گفته می‌شود که...

قاضی تعلیقی کهریزک پست گرفت /40 سفارتخانه درگیر نظرسنجی برای انتخابات ایران/ اعتراف پنتاگون به قدرت وزارت اطلاعات/ حرکت غیر اخلاقی مادران اسپانیایی!/ رحیمی: کردان بر اثر فشار مظلومیت تسلیم مرگ شد/ یکی دیگر از جنایات حسنی مبارک فاش شد/ ادعای دیدار «حاج قاسم» با سران اخوان و ...

پشت‌پرده سفر اخیر اخضر ابراهیمی به سوریه
برخی منابع جناح مخالفان سوری که اطلاعات گسترده‌ای درباره سفر اخیر اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به دمشق دارند، گفتند که رهبران سوری، اخضر ابراهیمی را تنها بعد از توافق درباره معنا و مفهوم مرحله انتقالی در طرح ژنو و تفسیر وی درباره آن به حضور پذیرفته‌اند. «نضال حماده» نویسنده لبنانی، در گزارش هفتگی خود در پایگاه خبری المنار لبنان نوشت: بر اساس تفسیر ابراهیمی در دمشق، معنا و مفهوم طرح ژنو این است که دولتی جدید با اختیارات گسترده تشکیل شود و ارتش، امنیت و سیاست خارجی در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور باقی بماند و این تفسیر روشن نیز مطرح شد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در پست خود تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آینده باقی می‌ماند و در این انتخابات نیز حق نامزد شدن را خواهد داشت؛ اما اختلاف درباره وضعیت گروه اخوان‌المسلمین سوریه بین دوطرف باقی ماند زیرا؛ ابراهیمی بر ضرورت حضور گروه اخوان‌المسلمین در دولت و تصدی وزارت‌خانه‌های کلیدی تأکید دارد درحالی که دمشق هرگونه مشارکت این گروه را نمی‌پذیرد و به نظر می‌رسد که یک جریان در درون نظام سوریه خواهان وضع شروط زیادی برای گروه اخوان در صورت تصدی وزارت‌خانه‌های کلیدی است.

رسوایی دستگیری خلبانان ترک در سوریه
  چندروز پس از اعلام دستگیری چهار خلبان ترک توسط سازمان اطلاعات ارتش سوریه، روزنامه «تودیز زمان» تلاش کرد تا به‌نقل از برخی منابع نه‌چندان مشخص، خبر دستگیری خلبانان ارتش ترکیه را تکذیب کند؛ اما منابع مطلع در ارتش سوریه تأکید می‌کنند که افسران ارتش ترکیه در نزدیکی فرودگاه مذکور و در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی دستگیر شده‌اند و اکنون توسط اطلاعات نیروی هوایی این کشور در حال بازجویی هستند. خبرنگار روزنامه القدس العربی به نقل از منابع سوری با تأیید این خبر نوشته است که دستگاه اطلاعاتی این کشور از طریق یکی از اعضای جریان مخالف مقیم ترکیه به زمان و مکان ورود و همچنین مسیری که این افسران در داخل خاک ترکیه طی کرده‌اند، پی برده و در وقت مناسب طی عملیاتی که در آن، تعدادی از شورشیان مسلح به هلاکت رسیده‌اند، موفق به دستگیری این افسران شده است.
پایگاه خبری اینترنتی «طه خبر» ترکیه در پی تکذیب ستاد کل ارتش این کشور از دستگیری خلبانان ترکیه در سوریه، اسامی شش نظامی ترک را که در خاک سوریه دستگیر شده‌اند، فاش کرد. به نوشته این پایگاه، نظامیان ترک پس از انتشار اخبار در اختیار گرفتن این پایگاه هوایی از سوی مخالفان به منطقه اعزام شدند و قصد آموزش خلبانی هواپیماهای میگ به برخی مخالفان سوری را داشتند که دستگیر شدند. به‌تازگی نیز یکی از نمایندگان مجلس ترکیه با نام بردن از 10 خلبان ترک دستگیر شده در سوریه، از اردوغان در این باره توضیح خواست.

اعتراض برخی دستگاه ها به مصوبات شورای عالی سینما
برخی از مصوبات کمیسیون های تخصصی شورای عالی سینما که توسط مسئولان ارشد اجرایی تایید و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارائه شده، با اعتراض مدیران و کارشناسان برخی دستگاه های دولتی مواجه شده است و آن ها با ارسال نامه ای به نهاد ریاست جمهوری، تاکید کرده اند که این مصوبات به صورت یک جانبه تهیه شده و نظرات تخصصی و قانونی سایر سازمان های دولتی در آن گنجانده نشده است.

صدور مجوز واردات دانه ذرت پاپ کورن از اسپانیا
بر اساس نامه های چندی پیش وزارت صنعت و وزارت جهاد کشاورزی که خطاب به دستگاه های مرتبط در امر واردات ارسال شده، با اشاره به درخواست برخی تجار برای واردات دانه ذرت پاپ کورن از کشور اسپانیا، اعلام شده که ورود این محصول به کشور با اخذ مجوز بهداشتی از کشور مبدا و رعایت شرایط قرنطینه ای و بازدید کارشناسان در مرز ورودی به ایران منعی ندارد.

یکی دیگر از جنایات حسنی مبارک فاش شد
حسنی مبارک به طور زنده و با ارتباط ویدیوئی، سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان را مشاهده می‌کرده است! کمیسیون تحقیقات درباره سرکوبی خشونت آمیز اعتراض‌های سال گذشته در مصر، در گزارشی گفته است که حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق، از سرکوبی تظاهرات مطلع بوده است. به گزارش انتخاب، در این گزارش آمده است که حسنی مبارک، عملیات ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها علیه تظاهر کنندگان را از طریق ارتباط ویدیویی ِزنده تماشا می‌کرد.

رحیمی: کردان بر اثر فشار مظلومیت تسلیم مرگ شد
روزنامه ایران اینطور گزارش داد که محمدرضا رحیمی در مراسم بزرگداشت مرحوم کردان گفته است: مرحوم کردان از جمله مسئولینی بود که برای خدمت به نظام از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کرد.
وی با بیان اینکه ماجرای مظلومیت کردان هنوز برای مازندرانی‌ها روشن نشده است اظهار داشت: درگذشت مرحوم "علی کردان" وزیر اسبق کشور بر اثر بیماری و کسالت نبود بلکه وی به خاطر فشار مظلومیت تسلیم مرگ شد.

زنگنه: مدیرانی که تا سال 84 بودند شریف‌ترین بودند
بیژن زنگه در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان روابط عمومی در پاسخ به این سوال که "مافیا بیشتر مفهومی انتزاعی است؟" می‌گوید: مافیا ذهنی نیست. برخی تلاش می‌کردند که به نفت وارد شوند و استفاده‌های بزرگی از نفت ببرند. در برخی جا‌ها مثل ماجرای سه هزار میلیارد تومان خوب به نوعی همین نوع از این مافیا عمل کرده است. البته به اعتقاد من مدیرانی که تا سال ۸۴ در کشور بودند عموما از شریف‌ترین انسان‌هایی بودند که در این کشور خدمت می‌کردند. شهادت می‌دهم که انسان‌های سالمی بودند و عموم آن‌ها دنبال پرکردن جیبشان نبودند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که "اگر شما در مقطع فعلی وزیر بودید چه کاری انجام می‌دادید؟" جواب می‌دهد: هرگز در مقطع فعلی وزیر نمی‌شدم. مقطع فعلی زمان ما نیست. خیلی چیز‌ها باید فراهم شود. سیاست‌های کلی باید اعمال شود و روابط مجموعه بر مبنای درستی باشد.

تلاش بی وقفه آمریکا برای برکناری اسد
استقرار سامانه موشکی  دولت آمریکا برای کمک به برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه از قدرت، به مداخله عمیق‌تر می‌اندیشد. به نوشته نیویورک تایمز، در پی درخواست آنکارا از پیمان آتلانتیک شمالی برای استقرار موشکهای پاتریوت برای مقابله با آنچه"تهدیدهای سوریه" نامیده شده، گروهی از نظامیان امریکایی برای استقرار این موشکها وارد استان"غازی عینتپ" واقع در جنوب شرق ترکیه شدند.
 به گزارش"پرس تی وی" ترکیه استقرار موشک‌های پاتریوت را برای رویارویی با آن‌چه تهدیدهای احتمالی نظامی از سوی سوریه می‌خواند، لازم دانسته است. این درحالی است که ناظران و تحلیل‌گران این حرکت را آغاز دخالت عملی ناتو در اوضاع سوریه می‌دانند. سوریه در اعتراض به درخواست ترکیه برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در امتداد مرز با این کشور، آن را اقدام تحریک‌آمیز دیگر دولت اردوغان دانسته است.

جمع‌آوری پیامکی پول برای وزارت ورزش
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، درخواست وزارت ورزش و جوانان برای اجرای طرح ملی ورزش یاری، مصوب هیئت وزیران را بررسی و به این وزرات‌خانه اجازه داد تا از طریق شبکه‌های تلفن همراه و تلفن ثابت نسبت به جمع‌آوری کمک‌های نقدی اقدام کند.
بر اساس این مجوز اپراتورهای تلفن ‌همراه و ثابت‌ می‌توانند با در خواست وزارت ورزش و جوانان در ازای ارسال هر پیامک به شماره سامانه این وزارت یا تماس با این سامانه، حداکثر هزار تومان از حساب مشترک کسر کنند.
سهم اپراتور از این همکاری نیز 5 درصد از هر پیامک یا تماس است.

اواز خوانی دختر شجریان در روز اربعین
اخیرا موج خوانندگی در بین زنان در ایران بصورت افسار گسیخته در حال شکل گیری است بعد از خوانندگی در بین بازیگران زن سینمای ایران و برخی از زنان به اصطلاح هنرمند، فرزندان برخی از خواننده ها نیز که رهرو راه پدر شده و بصورت آزادانه در کنار پدرشان خوانندگی می کنند خود ماجرایی دارد.
مژگان شجریان یکی از فرزندان خواننده هایی است که مرتبط با شبکه های ضد انقلاب و خواننده های فاسد غربی هستند , همین چند وقت پیش بود که تصاویری از محمد رضا شجریان در میان رقاصه های فاسد و مجریان بی بند وبار شبکه های ضد انقلاب موجی از اعتراضات را در پی داشت اما در هفته جاری مژگان شجریان دختر محمد رضا شجریان البومی را بصورت آزاد منتشر و بصورت ازادانه روانه بازار فرهنگ ایران کرده است!
آلبوم ترانه ها و موسیقی های مژگان شجریان به همراه برادرش همایون شجریان در حالی پخش می شود که ایران سوگوار عزای حسینی است و مردم ایران داغدار امام حسین (ع) هستند , این اقدام فرزندان شجریان مشخص است که با برنامه ریزی انجام شده و مرتبط با شبکه های معاند نظام است.

دختر 15 ساله بدون نام
هر کشوری برای خود لیستی از نام های قانونی و قابل استفاده برای نوزادان دارد که خارج از آن نمی توان عمل کرد. اما یک اشتباه در ایسلند باعث شد تاثیر بدی در روحیه یک دختر 15 ساله بگذارد.
به گزارش دیلی میل، دختر 15 ساله به علت قرار دادن نام غیر قانونی Blear از طرف دولت ایسلند تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
او با این نام غسل تعمید داده شد اما کشورش اجازه نمی دهد نام نوزاد ها را غیر از آنچه در لیست مورد تایید آنهاست قرار دهند.
تعداد انگشت شماری از کشورهای دیگر از جمله آلمان و دانمارک نیز چنین قانونی دارند.
ایسلندی ها عموما با دخالت دولت در ثبت یک نام برای شخص مشکلی ندارند و آنها از یک لیست که شامل 1712 نام برای مرد و 1853 نام برای زن است نام مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
برای کار غیر قانونی این خانواده دادگاهی تشکیل شد و حکم صادره از این قرار بود: به این ترتیب Blear نام رسمی ندارد و در تمام اسناد رسمی به اسم "Stulka" و یا "Girl" شناخته می شود.

درخواست شغل عجیب
بیکاری در اروپا انسان را به چه کارهایی که وا نمی دارد!
به گزارش دیلی میل، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که بازار کار برای همه وجود دارد. هزاران نفر از افراد بیکار روزهای خود را صرف پر کردن فرم های درخواست کار می کنند.
پس از تلاش های ناموفق بیشمار برای پیدا کردن شغل، آدام پاسیتی مجبور شد 500 پوند باقیمانده ته جیبش را برای تبلیغات بر روی یک بیلبورد هزینه کند و از کارفرمایان درخواست کند که به او شغلی بدهند.
جوان 24 ساله تمام استعدادها و توانایی های خود را در رزومه خود نوشت و حداقل برای 250 مکان مختلف ارسال کرد اما نتیجه ای نداشت.
او پس از ایجاد یک وبسایت و توییت کردن تصویر بیلبوردش خبر بیکار بودنش همچون ویروس در همه جا پخش شد. پس از ارسال توییت در کمتر از یک ساعت 10 جواب برای او آمد. تاکنون بیش از 7000 هزار جواب برای توییت او آمده است و تلفن او از شدت زنگ خوردن در حال منفجر شدن است.

«الجزیره» یک شبکه‌ای آمریکایی خرید
شبکه خبری «الجزیره» 500 میلیون دلار برای خرید تلویزیون کابلی «کارنت تی‌وی» پرداخت کرد تا تعداد مخاطبان آمریکایی خود را افزایش دهد.
«آل گور» و «جوئل حیات» معاونان «کارنت تی‌وی» بودند که این شبکه را به دلیل استقبال کم مخاطبان به معرض فروش گذاشتند. تعداد تماشاچیان این شبکه‌ی تلویزیونی در حال حاضر کمتر از 60 میلیون خانوار است. «کارنت تی‌وی» زیرمجموعه‌ای از شبکه‌ی کابلی «تایم وارنر» بود.
حداکثر تا سه ماه آینده «کارنت تی‌وی» تحت مجموعه شبکه‌های «الجزیره» کار خود را در نیویورک شروع می‌کند. امکانات تولیدی این شبکه‌ی تلویزیونی در لس‌آنجلس، سان فرانسیسکو،‌ واشنگتن، میامی و شیکاگو مستقر هستند.

آمار تکان‌دهنده از خشونت علیه زنان
شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به آخرین وضع پرونده دختری که اخیرا قربانی خشونتهای جنسی در هند شده بود، اشاره کرد.
در آخرین تحولات این پرونده پدر دختر هندی از دادگاه رسیدگی کننده به موضوع، تقاضای صدور حکم اعدام برای متجاوزان کرده است.
این در حالی است که بنابر آخرین نتایج بررسیهای صورت گرفته در هر 20 دقیقه به یک زن در هند تجاوز صورت می گیرد که آماری بسیار تکان دهنده و وحشتناک است.

ادعای دیدار «حاج قاسم» با سران اخوان
روزنامه کویتی "القبس" به نقل از منابع بلندپایه امنیتی مصر ادعا کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران طی دیداری 5 روزه از قاهره، با "عصام الحداد" مسئول روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار و مذاکره داشته است.
این منابع که نخواستند نامشان فاش شود تأکید کردند که موضوع مذاکرات دوطرف چگونگی تسلط و کنترل بر سرویس اطلاعات و امنیت مصر بوده است.
این منابع ادعا کردند که این دیدار در یکی از مشهورترین هتل‌های شهر قاهره انجام شد و طی آن واحدهای امنیتی دفتر ریاست جمهوری مصر با ایجاد یک حصار امنیتی در اطراف هتل، مانع از ورود نیروهای پلیس وزارت کشور مصر به این هتل شدند.
به گفته این منابع، رهبران اخوان‌المسلمین نه تنها از این دیدار مطلع بودند، بلکه خود هماهنگ‌کننده انجام این دیدار بودند. به ادعای این منابع، نیروهای وزارت کشور مصر به شدت از این دیدار خشمگین هستند.

استفتاء از مراجع علیه بانکها
رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق تهران گفت: بانک ها از فعالان اقتصادی طلب پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز در برگشت تسهیلات، می کنند که این مورد چند ماهی است که نگرانی های جدی در فضای کسب و کار کشور ایجاد کرده است.
به گفته محمد مهدی رییس زاده، در این رابطه عطف به ماسبق می شود که چه به لحاظ شرعی و چه از حیث قانونی خلاف است.
او تصریح کرد: در این زمینه، اتاق تهران از 9 تن از مراجع عظام فتوای خلاف شرع بودن عطف به ماسبقی که بانک ها در پیش گرفته اند اخذ کرده است.

گرفتن رشوه برای کاشت سیب‌زمینی
گنت گو بینو» نویسنده فرانسوى در کتاب «سه سال در آسیا» در باب رشوه خوارى زمامداران ایران در دوره قاجاریه چنین مى نویسد: یکى از عیوب بلکه از بلاهائى که در ایران ریشه دوانده و قطع ریشه آن هم بسیار مشکل و بلکه محال است رشوه گیرى است . این امر به قدرى رایج است که از شاه گرفته تا آخرین مامور جزء دولت رشوه مى گیرد. در عین حال هیچکس ‍ هم صدایش در نمى آید. گوئى تمامى ماموران و مستخدمین ایران از بالا تا پائین هم پیمان شده اند که موضوع را مسکوت بگذارند.
قبل از اینکه به ایران بیایم در لندن کتاب حاج بابا اصفهانى به دستم افتاده و در حین خواندن این کتاب به نظرم رسید که در زمان سلطنت فتحعلیشاه ، وزیر مختار انگلیس مقدارى سیب زمینى براى دولت ایران هدیه آورده و گفته بود که اگر این گیاه را در ایران بکارید هرگز دچار قحطى نخواهید گشت . زیرا کشت و زرع آن به سهل است و محصول فراوان مى دهد و بخوبى جانشین نان مى گردد. ولى صدر اعظم فتحعلی‌شاه قبل از دریافت سیب زمینى گفته بود چقدر به من رشوه مى دهید که کشت این گیاه را در ایران رایج کنم ...!

حرکت غیر اخلاقی مادران اسپانیایی!
شبکه یورو نیوز گزارش داد: بر اساس فرمان مقامات محلی و در جهت اجرای طرح‌های صرفه جویانه دولتی، سرویس حمل و نقل برای خانواده‌هایی که در شعاع 3 کیلومتری مدرسه زندگی می‌کنند منحل شده است. معضلی که مادران معترض را به واکنشی در نوع خود کم نظیر واداشت.
مادران این دهکده اسپانیایی برای اجاره سرویس حمل و نقل خصوصی مدرسه با توسل به یک اقدام زشت و غیر اخلاقی، تصمیم گرفتند عکس‌های نیمه برهنه خود را در یک تقویم به فروش بگذارند.
این مادران امیدوارند! با فروش تقویم، مبلغ 43 هزار یورو جمع آوری کنند. مبلغی که تنها کفاف سه ماه اجاره اتوبوس را خواهد داد.

پخش شوی تبلیغاتی در شبکه ماهواره ای
شبکه مسیحی «محبت» با پخش کلیپی، تلاش نمود با سیاه نمایی علیه اسلام، راه فرار از مشکلات را مسیحی شدن معرفی کند.
در این کلیپ، به صورت تصنعی زندگی شخصیتی را که گفته می شد، قبلا مسلمان بوده است، نشان دادند.
این شخص مدعی بود، در نوجوانی، پس از فوت پدرش دچار بیماری روحی شد و از طرف دیگر مردم از او توقع داشتند الگوی مذهبی شان باشد!
حسین در این کلیپ گفت: «همه می خواستند، الگویی از پدرم را بعد از مردنش ببینند و آن الگو جز من، کسی نبود!...من باید شبیه پدرم می شدم، باید یک شخص مذهبی می شدم.»
در ادامه این کلیپ، راه نجات حسین آقا این گونه نشان داده شد: «حسین بعد از گرفتن انجیل، با اشتیاق و دقت، شروع به مطالعه کرد.»
خود حسین، افزود: «دیدم این خدا حاضره من را به خاطر گناهان و اشتباهاتم بپذیرد. به من اختیار داده بود. دیگه حاضر نبودم جایی که خدا حضور دارد، با دروغ، دود سیگار و قلیان درونم را پر کنم.»
اگرچه  این شبکه های منحرف برای معرفی چهره ای خشن از اسلام تلاش و سرمایه گذاری فراوان می کنند اما خوشبختانه روز به روز اسلام در اروپا و آمریکا رو به گسترش است و مسیحیانی بسیاری با برگزیدن اسلام به عنوان کاملترین دین الهی مسلمان شده اند.

تشکیل مجدد حزب بعث در عراق!
گروه سیاسی- عرب: حزب منحل شده بعث، بتازگی در شهرهای سنی نشین عراق اعلام موجودیت کرد. گزارش خبرنگار ما به نقل از منابع مطلع عراقی حاکی است: این خبر بتازگی و با شدت گرفتن تظاهرات و نافرمانی مدنی در شهرهای سنی نشین عراق بویژه در استان «الانبار» اقدام به عضوگیری و ساماندهی تظاهرات زنانه کرده است.در دست داشتن عکسهایی از صدام معدوم و شعارهای تندعلیه دولت نوری مالکی از نکات قابل توجه در این تظاهرات است. اکثر مردم در شهرهای مختلف عراق با این اقدامها اعلام مخالفت کرده‌اند.

سارکوزی و دریافت پول از قذافی
 یک بازرگان لبنانی به نام زیاد تکی الدین از پرداخت پول توسط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه پرده برداشت.به گزارش مهر به نقل از ورد بولتن، در گزارشی که در این زمینه منتشر شد به نقل از یک قاضی فرانسوی آمده است که نیکلا سارکوزی بیش از 50 میلیون یورو از معمر قذافی رهبر سابق لیبی پول دریافت کرده است. زیاد تکی‌الدین افشا کننده این مطلب، خود دلال معاملات تسلیحاتی بین فرانسه و لیبی بوده است. تکی‌الدین به یکی از قضات رسیدگی کننده به پرونده گفته است که وی می تواند دست خطی را نشان دهد که در آن سارکوزی در دوره نخست مبارزات انتخاباتی خود در سال های 2006 و 2007 از طرابلس پول دریافت کرده است.

دعوت از هاشمی برای نامزدی در انتخابات
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از فهرست صدای ملت به مجلس راه یافته اند، در دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی خواستار حضور جدی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شدند. به گزارش مهر، در دیداری اعضای راه یافته از لیست صدای ملت به مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته اند، از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده کاندیدا شود. نمایندگان صدای ملت که در پی این درخواست با پاسخ منفی وی روبرو شده اند، از هاشمی خواسته اند، در صورتی که علاقه ای به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارد، یک نفر را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری آینده معرفی و حمایت خود را از این شخص اعلام کند تا علاوه بر حمایت منتخبان راه یافته از فهرست صدای ملت به مجلس، از حمایت حامیان آن ها و نامزدهای این لیست که به مجلس راه نیافته اند نیز، برخودار باشد

قاضی تعلیقی کهریزک پست گرفت
الف:خبرها حاکی است که علی‌اکبر حیدری‌فر، معاون دادستان سابق تهران و قاضی پرونده کهریزک با صدور حکمی از سوی سعید مرتضوی، معاون حقوقی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین اجتماعی شده است.اما علی‌اکبر حیدری‌فر اعلام کرده است که هیچگونه مسوولیتی در سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

شکایت وزیر نفت از نقویان
الف:رستم قاسمی، وزیر نفت در پی سخنان حجت الاسلام ناصر نقویان درباره دریافت رشوه یک میلیارد تومانی در مجموعه وزارت نفت شکایتی را از وی تنظیم و به مراجع قضایی ارایه کرده است.

از تحریم انتخابات تا نامزدهای رنگارنگ اصلاح‌طلبان
روزنامه کیهان در گزارشی کوتاه به اظهارنظرهای چهره‌های جریان اصلاحات درباره نامزدهای متعدد جبهه اصلاح‌طلبان پرداخت.
به گزارش این روزنامه، داریوش قنبری گفته است: در صورت حمایت اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری حسن روحانی احتمال موفقیت ایشان در انتخابات بالا خواهد بود البته آقای روحانی ظرفیت تشکیل دولت وحدت ملی را نیز دارد زیرا ایشان شخصیت معتدلی است.
صادق زیباکلام نیز در همین زمینه می‌گوید: آقای ناطق نوری چهره‌ای اصولگرا اما تا حدودی مستقل است و می‌تواند یک دولت میانه‌رو، معتدل و در جهت آشتی ملی کشور تشکیل دهد.
بر اساس این گزارش، زیباکلام همچنین به نشریه پنجره گفته است: آقای موسوی خوئینی‌ها کلاً چشم دیدن آقای هاشمی رفسنجانی را ندارد و هر وقت پای هاشمی رفسنجانی وسط می‌آید ایشان مسائل قدیمی را پیش می ‌کشد.

40 سفارتخانه درگیر نظرسنجی برای انتخابات ایران
برخی سفارتخانه‌های غربی در اقدامی مداخله جویانه، نظرسنجی از شهروندان ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
یک مقام آگاه با بیان این خبر به جوان افزود: آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که 40 سفارتخانه تاکنون به صورت تلفنی یا حضوری از مردم درباره انتخابات و مسئله هسته‌ای ایران نظرسنجی کرده‌اند.
این تحرکات مداخله جویانه در حالی است که در جریان فتنه سال 88 سفارت انگلیس در تهران عملاً به ستاد عملیاتی و تصمیم‌سازی فتنه‌گران تبدیل شده بود.
بنابراین مسئولان امنیتی و مراجع مسئول باید مراقب باشند این فتنه‌انگیزی‌ها به نیابت از سفارت تعطیل شده استعمار پیر در سفارتخانه‌های دیگر تکرار نشود و تحرکات غیر دیپلماتیک آنها را از مراجع رسمی پیگیری نمایند.

پیگرد قضایی عوامل شبکه‌های ضد انقلاب
بولتن نیوز:یک نهاد امنیتی در صدد است برای آن دسته از ایرانیانی که در شبکه‌های ضد انقلاب و حامی تروریسم بین المللی و وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی به عنوان مجری و همکار فعالیت می کنند، سابقه قضایی تشکیل داده و از طریق پلیس بین الملل و بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل در ارتباط با تروریسم درخواست دستگیری و استرداد قرمز (red wanted) کند.یک منبع آگاه در این زمینه اعلام کرد بر این اساس کلیه اموال و حساب‌های این قبیل افراد طبق مقررات قضایی و قانونی کشور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و اقدام لازم در مورد آنها صورت خواهد پذیرفت.

اعتراف پنتاگون به قدرت وزارت اطلاعات
عصرایران:بر اساس یک گزارش جدید که از سوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)تهیه شده وزارت اطلاعات ایران یکی از قوی ترین دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی در جهان و خاورمیانه شناخته شده است.

خوشحالی منحصر به فرد شهیدمصطفی احمدی روشن
نما: سالاریان مادر شهید شهیدمصطفی احمدی روشن افزود: مصطفی را چیرهایی شاد می کرد که شاید آنها ما را شاد نکند؛ مثلا وقتی خیلی خوشحال بود یک نوحه از امام حسین(ع) می خواند و با صلوات بلند سینه می زد.

اخبار کوتاه
* وزارت دفاع آمریکا، با انتشار یک گزارش ٦٤ صفحه‌ای درباره وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، این وزارت‌خانه را یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی جهان توصیف کرد. در این گزارش گفته شده است: سرویس‌های اطلاعاتی این کشور دارای ٣٠ هزار عضو است و در سراسر جهان جاسوس دارد.

 * بر اساس اخبار به دست آمده، فرقه بهائیت به‌تازگی با تشدید تحرکات خود، تلاش برای جذب و انحراف جوانان و ارتباط‌گیری با اقلیت‌های دینی را در دستور کار خود گذاشته و در حال حاضر، ارتباط با زرتشتیان را در اولویت قرار داده‌اند.

 * گروهک «کومله مهتدی» از آمادگی «نوتروریست‌های» خود برای انجام اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران خبر داده است. بر اساس اخبار موثق، دوره آموزش سیاسی- نظامی تعدادی از اعضای جدید گروهک تروریستی «کومله مهتدی» در اردوگاه «زرگویزله» واقع در اقلیم کردستان عراق به اتمام رسید و این افراد، طی مراسمی با دریافت اسلحه سازمانی به‌طور رسمی به صف تروریست‌ها پیوستند.

 * یک عضو حزب منحله مشارکت، هاشمی رفسنجانی را برای اصلاح‌طلبان یک شانس دانست و بر ضرورت حمایت از وی تأکید کرد. «محمد کیانوش‌راد» در پاسخ به این پرسش که «تأثیرگذاری هاشمی رفسنجانی در انتخاباتی آتی چیست؟»، گفت: هاشمی یک شانس است. به‌نظر می‌‌آید او آخرین فرد در درون نظام است که می‌توان انتظار انجام اصلاحات را از او داشت. وی که با یک پایگاه اینترنتی گفت‌وگو می‌کرد، در عین حال، هیچ اشاره‌ای به دوران تخریب‌ها و هجمه‌های سنگین اصلاح‌طلبان در دوره اصلاحات علیه هاشمی رفسنجانی نکرد و در توجیه حمایت امروز اصلاح‌طلبان از وی گفت: «واقعیت این است که هم ما و هم هاشمی تغییر کرده‌ایم.»

 * دکتر «کوین بارت» نویسنده و کارشناس مطالعات اسلامی در آمریکا، گفت: «عربستان سعودی از چند ماه پیش، ناآرام است و کاملاً روشن است که مردم عربستان از حکومت آل‌سعود خسته شده‌اند. بارت در ادامه افزود: «عربستان از مدت‌ها قبل برای تغییر رژیم آماده است. بی‌تردید، تظاهرات در عربستان سعودی ادامه خواهد یافت. احتمال دارد عربستان، کشور بعدی باشد که به صحنه انقلاب در منطقه تبدیل شود.»


https://shoma-weekly.ir/FROZYW