گفته می‌شود که...

فرمانده کل ارتش: با آمریکا و صهیونیست‌ها تسویه حساب می‌کنیم فرمانده کل انتظامی: راهبرد دشمن کشته سازی و مانور رسانه ای است خبرنگار عرب از سوریه‌سازی ایران پرده برداشت حمایت ۱۷۰۰ استاد حوزه علمیه قم از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب تنها اینستاگرام و واتس اپ رفع فیلتر نشده اند ماهواره خیام در مرحله بهره‌برداری آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف با اغتشاشات به اسم جان نان مردم را هم گرفتند خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشات اخیر به شهرداری زاهدان

فرمانده کل ارتش:
با آمریکا و صهیونیست‌ها تسویه حساب می‌کنیم

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اجازه دخالت و تعرض به هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهیم، گفت: نیروهای مسلح پشتیبان یکدیگر و در خط مقدم ملت برای حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هستند.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در صبحگاه مشترک "عهد سربازی" در دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی ارتش به هجمه‌های گسترده و ترکیبی دشمنان کشور اشاره و بیان کرد: مهمترین راهبرد آنها نا امیدسازی، شکستن استقامت ملت بزرگ ایران، برهم زدن امنیت و اخلال در استقلال و پیشرفت ایران است. آنها به دنبال آن هستند که امنیت و امید را از این ملت بگیرند و مقامت او را در هم بشکنند اما ملت با بصیرت ایران هم دست آنها را خوب خوانده است و علیرغم همه دشمنی‌ها، امیدوار و مستقل و مقاوم به پیش می‌رود. پرچم سه رنگ مزین به لا اله الا الله بر بام ایران عزیز، در اهتزاز خواهد بود و ایران و ایرانی سربلند و استوار از آب و خاک خود، از کشور، از نظام و از انقلاب خود، از استقلال و امنیت خود و از ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر سربلندی ملت ایران در آزمایش‌ها و سختی‌ها اظهار داشت: ‌ملت فهیم، صبور و فداکار ایران در این سال‌ها آزمایش‌های بسیاری را تجربه کرده و از همه آنها سربلند بیرون آمده است. البته زخم‌هایی بر پیکر این ملت رشید وارد شده است. زخم‌ها ترمیم خواهد شد و همه این شرارت‌ها و خباثت‌ها به طومار سیاه کارنامه آمریکای جنایتکار و رژیم کودک کش صهیونیستی اضافه خواهد شد و روزی خواهد رسید که یکجا تسویه حساب خواهیم کرد و شما جوانان عزیز آن روز را به چشم خود خواهید دیده و شما خود مردان آن میدان خواهید بود.
فرمانده کل ارتش، نیروهای مسلح را همرزم و حامی یکدیگر دانست و اظهار داشت: ارتش، سپاه، بسیج و فراجا؛ برادر، همرزم، همسنگر، حامی و پشتیبان یکدیگر و در خط مقدم ملت برای حفظ امنیت کشور و مقابله با تهدیدات هستند. نیروهای مسلح یک حقیقت واحدند، تحت یک فرماندهی واحد اجرای ماموریت می‌کنند و برای یک هدف پیشمرگ یکدیگر و پیشمرگ ایران و ایرانی هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح در راه پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی، حفظ دستاوردهای انقلاب، دفاع از مستضعفان عالم، مقابله با ظالمان و مستکبران و حفظ امنیت و آرامش و سربلندی ملت بزرگ ایران و برای برافراشته نگه داشتن پرچم ایران جان خود را فدا خواهند کرد. ما برای حفظ این ارزش‌ها به خداوند بزرگ و قرآن کریم سوگند یاد کرده‌ایم و تا آخرین قطره خون، دست در دست هم، در خط مقدم ملت، متحد و یکپارچه ایستاده‌ایم.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: دشمنان ما پیشرفت این ملت و این انسجام و یکپارچگی ملت و نیروهای مسلح را برنمی‌تابند، می‌بینند که ملت نیروهای مسلح را دوست دارند و نیروهای مسلح مردم را دوست دارند و در کنار هم یکپارچه از کشور دفاع می کنند، لذا یکی از اهدافشان در تضعیف امنیت، سرگرم سازی، هزینه سازی و نهایتاً تضعیف قدرت دفاعی کشور است.

وی افزود: عمق راهبرد دشمن در ناامنی‌ها این است که با جنگ ترکیبی و با شیوه های نوین، قدرت دفاعی کشور را تضعیف و از آن مسیر، مقاومت مردم ایران را بشکند و با تضعیف انسجام داخلی، نقشه های شوم خود را عملی سازد و برایشان ارتش، سپاه و انتظامی فرقی نمی کند. اما ما ایرانی هستیم، متعصب نسبت به دین، نسبت به وطن و مردم و اجازه هیچگونه دخالت و تعرض به هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهیم.

خبرنگار عرب از سوریه‌سازی ایران پرده برداشت

حسین مرتضی خبرنگار و تحلیلگر سیاسی مطرح جهان عرب در یک برنامه تلویزیونی گفت می‌خواهم حرفی با جوانان ایرانی بزنم: شما ‌ای جوانان ایرانی آیا آنچه در سوریه و عراق روی داد را ندیدید؟ آیا آنچه در یمن و افغانستان روی می‌دهد را نمی‌بینید؟ این کشورها را ویران کردند! مراقب پروژه سوریه‌سازی ایران باشید! تاکتیک‌هایی که امروزه در ایران رخ می‌دهد دقیقا همان تاکتیکی است که برای سوریه اجرا کردند. در ابتدای نبرد در سوریه از برخی بازیگران، کارگردانان سینما و همچنین برخی فوتبالیست‌ها بهره بردند، دقیقا همان سناریو در ایران پیاده می‌شود! امروز شاهد نبرد رسانه‌ای هستیم؛ عربستان میلیون‌ها دلار در این شبکه‌ها هزینه می‌کند، شبکه سعودی اینترنشنال نیز نقش تحریف و تحریک دارد و با سازمان اطلاعات آمریکا و محمد‌بن‌سلمان در ارتباط است! برخی عناصر ایرانی در پایگاه‌های آمریکایی خصوصا پایگاه «تنف» در مرزهای عراق، سوریه و اردن برای این روزهای ایران آموزش دیده‌اند! پایگاه‌های آمریکایی و اسرائیلی در بحرین و اربیل نیز در حال نقش‌آفرینی در هدایت اغتشاشات ایران هستند!

حمایت ۱۷۰۰ استاد حوزه علمیه قم از نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب

1700 نفر از استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر و حمایت از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه ۱۷۰۰ نفر از استادان سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر و حمایت از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری: با صراحت می‌گویم این حوادث طراحی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دنباله روهای آنها است. مشکل اصلی آنها با ایران قوی و مستقل و پیشرفت کشور است. ملت ایران در این حوادث کاملاً قوی ظاهر شد و در آینده نیز هر جا که لازم باشد، شجاعانه وارد میدان خواهد شد.

سلام و صلوات خدا بر ارواح طیبه شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و امنیت، بویژه بر روح پر فتوح امام خمینی (ره) که به پشتیبانی ملت دیندار عَلَم اسلام ناب محمدی، را در دنیای سراسر سکوالار و این جهانی شده به اهتزاز درآورد و نظام دینی عدالت محور مبتنی بر اصل مترقی ولایت فقیه را در ایران عزیز پایه گذاری کرد.

چهل و اندی سال است که ملت شریف و عزیزمان تنها به مدد الهی و الطاف خفیه امام زمان (عج) مسیری مستقل از خواست و اراده نظام سلطه و استکبار جهانی را برگزیده است و در این سال‌ها بر پایه پیروی از اصل متعالی ولایت فقیه توانسته است قله‌های عظمت و افتخار را در همه عرصه‌های علمی و فرهنگی و سیاسی یکی پس از دیگری، علیرغم تمامی موانع و مشکلات فتح کند. ملتی که با پیروی از فقه تمدن ساز در صدد گشودن دروازه معنویت به جهان دنیوی شده است.

بدیهی است که دشمن تاب نیاورد و عزمش را بر نابودی و خشکاندن موجودیت این ملت، جزم کند. چنانکه استکبار جهانی، در طول این سال‌ها با صرف میلیاردها دلار و بسیج تمامی ظرفیت‌های مادی و انسانی در پی رسیدن به مقاصد شوم خود بوده و هست تا ضمن برچیدن نظام الهی ولایت مدار، ملت بزرگ ایران را به زمانه حقارت و بردگی و استبداد باز گرداند.

فتنه انگیزی گروهک‌های منافق و تجزیه طلب و جنایتکار در آغاز انقلاب اسلامی و تحمیل جنگی ظالمانه بر مردم بی گناه این مرز و بوم، فتنه تفرقه افکنانه ۸۸ و حربه تحریم و به تنگنای معیشت انداختن مردم، تماماً با انگیزه نابودی ملت و تجزیه سرزمین یکتاپرستی و نظام اسلامی است.

همواره وجه مشترک این فتنه انگیزی ها تولید بهانه‌هایی موهوم و برنامه ریزی شده بوده است. چنانکه جدیدترین این توطئه‌های شوم شیطانی را در چند روز اخیر شاهد هستیم. فتنه‌ای که آتش آن با نابخردی جماعتی کم مایه و شهرت طلب و طمع ورزی اقتدارگرایان دور مانده از قدرت، دامن زده شد. این امر، دشمن ملت را به توهمی واهی کشاند تا با انگیزه یکسره کردن کار، هرآنچه از سبعیت که در خود جمع کرده بود آشکار و عملی سازد.

دشمن ملت، این بار، اعمال غیر انسانی خود را در نهایت خشم و خشونت، نفرت و کینه توزی بجا آورد. اگر دشمنان مردم تا دیروز با نظام اسلامی خصومت ورزی می‌کردند؛ در فتنه اخیر، خود دین و شریعت اسلامی را نشانه رفتند. آشکارا تجاهر به فسق و هتاکی کردند و قرآن‌ها و مساجد را به آتش کشیدند و بر ناموس مردم بی حرمتی کردند و با ایجاد رعب و وحشت در دل مردم سعی در دور کردن آنان از دین و شریعت اسلامی داشتند. اما با همه این احوال، از آنجا که خدا با این ملت است، مکرشان به خودشان بازگشت. هر قدر که باطن اغتشاشگران آشکارتر گشت، عزم ملت بر نفی و طرد فتنه گران و خنثی سازی توطئه دشمن بیشتر شد.

حوزه علمیه که خاستگاه انقلاب عظیم اسلامی است و قاطبه حوزویان از مراجع عظام تقلید و علما و اساتید تا فضلا و طلاب جوان همواره در کنار و پشتیبان این انقلاب الهی بوده اند و به یاری خداوند و با پیروی از رهبری ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای حفظه الله تا تحقق اهداف انقلاب والای اسلامی از پای نخواهند نشست.

ما ضمن محکوم کردن اغتشاش آشوب طلبان و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه، بار دیگر، مراتب قدر دانی و سپاس خود را از مجاهدت تمامی نیروهای جان برکف و حافظ امنیت، جان و مال و ناموس و دین مردم، اعم از نیروهای انتظامی و نظامی و بسیجیان، اعلام می‌داریم و به ارواح پاک جان برکفانی که در فتنه اخیر به شهادت رسیدند درود و سلام می‌فرستیم و آرزوی سلامتی و شفای عاجل مجروحان این حوادث را داریم.

ما با صوتی رسا و بلند این سخن امام خمینی رحمت الله علیه را تکرار می‌کنیم که: دشمنان ملت بویژه آمریکای مستکبر بداند که با هر فتنه انگیزی که در میهن اسلامی و در میان جماعت مسلمان منطقه به راه می‌اندازند، منفور تر از گذشته می‌شوند و عزم ملت و روحانیت انقلابی را در نفی و طرد شأن از منطقه جزم تر می‌سازند. ان شاءالله.

ثبت نام ۲۳ هزار نفر برای خرید ۱۰۴۰ خودروی خارجی
رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: در مزایده هزار و ۴۰ دستگاه خودرو به ارزش هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان، ۲۳ هزار و ۱۸۰ ثبت نام و ۱۳ هزار نفر پیشنهاد قیمت دادند.

تنها اینستاگرام و واتس اپ رفع فیلتر نشده اند

زارع پور وزیر ارتباطات در آیین افتتاح عملیاتی مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش گفت: محدودیت‌ها طی روزهای گذشته برطرف شده و دو روز است که هیچ محدودیتی به جز برای دو پیام‌رسان آمریکایی وجود ندارد.

او افزود: تصمیم گیری در رابطه با رفع محدودیت اینستاگرام و واتس اپ به تصمیم مراجع ذیصلاح و تغییر رفتار این دو اپلیکیشن بستگی دارد.

زارع پور گفت: پلتفرمی که قوانین جمهوری اسلامی را به رسمیت نمی شناسد، بستر مناسب برای کسب و کارها نیست.

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اعلام کرد هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارتی که اپراتورهای همراه و ثابت از کاهش پهنای باند برایشان ایجاد شده فعلا ندارند اما برنامه‌هایی برای جبران خسارت خواهند داشت.

ماهواره خیام در مرحله بهره‌برداری

رئیس سازمان فضایی ایران در مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی اعلام کرد شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت احراز هویت می‌توانند به تصاویر پردازش شده ماهواره خیام دسترسی داشته باشند. مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجشی بر اساس استانداردهای جهانی راه‌اندازی شده و تا پایان سال مراکز ۲، ۳ و ۴ در سایر نقاط کشور راه‌اندازی می‌شوند.


آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف
تمام دانشجویان بازداشتی دانشگاه شریف آزاد شدند. دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای خبر داد: با پیگیری‌های مسئولین این دانشگاه، تمامی دانشجویان دانشگاه شریف که در حاشیه تجمعات دانشگاه و در خیابان دستگیر شده‌ بودند، آزاد شدند.

طبق این اطلاعیه، تعداد محدودی از دانشجویان این دانشگاه در تجمعات خارج از دانشگاه و حتی خارج از تهران بازداشت شده‌اند که دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان نیز هست.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی هم از آزادی 5 دانشجوی دیگر این دانشگاه خبر داد و گفت: سیر آزادسازی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۴ دانشجوی این دانشگاه آزاد شده‌اند. البته تعداد کمی از دانشجویان هنوز آزاد نشده‌اند که با پیگیری هیأت رئیسه دانشگاه و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال آزاد کردن آنها در سریعترین زمان ممکن هستیم.

با اغتشاشات به اسم جان، نان مردم را هم گرفتند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اغتشاشات اخیر نوشت به اسم جان، نان مردم را هدف گرفته‌اند. بر اساس اطلاعات متقن معتقدم آنها که سال‌ها بر روی تحریم‌های فلج‌کننده سرمایه‌گذاری کرده بودند، حالا با خطر ورشکستگی مواجه‌اند و چاره‌ای جز بی‌ثبات‌سازی ایران به منظور اعمال موج جدید تحریم ندارند.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی اغتشاشات اخیربه شهرداری زاهدان
محمدامیر براهویی، شهردار زاهدان اعلام کرد: به‌دنبال وقایع اخیر و اتفاقات ناشی از تحرک معاندان نظام در شهر زاهدان متأسفانه خسارت‌های جدی به اماکن عمومی و اموال ارگان‌ها از جمله شهرداری زاهدان وارد شده است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: از همین رو ۲۹ دستگاه خودرو شهرداری شامل آتش‌نشانی، حمل زباله و عمرانی با آسیب‌های وارده عملاً از چرخه خدمات‌رسانی خارج و استمرار خدمات در شهر زاهدان با مشکل مواجه شده است.
براهویی افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال به سازمان آتش‌نشانی، ۲۰ میلیارد ریال به شهرداری منطقه پنج، ۲۰۰ میلیارد ریال به شهرداری منطقه چهار، ۳۵ میلیارد ریال به شهرداری منطقه ۲ و ۲۵ میلیارد ریال به شهرداری منطقه سه خسارت وارد شده است.
وی ادامه داد: 2 میلیارد ریال نیز به فضای سبز شهر زاهدان و 100 میلیارد به جایگاه بعثت خسارت وارد شد. در مجموع در جریان اغتشاشات اخیر 200 میلیارد تومان خسارت به ابنیه، تجهیزات، تاسیسات، مبلمان شهری، فضای سبز و دوربین های ترافیکی سطح این شهر وارد شد.

اخبار روزانه:

*تیری برتون، مسئول اتحادیه اروپا در شبکه تلویزیونی فرانسوی BFM گفت اوکراین تا زمانی که با روسیه در جنگ است، نمی‌تواند به ناتو بپیوندد.

* این روزها مخازن زباله برخی از خیابان‌های اصلی تهران جمع آوری شده و برخی شهروندان زباله خود را در محل جانمایی مخزن رها می‌کنند. مساله‌ای که برخی از علت آن خبر ندارند. حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری درخصوص دلیل جمع آوری مخازن زباله از سطح شهر توضیح داد:‌ این موضوع دلیل امنیتی دارد وقتی مجموعه امنیتی اعلام کنند که باید مخازن را جمع آوری کنید، ما به عنوان شهرداری انجام می‌دهیم. او ادامه داد: شورای تامین دراین خصوص تصمیم گیری کرده و شهرداری براساس تصمیمات شورای تامین حرکت می‌کند. شورای تامین استان نهاد پایین‌دستی شورای امنیت کشور در سطح استانی است که ریاست آن بر عهده استاندار است و مسئولان شش نهاد دیگر نیز اعضای آن را تشکیل می‌دهند. همچنین استاندار این اختیار را دارد که بر اساس موضوع موردنظر، دادستان و دادستان انقلاب را برای شرکت در جلسه شورای تامین استان دعوت کند.
* یک منبع آگاه به خبرنگار تسنیم گفته است که حملات سپاه پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده، متوقف شده و در صورتی که مقامات اقلیم تصمیم معقولی بگیرند و جلوی شرارت‌های گروه‌های تجزیه طلب و ضد ایران را بگیرند، این آتش بس ادامه خواهد یافت
.
* راهکارهای میان مدت و بلند مدت حمایت از بازار سرمایه در نشست تخصصی وزیر امور اقتصادی و دارایی با رئیس سازمان بورس و مدیران شرکت‌های بزرگ بورسی در وزارت اقتصاد بررسی شد. طبق اعلام وزارت اقتصاد، وزیر اقتصاد از مدیران بورسی خواست تا پیشنهادات خود برای راهکارهای اصلاحی بازار سرمایه به صورت میان مدت و بلند مدت را به صورت فهرستی در اختیار دولت قرار دهند تا تدوین لایحه بودجه با نگاه به این پیشنهادها در همکاری بین ارکان دولت تدوین شود و نظارت پیشینی درباره عواملی صورت گیرد که امکان تاثیرگذاری بر بازار سرمایه را
دارد.


https://shoma-weekly.ir/l8wxKs