گفته می‌شود که...

فرزند مشایی مردم عوام را متهم به نفهمی کرد/ خاکسپاری پدر یک مسئول با هزینه ی بیت المال/ نظریه پرداز اصلاحات ، قرآن ساخته پیامبر(ص) است/ ادعاهای عجیب هاشمی در مصاحبه با شرق/ کسب تکلیف لیدر جریان انحرافی از نیروهای ماورالطبیعه پیرامون عزل متکی!/ مجری «من و تو» در تور فیلترینگ ایران و....

فرزند مشایی مردم عوام را متهم به نفهمی کرد

رضا مشایی در فیس بوک خود ضمن متهم کردن دولت حسن روحانی به عوامفریبی با توهین به مردم عوام نوشته است:یکی از خوبیای تعویض دولت اینه که من هم میتونم مثل ملت عوام که فرق کار کردن و عوام فریبی را تشخیص نمیدن (البته با کلی ادعا!!) چشممُ رو حقایق ببندم هرچی دلم خواست بگم!!

فرزند مشایی در حالی ملت عوام را متهم به نفهمی کرده است که همین عوام و پابرهنه ها در سال های ۸۴ و ۸۸ به محمود احمدی نژاد رای دادند تا وی بتواند امروز در جایگاه فرزند مشاور ارشد احمدی نژاد این ملت مظلوم را متهم به نفهمی نماید.

انتقاد مادر سه شهید از «اشتون»

سفر اشتون به اصفهان بهانه‌ای شده است تا مادر سه شهید اصفهانی برای وی نامه‌ای بنویسد و وی را مورد خطاب قرار دهد. در این نامه خطاب به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده است: نمی‌دانم زمانی که کشورهای متبوع شما به صدام حسین، سلاح و بمب شیمیایی می‌دادند، شما کجا مشغول فعالیت بودید، اما ای کاش سری هم به جانبازان شیمیایی می‌زدید تا کاردستی آمریکا و اروپایی‌تان را از نزدیک ببینید. در بخش دیگر از این نامه آمده است: از دیدار با فعالان زن گفته‌اید. شما با کدام فعالان زن دیدار کرده‌اید را نمی‌دانم؛ اما زنان این سرزمین، کسانی هستند که هشت سال تمام جگرگوشه‌هاشان را به میدان فرستادند تا به فرمان امام خود لبیک گفته باشند. زنان این سرزمین، مادرانی هستند که بعد از سی سال که از پسر خود تنها یک پلاک به دست‌شان می‌رسد، زیر تابوت خالی پسر را می‌گیرند و می‌گویند: هرچه دارم فدای انقلاب و رهبرم.

هاشمی: من حرف‌هایم را در همان نماز جمعه 26 تیر 88 گفتم و هنوز هم به آن‌ها معتقدم

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد ، مصاحبه‌ای را با هاشمی رفسنجانی به چاپ رسانده است که در این مصاحبه، فرد مصاحبه‌کننده، از دولت دهم به‌عنوان دولت نامشروع یاد می‌کند! هاشمی در این مصاحبه همچنین، اقدامات قانونی شورای نگهبان در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را ایجاد مانع خواند و درباره انتخابات دهم ریاست‌جمهوری نیز با تکرار سخنانش در نماز جمعه 26 تیر 88 در حمایت از فتنه‌گران افزود: من حرف‌هایم را در همان نماز جمعه 26 تیر 88 گفتم و هنوز هم به آن‌ها معتقدم.

بسترهای ویژه‌خواری در لایه‌هایی از دولت

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به‌تازگی در مصاحبه‌ای با تأیید خبر فشار برخی نزدیکان دولت برای افشا نشدن فساد در پتروشیمی‌ها اظهار کرد: متأسفانه در لایه‌های دولت، بسترهایی برای ویژه‌خواری‌ها وجود دارد. وی افزود: با تأکید بر اینکه نگاه بعد از جنگ در سیاست‌های اقتصادی کشور اثر گذاشت، گفت: در این سال‌ها الگویی ترجیح داده شد که زمینه‌ساز مسائل امروز است به‌ویژه در کشورهای جهان سوم که ابزارهای نظارتی وجود ندارد. این الگو، الگوی نئوکلاسیک است که اصالت را به کارایی می‌دهد. وی با بیان اینکه کشورهای غربی در زمینه برخورد با فساد، بیشتر از نحله‌های فکری داخلی حساس هستند، بیان کرد: ما حتی به اندازه آن‌ها به لوازم ارزشی کار حساس نیستیم.

نظریه پرداز اصلاحات ، قرآن ساخته پیامبر(ص) است

«مصطفی ملکیان»، از نظریه‌پرداز‌های فکری اصلاحات که پیش از این، گاه و بیگاه در هر تریبونی، به غیرعقلانی بودن و حتی ضدعقلانی بودن دین و تعبدی بودن آن مبادرت کرده است، این بار نیز در اظهاراتی جدید، اسلام، پیامبر اعظم(ص) و قرآن را هدف ساختارشکنی و قداست‌زدایی قرار داده است. وی به صراحت، قرآن را ساخته پیامبر(ص) دانست و وجود دروسی مانند معارف اسلامی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های کشور را مورد ریشخند قرار داد. ملکیان سخنان شاذ خود را به اوج رسانده و می‌گوید که چیزی به نام اسلام وجود ندارد، آنچه هست، مسلمین است! «غیر از مسلمانان چیزی به نام اسلام وجود ندارد. اسلام یک شبه‌واقعیت است

خاکسپاری پدر یک مسئول با هزینه ی بیت المال

سایت میدان 72 نوشت: اخیرا سندی به دست خبرنگار ما رسیده است که نشان می دهد که برخی از هزینه های مربوط به خاکسپاری پدر یکی از مسئولان بلندمرتبه اقتصادی دولت یازدهم از بیت المال پرداخت شده است.

این در حالی است که تعداد زیادی از هزینه هایی از این دست را می توان در این نهاد اقتصادی پیدا کرد و سندهای بدست آمده حکایت از رونق اشرافی گری و سو استفاده از سرمایه های مردم را دارد. میدان ۷۲، در آینده گزارش مفصلی در این باره تهیه خواهد کرد.

عادی سازی بی بند و باری در کشور

بر اساس گزارش‌های دریافتی، به‌تازگی شبکه‌هایی در کشور به‌صورت سازماندهی شده مجله‌های مد به سبک غربی را منتشر می‌کنند، این گروه‌ها با اجیر کردن دختران در آتلیه‌های ویژه، به تهیه این مجلات می‌پردازند تا پوشش غربی و بی‌بندوباری را در کشور عادی‌سازی کنند!

ادعاهای عجیب هاشمی در مصاحبه با شرق

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق مطالب جدیدی را بیان کرده است .

او مدعی شده است چند روز مانده به اعلام تایید صلاحیت هایک مسئول امنیتی به اصرار وارد جلسه شورای نگهبان می شود و می گویدرای هاشمی به سرعت دارد بالا می رود و اگر دو روز دیگر هم صبر کنید ( و او را رد صلاحیت نکنید) رای او به ۹۰ درصد می رسد. هاشمی مدعی شده است این مسئول ارشد امنیتی به حاضرین در جلسه می گوید: اگر او ( هاشمی) بیاید همه رشته ای این سال های ما پنبه می شود. با این صحبت ها آنها تکلیف را روشن کردند.

هاشمی درباره صحبت خود با رهبر معظم انقلاب برای حضور در انتخابات هم گفته است: من از شب که تصمیم گرفتن نام نویسی کنم خواستم با ایشان( مقام معظم رهبری) تماس بگیرم که در دسترس نبودندو فردا صبح که بحل کارم آمدم گفتم دفتر ایشان را بگیرند که می خواهم با آقا صحبت کنم . ایشان یا در درس یا ملاقات بودند. ظهر که به استراحت رفته بودند. عصر آقای حجازی تلفن کرد و گفت:”آقا هنوز خواب هستند و من چه کار کنم؟” من گفتم:”من می خواهم به وزارت کشور بروم و دیگر فرصت ندارم.” ایشان گفت:”پس بروم بیدارشان کنم؟گفتم:” آری” ایاشن را بیدار کرده و گفته بودند که فلانی م یخواهد برود اسم نویسی کند و منتظر شماست. ایشان هم گفتند:” در تلفن که نمی توانیم این صحبت ها را بکنیم.” هاشمی این واکنش رهبر انقلاب را نشانه موافقت دانسته و گفته است: در این جمله موافقتی هم بود و اگر نمی خواستند می گفتند که ما مصلحت نمی دانیم. من نمی خواستم آمدنم را به گردن ایشان بیاندازم می خواستم ببینم ایشان مخالف نباشند

هاشمی در مصاحبه خود گفته است که شورای نگهبان به آقای روحانی گفتند که به من بگوید نظر شورا به عدم تایید صلاحیت من است و بهتر است خودم کنار بروم تا بی احترامی نشود اما من گفتم پس مردمی که برای حضور من امیدوار هستند را چه بگویم؟لذا تصریح کردم که انصراف نخواهم داد…. همان موقعی که آقای روحانی آمد و گفت اینها او را شب خواسته اند و این را گفتهاند، پیشنهاد خودش این بود که او هم کنار برود. من گفتم که اتفاقا به همین دلیل شما بمانید تا اگر مشکلی برای حضور من پیش آمد، شما باشید… روحانی می گفت دیگر معنا ندارد که من هم باشم . من گفتم: شما باید احتیاطا بمانید تا اگر من نبودم شما باشید.

پرونده دانشگاه ایرانیان در شورای عالی گسترش وزارت علوم
جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس، از بررسی وضعیت دانشگاه ایرانیان در شورای عالی گسترش وزارت علوم خبر داد و گفت: هر دانشگاهی که موفق به کسب تاییدیه شورای گسترش آموزش عالی نشود مورد تایید کمیته آموزش عالی مجلس نیست.

نفوذ وهابیت در مالزی

اخبار دریافتی حاکی از آن است که نفوذ وهابیت در مالزی به سطحی نگران‌کننده رسیده تا آنجا که فتواهای مفتیان وهابی به زور دلارهای نفتی سعودی، حکم دستورالعمل رسمی را برای نهادهای مذهبی این کشور مسلمان پیدا کرده‌ است! در این راستا، شیعه‌ستیزی بیش از هر دستور دیگری به این کشور دیکته می‌شود به طوری که خبر می‌رسد سازمان امور اسلامی مذهبی مالزی به‌تازگی صدوچهارده نفر از پیروان شیعه را در ایالت پراک این کشور به جرم انجام مناسک مذهبی‌شان که طی چند قرن گذشته با ورود نخستین ایرانیان به این جزیره جنوب‌شرقی آسیا معمول بوده، دستگیر کرده است.

بازیگر مشهور، مجری شد!
اشکان خطیبی برای اجرای ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه اول انتخاب شده است.
او با تائید این خبر درخصوص جزییات ویژه برنامه تحویل سال شبکه یک که کارگردانی و اجرای آن را عهده‌دار است، در جملاتی کوتاه گفت: هنوز حتی اسم برنامه‌ام هم مشخص نیست و باید کمی صبر کنیم تا نام برنامه و بخش‌هایی که به آن خواهیم پرداخت مشخص شود.
این بازیگر سینما و تاویزیون سپس به گفته‌هایش افزود: روز دوشنبه (12 اسفند ماه) – جلسه قطعی شدن پخش این برنامه و اینکه اجرا و کارگردانی آن بر عهده من باشد، برگزار شد، بنابراین هنوز برای بیان جزییات کمی زود است.
«
گوشه دل تهرون» برنامه‌ای به کارگردانی رامبد جوان است که در روز بیست و نهم اسفند ماه از ساعت 8 صبح الی 24 بامداد به مدت 660 دقیقه روی آنتن می‌رود و شامل 210 دقیقه نمایش، 150 دقیقه گزارش از مناطق دیدنی شهر تهران و 300 دقیقه گفت وگو با هنرمندان، قهرمانان ورزشی، مقامات کشوری و مردم کوچه و خیابان است.
احسان علیخانی هم که هم اکنون برنامه «سه ستاره» را تهیه‌کنندگی می‌کند، پس از این برنامه، ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه را خود اجرا خواهد کرد.

ثبت شکایت جدید علیه متخلفان اقتصادی
وکیل مدافع حدود هزار نفر از کارگران از ثبت شکایت موکلانش علیه متخلفان پرونده تامین اجتماعی در دادسرای کارکنان دولت خبر داد. خلیل بهرامیان در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: حدود هزار نفر از کارگران شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی کشور علیه متخلفان پرونده تامین اجتماعی شکایتی را مطرح کردند که این شکایت در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت ثبت شده است.

وی افزود: در این شکایت دادخواست علیه مدیرعامل سابق تامین اجتماعی (سعید مرتضوی)، (ب ز) میلیاردر معروف پرونده نفتی، دو معاون دولت دهم و 37 نفر از نمایندگان مجلس که کارت هدیه دریافت کرده‌اند، شکایت شده است. بهرامیان خاطرنشان کرد: از نام بردگان به اتهام کلاهبرداری، خیانت در امانت، اخلال در نظام اقتصادی، ارتشا و اختلاس طرح شکایت شده است.

لاریجانی: دموکراسی در غرب به پایان کارش رسیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلام در هندسه قدرت جهانی گفت: دموکراسی در غرب به نهایت کار خود رسیده و نقایصی آرمانی پیدا کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی افزود: دموکراسی باید با زیربناهای درست دینی اجرا شود تا دچار چالش‌های غرب نشویم و این باید مورد توجه کشورهای اسلامی باشد.

روایتی ترسناک از کسب تکلیف لیدر جریان انحرافی از نیروهای ماورالطبیعه پیرامون عزل متکی!

یکی از نزدیکان لیدرجریان انحرافی در گفت وگو با صلح نیوز به مواردی پیرامون ارتباط وی با نیروهای ماورالطبیعه اشاره کرده است که در نوبه خود قابل تامل و حتی ترسناک است.

در ماجرای عزل آقای متکی، لیدرجریان انحرافی ھمراه تیم خود به سمت زنجان در حال حرکت بوده است که در اتوبان قزوین به محافظان خود می گوید که در کنار اتوبان توقف کنند.

وی ادامه می دهد:به محض توقف، وی روی تخته سنگی می ایستد، تسبیح خود را در دست می فشارد و پس از چند دقیقه به حالت تعظیم خم شده و بگونه ای که فردی در کنارش ایستاده حالت استقبال به خود می گیرد

وی در خاتمه تاکید کرد: لیدر جریان انحرافی چند کلامی صحبت کرد و دوباره حالت تعظیم به خود گرفت و با عجله سوار بر ماشین شد ؛در ھمین لحظه با یکی از مسئولان ارشد دولت تماس می گیرد و می گوید آقای متکی باید از پست وزارت خارجه عزل شود!

افخم: پیگیر موضوع مسافران ایرانی هواپیمای مفقود شده هستیم

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اخبار منتشر‌شده درباره احتمال وجود دو ایرانی در هواپیمای مفقود شده مالزیایی گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم و مراتب آمادگی برای همکاری و پیگیری موضوع را به سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی ابلاغ کرده‌ایم. به گفته افخم، وزارت امورخارجه به محض کسب اطلاعات بیشتر، آنها را در اختیار مقامات مالزیایی قرار خواهد داد.

در حالی که پیش از این اعلام شده بود دو نفر از سرنشینان هواپیمای مفقود شده مالزیایی، با پاسپورت جعلی سوار این هواپیما شده بودند دیروز رئیس پلیس مالزی مدعی شد یکی از این دو نفر، فردی ایرانی بوده است. دبیرکل پلیس بین‌الملل هم مدعی شده که هر دوی آنها ایرانی بوده‌اند.

ناپدید شدن هواپیمای مالزی و کلیدزدن طرح تازه ای علیه ایران توسط رسانه های غربی

رسانه‌های غربی به‌تازگی به بهانه ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، طرح تازه‌ای را علیه کشورمان کلید زده‌اند، فایننشال‌تایمز برای اولین بار خبر مبنی بر حضور دو نفر ایرانی بدون شناسنامه در این پرواز را منتشر کرد و پس از آن، رسانه‌های غربی در اقدامی هماهنگ، بزرگ‌نمایی آن را کلید زدند! شبکه بی‌بی‌سی فارسی نیز به طور گسترده به این خبر پرداخت و سعی در القای این موضوع داشت که ایران در ناپدید شدن این هواپیما نقش دارد.

ماجرای نمایندگی مازراتی بابک زنجانی
مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: افتتاح نمایندگی مازراتی بابک زنجانی شاید از طریق وکیل خانواده‌اش صورت گرفته است. سهراب سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتشار خبری مبنی بر اینکه بابک زنجانی به تازگی در حالی که در زندان اوین حضور دارد، یک نمایندگی اتومبیل مازراتی را در تهران افتتاح کرده است، گفت: در حال حاضر بابک زنجانی بازداشت است و هیچ ارتباطی با بیرون از زندان ندارد. وی ادامه داد: در حال حاضر از بابک زنجانی بازجویی می‌شود و شاید این موضوع از طریق وکیل خانواده‌اش صورت گرفته است؛ بنابراین این موضوع ربطی به سازمان زندان‌ها ندارد.

پیشنهاد عجیب اشتون به استاندار اصفهان

روزنامه آرمان در ستون شنیده‌های امروز چهارشنبه خود نوشت: شنیده شد که کاترین‌اشتون در بخشی از دیدار با استاندار با تمجید از اطلاعات دقیق هسته‌ای رسول زرگرپور، استاندار اصفهان بیان داشت: باید دنبال کنیم که شما را به تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات، اضافه کنیم. وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته و سفرهای اخیر اروپائیان به کشور ایران گفت: این مذاکرات و این سفرها علامت و سیگنالی است که به ایران فرستاده می‌شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات، پیشرفت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

دورخیز مدیران شرکت های خارجی پارس جنوبی

شنیده شده مدیران چهار شرکت بریتیش پترولیوم ، توتال، پتروناس و انی به صورت جدی خواهان مشارکت در توسعه فاز 11 هستند. این فاز مرزی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی از بخش های پرفشار مخزن محسوب می شود که با اعلام بیژن زنگنه به یک شرکت خارجی واگذار خواهد شد.

تخم مرغ گیاهی
محققان با استفاده از پشتوانه مالی یکی از ثروتمند ترین مردان آسیا توانستند تخم مرغ مصنوعی بسازند. این تخم مرغ در حال حاضر در نوعی سس مایونز در آمریکا به فروش می رسد و این شرکت در نظر دارد فروش این تخم مرغ را جهانی کند. این تخم مرغ مصنوعی که از گیاهان ساخته شده است می تواند در انواع غذاها از جمله کیک و سس مایونز به جای تخم مرغ معمولی مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت 23 میلیون دلار برای تولید این تخم مرغ مصنوعی هزینه کرده است. هدف اصلی از ساخت این تخم مرغ جایگزین کردن حیوانات با گیاهان است. در ساخت این تخم مرغ از گیاهانی استفاده شده است که به آسانی رشد کرده و زمانی که با هم مخلوط می شوند، طعم طبیعی، ارزش غذایی و خواص تخم مرغ طبیعی را داشته باشند. برای ساخت این تخم مرغ از 12 گونه گیاه از جمله یک نوع نخود که در حال حاضر به طور گسترده ای در کانادا رشد می کند، همچنین نوعی لوبیا از جنوب آسیا استفاده شده است. به گفته کارشناسان با افزایش جمعیت در جهان، روش های نوین و اختراعاتی این چنین که کارآمد بوده و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند می تواند کیفیت زندگی را افزایش دهد.

دردسرهای ورود 7 خودروی خاص به ایران

بر اساس گزارش یک نهاد مسئول مشخص شده هفت دستگاه خودرو ویژه حمل سگهای مواد یاب سازمان ملل متحد که به ایران اهدا شده است به علت مشکلاتی که در زمینه تایید معافیت از حقوق و عوارض گمرکی و سود بازرگانی و مالیات متعلقه به آنها داشته است، با مشکلاتی در زمینه تصویب دولت و پرداخت این مبالغ مواجه شده و قرار است با نامه نگاری های جدیدی با مسئولان ارشد اجرایی، بالاخره حل شود.

تجمع دانشجویان در مقابل سفارت اتریش

واکنش‌ها به دیدار جنجالی اشتون در تهران همچنان ادامه دارد و امروز قرار است جمعی از دانشجویان در اعتراض به این اقدام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقابل سفارت اتریش، محلی که دیدار کاترین اشتون با برخی از محکومان حوادث سال 88 در آنجا انجام شده است تجمع کنند.

علیرضا کریمی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در این زمینه گفت: اعتراض به مواضع اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع حقوق بشر از دیگر دلایل این تجمع است. به گفته وی، این تجمع پس از نماز ظهر و عصر صورت می‌گیرد. از سوی دیگر یک منبع آگاه به ایرنا گفت که امروز سفارت اتریش در تهران تعطیل است.

همچنین خبرگزاری فارس گزارش داد که برخی نمایندگان مجلس با طرح سؤالی، خواستار توضیح سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات درباره این دیدار شدند. فارس، تعداد نمایندگان امضاکننده این سوال را تا ظهر دیروز، 20 نفر اعلام کرد. علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به دیدار جنجالی اشتون گفت: دیدار با عوامل مساله‌دار، غیرقابل قبول و محکوم است.

تذکر یک مسئول مهم دولتی به وزیر درباره رعایت زبان فارسی

گفته می شود پس از نامه یکی از وزرای اقتصادی به یکی از مسئولان ارشد اجرایی برای اجرایی شدن آیین نامه ای معطل مانده از دولت سابق، این مسئول مهم دولتی در هامش نامه مذکور نوشته است که با توجه به قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوب ۱۳۷۵، لازم است معادل فارسی واژگان «آنالیز»، «اپیدمیولوژیک»،«کد»، «کمیته» و «ترانزیت»، در متن پیشنهادی با کلمات وزین و مناسب فارسی جایگزین شود و سپس در دستور کار دولت قرار بگیرد.

مجری «من و تو» در تور فیلترینگ ایران
پیش تر شبکه من و تو در اقدامی غیر حرفه ای، غیر متعهدانه و البته دور از اخلاق رسانه ای با نام جعلی خبرنگار داخلی با برخی از مسئولین کشوری تماس گرفته و صحبت های آنان را در تلویزیون من و تو به عنوان مصاحبه با این افراد پخش نموده بود.
علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و کمال پیر مؤذن نماینده مردم اردبیل از جمله افرادی بودند که هدف فریب رسانه ای شبکه من و تو قرار گرفتند.
با رسانه ای شدن این اقدام غیرحرفه ای، عوامل شبکه من و تو در تازه ترین تصمیم خود عریان تر وارد شدند و با اتکا به موضوع جنجالی فیلترینگ در ایران و به خیال اینکه پیروز یکطرفه میدان خواهند شد آسوده بار به سراغ "روح الله مومن نسب"، مدیر واحد اینترنت مرکز توسعهٔ فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال می روند البته در این مرحله نیز دست به یک رفتار غیرحرفه ای دیگری می زنند.
علی رغم مخالفت مومن نسب، بر مصاحبه با این شبکه و تأکید بر عدم ضبط و پخش گفتگویش در تلویزیون من و تو، اما این شبکه در اقدامی مخالف با قوانین بین المللی و اخلاق حرفه ای صحبت های وی را روی آنتن پخش می کند و هرگز تصور نمی کرد که در این بازی شکست خورده است.
شبکه من و تو که فکر می کرد مسأله فیلترینگ در ایران از پاشنه آشیل های نظام است به سراغ مومن نسب رفت اما با پاسخ های منطقی وی مواجه گردید.
ابتدا مومن نسب در پاسخ به تماس تلفنی امید خلیلی از مجریان شبکه من و تو گفت: «من با کسی که جیره خوار دشمن ماست حرفی نمی زنم
وی در ادامه ضمن تصریح بر مخالفتش با این مصاحبه و پخش گفتگوهایش در شبکه من و تو در پاسخ به مجری شبکه من و تو درباره فیلترینگ در ایران گفت: «گزارش های بین المللی نشان می دهد که فیلترینگ انگلستان دو برابر ایران است. کاری که با دانشجوها کردند مگر در دنیا سابقه داشت؟»
مومن نسب که با مخالفت مجری شبکه من و تو مواجه شد در پاسخ به وی چنین گفت: «طبیعی است که شما نباید قبول داشته باشید. چون شما از آنجا حقوق می گیرید. این خیلی طبیعی است که نباید حرفم را قبول داشته باشید. من نمی گویم که شما قبول کنید. به گزارش های بین المللی مراجعه کنید
مومن نسب در ادامه خطاب به شبکه من و تو گفت: «همین فیلترینگ انگلستان، راهپیمایی مردم [ایران] به آن عظمت را فیلتر می کند. از بی بی سی تا سایت های فارسی و غیر فارسیشان مردم را فیلتر می کنند. حرف های مردم را فیلتر می کنند. اعتراض های مردم در کشور انگلستان فیلتر می شود
وی با اشاره به خیانت های چندین ساله انگلستان به ایرانیان، خطاب به عوامل شبکه من و تو گفت: «شما بیایید کنار مردم خودتان. چرا رفتید در کشور دیگری زندگی می کنید؟ اگر به قول شما مردم اینجا کتک می خورند شما هم بیایید کنار مردمتان بایستید و کتک بخورید. نروید کنار کسی که دشمن شما و مردمتان هست و خودش هم اقرار می کند به دشمنی هایش
وی در پایان بار دیگر با تأکید بر اینکه شبکه من و تو هیچگونه حقی در رابطه با پخش این مکالمه ندارد، گفت: «من یکبار دیگر تأکید می کنم. تأکید و تأکید و تأکید. من برنامه و رسانه ای جز رسانه های خودمان و رسانه های کشور خودم را با هر ضعفی که دارند قبول ندارم و به رسمیت نمی شناسم. رسانه شما پولش را از انگلستان می گیرد و برای این کشور کار می کند و هیچ ربطی به مردم من ندارد. من مصاحبه ای را به غیر از رسانه های مردم خودم نکردم و نمی کنم

توهین به مردم به بهانه فروش معراجی ها

فیلم جدید مسعود ده نمکی با نام «معراجی‌ها» با وجود نقاط ضعفش اما فصل مرده اکران ماه اسفند را زنده کرده و بازگشایی یک سینمای تعطیل شده را هم موجب شده است. این فیلم دفاع مقدسی هم اکنون در تهران و شهرستان‌ها به فروش بیش از یک میلیارد تومان دست یافته و پیش بینی می‌شود که این فروش تا پایان سال به دو میلیارد تومان هم برسد.
اما واکنش جریان شبه‌روشنفکری هم به فروش خوب «معراجی‌ها» در نوع خودش جای تأمل دارد. قلم به دست‌هایی که معمولا دم از حق انتخاب و آزادی مردم در انتخاب محصولات فرهنگی می‌زنند، این روزها در فضای مجازی به جای نقد فیلم «معراجی‌ها» به مخاطب‌های این فیلم فحاشی می‌کنند.
امیرحسین علم الهدی، از طرفداران سینمای روشنفکری و از مسئولین سینمایی حوزه هنری(!) هم در صفحه مجازی خود استقبال از فیلم‌های ده نمکی را نتیجه بلاهت فرهنگ عوام دانسته است!
برخی از این رسانه‌ها در گزارش‌های مبهمی مدعی شده‌اند که مدارس، دانش آموزان را با اتوبوس به دیدن این فیلم می برند!

احتمال ارسال پرونده نعمت زاده به دادگاه
عضو کمیته بررسی قرارداد 650 میلیون یورویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از احتمال ارسال گزارش این کمیته به قوه قضائیه در صورت موافقت ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش مهر، محمد حسین میر محمدی گفت: گزارش آقای توکلی مربوط به رانت 650 میلیون یورویی وزارت صنعت به یک تاجر توسط کمیته‌ای در کمیسیون اقتصادی بررسی شده و گزارش این کمیته به کمیسیون اصل نود هم تقدیم شده است. این نماینده مجلس گفت: اصل موضوع دادن امتیاز به فردی خاص به دور از فضای رقابت به صورت انحصاری، در زمانی است که هم شرکت‌های دولتی و هم خصوصی وجود داشتند. البته مسائلی درخصوص ارائه رانت‌های اقتصادی نیز در این پرونده وجود داشت.

پدیده ی نوازندگی دختران خوش پوش در تهران!

نوازندگی دختران خوش پوش جوان، پدیده جدید در خیابان‌های تهران. انتخاب به نقل از "روز نو" نوشت: اغلب صحنه‌های رویت شده از نوازندگی دختران در تهران مربوط به کودکان کم سن و سال در محدوده بازار بزرگ و برخی میادین اصلی شهر مثل میدان ولیعصر است که همراه پسر بچه‌های همسن و سال به نوازندگی پرداخته و پول جمع می‌کنند. این افراد اصولاً ظاهر کثیف یا لباس‌های نامرتب دارند و برای ایجاد حس ترحم در شهروندان، خود را به شکل و شمایل کودکان خیابانی در می‌آورند و لباس‌های کثیف و پاره می‌پوشند. اما به تازگی دخترانی جوان و زیبا که اغلب لباس‌های شیک و مرتب می‌پوشند و از بدلی جات هماهنگ با لباس برای دست‌ها و انگشت‌ها استفاده می‌کنند، در خیابان‌های شمال تهران مشاهده می‌شود که با هنرمندی هرچه تمام‌تر سنتور می‌زنند. کمتر می‌بینید این دختران سر خود را بالا بیاورند و به عابران نگاه کنند ولی با این حال کنار دستگاه سنتورشان، اسکناس‌های درشتی دیده می‌شود که عابران خم می‌شوند و به شکلی محترمانه، آن را هدیه می‌کنند.

واکنش اجودان مخصوص روحانی به تهدیدات آمریکا

امیر حسین ولیوند فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش و آجودان مخصوص رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تهدیدات اخیر آمریکا در خصوص ایران پاسخ ارتش به این تهدیدات چیست؟ افزود: وظیفه ذاتی ارتش حفاظت از حدود و ثغور مرزها زمینی، هوایی و دریایی در مقابل هرگونه تهدیدی است.
وی ادامه داد: طبعاً ما به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کنیم و خود را درگیر مسائل سیاسی و روزمرگی‌های خاص قرار نمی‌دهیم.

اخبار کوتاه:

* دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار در پی سفر اشتون به ایران تعدادی از آثار فیلمسازان ایرانی را در مورد جنایات جنگی علیه ایران که با پشتیبانی دولتهای اتحادیه اروپا صورت گرفته، به وی تقدیم کرد.

* یک مقام آگاه در سفارت ایران در بغداد خبر حمله مسلحانه به یک شرکت ایرانی در شهر کرکوک را تأیید نکرد.

* پاتریک راک مشاور نخست‌وزیر و طراح سیستم فیلترینگ انگلیس به جرم داشتن تصاویر تجاوز به کودکان بازداشت شده است.

* متبریان و مستبصران فرقه بهائیت در محکومیت جنایات این فرقه در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع اعتراض‌آمیزی را برگزار می‌کنند.

* دریاداردوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند لنج صیادی ایرانی که توسط دزدان دریایی ربوده شده بود، خبر داد.

* حجت ا... ایوبی رئیس سازمان سینمایی با اشاره به حاشیه‌های پیش‌آمده برای «رستاخیز» به دلیل نمایش چهره‌ حضرت ابوالفضل و فرزندان امام تأکید کرد: این حاشیه‌ها برای فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی به وجود نخواهد آمد

* به دنبال انتشار خبر کشته شدن یکی از قضات دادگاه اردن به ضرب گلوله یک نظامی صهیونیست در گذرگاه شیخ حسین، حد فاصل فلسطین اشغالی و اردن، فراخوانهایی برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در امان مطرح شد.

* رضا فرجی‌دانا، وزیر علوم، با اشاره به نحوه انتخاب رئیس دانشگاه تهران گفت: رئیس دانشگاه تهران با مشارکت حداکثری دانشگاهیان انتخاب می‌شود.

* محمدحسن آصفری از محمدباقر قالیباف به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شکایت کرد. وی گفت: قراردادی که اخیراً از سوی شهرداری تهران با کشور چین درباره واگن بسته شده، کاملاً با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد.

* در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر توقیف یک محموله تسلیحاتی در دریای سرخ که از ایران به سمت فلسطین می رفته است، کاخ سفید طی بیانیه‌ای، ایران را به دلیل ارسال این سلاحها، محکوم کرد.

* شاهرخ استخری بازیگر تلویزیون و سینما با اجرای برنامه «سالی نو» به تلویزیون می‌آید.

* در حمله ای مسلحانه به دادسرای استانبول که بزرگترین دادسرای ترکیه محسوب می شود، مهاجمان سه نفر از جمله یک مأمور پلیس را زخمی کردند.

* فرهاد رهبر رئیس سابق دانشگاه تهران گفت: امروز افتخار دانشگاه تهران این است که تعداد قابل توجهی از کابینه دولت و مدیران عالی قوه مجریه از این دانشگاه هستند.

* علی اصغر قانع معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور با اعلام اینکه هم اکنون 1600 میلیاردتومان طرح تأیید شده آب و فاضلاب روی میز است، گفت: مطالعات طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در سال جاری پایدار شد. قانع ادامه داد: مطالعات طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی در سال 92 پایدار شد و عملیات مطالعات تکمیلی آن در حال انجام است

* حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه دولت نه صلاحیت دارد و نه مصلحت است که برای خبرنگاران پروانه حرفه‌ای صادر کند، گفت:‌ صدور پروانه حرفه خبرنگاری یک ایده بود که متوقف شد.

https://shoma-weekly.ir/FW9oFW