گفته می‌شود که...

قتل مشکوک خواهر شهید لاجوردی/500 هزار تومان نرخ زیباکلام برای مناظره/ حذف نام و تصاویر موسوی در مراسم تجلیل از جاسبی/ نشریات اصلاح طلب درصدد انکار مقدسات دینی و هجمه به ارزش های اسلامی / تفاوت بازرگان با روحانی از نگاه غرضی/ تلاش های سازمان یافته علیه صدا و سیما و....

قتل مشکوک خواهر شهید لاجوردی

خواهر شهید اسدالله لاجوردی دادستان اسبق انقلاب به طرز مشکوکی به قتل رسید. رزند شهید لاجوردی در این باره اظهار داشت: 3 روز از حادثه می‌گذرد و 2 روز قبل، مسئولان جنازه وی را پیدا کردند.
فرزند شهید لاجرودی با اشاره به اینکه ایشان در تهران است، خاطرنشان کرد: پیکر وی را به دماوند منتقل کرده بودند.
وی درباره انگیزه قاتلان و علل انجام این قتل نیز اظهار داشت: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی در حال پیگیری هستند

شهید اسدالله لاجوردی در ۱ شهریور ۱۳۷۷ در محل کسب خود در بازار تهران، توسط 2 نفر از اعضای منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

یاران حقیقی انقلاب ما هستیم!

روزنامه اصلاح طلب آرمان روز گذشته طی گفت و گویی با آیت‌ا... موسوی بجنوردی از او به عنوان کسی که از یاران امام(ره) محسوب می شود نام برد که در هیچ وهله‌ای از تاریخ سکوت نکرده است.
وی در این مصاحبه با انتقاد از کسانی که در راهپیمایی 22 بهمن به رفتار سیدمحمدخاتمی اعتراض کردند و از او به عنوان یکی از حامیان آشوب های سال 88 نام بردند، گفت: خاتمی محبوب است و باید از سرمایه های نظام خوب استفاده کنیم. تندروها به فکر خودشان هستند. اگر دنبال نظام بودند چرا با ما بد هستند. بچه‌های حقیقی انقلاب ما هستیم.
یار حقیقی انقلاب «ما» هستیم
عضو مجمع روحانیون همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با متهم کردن کسانی که نسبت به رفتار حامیان فتنه 88 اعتراض دارند، اظهار داشت: «برخی می‌خواهند همه قدرت در دست خودشان باشد و تندروی می‌کنند و یاران امام را مورد هجمه قرار می‌دهند

حذف نام و تصاویر موسوی در مراسم تجلیل از جاسبی

عصر دیروز شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم هنگام پخش نماهنگ جاسبی نام میرحسین موسوی سانسور شد و در زمانی که گوینده مستند از سوابق جاسبی در همکاری با نخست وزیران بعد از انقلاب یاد می‌کرد، پس از آوردن نام شهید باهنر و آیت الله مهدوی کنی به عنوان نخست وزیران بعد از انقلاب، ترجیح داد که به جای نام میرحسین موسوی به عبارت «دولت سوم» بسنده کرده و اسم و تصویری از را حذف کند

نشریات اصلاح طلب درصدد انکار مقدسات دینی و هجمه به ارزش های اسلامی

روزنامه تازه انتشار یافته آسمان تنها چندروز پس از فعالیت مطبوعاتی، در شماره دیروز خود به نقل از هرمیداس باوند حکم اسلامی قصاص را «غیر انسانی» خواند. همچنین در اقدامی دیگر اخیرا نشریه مهرنامه که گردانندگان آن با روزنامه آسمان مشترک هستند،به نقل از محمدعلی ایازی عضو مجمع به اصطلاح محققین، فرقه ضاله بهائیت را جزو اقلیت های مذهبی خوانده است.

ازسوی دیگر برخی منابع مطلع اذعان می کنند که یکی از روزنامه های زنجیره ای افراطی در اقدامی مشابه گفتگویی با فرح پهلوی(بیوه شاه معدوم) را آماده ساخته و قصد دارد آن را در روزهای آتی منتشر نماید. شایان ذکر است پیشتر از این نیز یک نشریه همسو با نهضت به اصطلاح آزادی مطالبی را علیه مقدسات دینی منتشر کرد.

مایلی‌کهن بـا لباس رفتگـران در بـازی استقلال و ملوان!

محمد مایلی‌کهن در حاشیه دیدار استقلال و ملوان و در حمایت از رفتگران شهرداری با لباس رفتگران در کنار زمین حاضر شد.

بعد از توهین یکی از مربیان به قشر زحمت‌کش رفتگران شهرداری در یک برنامه تلویزیونی، محمد مایلی کهن برای حمایت از این قشر زحمت کش و شریف با لباس رفتگران در دیدار استقلال و ملوان حاضر شد.

انتقاد جمهوری اسلامی از بدرود گفتن مجریان

ترویج فرهنگ اسلامی، یکی از وظایف صداوسیمای جمهوری اسلامی است ولی متأسفانه در بعضی موارد برعکس عمل می‌شود. برای نمونه، بعضی اخبار گویان و مجریان صداوسیما اصرار دارند از کلمه "جمعه" که یک عنوان پایه‌ای برای فرهنگ اسلامی است استفاده نکنند و به جای آن، کلمه "آدینه" را بکار ببرند کما اینکه اصرارهائی وجود دارد که به جای کلمه پرمعنای "خداحافظ" از کلمه "بدرود" استفاده شود. هر چند این دو کلمه نیز فارسی هستند و در مواردی نیز کاربرد اختصاصی دارند ولی اصرار بر استفاده نکردن از کلماتی مثل "جمعه" و "خداحافظ" می‌تواند نوعی تلاش برای مهجور ساختن فرهنگ اسلامی باشد.

500 هزار تومان نرخ زیباکلام برای مناظره
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده الهیات دانشگاه تهران گفت: دفتر صادق زیباکلام برای مناظره وی با سلیمی‌نمین ۵۰۰ هزار تومان از ما طلب کرد. محمد لاله درباره دلایل لغو مناظره زیباکلام و سلیمی‌نمین به تسنیم گفت: قرار بود این تشکل دانشجویی به مناسبت سوم اسفند و روز کودتای انگلیسی رضاخانی مناظره‌ای را در این دانشکده با حضور صادق زیباکلام و عباس سلیمی‌نمین برگزار کند. وی گفت: پس از اینکه این موضوع را به دفتر صادق زیباکلام اعلام کردیم، مسؤول دفتر و منشی وی از ما درخواست مبلغ 500 هزار تومان برای حضور در این مناظره را کرد و ما به دلیل نداشتن این مبلغ، نتوانستیم این مناظره را برگزار کنیم و این برنامه لغو شد.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان
پس از سال‌ها مراحل ساخت و آزمایش، سیستم تولید برق خورشیدی Ivanpah بطور رسمی به بهره‌برداری رسید. این مزرعه عظیم خورشیدی که در مساحتی بالغ بر 14 کیلومتر مربع احداث شده است، حدود 30 درصد از تمام انرژی حرارتی خورشیدی تولید شده در آمریکا را شامل می‌شود. بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان شامل سه برج 140 متری است که با بیش از 300 هزار آینه غول‌پیکر در ابعاد درب پارکینگ محاصره شده‌اند. جهت تمامی آینه‌ها رو به دیگ بخار آبی هستند که بر روی هر برج قرار دارند؛ گرمای دریافتی مستقیما بسمت آب متمرکز شده و با کمک توربین‌های بخار، برق تولید می‌شود. سیستم تولید برق خورشیدی Ivanpah برق 140 هزار خانه در کالیفرنیا را تأمین می‌کند. تنها نگرانی در خصوص بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان، از بین رفتن پرندگانی است که از فراز این منطقه در بیابان موهاوی (Mojave) پرواز می‌کنند؛ انرژی حرارتی بسیار بالای ساطع شده از آینه‌ها باعث سوختن و از بین رفتن پرندگان می‌شود؛ البته کارشناسان تأکید می‌کنند که پرندگان بزودی با مشاهده حیوانات مرده و آشنایی با خطرات، از پرواز در اطراف این مزرعه خودداری خواهند کرد.

گروه‌های تندرو باید طرد شوند

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه فعالیت گروه‌های تروریستی مانع توسعه و وحدت میان ملت‌هاست، گفت: علمای اسلامی باید به دنبال وحدت ملی و طرد گروه‌های تندرو باشند تا موانع برادری مسلمانان برداشته شود. به گزارش ایرنا، علی یونسی در دیدار شیخ طاهر القادری رییس گروه منهاج القرآن پاکستان با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور برادر اسلامی هستند، گفت: ایران و پاکستان در طول تاریخ بیشتر از دو برادر بوده اند و اشتراکات تاریخی، اسلامی و فرهنگی دو کشور بسیار عمیق و ریشه دار بوده است. دستیار ویژه رییس‌جمهوری ادامه داد: ملت ایران و پاکستان دو کشور و دو ملتی هستند که در برخی مقاطع به دلیل دخالت کشورهای بیگانه و برخی کشورهای مدعی اسلام در منطقه از هم فاصله گرفته اند. یونسی با تاکید بر اینکه از حضور گروه‌های افراطی و فعالیت آن‌ها در پاکستان رنج می‌بریم، اضافه کرد: اقدامات تروریستی در کشورهای همسایه نگران‌کننده است و جای سوال دارد که چگونه گروه‌هایی همچون القاعده، طالبان و افراطیون خارج از قدرت دولت به صورت آزادانه فعالیت می‌کنند. وی، ربایش 5 نفر از سربازان کشورمان از سوی گروه‌های افراطی و بردن آن‌ها به داخل پاکستان را نمونه ای از فعالیت آزادانه این گروه‌ها دانست و تصریح کرد: حضور گروه‌های افراطی در پاکستان هم چنین بهانه ای برای دخالت نظامی آمریکا در این کشور شده است. دستیار ویژه رییس‌جمهوری با انتقاد از دولت پاکستان در کنترل نکردن گروه‌های تروریستی، اظهار داشت: امیدواریم با هوشیاری و بیداری ملت‌ها، پاکستان جایگاه واقعی خود در شبه قاره هند را به دست آورد. یونسی ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر امنیت در پاکستان افزایش یابد و مردم ایران و پاکستان بتوانند به خوبی درکنار یکدیگر زندگی کنند.

حضور قالیباف در جلسه هیات دولت

برای نخستین بار در دولت یازدهم، محمدباقر قالیباف شهردار‌تهران در جلسه هیات دولت حضور یافت.احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران و سیدحسین هاشمی، استاندار تهران نیز در این جلسه حضور داشتند.حضور شهردار پایتخت در هیات دولت از زمان دولت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرسوم شد، اما پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات، از محمود احمدی‌نژاد، شهردار وقت تهران برای شرکت در جلسات دولت دعوت نشد و این رویه در زمان دولت‌های احمدی‌نژاد و شهرداری قالیباف نیز ادامه یافت.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره این‌که آیا حضور شهردار تهران در جلسات هیات وزیران، همیشگی خواهد بود، گفت: در دولت کمیسیون خاصی مسائل مربوط به تهران و کلانشهرها را پیگیری می‌کند که شهردار تهران یکی از اعضای این کمیسیون است و باید در جهت همکاری با مسئولان اجرایی در این جلسات شرکت کند.

تشکیل کمیته دولت و مجلس

معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از تشکیل کمیته مشترک بررسی سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی میان دولت و مجلس خبر داد. مجید انصاری در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: یکی از اهداف تشکیل این کمیته بررسی سوالات نمایندگان قبل از قرائت در صحن علنی است تا مشکلات آنها بررسی و حل شود. وی ادامه داد: پس از تشکیل این کمیته سوالات نمایندگان به میزان بسیار زیادی کاهش یافته است. انصاری درباره اظهارات برخی نمایندگان درباره اطلاع از مواد توافق نامه و مذاکرات ایران با 1+5، گفت: دور جدید مذاکرات در وین به خوبی پیش می‌رود و اطلاعات مورد نیاز در زمان خود و به موقع به اطلاع مردم و نمایندگان مجلس خواهد رسید. وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات هسته ای خط مشی دولت بوده و طبیعی است درباره موضوعی به این پیچیدگی که در آغاز راه و در حال انجام است در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که هر روز و هر ساعت جزییات مذاکرات مطرح شود.

محاکمه سه نماینده سابق در پرونده 3هزار میلیاردی
شنیدیم که «مه‌آفرید خسروی» متهم اصلی پرونده 3 هزار میلیارد تومانی که از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است، به عنوان مطلع در جلسه محاکمه سه نماینده مجلس هشتم که در پرونده فساد مالی مورد اتهام قرار گرفته‌اند، حضور یافت. به گزارش خبرنگار قضایی ایران، مه‌آفرید خسروی روز گذشته در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به سؤال‌های قاضی سیامک مدیر خراسانی درخصوص سه نماینده مجلس پاسخ داد. او پس از دو ساعت جلسه رسیدگی، ساعت 10و45 دقیقه توسط مأموران به زندان اوین بازگردانده شد. متهمان (سه نماینده مجلس هشتم) چند ماه قبل به اتهام ارتباط با مه‌آفرید خسروی در پرونده فساد مالی در دادگاه کیفری استان محاکمه شدند. دو تن از متهمان به حکم دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع شد. قضات دیوان نیز حکم دادگاه را نقض کرده و پرونده را برای رفع ایراد قضایی به دادگاه بازگرداندند.

اقتصاد نفتی آسیب‌پذیر است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتصاد متکی به نفت را آسیب پذیرترین نوع اقتصاد در مقابل تحریم دانست و تاکید کرد ابلاغ سیاست‌های کلی مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب باید آغازگر انقلاب و تحول اقتصادی در کشور و کاهش وابستگی به نفت شود.

محسن رضایی در نخستین همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی اظهار داشت: نفت را نمی‌توان از اقتصاد جدا کرد، بلکه باید یک رابطه درست بین نفت و اقتصاد برقرار شود. وی تصریح کرد نفت همه ابعاد زندگی مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده و حتی نحوه گسترش شهرهای کشور نیز از نفت متاثر شده است. رضایی با بیان این که در همه کشورهای دنیا رابطه مستقیمی بین رشد و توسعه وجود دارد، گفت: الان در اقتصادهای مارکسیستی و اقتصادهای نفتی چنین رابطه‌ای وجود ندارد، یعنی این که در یک کشور متکی به اقتصاد نفتی اتوبان و سد می‌سازیم اما توسعه و رشد استانداردهای زندگی تحقق نمی‌یابد. دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در 40 سال گذشته دولت‌های متفاوتی با گرایش‌های سیاسی مختلف روی کار آمده‌اند، اما نتیجه عملکرد اقتصادی آنها یکسان بوده که نشان می‌دهد ساختار اقتصاد متکی به نفت در ایران تغییر نیافته است. به گفته رضایی نفت دو بیماری هلندی و سدسازی را در کشور ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور سه‌شنبه به هرمزگان می‌رود

جاسم جادری، استاندار هرمزگان در نشستی خبری درباره سفر استانی رئیس‌جمهور به این استان گفت: مدت این سفر سه‌روز است و رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه وارد استان شده و با هدف دیدار با مردم وارد استادیوم تختی می‌شود.به گزارش فارس، به دلیل بعد مسافت، برنامه‌ای برای ریاست جمهوری در مراکز شهرستان‌ها ترتیب داده نشده است و به همین دلیل رئیس‌جمهور طی ارتباطی زنده از طریق صدا و سیما با مردم صحبت می‌کند.

ابطال یک مناقصه صوری

اداره کل بازرسی استان تهران از ابطال یک مناقصه صوری در مجموعه شرکت عمران شهر جدید پردیس خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، برگزارکنندگان مناقصه قصد داشتند مناقصه اجرای فضای سبز را به شکل صوری به یک شرکت خصوصی واگذار کنند. همچنین مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس سعی داشتند در یک اقدام غیرقانونی دیگر و در قالب افزایش 25 درصد مبلغ قرارداد، اجرای فضای سبز را به شرکت... واگذار کنند. از آنجا که این اقدام خلاف ماده 29 شرایط عمومی پیمان است، با تذکر هیات بازرسی ابلاغ 25 درصدی افزایش مبلغ قرارداد نیز لغو شد، با این اقدام از پرداخت مبلغی معادل 100/ 176/ 436/ 6 ریال جلوگیری به عمل آمد.

تفاوت بازرگان با روحانی
محمد غرضی در گفت‌وگو با «مهر» درباره تشبیه حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به نخست‌وزیر دولت موقت مهندس بازرگان که از سوی برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد، گفت: بازرگان شخصیتی متدین و زحمت کش و کارآمد بود اما خودش اعتقادی به این نداشت که باید انقلابی حرکت کرد و گفته بود که دعا کردیم باران بیاید سیل آمد. وی با بیان اینکه تولد سیاسی روحانی در جریان انقلاب بود گفت: مسائل و واقعیت‌های امروز ما با مسائل آن روز تفاوت بسیاری دارد. گروه‌های سیاسی بسیار زیادی در جامعه پدیدار شدند و مطالبات امروز مردم با ذهنیاتی که بازرگان داشت بسیار متفاوت است؛ بنابراین اینکه بگوییم به روش بازرگان روحانی عمل می‌کند جای بحث بسیار زیادی است.

حضور مه‌آفرید در دادگاه کیفری به عنوان مطلع پرونده سه نماینده مجلس

مه‌آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول پرونده فساد مالی بزرگ به عنوان مطلع در رابطه با سه نماینده متهم در این پرونده به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران منتقل شد.به گزارش مهر، امیرخسروی ساعت 9 و 30 دقیقه صبح دیروز، همراه یک تیم اسکورت از زندان اوین به شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران انتقال یافت.در جلسه دیروز که به ریاست سیامک مدیرخراسانی و با حضور دو قاضی مستشار برگزار شد، مه‌آفرید در خصوص رشوه‌هایی که به نمایندگان متهم در این پرونده داده بود، توضیحاتی ارائه کرد.پس از پایان این جلسه، متهم ردیف اول پرونده فساد 3000 میلیاردی به زندان اوین برگردانده شد.
مجادله در جلسه دیروز مجلس
با خبر شدیم که اعتراض پر سر و صدای یک نماینده برای بیان «اخطار» و فریادهای نماینده‌ای دیگر برای دفاع از او، برای دقایقی فضای جلسه دیروز مجلس را متشنج کرد.حسینعلی حاجی دلیگانی که در خلال بررسی اصلاح قانون‌ مالیات‌های مستقیم برای مطرح کردن یک «اخطار» به او وقت داده نشده بود با فریاد‌های بلند اعتراض خود را به این اقدام هیأت رئیسه اعلام کرد. این در حالی بود که حجت‌الاسلام ابوترابی گفته بود وقت لازم را به او خواهد داد. اما نه تنها حاجی دلیگانی که فریاد می‌زد «اخطار حق قانونی است» آرام نشد، بلکه مهدی کوچک‌زاده نیز برای دفاع از او شروع به اعتراض کرد. در نهایت نماینده معترض با وساطت اعضای هیأت رئیسه آرام شد و مجلس به دستور کار خودش پرداخت.
ادعای فروش 15 میلیون تومانی مگان‌ها ثابت نشد
محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: پس از انتشار خبری در شبکه خبر سیما درباره فروش مگان‌های استفاده شده در اجلاس سران جنبش عدم تعهد به قیمت 15 میلیون تومان، موضوع در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفت و این کمیسیون از نهادهای ذی‌ربط مدارک و مستندات لازم برای بررسی صحت این مطلب را خواستار شد. وی ادامه داد: پس از بررسی این اسناد و مدارک مشخص شد ادعای فروش مگان‌ها به قیمت 15 میلیون تومان صحت ندارد.
مقابله با دولت را حرام می‌دانیم
خبر رسیده که محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه «حزب مؤتلفه چوب لای چرخ دولت جمهوری اسلامی گذاشتن را حرام اعلام کرده است، زیرا منافع کشور، نظام و انقلاب بالاتر از منافع حزبی است» به تشریح دیدگاه‌های خود درباره دولت یازدهم پرداخت. حبیبی در گفت‌وگو با ایرنا با یادآوری اینکه سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهوری اصلاحات از حزب مؤتلفه برای معرفی افراد کارآمد در دولتش، لیست خواسته بود اما محمود احمدی‌نژاد مطلقاً برای یک مورد هم از حزب مؤتلفه اسلامی چنین درخواستی نکرد، درباره دولت یازدهم گفت: «آقای روحانی وابسته به جریان تشکیلاتی دو جناح اصولگرا یا اصلاح‌طلب نیست؛ او می‌خواهد خودش باشد و چندین بار نیز اعلام کرده که از نیروهای معتدل هر دو جناح استفاده می‌کند؛ ولی کفه ترازو به سمت اصلاح‌طلبان سنگین‌تر شده است.» وی توجه به مسائل اقتصادی و دوری از تنش در سیاست خارجی را از نقاط مثبت دولت یازدهم دانست و گفت: «کلیات سیاست خارجی با نظر رهبری شکل می‌گیرد. بنابراین اگر کسانی بخواهند سوءنیت به مذاکرات و مذاکره کنندگان داشته باشند باید آن را اثبات کنند که تا کنون ثابت نشده است
پرونده احمدی‌نژاد و بقایی موجود است
روزنامه شرق نوشت: اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: امروز مسئله مردم حل‌شدن بحران‌های سیاست خارجی، مسائل اقتصادی، بیکاری و... است نه «احمدی‌نژاد» و «بقایی». پرونده آنها موجود است و کارنامه‌شان هم قابل‌ دفاع نیست. پیش از این حمیدرضا بقایی معاون اجرایی دولت سابق «اکبر ترکان» را متهم کرده بود که چون از معاونت وزارت نفت در دولت پیشین برکنار شده علیه دولت سابق صحبت می‌کند.
ظریف: نشاید زبان بداندیش بست
یک خبر دیگر این که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه که برای مذاکرات هسته‌ای با 1+5 در وین به سر می‌برد با انتشار متنی در فیس بوک به خبر خبرگزاری صدا و سیما درباره حضور در مذاکرات وین با ظاهری جدید و گذاشتن ریش کامل به جای ریش پروفسوری واکنش نشان داد. ظریف در فیس بوکش نوشت: وقتی خبر محبت آمیز! باشگاه خبرنگاران جوان در مورد وضع ظاهری خودم را خواندم، به یاد شعر معروف شیخ اجل سعدی افتادم که: «به کوشش توان دجله را پیش بست / نشاید زبان بد اندیش بست». واکنش ظریف به خبری در سایت باشگاه خبرنگاران جوان -خبرگزاری وابسته به صدا و سیما- با تیتر «ظریف ریش‌تراش خود را جا گذاشت» بود که در آن نوشته شده بود: «تیپ جدید ظریف ظاهراً در رفتار دیپلماسی وی نیز تأثیرات خود را گذارده بود، به نحوی که طی بیش از 6 ماه گذشته، نوعی انفعال در دستگاه دیپلماسی کشور حاکم شده بود و همین مسأله، با سوءاستفاده دشمنان ملت ایران، گستاخی روزافزون آن‌ها را به همراه داشت». این خبرگزاری البته پس از واکنش ظریف مطلب منتشر شده را از خروجی خود حذف کرد.
تلاش های سازمان یافته علیه صدا و سیما

شبکه اطلاع‌رسانی دانا از تلاش‌های سازمان‌یافته علیه صداوسیما خبر داد. در این گزارش به مصادیق متعددی اشاره شده است. این گزارش به برخی جریان‌های دولتی و اصلاح‌طلبان می‌پردازد که با سازماندهی رسانه‌ها، صداوسیما را با هدف امتیازگیری و نفوذ، تحت فشار قرار می‌دهند.

نتانیاهو: باید بر ملت ایران فشار آورد تا متعادل‌تر شود!
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: برای این که ملت ایران متعادل‌تر شود، باید فشار تحریم‌ها را افزایش داد.به گزارش رادیو فرانسه نتانیاهو در مصاحبه با ایران رادیو گفت: «توافق (اتمی) با ایران باید ساده و روشن باشد؛ تعداد دستگاه سانتریفیوژ به صفر... حتی نه یک عدد... صفر...، غنی‌سازی صفر»...نتانیاهو افزود: «ایران حق غنی‌سازی اورانیوم را ندارد. شاید گفتن این حرف‌ها مد روز نباشد، اما این درست‌ترین و شرافتمندانه‌ترین راه‌حل است... به عقیده من تنها راه برای این که ایران را مجبور کنیم که به ملتی متعادل‌تر و به کشوری صلح‌جو تبدیل شود، فقط فشار دائم است؛ فشار سیاسی و فشار اقتصادی»...او گفت: راه حل فشار بیشتر است و نه فشار کمتر.
یک مدیر سابق وزارت ارشاد در دادگاه کیفری
مطلع شدیم که پرونده یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد در دولت دهم با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه درباره پرونده این مدیر گفت: برای محاکمه این متهم هنوز شعبه و زمان تعیین نشده است اما اتهام وی دریافت رشوه است.گفتنی است، دهم آذرماه امسال متهم در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت حضور یافت و بازپرس پرونده نیز اتهام دریافت رشوه را به او تفهیم کرد. شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت برای این مدیر سابق وزارت ارشاد قرار وثیقه 60 میلیون تومانی صادر کرد که از سوی متهم تودیع شد و این مدیر سابق فعلاً با تودیع وثیقه آزاد است. نامبرده و پسرش پرونده دیگری نیز در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران داشتند که هشتم دی‌ماه جاری به آن رسیدگی شد.
اقامه نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله جنتی

نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله جنتی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، اقامه می‌شود. سخنران پیش از خطبه‌ها هم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است که درباره رشد جمعیت و اهمیت آن از دیدگاه اسلام و رهبر معظم انقلاب صحبت می‌کند.

آمریکایی‌ها نمی‌فهمند که چرا مردم ایران پای استقلال خود ایستاده‌اند
«
غرب هنوز نمی‌فهمد که وقتی پای استقلال ایران در میان است روحیه انقلابی ملت ایران بعد از 35 سال همچنان تشدید می‌شود».
روزنامه آسیا‌تایمز ضمن چاپ این تحلیل، به موضوع فشارهای اقتصادی و سیاسی غرب علیه ایران پرداخت و نوشت: ایران با وجود برخی مشکلات اقتصادی، در زمینه کاهش بی‌سوادی موفق بوده‌، زنان در جامعه فعالند، انتخابات با مشارکت مردم انجام می‌شود، پیشرفت‌های علمی چشمگیری صورت گرفته و پیش بردن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، موضوعی است که با وفاق ملی همراه است.روزنامه چاپ هنگ‌کنگ می‌افزاید: به رغم برخی نارضایتی‌ها اما این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که آنچه 35 سال پیش باعث انقلاب در ایران شد، همچنان باقی است و هرگاه پای استقلال ایران در میان باشد، روحیه انقلابی در مردم ایران تقویت می‌شود. این واقعیت می‌تواند نشان دهد چرا غرب و به ویژه ایالات متحده، هنوز تمایلی به عادی‌سازی روابط با ایران ندارند. هرچه باشد، آنچه 35 سال پیش در ایران رخ داد هرگز به درستی از سوی آمریکا درک نشد.آسیاتایمز تأکید کرد: زمانی که شاه از ایران فرار کرد، روزنامه‌های آمریکایی نوشتند که او برای تعطیلات از کشور خارج شده است و هنگامی که آیت‌الله خمینی کاملا پیروزمندانه پا به ایران گذاشت، هیچکس در ایالات متحده درک نکرد که در آن کشور چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد.

ادعای حمله سایبری ایران به نیروی‌دریایی آمریکا
تسنیم: روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» در گزارشی به نفوذ ایران به شبکه رایانه‌ای نیروی‌دریایی ایالات‌متحده آمریکا پرداخت و مدعی شد نفوذ ایران به این شبکه‌ها گسترده‌تر از آنچه تصور می‌شود، است. یک مقام سابق دفاعی آمریکا نیز در این رابطه بیان کرد که هک‌کردن سیستم‌های وزارت دفاع آمریکا و اقامت هکرها به مدت سه ماه در آن قابلیت بی‌نظیری است که هکرهای ایران موفق به انجام آن شده‌اند. بر اساس بیانیه‌ای که نیروی دریایی آمریکا در این رابطه صادر کرد، هکرهای ایرانی به اینترنت نیروی دریایی نفوذ کرده و بخشی از شبکه طبقه‌بندی‌نشده را که برای میزبانی وب‌سایت استفاده می‌شد، هدف قرار دادند.
ایران خواستار استرداد دارایی‌های رضا ضراب شد
منابع ترکیه‌ای اعلام کردند اخیراً مقاماتی از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند تا دارایی‌های رضا ضراب (تاجر ایرانی بازداشت شده در مورد پرونده فساد اقتصادی) در این کشور را پس بگیرند. به گزارش تسنیم روزنامه یورت دیلی ترکیه اعلام کرد اخیراً مقاماتی از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند تا تمام دارایی‌های رضا ضراب، تاجر ایرانی که به دلیل اتهامات وارده در مورد پرونده فساد اقتصادی در بازداشت پلیس ترکیه به سر می‌برد پس بگیرند. مقامات ایرانی برای انتقال دارایی‌های ضراب و شرکایش به ایران، از مقامات ترک درخواست مساعدت کرده‌اند. بابک زنجانی، دیگر تاجر ایرانی که گفته می‌شود شریک ضراب بوده، 14 میلیارد دلار دارایی را به اشکال مختلف در داخل ترکیه مدیریت می‌کرده است. زنجانی در دسامبر 2013، از سوی مقامات قضایی ایران بازداشت شد.

مالیات نهادهای انقلاب
نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه «اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن» مصوب کردند که بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی با تأیید رهبر انقلاب از مالیات مستقیم معاف شوند. نمایندگان اما با پیشنهاد معافیت مالیاتی سازمان‌های وابسته به شهرداری‌ها مخالفت کردند. نمایندگان مجلس همچنین به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اختصاص 70 درصد وجوه حاصل از واگذاری شرکت‌های وابسته به سازمان‌های توسعه‌ای کشور برای توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و تکمیل طرح‌های نیمه تمام موافقت کردند.

واکنش فیروزآبادی به خبر برکناری بندربن‌سلطان در عربستان

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به خبر برکناری بندر بن‌سلطان از دستگاه اطلاعاتی عربستان گفت: بی‌شک حاکمان عربستان سعودی به هزینه‌های سنگین سیاست‌های غلط و جنایتکارانه‌ای که بندربن‌سلطان در پیش گرفته بود پی برده و تصمیم به برکناری او گرفته بودند. به گزارش معاونت فرهنگی تبلیغاتی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی طی سخنانی اظهار کرد: دوران حمایت عربستان سعودی از تکفیری‌های تندرو و متعصب پایان یافته و شواهد و قرائن حاکی از تجدید نظر در سیاست داخلی و خارجی و گرایش به اتخاذ خط مشی منطقی‌تر دارد.

او افزود: خانم کلینتون به عنوان شریک تروریستی بندربن‌سلطان و جان بولتون مرد همیشه در کنار تروریست‌ها که بتازگی با منافقین هم رفیق شده، متاسفانه شنیده می‌شود هر دو قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری آمریکا رادارند که ان‌شاءالله باشکست تروریست‌ها در سوریه امیدهای واهی آنان نیز برباد خواهد رفت.

اخبار کوتاه:

* رضا ضراب، تاجر ایرانی که در جریان عملیات 17 دسامبر 2013 ترکیه دستگیر و به اتهام پولشویی در زندان به سر می‌برد، به خاطر بیماری‌ای که ادعا می‌کند به آن مبتلاست، روانه بیمارستان شد.

* منابع خبری در عراق از نامزدی و تأیید صلاحیت ناجح المیزان، یکی از حامیان سرسخت گروهک تروریستی منافقین، در انتخابات پارلمانی عراق خبر داد.

* بر اساس آمار رسمی که بتازگی منتشر شده، بیش از 200سرباز زن انگلیسی به دلیل حاملگی ناخواسته مجبور به بازگشت از محل خدمت خود شده اند.

* رئیس کلانتری 125 یوسف‌آباد تهران از دستگیری فروشنده اسلحه در محله یوسف‌آباد تهران و توقیف خودروی این فرد که کلکسیونی از ادوات جنگی در آن بود، خبر داد.

* روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در پی انتشار خبر اعطای مجوز به آثار صادق هدایت و همچنین «زوال کلنل» محمود دولت آبادی در برخی از رسانه‌ها توضیحاتی را منتشر کرد. دراین توضیحات آمده است: ضمن تکذیب انتشار این آثار، به اطلاع می‌رساند، تاکنون مجوزی در این خصوص از سوی اداره کل کتاب و توسعه کتابخوانی اعطا نشده است.

* عبدا... جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد در شصت و هشتمین اجلاس این دانشگاه گفت: چیزی که مرا شاد می‌کند این است که فرزند عزیزم را پس از غصبی کوتاه‌مدت در دستان مدیری می‌بینم که با عشق مجدانه، به یقین این مجموعه را رهبری می‌کند.

* یک راهبه کاتولیک آمریکایی که وارد یکی از تأسیسات هسته‌ای نظامی این کشور شده بود، به سه سال زندان محکوم شد.

* سیدخلف موسوی شهردار اهواز از نگارش و ارسال نامه ای به رئیس جمهور برای اختصاص یک هزار میلیارد ریال جهت ارایه خدمات به مناطق محروم این شهر و ساماندهی آن خبر داد.

* دولت استرالیا روز چهارشنبه افشای اطلاعات شخصی هزاران پناهجو از جمله ایرانیان را تأیید کرد.
رسانه های استرالیا روزچهارشنبه اعلام کردند، بسیاری از این پناهجویان در جزیره کریسمس و یا مناطق دیگر استرالیا بسر می برند.

* عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بودجه اختصاص داده شده به فعالیتهای حوزه جوانان، گفت: تشکیل وزارت طلاق و ازدواج مغایر با قانون برنامه پنجم توسعه است و قطعاً این طرح رأی لازم را از مجلس نمی گیرد.

* خدیجه حسین‌زاده کارشناس اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد: نقش‌برجسته‌ «سر سرباز هخامنشی» که بتازگی در کانادا پیدا شده، دقیقاً مشابه تصویر «سر سرباز هخامنشی» است که چند سال پیش در مزایده‌ای در انگلیس فروخته شد.

* حجت‌الاسلام قرائتی استاد اخلاق و مفسر قرآن گفت: در کشور ما دو چیز جایش خالی است؛ یکی سایت خنده حلال حکیمانه و دیگری ستاد ازدواج آسان که باید از سوی متولیان امر نسبت به تأسیس آنها اقدام شود.

https://shoma-weekly.ir/bNexjA