گفته می‌شود که...

قدرت مردم در انقلاب اسلامی را امتحان نکنید عوامل هتک حرمت بانوی محجبه رشتی بازداشت شدند اعتراض موسوی به دعوت صداوسیما از کرباسچی دشمن برای ۱۳ آبان برنامه دارد وزیر علوم برای گفت‌وگو با دانشجویان معترض به دانشگاه شریف رفت دانشجویان مشهدی خواستار برخورد با اغتشاشگران شدند واکنش هنرمندان به حوادث اخیر: خانه از پای‌بست «ایران» است خوددرگیری جالب حامیان آشوب

میانگین قیمت خانه در تهران به ۴۳ میلیون رسید

در شهریورماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۳ میلیون و ۲۱۶ هزار تومان بود که حاکی از افزایش ۱.۱ درصدی نسبت به ماه قبل است.


نوه پهلوی در اغتشاشات آچمز شد

یاسمین پهلوی در حالی در اغتشاشات دیروز حضور پیدا کرد که با واکنش برخی نیروهای ضدانقلاب مخالف سلطنت و شعار مرگ بر شاه آنها مواجه شد. سلطنت‌طلبان همراه یاسمین پهلوی برای اینکه از طرف مقابل عقب نیفتند شعار مرگ بر لنین و استالین سر دادند. کاربری در واکنش به این صحنه نوشته است: این دیوونه‌ها از کجا اومدن؟ اینا الان قدرت ندارن دعوا می‌کنن اگه به قدرت برسن چی میشه؟


قرعه کشی خودرو حذف می شود؟

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت با اعلام این‌که در نیمه دوم امسال قرعه کشی بر مبنای ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو نخواهد بود، گفت: از این پس، این سامانه به منظور نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر تعداد فروش مجاز خودرو، تحویل به‌موقع خودرو توسط خودروسازان و همچنین اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی بهره برداری خواهد شد. منطقی اصلاح و شفاف‌سازی فرآیند قبلی عرضه خودرو و افزایش تولید و عرضه خودرو را از جمله دستاوردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور ایجاد شفافیت و افزایش رضایتمندی مردم در راستای ابلاغیه رئیس جمهور عنوان و ابراز امیدواری کرد: با تداوم روند تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره گیری از سازوکار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، صنعت خودرو با هم‌افزایی و یکپارچگی بیشتر، مسیر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را طی کند.


زمان آن رسیده که آمریکا واقع‌بین باشد

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفت: معتقدم در گام‌های پایانی مسیر توافق قرار داریم، اما طبعاً گام‌های پایانی مسیر دشواری را طی می‌کند. اگر آمریکا واقع‌بینانه برخورد کند و شجاعت تصمیم‌گیری را داشته باشد، می‌توانیم به توافق دست یابیم. طرف آمریکایی بارها به ما پیام داده که آنها از اراده لازم برای رسیدن به توافق برخوردارند. ما ابتکارات زیادی را برای سرعت دادن به توافق در طول مذاکرات از خودمان نشان دادیم. الان وقت ابتکار و واقع‌بینی طرف آمریکایی است.


حسن یزدانی بدون تیم ماند!

مرد تاریخ‌ساز کشتی ایران بدون تیم مانده و به نظر می‌رسد امسال لیگ برتر او را به خود نمی‌بیند. البته این روزها شایعاتی هم مطرح است که مصاحبه تند پدر حسن یزدانی علیه رئیس فدراسیون کشتی در این ماجرا بی‌تأثیر نیست.هنوز مشخص نیست این ماجرا واقعیت دارد یا نه؛ اما ظاهراً رابطه فدراسیون کشتی با حسن یزدانی به‌دلیل انجام مصاحبه تند پدر حسن یزدانی در فرودگاه شکرآب شده و مثل گذشته دیگر گرم نیست.در سال‌های اخیر، حسن یزدانی با حمایت‌های فدراسیون قراردادهای خوبی را بسته بود./ایران ورزشی


چقدر اینها بدبختند

محمد ایمانی در کانالش نوشت سیاستمداران آمریکایی، حتما برخی اوباش سیاسی ورشکسته و فریب‌خوردگان مجازی را تحمیق می‌کنند تا خود را با سر، به دیوار استوار جمهوری اسلامی ‌بکوبند و از این طریق، علیه ایران تصویرسازی کنند؛ اما همان آمریکایی‌ها یقین دارند که این نظام، ماندگار است و باید با واقعیت کنار بیایند. تازه‌ترین سند بر این ادعا، آزادسازی ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران است. بیچاره و بدبخت، همه آن بازی خوردگانی که روی دیوار آمریکایی‌ها یادگاری می‌نویسند و به وعده‌های فریبنده آنها دل خوش می‌کنند.


اخبار روزانه:

* به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته است گسترش انتفاضه مردمی‌ و نبرد مسلحانه مبارزان فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، رژیم صهیونیستی را مجبور کرد تا ادوات سنگین نظامی ‌خود را به شمال این منطقه ارسال کند.


* سخنگوی بانک مرکزی نوشت: پیگیری‌های مستمر برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان در حال انجام است. مصطفی قمری وفا، سخنگوی بانک مرکزی در توئیتر نوشت: پیگیری‌های مستمر برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده کشورمان با همکاری نزدیک دستگاه دیپلماسی در حال انجام است. طی هفته‌های اخیر، پیشرفت های قابل ملاحظه‌ای در این خصوص حاصل شده، برخی ملاحظات بانکی همچنان باقی‌ اما در تعامل با طرف‌های مقابل برای رسیدن به نتیجه، در حال پیگیری است.


* سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.


* پدر خلیل دردمند: شب گذشته پسرم پس از آزادی با ما تماس گرفت و حال او خوب است و در صحت و سلامت به سر می‌برد.او اکنون در هتلی در عربستان است و با هماهنگی‌های انجام شده به زودی به کشور بازمی‌گردد./ایسنا


* سیدمحمد پاک مهر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: چرا رانندگان را درنمی یابید؟ قرار شد به جای خودروی اسقاطی حداقل مبلغی دریافت شود، چرا در این خصوص تعلل اتفاق می افتد؟ علیرغم اینکه در شورای هماهنگی سران قوا این موضوع مصوب شده، همه رانندگان معترض هستند و قیمت خودرو اسقاطی بیداد می کند.


* بررسی آخرین آمارها حاکی از این است که در مردادماه امسال حدود ۷.۱ میلیون فقره چک مبادله‌ شد که ۹۰.۹ درصد این چک‌ها وصول شده است.


* حمیدرضا علی عسگری، پیشکسوت فوتبال و بازیکن سابق پرسپولیس بازداشت شد. پیش از این حسین ماهینی هم بازداشت شده بود و حالا علی عسگری به عنوان دومین پیشکسوت پرسپولیس و یک چهره فوتبالی بازداشت شد.

ها به علت اینکه دارای سواد خاصی نیستند نمی‌توانند به عنوان افراد مرجع مورد رجوع و لیدر قرار بگیرند، خاطرنشان کرد مثلا علی کریمی ‌با این همه سروصدایی که پدید آورد دارای مدرک دیپلم است. قدرت‌گیری چنین سلبریتی‌هایی دقیقا مشابه بلایی است که زلنسکی بر سر اوکراین آورد.



https://shoma-weekly.ir/9TBs2f