گفته می‌شود که...

فعال اصلاح طلب: روحانی حیثیت برایمان نگذاشت!/مشکلات کشور محصول مدیریت پرخسارت غرب‌گرایان است/80 درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در جیب 20 ابربدهکار!/معاون هماهنگ‌کننده ارتش: به دانش ساخت هواپیما رسیده‌ایم/پیش‌شرط رشد ۸ درصدی اقتصاد/دستگیری اراذل‌واوباش مرتبط با رژیم صهیونیستی در کشور/باقری: مذاکرات به بن‌بست نرسیده و ...

فعال اصلاح طلب: روحانی حیثیت برایمان نگذاشت!

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت دوم سید محمد خاتمی و دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در نقد رفتار بزرگان اصلاحات گفت: «خاتمی اصلاً فکر نمی‌کرد که برنده انتخابات باشد. عنوان اصلاح‌طلبی مستقیماً از سوی آقای خاتمی انتخاب نشد؛ کار اعضای ستاد به‌آفرین بود. اصلاح‌طلبان حیثیت خود را پای روحانی گذاشتند و روحانی حیثیت اصلاح‌طلبان را برد و به خاتمی هم ضربه زد. ضربه‌ای که روحانی به اصلاح‌طلبان زد را هیچ‌کس نزد؛ اصلاح‌طلبان او را سر کار آوردند و او در دولت دومش مقابل مردم ایستاد. هر شخص یا گروه مدعی اصلاح‌طلبی که چارچوب قانون اساسی را قبول نداشته باشد، خواه‌ناخواه در مسیر جریان برانداز انقلاب اسلامی حرکت می‌کند».
مشکلات کشور محصول مدیریت پرخسارت غرب‌گرایان است

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: نباید دلسوزی‌های جعلی غرب‌زدگان داخلی را که فجایع کشور محصول مدیریت پرخسارت آنهاست باور کنیم.ابراهیم رضایی در نطق میان‌دستور خود گفت: از اصل اقدام شجاعانه دولت انقلابی در عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها حمایت می‌کنم اما انتظار داریم در اجرای آن معیشت عموم مردم بویژه محرومان و مستضعفان دیده شود و قانون مجلس به صورت دقیق اجرا شود.

وی اظهار داشت: این روزها برخی اجناس و اقلام مورد نیاز مردم بدون هیچ گونه توجیه منطقی گران شده است.

متأسفانه به هر بهانه‌ای حتی یک سفر خارجی یا داشتن خودرو، یارانه میلیون‌ها نفر را قطع کرده‌اند و از طرف دیگر بسیاری از اشراف و ثروتمندان همچنان یارانه دریافت می‌کنند. انتظار داریم دولت یارانه افراد جامانده بی‌بضاعت و کم‌بضاعت را برقرار کرده و برای اجرای این طرح بزرگ افکار عمومی را با خود همراه کند.

80 درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی در جیب 20 ابربدهکار!

روزنامه خراسان گزارش داد: «اظهارات اخیر قائم‌مقام سازمان بازرسی که گفته 80 درصد تسهیلات بانک‌های خصوصی را 20 ابربدهکار دریافت کرده‌اند، داغ دل مردمی را که برای چند ده میلیون وام خرد پشت بوروکراسی بانک‌ها گیر کرده‌اند، تازه کرد». دهم اردیبهشت‌ماه، وزیر اقتصاد اعلام کرد که سهم مردم و تسهیلات خرد از وام‌های شبکه بانکی، 10 درصد است و خواستار افزایش تسهیلات خرد بانک‌ها برای مردم شده است. بااین‌وجود باید گفت، تا زمانی که نظام بانکی به رویه‌های سابق خود در تسهیلات دهی ادامه می‌دهد، تغییر تمرکز شدید تسهیلات بانکی به نفع مردم (به‌خصوص برای مصارفی نظیر تسهیلات مسکن، تسهیلات خرد، تسهیلات سرمایه در گردش برای بنگاه‌های مولد و ...) شدنی نیست و منافع خاصی از این نظام تسهیلات دهی، دستگیر مردم نخواهد شد.
​​​​​​​
مذاکرات به مسیر عادی خودبازمی‌گردد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از مذاکره‌کننده ارشد کشورمان از بازگشت مذاکرات وین به مسیر عادی خود خبر داد. محمود عباس‌زاده به جلسه‌ای که روز گذشته اعضای کمیسیون امنیت با علی باقری برگزار کردند، اشاره کرد و گفت: «با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه این کمیسیون با حضور رئیس تیم مذاکره‌کننده، احتمالاً مذاکرات به مسیر عادی خود برمی‌گردد منوط به اینکه طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد که در این صورت موارد باقی مانده حل شده و توافق صورت می‌‌گیرد
عباس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: «طبق برداشت اعضای کمیسیون از صحبت‌های مطرح شده در این جلسه، گفت‌وگو تا مرحله‌ای خوب پیش رفته و بیش از ۸۰ درصد موارد اختلافی با گروه ۱+۴ به توافق شفاهی رسیده است. در مواردی هم تأکید مذاکره‌کننده این بوده که باید تکلیف آن مشخص شود چون به اعتقاد ما نباید توافق به گونه‌ای باشد که ساختار تحریم‌ها حفظ شود بویژه در بحث تضمین‌ها، نگرانی‌هایی داریم که این هم به دلیل عهدشکنی امریکایی‌ها و خارج شدن یک‌طرفه آنها از توافق است
فرماندار سابق شهر قدس: زن خانه‌دار گزارش
۲۰:۳۰ من نیستم
فرماندار سابق شهر قدس ضمن ابراز گلایه از صداوسیما و شایعه شباهتش به زنی که در گزارش ۲۰:۳۰ حضور داشت، گفت: آن خانم فقط روسری‌اش شبیه به روسری سه سال گذشته من بوده و دیگر هیچ شباهتی میان ما نبوده است! من پس از انتشار این گزارش به صداوسیما زنگ زدم و به آنها گفتم که خیلی از این موضوع ناراحتم!لیلا واثقی، فرماندار سابق شهر قدس حواشی گزارش چند روز گذشته ۲۰:۳۰ درباره یارانه معیشتی دولت ابراهیم رئیسی و انتشار شایعه شباهت زن خانه دارِ در گزارش با وی به سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده تمامی شایعات در خصوص بودن بنده در آن گزارش را تکذیب می‌کنم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش: به دانش ساخت هواپیما رسیده‌ایم

«امیر سیاری» در برنامه صف اول به نگاه راهبردی ارتش به امور نظامی در عصر کنونی پرداخت و گفت: «جنگ‌های امروز جنگ‌های ترکیبی است. لازمه مقابله با جنگ ترکیبی، اشراف، رصد و پی بردن به مؤلفه‌های اثرگذار در این جنگ است. اولویت بعدی ارتش هم توجه به فناوری‌های روز مثل پهپاد، نبردهای سایبری و جنگ‌های رسانه‌ای است. امروز نمی‌شود با تجهیزات دنیای قدیم وارد نبرد شد. ساخت پهپاد را از مهندسی معکوس شروع کردیم؛ اما امروز از ایده تا محصول را می‌سازیم. دلیلی نداریم هرچه آزمایش می‌کنیم را به نمایش بگذاریم؛ اما در کنار توسعه پهپادها، هواپیما‌های باسرنشین را فراموش نکرده‌ایم. انواع هواپیماهای غربی و شرقی ما سرحال هستند و امروز به دانش ساخت هواپیما رسیده‌ایم».
مجلس سازمان انرژی اتمی را از «شفافیت» مستثنی کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان رسیدگی به طرح شفافیت قوای سه گانه، ردیف ۴ و ۵ از ماده ۱ این طرح را به شرح زیر تصویب کردند: ردیف ۱-۴- کلیه شوراها و شوراهای عالی که به موجب قانون مصوب مجلس شورای اسلامی یا شورای انقلاب تشکیل شده اند و همچنین شوراهای عالی وابسته به قوه مجریه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، بخش، شهرستان، استان و شورای عالی استانهاتبصره- شورای امنیت کشور، شورای‌های تامین استان‌ها و شهرستانها از حکم این بند مستثنی هستند.ردیف ۵-۱- کلیه موسسات خصوصی عهده دار خدمات عمومی ازجمله شامل مراکز و کانون های وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان های نظام مهندسی، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون، موسسات اعتباری و شرکت های بیمه غیردولتی و همچنین سازمان های مردم نهاد و خیریه‌ها.تبصره- نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از حکم این قانون مستثنی هستند.

تخلف بانک‌ها در پرداخت وام فرزندآوری

در حالی طبق قانون، تسهیلات فرزندآوری باید با تنفس ۶ ماهه و دوره بازپرداخت ۴۸ ماهه در اختیار متقاضیان قرار گیرد که برخی بانک‌ها خلاف آن عمل کرده و مطابق با شرایط خودشان نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، پدر خانواده‌ای که به‌منظور دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای دومین فرزند خود اقدام کرده به‌جای بازپرداخت ۴۸ ماهه باید این تسهیلات را در ۳۶ قسط به بانک برگرداند. نکته دیگر هم کسر کارمزد از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری است که همان ابتدا از مبلغ کل وام کسر می‌شود و بعدازآن مبلغ وام به حساب وام‌گیرنده پرداخت می‌شود.

چرا «سلام فرمانده» دشمن را عصبی کرده است

«سلام فرمانده» هزینه‌هایی که دشمن برای تغییر تفکر در نسل آینده انقلاب کرده را هدف گرفته و آن را هدر داد؛ مسیر حرکت مؤثر انقلابی- فرهنگی برای آینده‌سازان کشور را به جهادگران فرهنگی آموزش داد؛ سیاست و دین را با هم درآمیخت و هم امام حاضر و هم امام ظاهر را به نسل نوجوان آینده‌ساز شناساند. شدت عصبانیت دشمن در مواجهه با این سرود، مشخص کرد بهترین جا برای کار فرهنگی، کار بر روی نوجوانان و آینده‌سازان کشور است.
نادران نامزد رسمی ریاست مجلس شد

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: امروز نادران رسما و طی نامه‌ای برای انتخابات ریاست مجلس اعلام کاندیداتوری کرد. ولی اسماعیلی با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از صبح امروز ثبت نام کاندیداهای انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در فراکسیون انقلاب اسلامی آغاز شده و کاندیداها می‌توانند تا عصر فردا اسامی خود را به ما اعلام کنند.وی افزود: عصر سه‌شنبه نیز مجمع عمومی فراکسیون انقلابی مجلس تشکیل جلسه می‌دهد و نتیجه رأی‌گیری درباره گزینه‌های هیات رئیسه مجلس در مجمع عمومی، صبح چهارشنبه در اختیار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدوارم کسانی که رأی لازم را برای انتخابات هیات رئیسه مجلس در فراکسیون انقلاب اسلامی نمی‌آورند، به تعهد خود پایبند باشند و دیگر در صحن علنی مجلس برای انتخابات هیات رئیسه کاندیدا نشوند. اسماعیلی درباره گزینه‌های تصدی ریاست مجلس در اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، بیان کرد: امروز الیاس نادران رسمی و طی نامه‌ای برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرد. محمدباقر قالیباف هم برای حضور در انتخابات ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده است. وی اظهار داشت: هنوز نماینده دیگری برای انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی نکرده است.

پیش‌شرط رشد ۸ درصدی اقتصاد

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: «تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور در گرو افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری است. همه دستگاه‌ها خود را ملزم به افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و خدماتشان به مردم بدانند. همه دستگاه‌ها برای افزایش بهره‌وری، شاخص‌های قابل ارزیابی تعیین کنند. باید با تسریع در تکمیل زیرساخت‌های مربوطه، به‌صورت جهشی به‌سوی ایجاد دولت هوشمند حرکت کنیم».
مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شود

احمد محمود‌زاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۱۸۰ دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد در مدارس هیأت امنایی تحصیل می‌کنند، گفت: علاوه بر این ۵ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز هم که تحت پوشش کمیته امداد هستند در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. مدارس مناطق محروم و دانش‌آموزان هم این روزها خواهان کمک به فرزندان در مناطق محروم هستند. به گزارش ایرنا،معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین یکی از فعالیت‌های مهم آموزش و پرورش است، اما اجرای این سند به تنهایی امکان‌پذیر نیست بلکه نیازمند عزمی ملی در این راستا است. محمودزاده گفت: یکی از هدف‌های سازمان گسترش مدارس هیأت امنایی با شکل، رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است. یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس هیأت امنایی تحصیل می‌کنند و در حال حاضر ۳ هزار و ۵۳۵ مدرسه هیأت امنایی وجود دارد. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: قرار نیست مدرسه با کیفیت دولتی هیأت امنایی شود، بلکه مدارس دولتی مناطق محروم هیأت امنایی می‌شود تا از این طریق بتوان خدمات بهتر آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان و اولیای آنها ارائه کرد.

دستگیری اراذل‌واوباش مرتبط با رژیم صهیونیستی در کشور

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای، با اعلام خبر دستگیری شبکه‌ای از اراذل‌واوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در کشور، تصریح کرد: «این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل‌واوباش می‌نمود. عوامل این شبکه را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر کردند».
حادثه تیراندازی در ایلام گروگان‌گیری نبود

دادستان ایلام گفت: در حادثه اداره‌ کل اموال و‌ املاک بنیاد مستضعفان ایلام، ضارب پس از حضور در طبقه دوم سراغ مدیر را گرفته اما با درب بسته مواجه شده بود.او ادامه داد: پس از آنکه ضارب از باز شدن اتاق مدیرکل ناامید شده بود ضمن شکستن بخشی از درب اتاق، نارنجک را به داخل اتاق مدیر هدایت کرد که مدیر و یک خانم که به اتاق وی پناه برده بود مصدوم شدند. او گفت: ضارب با این تصور که مدیر را کشته است اقدام به تیراندازی با کلاشنیکف به‌ سمت کارکنان کرد که سه نفر از این کارکنان در محل حادثه و دو نفر در بیمارستان جان باختند. دادستان ایلام افزود: بر اساس گفته مدیران بنیاد حقوق کارکنان به‌موقع پرداخت شده و دلایل این تیراندازی اختلافات شخصی بوده است.

واردات گوشی لوکس آمریکایی ممنوع شد

از دو شب پیش، برند تلفن همراه apple در گروه کالایی ۲۷ (گروه کالایی که ارزی برای واردات آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود و به‌اصطلاح کالاهای ممنوعه هستند) قرار گرفته است و فعلاً امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد. با توجه به ارزبری یک‌ میلیارد دلاری واردات این برند موبایل، به نظر می‌رسد با اعمال این ممنوعیت و تخصیص منابع آزادشده ارزی به کالاهای مصرفی ضروری، شاهد تعادل در سایر بازارها باشیم.

باقری: مذاکرات به بن‌بست نرسیده
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه در این کمیسیون خبر داد و گفت: علی باقری درباره سفر مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به ایران به سوالات اعضا پاسخ داد. وحید جلال زاده در توضیح جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران به خبرنگاران گفت: پیش از آغاز سال جاری وقفه‌ای در مذاکرات ایجاد شد و آمریکایی‌ها دوباره بدعهدی و به گفته‌های قبلی خود در همین مذاکرات پشت کردند و به همین خاطر شکل قبلی مذاکرات از بین رفت و بعد از آن ترک وین اتفاق افتاد. در ادامه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا دو بار به ایران آمد و گفت‌وگوهای تلفنی را نیز با مسئولان کشورمان در جهت اتصال دوباره مذاکره‌کنندگان وین انجام داد. وی خاطرنشان کرد: نگاه معاون سیاسی وزارت امور خارجه این است که مذاکرات ادامه دارد و سفرهای مورا به تهران و نامه‌نگاری‌ها به منزله ادامه مذاکرات است و موضوع به بن‌بست رسیدن مذاکرات را وارد نمی‌دانست.

اخبار روزانه:
*
روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اعلام خبر دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌کرد.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: عوامل این شبکه را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات دستگیر کرد‌ه‌اند.

*وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت در همه وزارتخانه‌ها خبر داد. هشتمین جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت، با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی و مدیران و معاونین وزارت بهداشت و سایر اعضای این قرارگاه در ستاد وزارتخانه برگزار شد. بنابر اعلام وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی، در این جلسه با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت و با بیان اینکه اولین جلسه ستاد ملی جمعیت در حضور رئیس جمهور برگزار شد و دستگاه‌های مختلف گزارش کار خود را ارائه کردند، افزود: در این جلسه مقرر شد تمام وزارتخانه‌ها قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل دهند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، ضمن تأکید بر اجرایی‌سازی برنامه‌ها و اقدامات عملی در حوزه جوانی جمعیت، خواستار اقدام نظام رسانه‌ای کشور به خصوص رسانه ملی در حوزه جمعیت شد. در ادامه دکتر طبائیان، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از تغییر تعهدات خدمات پزشکان و پیرا پزشکان برای مادران باردار و دارای فرزند زیر دو سال، کسر تعهدات قانونی خدمت پزشکان و پیرا پزشکان به ازای هر فرزند شش ماهه، گذراندن تعهدات قانونی خدمات پزشکان و پیراپزشکان در محل سکونت خود برای مادران را بخشی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این خصوص بر شمرد.
*سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: در خصوص آبله میمون، خوشبختانه تاکنون مورد مشکوک و خاصی نداشته‌ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را بررسی می کند. پدرام پاک آیین گفت: آبله میمون، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در حال حاضر
۱۵ کشور دنیا موارد مشکوک این بیماری را گزارش کرده‌اند. در این ۱۵ کشور، ۱۹۷ مورد مشکوک گزارش شده و ۱۰۸ مورد تشخیص قطعی در دنیا داده شده است. وی با بیان اینکه فعلاً مشکلی در خصوص این بیماری در کشور وجود ندارد، افزود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را بررسی می‌کند تا از عدم ابتلای آنها به آبله میمون اطمینان حاصل کند. همچنین درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن راهنمایی تدوین شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد. سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، تصریح کرد: این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست توسط حیوان آلوده و همچنین از طریق قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می شود. بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، پاک‌آیین در پایان گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی‌شود کار به همه‌گیری بالا بکشد و جای نگرانی نیست.
*مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد: در سال گذشته یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفت که از این تعداد بیش از ٧٠٠
هزار نفر در این دوران مدیریتی بود. سیدمیرهاشم موسوی گفت: با توسعه پوشش بیمه همگانی، در سال گذشته با وجود دشواری‌های اقتصادی یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید تحت پوشش این سازمان در قالب بیمه‌های اختیاری، بیمه دانشجویان، خانوار ایرانی و... قرار گرفت. وی با اشاره به سامانه خدمات غیرحضوری ارسال لیست حق بیمه کارگاه‌ها، تصریح کرد: یکی از رویکردهای تحولی سازمان هوشمندسازی تأمین اجتماعی با هدف کاهش مداخلات انسانی در تعاملات خدماتی بود که با راه‌اندازی سامانه دریافت لیست‌های حق بیمه کارفرمایان گامی ارزشمند در این راستا برداشته شد. شفافیت و نظارت راهبردی از طریق این طرح افزایش یافته و مراجعات حضوری مردمی کاهش یافت. همچنین در این راستا، تعامل با کارفرمایان و پاسخگویی سازمان به این جمعیت تقویت شد. وی با اشاره به یک میلیون و ٣٠٠ کارگاه فعال تأمین اجتماعی افزود: اکنون کارگاه‌های ثابت و فعال سازمان در این سامانه ثبت‌نام کرده و فرصت برای معدود کارگاه‌های باقی‌مانده نیز در ماه جاری فراهم است. کارگاه‌های جدید هم که از ابتدا به این سامانه متصل خواهند شد.
*سید مجتبی هاشمی رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش درباره ثبت نام کلاس اولی‌ها بیان کرد: امسال قریب به
۱۶ میلیون دانش آموز خود را برای شرکت در کلاسهای درس آماده می‌کنند و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند. به گزارش صدا وسیما، وی افزود: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیا با حضور در مدارس مورد نظر خود می‌توانند فرزندانشان را ثبت نام کنند اما برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می‌کند. هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند. وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعداً از اولیا دریافت می‌شود ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

https://shoma-weekly.ir/zDMTfc