجرای طرح آغاز کنیم.

اسباب‌کشی احمدی‌نژاد و دوستان به ساختمان لادن
این روزها پاستور نشین‌ها سخت سرگرم جمع و جور کردن کارهایشان و اسباب‌کشی هستند.به گزارش آینده، بسیاری از یاران احمدی‌نژاد از جمله بقایی و مشایی در حال تکمیل برگه‌های تسویه هستند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احمدی‌نژاد و رفقا در حال آماده کردن ساختمانی معروف به لادن برای روزهای پس از تحویل امورات به دولت جدید هستند.
ساختمان لادن در ونک که پیش از این در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بود، چند سال پیش به کنترل نهاد ریاست‌جمهوری درآمد و پس از بازسازی در اختیار سعیدلو قرار گرفت.پس از مطرح شدن موضوع راه‌اندازی دفتر رئیس‌جمهور سابق، گفته می‌شود این ساختمان راسا توسط تیم احمدی‌نژاد برای این منظور در نظر گرفته شده است.
بقایی نیز در حرکتی، ساختمان را از سعیدلو گرفته و سعیدلو هم به ناچار و با ناراحتی به ساختمانی در خیابان الوند، میدان آرژانتین نقل مکان کرده است.این روزها بقایی بیشترین وقت خود را در لادن می‌گذراند و گویا بسیار امیدوار است دولت روحانی با راه‌اندازی و استقرار دفتر رئیس‌جمهور سابق در آن محل موافقت کند!

روش کثیف اسپانیا برای جذب توریست
مشرق: مخالفان سقط جنین، اسپانیا را «ملکه سقط جنین اروپا» می‌دانند زیرا مردم سراسر اروپا می‌توانند به سادگی و در مراحل مختلف عمر جنین، به این کشور سفر کنند و از خدمات کلینیکهای مربوط استفاده کنند.

افتتاح نمایشی آزادراه تهران - شمال
آفتاب: ساخت آزادراه تهران- شمال آرزوی دیرینه تهرانی ها هنوز پس از 15 سال به جایی نرسیده است قطعه 4 این آزادراه از مرزن آباد تا چالوس که پیش از عید امسال با سرو صدای زیاد از سوی دولت افتتاح شد هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و در بیشتر روزها به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است.

یک رسانه آمریکایی: اوباما به روحانی تبریک بگوید
پایگاه آمریکایی «تاون هال» در گزارشی نوشت: باراک اوباما باید پیروزی حسن روحانی را به وی تبریک گفته و آمادگی خود را برای گفت‌وگوهای مستقیم با تهران اعلام کند. اوباما در دوره دوم ریاست‌جمهوری خود باید فرصت اخیر ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران را غنیمت بشمارد.

ماجرای استخاره هاشمی قبل از انتخابات
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در دیداری که با نمایندگان مجلس داشته گفته: عصر جمعه‌ای که فقط یک روز به آخر مهلت ثبت‌نام مانده بود، احساس کردم به استبداد رای نزدیک شدم و در اوج تحیر روحی، به قرآن پناه بردم که هم خوب آمد و هم می‌گفت به نتیجه نمی‌رسی، اما آثارش خوب است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیدارهایی که با بعضی از مسئولان نظام در آن روزها و پیش از آن داشت، پرداخته و گفته: واقعا مصمم بودم که نیایم و در آخرین لحظات با پیام‌های علمای قم و نجف و گروه‌های فراوان مردمی، تصمیم گرفتم به سهم خویش برای تحقق حماسه سیاسی کمک کنم.وی با تاکید بر آشنایی با موانع قبل و بعد از ثبت‌نام گفته: وارد عرصه شدم و اتفاقات پس از آن را می‌دانید.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به دیدگاهش نسبت به آقای روحانی، گفته: سال‌هاست که ایشان را می‌شناسم و اگر بگذارند، با همکاری دیگر قوا، به اعتماد و امیدواری مردم پاسخ شایسته می‌دهند.
افسر شجاع سوری در میان تروریست‌ها
خبرگزاریها فیلم جالبی از سوریه دیروز روی خروجی خود قرار دادند. در این فیلم افسر شجاع ارتش سوریه به میان عناصر تروریستها رفت و آنها را به گفتگو دعوت کرد و از آنها خواست از ویران کردن سوریه دست بردارند. تروریستها از افسر شجاع سوری خواستند که خود را معرفی و اعلام کند که از کدام منطقه سوریه است که وی نیز در پاسخ اعلام کرد از کشور سوریه است که به آن عشق می ورزد.
این افسر ارتش سوریه عناصر مسلح را به گفتگو و خوردن آب دعوت کرد.
او گفت: ما دارای خانواده هستیم. این اقدام شجاعانه افسر سوری تروریستها را از هرگونه اقدام به کشتن وی بازداشت. فیلم گفتگوی شجاعانه این افسر سوری در تلویزیون سوریه هم پخش شد.

تنها زن کابینه حسن روحانی کیست؟
آخرین: شنیده شده تنها زن کابینه حسن روحانی، دکتر معصومه ابتکار است که قرار است باز هم عهده دار مسؤولیت سازمان حفاظت محیط زیست شود.

روحانی از رحمانی فضلی برنامه خواست
تابناک: عبدالرضا رحمانی فضلی درباره احتمال حضورش به عنوان وزیر کشور در کابینه یازدهم اظهارداشت که صحبت‌های مقدماتی در این زمینه شده و از من برنامه خواسته‌اند.

عجیب‌ترین سخن احمدی‌نژاد!
محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود بالاخره به‌طور تلویحی به رد صلاحیت مشایی واکنش نشان داد و از احتمال رای آوری او در صورت تایید صلاحیت سخن گفت.
به گزارش صراط، رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره ورود نسل جدیدی از مدیران و شکسته شدن حلقه مدیریتی در دولت او گفته: «در این دولت حلقه بسته مدیریتی شکسته شد و نسل جدیدی از مدیران مردمی، متخصص و دلسوز معرفی شدنداحمدی‌نژاد با اشاره تلویحی به ردصلاحیت مشایی گفته: «خیلی از همین مدیران کاندیدای ریاست‌جمهوری شدند و چه بسا اگر رد صلاحیت نمی‌شدند، رای می‌آوردند
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفته که «این دولت نخستین دولتی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری از خودش نامزد نداشت و رقیب کسی نبود.» این در حالی است که احمدی‌نژاد اولین رئیس دولتی بود که به همراه یک نامزد انتخابات(مشایی) برای ثبت‌نام او به وزارت کشور رفت و در همان جا به حمایت علنی و بی‌سابقه از او پرداخت.گفتنی است از میان اعضای کابینه و مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم 15 نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرده بودند که در میان همه دولت‌های پیشین یک رکورد محسوب می‌شود.

ترور بانکدار سرشناس ایرانی در مالزی
ایسنا: حسین احمد نجدی، بانکدار سرشناس ایرانی روز دوشنبه در پایتخت مالزی با شلیک چند گلوله به قتل رسید.

5 هزار زندانی ایرانی در اندونزی
ایسنا: سفیر اندونزی در ایران با اشاره به دستگیری و نگهداری تعدادی از ایرانیانی که قصد داشتند از مسیر این کشور به طور غیرقانونی به استرالیا بروند، گفت: حدود 5 هزار ایرانی در اندونزی در مکانهایی شبیه زندان نگهداری می‌شوند. 400 نفر در زندان هستند و 47 نفر هم بخاطر حمل مواد مخدر محکوم به اعدام شده‌اند.

ادامه تغییرات مشکوک و انتقام‌جویانه در روزهای پایانی دولت
*
فرماندار ماهشهر قبل از شبهای قدر از کار برکنار شد و معاون وی به عنوان سرپرست فرمانداری ابلاغ گرفت. با اینکه بیش از چند روز تا پایان عمر دولت دهم باقی نمانده است، این‌گونه تغییرات مشکوک و انتقام‌جویانه با فشار محافل خاص همچنان ادامه دارد. این اقدام غیرمنطقی مورد اعتراض شدید بسیاری از نیروهای متدین در ماهشهر قرار گرفته است. آنها از استاندار خوزستان توضیح درباره علت این تغییر و تحول‌ها را خواستار و نقش نماینده ماهشهر را در این برکناری جویا شده‌اند.

اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره
*
اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره ناظران را شگفت زده کرده است. وی گفته است: مصری‌ها یا باید بندگی اربابان یهود خود را بپذیرند یا از این کشور خارج شوند! وی افزود: "اسرائیل اگر مجبور به مقابله نظامی شود، این جنگ همان جنگ آرماگدون خواهد بود و بازگشت یهودیان از تمامی نقاط جهان به "سرزمین موعود نیل تا فرات" نزدیک است و در سال 2013 میلادی (امسال) انجام خواهد شد." آرماگدون، یا آرماجدون، از نظر صهیونیست‌ها جنگی است که با انجام آن یهودیان بر جهان مسلط می‌شوند و در آخرالزمان حکومت جهانی تشکیل می‌دهند.

الاغهای انتحاری بلای جان امریکا
پایگاه خبری ـ تحلیلی آنتی وار (Anti War) در خبری نوشت:«در یک عملیات انتحاری در استان وردک افغانستان، 3 سرباز آمریکایی و 4 سرباز افغانی کشته شدند
این سایت خبری اضافه کرد:«بر اساس گزارش ها عامل انتحاری در این عملیات یک الاغ بوده است.مسئولان امنیتی افغانستان می گویند استفاده تروریست ها از حیوانات برای انجام عملیات های تروریستی تاکتیک جدید القاعده می باشد
آنتی وار مدعی شده است الاغ های انتحاری بلای جان مسئولان امنیتی افغانستان شده است

ایران کندترین اینترنت دنیا را دارد
مهر: مؤسسه آمار و ریاضیات «آکامی» با بررسی نرخ سرعت اینترنت جهانی، کشورهایی را که دارای سریعترین نرخ دسترسی به اینترنت هستند را معرفی کرده است. میانگین اوج سرعت اینترنت در ایران کندترین مورد در سه ماهه نخست این آمارگیری بوده است.

اخبار کوتاه

* «دیان ویرنجوریت» سفیر اندونزی در ایران در حاشیه همایش «فلسطین وحدت جهان اسلام» در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در جمع خبرنگاران گفت: «پنج هزار ایرانی در مراکز دارالتأدیب اندونزی هستند و پانصد ایرانی در زندان به‌سر می‌برند و برای چهل‌وهفت نفر نیز به‌دلیل قاچاق مواد مخدر حکم اعدام صادر شده، وی افزود: حضور این افراد در اندونزی هزینه زیادی را به کشورمان تحمیل می‌کند و خود ما نیز مایل نیستیم که آن‌ها در زندان و یا مراکز دارالتأدیب باشند.»

*اظهارات عجیب سفیر آمریکا در قاهره، ناظران را شگفت‌زده کرده است. وی گفته است: مصری‌ها یا باید بندگی اربابان یهود خود را بپذیرند یا از این کشور خارج شوند! وی افزوده است: «اسرائیل اگر مجبور به مقابله نظامی شود، این جنگ همان جنگ آرماگدون خواهد بود و بازگشت یهودیان از تمامی نقاط جهان به «سرزمین موعود نیل تا فرات» نزدیک است و در سال 2013 میلادی (امسال) انجام خواهد شد.» آرماگدون، از نظر صهیونیست‌ها جنگی است که با انجام آن یهودیان بر جهان مسلط می‌شوند و در آخرالزمان حکومت جهانی تشکیل می‌دهند!

*خبرها از تشدید اختلافات در درون فرماندهی ارتش آزاد، یکی از مهم‌ترین گروه‌های مسلح در سوریه حکایت می‌کند، تا جایی که آن‌طور که روزنامه سعودی الشرق الاوسط روایت می‌کند، این اختلافات پس از سیطره ارتش سوریه بر محله «الخالدیه» حمص تشدید شده است. بر اساس این گزارش، شکست گروه‌های مسلح در الخالدیه حمص یک شکست و ناکامی راهبردی برای مخالفان سوری قلمداد می‌شود.

*تعدادی از عوامل سازمان جاسوسی سیا به بهانه به تصویر کشیدن بخش خصوصی زندگی ایرانیان، تعدادی عکس از مکان‌ها و افرادی معلوم‌الحال که تعدادشان در جامعه اندک است، تهیه کرده‌اند و به‌عنوان «زندگی ایران در پشت درهای بسته» به چاپ رسانده‌اند! این کتاب که از سوی یک انتشارات در ایتالیا منتشر شده است، با تبلیغ گسترده و حمایت رسانه‌های ضدانقلاب برای القای تصویر واژگون از جامعه ایران انجام شده است.

* «مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی» که زیرمجموعه دولت آمریکا فعالیت می‌کند و بارها علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حاشیه‌سازی کرده است، این بار با انتشار گزارشی و به بهانه ساخت‌وساز در «مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران» نوشت: «گرچه رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد سانتریفیوژهای ایران و برنامه رآکتور آب سنگین این کشور از فوریت بیشتری برخوردار است؛ اما این سؤال نیز که آیا برنامه غنی‌سازی لیزری ایران از سال ۲۰۰۳ به این‌سو به‌واقع متوقف شده یا نه، باید از سوی آژانس بین‌المللی اتمی بررسی شود! و ایران نیز تاکنون اطلاعات یا دسترسی‌های لازم برای رفع نگرانی در این خصوص را ارائه نکرده است.»

*«سیدمحمد یثربی» مدیر کل تشریفات مجلس شورای اسلامی درباره مدعوین داخلی مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی گفت: «در این مراسم از آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله صادق‌ آملی‌لاریجانی رؤسای سابق و فعلی قوه‌قضائیه دعوت شده است.» وی افزود: «از محمد خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف دعوت نشده است.» این مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌های اول و خبر سیما و همچنین شبکه‌‌های pres tv و العالم پخش می‌شود.


* «
رایان کراکر»، سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در Yale Global درباره بحران سوریه نوشت: «بی‌شک این جنگ طولانی خواهد بود. ایالات متحده نمی‌تواند اقدامات چشمگیری در جهت تأثیرگذاری مثبت بر سوریه انجام دهد. تمرکز ما باید بیشتر بر روی جلوگیری از گسترش این جنگ به فراتر از مرزهای سوریه باشد. زمانی می‌رسد که خستگی دو طرف یک راه‌حل سیاسی را ممکن می‌کند و آن زمان، نزدیک نیست. ترس من از این است که در نهایت، دولت بشار اسد کامیاب شود. ما باید برای آن نیز آماده باشیم
*
روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ نوشت: در پی افشای جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا و اظهار‌نظرهای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بیش از چهل تن از نویسندگان آلمان، نامه‌ای سرگشاده خطاب به صدراعظم کشورشان به رشته تحریر درآوردند و از وی خواستند در مورد ماجرای جاسوسی از شهروندان آلمانی پاسخ بدهد.
*
بر اساس گزارش‌های رسیده، فتنه‌گران فتنه 88 این روزها به‌شدت به فکر بازگشت به قدرت و احیای خود از طریق حضور در دو وزارت‌خانه مهم فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم هستند.
*
سفیر سابق فرانسه در ایران که این روزها تلاش می‌کند با نوشتن مقاله و ترتیب دادن مصاحبه در رسانه‌ها جایی برای خود باز کند، با نوشتن مقاله‌ای در «اینترنشنال هرالد تریبیون» و با نام بردن از مقامات ایرانی «موهوم و ذهنی»، مدعی شد که ایران در گذشته قصد داشته بمب اتمی تولید کند؛ اما روحانی مانع شده است! این یاوه‌گویی وی در حالی است که ایران بارها اعلام کرده قصد تولید سلاح اتمی را ندارد و رهبر معظم انقلاب هم فتوای حرمت آن را صادر کرده‌اند.
*
ظاهراًَ قرار است در دولت جدید وزارت ورزش و جوانان به دو بخش جداگانه تقسیم شود و هر یک مستقلاً به فعالیت بپردازد. از سعید فائقی، به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه وزارت ورزش یاد می‌شود و از علی رضایی ـ فرزند محسن رضایی ـ به‌عنوان گزینه‌ای برای تصدی ریاست سازمان ملی جوانان یاد می‌شود. همچنین با علی رضایی و سلطانی‌فر نیز برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رایزنی شده است، ولی هنوز گزینه نهایی که باید توسط رئیس‌جمهور مشخص شود، معلوم نیست.
* «
محمدعلی نجفی» عضو شورای شهر تهران و وزیر اسبق آموزش و پرورش، درباره اخباری مبنی بر نهایی شدن حضور وی در کابینه روحانی گفت: در مورد انتخاب نهایی نمی‌توانم به طور قطعی اظهارنظر کنم؛ اما آقای روحانی گفته‌اند که من را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی خواهند کرد، مگر اینکه اتفاقاتی بیفتد که نظر وی عوض شود.

.





https://shoma-weekly.ir/MtbWqy