گفته می‌شود که...

فیلتر‌شدن صفحه احمدی‌نژاد در ویکی پدیا/ رقص مختلط بر روی کشتی!/ ظهور شیخ قلابی از پس پرده!/ بدهی میلیاردی دولت در دادن یارانه به مردم/ میزان خسارت حملات به صهیونیستها/ دستگیری بازیگر سینما در پارتی شبانه و...


دستور فتنه‌گری از انگلیس رسید
شبکه دولتی انگلیس دستورالعمل‌های لازم برای گروهک‌های ضدانقلاب در زمینه انتخابات را صادر کرد.
وبگاه بی‌بی‌سی در تحلیلی با بیان اینکه نظام تلاش می‌کند انتخاباتی بدون دردسر برگزار کند، نوشت: ماه‌های قبل از انتخابات که جریان‌های مختلف حاکمیت در رقابتی شدید درگیر می‌شوند، بهترین فرصت برای مخالفان نظام و جریان‌های اعتراضی است تا تحت‌نام شرکت در انتخابات، مخالفت و اعتراضات خود را نسبت به ۳۴ سال مملکت‌داری از سوی افرادی که به نام آزادی و عدالت، ایران را تحت تسلط دارند، به نمایش بگذارند. بی‌بی‌سی در عین حال نوشت: اما باوجود تمام تلاش‌هایی که برای به چالش کشیدن رژیم از سوی نیروهای مخالف به‌کار گرفته خواهد شد، باید این واقعیت را پذیرفت که امکانات نظام در تمام زمینه‌ها از جمیع امکانات نیروهای مخالف بیشتر است و به این لحاظ، تاکتیک و راهبرد مخالفان باید طوری تنظیم شود که حاکمیت به همان میزان و بلکه به طور تصاعدی در روزها و ماه‌های بعد از پایان انتخابات هم، به چالش کشیده شود(!)
بی‌بی‌سی اذعان کرد: در حال حاضر، اگرچه بهانه اصلی مخالفت‌ها با جمهوری اسلامی، پرونده هسته‌ای است؛ ولی ساده‌اندیشی خواهد بود اگر پنداشته شود که در صورت رسیدن به توافقی به منظور حل این مشکل، بدون عقب‌نشینی آشکار حاکمیت از مواضعی که در دهه گذشته آن‌ها را دنبال کرده، تمام مشکلات دیگر حل شود.
اخبار و تحلیل‌ها: گویا برداشت بی‌بی‌سی از وضعیت عمومی انتخابات این است که مطابق میلش پیش‌ نمی‌رود با این حال نمی‌خواهد از حداقل‌ها هم محروم بماند.

ظهور شیخ قلابی از پس پرده!
اخبار رسیده از شهر کربلای معلی حاکی است که هواداران «محمود الصرخی» روحانی‌نمای شیعه‌ای که مدعی است امام زمان است(!)، مدتی است در شهر کربلا مستقر شده‌اند. یک مقام امنیتی کشور عراق در این باره گفته است: «محمود الصرخی» معروف به «سیدحسنی» که حدود سه سال پیش ناپدید شد و مدتی در محل نامعلومی پنهان شده بود، چند ماهی است مجدداً در شهرهای جنوبی عراق ظاهر شده است و هوادارانش به تخریب دیگر مراجع شیعه به‌ویژه حضرت آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» می‌پردازند. وی در ادامه افزود: هواداران «الصرخی» که از اعضای حزب بعث منحله عراق به شمار می‌روند، تلاش می‌کنند حضرت آیت‌الله سیستانی را مرجع تقلیدی ایرانی و غیر عراقی معرفی کنند و از این طریق، تلاش می‌کنند از محبوبیت او در میان شهروندان عراقی بکاهند. این منبع امنیتی کربلایی همچنین از برنامه‌ریزی وی و هوادارنش برای حمله به حرم مطهر سیدالشهداء(ع) پرده برداشت و ظاهراً طی این مدت، چندین بار قصد این کار را داشته‌اند که تدابیر امنیتی دستگاه‌های امنیتی عراق، آن‌ها را ناکام گذاشته است.

رقص مختلط بر روی کشتی!
کشتی رانیا که در ایام نوروز بر رودخانه اروند حرکت می‌کرد، با رقص‌وساز به استقبال مهمانان نوروزی رفت! کشتی رانیا که متعلق به فردی است ساکن لندن، از مدتی پیش توانسته بود با کم‌توجهی مسئولان، مجوز ورود و گردش مهمانان نوروزی برای سوار شدن بر این کشتی را در آب‌های خروشان اروند بگیرد. مسئولان این کشتی چند روزی بعد از آغاز به کار آن، گروه موسیقی را نیز وارد عرشه کشتی کردند و حضور این گروه موسیقی، اجرای برنامه رقص زن و مرد بر روی عرشه کشتی را در پی داشت. در حالی که آبادان در روزهای نوروز شاهد حضور کاروان‌های راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی بود. مسئولان امر با چشم‌پوشی از این مسئله، به این اتفاقات واکنشی نشان ندادند ولی با افزایش اعتراضات مردمی نسبت به هتک فرهنگ ارزشی مردم آبادان، بالاخره دستگاه‌های مرتبط وارد صحنه شدند و در مجلس ساز و آواز که دختران و پسران در عرشه کشتی مشغول رقص بودند، مسئولان این برنامه را بازداشت کردند.

تبیین انحرافی
صراط: روزنامه شهروند به مدیر مسئولی عبدالرضا داوری، از نزدیکان حلقه انحرافی، در ستون یادداشت خود در مطلبی با عنوان تفاوت اسلام با اسلامیسم به قلم جباری، به بیان مطالبی از جمله مفهوم اسلام‌گرایی و اومانیسم پرداخت. نویسنده در بخشی از این متن، به بیان مفهوم عمیق اسلام به‌عنوان یک ایدئولوژی پرداخته که مشابه آن، پیش از این در صحبت‌های اسفندیار رحیم‌مشائی، رهبر جریان انحرافی دیده شده بود. در این روزنامه آورده شده است: «دوران اسلام‌گرایی به‌مثابه یک ایدئولوژی به پایان رسیده و عصر ایمان مبتنی بر گفت‌وگو آغاز شده است، گفت‌وگویی توأم با خضوع و خشوع. گفت‌و‌گویی که در آن، نه به‌دنبال تحمیل عقیده خویش بر دیگری بلکه به‌دنبال کشف افق‌های ناشناخته در ساحت دیگری است» در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «اسلام‌گرایی با تأکید بر افتراق بین ادیان و نحل و ملل مختلف، راه را برای خشونت و تخاصم می‌گشاید.»
نویسنده اصرار دارد القا کند که ایدئولوژی مانع گفت‌وگو و اسلام‌گرایی مروج خشونت است. حال اینکه چنین ادعایی به‌هیچ‌وجه صحت عقلانی ندارد.

دستگیری بازیگر سینما در پارتی شبانه
 (ن.ش) از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون که برای تعطیلات نوروزی به مازندران سفر کرده بود به علت حضور در یک پارتی مختلط شبانه در ویلایی و در یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.
پرونده وی برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و حکم از سوی مراجع ذی صلاح صادر شد.گفتنی است در نوروز امسال مسئولین فرهنگی و امنیتی استانی نسبت به حرمت شکنی برخی مسافران نوروزی تذکرات لازم را داده و هشدار دادند که اجازه نخواهند داد مازندران تبدیل به حیاط خلوت برخی هنجار شکنان شود.

فیلتر‌شدن صفحه احمدی‌نژاد در ویکی پدیا
به‌گزارش آرمان، صفحه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در دانش‌نامه جهانی ویکی پدیا فیلتر شده است. صفحه محمود احمدی‌نژاد در ویکی‌پدیا حاوی اطلاعاتی است که از نظر کمیته تعیین مصادق حاوی مطالب غیرمجاز بوده و فیلتر شده است.عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به فارس گفته است: تنها مرجع قانونی در کشور که درخصوص فیلترینگ تصمیم‌گیری می‌کند، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و غیر از آن نیز مرجعی وجود ندارد.

ارتباط روحی با مردم، دلیل امامزاده بودن!
حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران به فارس گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری آمار امامزادگان استان تهران هستیم و در این باره می‌توان گفت که امامزادگانی در لیست آمار قرار می‌گیرند که میان آنان و مردم ارتباط روحی و معنوی وجود داشته باشد.وی متذکر شد:‌ در غیر این صورت این امامزادگان جزو آمار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران قرار نمی‌گیرند.

لبیک یا مشایی!
تبلیغات زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری تحت عناوینی از قبیل "حامیان..." آغاز شده است. عصر ایران، یکی از پوسترهای حامیان اسفندیار رحیم مشائی را که جمله "مظلوم‌تر از بهشتی - خدوم‌تر از رجائی، پیش به سوی خیبر، لبیک یا مشایی" همراه با تصویری از مشائی برروی آن نقش بسته است را در سایت خود به نمایش گذاشته و برای آن عنوان "لبیک یا مشایی" را انتخاب کرده است.

وقتی منافقین، کروبی و خاتمی و... داغدار می‌شوند!
در پی مرگ صدر حاج‌سیدجوادی، مریم رجوی (سرکرده منافقین)، مهدی کروبی و محمد خاتمی (از سران فتنه 88)، شیخ یوسف صانعی، محمدرضا عارف (معاون اول دولت اصلاحات)، فاطمه حقیقت‌جو، احمد سلامتیان، اسماعیل گرامی‌مقدم، علی مزروعی، علی‌اکبر موسوی خوئینی، حسن یوسفی اشکوری (از به‌اصطلاح نمایندگان ادوار مجلس که اکنون به دامان آمریکا و کشورهای غربی پناه برده‌اند) و همچنین جمعی از زندانیانی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند، در پیام‌هایی این واقعه را تسلیت گفتند! این در حالی است که بسیاری از مردم ایران، همراهی و همگامی این فرد را با دشمنان نظام و توطئه‌گران بین‌المللی علیه ملت ایران هیچگاه از یاد نخواهند برد. بسیاری از کسانی‌که هم‌اکنون داعیه دفاع از اصلاح‌طلبی و حقوق مردم را دارند، به جای آنکه در مواقعی که مصائب ملی در کشورمان رخ می‌دهد، تسلیت بگویند و خود را داغدار ملت بدانند، اکنون همراه با تروریست‌های شناخته‌شده، گروهک منافقین و سردمداران فتنه 88، تسلیت‌گوی فوت احمد صدرحاج‌سیدجوادی شده‌اند. احمد صدر حاج‌سیدجوادی، از برجسته‌ترین چهره‌های نهضت آزادی و جبهه ملی ایران و اولین وزیر کشور دولت بازرگان پس از انقلاب بود که بارها ضدیت خود با نظام و انقلاب را با گفتار و رفتارش نشان داده بود. وی چندی پیش در نامه‌ای به نهادهای به‌اصطلاح بین‌المللی و حقوق بشری، از وقایعی که پس از دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران رخ داد، به‌عنوان تقلب گسترده در آرای مردم نام برد و خواستار موضع‌گیری چهره‌های بین‌المللی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد!

آمادگی برای مزدوری بیشتر
سرکردگان گروهک تروریستی منافقین از طریق ارتباط با برخی سیاسیون آمریکایی حامی خود از قبیل جان بولتون، مک‌کین و مایکل موکیسی از دولت آمریکا درخواست کرده‌اند که حمایت‌های مالی خود و متحدانش در منطقه را برای ناامن‌سازی عراق در اختیار این گروهک تروریستی قرار دهند! عوامل این گروهک تروریستی ادعا کرده‌اند که به‌واسطه سال‌ها حضور در عراق و آشنایی با این کشور، امکان به‌کارگیری گروه‌‌ها و جریان‌های تندرو و تروریستی را دارند و می‌توانند با استفاده از بمب‌گذاری، اجرای عملیات‌های انتحاری و راه‌اندازی درگیری‌های قومی و قبیله‌ای، فضای این کشور را مشابه آنچه در حال حاضر در سوریه انجام می‌گیرد، ناآرام سازند.

آغاز سفرهای خارجی مشایی
شنیده شد که اسفندیار رحیم‌مشایی که ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد و در این روزها، کاندیداتوری او از سوی دولت در انتخابات قطعی به‌نظر می‌آید، با وجود لغو سفر خود به سه کشور اروپایی، قصد دارد امروز به سه کشورآسیایی سفر کند. از هند، اندونزی و سریلانکا به عنوان مقصد مشایی نام برده شده و یک هیات سیاسی و رسانه‌ای کاندیدای دولت را در این سفرهای خارجی همراهی می‌کند. به‌دلیل برنامه‌های فشرده‌ای که برای مشایی در ماه‌های منتهی به انتخابات در نظر گرفته شده، مدیرکل پیشین تشریفات ریاست‌جمهوری برای برنامه‌ریزی سفرها و برنامه‌های انتخاباتی وی با مشایی همکاری دارد. مشایی قصد داشت تا تور خارجی خود را با سفر به سه کشور اروپایی و دیدار با مقام‌های اروپایی و ایرانیان مقیم اروپا آغاز کند اما برخی توصیه‌ها به وی و مشکلات برنامه‌ریزی این سفرها، سبب شد تا تور اروپایی مشایی لغو شود.

تحلیل درباره کاندیداتوری هاشمی
حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخی اخبار ضد و نقیض درباره کاندیداتوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، گفت: آنچه تاکنون درباره آقای هاشمی قطعی به نظر می‌رسد عدم کاندیداتوری ایشان در انتخابات است.
وی با بیان اینکه «هاشمی رفسنجانی حال و انگیزه ریاست‌جمهوری را ندارد»، افزود: ریاست‌جمهوری افراد پرتحرک و جوان را می‌طلبد نه افراد مسن.ابراهیمی تاکید کرد: جریان فتنه و اصلاحات می‌خواهد مجددا هاشمی را قربانی مطامع خود کند و از وی به عنوان ابزار سیاسی استفاده کنند اما انتظار این است که آقای هاشمی چنین اجازه‌ای به اصلاح‌طلبان ندهند.

تغییر شعار انتخاباتی محسن رضایی
عصرخبر: محسن رضایی تصمیم گرفته که «سلام بر زندگی» به‌ عنوان شعار اصلی ستاد انتخاباتی‌اش تعیین گردد.

ناکام ماندن انفجار قطار زاهدان- کویته
فارس:قطار باربری ایران که با عبور از مرز در حال حرکت به سمت شهر «کویته» مرکز ایالت «بلوچستان» پاکستان بود از سوی شبه نظامیان با بمب مورد حمله قرار گرفت که این حمله ناکام ماند.

کشور، معطل مرتضوی!
فرارو: منوچهرمتکی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی اوقات ما امور اساسی را فدای مسایل خرد می‌کنیم، مثلاً چند ماه مسایل مهم مملکتی کشور را معطل انتصاب و یا عزل آقای مرتضوی می‌کنیم.

شکایت 20 نماینده به کمیسیون اصل 90
شنیده شد که رئیس کمیسیون اصل 90 با تایید خبر شکایت 20 نفر از نمایندگان مجلس از بنیاد شهید، علت این شکایت را مطالبات معوق ایثارگران و تخلفات مالی عنوان کرد. ایسنا نوشت: علی پورمختار گفت: نمایندگان شکایت‌کننده به کمیسیون اصل 90 معتقدند بنیاد شهید در ایفای حقوق خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بازنشستگان این بنیاد تعلل کرده و مطالبات آنان را پرداخت نمی‌کند. نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ، کم‌‌توجهی مدیران بنیاد شهید به دوره درمان ایثارگران و خانواده‌های آنان را از دیگر محورهای شکایت 20 نماینده مجلس برشمرد. وی مسائل مالی بنیاد شهید را از دیگر محورهای شکایت نمایندگان عنوان کرد و افزود: تخلفات مالی و وضعیت بانک دی از دیگر مواردی است که نمایندگان شاکی خواهان رسیدگی به آنها هستند.

اشراقی: من چنین مطلبی ننوشتم
مهر: نعیمه اشراقی، فعال سیاسی اصلاح طلب که مطلبی به نقل از وی درباره تشکیل ستادهای انتخاباتی سید محمد خاتمی در سایت‌های خبری منتشر شد، گفت: چنین مطلبی را در صفحه شخصی فیسبوکم ننوشته‌ام.

حضور حاجی‌بابایی قطعی است
ایسنا: داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور گفت:‌ حضور حاجی بابایی در انتخابات قطعی است.

میزان خسارت حملات به صهیونیستها
قدس آنلاین: گروه هکرهای ناشناس (Anonymous) در یک رشته حملات سایبری یکپارچه، بیش از 3 میلیارد دلار خسارت به رژیم صهیونیستی وارد کردند.

کویت اجازه فرود به هواپیمایی ایرانی نداد
شنیده شد که مدیریت هواپیمایی کویت، یک فروند هواپیمای ایرانی را مجبور کرد با تمامی مسافرانش به ایران بازگردد. آفتاب نوشت؛ مدیریت هواپیمایی کویت همچنین به هیچ‌یک از مسافران این هواپیمای ایرانی اجازه نداد پیاده شوند. دلیل این اقدام، فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین‌المللی کویت بدون اطلاع دادن به فرودگاه و کسب اجازه براساس چارچوب‌ها و قوانین اعلام شده است.
یک مقام آگاه در فرودگاه کویت در اینباره به روزنامه کویتی السیاسه گفت: این هواپیما از اصفهان پرواز خود را آغاز کرده بود ساعت هفت صبح روز شنبه وارد فرودگاه کویت شد و فرود آمد اما به مسافران آن اجازه پیاده شدن داده نشد چراکه قبلا ویزای کویت را دریافت نکرده بودند. این هواپیما سپس مجبور شد با ترک کویت، به ایران بازگردد.

ممنوع‌التصویر بودن مهران مدیری لغو شد
شنیده شد که ممنوع بودن حضور نام کارگردان طنز مشهور ایرانی در تیزرهای یک انیمیشن حذف شد. آفتاب نوشت؛ ابوالحسنی درباره بازگشت نام مهران مدیری به تیزرها گفت: نسخه جدید آگهی‌ها با اضافه شدن نام و تصویر مهران مدیری درحال آماده شدن است که دیروز 19 فروردین‌ماه تحویل بخش بازرگانی صداوسیما شد. وی افزود: در تیزرهای جدید آگهی‌ ترحیم مهران مدیری در سال 1500 برای پخش اضافه خواهد شد. این تهیه‌کننده طی روزهای گذشته در گفت‌وگویی با ایسنا از ممنوع بودن اعلام نام و پخش تصویر مهران مدیری در تیزرهای فیلم سینمایی «تهران 1500» از تلویزیون خبر داده بود

تشکر وزارت بهداشت از کلاه قرمزی
شنیده شد که وزارت بهداشت از برنامه کودک پرطرفدار سیما تشکر کرد. محمدحسین تقدیسی در نامه‌ای از شبکه دو و عوامل برنامه‌ساز برنامه نوروزی «کلاه قرمزی 92» برای دارا بودن مفاهیم بهداشتی سپاسگزاری کرد.
ایسنا نوشت؛ مشاور معاون بهداشت و سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اشاره به ظرافت هنرمندانه پیام‌های بهداشتی این برنامه نوروزی گفت: از دست‌اندرکاران مجموعه تلویزیونی کلاه قرمزی 92 که با هنرمندی پیام‌های سلامتی مانند مسواک زدن، خوردن میوه و سبزی، داشتن تحرک بدنی و موارد دیگر را به مخاطبان خود انتقال دادند، قدردانی می‌کنم. وی در این نامه بر اهمیت سلامت کودکان و نوجوانان تاکید کرده و علاقه این دفتر را برای همکاری با دست‌اندرکاران برنامه کلاه قرمزی برای تولید برنامه‌های تلویزیونی جدید با محتواهای سلامت محور اعلام کرده است.

میانبری برای افزایش طول عمر
نتایج مطالعه روی 7000 هزار داوطلب نشان می‌دهد افرادی که در زندگی خود احساس مسئولیت قوی دارند بیش از 70 درصد کمتر از سایرین دچار سکته می‌شوند. متخصصان در این مطالعه عوامل تشدید کننده دیگری نظیر فشارخون و مصرف الکل را نیز در نظر گرفتند و معتقدند این عوامل روی سیستم ایمنی بدن تاثیر مخرب دارند. «اریک کیم»، روانشناس بالینی و سرپرست اصلی این مطالعه در دانشگاه میشیگان می‌گوید: دنبال کردن یک هدف مشخص در زندگی نه تنها کیفیت زندگی را بالا می‌برد بلکه سلامت جسمانی را ارتقا داده و موجب طول عمر می‌شود. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که هرچه حس مسوولیت پذیری در افراد بالاتر باشد، خطر ابتلای آنها به سکته کاهش می‌یابد. مطالعه دیگری نیز نشان داده است که تفکر مثبت سطح هورمون کورتیزول را که هورمون اصلی استرس و یکی از دلایل مهم سکته است، کاهش می‌دهد.

بازیگری که عاشق گل و گربه است
پریوش نظریه بازیگر شناخته شده سینما که البته در سال‌های اخیر بسیار کم کار بوده از فعالترین افراد شناخته شده در حیطه فضای مجازی است و جالب است که برخلاف اکثریت چهره‌های شناخته شده حضور او در این حیطه به فعالیت‌های هنری‌اش محدود نمی‌شود و در واقع بخش بسیار کمی از فعالیت او در اینترنت مرتبط با دنیای هنر است. این بازیگر حضورش در اینترنت را به مجالی برای انعکاس هرکسی یا با نوشته جالبی که دیده بدل کرده است وگاه می‌توان مطالب اجتماعی و معلومات عمومی هم در صفحه او یافت اما جدا از این، حین گشت و گذار در صفحه شخصی پریوش نظریه می‌توانید ببینید که او چقدر به گل و گیاه علاقه دارد و ردپای گل و گیاه‌های مختلف در خانه‌اش را پیدا کنید جدا از گل و گیاه یکی دیگر از وابستگی‌های پریوش نظریه گربه زیبایش است که عکس‌هایش را در حالت‌های مختلف می‌توانید در صفحه او ببینید دکوراسیون داخلی هم از دغدغه های این خانم بازیگر است که هر ازگاهی در عکس یا مطلبی نمود می‌یابد.

سامانه پیامکی باهنر و حجت‌الاسلام ابوترابی
شنیده شد که سامانه پیامکی ارتباط مردمی باهنر و حجت‌الاسلام ابوترابی از نامزدهای ثبت‌نام برای کاندیداتوری انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شد. بر پایه این خبر، حامیان حجت‌الاسلام ابوترابی با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 10000018 و حامیان محمدرضا باهنر با ارسال پیامک به 300073814 می‌توانند با این دو نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ارتباط مستقیم داشته باشند. باهنر و ابوترابی از اعضای ائتلاف 5گانه هستند که به گفته خودشان قرار است درنهایت 4 نامزد از بین متکی، باهنر، آل‌اسحاق، پورمحمدی و ابوترابی به نفع نامزد نهایی این ائتلاف انصراف بدهند.

سایت پویش مردمی دعوت از غلامحسین الهام
شنیده شد که سایت پویش مردمی دعوت از الهام به آدرس راه‌اندازی شد. این سایت که توسط جمعی از جوانان دوستدار دکتر الهام راه‌اندازی شده از علاقه‌مندان به کاندیداتوری سخنگوی دولت برای امضای الکترونیکی دعوت به‌عمل آورده است. در این سایت خطاب به الهام آمده است: نیک می‌دانیم که هیچ تمایلی به کاندیداتوری در انتخابات آتی را ندارید، اما عدم حضور شما منجر به شکاف و ازهم‌گسستگی در بین نیروهای مومن و عدالتخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده می‌باشد و بسیاری را آزرده‌خاطر می‌کند. تخریب‌هایی که علیه جنابعالی روز‌به‌روز بیشتر می‌شود، حاکی از ترس این جریانات منحرف از عدالتخواهی از حضور شما در انتخابات آتی می‌باشد.

اهدای گل به حافظ منافع مصر در ایران
شنیده شد که در واکنش به حمله سلفی‌ها به منزل حافظ منافع ایران در قاهره مراسم اهدای گل به حافظ منافع مصر امروز در تهران برگزار می‌شود. نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و مردمی اعلام کردند امروز در مراسمی پس از اقامه نماز وحدت ظهر و عصر در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران، دسته گلی را به نشانه اتحاد بین ملت‌های ایران و مصر و وحدت مذاهب اسلامی به این دفتر اهدا خواهند کرد. اتحادیه بین‌المللی امت واحده در بیانیه مشترکی با جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان اعلام کرد این تجمع ساعت 13 با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و در واکنش به حمله تعداد معدودی از سلفی‌های مصر و سوری‌های آواره مخالف نظام اسد به منزل حافظ منافع ایران در قاهره صورت می‌گیرد.

رانت2500 میلیاردی با بازی تعرفه ای در نیم روز
کاهش نیم روزه تعرفه واردات خودرو فرصتی فراهم آورد تا در هفته های پایانی سال 91، هزار دستگاه خودروی بالای 2500 سی.سی با تعرفه 45 درصدی از گمرک ترخیص شود و زمینه رانتی چند صد میلیارد تومانی را برای افرادی خاص فراهم آورد. به گزارش ایران نیوز24، دولت در سال گذشته مصوبه‌ای داشت که براساس آن قرار شد تعرفه واردات خودرو از سال 91، 45 درصد و هر سال پنج درصد کاهش یابد؛ طبق همین مصوبه تعرفه واردات خودرو در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته به 45 درصد کاهش یافت اما ساعاتی پس از آنکه هزار دستگاه خودرو بالای 2500 سی.سی با این شرایط از گمرک ترخیص شد، اعلام کردند که این کاهش تعرفه مشمول خودروهای با حجم موتور بالا نمی شود و تعرفه واردات آنها همچنان 90 درصد است؛ همین اتفاق ساده و نیم روزه باعث شد تا هزار دستگاه خودرو که بیشتر پورشه، بنز و بی.ام.و بودند با تعرفه 45 درصدی ترخیص شوند و البته شرایطی مهیا شود تا با قیمت های بالاتر از آنچه که باید در بازار به فروش برسند.اگر قیمت این خودروهای مدل بالا را به طور میانگین حدود 500 میلیون تومان در نظر بگیریم، افزایش قیمت تعرفه ای آنها با تعرفه 45 درصد 225 میلیون تومان خواهد شد. این در حالی است که این افزایش قیمت با در نظر گرفتن تعرفه ای 90 درصدی حدود 450 میلیون تومان است. این بدان معناست که واردکنندگان این هزار دستگاه خودرو تخفیف یا به عبارتی بهتر رانتی حدود 250 میلیون تومانی برای هر خودرو دریافت کرده اند؛ یک حساب سرانگشتی گویای این حقیقت است که در پس این اتفاق نیم روزه رانتی 2500 میلیارد ریالی از طریق ترخیص این هزار خودرو خلق شده است.به گزارش الف،نکته حائز اهمیت دیگر در این بازی تعرفه ای، امکان قیمت گذاری خودروهای وارد شده با تعرفه 40 درصد براساس تعرفه 90 درصد در بازار است.

درخواست اپوزیسیون کانادا برای برقراری رابطه با ایران
موضوع برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با ایران در دستور کار حزب «دموکراتیک نوین» کانادا قرار گرفته است. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه «سان» کانادا، حزب دموکراتیک نوین کانادا (NDP) در ایالت کبک و نیز انجمن اونتاریو با ارائه 2 قطعنامه خواستار برقراری مجدد رابطه دیپلماتیک و از‌سرگیری گفت‌وگوهای دولت کانادا با ایران بر سر حقوق بشر و برنامه هسته‌ای شده‌اند. در این قطعنامه‌ها از حزب دموکراتیک نوین خواسته شده تا برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک کانادا با ایران با دولت اوتاوا لابی کند. در قطعنامه مطرح شده از آمریکا و اسرائیل به عنوان منبع اصلی تهدید در منطقه خاورمیانه نام برده شده است.

بخشنامه جدید درباره صادرات و واردات سوخت هسته ای
بر اساس نامه چندی پیش سازمان انرژی اتمی به دستگاه های مرتبط با امر صادرات و واردات کالا، مقرر شده کلیه مجوزهای موردنیاز برای ترخیص، صادرات و واردات مواد هسته ای، سوخت هسته ای تازه و مصرف شده و نمونه های آزمایشگاهی حاوی مواد هسته ای در تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور، تنها با امضای مدیرکل دفتر امور پادمان هسته ای این سازمان و با مهر برجسته معتبر محسوب شود.

کمک عجیب دولت به ۱۵۰خانواده در معرض خطر
بر اساس پیشنهاد یک مسئول ارشد دولتی و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری موظف شده مبلغ ۳۰۰میلیون تومان به وزارت کشور اختصاص دهد تا به عنوان کمک بلاعوض دولت به ۱۵۰خانواده ساکن شهر رویدر استان هرمزگان به هر خانوار ۲میلیون تومان پرداخت شود. در ابلاغیه رحیمی، علت این موضوع این گونه عنوان شده که این خانواده ها در معرض خطر ریزش کوه و سقوط صخره های سنگی قرار دارند.

یک شغل رویایی برای تنبل‎ها
یک هتل در مرکز شهر هلسینکی پایتخت فنلاند یک شغل رویایی را به متقضیان پیشنهاد کرده است: امتحان کردن راحتی تمام اتاق‎ها در قبال دریافت دستمزدی مناسب. جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیکو در ادامه نوشت: این هتل فنلاندی شغلی رویایی را پیشنهاد داده است : امتحان کردن تمام اتاق‎های هتل و تایید راحتی آنها. مالک این هتل در جستجوی یافتن یک فرد خواب آلود حرفه‎‎ای برای کاری به مدت 35 شبانه روز توانست متقاضیان بسیاری را از سراسر جهان جلب کند.
در واقع، تاکنون بیش از 800 نفر رزومه خود را برای دستیابی به این شغل رویایی برای مالک هتل فرستاده‎اند.

بدهی 3هزارمیلیارد تومانی یارانه دولت به مردم
سایت پارسینه نوشت:روزی که اولین یارانه به حساب ایرانیان واریز شد به ازای هر نفر برای دوماه پول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.در ابتدای هدفمندی یارانه ها این پول قبل از پایان ماه به حساب خانوارها واریز می شد و بعد از 3 ماه پرداخت این مبلغ با تاخیر 5 تا 7 روزه پرداخت شد.تاخیر ها همچنان ادامه داشت و پرداخت های بعدی از 8 تا 12 روز تاخیر هم گذشتند به طوریکه عملا بعد از 6 ماه پرداخت یارانه نقدی پرداخت های هر ماه به نیمه دوم ماه بعد موکول شد و به همین ترتیب با عقب انداختن مداوم روزها یارانه ها با تاخیر 25 روزه به حساب ها واریز شد تا به این ترتیب در سال 90 به جای 12 مرحله پرداخت ، تنها 11 مرحله پرداخت صورت بگیرد و عملا یک ماه پول یارانه که معادل 3 هزار میلیارد تومان می شود ناپدید شود!بااین تفاسیر هنوز معلوم نیست دولتی که هنوز یک ماه یارانه به مردم بدهکار است، چگونه وعده افزایش یارانه نقدی به مردم را می دهد و اصلا این 3 هزار میلیارد تومان حق مردم در جیب چه کسانی است؟

افزایش محبوبیت پرس‌تی‌وی نزد مخاطبان جهانی
با وجود اقدامات غرب و آمریکا علیه شبکه‌های ماهواره‌ای ایران و قطع پخش شبکه‌هایی نظیر پرس‌تی‌وی از ماهواره، تعداد علاقه‌مندان به این شبکه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضاهای سایبری رو به افزایش است. گزارش عملکرد یک ماهه صفحه فیس‌بوک شبکه پرس‌تی‌وی گواه این مدعاست. بنابر این گزارش، از تاریخ 21 بهمن تا 20 اسفند تعداد علاقه‌مندان این شبکه در صفحه فیس‌بوک 29 هزار و 400 نفر بیشتر شده و به بیش از 272 هزار نفر رسیده است.
در این مدت تعداد دفعات مشاهده اخبار به طور متوسط برای هر خبر به بیش از 57 هزار بار رسیده و تعداد بازخوردها 133 هزار و 644 مورد گزارش شده است. تعداد علاقه‌مندی روی اخبار 76 هزار و 895، تعداد نظرات روی اخبار 28 هزار و 374 و تعداد به اشتراک‌گذاری اخبار در این مدت 28هزار و 375 عدد ثبت شده است. علاقه‌مندان به تفکیک زبان به‌ترتیب انگلیسی آمریکایی با 66 درصد، انگلیسی بریتانیایی با 13درصد و اندونزیایی با 7 درصد بیشترین علاقه‌مندی را داشته‌اند. در این گزارش مردان 18 تا 24 ساله و زنان 25 تا 34 ساله بیشترین سهم بازدید را به ثبت رسانده‌اند. بر اساس بازخوردهایی که این صفحه پرس‌تی‌وی در اینترنت داشته کشورهای آسیایی و آفریقایی بیشترین مخاطبان پرس‌تی‌وی را تشکیل می‌دهند.

تاجیک تکلیف خاتمی را مشخص کرد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست ‌جمهوری در دولت اصلاحات حضور محمد خاتمی در یازدهمین دوره انتخابات را منتفی دانست. محمدرضا تاجیک ضمن رد خبر برخی رسانه‌ها درباره کاندیداتوری خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفت: تا این لحظه حضور آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری منتفی است و ایشان در انتخابات نامزد نخواهد شد. وی در ادامه با اشاره به فضای سیاسی جامعه برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: تحلیل جدی آقای خاتمی عدم‌حضور در انتخابات است اما من هم‌اکنون از تغییر برنامه‌های وی مطلع نیستم.

فعالیت‌های آمریکا و اسرائیل در نزدیکی مرزهای ایران
رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا در آذربایجان یک پایگاه نظارت الکترونیکی برای پیگیری حوادث داخل ایران مستقر کردند. به گزارش سایت صدای روسیه(RUVR)، رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا در آذربایجان یک پایگاه نظارت الکترونیکی برای پیگیری حوادث داخل ایران مستقر کردند. با توجه به برخی گزارش‌ها، صهیونیست‌ها در صورت حمله نظامی به ایران از سرزمین گرجستان و آذربایجان استفاده خواهد کرد. به گزارش یک رادیوی آمریکایی، ایالات متحده آمریکا به دنبال جلب این کشورها به رزمایش‌های خود است.
وزیر دفاع آمریکا بعد از رزمایش نظامی منظم سالانه گرجستانی و آمریکایی گفت در سال 2014 به احتمال زیاد‌ ترکیه و آذربایجان به این رزمایش‌ها بپیوندند. تفلیس با این کشورها همکاری‌های نظامی «ویژه» دارد. در حال حاضر در آذربایجان تمرکز نیروهای آمریکایی و صهیونیستی مشاهده می‌شود اما نه واشنگتن و نه تل‌آویو هرگز اعتراف نخواهند کرد که نیروهای آنها در نزدیکی مرز ایران متمرکز شده‌اند.

اخبار کوتاه
*ماهواره «گلوب‌کست» اعلام کرد بر اساس نامه دریافت کرده از سوی شرکت مخابرات فرانسه، از امروز قصد دارد پخش شبکه ایرانی اسپانیولی‌زبان «هیسپان‌تی‌وی» و شبکه‌های صداوسیما را از ماهواره SES متوقف کند. همین اقدامات غربی‌های مدعی آزادی جریان اطلاعات، سبب شده تا ساخت نخستین ماهواره مخابراتی ایران «ایران‌ست» برای پوشش پنج شبکه صدا و سیما از امسال آغاز شود و ظاهراً این ماهواره در مدار 36 هزار کیلومتری زمین قرار می‌گیرد.
* با وجود اظهارات گاه و بیگاه رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، علیه رژیم صهیونیستی به دلیل حمله این رژیم به کشتی «مرمره» و کشتن 9 فعال ترک، خبرها حاکی است که پسرش با تل‌آویو در مذاکره است و قراردادهای متعددی را با این رژیم امضا کرده‌ است که حتی در دوره بحرانی شدن روابط آنکارا و تل‌آویو، این قراردادها به قوت خود باقی مانده‌اند.
* احمدی‌نژاد در بازدید سرزده از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که با همراهی مشائی صورت ‌گرفت، با محمدشریف ملک‌زاده برخورد شدیدی کرد. رئیس‌جمهور در این بازدید به ملک‌زاده دستور داد از مشائی برای ایراد سخنرانی دعوت شود ولی ملک‌زاده به بهانه صرفه‌جویی در وقت اعلام کرد به مدت پنج دقیقه از فرمایشات مهندس مشائی بهره‌مند می‌شویم که احمدی‌نژاد وی را مورد بازخواست قرار داد و گفت «بگذارید هر چقدر دوست دارد، صحبت کند، چرا برای ایشان وقت تعیین می‌کنید؟!»
*«احمدعلی مسعود انصاری» نزدیک‌ترین فرد به شاه و خاندان پهلوی به‌تازگی درباره میزان ثروت به یغما رفته کشور به‌ هنگام فرار شاه، فاش کرد: «ثروت شاه چهار قسمت بود. اولین بخش همان 62 میلیون دلاری بود که همه دیدند و همه جا هم اعلام شد. بخش دوم، جواهرات سلطنتی بود که چهار صندوق بزرگ را خانم دیبا و آقای شهبازی در صندوق بانک‌های سوئیس گذاشتند. ثروت بعدی آن‌ها، املاک خارج از کشور بود که در تمام نقاط دنیا و البته بیشتر در اسپانیاست که فقط یکی از املاک اسپانیا بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارد. قسمت چهارم که میلیارد دلاری است، به پادشاه بعدی ایران از خاندان پهلوی می‌رسد و اگر سلطنت منتفی شد، این پول باید با نظر افرادی که در وصیت‌نامه ذکر شده است، تقسیم شود!»
*«حسن میرزاخان» از جانبازان فتنه سال ۸۸، عصر دیروز در بیمارستان طالقانی به یاران شهیدش پیوست.
«حسن میرزاخان» از جانبازان ۷۰ درصد بود که بر اثر اصابت گلوله فتنه‌گران به کمرش در دوران فتنه سال ۸۸ به مقام جانبازی نائل آمده بود. وی که ۲۶سال سن داشت، عصر دیروز بر اثر وخیم شدن حالش در بیمارستان طالقانی بدرود حیات گفت و به خیل شهدا پیوست.
* منابع تأییدشده گفتند: مسئولان سعودی مبلغ معروف «شیخ حسن موسی الصفار» را در شهر ریاض پایتخت عربستان بازداشت کردند. شیخ صفار درپی احضاریه امنیتی مستقیم اداره آگاهی سیاسی وزارت کشور در ۲۸ ماه مارس شهر قطیف در شرق عربستان را به مقصد شهر ریاض ترک کرد و از آن زمان در بازداشت به‌سر می‌برد و بازگشت وی به خانه‌اش را ممنوع کرده‌اند. بر پایه این گزارش، مسئولان سعودی به‌تازگی با طرح ادعای متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی، شماری از فعالان شیعه در عربستان را بازداشت کرده‌اند.
* اندیشکده آمریکایی «امریکن اینترپرایز» در گزارشی ضمن اعتراف به موفقیت ایران در ساخت و بهره‌برداری از هواپیماهای بدون سرنشین، از کاربرد پهپادهای انتحاری به‌عنوان فصل جدیدی در راهبرد نظامی نامتقارن ایران نام برد. این اندیشکده در ادامه نوشت: اگر استفاده ایران از پهپادهای انتحاری جدی باشد و اگر ایرانی‌ها به این فناوری تسلط یابند، استراتژیست‌های ایران ممکن است فصل جدیدی را در راهبرد نظامی نامتقارن خود گشوده باشند.
* «نعیمه اشراقی» با اعلام حمایت از کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی، زمان آغاز به کار ستاد‌های وی را از هجدهم فروردین ۹۲ اعلام کرد. وی در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک عنوان کرده است: این ستاد که تحت عنوان «آفتاب صبح امید» از چندی پیش در قالب بنرهای تبلیغاتی در فضای مجازی فعالیت غیر رسمی خود را آغاز کرده بود، از ۱۸ فروردین‌ماه با فعالیت رسمی در سطح استان‌های کشور و راه‌اندازی سایت اینترنتی و صفحه فیس‌بوک اعلام حضور می‌کند. به نوشته او «مجموعه این حرکت اجتماعی سیاسی با دو شعار محوری «امید» و «نجات» و رویکرد دعوت و حمایت از مواضع سیدمحمد خاتمی برای حضور فعال در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شده است.»
* در ادامه تحرکات اخیر انتخاباتی سیدمحمد خاتمی و ستاد انتخاباتی غیر علنی وی، تیم‌های ویژه‌ای در برخی شهرهای کشور به‌منظور جمع‌آوری امضا برای دعوت از وی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری فعال شده‌اند. ستاد زیرزمینی انتخاباتی خاتمی با هدف بزرگنمایی استقبال مردم از کاندیداتوری او، این کمپین‌ها را تشکیل داده است.کمپین‌های مذکور با شعار «یا خاتمی، یا هیچ‌کس» فعالیت خود را آغاز کرده است !از شهرهای تبریز، همدان و اصفهان به‌عنوان شهرهای اصلی تشکیل این کمپین‌ها نام برده می‌شود.
* روزنامه دولت، لیستی از اسامی کاندیداهای قطعی و احتمالی ریاست‌جمهوری را منتشر کرد که در آن، اسامی برخی چهره‌های دولتی نیز در صف ورود به عرصه رقابت به چشم می‌خورد. در این فهرست، نام محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور نیز برای نخستین‌بار در میان کاندیداهای ریاست‌جمهوری به نمایش گذاشته شده است. البته نکته قابل توجه دیگر گزارش «ایران»، ترتیب انتشار اسامی کاندیداهای احتمالی است که به‌نظر می‌رسد تلاش شده است بر اساس احتمال ورود به عرصه انتخابات و یا اهمیت چهره سیاسی چیده شود؛ در صدر این اسامی، نام اکبر هاشمی رفسنجانی و پس از آن، به‌ترتیب اسفندیار رحیم‌مشائی و سیدمحمد خاتمی به چشم می‌خورد.

https://shoma-weekly.ir/O53S19