گفته می‌شود که...

فوتبالیست‌ها هدف جدید تروریست‌ها/ سمت جدید سعید جلیلی در کابینه روحانی/شبکه های ماهواره ای و بازتولید آشوب‌های خیابانی در کشور /مشایی: در انتخابات ما را حذف کردند / فائزه هاشمی تعیین کننده وزیر ورزش کابینه روحانی/ استارت یک اقدام ضدفرهنگی در«فیس بوک»و...

آقای روحانی با رهبر ایران هماهنگ است

روزنامه واشنگتن‌تایمز به‌تازگی با استناد به‌سوابق کاری حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی نوشت: او شخصیتی تابع و همراه رهبر عالی ایران است و پیروزی وی، تغییری در مسیر برنامه هسته‌ای این کشور ایجاد نخواهد کرد. «ایلان برمن» نویسنده واشنگتن‌تایمز، با ادعای اینکه انتخابات ایران از اساس ناسالم بود(!)، نوشت: «شورای نگهبان نامزدها را احراز صلاحیت کرد که همه به‌لحاظ ایدئولوژی در جرگه نزدیکان رژیم انقلابی ایران قرار دارند. رئیس‌جمهور منتخب نیز از بقیه مستثنی نیست.» وی افزود: «زمانی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در تبعید بود، روحانی برایش فعالیت می‌کرد و سرانجام اواخر دهه ۷۰ میلادی در فرانسه به وی پیوست. روحانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌صورت مداوم در پست‌های مهم دولتی منصوب شد که آخرین آن‌ها، دبیری شورای‌عالی امنیت ملی بوده است. حضور دیرینه او گواه این است که اصول رژیم را قبول دارد و با آیت‌الله علی‌ خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، هماهنگ است.» به عبارت دیگر، روحانی با وجودلفاظی‌هایش در زمینه‌ نیاز به «تعامل سازنده» با غرب، نمونه تمام و کمال یک شخصیت همراه با رهبری است.واشنگتن تایمز در پایان نوشت: در عوض، پیروزی روحانی ۶۴ ساله که مورد تأیید رهبر عالی ایران است، به‌نوعی، تأیید طنین‌انداز نظام کنونی حاکمیت در جمهوری اسلامی است.

دوعضو شورای شهر. دوتن از وزرای کابینه روحانی

شنیده شده که مهدی حجت و احمد مسجد جامعی 2 عضو اصلاح طلب شورای چهارم شهر تهران با تشکیل دولت حسن روحانی به دولت رفته و از شورای شهر تهران انصراف خواهند داد.با رفتن این  2 اصلاح طلب از شورای شهر ۲ نفر بعدی که آنها نیز اصلاح طلب هستند وارد شورای شهر تهران خواهند شد.

فوتبالیست‌ها هدف جدید تروریست‌ها
در دور جدید حملات تروریستی عراق که این بار فوتبالیست‌ها و هواداران فوتبال را هدف قرار داده، تاکنون 50 فوتبالیست و تماشاچی فوتبال در این کشور کشته شده‌اند. به گزارش الجزیره، روز یک‌شنبه چند بمب در ورزشگاه‌ها و اماکن مختلف تماشای فوتبال در بغداد و چند منطقه دیگر عراق منفجر شد که این امر به کشته شدن دست‌کم ده‌ها نفر انجامید. بنا به گفته منابع امنیتی عراق در بزرگ‌ترین این حمله‌ها بمبی در یک زمین ورزشی منفجر شد که این انفجار باعث کشته شدن 12 نفر که بیشتر آنها نوجوانان زیر 16 سال بودند، شد و 25 زخمی نیز بر جای گذاشت. با حمله روز یک‌شنبه شمار تماشاچیان و فوتبالیست‌هایی که در روزهای اخیر قربانیانی حملات تروریستی هدفمند شده‌اند به 50 نفر رسید. در روزهای اخیر بیش از 10 حمله تروریستی به ورزشگاه‌های عراق و نیز اماکن تجمع تماشاچیان فوتبال انجام شده که بر اساس گفته منابع پزشکی عراق این حملات بیش از 50 کشته بر جای گذاشته است. روز شنبه در یک قهوه‌خانه سنتی عراق مردم در حال تماشای فوتبال بین عراق و شیلی بودند که انفجار بمبی جان چهار نفر از آنها را گرفت و شماری نیز زخمی بر جای گذاشت.

سمت جدید سعید جلیلی در کابینه روحانی

بر اساس شنیده ها، تعیین سمت جدید سعید جلیلی نیز در دستور کار تیم حسن روحانی که مامور تشکیل کابینه شده اند، قرار گرفته است. در این خصوص محتمل ترین گزینه پیشنهادی به او، سفارت ایران در یکی از کشورهای آمریکای لاتین یا افریقایی است.گفته می شود در کنار نام چند کشور افریقایی، کشور ونزوئلا به عنوان جدی ترین مقصد جلیلی در نظر گرفته شده است.

استارت یک اقدام ضدفرهنگی در«فیس بوک»

اخیرا در فسیبوک فراخوانی برای جشن آب بازی دریکی از پارک های تهران  منتشر شده است. گفتنی است سال گذشته نیز اقداماتی مشابه انجام گرفت که در غفلت مسئولین شهرداری تهران و نیروی انتظامی باعث ایجاد فضایی زننده و ضدفرهنگی شد.

مشایی: در انتخابات ما را حذف کردند

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر سابق رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه اجلاس عدم تعهد که به دلیل عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان موفق به حضور در رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشد؛ اخیرا طی سخنانی برای اولین بار نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. مشایی در جلسه‌ای که هفته گذشته در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری برگزار شده در واکنش به شکست حامیان دولت در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ گفت: ما در انتخابات شکست نخوردیم بلکه ما را حذف کردند.
وی همچنین بر بازگشت بهار در دوره‌ای دیگر و ادامه دار بودن جریان بهار تاکید کرد. این سخنان مشایی در حالی صورت می‌گیرد که در انتخابات شورای شهر تهران لیست حامیان دولت با نام زنده باد بهار شکست خورده و هیچ یک از افراد منتسب به جریان انحرافی و دولت نتوانستند وارد بهشت شوند

 

شبکه های ماهواره ای و بازتولید آشوب‌های خیابانی در کشور

این روزها شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان ضد انقلاب و رسانه‌های مکتوبشان در فضای مجازی، در کنار طرح مسائل حقوق‌بشری و مسئله‌ هسته‌ای، بر روی دیگر موضوعات نیز تمرکز ویژه‌ای کرده‌اند و ظاهراً قصد دارند از این طریق به بازتولید آشوب‌های خیابانی در کشور بپردازند، در همین راستا، شبکه «دویچه وله» آلمانی به‌تازگی با پوشش گسترده مسائل محیط‌زیستی چون آلودگی هوا، خشک شدن دریاچه ارومیه، تخریب پارک زیست بوم نوشهر و...سعی دارند مردم را برای اقدامات اعتراضی در کف خیابان‌ها تهییج کنند!

تخریب دولت فعلی برای کسب جایگاه در دولت آینده

برخی افرادی که در مدیریت فرهنگی دولت‌های نهم و دهم دارای پست و مقام بودند، این روزها به منتقد جدی وضعیت فرهنگی در هشت سال گذشته تبدیل شده و ژستی مخالف وضع موجود گرفته‌اند! این در حالی است که این عده که اغلب در بخش مدیریت هنرهای نمایشی حضور داشتند، به‌دلیل عملکرد ضعیفی که از خود نشان دادند، از سمت‌هایشان برکنار شده بودند. گفتنی است طی روزهای پس از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، برخی از افرادی که پیش از این از حامیان اصلی عملکرد مدیران فرهنگی دولت کنونی بودند، ناگهان تغییر موضع دادند و به منتقدان سرسخت وضع موجود تبدیل شدند که هدف آن‌ها، کسب جایگاه در دولت آینده است.

آراء روحانی به چه معناست؟!

سایت جرس تحلیلی از انتخابات با عنوان" آراء روحانی به چه معناست " منتشر کرده است که در قسمتی از این یادداشت آمده است: "شرکت در انتخابات نشان داد که مردم صلاح و مصلحت خویش را بسیار بهتر از کسانی می دانند که در آن ور آبها ، از دور دستی به آتش داشته و با تحلیل هایی که فقط به درد پر کردن ساعت برنامه‌های خبری خود و همفکرانشان می رسد ، حکمهای تحریمی ساعتی ! صادر می کنند ، مردم تنها راه پیش رو برای تغییر با کمترین هزینه را انتخاب فردی معتدل به ریاست جمهوری دانسته و در این راه سنگ تمام گذاشتند ."

ماجرای کتک کاری آیدین آغداشلو وعباس کیارستمی
آیدین آغداشلو از 50سال رفاقت با کیارستمی «73ساله» می‌گوید و در پاسخ به سوالی در خصوص خاطره مشترک با عباس کیارستمی می گوید:خودم خاطره‌باز نیستم و گذشته را به‌عنوان یک بخش تاریخی نگاه می‌کنم؛ اما قطعا دوستی 50ساله پر از قصه‌های مختلفی است که خود او هم هرازگاه به یکی از آنان اشاره کرده است. یکی از بامزه‌ترین آن‌ها به دورانی مربوط است که در دبیرستان جم قلهک تحصیل می‌کردیم و اتفاقا خیلی هم، از یکدیگر خوشمان نمی‌آمد و کار و اختلافمان به جایی رسید که در زنگ تفریح داخل یک کلاس رفتیم و نیمکت‌ها را پشت در چیدیم تا کسی نیاید و همدیگر را کتک مفصلی زدیم، اما به‌هرحال دیروز تولد 73سالگی او بود. تولدش مبارک باشد. مطمئن هستم که او همچنان صاحب نیرو و دلبستگی فراوانی به هنر است. فارغ از این‌که شهرتش بیشتر یا کمتر بشود، کار دلخواه خود را ادامه خواهد داد و حتما سال‌های بسیاری را در پیش‌رو خواهد داشت تا بتواند با تجربه‌های مختلف هنری خودش را ارضا کند و باعث خوشحالی دوستدارانش و گسترش فرهنگ معاصر ایران شود.

ستادهای روحانی و راه اندازی تشکیلات جبهه اعتدال و عقلانیت

جمعی از اعضای ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت جبهه "اعتدال و عقلانیت" را به منظور وفاق تشکیلاتی خود راه اندازی کرده اند.اعضای این جبهه جدید سیاسی پیش از رمضان در دیدار با هاشمی رفسنجانی اعلام موجودیت می کنند.

خوابیدن پیرمرد جلوی ماشین فوتبالیست مشهور

در پایان تمرین امروز پرسپولیس اتفاق عجیبی افتاد که برای دقایقی خیابان ورزشگاه درفشی‌فر را با ترافیک مواجه کرد. در حالی که علی دایی با خودروی خود قصد داشت از درفشی‌فر خارج شود دو، سه هوادار قصد داشتند با او عکس بگیرند اما دایی گفت عجله دارد و نمی‌تواند از خودرویش پیاده شود. در همین حین فرد میانسالی جلوی ماشین دایی ایستاده بود و از سرمربی پرسپولیس خواهش می‌کرد که به او کمک کند.
این فرد که نمی‌گذاشت خودروی دایی حرکت کند به وسیله‌ی انتظامات ورزشگاه درفشی‌فر از جلوی خودرو به سمت دیگری برده شد اما در حالی که دایی قصد داشت حرکت کند بار دیگر مجبور شد متوقف شود. این بار پیرمردی که او هم از علی دایی درخواست کمک داشت وسط خیابان دراز کشید و گفت که از این‌جا بلند نمی‌شوم تا دایی به من کمک کند. باز هم انتظامات درفشی‌فر و این بار به سختی این فرد را از روی زمین بلند کردند تا خودروی علی دایی به مسیر خود ادامه دهد. دایی پس از این‌که از کنار این فرد رد می‌شد با عصبانیت به او گفت: چرا روی زمین می‌خوابی؟ با این کارتان باعث شدید که دیگر به شما کمک نکنم.
در ماه‌های اخیر حضور متکدیان در تمرین دو تیم استقلال و پرسپولیس به شدت افزایش یافته و این مساله مشکلاتی را برای بازیکنان و مربیان این دو تیم ایجاد کرده است. البته در اکثر مواقع اعضای این دو تیم به متکدیانی که واقعا وضعیت نابسامانی دارند،‌ کمک می‌کنند اما افزایش حضور این افراد باعث شده در حق کسانی که واقعا محتاجند، اجحاف شود.

سایت ضد شیعی: توهم اصلاح طلبان فرو می ریزد

سایت ضد شیعی و ضد ایرانی العربیه فارسی وابسته به دولت سعودی، با انتشار یادداشتی با عنوان «بالاخره توهمات نسبت به حسن روحانی هم فروخواهد ریخت » خاطر نشان کرد که وی مطلوب اصلاح طلبان نخواهد بود.

روایت زیباکلام از پایداری
صادق زیباکلام،استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگویی با خبرگزاری آریا، درباره چرخش جبهه پایداری به سمت حسن روحانی گفت: درکنار به اصول پایبند نبودن، می‌توان گفت ملاک و معیار برای پایداری‌ها قدرت است یعنی اگر قدرت در دست احمدی‌نژاد باشد چرخش این جبهه به سمت احمدی‌نژاد است .
اگر قدرت به سمت آیت‌الله مصباح باشد چرخش آنها به سمت ایشان است، اگر احساس کنند قدرت می‌خواهد به دست دکتر جلیلی بیفتد به سمت دکتر جلیلی چرخش نشان می‌دهند و حالا به سمت حسن روحانی که رئیس‌جمهور شده است گرایش نشان می‌دهند.بنده بعید نمی‌دانم اگر خاتمی هم رئیس‌جمهور می‌شد پایداری‌ها به سمت ایشان چرخش می‌کردند و ظرف 24ساعت یادشان می‌رفت که 4سال متوالی آقای خاتمی را به عنوان عامل اصلی فتنه محکوم می‌کردند.

تهدید روحانی توسط الله کرم

کسانی که تا دیروز به چوب عدم بصیرت دیگران را می نواختند فراموش کردند عتاب رهبری را درباره ممنوعیت اردوکشی خیابانی.ظاهرا بعضی ها قصد دارند تا از کسوت استادی خارج شده و دوباره در قامت یک نیروی «کف خیابانی» ظاهر شوند. حسین ا...کرم که در دوران احمدی نژاد به کسوت استادی در آمد این روزها ظاهرا قصد دارد تا دوباره به نقشش در دوران اصلاحات باز گردد. ا...کرم در گفت وگو با فارس صراحتا روحانی راتهدید می کند که درصورت اجرای سیاست های اقتصادی دولت اکبر هاشمی رفسنجانی باید در انتظار «تظاهرات مردمی» باشد.این عضو ارشد حزب الله پیش از این هم نشان داده که در سازمان دهی آنچه او «تظاهرات مردمی» می نامد تبحر خاصی دارد
مشاجره جنجالی در صدای آمریکا
مجری صدای آمریکا که در قبال توهین بیشرمانه کارشناسش به ملت ایران سکوت کرده بود در برنامه این هفته به کارشناس دیگرش به دلیل آن که به این توهین اعتراض می کرد، اجازه سخن گفتن نمی داد. صدای آمریکا برای تحریم انتخابات ریاست جمهوری برنامه های گسترده ای داشت؛ اما اینک از حضور گسترده مردم عصبانی است.
صدای آمریکا که برنامه ای به بهانه پیروزی رئیس جمهوری منتخب و رأی 18 میلیونی ایشان پخش می کرد فکرش را هم نمی کرد که توهین هفته قبل کارشناسش، این برنامه را به چالش بکشد و پشت پرده این شبکه را به رخ مخاطبان بکشد.
گفتنی است صدای آمریکا که ادعای "رسانه بی طرف" را مدام تکرار می کند از بودجه دولت آمریکا استفاده می کند و در برنامه های یک جانبه اش بارها به ملت و مسؤولان جمهوری اسلامی ایران توهین کرده است.
این شبکه مدعی آزادی بیان و رسانه، که جمهوری اسلامی را به سانسور و دیکتاتوری متهم می کند حتی به کارشناس خودش هم اجازه اظهار نظر نمی دهد، سخنانش را قطع می کند، اتهام می زند و تلاش می کند با پخش پشت صحنه برنامه و سخنان شوخی وجدی کارشناسش، وی را به چالش بکشد.
مشارکتی بالاتر از استانداردها
پرویز کاظمی اولین وزیری است که محمود احمدی‌نژاد از دولت خود کنار گذاشت. در گفت‌وگو با «عصر ایران»با بیان اینکه «مشارکت 72 درصدی ازاستاندارد‌های بین‌المللی بالاتر است» گفت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و رئیس‌جمهور منتخب هم به واسطه رای بالا، حتما در شرایط و فضای خوبی کار خود را شروع خواهد کرد و ادامه خواهد داد.
وی با توجه به اشاره به مباحث مطروحه پیرامون اصولگرا یا اصلاح‌طلب بودن رئیس‌جمهور منتخب و دولت آتی گفت: به نظر من مردم در این چند سال با تمام وجود هزینه‌های افراط را حس کردند و به اعتدال و تدبیر رای دادند و دنبال این هستند تا مشکلات موجود به پایین‌ترین حد ممکن برسد تا از این طریق آرامش و البته آسایش برای عموم فراهم شود.

ما با همه آشتی هستیم
محمدرضا رحیمی در همایش روز ملی صنعت و معدن خطاب به بخشی از صحبت‌های رئیس خانه صنعت و معدن ایران گفت: صحبت‌های ایشان طوری بود که گویی در کشور نزاع عمومی وجود دارد که باید آشتی کنیم و انگار با مردم جهان قهریم در حالی که ما با همه دنیا آشتی هستیم و روابط خوبی داریم.رحیمی ادامه داد: شاید وضعیت ظاهری باعث چنین تقاضایی از سوی رئیس خانه صنعت شده است اما در کشور نیاز به آشتی ملی نیست و ما در آشتی ملی هستیم که اگر نبود پیشرفتی حاصل نمی‌شد.

جنگ تبلیغاتی آمریکا علیه ایران؛
فارس: عاشق حسین طوری، مدیر رادیو پشتون گفت: در افغانستان تبلیغات گسترده‌ای علیه ایران صورت می‌گیرد و آمریکا در افغانستان با ایران در حال جنگ تبلیغاتی است.

ملک‌زاده تهدید کرد
به گزارش مهر،محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی در واکنش به مخالفان واگذاری مجوزهای صنایع دستی به بخش خصوصی در بدنه سازمان میراث فرهنگی گفت: هنرمند مسئول خودش است و اختیار دار است. بخش خصوصی یعنی هنرمند جدا از اتحادیه صنوف نیست. برخی در سازمان میراث فرهنگی مخالف واگذاری‌های امور به بخش خصوصی هستند. در این میان من دارم با تمام وجود از این طرح حمایت می‌کنم و همین جا اعلام می‌کنم بعضی از دوستان کارشناس که با این طرح مخالف هستند را بیرون بیندازیم چون این کار باید انجام شود.

اصلاح‌طلبان به دنبال کلیدهای قدرت؛
خبرآنلاین: حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان در صدد احراز کلیدهای قدرت در دولت آقای روحانی هستند؟ گفت: بله. بالاخره آنها دولت یازدهم را رها نخواهند کرد، چون در واقع فرصتی است که به نظر خودشان باید از آن استفاده کنند.

محکومیت عامل عرضه خارج از شبکه سوخت

تعزیرات حکومتی استان فارس، عامل عرضه خارج از شبکه سوخت را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد. ماموران انتظامی استان فارس در جریان یک مورد بازرسی، مقادیری سوخت عرضه شده خارج از شبکه، کشف و پس از انجام مراحل قانونی، پرونده را جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند. پس از بررسی پرونده در شعبه تعزیرات حکومتی استان، تخلف محرز تشخیص داده شد و عوامل تخلف به پرداخت جزای نقدی و ضبط فرآورده‌های نفتی مکشوفه محکوم شدند.

سفر آیت‌ا...‌هاشمی به مشهد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفری ۴ روزه به مشهد خواهد آمد. تسنیم نوشت؛ آیت‌ا...‌هاشمی‌ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از سه شنبه هفته جاری در سفری ۴ روزه به مشهد سفر می‌کند. وی در این سفر ضمن زیارت حرم مطهر رضوی با آیت‌ا... واعظ طبسی، تولیت آستان قدس‌رضوی و نماینده ولی‌فقیه در خراسان دیدار خواهد کرد. آیت‌ا...‌هاشمی‌ در این سفر همچنین با گروه‌های سیاسی و تشکل‌ها، طلاب و علمای حوزه علمیه دیدار می‌کند.

رایزنی با رضایی برای حضور در کابینه؛
مشرق: ابوالقاسم رئوفیان،سخنگوی جبهه ایستادگی گفت:برای حضور در کابینه دکتر روحانی با آقای محسن رضایی رایزنی هایی شده است .
تسویه حساب ضد انقلاب با یکدیگر

سرکرده کومله کمونیستی به‌تازگی به یکی از بیمارستان‌های شهر سلیمانیه کردستان عراق منتقل شد و گفته می‌شود در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

به گفته پزشکان معالج او، احتمال مرگ وی بسیار زیاد است. وی بر اثر مسمومیت غذایی راهی بیمارستان شده است. بنا بر این خبر ظاهراً در غذای سرکرده کومله سمی مهلک و کشنده ریخته شده و در همین ارتباط نیز تاکنون دو تن از آشپزهای عراقی که سال‌هاست برای این گروه آشپزی می‌کنند، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند. در حال حاضر کمیته امنیت احتمال می‌دهد که «عبدالله مهتدی» سرکرده یکی دیگر از شاخه‌های کومله، فرد یا افرادی را اجیر کرده تا سرکرده کومله کمونیستی «ابراهیم علیزاده» را از طریق مسمومیت از بین ببرند. مهتدی همواره قصد حذف سران دیگر شاخه‌های کومله را دارد که به این نام در حال فعالیت هستند. یکی از رقیبان اصلی وی علیزاده است که در اردوگاه «زرگویز» مقر استقرار کومله کمونیستی مورد سوء‌قصد قرار گرفته است.
150
هزار میلیارد بدهی!؛
مهر: آیت‌ا... محمد جواد فاضل لنکرانی گفت: ما باید برای آقای روحانی و همکارانشان دعا کنیم. کشوری که 150 هزار میلیارد بدهکار است، رفع مشکلات آن بسیار دشوار خواهد بود.

حدود 30 پرونده اختلاس در تبریز

دادستان تبریز گفت: حدود ۳۰ پرونده اختلاس در دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است. ایسنا نوشت؛ موسی خلیل‌اللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۵۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و ۱۲ کیلومتر از حریم رودخانه‌های مهرانه‌رود، آجی چای و قوری دره‌سی در استان در سال گذشته آزادسازی شد، افزود: در حریم برخی از جاده‌ها و رودخانه‌ها، باغ، ویلا، کارگاه یا کارخانه ایجاد شده بود که با پشتیبانی نیروی انتظامی و همکاری اداره کل منابع طبیعی و آب منطقه‌ای استان آزادسازی شد. وی افزود: تخلیه خانه‌های سازمانی کوی صفاری تبریز با مساحت ۱۲هزار مترمربع و تحویل آن به اداره کل راه و شهرسازی از دیگر اقدامات آزادسازی اراضی ملی در استان بوده است. خلیل‌اللهی با بیان اینکه حدود ۳۰ پرونده اختلاس در دستگاه قضایی استان در حال رسیدگی است، افزود: برای حفظ مال مردم موسسه اعتماد ایرانیان با بانک قوامین، جوانان خیر با کوثر، مبین آذر و نصر بناب با بانک رسالت و مهر وطن با موسسه مهر ادغام شدند، همچنین میزان اختلاس بانک جوانان خیر تا آخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

تعرض به مساجد در بحرین؛
قدس آنلاین: در سایه ادامه تخریب مساجد و حسینیه ها در بحرین، مسجد تاریخی و قدیمی میثم البحرانی در جنوب پایتخت این کشور مورد حمله قرار گرفت.
 
بی‌تابی بیتا در ماهواره
فیلم سینمایی «بی‌تابی بیتا» که هم اکنون در سینماهای تهران و شهرستان‌ها در حال اکران است برای اکران خارج از کشور خود در شبکه «جم تی وی» تبلیغ می‌کند. این فیلم سینمایی که پخش آن به یک شرکت کانادایی سپرده شده است، براساس تبلیغات در شبکه «جم تی‌وی» در کلوپ‌های ایرانی امریکای‌شمالی، جنوبی و اروپا اکران می‌شود. فیلم سینمایی «بی‌تابی بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید در مورد دختر جوانی است که به تازگی در یک مطب دندانپزشکی به عنوان منشی، مشغول به کار شده است. همه چیز وفق مراد او است تا اینکه برخی از بیماران به او تهمت‌های ناروایی می‌زنند. امیر که به عنوان دستیار دندانپزشک دل به بیتا بسته است نمی‌تواند این تهمت‌ها را تحمل کند تا اینکه. . .
طلاق با پیامک در عربستان سعودی ؛
العالم: دادگاه های عربستان سعودی در اقدامی عجیب با پیامک متقاضیان، اقدام به ثبت طلاق می کنند. گفته می شود درخواست طلاق ها نیز بوسیله پیامک انجام می شود.

 تکذیب ابطال انتخابات شورای شهر رشت

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت با بیان اینکه انتخابات شورای شهر رشت هنوز باطل نشده است، گفت: هیات نظارت انتخابات شهرستان رشت صحت این انتخابات را تائید نکرده است. سیدکاظم میرحسینی‌اشکوری با اشاره به اینکه برخی از رسانه‌ها به اشتباه خبر ابطال انتخابات شورای شهر رشت را انعکاس داده‏‌اند، تاکید کرد: تا نهایی شدن نتیجه صحت انتخابات از سوی هیات نظارت، رسانه‌ها از درج خبر ابطال انتخابات شورای شهر رشت خودداری کنند. وی با اشاره به اینکه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان رشت دلایل عدم تائید صحت این انتخابات را هنوز اعلام نکرده است، افزود: هیات عالی نظارت 15 روز فرصت بررسی انتخابات شورای شهر رشت با ذکر دلایل دارد. وی خاطرنشان کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات گیلان ممکن است مشکلات انتخابات شورای شهر رشت را برطرف و یا آن را ابطال کند که در این صورت هیات نظارت مرکز باید اظهارنظر کند.

احمدی‌نژاد عینک نزدیک بینی نداشت؛
خبرآنلاین: مهدی کلهر مشاور پیشین رئیس جمهور اشکال احمدی‌نژاد را «شتاب زدگی اش» در تصمیم گیری‌ها خواند و گفت: اشکال آقای احمدی‌نژاد این بود که عینک نزدیک بینی نداشت. دور بینی‌اش خوب بود ولی خیلی یاران نزدیک خود را ندید.

تیمی به روحانی پیشنهاد نکردم

نایب‌رئیس مجلس٬ ضمن تکذیب خبر انتخاب خود به عنوان نماینده مجلس برای تعامل با دولت‌جدید گفت: مباحث مطروحه برای معرفی تیم‌ پیشنهادی از طرف من به رئیس‌جمهور منتخب صحت ندارد. محمدرضا باهنر درباره معرفی تیم پیشنهادی برای دولت یازدهم اظهارکرد: مباحث مطروحه برای معرفی تیم‌ پیشنهادی حدس و گمانه‌زنی‌هایی است که در برخی رسانه‌ها منتشر شده و صحت ندارد. وی تصریح کرد: بدون هماهنگی با مجلس٬ رایزنی‌ با رئیس دولت یازدهم نداشته‌ایم واگر ماموریتی در این زمینه ابلاغ شود رایزنی‌هایی صورت می‌گیرد که هنوز چنین برنامه‌ای در دستور کار وجود ندارد ضمن آنکه درخواستی نیز از سوی رئیس‌جمهور منتخب داده نشده است.

هشدار احمدی مقدم به کارکنان متخلف؛
جهان: سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری معاونان نیروی انسانی گفت: نیروی انتظامی مکانی برای اصلاح و تربیت نیست؛ نباید برای خطاهای کوچک کارکنان که قابل اغماض است، پرونده تشکیل داد و آن‌ها را به دادگاه معرفی کرد بلکه باید آنان را تأدیب کرد، اما برخی از خطاها مانند رشوه و تبانی با قاچاقچیان تخلفات غیر قابل چشمپوشی است و مأمور متخلف از سازمان اخراج می‌شود.

میزبانی روحانی از پوتین و امیر قطر

با توافقی که در مسکو صورت گرفت آذرماه امسال ایران میزبان نشست کشورهای صادر کننده گاز جهان خواهد بود به این ترتیب این نشست را می‌توان اولین نشست بین‌المللی به میزبانی تهران در دولت روحانی دانست. کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا و عمان از اعضای مجمع جهانی صادرکنندگان گاز به شمار می‌روند. بنا به تصمیمی که کارشناسان این اجلاس در مسکو گرفته‌اند، ایران در ماه نوامبر- آذرماه وتقریبا 5 ماه پس از استقرار دولت یازدهم- میزبانی سران کشورهای صادر کننده گاز را باید به عهده بگیرد. نشستی که با حضور ولادیمیر پوتین و به احتمال قوی امیر جدیدقطر و مادورو رئیس جمهور جدید وئزوئلا، مرسی -اگر تا آن زمان اتفاق خاصی در مصر نیفتند- و عبدالعزیز بوتفلیقه باید برگزار شود

آنچه صدای امریکا سانسور کرد
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا با دعوت از سه تحلیلگر و کارشناس مسائل ایران، نظرات آنان راجع به انتخابات ریاست جمهوری ایران را شنید.
"
سوزان مالونی" کارشناس سیاست خاورمیانه در مؤسسه بروکینگز (Brookings) ، "علیرضا نادر" تحلیلگر ارشد سیاست بین الملل در مؤسسه رند (Rand) و "کریم سجادپور" عضو بنیاد کارنگی (carnegie) مهمانان کمیته روابط خارجی کنگره امریکا بودند.
اما نکته قابل تأمل اینجاست که تلویزیون فارسی صدای امریکا بخش مهمی از اظهارات کریم سجادپور را که در انتقاد از کارکرد این رسانه دولتی بیان شده بود، پوشش نداده است.
حذف سخنان مورد اشاره بار دیگر اثبات کرد که این رسانه وابسته به وزارت امور خارجه امریکا، از "سانسور" به عنوان ساده ترین راه برای پنهان کردن آنچه مورد پسندش نیست، بهره می گیرد.
سجادپور خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه گفته بود: «شبکه های ماهواره ای از ابزارهای مهمی هستند که به ایرانیان برای دسترسی به اطلاعات مستقل کمک می کنند. متأسفانه بخش فارسی صدای امریکا (VOApnn) در این‌ زمینه در قیاس با بخش فارسی بی بی سی (BBCPersian) خیلی ضعیف کار می‌کند. مدیریت ناکارآمد، نیروهای غیرمتخصص و ناکارآمد، تولیدات ضعیف و عاری از محتوا و... گوشه ای از مشکلات این رسانه است. اکتفا کردن به تغییرات سطحی در رده کارمندان ارشد و جابجایی و اخراج گاه و بیگاه نیروهای رده پایین نیز تا کنون بی فایده بوده است

مرعشی: به میراث فرهنگی برنمی‌گردم ؛
فرارو: حسین مرعشی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت خاتمی درباره احتمال بازگشت خود به سازمان در دولت روحانی گفت: در هیچ شرایطی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برنمی‌گردم.

سه نفر از کابینه احمدی نژاد در کابینه حسن روحانی

برخی منابع آگاه خبر می دهند نفرات موردنظر دکتر روحانی برای هر سمت به 2 یا 3 نفر رسیده و وی در نظر دارد ظرف روزهای آینده با آنها جلسه ای برگزار و برنامه های آنها را مطالعه و بررسی نموده و پس از مشورت با مقامات عالیرتبه . شخصیت های حامی خود نظر نهایی را اعلام کند.به گزارش سایت خبری فردا همچنین گفته می شود قرار بر این است که نظر نمایندگان و رصد فضای عمومی مجلس شورای اسلامی درباره گزینه های مطرح به صورت غیرمستقیم توسط نزدیکان رییس جمهور منتخب در مجلس بررسی شود .مهمترین نکته در خصوص کابینه آتی این است که در میان گزینه های تصدی وزارت نام 3 نفر از کابینه دولت احمدی نژاد به چشم می خورد . حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش و محمد عباسی در وزارت جدیدالتاسیس ورزش از جمله گزینه هایی هستند که گفته می شود مورد نظر مشاوران حسن روحانی قرار گرفته اند . وزیر سوم هم علی اکبرصالحی است که وزارت امور خارجه دولت دهم را در اختیار دارد و با توجه به نزدیکی اش به حسن روحانی از گزینه های اصلی وزارت خارجه در کابینه جدید به شمار می آید

تکذیب استعفای مدیر عامل مترو؛
باشگاه خبرنگاران: احسان مقدم، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: استعفای مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران شایعه ای بیش نیست و وی به کار خود ادامه می دهد.

فائزه هاشمی تعیین کننده وزیر ورزش کابینه روحانی

در حالی که رئیس‌جمهور منتخب در حال بررسی پیشنهادها و گزینه‌های مختلف برای انتخاب وزرا و همکاران و معاونان رئیس‌جمهور است، شنیده‌ها حاکی است که فائزه هاشمی رفسنجانی سعی دارد با نفوذ در کمیته‌های مربوط بررسی وزرا و نزدیکان رئیس‌جمهور منتخب، فرد مورد نظر خود را برای مدیریت ورزش معرفی کند.فائزه هاشمی با معرفی اعضای کمیته انتخاب وزیر ورزش، پس از 12 سال در صدد است به حوزه مدیریت ورزش بازگردد

سرکرده کومله در آستانه مرگ؛
بولتن نیوز: ابراهیم علیزاده، سرکرده کومله کمونیستی و عضو هیأت اجرایی حزب کمونیست ایران در اردوگاه زرگویز، مقر استقرار کومله، از سوی اطرافیانش مورد سوء قصد قرار گرفت. سرکرده کومله، که نیمه های شب به دلیل مسمومیت شدید غذایی، به یکی از بیمارستان های شهر سلیمانیه کردستان عراق منتقل شده، در شرایطی بحرانی بسر می برد و به گفته پزشکان معالجش، احتمال مرگ وی بسیار زیاد است.

فتوای مفتی وهابی در صفحه توئیترش

یکی از مفتیان افراطی وهابی، در صفحه اینترنتی شخصی خود در «توئیتر» دستور دوباره تخریب قبر حضرت زینب(س) را داده است. وی خطاب به پیروانش می‌گوید: قبر[حضرت] زینب[سلام‌الله علیها] منبع الهام شیعیان جهان است؛ به‌همین دلیل برای نزدیکی به خدا آن را خراب کنید. با این کار صدمه‌ای به شیعیان می‌زنید که پیروزی در چند میدان جنگ هم با آن برابری نمی‌کند. وی این حرم را کانون شرک خواند!

 

https://shoma-weekly.ir/MRoppO