گفته می‌شود که...

فروش آب دبه‌ای 350 تومان زیر گوش پایتخت/ حمله به فیس بوک مجری برنامه های مذهبی و تلویزیونی/ من برای دیدار با روحانی آمادگی دارم/ چهارمین ازدواج فوتبالیست مشهور!/ رانت عجیب آقای مجری برای رسیدن به ریاست!/ نقش دختران موسوی در ماجرای عید غدیر/ همایشی برای تبلیغ مسیحیت و...

شهری که با 5 شهردار اداره می‌شود!
ماشاالله احمدی شهردار برازجان با اشاره به تغییرات اخیر در شهرداری برازجان خاطرنشان کرد: با تغییرات صورت گرفته، برازجان به عنوان مرکز دشتستان بزرگ با 5 شهردار اداره می‌شود و امیدواریم آنچه توقع مردم و مسئولین است با این ترکیب جدید برآورده شود.

نقش دختران موسوی در ماجرای عید غدیر
بر اساس آنچه شرق نوشته ظاهرا علی مطهری در دانشگاه تبریز گفته است درباره ماجرای عید غدیر تحقیق کردیم و دختران موسوی توضیح دادند قضیه طرفینی بوده است. یک نوشته از مهندس موسوی خطاب به همسرش بوده که به یکی از دخترانش داده است و آنها قصد خارج کردن آن را از منزل موسوی داشتند به هر نحوی این قضیه مشخص می‌شود و در زمان خروج ماموران این کاغذ را می‌خواهند و اینها امتناع می‌کنند و به قول خودشان نیم ساعت با همدیگر کتک کاری کرده‌اند. وی تاکید کرد: به علت اینکه قضیه طرفینی بوده ما دیگر نیازی به سوال از وزیر اطلاعات ندیدم.

واکنش رسانه فرانسوی به کوهنوردی روحانی

خبرآنلاین: پایگاه اینترنتی تلویزیون بی اف ام تی وی فرانسه، درباره عکس منتشر شده از دکتر روحانی که در حال کوهنوردی دیده می شود، گفت: حسن روحانی را که غالباً در لباس روحانیت و عمامه دیده‌ایم، این بار لباس و کلاه کوه بر تن دارد و البته به همراه محافظانش در حال پیاده روی است. این سایت نوشت: البته آیت ا... خامنه ای، رهبر ایران نیز چند بار در هفته عادت به پیاده روی دارد و پیشتر عکسهایی نیز منتشر شده بود.

فروش آب دبه‌ای 350 تومان زیر گوش پایتخت
حسین فتحی جانشین شورایاری قیام‌دشت اظهار داشت: قیامدشت یکی از نقاط جمعیتی شهر تهران است که در کیلومتر 18 جاده خاوران در منتهی الیه جنوب شرقی تهران واقع شده است.وی افزود:‌ مردم قیامدشت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند که یکی از این مشکلات مربوط به آب آشامیدنی است به طوری که آب آشامیدنی جمعیت حدودا 50 هزار نفری قیامدشت که حالا دارای دانشگاه آزاد واحد تهران شرق با جمعیت سیال حدودا 15 هزار نفری هم هست از چاههایی که اطراف این شهر حفر شده، تأمین می شود.جانشین شورایاری قیامدشت با بیان اینکه آب بدست آمده از این چاهها دارای سختی و املاح زیادی است، گفت: به دلیل وجود این املاح، این آب غیرقابل شرب است و معمولا جهت شست و شوی ظروف و دیگر کارها استفاده می شود.وی ادامه داد: به همین سبب شهروندان مجبورند جهت تأمین آب آشامیدنی به دو شرکت خصوصی که همین آب را پس از تسویه با قیمت هایی که هر چند وقت یکبار گران می کنند، خریداری کنند.
جانشین شورایاری قیامدشت در پاسخ به اینکه قیمت آبی که بخش خصوصی به مردم قیامدشت می فروشد، چه میزان است، تصریح کرد: هر دبه 20 لیتری 350 تومان قیمت گذاری شده که این قیمت نیز اکثرا توسط عاملین پخش رعایت نمی شود.

خاطره پورحسین از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی
رضا پورحسین مجری مناظره‌های سال 88 درباره خاطره‌ای از مناظره معروف احمدی‌نژاد و موسوی در ۱۳ خرداد ۸۸ به فارس گفت: خاطره‌ای که دارم این است که آنها اول مناظره با یکدیگر سلام و علیک گرمی داشتند اما در آخر مناظره بدون خداحافظی رفتند.

همایشی برای تبلیغ مسیحیت

به‌تازگی طی همایشی که انجمن گردشگری در یکی از استان‌های کشور برگزار کرد، یکی از سخنرانان به‌طور آشکار، مسیحیت را تبلیغ کرد! در این همایش که از علائم مسیحیت استفاده شده بود، تعداد زیادی از زنان با وضعیتی زننده حضور داشتند.

واکنش کاشفی به سرلیستی عارف و ناطق
حسین کاشفی عضو حزب منحله مشارکت در گفت‌وگویی با اعتماد در واکنش به احتمال سر لیستی ناطق‌نوری یا عارف از سوی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم گفته است هنوز در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان هیچ بحثی درباره انتخابات مجلس مطرح نشده است. وی افزود: اصلاح‌طلبان به موقعش با تصمیم شورای مشورتی اصلاح‌طلبان که با محوریت آقای خاتمی فعالیت می‌کند،‌تصمیم‌گیری می‌کنند.

طلب بابک زنجانی از شهرداری تهران

انتشار خبر اختلافات بابک زنجانی و شهرداری تهران، ابعاد فعالیت های میلیاردر ایرانی را وسیع تر کرد.در تازه ترین اخبار درباره فعالیت های اقتصادی او، پورزندی، معاون شهردار تهران دیروز در نشستی خبری توضیح داد: بابک زنجانی قرار بود در قبال واردات ماشین آلات موردنیاز برای ساخت پروژه صدر، به صورت ملک یا غیرنقد هزینه تمام شده ورود قطعات را دریافت کند که رقم آن ۴۰ میلیون دلار است.

از این بابت زنجانی از شهرداری طلبکار است. او از ما خواسته سررسید اقساطش را به بانک نبریم و چک را نیز بازگشت نزنیم ما نیز این کار را انجام داده ایم.

انتشار اس ام اس اصلاح طلبان تند رو

طی چند روز گذشته اصلاح‌طلبان تندرو در برخی از استان‌های کشور، پیامکی با مضمون «اولین گام پیروزی دولت تدبیر و امید در عرصه خارجی را به یاوران عزیز امام، آقایان هاشمی همیشه‌زنده و خاتمی مظلوم، تبریک می‌گوییم ... در این لحظات یاد عزیزان دربند، آقایان موسوی و کروبی و تمامی یاران آنان را گرامی می‌داریم»(!) منتشر کرده‌اند.

دستور جالب یک وزیر برای تندرستی کارمندان

بر اساس دستور یکی از وزرای اقتصادی کابینه، تعدادی از مسئولان این دستگاه دولتی موظف شده اند در مدتی کوتاه اقدام به تهیه طرحی برای افزایش میزان ورزش کارمندان این وزارتخانه کنند. در این بخشنامه تاکید شده است که بنا به ضرورت افزایش نشاط و شادابی کارمندان، باید میزان اعتبار مورد نیاز و نوع برنامه های ورزشی پیشنهادی ظرف 3 ماه پس از زمان ابلاغ بخشنامه، تحویل یکی از معاونت های این وزارتخانه شود.

ظریف حاشیه‌ساز

این روزها کمتر رسانه‌ای یافت می‌شود که در روز حداقل یک تیتر درمورد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نداشته باشد. به عبارت دیگر ظریف این ایام به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده و توجه به اینکه این اتفاق از چه جهت در حال رخداد است کمی مهم به نظر می‌رسد. نگاهی گذرا به اظهارات وزیر امور خارجه در سه ماه گذشته به وضوح پاسخ این پرسش را خواهد داد. آقای ظریف حاشیه‌سازترین وزیر کابینه شده است.

نتانیاهو: تائید هولوکاست را هم به توافقنامه اضافه کنید!
در پی اظهارات مشاور اوباما مبنی بر لزوم گنجاندن ادعای نقض حقوق‌بشر در مذاکرات با ایران، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز از آمریکایی‌ها خواست موضوع تروریسم و هولوکاست را در این مذاکرات مطرح کنند.به گزارش رویتر، نتانیاهو گفته است آمریکا و قدرت‌های غربی باید در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران را وادار کنند سیاست انکار هولوکاست را تغییر دهد.او همچنین گفته «ایران از گروه‌های تروریستی در منطقه نظیر حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و غرب باید فشار آورد تا ایران دست از حمایت نسبت به این گروه‌ها بردارد». این در حالی است که رژیم نامشروع صهیونیستی، ذاتاً رژیمی تروریست است.پیش از این سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما مدعی شده بود آمریکا از قربانیان حقوق‌بشر در ایران حمایت می‌کند و با وجود توافق در ژنو، از ایران خواهد خواست حقوق بشر را رعایت کند. به ادعای او ایران باید به احمد شهید اجازه سفر به این کشور را بدهد.

حمله به فیس بوک مجری برنامه های مذهبی و تلویزیونی

امیرحسین مدرس بازیگر، خواننده و مجری سابق برنامه های تلویزیونی که بیش از هر حوزه دیگری به خاطر حضور در برنامه‌های مذهبی و نیز اجرای کارهای مذهبی شهرت یافته، تصاویری از خود و همسرش به نمایش گذاشته که شگفتی مخاطبان صفحه اختصاصی او را به همراه داشته است. برخی کاربران در نظرات زیر این عکس نوشته‌اند: واقعاً گیج شده‌ایم. "ما تا حالا فکر می‌کردیم شما آدمی مذهبی و متدین هستی!" کابر دیگری هم نوشته: "دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟" همسر مدرس نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک و اینستاگرام، عکس‌هایی با حجاب نامناسب از خود و همسرش منتشر کرده که زیر آنها برای یکدیگر جملات عاشقانه رد و بدل کرده‌اند. مدرس که اولین بار با حضور در برنامه نیم رخ برای نوجوانان به شهرت دست یافت، اندکی بعد به بازیگری و خوانندگی نیز روی آورد و سپس به عنوان مداح مجالس محرّم و مجری برنامه‌های عاشورایی و بازیگر فیلمهای مذهبی شناخته شد. او در کلیپ اخیر حسن روحانی به عنوان خواننده اصلی ظاهر شده است.

تناقضات عجیب میان رفتار و کردار افراد مشهوری چون مدرس گاهی اعتماد بسیاری از مخاطبان و دوستداران این اشخاص را به شدت مخدوش می‌کند. به ویژه آنکه این افراد در حوزه‌های مذهبی نیز مشغول به کار باشند. چراکه ممکن است باورهای و علاقه‌مندی‌های مذهبی مردم نیز مورد هدف قرار گیرد. گفتنی است مدرس اخیرا مجموعه موسیقی "خورشید" با مضمون عاشورایی را با همراهی "امین تارخ" و " ماه نی" وارد بازار کرده است.

من برای دیدار با روحانی آمادگی دارم

در حالی که جمهوری اسلامی ایران، اصلاً موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و صهیونیست‌ها بارها این موضع را در صحنه‌های مختلف دیده‌اند، شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، در اظهاراتی عجیب گفت:‌ «من برای دیدار با روحانی آمادگی دارم و ایران را دشمن نمی‌دانم.» البته وی در مورد اقدامات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی توضیحی نداده است.

بودجه نیروهای مسلح در لایحه بودجه سال 93

بررسی بخش‌هایی از لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 1393 کل کشور نشان می‌دهد بودجه وزارت خارجه 60 درصد و بودجه شورای نگهبان 45 درصد افزایش یافته است. در بین نیروهای مسلح هم پیشنهاد دولت برای بودجه ارتش در سال 1393 رقمی معادل 51 هزار و 85 میلیارد و 584 میلیون ریال است در حالی که میزان بودجه ارتش در قانون بودجه سال جاری، 34 هزار و 446 میلیارد و 164 میلیون ریال پیش‌بینی شده است؛ از این رو، بودجه ارتش حدود پنجاه درصد نسبت به رقم پیشنهادی دولت در سال گذشته افزایش یافته است.

دولت همچنین بودجه 36 هزار و 896 میلیارد و 523 میلیون ریالی سپاه در قانون بودجه سال 1392 را حدود 30 درصد افزایش داده و آن را به میزان 44 هزار و 566 میلیارد و 686 میلیون ریال به مجلس پیشنهاد کرده است. از سویی، بودجه نیروی انتظامی در لایحه بودجه 93 حدود 9 هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. نکته مهم این است که رقم پیشنهادی دولت برای بودجه سازمان بسیج مستضعفین در سال 93 در مقایسه با میزان بودجه این نهاد در قانون بودجه 1392 بیش از 2 هزار میلیارد ریال کاهش داشته است.

وضعیت گذشته به تسخیر دولت در نیامده
حجت‌الاسلام یونسی مشاور رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال ایسنا که «به نظر شما وزیر کنونی اطلاعات نیز وجود نگاه امنیتی در کشور را مضر می‌دانند؟» گفت:اگر به نطق رسمی آقای وزیر اطلاعات در زمان رای اعتماد در مجلس استناد کنیم، ایشان هم از این نظر همین خط‌مشی را در نظر گرفته‌اند ضمن اینکه هنوز وضعیت گذشته به تسخیر دولت جدید درنیامده.

چهارمین ازدواج فوتبالیست مشهور!

اسطوره فوتبال برزیل به زودی ازدواج خواهد کرد. لوییز نازاریو دلیما رونالدو در جشن تولد 28 سالگی نامزدش پائولا موریس، با اهدای حلقه ای گرانقیمت از او خواستگاری کرد و در مقابل دیدگان جمعیت مشتاقی که مدام فریاد می زدند«قبول کن، قبول کن»، پاسخ مثبت را از پائولا گرفت. نامزد گلزن افسانه ای برزیلی ها ساعاتی بعد در صفحه اش در اینستاگرام از ازدواج قریب الوقوع با خرگوش چاق خبر داد. این چهارمین ازدواج رونالدو خواهد بود. او از 3 ازدواج قبلی اش 4 فرزند دارد.
شهادت یک فرمانده حزب‌ا... در سوریه

تسنیم: پایگاه خبری دیلی‌‌استار لبنان به نقل از یک منبع امنیتی این کشور گزارش داد، «علی بزی» یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب ا... در یک منطقه جنگی در سوریه به شهادت رسیده است.

تشکر دبیر کل سازمان ملل از مؤلف کتاب «تمام نهج‌البلاغه»

«بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن تشکر از مؤلف کتاب «تمام نهج‌البلاغه»، از نمایش این کتاب در کتابخانه این سازمان بین‌المللی خبر داد. وی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدصادق موسوی» مؤلف کتاب «تمام نهج‌البلاغه»، اعلام کرد به‌دلیل جالب توجه و عالى بودن این کتاب، از دست‌اندرکاران خواستم که در کتابخانه سازمان ملل به نمایش گذاشته شود. بان‌کی‌مون در این نامه خاطرنشان کرده که از اهمیت و جایگاه نهج‌البلاغه در زندگى روزانه بسیارى از مسلمانان در ایران و دیگر نقاط جهان آگاه است. دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین از سال‌ها مطالعه و تحقیق حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی برای پدیدآوردن این اثر گرانسنگ قدردانی کرد. یادآور می‌شود این محقق حوزوی، ماه گذشته و در جلسه‌ای با حضور نماینده ایران در سازمان ملل، نسخه‌ای از «تمام نهج‌البلاغه» را به بان‌کی‌مون هدیه کرد. وی در سفر به قم نیز ضمن دیدار با مراجع تقلید، این کتاب را به ایشان هدیه کرد که مورد توجه و تقدیر آیات عظام قرار گرفت. با توجه به رویکرد ادبی سیدرضی در گردآوری نهج‌البلاغه و دسترسی نداشتن وی به برخی منابع، بسیاری از سخنان حضرت علی(ع) مغفول مانده بود که مؤلف «تمام نهج‌البلاغه» طی 28 سال تحقیق و با سفر به کشورهای مختلف و بررسی کتابخانه‌های متعدد ازجمله کتابخانه کنگره آمریکا، اثری جامع، شامل تمام سخنان حضرت علی(ع) را فراهم کرده است.

یک واقعیت تأسفبار

ایسنا: مهدی حجت، قائم‌مقام سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه با وجود جذابیتهای فرهنگی زیاد نتوانسته‌ایم آنطور که شایسته است، آنها را معرفی کنیم، گفت: به گردشگران خارجی که به ایران وارد می‌شوند، می‌گویند بین شهرهای ایران قرص «ضد ادرار» مصرف کنید تا نخواهید از سرویس‌های بهداشتی بین راهی استفاده کنید!

شیطنت سایت فوتبالی درمعرفی تیم ملی فوتبال ایران

سایت اسپانیایی AS در مطلبی به معرفی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.به گزارش نامه نیوز، پس از قرعه کشی جام جهانی برزیل و مشخص شدن گروه های هشت گانه، سایت AS اسپانیا اقدام به معرفی تیم های حاضر در جام جهانی کرد.در مطلب مربوط به ایران نیز گزارشی از صعود به جام جهانی به همراه معرفی کارلوس کی روش به عنوان سرمربی و جواد نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی که سابقه حضور در لالیگا را دارند، منتشر شده است.جالب اینجاست که سایت اسپانیایی در معرفی تیم ایران از پرچم سلطنت طلبان استفاده کرده است.

انحلال خبرگزاری ریانووستی

قدس آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دستور انحلال خبرگزاری ریانووستی این کشور را صادر کرد. رئیس جمهوری روسیه در حکم دیگری، دستور تأسیس خبرگزاری بین المللی موسوم به روسیه امروز را به جای خبرگزاری ریانووستی صادر کرده است.

برخی تخلفات مرتضوی در گزارش مجلس نیست

در حالی که انتشار گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی با واکنش های زیادی روبه رو شده است، یک عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی دیروز در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران به برخی تخلفات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که در گزارش تحقیق و تفحص از این سازمان قید نشده است.

سیدحسین دهدشتی گفت: زمانی که مرتضوی به ستاد مبارزه با قاچاق سوخت رفت، 90 نیرو را به این ستاد تزریق کرد که تعدادی از این نیروها همزمان با رفتن مرتضوی به سازمان تامین اجتماعی به این سازمان رفتند.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از این تخلفات مربوط به نفت پاسارگاد است که طی آن قراردادی در اواخر سال 91 با شرکتی به نام اسپادانا منعقد شده و ارزش این قرارداد 2.6 میلیارد تومان است

اعتراف صریح شرمن

ایسنا: وندی شرمن، مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در خصوص حق غنی سازی در ایران گفت: ایران می‌داند، چگونه چرخه سوخت را راه‌اندازی کند. این کشور صدها دانشمند اتمی دارد و می‌داند که چگونه به غنی‌سازی اورانیوم بپردازد، از این رو ما نمی‌توانیم آنها را از این مسأله محروم کنیم.

رکوردهایی که روحانی شکست

روحانی در 100 روز اول دولت خود بسیاری از رکوردهای 35 ساله را شکسته است. سایت خبری نامه‌ در گزارشی ارائه لایحه بودجه در موعد مقرر را یکی از رکورد‌های دولت یازدهم دانست و نوشت: نمایندگان در دوران احمدی‌نژاد هیچ‌گاه با چنین برخوردی از سوی دولت در زمینه بودجه روبه‌رو نشده بودند. روحانی بعد از هشت سال، بودجه کشور را با کمترین تأخیر به مجلس ارائه کرد تا رکوردی تازه در این زمینه و در رابطه دولت و مجلس شکل بگیرد. «معرفی کابینه در روز تحلیف »، «معرفی 4 وزیر برای یک وزارتخانه»، «باز شدن قفل هسته‌ای 10 ساله در کمتر از 100 روز» دیگر رکوردهایی است که در این گزارش به آن‌ها پرداخته شده است.

سردترین نقطه جهان کجاست؟
دانشمندان آمریکایی موفق به شناسایی سردترین مکان زمین شده‌اند که دمای آن به زیر 91 درجه سانتیگراد می‌رسد.این مکان تازه کشف شده که در کنار خط‌الراس کوه قطب جنوب قرار دارد، می‌تواند طی چند دقیقه چشمها، بینی و ریه انسان را منجمد کند.این بدان دلیل است که دمای آن تقریبا 13 درجه پایینتر از نقطه‌ای (منفی 78.5 درجه سانتیگراد) است که دی‌اکسیدکربن از گاز به یخ خشک تبدیل می‌شود.
این کشف رکوردشکن توسط محققان مرکز ملی داده‌های یخ و برف آمریکا انجام شده است.
تصور می‌شود که این نقطه منفی 91.2 درجه‌ای که یکی از چندین نقطه سرد ثبت شده بر خط‌الراس کوه است، در ارتفاع بیش از 3.7 کیلومتری کوهستانی موسوم به Dome Fuji کشف شده باشد.

شیخ‌الاسلامی: من نبودم

فارس: عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر اسبق وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: آن بخش از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تأمین اجتماعی که درباره این جانب مطرح شده است، بی پایه و غیر منصفانه است و بنده پیگیری قضایی را حق خود می‌دانم و اتهامات زده شده را پیگیری خواهم کرد.

پیکر مادر شهید بروجردی امروز به خاک سپرده می شود

پیکر مادر سرلشکر شهید محمد بروجردی، نخستین فرمانده سپاه تهران امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری از مقابل پادگان سپاه محمد رسول الله(ص) تشییع می شود.

خدیجه محمدی، مادر شهید بروجردی، یکشنبه در هشتاد و سه سالگی درگذشت و مسئولان کشور در پیام های جداگانه ای، درگذشت وی را تسلیت گفته اند.

تلفنهای خاموش هم جاسوس هستند

تسنیم: سید حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جاسوسی غربی‌ها، گفت: امروزه تلفنهای همراه حتی در حالت خاموشی آسان ترین وسیله برای کسب اطلاعات و اخبار است و متأسفانه گاهی اخبار و اسناد طبقه‌بندی شده از این طریق به دست سیستم جاسوسی می‌افتد.

هم‌حزبی‌های اوباما در کنگره پای توافق ژنو نمی‌مانند
«
حتی متحدان حزبی اوباما در کنگره نیز پای توافق ژنو نمی‌مانند».روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی احتمال داد اعضای دموکرات کنگره با جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران که نقض توافق ژنو است، همراه شوند. بر اساس این گزارش مشاوران دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند این نگرانی وجود دارد که «استنی هویر» از رهبران دمکرات مجلس نمایندگان ممکن است با «اریک کانتور» رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان این مجلس در ارتباط با قطعنامه یا لایحه‌ای هم‌نظر شود که یا از توافق موقت کنونی با ایران انتقاد می‌کند و یا خواستار دور تازه تحریم‌ها یا تعیین محدودیت‌های شدیدی در زمینه توافق نهایی با تهران همچون مخالفت با تداوم غنی‌سازی اورانیوم می‌شود.واشنگتن‌پست افزود: نمایندگان دمکرات سنا در حال بررسی این موضع هستند که لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران را به رای بگذارند. دولت آمریکا بیم دارد که قانون تحریم‌ها راه استدلالی در اختیار ایران قرار دهد و منجر به سوءظن شرکای بین‌المللی ایالات متحده شود، در این خصوص که واشنگتن از روی سوءنیت مذاکره می‌کند.

رانت عجیب آقای مجری برای رسیدن به ریاست!
چرا شورای نظارت بر صدا و سیما در همه این سال‌ها حتی یکبار هم کوچکترین ایراد و انتقادی به رویکرد عجیب برنامه ورزش و مردم نگرفته و سوای این چرا بهرام شفیع با تکیه بر نفوذ این برنامه باید صاحب چنین نقوذی بر مدیران ورزشی کشور باشد.
پیام نو نوشت: بهرام شفیع مجری برنامه قدیمی ورزش و مردم روز شنبه با پیروزی در انتخابات فدراسیون هاکی نهمین سال ریاست خود بر این فدراسیون را آغاز کرد، اما سوالی اساسی این است که این آقای کهنه کار عرصه سیما به پشتوانه چه کسانی علیرغم مشکلات قانونی برای سومین دوره پیاپی توانسته بر این صندلی تکیه کند.
بهرام شفیع به بازی«برد- برد» علاقه بسیاری دارد. او به واسطه رانت و فضایی که در صدا و سیما دارد در طول 8 سال گذشته برنامه «ورزش و مردم» را به تریبونی برای تبلیغ مدیران دستگاه ورزش بدل کرد و در مقابل به منافع خودش در ورزش کشور هم رسید. او از همین حربه هم در انتخابات اخیر فدراسیون هاکی بهره برد و خیلی راحت تر از آن چیزی که فکرش را می کرد به ریاست این فدراسیون رسید.
چرا شورای نظارت بر صدا و سیما در همه این سال‌ها حتی یکبار هم کوچکترین ایراد و انتقادی به رویکرد عجیب برنامه ورزش و مردم نگرفته و سوای این چرا بهرام شفیع با تکیه بر نفوذ این برنامه باید صاحب چنین نقوذی بر مدیران ورزشی کشور باشد. آیا واقعا در بدنه مدیریتی ورزش قحط‌الرجال است؟

هشدار انگلیس به اتباعش در اسراییل

فارس: لندن در بخشی از گزارش موسوم به «ریسکهای تجارت خارجی انگلیس» به اتباع و شرکتهای انگلیسی نسبت به مراوده تجاری و مالی با ساکنان شهرکهای صهیونیستی اراضی اشغالی فلسطین هشدار داده است. در بخش دیگری از این گزارش آمده است: انگلیس موضعی روشن در مورد شهرکهای اسراییلی دارد: اراضی کرانه باختری شامل قدس شرقی، غزه و بلندی‌های جولان مناطقی هستند که از سال 1967 به بعد از سوی اسراییل اشغال شده‌اند.

قرضاوی برکنار شد
مهر: شبکه های تلویزیونی عرب زبان از برکناری رئیس اتحادیه موسوم به علمای مسلمان از عضویت در هیأت علمای الازهر خبر دادند. احمد الطیب شیخ الازهر و رئیس هیأت علمای دانشگاه الازهر، یوسف القرضاوی را از عضویت در هیأت علمای برجسته الازهر، برکنار کرد.

لغو خوشنامی شرکت مشهور نفتی 6 ماه پس از تصویب

بر اساس اعلام یک نهاد مسئول، در حالی که یکی از شرکتهای فعال در زمینه صادرات محصولات نفتی با نامه خردادماه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشمول تسهیلات خوشنامی شده بود، محموله های اخیر صادراتی این شرکت با مشکلات مختلفی همراه بوده اند که بر اساس بررسی های آذرماه دستگاههای نظارتی خروج محمولههای بعدی این شرکت تنها با تودیع ضمانتنامه بانکی به میزان 3 برابر ارزش محموله بر اساس قیمت بین المللی نفت گاز امکانپذیر خواهد بود.

روایت نوام چامسکی از سابقه بد عهدی اوباما با ایران
نوام چامسکی منتقد و تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: اوباما پیش از این در مذاکرات هسته‌ای یک ‌بار علیه ایران بدعهدی کرده است.
به گزارش پرس‌تی‌وی، چامسکی در تحلیلی نوشت: آمریکا و اسرائیل دو بازیگر خودسر در خاورمیانه هستند که به تجاوز و ترور و نقض عامدانه قوانین بین‌المللی متوسل می‌شوند.وی می‌نویسد: «10 سال قبل ایران پیشنهاد حل اختلافات خود با آمریکا درباره برنامه هسته‌ای‌اش در کنار همه دیگر موضوعات را مطرح کرد. دولت بوش با عصبانیت این پیشنهاد را رد کرد و دیپلمات سوئیسی حامل این پیشنهاد را مواخذه کرد
چامسکی به پیشنهاد ترکیه و برزیل در سال 2010 اشاره کرد که طی آن ایران اورانیوم غنی‌سازی شده خود را به خارج از کشور برای نگهداری منتقل می‌کرد و در عوض غرب موظف به تهیه سوخت برای راکتورهای تحقیقاتی پزشکی ایران می‌شد. آمریکا این پیشنهاد را تضعیف کرد. «رئیس‌جمهور اوباما شدیدا از برزیل و ترکیه به خاطر رفتار خارج از چارچوب سیاست‌های غرب انتقاد کرد. و بلافاصله تحریم‌های سخت‌تری اعمال کرد. برزیل که تحریک و رنجیده شده بود نامه‌ای از اوباما منتشر کرد که در آن وی پیشنهاد این هماهنگی را کرده است، احتمالا با این تصور که ایران آن را رد خواهد کرد. این حادثه خیلی زود محو شد.»این دانشگاهی برجسته همچنین یادآور شد: دولت اوباما با حفظ گزینه نظامی بر روی میز معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) را نقض کرده است.
چامسکی نوشت: «آمریکا تنها کشوری است که با حفظ تهدید به استفاده از زور علیه ایران به طور مستقیم معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (و منشور سازمان ملل) را نقض کرده است. آمریکا همچنین می‌توانست تاکید کند که موکل اسرائیلی‌اش از این نقض شدید قوانین بین‌المللی خودداری کند، که این یکی از موارد است

تخلیه اتاق 5 متری معتمدنژاد در دانشگاه علامه

شنیدیم که پایگاه خبری تحلیلی انتخاب با انتشار یادداشتی از یکی از استادان دانشگاه علامه طباطبایی درباره برخورد با معتمدنژاد در دوران ریاست صدرالدین شریعتی بر دانشگاه علامه طباطبایی نوشت: پروفسور معتمدنژاد استاد تمامی با رتبه 24 بود، با این حال او را در سال 1386 بازنشسته کردند و بعد از سال 1388 تحمل این پیرمرد ‌ریزنقش برایشان سنگین آمد و در این دانشکده را به روی او بستند. همچنین در یک روز تلخ سال تحصیلی 90-89 زمانی که استاد در دانشکده نبود خبر آمد که بدون اجازه ایشان وارد اتاقشان شده‌اند و وسایل و اشیای شخصی ایشان را در راهرو گذاشته‌اند. استاد خبردار می‌شود اما از کوچکترین واکنشی پرهیز می‌کند و حتی جمعی از قدیمی‌ترین شاگردانش را نیز پرهیز می‌دهد که برای تحویل گرفتن وسایل شخصی به دانشکده بروند.

زیباکلام: ترکان حرف بیهوده گفته!
صادق زیباکلام درباره اظهارات اخیر ترکان مشاور رئیس‌جمهور که گفته بود شرط مناظره راستگویی احمدی‌نژاد است،‌گفت: با تمام احترامی که برای مهندس ترکان قایلم،‌ به نظر من این حرف بیهوده‌ای است. ما متاسفانه دستگاه دروغ‌سنج و راستی‌سنج نداریم که به روحانی و احمدی‌نژاد وصل کنیم تا هر یک از آنها حین مناظره دروغ گفت، چراغ آن دستگاه روشن شود!

شکایت مالی روزنامه دولت از روزنامه بذرپاش

روزنامه وطن امروز به مدیرمسوولی و صاحب امتیازی مهرداد بذرپاش، در سال های 1387 تا 1390 به دستور دولت احمدی‌نژاد، برای انتشار، از امکانات روزنامه ایران تحت مدیریت کاوه اشتهاردی بهره جسته و بابت دریافت کاغذ، لیتوگرافی و سایر خدمات چاپ از این روزنامه، بدون هزینه‌های سربار و سود، 870 میلیون تومان بدهکار شده است. در پی اختلافات سیاسی وطن امروز با دولت دهم، روزنامه ایران مساعدت خود با وطن امروز را قطع و طلب خویش را مطالبه کرد اما با امتناع بذرپاش از پرداخت بدهی اش، ایران علیه وی اقدام قضایی نمود.
بنا بر این گزارش، مهرداد بذرپاش همچنان از پرداخت بدهی‌اش به روزنامه ایران سر باز می‌زند. این امر موجب شده است تا مدیریت فعلی موسسه مطبوعاتی ایران، دور تازه‌ای از اقدام قضایی علیه وی را آغاز کند. وطن امروز، پس از انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، با اعلام این که توان مالی ندارد، انتشار خود را متوقف کرد اما اخیرا دوباره آغاز به انتشار کرده و در دور جدید انتشار، فرد دیگری به جای بذرپاش به عنوان مدیر مسوول معرفی شده است.

چرا دولت درباره حصر، دوپهلو موضع می‌گیرد؟
علی‌اصغر زارعی عضو پایداری به وطن امروز گفت: برخی حامیان دولت انتظار دارند که دولت نیاز آنها را در رفع حصر سران فتنه تعقیب کند و دولت هم چون نمی‌خواهد خیلی موضع‌گیری داشته باشد دوپهلو موضع می‌گیرد.

طلب مغفرت برای ماندلا "حرام" است!

سلیمان الماجد، مبلغ عربستانی در گفتگو با شبکه ماهواره ای "روتانا" گفت: طلب مغفرت برای نلسون ماندلا(رهبر فقید ضد آپارتاید آفریقای جنوبی) جایز نبوده و "حرام" است، چرا که ماندلا "کافر" است.

وی عنوان داشت: خداوند حضرت ابراهیم (ع) را از طلب مغفرت و ستایش پدرش منع کرد چرا که پدر وی کافر بود. الماجد در ادامه افزود: تنها مقدم داشتن مسلمان بر کافر جایز است و زمانی که کافری از حق انسانی دفاع کند، ستایش وی حرام نیست، همانطور که پیامبر (ص) عبدالله بن جدعان (از بزرگان قبیله قریش که به کرامت و بزرگواری شهرت داشت) را ستود.

اخبار کوتاه:

* گفته می‌شود با توجه به فوت حجت‌الاسلام «یحیی‌زاده» نماینده مردم «تفت و میبد» و نظر به اینکه عارف هم اهل استان یزد است، احتمال اینکه وی در انتخابات میان‌دوره‌ای از حوزه انتخابیه تفت‌ومیبد شرکت کند، بسیار زیاد است. برخی می‌گویند انصراف عارف از بنیاد باران به نوعی، مقدمه‌چینی وی برای حضور در دوره انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی تلقی می‌شود.

* آیت‌الله «سیدحسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد سران فتنه اظهار داشت: «برخلاف تصور عامیانه، سران فتنه آزادند و تنها از فعالیت رسانه‌ای محروم هستند. وی افزود: هر سال تابستان‌، ‌آب‌درمانی «سرعین» ‌پذیرای جناب آقای کروبی و خانواده و اطرافیان ایشان است!»

*سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از رادیو «صدای اسرائیل» اعلام کرد: «هیئتی نظامی از عربستان برای بررسی پیشرفت‌های پرونده هسته‌ای ایران به صورت مخفیانه از اسرائیل دیدن کرده‌اند.» رادیو صدای اسرائیل به نقل از منابع این رژیم افزود: «شاهزاده «سلمان ‌بن‌سلطان بن‌عبد العزیز» معاون وزیر دفاع عربستان و برادر «بندر بن‌سلطان» رئیس دستگاه اطلاعاتی این کشور به همراه دو افسر عربستانی به‌تازگی به اسرائیل سفر کرده‌اند.»

* بر اساس اخبار دریافتی، در روز دانشجو عواملی به‌صورت سازمان‌یافته قصد داشتند فضای دانشگاه تهران را متشنج کنند و به آشوب بکشند که با هوشیاری حراست دانشگاه ناکام ماندند. در همین راستا، چندین نفر با کارت جعلی وارد دانشگاه شده بودند که شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد شد. همچنین مقداری بنزین نیز در حال ورود به دانشگاه بود که مسئولان متوجه این مسئله شدند.

* در ادامه انتصابات جنجالی در دولت یازدهم، به‌تازگی رئیس اداره ورزش و جوانان یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی، یکی از اعضای فعال و افراطی حزب منحله مشارکت را به‌عنوان مشاور خبری و مطبوعاتی خود منصوب کرده است. البته شنیده شده که این فرد قرار است در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان مسئول روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای فرماندار هم منصوب شود.

* «جواد کریمی قدوسی» نماینده مشهد و کلات، در حاشیه جلسه علنی روز گذشته، متن تذکر نمایندگان به رئیس‌جمهور را در اختیار خبرنگاران قرار داد. در متن این تذکر آمده است: آقای ظریف در 110 روز گذشته در موارد مختلفی مصادیق عزت و اقتدار ملت ایران را با مواضع ناپسند خود نادیده گرفته و باعث جریحه‌دار شدن عزت انقلاب اسلامی، ملت ایران و خانواده شهدا و رزمندگان شده است. این دومین تذکری است که نمایندگان درباره اظهارات ظریف، وزیر امور خارجه، مطرح کرده‌اند. قبلاً نیز 53 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنرانی ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی، در دانشگاه تهران به وی تذکر دادند.

* «ترکی بن‌فیصل» مشاور کنونی «عبدالله بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، در گفت‌وگو با هفته‌نامه «اشپیگل» ادعا کرد که «ایران به‌دنبال دستیابی به بمب اتمی است!» وی افزود: «ایران از این نظر مانند کره شمالی است که بالاخره یک بمب اتمی را آزمایش کرد. به همین دلیل، برنامه اتمی ایران به‌شدت مایه نگرانی است.» وی سپس با مطرح کردن درخواستی عجیب، گفت: «در مذاکرات هسته‌ای با ایران، علاوه بر کشورهای 1+5، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نیز باید حضور داشته باشند و این گروه باید به 2+5 تغییر نام دهد!» ترکی بن‌فیصل در ادامه ادعاهای خود افزود: «اگرچه ایران لبخندی بر لب نشانده است؛ اما همچنان در منطقه دخالت‌هایی دارد و تا وقتی از دخالت‌های خود در کشورهای عربی دست نکشد، این لبخند را باور نخواهیم کرد.

* از اردبیل خبر می‌رسد مقادیر زیادی کتاب‌های با ارزش از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خارج شده است. براساس همین گزارش، این اداره کل مدت چهار ماه است که فاقد مدیر می‌باشد. اردبیل یکی از استانهائی است که از نظر فرهنگ کتابخوانی پائین‌تر از استاندارد قرار دارد. طبق نظر کارشناسان، کمبود کتاب، کتابخانه و سایر امکانات، از دلایل این نارسائی هستند. اصحاب فرهنگ در استان اردبیل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارند این مشکلات را برطرف نماید.

*
دکتر ظریف، وجود هرگونه ارتباط محرمانه با دولت آمریکا را نفی کرد. وزیرخارجه کشورمان در پاسخ به سؤال الجزیره در مورد وجود کانال‌های سری بین ایران و آمریکا گفت: ما کانال‌های سری نداریم. ما با آمریکایی‌ها در حاشیه نشست 1+5 گفت و گوهای فشرده و جدی داشتیم؛ گفت وگوهای فشرده‌ای بودند که باعث به دست آمدن این توافق شد. به گزارش انتخاب، ظریف افزود: چیزی که می‌خواهم بگویم این است که عمان نقش عمده‌ای در گذشته درخصوص روشن کردن مواضع آمریکا و ایران داشت. سلطان عمان نیز در دیدار خود از ایران از فرصت دیدار با رهبر معظم انقلاب برای روشن کردن مواضع آمریکایی‌ها در این خصوص استفاده کرد. ما نیز برای این نقش، ارزش زیادی قائل هستیم ولی چیزی که اتفاق افتاد گفت و گوهای خوبی بود که نشست‌ها با 1+5 و حاشیه این نشست‌ها داشتیم تا به توافق برسیم. وی همچنین در این مصاحبه گفت: ایرانیان به فشار و ارعاب حساسیت دارند و به آن واکنش منفی نشان می‌دهند. اکنون به نظر می‌رسد غرب می‌خواهد از این فرصت تاریخی استفاده کند. ما دولت جدیدی در ایران داریم که سیاست خارجی و رویکرد متفاوتی دارد. اصول سیاست خارجی ما تغییری نکرده‌اند، ما روی اصول خود اصرار داریم و روی حقوق اساسی مردم ایران مذاکره و معامله نمی‌کنیم ولی باور داریم که این حق را می‌توانیم با تعامل سازنده به بهترین شکل به دست آوریم.

https://shoma-weekly.ir/OF3RCB