گفته می‌شود که...

لژیونر اصلاح طلبان در راه است!/واگذاری امتیاز پخش روضه‌های محمود کریمی/ شکایت سعید مرتضوی از یک نویسنده/ شاید بتوان دوبار ازدواج کرد!/ مناظره متکی و کواکبیان/ انتقاد شدید آملی لاریجانی از رسانه‌های دولت/ واکنش یونسی به مرگ ستار بهشتی و...

موتور اصلاح طلبان روشن شد
روزنامه "آرمان" امروز در مطلبی تحت عنوان "موتور اصلاح طلبان روشن شد" بدون اشاره به سوابق دولت اصلاحات و عملکرد آنها در خبری نوشت: اصلاح‌طلبان از خلوت به جلوت راه می‌یابند. این‌بار رسانه‌های اصولگرا نیستند که نسخه‌پیچی‌های آنچنانی کنند و از جلسات غیرعلنی سخن بگویند و اسامی ابداعی و نامتعارف به‌کار ببرند. موتور اصلاح‌طلبان دیگر نه در رسانه‌های اصولگرا که در اتاق شیشه‌ای اصلاح‌طلبان روشن است، گویا قرار است چرخ‌دهنده‌ها به حرکت درآیند و چراغ اصلاح‌طلبی یک‌بار دیگر در سپهر سیاسی به تلألو درآید.
در ادامه این مطلب آمده است: بالاخره روز گذشته یگانه مرجع موثق و مورد اجماع اصلاح‌طلبان که متشکل از تمامی احزاب و تشکل‌های این جریان سیاسی است سکوت را شکست و سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام داشت: مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

ربع پهلوی بی‌تفاوت‌ترین فرد نسبت به اپوزیسیون
سایت ضد انقلابی خودنویس با انتشار مطلبی با اشاره به مصاحبه وی با شبکه رسمی سازمان جاسوسی سیا، رضا ربع پهلوی را بی‌تفاوت‌ترین فرد نسبت به اپوزیسیون معرفی می‌کند.این مقاله که به نام مستعار «مبارز نستوه» منتشر شده است با اشاره به بخشی از مصاحبه ربع پهلوی با شبکه رسمی سازمان جاسوسی سیا یعنی VOA ، که طی آن بزرگترین دشمن مردم ایران را بی‌تفاوتی معرفی کرده بود، پرداخته و ربع‌ پهلوی را بی‌تفاوت‌ترین فرد نسبت به اپوزیسیون و ایران می‌داند.در ادامه وی ضمن اعتراف به این مطلب که مردم از اصلاح‌طلبان-بخوانید فتنه‌گران- رویگردان شده‌اند با طرح سئوالی عملکرد ربع پهلوی را به چالش کشیده و این‌چنین سرگردانی ضد انقلاب را توصیف می‌کند:« در مقطعی که سران اپوزیسیون از چپ و راست و از جمهوریخواه تا مشروطه‌خواه خواستار ایفای نقش شما برای رهبری مبارزات هستند آنها را مرتب به شوراها و کمیته‌ها ارجاع می‌دهید که حتی خودشان هم نمی‌دانند که کارشان چیست؟خودنویس در ادامه با یادآوری اظهارات یک سال و نیم پیش شاهزاده! به وی، تشکیل شورا و کمیته توسط وی را مسخره کرده و این چنین می‌نویسد:« فراموش نکنید در یک‌سال پیش وقتی از شما سئوال شد چگونه می‌توانیم به مبارزات ملت ایران کمک عملی کنیم ارجاع دادید که در یکی از آن پنج کمیته که قرار است در شورا ایجاد شود فعالیت کنید و اکنون یک‌سال و نیم گذشت نه آبی از آن شورا گرم شد نه کمیته‌ای به وجود آمد

هر اصلاح‌طلبی که خاتمی را قبول نداشته باشد، اصلاح‌طلب نیست!
عضو حزب مردم سالاری مدعی شد که هر اصلاح‌طلبی که لیدر بودن خاتمی را قبول نداشته باشد، اصلاح‌طلب نیست و باید در اصلاح‌طلب بودن وی شک کرد.داریوش قنبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه خاتمی باید به کاندیدای اصلاحات در انتخابات آتی مهر تایید بزند، گفت: در وهله اول باید اصلاح‌طلبان تلاش کنند تا خاتمی خود کاندیدا شود چرا که با وجود وی مشکل اجماع اصلاحات حل خواهد شد.عضو حزب مردم سالاری ادامه داد: در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی باید کاندیدای اصلاح‌طلبان مورد تایید وی قرار بگیرد.
قنبری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان درباره انتخابات منتظر نظر و تصمیم خاتمی هستند، اظهار داشت: موضع‌گیری خاتمی در نهایت وضعیت انتخابات را در اردوگاه اصلاح‌طلبان مشخص خواهد کرد.

واگذاری امتیاز پخش روضه‌های محمود کریمی
شنیده شد که حاج محمود کریمی، مداح مشهور پایتخت در آستانه ماه محرم، حق پخش جلسات مداحی و روضه‌خوانی‌اش را به یک شرکت صوتی و تصویری واگذار کرد. انتخاب نوشت؛ این مداح مشهور اعلام کرده است شرعا راضی نیست که مداحی‌هایش مخفیانه ضبط و غیر از کانال یادشده به فروش برسد.
برخی از سایت‌هایی که تاکنون مداحی‌های حاج محمود کریمی را منتشر می‌کردند، با توضیح این مسئله، مداحی‌ها را از دسترس مخاطبان خارج کرده‌اند. این نخستین‌بار است که یک مداح، حق پخش مداحی‌هایش را واگذار می‌کند.

مسئولان ،لباس بومی استفاده کنند
شنیده شد که باید لباس بومی به‌عنوان یک لباس اسلامی و ایرانی مورد استفاده همه مسئولان کشور قرار گیرد. دکتر علی‌اکبر ولایتی، عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع لباس ملی از دغدغه‌های دیرینه نظام است که باید در این زمینه کار شایسته‌ای انجام شود.
باید لباس بومی به‌عنوان یک لباس اسلامی و ایرانی مورد استفاده همه مسئولان کشور قرار گیرد تا استفاده از این لباس در جامعه فراگیر شود. گویا مقرر شد با توجه به اهمیت این موضوع ادامه بررسی این موضوع در جلسه بعدی کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز انجام گیرد.

شکایت سعید مرتضوی از یک نویسنده
شنیده شد که محمدحسین جعفریان خبر از شکایت مرتضوی معاون سابق دادستان کل کشور از وی به جرم افترا داد. محمدحسین جعفریان جانباز و شاعر انقلاب گفت: از من ابتدا مطلبی در سایت اول نیوز و سپس در سایت الف منتشر شد و در این مطلب اشاره‌ای کرده بودم به موضوع درخواست رئیس‌جمهور برای بازدید از اوین. وی افزود: شکایت آقای مرتضوی از من به فراز پایانی این نوشته برمی‌گردد.

وقتی احمدی‌نژاد شاعر می‌شود
شنیده شد که دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان با حضور رئیس‌جمهور و سایر اعضای دولت برگزار شد و احمدی‌نژاد سروده‌های خودش را برای مخاطبین خواند! انتخاب نوشت؛ احمدی‌نژاد در پایان این مراسم شعری که سروده خودش بود قرائت کرد.
این شعر درباره امام زمان(عج) بود و این‌طور آغاز شد: «در دلم افتاده بس غوغا و شور/ جنبش ماهی است در تنگ بلور»‌ البته احمدی‌نژاد خودش اعلام نکرد که این شعر از سروده‌های وی است اما رحیمی معاون اول با روشن کردن میکروفنش به حضار اعلام کرد که توجه کنید این شعر از سروده‌های رئیس‌جمهور است.
هنگامی که احمدی‌نژاد مصراع‌های شعرش را قرائت می‌کرد جوانان با خنده و شوخی «به‌به» گفتند و این عبارت پس از هر بیت و مصراع تکرار شد. احمدی‌نژاد پس از قرائت شعر خود شعری هم از فردوسی قرائت کرد».

دیدن فیلم و خواندن روزنامه مانع رشد است
شنیده شد که رئیس ستاد اقامه نماز کشور در سفر استان گلستان و در دیدار با مبلغان مذهبی این استان حرف‌های جالبی زد. محسن قرائتی گفت: راه رشد شما این است که فیلم نبینید، من از ابتدای انقلاب فیلم ندیده‌ام و روزنامه هم نمی‌خوانم، روزنامه باعث به روز شدن علم شما نمی‌شود بلکه تفسیر بخوانید، من نه فیلم دیده‌ام و نه روزنامه خوانده‌ام اما 40 کتاب نوشته‌ام.
 وی در ادامه گفت: مجالس خود را زود تمام کنید، مفید باشد و روی مسائلی چون نماز و آیین همسرداری تاکید و شعر و تاریخ را در کمترین میزان خود استفاده کنید و بخشی از سخنان خود را به ترجمه آیات قرآن اختصاص دهید و احادیث و روایات را از رو بخوانید.

واکنش یونسی به مرگ ستار بهشتی
شنیده شد که فرارو نوشت؛ علی یونسی، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات درباره مرگ ستار بهشتی گفت: به‌نظرم مرگ آقای بهشتی در نوع خودش قابل بررسی است که خوشبختانه قوه قضائیه در برخورد و شناسایی با عوامل این واقعه اعلام آمادگی کرده است و امیدواریم به نتیجه برسد.
یونسی افزود: در هر دستگاه و نهادی خلافی مانند اختلاس بزرگ یا ماجرایی مانند مرگ ستار بهشتی و این نوع مشکلات پیش می‌آید.


واکنش مشایی به حکم دو مداح
شنیده شد که جهان‌نیوز نوشت؛ علی‌اصغر حسینی، وکیل مدافع رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنوز این حکم به ما ابلاغ نشده است ابتدا به واکنش موکل خود در قبال این حکم می‌پردازد و می‌گوید: «درحالی که توقع داشتم مهندس مشایی از بابت صدور این حکم تعجب کرده و ابراز ناراحتی کنند ولی در کمال ناباوری خیلی هم خوشحال شدند و گفتند که من از طرح این شکایت به دنبال نتیجه بودم.»

رایزنی احمد نجفی در بهارستان
شنیده شد که احمد نجفی، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون دیروز با حضور در مجلس درمورد مالیات سینماگران با برخی نمایندگان مذاکره کرد. احمد نجفی در گفت‌وگو با برخی از نمایندگان مجلس از آنها خواست تا فکری به حال وضعیت سینما کرده و برای معافیت مالیاتی آنها نیز چاره‌اندیشی کنند.

«نه» محکم احمدی‌نژاد به بقایی
شنیده شد که جلسه مشترک دیروز هیات دولت و جوانان برگزیده استان‌های کشور در اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی با حاشیه‌هایی همراه بود مثلاً زمانی که در بین تصویب یکی از مصوبات بقایی قصد داشت درمورد مطلبی صحبت کند، و از احمدی‌نژاد خواست تا صحبت خود را مطرح کند، بلافاصله با پاسخ «نه» رئیس‌جمهور مواجه شد.
احمدی‌نژاد کمی بعد، در هنگام برگزاری جلسه گفت: برخلاف جلسات گذشته هیات دولت که آقای رحیمی این کار را انجام می‌داد، این‌بار من به‌جای ایشان جلسه را اداره می‌کنم.

پرونده سرقت مجسمه‌های شهری
شنیده شد که با اینکه دو سال از ماجرای سرقت مجسمه‌ها می‌گذرد اما دادستان تهران گفت که هنوز این پرونده به نتیجه نرسیده است. شفاف نوشت؛ این اظهارنظر دادستان تهران درحالی رخ داد که جعفری‌دولت‌آبادی چندی قبل در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای خارک در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مجسمه‌های سرقت‌شده در تهران گفت: در این حوزه پلیس گزارش قانع‌کننده‌ای به ما نداده درصورتی که باید بیشتر فعال باشد. وی با اشاره به این مطلب که دادستانی هنوز درباره این موضوع پیگیری خود را ادامه داده است، افزود: درباره سرنوشت سرقت نماد 9 دی هم تحقیقات خود را ادامه داده‌ایم که ان‌شاءالله شاهد نتیجه آن خواهیم بود.

دولت دنبال اختلاف نبوده و نیست
باشگاه خبرنگاران: مجید نامجو، وزیر نیرو گفت: دولت همواره تلاش دارد با همکاری و تعامل با دستگاه‌های دیگر مشکلات را رفع کند، لذا به هیچ عنوان دنبال اختلاف نبوده و نیست

بازیگر ضد ایرانی: روحم را فروختم
قدس آنلاین: «آلن آرکین» بازیگر فیلم ضد ایرانی آرگو با اعلام انزجار از فضای هالیوود برای کشتن انسانیت در سینماگران، سینمای آمریکا را مضحک خواند. این بازیگر اعلام کرد که همیشه تلاش می‌کند تا روحش را به هالیوود و سینما نفروشد ولی بارها این اتفاق افتاده برای همین از هالیوود متنفر است

ایران تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، از اعضای عدم تعهد خواست تا هرگونه مناسبات با این رژیم را قطع کنند.

شاید بتوان دوبار ازدواج کرد!
فردا: رئیس‌جمهور در جلسه مشترک هیأت دولت و جوانان برگزیده استانهای کشور در پاسخ به درخواست یکی از حاضران درباره افزایش وام ازدواج برای تسهیل ازدواج جوانان گفت: چطور است وام ازدواج را 10میلیون تومان افزایش بدهیم، فکر کنم آن موقع بتوان دو بار ازدواج کرد!

احداث نیروگاه، ربطی به این مساله ندارد
مهر:مسوول امور رسانه ای سفارت ایران در باکو گفت: احداث نیروگاه آبی در محدوده مرز ایران با ارمنستان ،ارتباطی به مناقشه قره باغ ندارد

 پرونده قضات کهریزک در دادگاه
مهر:پرونده قضات تعلیق شده پرونده کهریزک 40 ماه پس از حادثه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.یک مقام قضایی با تایید این خبر گفت: بر اساس پرونده برای سه تن از متهمان این پرونده کیفرخواست صادر شده است و آنها بزودی محاکمه خواهند شد.وی درباره علنی بودن دادگاه نیز گفت: رئیس دادگاه در این رابطه تصمیم گیری می‌کند، اما هنوز نمی توان در این باره صحبت کرد، زیرا پرونده تازه به دادگاه آمده است

مردم روی‌دیوار پوسیده‌«هاشمی»‌یادگاری‌نمی‌نویسند
سعید قاسمی درخصوص حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تاریخ مصرف آقای هاشمی و اطرافیان ایشان در انقلاب تمام شده است؛ ما در نظام دغدغه افرادی مانند هاشمی و خاتمی را نداریم چرا که در این تابوت جنازه‌ای نیست که بخواهیم برای آن سینه بزنیم؛ مردم ما نیز دیگر روی این دیوار پوسیده یادگاری نمی‌نویسند.
وی افزود: این حرف امروز نیست بلکه مردم یک دهه قبل نیز به هاشمی به عنوان سی امین نماینده مجلس هم رای ندادند.

اصولگراها از همه روسای جمهور حمایت کرده‌اند، حتی از بنی‌صدر
خبرآنلاین:حسن غفوری فرد، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین، گفت: به یاد دارم که قرار بود آقای بنی صدر سفری به استان خراسان داشته باشد و من گفتم به استقبال تو نخواهم آمد. اما آیت ا... مهدوی کنی که در آن زمان وزیر کشور بودند، به من گفت بنی صدر رئیس جمهور است و باید به استقبال او بروی. این حمایت تا زمانی‌که مجلس عدم کفایت سیاسی او را تصویب کرد به احترام اینکه او رئیس جمهور کشور است، ادامه یافت

اصلاح‌طلبان می‌خواهند فتنه جدیدی بیافرینند
آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان معتقد است: اصلاح‌طلبان می‌خواهند با استفاده از شرایط آزاد انتخابات جریان خود را بازسازی کرده و فتنه جدیدی بیافرینند؛ اما ملت و مسئولان باهوش و بصیر مراقب هستند و اجازه نخواهند داد که فتنه‌گران با آبروی کشور بازی کنند.

7 متهم پرونده ستار بهشتی در دادسرا
جهان: محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌هفت نفر از متهمان پرونده مرگ ستار بهشتی در دادسرای نظامی بازداشت هستند که برای برخی از آنها وثیقه 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وعده احمدی‌مقدم
ایسنا:سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی گفت: در پرونده «ستار بهشتی» اگر قصوری از نیروی انتظامی دیده شود، با مقصران برخورد قاطع خواهیم کرد.
ابلاغ حذف درس تنظیم خانواده به دانشگاه‌ها
مهر:دکتر محمدحسین یادگاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از حذف درس تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و علوم حذف درس تنظیم خانواده را به دانشگاه‌های خود ابلاغ کرده اند.

خواسته زیباکلام از خدا
تسنیم: زیبا کلام یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بی‌فایده دانست و گفت: من از خدای جهان دلم می‌خواهد که رئیس جمهور آینده ایران آقای خاتمی، عارف یا نجفی باشد.

تلاش اصلاح طلبان برای جمع کردن اعضا
فاطر: یک فعال مطبوعاتی نزدیک به مسیح علی‌نژاد که در تهران ارتباطات گسترده‌ای با جریان اصلاح طلب دارد، گفت: برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران درصدد جمع کردن تمامی اعضای اصلاح طلب شوراهای سراسر کشور هستند تا دیداری برگزار کنند.

خواننده لبنانی به جنگ حزب‌ا... می‌رود!
العالم: فضل شاکر،خواننده لبنانی که از آغاز نارآمی‌های سوریه با تشویق و حمایت جریانهای افراط گرا به حمایت از عناصر مسلح و مخالفان دولت سوریه پرداخته، در حال جمع کردن نیرو برای مقابله با حزب ا... است.

پیشنهاد محیر العقول به اوباما!
جهان:اندیشکده آمریکایی واشنگتن بتازگی پیشنهاد داده دولت «اوباما» در دوره دوم باید راه‌هایی برای تشویق، برقراری ارتباط و حمایت از معترضان ایران پیدا کند.

خشم شدید هواداران از بازیکنان تیم ملی
ماشاگران پس از باخت تیم ملی ایران به شدت علی کفاشیان و ملی‌پوشان شعار دادند آن‌ها می‌گفتند کفاشیان حیا کن تیم ملی را رها کن، تیم ملی بی‌غیرت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم و بازیکن بی‌غیرت نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم.
ملی‌پوشان هنگامی که قصد ترک زمین را داشتند، از سوی تماشاگران هو شدند.

گردهمایی بزرگ اصلاحات و بی‌خبری اصلاح‌طلبان!
ا نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 تکاپوی اصلاح‌طلبان نیز برای حضور در انتخابات بیشتر می‌شود و همه طیف‌های جریان اصلاحات از نزدیکان فتنه گرفته تا کسانی که نقش کمتری در حوادث سال 88 داشتند برای این اتفاق بزرگ سیاسی آماده می‌شوند.بر همین اساس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در آذرماه کنگره‌ای را ترتیب داده و قرار است مجمع بزرگ اصلاح طلبان در تاریخ 27 و 28 دی ماه پس از محرم و صفر در تهران برگزار شود.
در حالی نجفقلی حبیبی گفته است که در این مجمع، درباره انتخابات و کیفیت حضور اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری می‌شود که برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب از حضور خود در این مجمع اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند.پس از برگزاری کنگره ملی حزب مردم‌سالاری نیز که همه اصلاح‌طلبان بر حضور منسجم و واحد در انتخابات تاکید داشتند، جبهه مردمی اصلاحات از حضور مستقل خود در انتخابات 92 خبر داد.

دی ولت: راز قدرت خامنه ای پاسداری از میراث خمینی است
یک نشریه آلمانی تأکید کرد وفاداری به آرمان های امام خمینی(ره)، راز قدرت آیت الله خامنه ای است.
دی ولت می نویسد: ما در غرب آن قدر دین را ضعیف کرده و به حاشیه رانده ایم که همیشه قدرت و توانایی آن را دست کم می گیریم. ما متوجه نمی شویم که می توان برای خدا جنگید و کشت یا کشته شد. حکومت ایران و انقلاب اسلامی هیچ شکی باقی نگذاشته که دستورهای خدا بالاتر از زندگی عادی است. [آیت الله] خمینی در سال 1980 حمله عراق را این گونه تفسیر کرد که ما خاک را نمی پرستیم، ما الله را می پرستیم. این چیزی نیست جز شهادت طلبی. در بسیاری از کتاب های فعلی مدرسه این گفته زیاد نقل شده از خمینی آمده است که «یا ما در شادی پیروزی اسلام در جهان دست یکدیگر را خواهیم فشرد یا زندگی ابدی و شهادت را برمی گزینیم. در هر دو حالت پیروزی و موفقیت از آن ماست
نویسنده دی ولت با اشاره به اینکه ایرانی ها رهبری را جانشین امام زمان می دانند، نوشت: آنچه خامنه ای واقعاً به آن معتقد است، خواسته ها و سفارش های مقتدایش خمینی است. این پیروی رمز قدرت و ماندگاری اوست. هر آن چه در این بیست ساله در ایران رخ داده باشد هیچگاه میراث خمینی زیر سؤال نرفته است.

مناظره متکی و کواکبیان
منوچهر متکی وزیر سابق خارجه و مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری امشب در برنامه «دیروز، امروز، فردا»، درباره چراغ سبز اخیر اوباما به ایران و تحلیل امضای تحریم‌های جدید بعد از ریاست جمهوری، مناظره می‌کنند.
بر این اساس این برنامه امشب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

موشک‌های مقاومت به تل‌آویو رسید
 شبکه خبری المنار، گردانهای القسام اعلام کرد که با دو فروند موشک ساخت داخل، تل آویو را هدف قرار داده است.این شبکه به جزئیات بیشتر این خبر و خسارت های احتمالی این حمله اشاره ای نکرد.
العربیه نیز به نقل از القسام این خبر را تائید کرد ولی خبرنگار این شبکه گزارش داد که تل‌آویو هدف حملات موشکی قرار نگرفته است .این در حالی است که اسرائیل همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه می دهد و در دور جدید این حملات یک خودرو در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.
بر اساس گزارش شبکه خبری العربیه، محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 8نفر شهید و بیش از 50 نفر دیگر زخمی شدند. اسرائیل از عصر روز چهارشنبه تاکنون بیش از 60 بار غزه را آماج حملات خود قرار داد.

انتقاد شدید آملی لاریجانی از رسانه‌های دولت
رئیس قوه قضائیه با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌های حامی دولت در مورد مرگ وبلاگ نویس گفت: آنقدر این تبلیغات شور بود که سایتهای وابسته به دولت گفته‌اند حالا معلوم می‌شود دلیل رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین چه بوده که باید بگویم این تلاش‌ها وقیحانه است.

ناکامی رژیم‌صهیونیستی در ترور هنیه
لویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش این رژیم در یکی از حملات خود به نوار غزه منزل محمود الزهار از رهبران حماس را هدف قرار داد اما در ترور این شخصیت فلسطینی ناکام ماند.
بر اساس این گزارش شاهدان عینی صدای انفحار شدیدی را در منطقه‌ای شنیدند که منزل محمود الزهار در آن قرار دارد.
از سوی دیگر گزارش‌های تایید نشده حاکی است که اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین نیز از تلاش رژیم صهیونیستی برای ترورش جان به در برده است.

لژیونر اصلاح طلبان در راه است!
محمدرضا راه‌چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران گفت: ما اصلاح‌طلبان همچون دیگر احزاب و گروه‌ها قطعا در انتخابات کاندیدا معرفی می‌کنیم زیرا ما یک حزب اصلاح‌طلب معتدل خط امامی هستیم و با سایر گروه‌های اصلاح‌طلب رایزنی می‌کنیم.
راه ‌چمنی در خبری که در روزنامه "آرمان" منشر شده است، از کاندیداتوری یک چهره جدید در انتخابات خبر داد و گفت: درحال حاضر ما یک مورد سراغ داریم که در خارج از کشور حضور دارد، این شخص درحالی که گرایش اصلاح‌طلبانه دارد اما مستقل است و سابقه کار اجرایی و وزارت نیز دارد.

زیباکلام:نسل جدید رهبران اصلاحات می‌آیند
صادق زیباکلام، طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب "اعتماد" به چالش‌های پیش روی اصلاح‌طلبان و مسئله‌ای به نام "اصلاح‌طلبان مشابه" اشاره کرد، یادداشت زیباکلام حاوی اشاره‌های جالبی پیرامون تحرکات و افکار انتخاباتی اصلاح‌طلبان نیز هست.
مشابه همین داستان دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو هم اتفاق می‌افتد. در حالی که اصلاح‌طلبان اصلی هنوز تصمیم جدی اتخاذ نکرده‌اند، "مشابه‌ها" به راه افتاده‌اند و باز هم مثل انتخابات مجلس نهم رسانه‌های دولتی و وابسته به اصولگرایان با سر و صدا خبر از اجلاس، گروه‌هایی و نشست برای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌دهند.

اصلاح طلبان تمام عمر و جوانیشان را در خدمت به اسلام بوده اند
روزنامه "مغرب" امروز به انتشار انتقاداتی تند پیرامون عملکرد دولت و ربط آن به جریان اصولگرایی پرداخت و در مطلبی تحت عنوان "مسائل کنونی کشور محصول اصولگرایی است" نوشت: آنها نتوانستند جامعه را به درستی اداره کنند.
"مغرب" در گفت و گو با نجفقلی حبیبی دبیر دوره ای شورای هماهنگی اصلاحات به تشریح مشکلات موجود جامعه و همچنین تاکید بر وجود جریان رقیب(اصلاح طلب) پرداخت.
نجفقلی حبیبی در بخشی از این مصاحبه با بیان اینکه نبودن جریان رقیب(اصلاحات) برای حکومت ایجاد انحراف کرده و خطر آفرین است، می گوید: جریان اصولگرا تهمت های عجیب و غریبی را به اصلاح طلبان نسبت داد که هیچ کدام صحت نداشتند.
وی در ادامه عنوان می کند: افردی که در جریان اصلاح طلب حضور دارند تمام عمر و جوانیشان را در خدمت به انقلاب اسلامی بوده اند.

انتقاد محصولی از بده‌بستان برخی‌نمایندگان
وزیر سابق کشور گفت: نماینده‌ای که اهل بده‌بستان باشد اگر بخواهد درباره تایید رئیس‌جمهوری که ارکان کشور را از لحاظ اجرایی در دست دارد محدودیت ایجاد کند، می‌تواند معضل بزرگی برای نظام محسوب شود.

حضور خاتمی در انتخابات قریب الوقوع است

احمد خرم، وزیر راه خاتمی در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه "آرمان" با تاکید بر نقش خاتمی در جریان اصلاحات، از اقبال مردم به کاندیداهای اصلاح طلب! خبر داد و نوشت:
"آقای خاتمی چهره اصلی و راس اصلاحات است، بنابراین اگر جریان اصلاحات برای معرفی کاندیدا به اجماع برسد، حضور وی در عرصه انتخابات حضوری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
از دیگر سو باید یادآور شد که چنین اتفاقی زمانی می‌تواند به وقوع بپیوندد که شرایط و بستر‌های لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات فراهم شود؛ شرایط و بستر‌هایی که مکرر از طرف چهره‌های شاخص جریان اصلاحات به آنها اشاره شده است.

https://shoma-weekly.ir/feEpbW