گفته می‌شود که...

لباس بنفش بر تن برخی مدیران!/ مادر گلشیفته کشف حجاب کرد / درس گرفتن حزب‌الله از کتاب خاک‌های نرم کوشک/ از هتل محل اسکان به نماز جماعت وصل شوید! / درد دل کرباسچی با سلطنت‌طلب‌های مقیم پاریس /درخواست پدر ملی‌پوش مقتول از علی‌دایی و ...

چهار دیواری اختیاری!

چند وقتی است مسافرانی که به سواحل شمال سفر می‌کنند، از گسترش ناهنجاری‌های غیراخلاقی برخی ساکنان ویلاها و شهرک‌های کنار ساحل شکایت می‌کنند. از آنجایی که ساحل دریا به‌طور عمومی برای همه مردم باز و استفاده از آن آزاد است، برخی از ساکنان شهرک‌های کنار دریا بدون توجه به اینکه این منطقه نیز یک فضای عمومی است و باید قوانین اجتماعی را در آن رعایت کرد، مراسم غیراخلاقی با حرکات هنجارشکنانه برگزار می‌کنند. حضور خودروهای گران قیمت در سواحل، پخش موسیقی‌های زننده با صدای بلند، حرکات غیراخلاقی و رقص مختلط زن و مرد و همچنین استفاده از پوشش‌های غیراسلامی، از جمله مواردی است که با اعتراض جدی مردم و گردشگران مواجه شده است و حتی تذکر مردم به این قانون‌شکنان نیز سبب نشده تا آنان از اقدامات غیراخلاقی خود دست بردارند؛ یعنی ساحل دریای خزر که قرار است یکی از اماکن تفریحی برای خانواده‌های ایرانی باشد، به محل عیاشی و اعمال منافی عفت عده‌ای خاص تبدیل شده است. جالب اینکه این افراد در واکنش به هرگونه اعتراض، سواحل دریا را نیز ملک شخصی خود عنوان می‌کنند و این حق را برای خود قائلند که چون در فلان شهرک اختصاصی دارای ویلای شخصی هستند، پس می‌توانند در ساحل دریای مشرف به شهرک نیز هرگونه تمایل دارند، لباس بپوشند و مراسم غیراخلاقی و غیراسلامی برگزار کنند!

مادر گلشیفته هم کشف حجاب کرد

بهزاد فراهانی (پدر) و فهیمه رحیم‌نیا (مادر گلشیفته فراهانی که در سریال مادرانه نقش یک مادر فداکار و دلسوز را بازی می‌کرد) در افتتاحیه یک فیلم مبتذل افغانی که در آن به دخترشان تجاوز می‌شود حضور پیدا کرده و با دخترشان عکس یادگاری گرفتند.

حلقه مشارکت درصدد استقرار در مقر استراتژیک!
با حضور مقامات ارشد ریاست‌جمهوری برای آغاز به کار مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری که در سال‌های اخیر تقریباً به حالت تعطیل درآمده بود، جلسه‌ای تشکیل شد. در این جلسه افرادی چون هادی خانیکی، علی ربیعی، علیرضا تاجیک و محمود سریع‌القلم حضور داشتند و قرار شد فعلاً هادی خانیکی مدیریت این مرکز و جلسات آن را برعهده داشته باشد. در دوره اصلاحات این مرکز محل استقرار حلقه «کیان» بود. شایان ذکر است که حلقه مزبور که درصدد استقرار در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری است بیشترین نزدیکی را با حزب منحله مشارکت دارد.

دولت دهم تا مرز استعفا هم پیش رفت
«سیدمرتضی بختیاری» وزیر سابق دادگستری گفت: خط قرمز دولت دهم اوامر و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و در طول چهار سال گذشته هیچ زمانی اجازه عبور از خط قرمز داده نشد. وی ادامه داد: درباره 11 روز خانه‌نشینی آقای احمدی‌نژاد باید عرض کنم تعداد قابل توجهی از وزرا در این خصوص موضع داشتند و بعضاً با حضور در منزل ایشان (احمدی‌نژاد) بجد خواستار پایان دادن به خانه‌نشینی شدند و اکثراً تا مرز استعفا نیز پیش رفتند. لیکن به دلیل رهنمودهای بزرگان نظام و توجه دادن به شرایط زمانی، اطاعت امر نمودند و به صورت فعال در انجام وظایف و امور محوله تلاش می‌کردند تا وقفه‌ای در برنامه‌های اجرایی و جاری کشور ایجاد نشود.
بهترین راه مهار ایران از نظر آمریکایی‌ها
«ژنرال استنلی مک‌کریستال»، فرمانده سابق ارتش آمریکا در افغانستان و نیز فرمانده سابق نیروهای ویژه در عراق، که اکنون استاد دانشگاه است، در مصاحبه با نشریه آمریکایی «سیاست بین‌الملل» گفت: «بدون شک آمریکا به ایران حمله نخواهد کرد به دو دلیل؛ اول آنکه هرگونه حمله به ایران موجب تقویت رژیم کنونی می‌شود، چرا که همه ایرانیان در این اوضاع پشت حکومت قرار گرفته و از آن حمایت می‌کنند، دوم آنکه اصلاً چه کسی به ما اجازه می‌دهد تصمیم بگیریم که فلان کشور می‌تواند بمب اتم داشته باشد و فلان کشور نداشته باشد؟» وی همچنین با ارائه تحلیلی بدیع می‌نویسد که یکی از بهترین راه‌های مهار ایران اتحاد با آن است.
در این مقاله آمده است: «کارشناسان و تحلیلگرانی هستند که معتقدند بهترین گزینه برای آمریکا، اتحاد با ایران است که از آن جمله می‌‌توان به جورج فریدمن نویسنده کتاب «دهه آینده» اشاره کرد. وی معتقد است که برای آمریکا بهترین گزینه برای جلوگیری از تسلط ایران بر منطقه خلیج‌فارس اتحاد با این کشور است. به عقیده وی افکار عمومی آمریکا مشکل چندانی برای تطابق با این سیاست جدید ندارند

در اینترنت ناشناس نیستید!
شرکت گوگل اعلام کرد هر فردی اگر حداقل شش مرتبه به گوگل مراجعه کند، ما متوجه می‌شویم که او به چه چیزی فکر می‌کند و دارای چه شخصیتی است، برای نمونه اگر دانشجویی برای انتخاب واحد به گوگل مراجعه کند، دانشگاه، ترم و تمامی مشخصات او معین می‌شود و یا اینکه با توجه به سایت‌هایی که هر فرد مراجعه می‌کند، تمایلات و گرایش‌های وی را مشخص خواهد کرد. تمامی این موارد نشان می‌دهد که ارتباطات در شبکه‌های اینترنتی کاملاً تحت نظارت مستمر است و دولتی مانند آمریکا که به هیچ قانونی پایبند نیست و حقوق خصوصی افراد را به رسمیت نمی‌شناسد، طبعاً از این ابزار برای پیشبرد اهدافش استفاده خواهد کرد و برای توجیه آن مسئله مبارزه با تروریسم را پیش می‌کشد، در صورتی که موضوع جاسوسی به سال‌های پیش از تروریسم و 11 سپتامبر برمی‌گردد. باید گفت؛ اگر شبکه‌های گوگل و یاهو اطلاعات امنیتی کاربران خود را در اختیار آمریکا قرار دهند، جای تعجب نیست، زیرا دولت آمریکا آن‌قدر قدرت دارد که این شبکه‌ها را مجبور به تخلیه اطلاعاتی کند.

معاونان وزیر جدید کشور
یک منبع مطلع از وزارت کشور خبر داد که حکم چند تن از معاونان وی به زودی صادر خواهد شد. محسن نریمان به عنوان معاون امور هماهنگی عمرانی، علی اصغر احمدی جهت تصدی معاونت سیاسی و علی داورپناه در معاونت برنامه ریزی و پشتیبانی قطعی به زودی آغاز به کار خواهند کرد.این منبع مطلع افزود که آقایان سامانی و یزدانی نیز برای پست مدیرکل حوزه وزارتی مطرح می‌باشند. گفتنیست که یزدانی در حال حاضر معاون حراست وزارت کشور است.
درس گرفتن حزب‌الله از کتاب خاک‌های نرم کوشک
فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(عج) استقبال از مناطق عملیاتی دفاع مقدس را فراوان دانست و گفت: اگر ما مرزها را باز کنیم و هزینه‌ها را پوشش دهیم، زائران خارجی مناطق عملیاتی دفاع مقدس را پر می‌کنند. وی افزود: بچه‌های حزب‌الله می‌گفتند که در جنگ 33 روزه هنگامی که کار درگیری قفل می‌کرد، کتاب خاک‌های نرم کوشک را می‌خواندند تا ببینند شهید برونسی چگونه به حضرت زهرا(س) توسل کرده بود. یکتا با اشاره به ضرورت خالص کردن نیت‌ها گفت: شهیدان به آنچه که رسیدند، به سبب نیت‌شان بوده، اما امروزه نیت‌های خالص کم شده است و عناوین برای ما مهم شده است. فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(عج) شهدا را در دل‌ها حاکم دانست و افزود: دختر نیویورکی در شلمچه می‌گفت که من خاک شلمچه را با خودم می‌برم تا در غروب‌های نیویورک با این خاک صحبت کنم.


از هتل محل اسکان به نماز جماعت وصل شوید!
مفتی‌های وهابی هر چند روز یک بار با صدور فتوایی جدید و عجیب،‌ گوشه‌ای دیگر از چهره واقعی و اندیشه احمقانه فرقه ضاله وهابیت را نمایان می‌سازند. در همین راستا شیخ «عبدالعزیز آل‌الشیخ» مفتی اعظم عربستان سعودی در جدیدترین فتوای خود اعلام کرد،‌ زائرانی که در هتل‌های اطراف و نزدیک به مسجدالحرام یا مسجدالنبی(ص) سکونت دارند، می‌توانند از محل اسکان خود در هتل، به نماز جماعت وصل شوند. بر اساس این فتوای این مفتی وهابی وصل بودن نمازگزار به صف‌های نماز ملاک نیست، بلکه دیدن امام جماعت و یا شنیدن صدای او ملاک است. از همین‌رو به نظر این مفتی وهابی،‌ فرد نمازگزاری که در یکی از هتل‌های نزدیک به مسجدالحرام یا مسجدالنبی(ص) سکونت دارد، اگر در محلی بایستند که امام جماعت را ببیند و یا حداقل صدای او را بشنود، می‌تواند نیت نماز جماعت کند و از محل اسکان خود، نماز جماعت بخواند.

درخواست پدر ملی‌پوش مقتول از علی‌دایی

در امید دربندی (بازیکن تیم های فوتبال سایپا و نیروی زمینی)فوتبالیستی که توسط افراد ناشناس به قتل رسیده است در برنامه نود روی خط آمد و درباره این اتفاق ناگوار توضیحاتی را ارائه داد و در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت:«من بیشتر حرفهایم را در سایت های مختلف خبری زده ام اما یک درخواست از آقای علی دایی که همشهری خود ما هم هست دارم، پسر من از همان اردبیل رشد کرد، من از آقای دایی می خواهم به این ماجرا ورود کند و برای پیدا کردن قاتل پسرم کمک کند

تحلیل گروهک ملی- مذهبی از عدم اعتماد مجلس به سلطانی‌فر
ارگان گروهک ملی- مذهبی برخی دلایل رأی نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان را از نگاه خود توضیح داد.به نوشته سایت این گروهک، مسعود سلطانی‌فر از اعضای مرکزیت حزب اعتماد ملی (کروبی) و عضو شورای سیاستگذاری روزنامه توقیف شده این حزب بود که در حوادث سال 88 در انتشار مقالات تند فعال بود. این روزنامه 26 مرداد 88 توقیف شد.این گزارش حاکی است سلطانی‌فر در انتخابات مجلس هشتم در سال 86 در تهران نامزد شد اما صلاحیت وی رد شد که با وساطت کروبی تأیید گردید. او برخی نامه‌های ارسالی در حمایت از معترضان سال 88 را امضا‌ء کرده و به همین دلیل نهادهای امنیتی خواستار عدم رأی اعتماد به وی شده بودند.ارگان گروهک ملی- مذهبی تصریح کرد: رأی عدم اعتماد به سلطانی‌فر از سوی دو فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان حمایت شده است.

درد دل کرباسچی با سلطنت‌طلب‌های مقیم پاریس
  
دبیرکل حزب کارگزاران در اظهاراتی منافقانه مدعی شد درباره تقلب یا عدم تقلب در انتخابات سال 88 نمی‌توان به صورت قطعی صحبت کرد.
وی در مصاحبه با وب‌سایت روزآن‌لاین (وابسته به اپوزیسیون سلطنت‌طلب مقیم پاریس) و درباره اظهارات اخیر حجاریان که تقلب و تخلف در انتخابات سال 88 را رد کرد، گفت: در رابطه با بحث تغییر آرا و تقلب آقای حجاریان نظر خودش را گفته. در هر صورت آن جلساتی که بود موقعیت‌هایی که فراهم شد برای این که بحث‌های اقناعی توسط شورای نگهبان در رابطه با نمایندگان کاندیداها صورت بگیرد ما در آن جلسات شاهد بودیم که این بحث‌ها و جلسات به نهایت نرسید و پروسه‌ای که توسط برخی پیشنهاد می‌شد و مطرح می‌شد که می‌تواند به روش‌های اقناعی و شفاف‌تر، مسائل حل و فصل شود اینها صورت نگرفتالان بعد از 4 سال بسیار دشوار است که بتوان به صورت قطعی در این زمینه صحبت کرد.کرباسچی در سال 88 از نامزدی مهدی کروبی حمایت می‌کرد که نتوانست بیش از 330 هزار رای از مجموع 40 میلیون رای را کسب کند. برخلاف ادعای وی در مصاحبه با روزآن‌لاین، بازشماری رندومی 10 درصد صندوق‌ها در حضور نمایندگان نامزدها نیز ثابت کرد که ادعای تقلب دروغ بزرگ بوده است.با این وصف ادعای اینکه روش اقناعی در پیش گرفته نشد دروغ است و ادعای اینکه نمی‌توان به صورت قطعی درباره تقلب صحبت کرد، خیانت آمیخته به بی صداقتی است چه اینکه باید برای این ادعا، سند و مدرک ارائه کرد و اگر چنین توانی ندارند، القای تردید و تشکیک نشانه بیماری شخصیتی امثال کرباسچی است.

ابلاغ کمک 5هزار میلیارد تومانی دولت دهم به معدنی ها
شنیده شده بر اساس ابلاغیه نمایندگان ویژه رییس  جمهور در دولت دهم در کارگروه توسعه بخش معدن که طی روزهای اخیر به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است، مقرر شده حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به متقاضیان حوزه معدن به منظور انجام مطالعات پایه، اکتشافات، استخراج، ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی، فرآوری و صنایع معدنی، تجهیز، توسعه و نوسازی، مشاوران و پیمانکاران معدنی پرداخت شود.

دستور جالب درباره خانه های سازمانی وزارت کشور
در حالی که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی موظفند نسبت به فروش خانه های سازمانی در مالکیت خود از طریق مزایده عمومی اقدام کنند بر اساس ابلاغیه هفته های اخیر یکی از مسئولان ارشد اجرایی دولت سابق به دستگاه های مربوطه، برخی خانه های سازمانی وزارت کشور از این شیوه مستثنی شده اند.

رسایی باید استعفای خود را کتبا اعلام کند
مصطفی افضلی‌فرد، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره اعلام استعفای حمید رسایی نماینده مردم تهران از عضویت در این کمیسیون در صحن علنی بهارستان گفته: رسایی باید استعفای خود از کمیسیون اصل 90 را کتبا به این کمیسیون اعلام کند.افضلی‌فرد درباره اعلام استعفای شفاهی حمید رسایی نماینده مردم تهران از عضویت در کمیسیون اصل 90 در صحن علنی بهارستان به باشگاه خبرنگاران گفته: پس از وصول استعفای کتبی حمید رسایی در کمیسیون اصل 90، این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت و پس از تصویب در کمیسیون، وی می‌تواند به عضویت کمیسیون دیگری درآید. وی گفته: البته کمیسیون مقصد نیز باید با پذیرش این نماینده به عنوان عضو جدید موافقت کند.گفتنی است حمید رسایی نماینده مردم تهران در جریان بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم با اشاره به برخی جلسات رئیس‌ کمیسیون اصل 90 با برخی از وزرای اقتصادی در مجامع‌عمومی و میهمانی‌ها، این اقدام وی را برنتابید و پشت تریبون رسمی مجلس، از حضور در کمیسیون اصل 90 انصراف داد.
قرارداد دو میلیارد تومانی پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال با یک باشگاه ایرانی
باشگاه فولاد ماهان به پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال دستمزد ماهیانه 90 هزار دلاری پیشنهاد داده است.به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، باشگاه فولاد ماهان سانی بچیرویچ پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال را به خدمت گرفته است.سانی فصل گذشته در تیم پتروشیمی بازی می کرد اما باشگاه فولاد ماهان ماهی 90 هزار دلار به پسر سرمربی تیم ملی پیشنهاد داده است رقمی که نسبت به سطح دستمزد بازیکنان بسکتبال در لیگ ایران بسیار زیاد است.به این ترتیب پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال در مدت 7 ماه رقمی در حدود دو میلیارد تومان از باشگاه فولاد ماهان دریافت خواهد کرد. رقمی که با دستمزد بازیکنان درجه اول فوتبال ایران برابری می کند.
لباس بنفش بر تن برخی مدیران!
در یکی از جلسات معارفه و تودیع یکی از وزارتخانه‌ها یک نکته و اتفاق، جلب توجه می‌کرد.برخی از مدیران سابق آن وزارتخانه لباس و کت و شلواری پوشیده بودند که رنگ تبلیغاتی رئیس جمهور را داشت.اگر به همین صورت پیش برود رنگ بنفش به عنوان یک رنگ سازمانی برای وزارتخانه‌ها تبدیل می‌شود و باید شاهد این باشیم که مدیران کت و شلوار بنفش بر تن کنند و بر سر کار خود حاضر شوند!
سونامی طلاق در دوران عقد!
چندی پیش آماری از سوی رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران کشور منتشر شد مبنی بر اینکه در سال 91 به ازای هر 2.9 ازدواج یک طلاق در تهران رخ داده است. این در حالی است که به باور کارشناسان بیش از 20 درصد از طلاق ها در دوران عقد به وقوع می پیوندند. آماری که زنگ خطری اجتماعی را هم به صدا در می آورد.
شروط سناتور سابق آمریکایی برای لغو تحریم‌های ضدایرانی
جوزف لیبرمن سناتور سابق آمریکایی در یادداشتی در وال‌استریت ژورنال شروطی را برای لغو تحریم‌های یک‌جانبه ضدایرانی مطرح کرد. به گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، «جوزف لیبرمن»، شخصی که چهار دوره سناتور ایالت کانتیکت بوده است، در یادداشتی مدعی شد که این خطر وجود دارد که ایران با روی کار آمدن حسن روحانی، راهبرد تیزهوشانه‌تری در مذاکرات هسته‌ای در پیش گرفته و در مذاکرات زمان بخرد.لیبرمن به ایالات متحده و هم‌پیمانانش هشدار داده که بدون تعلیق فوری فعالیت‌هایی که می‌توانند به سرعت به تولید بمب هسته‌ای بینجامند، هیچ تحریمی را لغو نکنند. این به‌معنای آن است که حداقل نصب سانتریفیوژهای نسل جدید در ایران متوقف شود، غنی‌سازی 20 درصدی تعلیق شده و ایران فعالیت بر روی رآکتور پلوتونیوم خود [در اراک] را متوقف کند.
روایت باهنر از سه وزیر افتاده
محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس در مورد روند بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس گفته: در روزهای بررسی رای اعتماد 284 نماینده از مجموع 289 نماینده در صحن علنی مجلس حضور داشتند. حضور نمایندگان در مجلس تقریبا رکورددار بود.وی گفته: سه گزینه‌ای هم که از مجلس رای اعتماد نگرفت افراد و نیروهای خوبی بودند و می‌شود از آنها در مسئولیت‌های دیگر استفاده کرد.باهنر گفته: در حال حاضر آقای روحانی سه ماه وقت دارد تا وزرای جدید را به مجلس معرفی کند ولی با توجه به شناختی که از آقای روحانی داریم وی معمولا فرصت‌ها را استفاده می‌کند و فرصت‌سوز نیست و به نظر گزینه‌های باقیمانده نیز زودتر از موعد مقرر معرفی می‌شوند.

ربیعی‌ خواستار تفحص‌ از تامین‌ اجتماعی شد
اعضای هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از صندوق تامین اجتماعی با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند. به‌گزارش خبرآنلاین، در این دیدار علی ربیعی بااستقبال از انجام تحقیق و تفحص از صندوق تامین اجتماعی گفته: ما نهایت همکاری را در این زمینه انجام خواهیم داد تا هیچ نکته مبهمی باقی نماند.وی با بیان اینکه قطعا به نتایج کار هیات پایبند هستیم، گفته: در صورت اعلام نتایج آن را در دستور کار قرار خواهیم داد و اختیار قانونی مجلس را کاملا محترم شمرده و به نتایج آن پایبندیم.

اموال مه آفرید در حال فروش است
وکیل مدافع مه آفرید امیر خسروی گفته: اموال موکلم در حال فروش برای پرداخت بدهی بانک هاست.غلامعلی ریاحی در گفت وگو با واحد مرکزی خبر درباره فروش اموال این متهم ردیف نخست پرونده فساد بزرگ مالی گفته: بعد از قطعی شدن حکم موکلم، روند رد مال موضوع حکم صادره با دقت و سرعت آغاز شده است و اموال موکلم فروخته می‌شود و به جای طلب به بانک‌ها داده می‌شود.وی درباره اینکه اموال موکلش برای بدهی‌های وی به بانک‌ها کافی است یا خیر گفته: فعلا در این خصوص صحبت نمی‌کنم.

انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت خارجه؟
 
آرمان روابط عمومی در گزارشی نوشتدومین روز کاری وزیر امور خارجه دولت یازدهم در این وزارتخانه همراه بود با انتشار خبری که توسط عباس عراقچی تکذیب شد؛ انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه. چیزی که می‌تواند در صورت صحت به معنای تحولات جدی در روند مذاکرات هسته‌ای باشد. این مساله از آنجا همچنان با ابهام مواجه است که هنوز اعلام نشده چه کسی به شورای عالی امنیت ملی خواهد رفت. تا پیش از این گفته می شد محمد فروزنده جانشین احتمالی سعید جلیلی خواهد بود آخرین خبرها اما حکایت از آن دارد که او رفتن به خیابان آذربایجان را نپذیرفته است. بدون شک اکنون مهمترین دستور کار سیاست خارجی ایران پرونده هسته ای است؛ پرونده ای که چند سالی است سیاست خارجی ایران را به خود مشغول کرده.

احمدی‌نژاد شهردار مشهد می‌شود؟
روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: شایعه شده که محمود احمدی‌نژاد قرار است به شهرداری برگردد، اما این بار شهرداری مشهد. این روزها برخی از نمایندگان مشهد درمجلس درحال رایزنی با رئیس‌جمهور سابق برای برعهده گرفتن مسئولیت بزرگ‌ترین کلانشهر مذهبی جهان هستند. سید‌هاشم بنی‌هاشمی، نماینده این شهر که خود روزگاری کرسی شهرداری مشهد را نیز در اختیار داشته این خبر را تائید کرده و این یعنی اینکه مساله کمی بیش از یک شایعه معمولی جدی شده است. به‌خصوص آنکه محمود احمدی‌نژاد حتی قبل از ترک ساختمان ریاست‌جمهوری، دورخیز خود را برای جهشی دیگر به سمت کرسی‌های قدرت شروع کرده بود. شاید او در این دورخیز تنها به دانشگاه تازه‌تاسیس خود اکتفا نکند و در فکر مهیاکردن زمینه‌های دیگری نیز باشد.
عشق زیاد یک نماینده مجلس به همسرش

نماینده دو دوره قبلی ایلام در مجلس شورای اسلامی از جمله سیاستمدارانی است که "مرگ” همسر نیز نتوانسته عشق او را نسبت به همسرش کم کند. این عشق بعد از فوت همسر، حتی بیش از پیش نمایان شده و قنبری، مخصوصا در شهر ایلام تبدیل به نماد وفاداری شده است.داریوش قنبری نماینده دو دوره قبلی ایلام در مجلس شورای اسلامی در حالی که همچنان بعد از فوت همسرش تنهاست، در کنار قبر همسرش، برای خودش نیز، قبری را تدارک دیده است تا اگر روزگاری عزم سفر به دیار آخرت داشت، در کنار همسرش آرام یابد.قنبری سنگ قبر خود را نیز آماده کرده و بر روی آرامگاه همسرش، عکسی از وی، به همراه نوشته ای عاشقانه، نقش بسته است: حتی مرگ نیز مارا

 دولت روحانی، بایسته‌ها و امید‌ها
روزنامه بهار نوشت: با آغاز به‌کار کابینه اکنون در محافل استانی انتظارات شفاف‌تری درباره تعیین استانداران، دولت جدید شکل گرفته است و مردمی که به اصلاح امور چشم امید دوخته‌اند بی‌صبرانه منتظرند که آقای دکتر روحانی استاندارانی با اوصاف شخص خویش را در استان‌ها نیز منصوب کند تا زمینه تحقق برنامه‌هایش فراهم‌ آید.
دغدغه‌ها نیز با طرح سوالاتی شفاف‌تر می‌شوند. آیا مدیران استانی در راستای مطالبات عمومی مردم منصوب می‌شوند؟ یا گروه‌های ذی‌نفوذ و شکست‌خوردگان انتخابات با توسل به قدرت موجود خویش مانع تغییر می‌شوند. آیا فرصت‌طلبانی که با چاکرمآبی و سوءاستفاده قدرت اثر‌گذاری یافته‌اند می‌توانند در دولت راستکاران و درستکاران راه قدرت خود را هموار کنند؟

اخبار کوتاه:

* پس از رأی ندادن مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت علوم، «جعفر توفیقی» به‌عنوان سرپرست این وزارت‌خانه معرفی شد. این درحالی است که وی از فعالان فتنه سال 88 بود و در روز 26 خرداد با حضور در میان برخی از دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «متأسفم که رأی موسوی را به اسم دیگری نوشتند، ای کاش نمی‌دانستیم که این 24 میلیون رأی به اسم چه کسی رفته است. ای کاش این ویژگی‌ها پشت پرده باقی می‌ماند و ما فقط یک تخلف کوچک انتخاباتی را شاهد بودیم.»[!]

 *«فرانسوا ژره» رئیس مؤسسه تحلیلی راهبردی فرانسه در تحلیلی که در روزنامه فرانسوی لوموند درج شد، با بیان اینکه ایران باید در تمام مذاکرات و مباحث مهم مربوط به خاورمیانه [غرب‌آسیا] مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: «تلاش برای بیرون نگه داشتن ایران از مذاکرات سوریه یا سایر مسائل مهم منطقه، اشتباهی دیپلماتیک و ساده‌لوحی متکبرانه است.» وی همچنین درباره چالش هسته‌ای موجود در منطقه می‌نویسد: «رؤسای دولت عبری (اسرائیل) به‌طور متناوب در سخنرانی‌های خود دسترسی به سلاح هسته‌ای را یادآوری می‌کنند. اسرائیل از بیست سال پیش 150 تا 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. با این همه، نتانیاهو از خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گوید.»

* گفته می‌شود «حسین موسویان» که در ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ دادگاه انقلاب تهران، وی را به اتهام «اخلال در امنیت ملی» مجرم شناخته بود و براساس ماده ۵۰۷ قانون مجازات اسلامی، به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد و مدت‌هاست که در خارج از ایران حضور دارد، با روی کار آمدن دولت جدید تصمیم گرفته است به ایران بازگردد. همچنین گفته می‌شود وی در حال رایزنی‌ برای حضور در دولت جدید نیز هست.

* نخستین نشست هیئت دولت جدید به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این جلسه، هیئت دولت تعدادی از آیین‌نامه‌های اجرایی و اساس‌نامه‌ها و موضوعات پیشنهادی دستگاه‌ها را که در دولت قبل به تصویب رسیده بود، ولی به‌دلیل تغییر دولت ابلاغ نشده بود، دوباره بررسی و تصویب کرد. دولت همچنین تعدادی دیگر از این موارد را برای بازنگری و در صورت لزوم برای اصلاح، به دستگاه‌های مربوط و کمیسیون‌های هیئت دولت ارجاع داد تا پس از بررسی بیشتر در دستور کار دولت قرار گیرند. دولت همچنین ده مصوبه دولت قبل را لغو کرد.

*دشمنان اعتقادات شیعیان به‌تازگی عکس‌هایی از زائران مسجد جمکران در کنار چاه این مسجد را در اینترنت منتشر کرده‌اند که با فتوشاپ، متنی دروغین به این عکس‌ها اضافه شده با این مضمون؛«زائران گرامی لطفاً نامه‌های خود را قبل از انداختن به چاه به عربی بنویسید، چون روایت است که امام زمان(عج) به زبان فارسی مسلط نیست{!} این متن دروغین در حالی به این عکس‌ها اضافه شده که ائمه (علیهم‌السلام) دارای علم لدنی هستند که بنا بر این علم، به تمام زبان‌ها مسلطند. البته درباره عریضه‌نویسی زوار هم باید گفت: همان‌طور که در تابلو نصب شده در بالای «چاه عریضه» موجود در مسجد درج شده، چاه مذکور هیچ ویژگی خاصی ندارد.

* مردان یکی از فرقه‌های صهیونیستی، برای جلوگیری از نگاه کردن به زنانی که پوشش مناسبی ندارند، عینک‌هایی را پیشنهاد کرده‌اند که جلوی دیدشان را تار می‌کند. مردان فرقه «حریدی» که ادعا می‌کنند باورهایشان به‌طور مستقیم برگرفته از تورات است، معتقدند پیاده‌روها باید برای زنان و مردان جدا باشند. «گشت‌های عفت» غیررسمی این فرقه، اکنون شروع به فروش عینک‌هایی کرده است که به‌دلیل نوع خاص لنزش، دید فرد را تار می‌کند تا به این ترتیب از گناهان جنسی جلوگیری کند. گفتنی است مردان این فرقه که در مدارس دینی رژیم صهیونیستی درس می‌خوانند، از امتیاز معافیت از سربازی برخوردارند.

* سلطان قابوس، پادشاه عمان، قرار است هفته آینده به تهران سفر کند. براساس اخبار غیررسمی، پادشاه عمان در نظر دارد میان مسئولان ایرانی و مقامات آمریکائی برای حل و فصل اختلافات فیمابین میانجی‌گری کند. هنوز معلوم نیست سلطان قابوس پیامی هم به همراه دارد یا نه و اینکه مسئولان ایرانی چه واکنشی در برابر این اقدام پادشاه عمان نشان خواهند داد ولی در سال‌های اخیر، دولت عمان در چند مورد میانجی‌گری‌هائی میان ایران و آمریکا داشته است.

*
اقدام سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا (سیا) به انتشار اسناد 60 سال قبل کودتای 28 مرداد و اعتراف به دخالت آمریکا در این کودتا که این روزها به یکی از خبرهای مهم رسانه‌های اروپائی و آمریکائی تبدیل گردیده، منجر به گمانه‌زنی‌هائی شده است. براساس این گمانه زنی‌ها مقامات آمریکائی در نظر دارند با انتشار این اسناد و اعتراف به دخالت در امور داخلی ایران، زمینه را برای عذرخواهی فراهم نمایند تا راه برای مذاکره میان تهران و واشنگتن باز شود. عذرخواهی دولت آمریکا از ملت ایران به خاطر دخالت‌های گذشته در امور داخلی ایران یکی از پیش‌شرط‌هائی است که مقامات جمهوری اسلامی همواره برای عادی شدن رابطه تهران - واشنگتن اعلام می‌کنند.

*
صادق زیباکلام از ممنوع الورود شدن خود به صدا و سیما خبر داد. وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: "شنبه شب 26 مرداد 1392 ساعت 30: 9 قرار بود به دعوت یکی از مسئولین شبکه جام جم به مناسبت سالروز کودتای 28 مرداد، در برنامه زنده‌ای شرکت کنم ولی بعداً همان مسئول تماس گرفتند و اظهار داشتند که حراست صدا و سیما اعلام کرده است که صادق زیباکلام به هیچ‌وجه حق ورود به هیچ قسمتی از سازمان را ندارد. زیبا کلام افزود: درخصوص آنچه فرمودند که حراست سازمان بنده را ممنوع الورود به صدا و سیما کرده اند، بنده فقط می‌توانم بگویم که اروپا و آمریکا که جای خود دارند، حتی هند، برزیل، آرژانتین، ترکیه و... هم جای خود دارند، یقین دارم مسئولین صدا و سیمای حبشه هم با یک استاد دانشگاهشان که بعضاً نظرات متفاوتی از مسئولین حکومتی‌شان دارند، این‌گونه برخورد نمی‌کنند.

*
احمدی نژاد، هنوز هم حکم صادر می‌کند. به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد، طی احکامی جداگانه‌ای که به عنوان رئیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان صادر کرده، حمید بقایی را به عنوان معاون پشتیبانی، شمس الدین حسینی را به عنوان رئیس مجمع اقتصادی و مالی، محمدرضا شمس اردکانی را به عنوان رئیس مجتمع علوم پزشکی و بهروز مرادی را به عنوان معاون طرح و برنامه و نمایندگی‌های دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان منصوب کرد.

 

https://shoma-weekly.ir/w1ctMa