گفته می‌شود که...

فرمانده ارشد صهیونیستی: اسرائیل در مسیر نابودی است/ حکم تعطیلی ۴ بیمارستان تهران/ بازداشت کارکنان شهرداری کهریزک به اتهام اختلاس/ احتمال اعزام زائران به سوریه قوت گرفت/ ترامپ: بایدن در مقابل ایران سر فرود آورد/ طرح جدید دولت برای مهار قیمت‌ها و تنظیم بازار و...

فرمانده ارشد صهیونیستی: اسرائیل در مسیر نابودی است

«اسحاق بریک»، فرمانده ارشد نیروهای ذخیره ارتش رژیمصهیونیستی اعلام کرد: «اسرائیل در مسیر نابودی است و این صحبت‌ها یک پیش‌بینی از روی خشم نیست بلکه حقایق انکارناپذیر است. در جنگ آینده علیه ما فاجعه رخ می‌دهد و زیرساخت‌هایمان نابود می‌شود. جنگ آینده، جنگ جبهه داخلی است. این موضوعی است که قبلاً ازنظر حجم خسارت، آن را تجربه نکرده‌ایم. این جنگ ما را به ده‌ها سال قبل بازمی‌گرداند. وضعیت سختی که در جنگ‌های سابق پشت سر گذاشته‌ایم در مقابل جنگ در چند جبهه هیچ است؛ جنگی که در آن روزانه هزاران موشک، راکت و پهپاد به سمت جبهه داخلی اسرائیل فرستاده خواهد شد». روز شنبه، 15 آبان ماه نیز «اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی در ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت، در صورت درگیری با حزب‌الله لبنان، این رژیم با مشکل بزرگ شلیک ۲۵۰۰ موشک به‌سوی عمق اراضی اشغالی مواجه خواهد بود؛ «اسرائیل آمادگی کافی برای جنگ در جبهه شمالی را ندارد. بزرگ‌ترین دردسر ما اکنون حزب‌الله است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد».
حکم تعطیلی ۴ بیمارستان تهران

مدیرکل تعزیرات تهران اعلام کرد: «۴ بیمارستان تهران به سبب اضافه دریافت از بیماران محکوم شدند. چون حکم قطعی نشده است از بیان نام بیمارستان‌ها معذوریم. هر ۴ بیمارستان برای سومین بار این تخلف را انجام دادند و طبق قانون باید تعطیل شوند مگر اینکه تا صدور حکم قطعی، رضایت شاکیان را جلب کنند». به نظر می‌رسد، قانون‌گذار می‌بایست در خصوص بندهای اجرایی این نوع جرائم و تخلفات و موارد مشابه همچون، تعطیلی شرکت‌های تولیدی به دلایل گوناگون بدهی بانکی و مالیاتی و... تجدیدنظر کند تا به‌جای زیان حاصله از اجرای حکم به مردم، مجرم و خطاکار اصلی تنبیه شود.
بازداشت کارکنان شهرداری کهریزک به اتهام اختلاس

رئیس دادگاه کهریزک از دستگیری ۱۵ نفر از کارکنان و پیمانکاران شهرداری کهریزک به دلیل اختلاس، اخذ رشوه و تسهیل مال نامشروع از این شهرداری خبر داد. آرش ناصر پیرسرایی در گفتگو با تسنیم، افزود: اتهام افراد دستگیر شده اختلاس، ارتشا، مساعدت در اخذ رشوه، مذاکره جهت وصول وجه و تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری از شهرداری است. رئیس دادگاه کهریزک در ادامه گفت: ۱۵ نفر تا کنون در این زمینه دستگیر شده اند که اغلب از کارکنان و پیمانکاران بودند. تحقیقات در زمینه بررسی پرونده ادامه دارد.
احتمال اعزام زائران به سوریه قوت گرفت

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان اعلام کرد: «به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س)، طی این هفته هیئتی از سازمان حج و زیارت به سوریه اعزام می‌شود تا مقدمات سفرهای زیارتی زائران دلداده و مشتاق زیارت را به این کشور فراهم کند».
ترامپ: بایدن در مقابل ایران سر فرود آورد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در گردهمایی لابی صهیونیستی ضمن افتخار به دوستی نزدیک دولتش با رژیم صهیونیستی، جو بایدن را به سر فرود آوردن در مقابل ایران متهم کرد. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه در مراسمی سخنرانی کرد و در آن ضمن اشاره به سابقه حمایت دولت خود از رژیم صهیونیستی، دولت کنونی آمریکا را به دلیل آنچه «پشت کردن» به متحد این کشور (اسرائیل) خواند، سرزنش کرد. ترامپ در یک سخنرانی ویدیویی از پیش ضبط شده در گردهمایی سالانه لابی صهیونیستی «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» در لاس‌وگاس در روز شنبه گفت: اتحاد بین ایالات متحده و اسرائیل هرگز، هرگز قوی‌تر از این نبود (در اشاره به زمان حضور خود در قدرت). تحت رهبری من ما پایتخت ابدی اسرائیل را به رسمیت شناختیم و سفارت آمریکا را در اورشلیم (قدس اشغالی) افتتاح کردیم. ما همچنین حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختیم. ما یک فرستاده ویژه برای مبارزه با آفت یهودی‌ستیزی منصوب کردیم و از شورای حقوق بشر فاسد و متظاهر سازمان ملل که به طرزی شرم‌آور علیه ایالات متحده و اسرائیل تعصب دارد، خارج شدیم.

طرح جدید دولت برای مهار قیمت‌ها و تنظیم بازار

به گزارش همشهری، رشد شدید تورم از ابتدای سال 1397 تاکنون ثبات اقتصادی را با چالش مواجه کرده و منجر به کاهش قدرت خرید مردم شده است. آن‌طور که اقتصاددانان می‌گویند هم‌اکنون تورم مهم‌ترین متغیر اقتصادی است که باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد؛ این در حالی است که اقتصاد ایران بیش از چند دهه است از یک تورم مزمن رنج می‌برد و بسیاری از راه‌حل‌ها در دوره‌های گذشته برای کنترل تورم با شکست مواجه شده است. در چنین شرایطی تازه‌ترین خبر‌ها نشان می‌دهد دولت تدوین یک طرح ضد‌تورمی را با عنوان رصد و پایش کل زنجیره تولید آغاز کرده که هدف آن جلوگیری از رشد شدید قیمت‌ها بوده و قرار است تا 4‌ماه آینده به اجرا دربیاید. بر اساس این طرح، قیمت‌ها از همان مرحله تولید، متناسب با میزان عرضه و تقاضا پایش شده و ثبات در بازار‌ها به اجرا درمی‌آید. وزارت صنعت در تلاش است جزئیات این طرح تا زمان تدوین نهایی رسانه‌ای نشود. به نظر می‌رسد با اجرای این طرح که با نام رصد و پایش کل زنجیره تولید شناخته می‌شود، روند عرضه و تقاضا در بازار اقلام اساسی به تعادل برسد و حتی در بسیاری از اقلام اساسی منجر به کاهش قیمت شود. قرار است این طرح از طریق مکانیسم‌های معاملاتی بورس کالا به اجرا دربیاید. مکانیسم‌های معاملاتی بورس کالا، اطلاعات دقیقی در مورد میزان کمبود یا مازاد عرضه در اختیار دولت می‌گذارد که بر اساس آن دولت می‌تواند بهترین تصمیم را برای ایجاد تعادل در بازار بگیرد.
وقتی انحصار باشد، نتیجه همین می‌شود

مجری برنامه "تهران۲۰" با گلایه از رفتار غیرحرفه‌ای ایران‌خودرو در عدم پاسخگویی به مشتریان و رد کردن دعوت‌های مکرر عوامل این برنامه به دلایل و بهانه‌های مختلف، گفت: «ایران‌خودرو به هیچ‌کس پاسخگو نیست و ماشینی که در دنیا با التماس و اقساط بلندمدت به مردم فروخته می‌شود اینجا با التماس و قیمت بالاتر باید منتظرش بمانید!». محمد دلاوری با اشاره به بند قانونی افزایش جمعیت که اخیراً در مجلس تصویب شد (اعطای ماشین به مادران دارای سه فرزند، بدون قرعه‌کشی)، از باقی ماندن سیاست فروش خودروهای تولیدی با روش قرعه‌کشی و امتیاز شدن خرید خودرو در کشور نیز انتقاد کرد.

پاسخ مستند، مستدل و به‌موقع به شبهات!

رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت با اشاره به شبهات مختلف در رسانه‌ها ازجمله موضوع توجه بعضی از وزرا نسبت به انتصاب بستگان خود، گفت: «وزرا و مسئولان اجرایی به خبرسازی و ادعاهای کذب، بلافاصله پاسخ دهند و اجازه ندهند ذهنیت منفی در جامعه بهوجود آید. وزرا باید به افکار عمومی اهمیت قائل شوند و به شبهات، پاسخ مستند و مستدل بدهند». سید ابراهیم رئیسی بابیان اینکه دشمنان راهبرد مأیوس کردن مردم را در پیش گرفته‌اند، گفت: «آنان از اینکه فضای امیدواری در کشور ایجاد شده، ناراحت و عصبانی هستند و با طرح ادعاهای غیرواقع به دنبال ایجاد یأس در بین آحاد مردم هستند، لذا همه باید در مقابل این‌گونه هجمه‌ها، هوشیار باشند». رئیسی تأکید کرد: «همه مسئولیت داریم تا متناسب با انتظارات مردم با تلاش شبانه‌روزی، دغدغه‌ها و نگرانی آن‌ها را برطرف نموده و اعتماد عمومی را جلب کنیم و لازمه این کار استفاده از نیروهای انقلابی و کار جهادی است».
اهمال کاری بایدن عامل بن‌بست در گفتگو‌های هسته‌ای

نشریه «نشنال اینترست» امریکا در گزارشی به قلم «پل پیلار» به افزایش تکرار ادعا‌های بی‌اساس طیف جنگ‌طلب و مخالف برجام در امریکا علیه ایران در آستانه مذاکرات دور جدید پرداخته و نوشته: عدم بازگشت به تعهدات برجامی در سال جاری را می‌توان بیشتر به اهمال کاری دولت بایدن و ارائه خواسته‌های جدید نسبت داد نه اینکه تمایل ایران برای بازی جدید. به گزارش ایسکانیوز، در بخشی از این گزارش آمده: درخواست ایران برای «ضمانت» در برابر هرگونه خروج احتمالی ایالات متحده در آینده فراتر از توانایی هر رئیس جمهوری امریکاست، اما دولت بایدن با امتناع از ارائه تضمین پایبندی حتی در دوران تصدی خود کمکی به این مسائل نکرده است. به نوشته این رسانه امریکایی، پیشنهاد دنیس راس مبنی بر کاهش بخشی از تحریم‌هایی که قرار بود توسط برجام در ازای بازگشت کامل ایران به محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم و سایر محدودیت‌ها برداشته شود، به شک و تردید ایرانیان در مورد قابل اعتماد بودن ایالات متحده کمکی نمی‌کند. تهران تقریباً هرگونه فرمولی را که منجر به فروش یک کالا برای دومین بار شود رد می‌کند؛ کاری که کره شمالی انجام داد. بار دوم قیمت بالاتر رفته بود.

درخواست از رئیس‌جمهور درخصوص انتصابات فامیلی

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که بعضی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می برند، از رئیس جمهور خواست تا به دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهودی دستور دهد تا ظرف مهلت یک هفته ای ماجرای انتصابات فامیلی را پیگیری کنند.فداحسین مالکی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب در دریاهای جنوب و توقیف نفتکش گفت: ماجراجویی های آمریکا و پاسخ دندان شکن جوانان ایرانی حقایق زیادی را برای جهانیان روشن کرد.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به سیدابراهیم رئیسی گفت: سه ماه از شروع کار شما می گذرد و بنظر می رسد برخی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می برند.وی با بیان این‌که خبرهای خوبی از تیم اقتصادی دولت به گوش نمی رسد، گفت: برخی اختلاف نظرها در تیم اقتصادی، گرانی و مشکلات معیشتی مردم را به حاشیه برده است. انتظار داریم که شما با یک نهیب، حیدری تیم اقتصادی دولت را به همسویی و همگرایی دعوت کنید.

انتقاد یک نماینده از حضور زنان بی‌حجاب غیرمسلمان در صداوسیما

نماینده مردم رودبار در انتقادی از صدا و سیما گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما در قالب ورود زنان بی‌حجاب به فیلم‌ها به دلیل مسلمان نبودن، به دنبال حساسیت زدایی نسبت به بی‌حجابی است.نماینده مردم گیلان در مجلس در انتقادی از صدا و سیما گفت: به نظر می‌رسد صدا و سیما در قالب ورود زنان بی حجاب به فیلم‌ها به دلیل مسلمان نبودن، به دنبال حساسیت زدایی نسبت به بی حجابی است. آنچه در فیلم سرجوزه، گاندو یا فیلم های دیگر دیده می‌شود در این راستا ارزیابی می‌شود.وی با بیان این که آموزش و پرورش در وضعیت نیمه یتیمی به سر می‌برد، از مسئولان خواست تا هر چه سریع تر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کنند. گودرزوند چگینی در پایان گفت: به شخصه دیدم که معلمی رفت و خانه‌اش را فروخت تا فرزندش عروسی کند. پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را جدی بگیرید.

‌اخبار روزانه:
*
منابع رسانه‌ای صهیونیستی از نفوذ هکری جدید گروه «عصای موسی» به سرور‌های اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی خبر دادند. به گزارش فارس، این گروه در ساعات پایانی شب شنبه، با حمله به سرور‌های اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش‌های مالی و ... به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.
پایگاه عبری «واللا»، روز یکشنبه به نقل از «مای بروکس - کمبلر» کارشناس سایبری نوشت که گروه هکری عصای موسی، همانند گروه هکری سایه سیاه «(Black Shadow)، از یک ماه پیش در پی انتشار گزارش‌های متعدد در حساب کاربری خود در اپلیکیشن تلگرام مبنی بر هک موفقیت‌آمیز طرف‌های اسرائیلی، معروف شد. وی اذعان داشت که به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی هدف قرار دادن آگاهی عمومی در اسرائیل باشد نه کسب درآمد اقتصادی یا چیزی شبیه آن.

*سرلشکر رشید» فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء با تأکید بر این‌که تهدید از سوی هر قدرت مستکبر متجاوزی در هر سطحی و از مبدأ هر سرزمینی باشد، نیروهای مسلح آن را سرکوب می‌کنند، افزود: «ما مؤلفه‌های قدرت و روش استفاده از آن را از درون تجربه‌های بحران و جنگ آموخته‌ایم و امیدواریم دشمنان از آزمودن اراده و قدرت ما پرهیز کنند».

*غریب آبادی» دبیر ستاد حقوق بشر وزارت امور خارجه به دنبال برگزاری نشستی از سوی گروهک تروریستی منافقین در مجلس سنای ایتالیا گفت: «دست این گروهک تروریستی به خون بیش از هفده هزار نفر ایرانی بی‌گناه آلوده است اما آزادانه در پایتخت‌های کشورهای اروپایی تردد کرده و اقدام به برگزاری نشست‌های مضحک حقوق بشری می‌کنند. اروپایی‌ها به سیاست‌های دوگانه و مخرب خود در حوزه تروریسم و حقوق بشر پایان دهند».

*با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج)، بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در ۱۹ استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفتند. مؤسسان و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم کشور‌های همسایه هستند با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‌المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر در بورس‌های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرانه و ادعای پرداخت سود‌های نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه‌سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نام UNQT و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور کرده‌اند. با اقدامات صورت‌گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسان و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم است.

*تسهیلات ساخت مسکن موضوع طرح جهش تولید و تامین مسکن به منظور ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال توسط بانک مرکزی به نظام بانکی ابلاغ شد. بر مبنای جزئیات این نامه، سقف فردی تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، دیگر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا‌ها ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.
*
سازمان حمایت با اشاره به بررسی به عمل آمده بر قیمت فروش محصولات شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی از آن‌ها خواسته است تا فهرست قیمت مقایسه‌ای مورد عمل آن شرکت، شامل قیمت کارخانه، عمده فروش و مصرف کننده مربوط به سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را ارسال کنند.
*
در نخستین نشست شورای عالی کار دولت سیزدهم پیشنهاد غیر نقدی شدن بن خواربار کارگران مورد موافقت قرار نگرفت و نمایندگان کارگری بر لزوم ترمیم دستمزد و توزیع کالای تنظیم بازار به کارگران تاکید کردند.
*
در حالی که حدود دو هفته پیش دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، حداکثر قیمت یک قوطی رب گوجه فرنگی را ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان اعلام کرده بود، مشاهدات میدانی حاکی از این است که این محصول تا ۴۷ هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

https://shoma-weekly.ir/QrqVBp