گفته می‌شود که...

قانون جدید ترکیه درباره فضای مجازی انگلیسی ها بی پول شدند خوش‌رقصی ولو با دروغ! ایرنا: نرخ تورم در یک سال اخیر دولت رئیسی کاهش یافته است صادرات ایران به قاره سیاه رشد کرد مجروحیت ۸۵۰ بسیجی در اغتشاشات پایتخت ریزش فتنه ها

قانون جدید ترکیه درباره فضای مجازی

مجلس ترکیه قانونی را تصویب کرد که براساس آن کاربران شبکه های اجتماعی و روزنامه نگاران چنانچه اطلاعات نادرست و گمراه کننده منتشر کنند با یک تا سه سال زندان مواجه خواهند شد.

فضای مجازی هیچ کشوری، محل تاخت و تاز دروغ پردازان نیست و جا دارد در جمهوری اسلامی ایران نیز ضوابط فضای مجازی مشخص باشد.


ریزش فتنه ها

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: بر اساس آنچه ما در کف خیابان دیدیم نسبت به فتنه‌های گذشته ما در این ناآرامی‌ها ریزش‌های معناداری را از سال 1396 تاکنون مشاهده کردیم. برخلاف آنچه رسانه‌های معاند می‌گویند خیزش، ما ریزش سراسری دیدیم و آنچه در کف خیابان است با آنچه که تبلیغات می‌شود کاملاً متفاوت و غلط است و همین برداشت‌های غلط باعث شده که 100 تا 200 اراذل سابقه‌دار این همه سال‌ها چندین میلیارد دلار از اجانب بگیرند. در حالی که در کف خیابان فقط 30 تا 50 نفر اوباش شناسنامه‌دار حضور دارند. سردار کرمی در پاسخ به این سؤال که اسلحه مأموران یگان ویژه در کف خیابان چیست؟ ما اسلحه جنگی نداریم؛ اسلحه‌ای که در کف خیابان و ناآرامی‌ها به دست گرفته‌ایم پینت‌بال است و اسلحه ساچمه‌زن که پلاستیکی است تا کم‌ترین صدمه را به افراد برساند. این سری ناآرامی‌ها نسبت به ادوار گذشته خشونت بالایی دارد. این سری آدم‌هایی که وارد صحنه شدند آدم‌های خشن و جسوری بودند. اسلحه داشتند و خیلی از نیروها به واسطه ساچمه و سلاح جنگی که آنها استفاده می‌کردند مصدوم و مجروح شده یا حتی به شهادت رسیدند. افرادی که دستگیر شده‌اند صراحتاً به این موضوع اعتراف کرده‌اند که به ازای پولی که دریافت می‌کردند خدمت انجام می‌دادند یعنی هر خرابکاری یک نرخ و قیمتی داشت.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا گفت: آشوبگران افراد عادی نبودند؛ آموزش‌دیده تظاهرات برق‌آسا و بزن‌در رو بودند؛ در تیم‌های سه تا ۴ نفره موتوری، مجهز به سلاح سرد و گرم که با خودشان بنزین، نارنجک و سلاح داشتند؛ سریع آتش‌زده و یا شیشه بانکی را می‌شکستند و می‌رفتند.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: تعداد آشوبگران در سخت‌ترین وضعیتی که در تهران وجود داشت به 2 هزار نفر هم نمی‌رسید؛ اگرچه عمده آن‌ها هم افرادی سابقه‌دار بودند.

مجروحیت ۸۵۰ بسیجی در اغتشاشات پایتخت
​​​​​​​
سردار «حسن حسن‌زاده»، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: سردار «سلامی» فرمانده کل سپاه دستور داده بود برای مقابله با اغتشاشگران از سلاح استفاده نکنید که همین‌گونه هم شد؛ زیرا در برابر این اغتشاشگران فقط در یک شب ۱۸۵ مجروح دادیم ؛ لذا با خویشتنداری و صبری که بسیج و فراجا در مقابله با آنها به خرج دادند، این ترفند آنها هم نتیجه‌بخش نشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز بسیجیان در تهران، ۸۵۰ مجروح و سه شهید تقدیم انقلاب کردند

صادرات ایران به قاره سیاه رشد کرد

براساس آمارهای گمرک ایران، کشورمان در ۶ ماهه نخست سال جاری حدود ۸۳۰ میلیون دلار کالا به کشورهای آفریقایی صادر کرده که این میزان نسبت به صادرات ۵۷۳ میلیون دلاری در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ رشد ۴۵ درصدی داشته است.

همچنین صادرات ایران به کشورهای آفریقایی در ۶ ماهه سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰۰ میلیون دلار، در ۶ ماهه ۱۳۹۸ حدود ۲۴۸ میلیون دلار و در ۶ ماهه سال ۱۳۹۷ نیز ۲۶۳ میلیون دلار بوده است. به عبارتی، رقم صادرات ۸۳۰ میلیون دلاری ۶ ماهه نخست امسال 5/2 تا ۳ برابر سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و ۸ برابر سال کرونایی 1399 است.

قابل ذکر است افزایش صادرات ایران به کشورهای آفریقایی از جمله نتایج دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم است که موجب شده مقاصد صادراتی ایران متنوع‌تر و کم‌ریسک‌تر شود.


دو میلیون نفر به جمعیت یارانه بگیران اضافه شدند
سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: در پی اعتراض حذف شدگان و جاماندگان از یارانه، درخواست ۵۰۷ هزار و ۹۳۰ سرپرست خانوار تا ابتدای شهریور امسال، مورد بررسی و بازبینی مجدد قرار گرفت و پذیرفته شد. اگر بخواهیم جمعیت هر خانوار را حدود سه نفر در نظر بگیریم، می‌توان گفت که حدود دو میلیون نفر به جمع یارانه بگیران اضافه شدند.

وی با بیان این‌که آمار پرداخت یارانه در شهریورماه و مهرماه هنوز نهایی نشده است، گفت: پرونده دیگر سرپرستان خانوار حذف شده نیز در حال بررسی است.

ایرنا: نرخ تورم در یک سال اخیر دولت رئیسی کاهش یافته است
ایرنا در گزارشی نوشت: بنا بر آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در یک سال اخیر در دولت رئیسی ۱۹.۷ واحد درصد کاهش یافته است. طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم در پایان دولت قبل به بالاترین رقم ۸۰ سال اخیر افزایش یافت. در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال گذشته نرخ تورم به ترتیب ۵۷ درصد، ۵۸.۳ درصد و ۵۹.۳ درصد بود. این ارقام بالاترین شاخص تورم در کشور از دهه ۱۳۲۰ به بعد محسوب می‌شد که نتیجه کارنامه دولت حسن روحانی بود.

خوش‌رقصی ولو با دروغ!
چند روز قبل پانته‌آ بهرام از بازیگران کشور، در صفحه اینستاگرام خود بدون هیچ توضیحی عکسی بی‌حجاب با صورت کبود و به ظاهر کتک‌خورده به اشتراک گذاشت. قصد و نیت این بازیگر از این تصویر هیچ‌گاه مشخص نشد. بسیاری با انتشار تصویر او ادعا کردند که وی در اغتشاشات دستگیر شده و در جریان این دستگیری مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. برخی نیز با ارائه این تحلیل که وی برای دیده شدن و عقب‌نماندن از قافله چنین کرده است از اقدام او و سکوتش در این خصوص نوشتند. پس از این تحلیل‌ها، حسین لامعی، تهیه‌کننده سینما با انتشار یک استوری نوشت که شخص پانته‌آ بهرام به دوستش گفته این عکس قدیمی است و بازداشت و شکنجه‌ای هم در کار نبوده و این عکس را صرفاً برای همدردی با زنان ایرانی به اشتراک گذاشته است! به هر صورت مشخص شد اقدام این خانم بازیگر با تحلیل دوم یعنی برای دیده شدن انجام گرفته است که البته این اقدام وی هزینه‌ای گزاف را در پی داشت. هزینه‌ای که اتهامات فراوان به نیروهای انتظامی و امنیتی و بدبینی و خشم در جامعه تنها قسمتی از آن بوده است.

انگلیسی ها بی پول شدند

مجری سرشناس شبکه الجزیره خطاب به اروپایی‌ها اعلام کرد زمان رفاه به پایان رسیده و باید خود را برای رنج کشیدن آماده کنید! فیصل قاسم مجری معروف شبکه الجزیره گفت: قیمت کالاها در مواردی به بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرده است و حتی در برخی کالاهای اساسی 300 درصد افزایش داشته است. شهردار لندن گفته که در این زمستان خیلی از انگلیسی‌ها پول گرم کردن خود و یا حتی تهیه غذا را ندارند! انگلیسی‌ها نمی‌دانند چه کنند؟ پول‌شان را صرف گرم کردن کنند یا به فکر سیر کردن خودشان باشند؟!



هدیه مهناز افشار به رسانه های ضد انقلاب

مهناز افشار که چندی پیش از تجمع ضدانقلاب در آلمان بیرون انداخته شده بود، حالا برای اینکه خودش را در دل ضدانقلاب و براندازان جا کند، دست به هر کاری می‌زند تا از قافله وطن‌فروشان جا نماند. البته با این توضیح که برای انتخاب طرف خود دچار سردرگمی شده و مدام از یک طیف برانداز به سمت دیگر برانداز در رفت و برگشت است تا شاید عاقبت یک طرف او را به جمع خود بپذیرد.

این بازیگر سابق در اولین اقدام پس از اخراج از جمع ضدانقلاب‌ها، برای جبران سرخوردگی خود، اعلام کرد حاضر است صفحه اینستاگرام خود را در اختیار هرکسی قرار دهد که بخواهد علیه جمهوری اسلامی فعالیت کند. از میان نامزدهای تصاحب صفحه اینستاگرام، قرعه فال به نام سایت توانا افتاد.

این سایت با بودجه وزارت خارجه و دیگر نهادهای دولت امریکا اداره و از سوی مریم معمارصادقی هدایت می‌شود. مریم معمارصادقی از چهره‌های مشهور ضدایرانی است که از ایده حمله نظامی و بمباران ایران توسط دولت امریکا حمایت کرده بود. اما به نظر می‌رسد نزدیکی با این چهره ضدایرانی که عملاً خواستار حمله نظامی امریکا به ایران شده، آخرین مرحله از سقوط مهناز افشار نبود.

وی در اقدامی دیگر برای جلب قلب بخش‌های دیگری از ضدانقلاب، این بار به سمت سلطنت‌طلب‌ها غش کرد و در متنی در صفحه خود، به تمجید از فرح پهلوی، همسر شاه مخلوع ایران پرداخت و او را مصداق شعار زن، زندگی، آزادی دانست! البته این احتمال وجود دارد که خانم افشار ویدیوهای گفت‌و‌گوهای محمدرضاشاه را ندیده باشد که وی در آن عملاً معتقد بود که عقل زن، کمتر از مرد است!

اخبار کوتاه:

*ضریح جدید حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) که به همت آستان ابالفضل العباس(علیهم‌السلام) طراحی و ساخته شده است پس از نصب در حرم حضرت زینب، آماده بازگشایی است.

*با تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی محل اختفای دو ضارب مسلح که به یک شهروند مشهدی حمله کرده بودند، شناسایی و هر دو تروریست به هلاکت رسیدند. محمدرضا دبیری، مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: عصر روز جمعه دو ضارب مسلح سوار بر خودروی پراید مشکی یک شهروند را با اسلحه کمری هدف قرار دادند و متواری شدند. وی اظهار داشت: با تلاش مأموران امنیتی و انتظامی ظرف چند ساعت محل اختفای این دو مزدور شناسایی و آنها محاصره شدند و در پی درگیری دوجانبه، هر دو ضارب مسلح کشته و دو نفر از نیروهای حافظ امنیت نیز مجروح شدند.

* برکناری وزیر دارایی انگلیس توسط لیز تراس، نخست‌وزیر تازه وارد این کشور بعد از عقب‌نشینی اخیر دولت از طرح مالیاتی اقتصادی‌اش، شرایط دشواری را برای این تازه وارد در «داونینگ استریت» ایجاد کرده و درخواست‌ها برای کناره‌گیری وی بالا گرفته است.

https://shoma-weekly.ir/5RqwNH