گفته می‌شود که...

فروش کارخانه 100میلیاردتومانی به12میلیاردتومان!/ لطفا به من رای ندهید!/ اعدامی نجات یافته نباید اعدام شود/ گاف عجیب پژمان جمشیدی در برنامه نود/ شهری که قبرستان ندارد!/ دوسوم رهبران سیاسی جهان در‏شبکه‏های اجتماعی و ...

 ارتباط گردشگری با تبلیغ قلیان!

 سخنان محمدعلی نجفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با حضور در برنامه «پایش» موجی از واکنش‌ها را به‌همراه داشته است .وی در ابتدای بحث خود در پاسخ به این سؤال که «اگر برای ارائه قلیان به مردم در اماکن عمومی مجوز از میراث فرهنگی اخذ شده باشد، دیگر هیچ مشکلی برای عرضه آن به خانم‌ها و آقایان وجود نخواهد داشت؟»، گفت: من قول می‌دهم که تا دو ماه آینده تمام ضوابط مجوزها را روی پایگاه سازمان میراث فرهنگی بگذاریم تا علت دریافت یا عدم دریافت مجوزها از سوی افراد، مشخص و شفاف شود. وی به بهانه اینکه مردم باید تفریح کنند، از موافقت خود با عرضه قلیان در محیط‌های مشخص با استانداردهای کافی خبر داد، ولی نگفت استاندارد ارائه محصولی که به گفته مراجع پزشکی چندین برابر سیگار کشیدن مضر است، چیست؟! وی درباره مصرف قلیان، توسط خانم‌ها هم گفت: حالا بنده با همسرم یا دخترم رفتیم قلیان بکشیم دو پک هم آن‌ها بزنند چه مشکلی دارد؟! وی افزود: علما می‌گویند هر چیز را که منع می‌کنید، انسان حریص می‌شود!اگر ملاک عملکرد آقای نجفی بیان مراجع و علماست؛ براساس فتوای علما هرچیزی که به بدن ضرر برساند، حرام است.همچنین بهتر بود مجری از نجفی سؤال می‌کرد: اگر منع کردن هرچیز مفسده‌انگیزی سبب حریص‌تر شدن انسان و ملاک غلط یا درست بودن تصمیمات حاکمان می‌شود، چرا سرو کردن مشروبات یا استعمال مواد مخدر را مورد تأکید خود قرار نمی‌دهید؟

وی در پایان مطالب خود در اظهارات عجیبی گفت: هتل‌ها در دنیا از فروش مشروب پول درمی‌آورند. ما باید از شرایط دیگری مثل فروشگاه‌ها در هتل‌ها بهره ببریم، اما نگفت قرار است در این فروشگاه‌ها چه چیزی عرضه شود که موجب درآمدزایی شود!

فروش کارخانه 100میلیاردتومانی به12میلیاردتومان!
بهرام بیرانوند عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نهم در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی گفت: کارخانجات نساجی بروجرد با ارزش صدها میلیارد تومان در سال 89 به گونه‌ای وحشتناک واگذار شده که 12 میلیارد تومان به صورت نقدی دریافت شد و در حالی که 24 میلیارد تومان موجودی انبار است، قرار است در سال 96 این مبلغ به صورت اقساطی پرداخت شود که درخواست بررسی این موضوع را داریم.
پخش مسابقه قوی‌ترین‌ زنان ایران در تلویزیون!
تهیه‌کننده مسابقه "قوی‌ترین‌ها" از پخش این مسابقه از آذر ماه و ثبت‌نام و حضور بانوان در سری دوم آن خبر داد.امید محمدیان‌امیری از مراحل ساخت دکور های مسابقه "قوی‌ترین ها" در ابعاد 2400 متر در یک مجموعه ورزشی برای شبکه پنج تهران خبر داد و گفت: "قوی‌ترین‌ها" مسابقه‌ای برای علاقمندان حوزه های مختلف ورزشی از جمله ورزشکاران دو میدانی، کشتی‌گیران، ورزشکاران قدرتی و ... است و ما در این مسابقه پنج محور قدرت، سرعت، تعادل، استقامت و تمرکز را پیگیری می کنیم. وی به مذاکره با حسین رفیعی، ایرج نوذری و رضا فتاح حسینی به عنوان مجریان این مسابقه اشاره و بیان کرد: در نهایت دو نفر از این‌ها همزمان برای اجرای این مسابقه انتخاب می شوند. مسابقه "قوی‌ترین‌ها" به کارگردانی نسرین فتح اللهی و طراحی صحنه مشترک داریوش شجاعی و نسترن فتح اللهی کاری از گروه تفریحات و سرگرمی شبکه تهران است. همچنین قرار است بعد از برگزاری فصل اول این مسابقه سری دوم آن با حضور زنان در مرتبه‌ای سبک‌تر و با مسابقات ذهنی برگزار شود.

 

دردسرهای شغل دوم یک مسئول دولتی
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان اجرایی که طی هفته های اخیر حکم انتصاب خود را دریافت کرده و مشغول به کار در دولت یازدهم شده است، فعالیت دیگری را در زمان فراغت خود دنبال می کند که بنا به نظریه برخی دستگاههای نظارتی، این فعالیت اگرچه جزو مصادیق عضویت در هیئت مدیره شرکتهای خصوصی نیست اما قانون تصدی بیش از یک شغل توسط کارکنان دولت را نقض می کند که بر این اساس، مقرر شده تذکرات لازم به این مسئول داده شود.
خیراندیش تصادف کرد
ایسنا: گوهر خیراندیش سر صحنه فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تصادف کرد و به بیمارستان منتقل شد.

فساد به دلیل سکوت آدمهای خوب، رشد می کند
خبرآنلاین: محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت که معضل این روزهای ورزش ما این نیست که آدمهای فاسد زیاد شده اند، معضل آنجاست که آدمهای خوب سکوت کرده اند و این باعث می شود تا فساد زیاد شود.

حکم ترکان برای سعیدی کیا
آفتاب: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد سعیدی کیا را به عنوان قائم مقام و معاون هماهنگی امور مناطق منصوب کرد.
هشدار درباره شیوه جدید کلاهبرداری از فعالان اقتصادی
بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی که بر پایه استعلام از دستگاههای مربوطه اعلام شده، یک شرکت خصوصی با نام "سازمان حلال جهانی" اقدام به جعل گواهی و مهر برخی موسسات مهم کشور کرده و ضمن صدور گواهی های مجعول برای برخی فعالان اقتصادی و تجاری ایران که مشغول داد و ستد در کشورهای دیگر هستند، به آنها اعلام می کند که می توانند با این گواهی کالاهای خود را به راحتی صادر کنند. پرونده این شرکت برای محاکمه به نهادهای قانونی ارسال شده است.

 لطفا به من رای ندهید!
شهردار یک شهر کوچک در پنسیلوانیای مرکزی یک شعار تبلیغاتی عجیب با عنوان «لطفا به من رای ندهید!» را برای خود برگزیده است. «باب وایزر»، کاندیدای بدون رقیب شهرداری در «پورت ماتیلدا» که محله‌ای در نزدیکی دانشگاه «پن‌استیت» است در دور دوم برای انتخاب در سمت شهردار، کاندیدا شده است. هرچند این شهروند 70 ساله اعلام کرده که بهتر است از این پست کناره‌گیری کند اما با این حال مهلت تعیین شده در ماه اوت برای خروج نامش از فهرست کاندیداها را از دست داده و نمی‌تواند از حضور در انتخابات انصراف دهد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به همین دلیل وی از رای‌دهندگان خواسته که به جای وی یک کاندیدای شایسته دیگر را انتخاب کنند. وایزر تاکید کرد: از مدت زمان مسئولیت خود در شهرداری لذت برده اما اکنون دیگر آن شوق سابق را نداشته و از سر و کله زدن با شورای شهر خسته شده است.
روزنامه عکاظ در تازه ترین شماره خود تصویر عجیب ترین حالت مرگ در موسم حج امسال را منتشر کرد.بر اساس گزارش روزنامه "عکاظ" ماندن سر این فرد در بین در اتوبوس به مرگ وی منجر شده است.


 
افزایش شپش سر در شمال تهران
یک پزشک عمومی با هشدار نسبت به افزایش شپش در شمال تهران گفت: شایع‌ترین علت مراجعه افراد به پزشک به سبک زندگی اشتباه افراد بر می‌گردد و مصرف لوازم آرایشی غیر استاندارد و بدلیجات عامل خارش و التهاب پوستی است. مسعود فیض اربابی به شایع شدن شپش در کودکان دبستان و پیش‌دبستانی اشاره داشت و افزود: متاسفانه به دلیل افت سطح بهداشت در خانواده‌ها، بحث شپش و مشکلات بهداشت مو این روز‌ها فراگیر شده است به طوری که ما در منطقه پیرامون کلینیک (لویزان) که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد، ماهانه حداقل ۱۰ مورد شپش را داشته‌ایم. معاون فنی پلی‌کلینیک تخصصی شهید فلاحی به علائم شپش اشاره داشت و افزود: شپش همانند شوره سر است با این تفاوت که شوره را می‌توان به راحتی با انگشت از روی مو برداشت اما شپش را به سختی می‌توان از مو جدا کرد و باید حتماً با ناخن آن را کند؛ خارش سر نیز در شپش شایع است

جزئیات کلاهبرداری 3 هزار میلیاردی از مرز نشینان
خبر دیگر این که پرونده کلاهبرداری ارزی سه هزار و 461 میلیارد ریالی از مرز نشینان با گذشت 23 ماه با دستور رئیس قوه قضائیه وارد مرحله تازه ای شد. آیت الله آملی لاریجانی پس از اطلاع از جزئیات این پرونده، دستور داد شعبه و قاضی ویژه ای برای رسیدگی به این پرونده تعیین شود. مهر خبر داده که این کلاهبرداری بزرگ از آذر ماه سال 90 برای اولین بار دهان به دهان در بازار موبایل و کامپیوتر ایران و یا به عبارت دیگر، پاساژ علاءالدین پیچید. سپس شاکیان در نامه‌هایی جداگانه‌ خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی رئیس قوه قضائیه، وزیر اطلاعات، دادستان عمومی و انقلاب تهران و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند. ماجرا از این قرار است که شش متهم این پرونده به نام‌های "ه. ن.ح”، "ا. د.ف”، "ح. خ.ب”، "ا. ع” و "ه. ه” و "علی آ” با راه‌اندازی دفتری در مرکز تهران اقدام به سودجویی از شهروندان و بعضا فعالان اقتصادی کردند که در تهران ریال به آنان می‌دادند و در امارات درهم تحویل می‌گرفتند.

بررسی زمین‌خواری در 5 استان
شنیدیم که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از شکایت مسئولان ۵ استان کشور به این کمیسیون با موضوع زمین‌خواری خبر داد و گفت که یک کارگروه ویژه برای بررسی این پرونده در کمیسیون تشکیل شده است. به گزارش تسنیم، پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده‌های زمین‌خواری در کمیسیون متبوعش، گفت: شکایات و مواردی در رابطه با زمین‌خواری در لواسان مطرح شد و پس از آن، مسئولانی از چند استان تماس‌هایی با کمیسیون اصل 90 گرفته و گزارش دادند که در آن استان‌ها هم زمین‌خواری وجود دارد. به گفته وی، پس از ارائه شکایت‌ این استان‌ها به کمیسیون اصل 90، پرونده ویژه‌ای تشکیل و کارگروهی در این کمیسیون مسئول بررسی این موضوع شد و این کارگروه در حال بررسی اولیه زمین‌خواری در این 5 استان است.

صدور حکم قطعی پرونده 3 هزار میلیاردی
دست آخر این که ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به باشگاه خبرنگاران گفته است که حکم قطعی درخصوص پرونده 3 هزار میلیاردی صادر شده و مأموریت من در این پرونده به پایان رسیده است. در جریان پرونده 3 هزار میلیاردی چند معاون وزیر و مدیران کل راه و ترابری، تراورس و چند شرکت دولتی در زندان به سر می‌برند. همچنین برای 4 متهم اصلی این پرونده حکم اعدام صادر شده است.
دوسوم رهبران سیاسی جهان در‏شبکه‏های اجتماعی
دوسوم رهبران سیاسی 193 کشور عضو سازمان ملل در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ شخصی دارند .روزنامه ایران نوشت:کارشناسان در یک مطالعه جدید دریافتند که دوسوم رهبران سیاسی 193 کشور عضو سازمان ملل متحد در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ شخصی دارند که البته گفته می‌شود تنها 30 نفر از آن‌ها صفحه خود را به صورت شخصی به‌روز می‌کنند و مابقی این کار را به نزدیکان‌شان واگذار کرده‌اند. بیشتر سیاستمداران برای آن‌که ارتباط بهتر و نزدیک‌تری با عموم مردم جهان برقرار کنند، زبان صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی را انگلیسی کرده‌اند و این طور که مطالعه جدید نشان داده است، زبان اصلی در صفحه شخصی 90 نفر از رهبران سیاسی جهان در شبکه اجتماعی توئیتر انگلیسی است، 41 نفر از آن‌ها با زبان اسپانیایی صفحه شخصی خود را به‌روز می‌کنند، 21 نفر برای صفحه خود زبان فرانسوی را برگزیده‌اند، 17 نفر با زبان عربی با مخاطبان خود صحبت می‌کنند و مابقی هم به زبان‌های دیگر با هواداران‌شان ارتباط برقرار می‌کنند.
1- «
باراک اوباما» (Barack Obama) رئیس جمهور امریکا – تعداد اعضای صفحه: 36,917,316 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 373/422/1 نفر
2- «
سارا پالین» (Sara Palin) سیاستمدار امریکایی، مفسر و نویسنده – تعداد اعضای صفحه: 3,317,391 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 22,750
3- «
دالای لاما» (Dalai Lama) مؤثرترین چهره در گسترش آئین بودایی تبتی – تعداد اعضای صفحه: 148/224/3نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 221,899 نفر
4- «
نوی‌نوی آکوئینو» (Noynoy Aquino) رئیس‌ جمهور فیلیپین – تعداد اعضای صفحه: 2,252,824 نفرتعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 14,238 نفر
5- «
جرج دبلیو. بوش» (George W. Bush) رئیس جمهور اسبق امریکا – تعداد اعضای صفحه: 1,749,86 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 13,957 نفر
6- «
مانی ویلار» (Manny Villar) بیست‌وپنجمین رهبر مجلس سنای فیلیپین – تعداد اعضای صفحه: 1,655,795 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 985 نفر
7- «
ماهاتیر بن محمد» (Mahathir Bin Mohamad) نخست‌وزیر اسبق کشور مالزی – تعداد اعضای صفحه: 046/322/1 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 8545 نفر
8- «
میت رامنی» (Mitt Rimney) فرماندار اسبق ایالت ماساچوست امریکا – تعداد اعضای صفحه: 1,610,859 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 214,085 نفر
9- «
آرنولد شوارتزینگر» (Arnold Schwarzenegger) فرماندار اسبق ایالت کالیفرنیای امریکا – تعداد افراد صفحه: 1,530,231 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 43,888 نفر
10- «
هریبرتو فلیکس گوئـــ را» (Heriberto Felix Guerra) وزیر توسعه اجتماعی کشور مکزیک – تعداد اعضای صفحه: 1,452,647 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 25,830 نفر
11- «
رجب طیب اردوغان» (Recep Tayyip Erdogan) نخست‌وزیر ترکیه – تعداد اعضای صفحه: 1,447,189 نفر – تعداد افرادی که در مورد او صحبت کرده‌اند: 53,103 نفر

شهری که قبرستان ندارد!
شاید باورش کمی سخت باشد، اما در نزدیکی پایتخت، شهری ۱۰۰ هزارنفری هنوز محلی برای دفن اهالی شهر ندارد.پردیس، مرکز شهرستان پردیس و به عنوان پر جمعیت ترین منطقه مسکونی شمالشرق این استان محسوب می‏ شود.این شهر در فاصله 17 کیلومتری پایتخت و دامنه رشته کوه‏های البرز قرار گرفته است؛ بر اساس آخرین سرشماری جمعیت این شهر 100 هزار نفر است که طبق طرح جامع، تا 600 هزار نفر را در خود پذیرا خواهد بود.

وضعیت پرونده شکایت احمدی‌نژاد از مطهری
مصطفی ترک‌همدانی وکیل علی مطهری در گفت‌وگو با فارس گفت: «در سال 89 آقای مطهری درباره رئیس‌جمهور وقت اظهارنظری کرد. وی افزود: همین اظهارنظر باعث شد تا معاون حقوقی ریاست‌جمهوری نسبت به ایشان اعلام جرم کرده و از علی مطهری موکل بنده شکایت کند.» ترک‌همدانی گفت: «وقتی برای تعیین تکلیف پرونده به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کردم متوجه شدم که معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در دولت یازدهم نسبت به این پرونده اعلام رضایت کرده است

نظر خادم امام (ره) درباره هاشمی
خبرگزاری فارس به نقل از حاج‌عیسی جعفری متولد 1306 که در 7سال پایانی عمر امام خمینی(ره) خادم منزل معظم له بوده است نوشت: «آقای هاشمی در آن زمان[اوایل پیروزی انقلاب] در دروازه دولت سکونت داشت و از همان زمان خطی را دنبال می‌کرد که این خط غیر از جمهوری اسلامی ایران بود.در آن زمان امام آقای هاشمی را خواست تا هم وی را از ادامه طی مسیر درخطی که دنبالش بود بازدارد و هم اینکه از سیاست وی استفاده کند و به همین دلیل بود که آقای هاشمی به مکان فعلی که متعلق به یک سرهنگ بود نقل مکان کرد تا نزدیک امام باشد.» وی تاکید کرد: ما از ریشه همه این مسائلی که مطرح می‌شود آگاه هستیم.

جانشین روحانی در مرکزتحقیقات استراتژیک
به‌گزارش مهر، رضا سلیمانی مدیرکل روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید گفت‌وگوی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حجت‌الاسلام دری‌نجف‌آبادی برای سپردن ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به وی، گفت: «هنوز انتصاب آقای دری‌نجف‌آبادی به ریاست این مرکز نهایی نشده است

معمر قذافی زنده و تحت درمان است!
فردا نیوز: یک روزنامه نگار لیبیایی به روند رو به رشد شایعات درباره سرنوشت معمر قذافی در میان افکار عمومی لیبی اشاره کرد و افزود: قذافی زنده است و در یکی از کشورهای آفریقایی تحت درمان قرار دارد

احداث 400 مسجد در تهران
فردا: شهردار تهران گفت: احداث 400 مسجد در دستور کار شهرداری است و این موضوعی جدی است و مسجد را اساس کار جامعه و بشریت در یک نظام اسلامی می دانیم.

بازدید هیأت اروپایی از جماران
جماران: هیأت خیرین اروپایی که به دعوت کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایران بسر می برد، دیروز با حضور در جماران از بخشهای مختلف مجتمع فرهنگی و هنری جماران بازدید کردند.

 
کامنت یک دختر 26 ساله برای ظریف! +پاسخ ظریف

متنی که یک دختر ناشناس برای آخرین پست دکتر ظریف جمعه 26 مهر ماه نوشته، جالب است و در زیر می آید. جالب آن که ظریف هم به وی پاسخ داده است:

سلام آقای ظریف
وقتتون بخیر
امیدوارم حالتون بهتر شده باشه
من یه دختر 26 ساله ایرانی ساکن ایرانم (ببخشید که نمیتونم خودم رو کامل معرفی کنم)
امیدوارم کامنت منو کامل بخونید

من متاهلم ، سه ساله که عقد کردم اما به خاطر مشکلات مالی نمیتونیم عروسی کنیم، شوهرم دانشجوی دکتراست و کار پیدا نمیکنه ...بی پولی و بی کاری دمار از روزگار ما در آورده، پدرم یه بازنشسته ست و از پس خرید جهزیه بر نمیاد.من اخیرا کارشناسی ارشد نوبت روزانه قبول شدم، یکی از دانشگاه های عالی تهران، یکی از بهترین رشته ها، هفته ای 3 روز میام تهران. شاید باورتون نشه اما من از پس کرایه اتوبوسم به تهران بر نمیام ...من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن برای غذا و کرایه و ... هزینه کنم... شوهرم توان حمایت منو نداره و از پدرم هم نمیتونم پول بگیرم، وام دانشجویی هم که به جایی نمیرسه و هنوز ندادن ...بارها به انصراف از تحصیل فکر کردم اما بغض گلومو میگیره، چون من برای قبولی خیلی زحمت کشیدم... نمیدونم شما بچه دارین یا نه ، نمیدونم خودتون و بچه هاتون چطور درس خوندین اما همه امکانات خودتونو بذارید کنار و درس خوندن تو بدترین شرایطو تصور کنید. مدام فکر میکنم اینایی که میرن دانشگاه بین الملل چقدر پول دارن؟؟؟ چطوری من نمیتونم هفته ای 40 هزارتومن پول بدم برای درس و اونا .... دیگه دارم افسرده میشم

همین برنامه رو برای جهزیه هم دارم...همیشه عقد کردن برای دخترا یعنی مهمونی، گردش، خوشی، خرج کردن، مسافرت... منم نوعروسم، اما از این زندگی فقط یه چیز بهم رسیده ، اونم حسرته

من نمیخوام بهم بگین " متاسفم". من خودمو معرفی نکردم چون ترحم کسی رو نمیخوام. من فقط حقمو میخوام...

من ایرانی ام، چرا تو مملکت خودم، جایی که کل طایفه ام بخاطرش شهید و جانباز دادن رفاه ندارم؟؟؟ چرا بی کارم؟؟؟ چرا تغذیه خوب ندارم؟؟؟ چرا بی پولم؟؟؟ چرا با این معدل و این رزومه باهام مثل یه تفاله برخورد میشه؟؟؟ این انرژی هسته ای کو؟ کجاست؟ منو تو انرژی اتمی استخدام میکنن؟؟؟ یا شوهر استعداد درخشانمو؟؟؟ قبضامون که مدام گرونتر و زیادتر میشه، تابستونا که برق قطعه، پس کو تامین انرژی؟؟؟؟ ..چرا مملکت من راحت از دزدی 3 هزار میلیارد تومنی میگذره ولی 24 ساعت بنده به دو ریال یارانه ی مردم؟؟؟ یارانه ای که بودنش برای آدمایی مثل من معنی حفظ آبرو رو داره. تو این وضع گرونی...
من فقط یه بار زندگی میکنم... میخوام شاد باشم... دیگه بسمه غصه خوردن...
...
در عوض کار میخوام و پول و یه خونه نقلی با یه جهزیه ساده یه دفترچه بیمه
نمیدونید این آخری شده رویای من... من نمیدونم مشکل کمر شما چیه ولی درد شمارو خوب میفهمم. درد از کمر شروع میشه تا مچ پا میاد... انگار یه رشته داغ تو پای آدمه که کشیده میشه. من نمیتونستم برم دکتر اما علائم و دردامو تو اینترنت سرچ کردم و فهمیدم چه بیماری دارم. نه میشه ایستاد، نه میشه نشست، نه میشه خوابید... من اینجا به درد تسلیم میشم ... من میمیرم از درد اما نمیتونم برم دکتر ،نمیتونم ام آر آی بگیرم. چون بیمه ندارم، چون پول ندارم، هزینه های درمان سرسام آوره، سلامتی شده به قیمت خون آدم... خوش بحال شما که برای دردتون طبیب دارید (البته هرچی که دارید حلال و خوشتون. خدا به روزیتون برکت بده. انشاءالله که حالتونم خوب بشه.)، من از ترس اینکه شوهر و پدرم شرمنده م نشن به کسی نمیگم چقدر درد میکشم...

میبینید ... فرق من و شما همینه... زندگی من به یه تاره مو بنده ولی شما مسئولین زندگی آروم و قشنگتونو بی استرس ادامه میدین. واسه همینه که شما با خیال راحت خبر از مذاکرات بعدی میدید و من اشک تو چشام حلقه میزنه که ای خدااااااااا پس کی تموم میشه؟؟؟
همه اینارو گفتم که بدونید کسایی مثل من هستند که فقط زنده اند اما بارها و بارها آرزوی مرگ میکنند.
کاری کنید که تحریما تموم بشه، یه کاری کنید ارزونی بشه ، کرایه خونه کم بشه ، مواد غذایی ارزون بشه، بازار کار رونق پیدا کنه، دارو و درمان به قیمت خون آدم نباشه، امنیت و رفاه داشته باشیم. کاری کنید که منه بچه درس خون، منی که تو زندگیم فقط تلاش کردم، صبر کردم و پامو کج نذاشتم، بخاطر فشار اقتصادی تو این سن وسال این همه مریضی عصبی نداشته باشم و فکرم مدام پی انصراف از تحصیل نباشه، یه کاری کنید جوونا راحت ازدواج کنن اینطوری فسادم کم میشه. فقط یکم سریع تر ... میترسم آخرش به عمر ما قد نده.

تو رو خدا... دیگه بسه تحریم...
یکی میگفت باید قبر دهه شصتیا رو گودتر بکنند چون آرزوهای زیادی دارن که باید با خودشون به گور ببرن...
خواهش میکنم جواب کامنتمو بدید. یا حق

پاسخ ظریف:

سلام دخترم. می دانم که مسئولیت سنگینی بر دوش من و همکاران من است و گرچه در ایجاد شرایط کنونی نقشی نداشته ایم ولی به هرحال با پذیرش مسئولیت باید در جهت حل آن حرکت کنیم. امیدوارم با تدبیر ریاست محترم جمهوری و با حمایت همه مردم مشکلات انباشته اقتصادی به تدریج رفع شوند و زندگی برای شما و بقیه مردم راحت تر شود.

باور کنید که در هر لحظه از کار اداری و مذاکرات، خودم را وام دار و مدیون تک تک شما می دانم و امیدوارم که بتوانم باری از دوش شما بردارم. به یاری خدا و به پشتیبانی شما، این کار را با صبر و با حفظ حقوق کشور انجام خواهیم داد.

اما اطمینان داشته باشید که برای مذاکره جدی و رفع فشارها، بهترین روش تلاش برای رسیدن به تفاهم از طریق تعامل سازنده و عزت مند است. اندکی صبر، سحر نزدیک است.

آمریکا در معرض موشکهای ایرانی
مهر: «جیمز اینهوف» سناتور جمهوریخواه، مدعی شد که باراک اوباما در تلاش برای خلع سلاح آمریکا در برابر تهدیدهای موشکی ایران، اقدام به لغو ایجاد سامانه دفاع موشکی در لهستان کرد.

پیشنهاد سرهنگ به انقلابیون
الف: مصطفی عبدالجلیل رئیس سابق شورای انتقالی لیبی اعلام کرد: قذافی در جریان درگیریها در لیبی، پیشنهاد داد انقلابیون در منطقه اجدابیا که 40 هزار کیلومتر وسعت دارد، تشکیل دولت دهند که این پیشنهاد با مخالفت روبرو شد.

قاچاقچی اعدامی در بجنورد در کماست
ایرنا: قاچاقچی 37 ساله بجنوردی که یک روز پس از اعدام به دلیل داشتن علائم حیاتی در یکی از بیمارستانهای این شهر بستری شد، همچنان در حالت کما به سر می برد. یک منبع آگاه گفت که سطح هوشیاری قاچاقچی اعدامی، از سوی پزشکان معالج شش درصد اعلام شده که در صورت عدم افزایش احتمال مرگ مغزی وی وجود دارد.

یارگیری برای فراکسیون انشعابی یا انسجام فراکسیون اکثریت؟
همزمان با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت برخی خبرها حاکی از پیگیری راه‌اندازی فراکسیون انشعابی تحت عنوان اعتدال یا صدای ملت است.بنا بر اعلام بهروز نعمتی نماینده اسدآباد، و محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، مجمع عمومی فراکسیون قرار بوده امروز (سه‌شنبه) برگزار شود تا ضمن بررسی 3 وزیر پیشنهادی احتمالا به انتخابات هیئت‌ رئیسه این فراکسیون نیز بپردازد. پیش از این کاظم جلالی اعلام کرده بود برای ریاست دوباره فراکسیون نامزد نمی‌شود و اسامی کسانی چون بروجردی و باهنر مطرح شد اما بروجردی روز یکشنبه اعلام کرد جلالی تنها نامزد ریاست فراکسیون است.
جلالی پیش از این به تابناک گفته بود عزم جدی دارد کاندیدای ریاست فراکسیون نباشد و نقدهایی دارد. او به واسطه نزدیکی با حزب اعتدال و توسعه، از دولت جدید حمایت می‌کند و در جلسه رای اعتماد به وزرا نیز به عنوان موافق سخن گفت و علیه کاسبین فتنه! سخن راند.در عین حال جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با بولتن‌نیوز خبر داده که علی مطهری در صدد راه‌اندازی فراکسیونی جدید است و معتقد است که 80 تا 90 نماینده برای عضویت در این فراکسیون اعلام آمادگی کرده‌اند.وقوع این امر به معنای ریزش اعضای فراکسیون رهروان خواهد بود و اغلب اعضا با این اتفاق مخالفند.

نبش قبر متوفیان تصادف تهران - قم
خانه ملت: رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با یادآوری فرصت یک ماه به وزیر دادگستری برای تعیین تکلیف وضعیت جابجایی اجساد قربانیان تصادف محور تهران-قم، گفت: هم اکنون با نبش قبر اجساد، جابجا شده و در موطن خود دفن شدند.

روحانی به سفرهای‌استانی می رود
جهان: عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا در مجلس جزییات دیدار نمایندگان استان اصفهان با رئیس‌جمهور را تشریح کرد و اظهارداشت: روحانی در این دیدار گفت که سفرهای استانی را تا پایان سال آغاز می‌کنیم.

اعدامی نجات یافته نباید اعدام شود
عصر ایران: آیت ا... مقتدایی دادستان اسبق کل کشور گفت: در قانون اینگونه است که فردی که از اعدام نجات یافته است، دیگر اعدام نمی شود و در تشکیلات قضایی نیز مورد مشابه ای داشتیم که اعدام نشد.

جلسه محاکمه متهم به قتل ستار بهشتی برگزار نمی‌شود
به‌گزارش ایسنا، گیتی پورفاضل، وکیل‌مدافع اولیای ‌دم ستار بهشتی گفت: «جلسه محاکمه متهم به قتل ستار بهشتی در روز 5 آبان برگزار نخواهد شد.» وی علت برگزار نشدن جلسه دادگاه را رسیدگی نکردن به اختلاف نظرهای موجود بین دادستان،‌ بازپرس و خودش عنوان کرد.

توصیه حسن خمینی به نعیمه اشراقی
سیدسراج‌الدین موسوی از اعضای دفتر امام(ره) در گفت‌وگو با روزنامه آرمان در مورد واکنش سید حسن خمینی به مطلب نعیمه اشراقی در فیس‌بوک گفت: «پس از انتشار آن مطلب، یادگار امام با خانم نعیمه اشراقی تماس گرفتند و ایشان منکر نوشتن مطلب شده و مدعی شدند که صفحه فیس‌بوکش هک شده است. حاج حسن آقا هم گفتند از خانواده شهدا دلجویی کنند و هم به سبب اینکه بنا به‌گفته خانم اشراقی صفحه ایشان از مدیریت خارج شده است، آن صفحه را مسدود کنند. البته یادگار امام سابقا در موارد دیگری هم تذکراتی را به خانم اشراقی داده بودند. کما اینکه به برخی سخنان اعضای خانواده ایشان اعتراضات جدی داشته‌اند

زندگی اشرافی کیم جونگ اون
خبر آنلاین: «دنیس رادمن» ستاره سابق بسکتبال آمریکا که دو مرتبه به مدت هفت روز به کره شمالی سفر کرده است، زندگی «کیم جونگ اون» رهبر این کشور را به یک «مهمانی هفت ستاره» با سرو دایمی مشروبات الکلی، گردش با جت اسکی و قایقهای تفریحی لوکس، توصیف کرد.

اسد: مانعی برای نامزدی در انتخابات نمی‌بینم
فارس: بشار اسد در گفتگو با شبکه المیادین، تأکید کرد که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه مانعی نمی‌بیند.

گاف عجیب پژمان جمشیدی در برنامه نود

پژمان جمشیدی مهمان این هفته برنامه 90 بود و در مورد دوران فوتبال خود و همچنین بازی در سریال پژمان مطالبی را بیان کرد.وی در توجیه کم گل زدن خود و داشتن تنها یک گل ملی گفت: کم گل زدن مدافعان امری طبیعی است. من فکر نمی کنم خسرو حیدری گل ملی داشته باشد ضمن اینکه دنی آلوز هم گل ملی ندارد.

جمشیدی در حالی عنوان کرد که آلوز گل ملی ندارد که این مدافع برای برزیل گلزنی کرده است و جالب اینکه یکی از گل هایش را نیز در دیدار با تیم ملی ایران از روی یک ضربه کاشته به ثمر رساند!وی در بخشی دیگر از صحبت هایش از انجام 21 بازی ملی صحبت کرد که کمی بعد مشخص شد وی تنها 15 بازی ملی انجام داده است!

مصوبه عجیب شورای شهر اهواز !
شورای شهر اهواز در یک مصوبه عجیب برای رفاه حال اعضای شورای شهر با اکثریت آراء در صحن غیرعلنی،‌ کمک 500 میلیون ریالی به هر عضو برای خرید یک دستگاه خودرو تحت عنوان وام خرید خودرو را تصویب کرده است. این شورا که به اصول گرایی! مشهور است 21 عضو دارد. نکته جالب توجه در این مورد این است که بعضی از اعضای شورای شهر در گذشته به دلیل نداشتن وسیله نقلیه پیاده طی طریق می‌کردند. نکته جالب‌تر اینکه برخی از اعضای شورا کسانی هستند که برای کسب آراء شهروندان اهوازی هزینه‌های کلانی انجام داده بودند. اعلام این خبر در خوزستان موجب ناراحتی و عکس العمل منفی وسیعی بین شهروندان اهوازی شده و نقل محافل آنها گشته است. همه می‌گویند چرا این بذل و بخشش‌ها از جیب مردم صورت می‌گیرد؟

اخبار کوتاه   

* «سعید حجاریان» در مصاحبه با روزنامه‌ اعتماد و در پاسخ به این مطلب که از زبان برخی چهره‌های اصلاح‌طلب می‌شنویم که اصلاح‌طلبان در دوره آینده باید از هاشمی و خاتمی عبور کنند، گفت: در دوره اصلاحات به نظرم شعار عبور از خاتمی اشتباه بود، اما شعار خروج از حاکمیت، تندروی نبود. الآن هم عبور از هاشمی و خاتمی اشتباه است. آقای هاشمی الآن مواضع خوبی دارد.

 * «بنیامین نتانیاهو» فاش کرده است که این رژیم با عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، روابط مخفی دارد. به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، اظهارات نتانیاهو در این هفته در حالی در کنست مطرح شد که کشورهای عربی به این درک رسید‌ه‌اند که اسرائیل دشمن آن‌ها نیست و همین موضوع از روابط پنهانی میان اسرائیل و کشورهای عربی که به‌تازگی تقویت شده است، پرده برداشت.

* پایگاه رسمی هاشمی رفسنجانی بعد از حاشیه‌های به وجود آمده درباره بازنشر یکی از مصاحبه‌های او در زمینه نظر امام(ره) درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا، تلاش کرد تا با انتخاب گزینشی بیانات رهبر معظم انقلاب، اقدام پیشین خود را توجیه کند! این پایگاه در مطلبی با انتخاب تیتر «هاشمی از امام نگوید، که بگوید؟» تلاش کرد تا به‌نوعی پاسخ منتقدان به اقدام قبلی خود را بدهد. در مطلب مذکور با انتخاب بریده‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در 15 خرداد 69 که ایشان طی آن، از هاشمی به‌عنوان رئیس‌جمهور وقت حمایت کرده‌اند، تلاش شده است تا ابتدا نزدیکی رفسنجانی به امام(ره) و احتمالاً در لفافه آن، درستی تمام خاطرات او از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اثبات شود!

*  در حالی که چندی پیش، وبگاه‌های خبری درباره استفاده از نمادهای مربوط به همنجس‌بازان در معابر شهر هشدار داده بودند، به‌تازگی و در اقدامی سؤال‌برانگیز، نماد این گروه منحرف در شبکه سه سیما و به‌عنوان بخشی از پوشش شرکت‌کنندگان مسابقه «کلید» نمایش داده شد! اواخر هفته گذشته بینندگان شبکه سه سیما شاهد پخش مسابقه کلید بودند که در خلال آن، به دلیلی نامعلوم، کلاه رنگین همجنس‌بازان بر سر شرکت‌کنندگان آن بود!       



https://shoma-weekly.ir/2VYadp