گفته می‌شود که...

فیلسوف آمریکایی: آمریکا سردمدار تروریسم است/دندان ایمپلنت تمام ایرانی/آخرین خبرها از مراسم 22 بهمن/درآمد نجومی دولت از بورس در مقایسه با سال گذشته/ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌‌شود/عذرخواهی سیدجواد هاشمی و ...

فیلسوف آمریکایی: آمریکا سردمدار تروریسم است

«نوام چامسکی»،‌فیلسوف سرشناس آمریکایی نوشت: «آمریکا تنها کشوری است که در دادگاه جهانی بابت تروریسم بین‌المللی محکوم شده است. همان‌طور که نمی‌توانید اوباش جمهوری‌خواه را متقاعد کنید که در انتخابات باخته‌اند، نمی‌توانید لیبرال‌ها را متقاعد کنید که آمریکا سردمدار تروریسم است و افرادی که به کنگره حمله کردند از ناکجاآباد نیامده بودند. رسانه‌های آمریکا این‌طور به مردم القا می‌کنند که در آمریکا همه‌چیز فوق‌العاده است و گاهی نیز وقفه‌ای در آن اتفاق می‌افتد اما این حقیقت نیست».
مسئول حمله به ریاض

یکی از گروه‌های مقاومت عراق با انتشار متنی اعلام کرد که حمله شنبه به پایتخت عربستان سعودی کار این گروه بوده و در انتقام خون شهدای انفجارهای تروریستی بغداد انجام شده است. گروه مقاومت اسلامی «ألویه الوعد الحق»، طی بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: «پس از زیاده‌خواهی و اصرار اعراب خلیج [فارس] بر جنایت در حق ملت‌های منطقه و ادامه حمایت‌های آن‌‌ها از باندهای تبه‌کار داعش و گروهک‌های تکفیری که دستانشان به خون بی‌گناهان آغشته شده، ما فرزندان شبه‌جزیره عرب به وعده خود عمل کرده و پهپادهای رعب و وحشت را به پادشاهی آل سعود فرستادیم و دژهای آن‌ها در قصر الیمامه و اهداف دیگر را در ریاض هدف قرار دادیم».

دندان ایمپلنت تمام ایرانی

بعد از اینکه به دلیل تحریمها، طرف اروپایی از قرارداد تولید مشترک ایمپلنت دندان با کشورمان سر باز زد، شرکت ایرانی به‌تنهایی این ایمپلنت را ساخت. با تولید ایمپلنت دندان در داخل کشور، سالانه ۱۰۰ میلیون یورو صرفهجویی ارزی صورت می‌گیرد.

تعبیر صاحب نظریه «پایان تاریخ» از آمریکای امروز

فوکویاما در مقاله‌ای با عنوان «تا ریشه پوسیده» در «فارین‌افرز» نوشت: «در دوره ترامپ روند زوال آمریکا با سرعتی حیرت‌انگیز و در مقیاسی که پیش‌بینی‌اش دشوار بود، ادامه یافت. بسترهای موجودی که زمینه‌ساز این بحران بوده‌اند بی‌هیچ تغییری پابرجا هستند؛ سیستم هنوز به‌سختی تن به اصلاح خود می‌دهد. ۷۷ درصد از جمهوری‌خواهان معتقدند که در انتخابات سال ۲۰۲۰ تقلب عمده‌ای صورت گرفته است. آمریکایی که ترامپ تحویل داد یک آمریکای دوپاره است که دچار اختلاف‌نظر داخلی بر سر ایده‌آل‌های دموکراتیک خود خواهد بود».

ادعای رژیم صهیونیستی در مورد مذاکرات محرمانه

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌ پست مدعی شد: «مذاکرات بازگشت آمریکا به برجام سه هفته است که در نیویورک به‌صورت محرمانه بین نمایندگان دولت بایدن و دولت ایران در حال انجام است. این مذاکرات بدون اطلاع دیگر بازیگران مهم اروپایی ازجمله انگلیس، فرانسه و آلمان انجام شده است. بر طبق این گزارش، قرار است تعداد کمی از تحریم‌ها ازجمله تحریم فروش نفت در پی بازگشت آمریکا به برجام برطرف شود». این در حالی است که عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است: «با دولت جدید امریکا هیچ تماسی نداشته‌ایم». وی گفت؛ «فقط منتظریم ببینیم رئیس‌جمهور جدید امریکا چگونه می‌خواهد مواضع اشتباه ترامپ را تصحیح کند. هیچ برجام پلاس، هیچ توافق جدید، هیچ مذاکرات جدید در مورد برجام وجود نخواهد داشت. موشک‌های ایران تنها ابزار دفاعی مطمئن برای ایران هستند و در مورد این مسئله هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد».
آخرین خبرها از مراسم 22 بهمن

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در برنامه زنده «تیتر امشب» خبر داد: «مراسم 22 بهمن امسال به صورت مانور و رژه موتوری و خودرویی خواهد بود». رئیسی افزود: «سخنرانی مراسم، زنده از صداوسیما پخش خواهد شد و تجمعی برای این سخنرانی نخواهد بود».

درآمد نجومی دولت از بورس در مقایسه با سال گذشته

بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۹ ماهه سال جاری دولت درمجموع ۱۳ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از نقل‌وانتقال سهام در بورس و فرابورس داشته و همچنین آن‌طور که دژپسند، وزیر اقتصاد گفته است، دولت در نیمه اول امسال، ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری سهام خود در شرکت‌های دولتی به دست آورده است. به‌عبارتی‌دیگر، دولت در ۹ ماهه امسال درمجموع ۴۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان درآمد از بورس داشته است. درآمد دولت در ۹ ماهه سال ۹۸ از بورس ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان بوده است. با این حساب، مقایسه رقم ۴۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومانی درآمد دولت از بورس طی ۹ ماهه امسال با درآمد ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی مدت مشابه سال ۹۸ نشان از رشد ۸۸۱ درصدی درآمد از بورس دارد که در نوع خود بی‌سابقه است!
درآمد 80 میلیونی یک تتوکار

یک تتوکار درباره درآمد این شغل گفت: اگر بخواهم سه رنج دسته‌بندی کنم می‌توانم به آرتیست‌های تازه‌کار اشاره کنم که درآمدشان ماهیانه یک تا سه میلیون تومان است. آرتیست متوسط در بازه 5/2 تا 7 تومان و درآمد آرتیست‌های حرفه‌ای بالای ماهی 70 میلیون هم می‌تواند باشد؛ به طور میانگین ماهیانه 30 تا 80 میلیون تومان. آرتیست باید متناسب با متریالی که استفاده می‌کند، زمانی که برای کار می‌گذارد و قسمت بدن و سختی کار قیمت تعیین کند نه بی‌پایه و اساس.
زرنگی مشکل خودت را حل کن

به دنبال اعلام حمایت سفارت آمریکا در مسکو از معترضان به دولت روسیه، وزارت خارجه روسیه به مقامات آمریکایی توصیه کرد به جای دخالت در امور سایر کشورها، نظاره‌گر مشکلات خود باشند.
اعلام حکم شهردار اسبق کرج

علی ترکاشوند، شهردار اسبق کلانشهر کرج محکوم شد. خلاصه حکم محکومیت قطعی بدین شرح است: «شعبه 13 دادگاه تجدیدنظر استان البرز اتهام آقای علی ترکاشوند «شهردار اسبق کرج» را عدم‌اجرای اوامر کتبی منطبق با بزه سوءاستفاده از مقام، در جهت نقض مقررات در معاملات دولتی موضوع ماده 576 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 تشخیص داده و به مجازات ذیل محکوم کرده است:1- انفصال از خدمات دولتی و عمومی به مدت پنج سال، 2- منع اقامت در استان البرز و تهران به مدت دو سال، 3- انتشار حکم محکومیت قطعی در یکی از روزنامه‌های محلی استان البرز.
استاندارد دوگانه رسانه‌های غربی؛ از سقوط
E11A تا هواپیمای اوکراینی

آمریکا امروز بالاخره پس از گذشت یک سال اعلام کرد خاموش ‌شدن موتور و خطای انسانی دلایل سقوط هواپیمای E11A در ژانویه ۲۰۲۰ در «غزنی» افغانستان بوده است. در همان زمان میدان‌داری رسانه‌های نشان‌داری چون «رویترز» در سانسور و فرافکنی چنین موضوع مهمی تا حدودی ابعاد مختلف این پنهان‌کاری بزرگ را افشا کرد. اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی آمریکایی‌ها در این خصوص که تنها با انتشار یک بیانیه مبهم پنتاگون صورت گرفت، تردیدها در مورد لاپوشانی کاخ سفید را به یقین تبدیل کرد. حال انتشار این خبر حداقلی درباره چرایی سقوط هواپیمای مذکور در حالی پس از یک سال انجام می‌شود که همچنان سؤالات فراوانی درباره اصل ماجرا و سرنوشت سرنشینان آن وجود دارد. گرچه «پنهان‌کاری» آمریکایی‌ها در چنین موضوعاتی سابقه‌دار است و در این مورد خاص یک سال طول کشید تا تنها علت سقوط را اعلام کنند، اما همراهی رسانه‌های غربی با آن در حالی است که در ماجرای هواپیمای اوکراینی روزانه به تولید «محتوای جنایت‌کارانه» علیه ایران مشغول بودند.
تحریم «فوتبال برتر»

باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بازیکنان، اعضای کادر فنی و مدیریت باشگاه استقلال تا اطلاع ثانوی در برنامه «فوتبال برتر» که از شبکه 3 سیما پخش می‌شود، شرکت نخواهد کرد. در بیانیه استقلال آمده است: «‌اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، نفرات کادر فنی و بازیکنان این باشگاه تا زمانی که این «روشنگری» تنها رنگ‌و بوی «یکسونگری» دارد، در برنامه فوتبال برتر شرکت نخواهند کرد.»
ارز
۴۲۰۰ تومانی دارو حذف نمی‌‌شود

«باقرزاده» عضو کمیسیون تلفیق گفت: «ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو در سال آینده حذف نمی‌‌شود و مصوب شد که 2.5 میلیارد دلار ارز به دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یابد. مابه‌‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی برای داروها حدود ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از طریق بانک مرکزی تخصیص خواهد یافت»
توانایی مقابله با پهپادهای ایرانی توسط رژیم صهیونیستی

«اسرائیل دیفنس» گزارش داد: «ایرانی‌ها برای از میان برداشتن پدافند هوایی اسرائیل، توانمندی هجومی برای خود ایجاد کرده‌اند. سامانه‌های پدافند هوایی مخصوص مقابله با پهپاد در اسرائیل، راهکار بی‌نقصی برای مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین ندارد. وجود بسیاری از پایگاه‌های پهپادی ایران در زیر زمین، توانمندی اسرائیل را برای خنثی کردن این عملیات‌ها کاهش می‌دهد».
کرونا به داد گرفتاری مردم در ادارات رسید

طبق نامه روزهای اخیر یک نهاد مسئول به تعدادی از سازمان ها و وزارتخانه ها، با توجه به تجارب ناشی از توسعه دولت الکترونیک در ایام کرونا، از آن ها خواسته شده به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند که کلیه فرایندهای بین دستگاهی برای ارائه خدمت را بدون نیاز به پیگیری و مراجعه مردم، انجام دهند و استعلام‌ ها و دریافت مجوزها نیز به صورت الکترونیکی و در صورت لزوم با استفاده از امضای الکترونیکی محقق شود به طوری که محل درخواست و دریافت هر نوع خدمت توسط مردم، یکسان باشد.

سیلی برای ورود به خط ویژه!

«علی‌اصغر عنابستانی» دیروز به علت جلوگیری کردن سرباز راهنمایی‌ورانندگی از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، خشمگین شده و به صورت این سرباز سیلی زده است. مردم نیز پس از مشاهده این رفتار نماینده، با او درگیر شدند و شیشه ماشین او را برای تلافی شکستند. دکتر قالیباف،‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این رفتار نماینده مجلس، نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند. در صورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بدون مسامحه برخورد قانونی خواهد کرد». امیر دریادار رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: «در خصوص موضوع زدوخورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایت است و از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی می‌شود». وی گفت: «فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده، لذا به‌هیچ‌عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را مورد ضرب و شتم قرار دهد؛ این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید».
ادعای ریاض: دست ما به سوی ایران دراز است

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی العربیه مدعی شد که ریاض از صلح با ایران استقبال می‌کند؛ اما این تهران است که به توافقات خود پایبند نیست.
به گزارش ایرنا وی ادعا کرد: درخواست گفت‌وگوی ایران بی‌فایده و با هدف وقت‌کشی و فرار از بحران‌هایش مطرح شده است. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ریاض اعلام کرده؛ اما این سعودی‌ها بودند که به دلیل زیاده‌خواهی‌ها از مذاکره طفره رفته‌اند. وزیر خارجه عربستان سعودی درباره برجام نیز گفت: ما با امریکا درخصوص توافق با ایران رایزنی خواهیم کرد تا توافق قوی باشد. بن فرحان همچنین مدعی شد که ضعف توافقات سابق به‌خاطرعدم هماهنگی با کشورهای منطقه است. کشورهای اروپایی متوجه نواقص توافق قبلی با ایران شده‌اند.
عذرخواهی سیدجواد هاشمی

سیدجواد هاشمی برای خرید خانه در دبی، در فضای مجازی تبلیغ کرد و حواشی برایش ایجاد شد. وی درباره حواشی اخیر که به سبب تبلیغ خرید خانه در دبی برایش ایجاد شده است، گفت: من به طور رسمی در صفحه مجازی‌ام از مردم عزیز کشورم عذرخواهی خواهم کرد. جمعه در پی تبلیغ جواد هاشمی برای خرید خانه در دبی، کاربران فضای مجازی از او انتقاد کردند.

شطرنج‌های نفیس را بردند!

فدراسیون شطرنج در ساختمانی سه طبقه قرار دارد که به‌طور کامل در اختیار این نهاد قرار گرفته است؛ اما به تازگی نفیس‌ترین موجودی این ساختمان را از آن خارج کرده‌اند! یکی از زیبایی‌هایی که در ساختمان کاملا محسوس بود ویترین‌هایی بود که در آنها تعداد زیادی از شطرنج‌های نفیس و گران‌قیمت و قدیمی قرار داشت. در این ویترین‌ها تعداد 56 صفحه شطرنج به همراه مهره‌های‌شان قرار داشت که از کشورهای همچون اسپانیا، ایتالیا، هند، روسیه، تانزانیا، چین، اتریش و ... به‌عنوان هدیه دریافت شده بود.

اخبار روزانه:

*امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است. از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مساله بررسی خواهد شد. فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است، مورد ضرب و شتم خود قرار دهد. این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
*بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه، قرار است نظام آموزشی کارمندان دولت و دستورالعمل‌ های مربوط به نحوی اصلاح شود که تجارب این کارکنان و یادگیری‌ های حاصل از مشارکت‌ آن ها در قالب‌ هایی چون نشست‌ های تخصصی، جلسات نقد، روش‌ های استاد و شاگردی و برخی موارد دیگر، با ساعت ‌های آموزش رسمی آن ها معادل‌ سازی و گواهی نامه رسمی برایشان صادر شود
.

* بزرگنمایی و اغراق در برخی امور جهت اثبات حقانیت جبهه حق چه حکمی دارد؟ پاسخ: برای نیل به اهداف مقدس نباید از وسایل نامشروع بهره­برداری نمود.
*رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رباط‌کریم گفت: یک جام تاریخی با قدمت قرون میانی اسلامی در شهرستان رباط‌کریم کشف و ضبط شد. حمید کریمی اظهار داشت: یک جام تاریخی با قدمت قرون میانی اسلامی در شهرستان رباط‌کریم کشف ‌و بعد از مراحل قانونی به میراث فرهنگی‌ شهرستان رباط‌کریم تحویل شد.

*فرمانده انتظامی آبادان گفت: فردی که از طریق صندوق وام خانگی در یکی از شهرستان‌های خوزستان 6 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود در آبادان شناسایی و دستگیر شد. سرهنگ حسین زلقی اظهار داشت: پس از دریافت نیابت قضایی در خصوص خانمی به هویت «ن . م » پس از تاسیس یک صندوق محلی و جمع‌آوری پول از مراجعان خود به بهانه پرداخت وام خانگی دستگیری وی در دستورکار پلیس آبادان قرار گرفت.

*مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از محکومیت 3میلیارد ریالی برای قاچاق روسری خبر داد. محمد اقوامی اظهار کرد: ماموران در خوی در حین پایش و کنترل خودروهای عبوری در جاده بین‌المللی محور ماکو به تهران از یک دستگاه اتوبوس، مقدار 2هزار و 950 ثوب روسری خارجی به ظن قاچاق کشف و پرونده برای رسیدگی به تعزیرات ارسال شد. پس از احراز تخلف، متهم را به ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت و پرداخت سه میلیارد و 196 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

https://shoma-weekly.ir/bIYxzk