گفته می‌شود که...

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم مخالف برجام بود/هجوم خارجی‌ها برای خرید خانه در اهواز!/پدافند هوایی آماده پاسخ است/همه‌گیری بیشتر اخبار کذب در توئیتر/واردات عجیب‌وغریب از ترکیه/مدیرعامل بهشت زهرا: قطعه ویژه برای فوتی‌های کرونا نداریم و ...

فرزند شهید فخری‌زاده: پدرم مخالف برجام بود

حامد فخری زاده گفت: من هیچ وقت پدر را موافق برجام ندیدم، همیشه می‌گفتند این برجام هسته‌ای بعد می‌شود برجام موشکی، بعدش می‌شود برجام حقوق بشر و این پایان ندارد، چرا که آمریکا هیچ وقت خوی گرگ بودن خود را کنار نمی‌گذارد.فرزند شهید فخری زاده در گفت و گویی به برخی نکات مهم و کلیدی درباره مرام و منش پدر اشاره کرد
هجوم خارجی‌ها برای خرید خانه در اهواز
!

معاون مسکن وزیر راه اعلام کرد: «گران‌ترین شهر کشور از لحاظ مسکن، تهران با متری ۲۷ میلیون تومان است و بعد از آن اهواز با متری ۲۳ میلیون تومان. تنها این دو شهر در کشور بالای ۲۰ میلیون تومان هستند و باقی شهرها پایین‌تر و حتی ۲۵ استان زیر متری ۱۰ میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت مسکن در اهواز، هجوم خریداران غیر ایرانی به خوزستان برای خرید خانه است. این اتفاق در چند ماه اخیر رخ داده و تا پیش از آن، اهواز شهر گرانی در بخش مسکن نبود».

پدافند هوایی آماده پاسخ است

جانشین قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به برخی فعالیت‌ها در آسمان منطقه توسط نیروهای فرامنطقه‌ای، اعلام کرد: «تمام تحرکات ازجمله پرواز بمب‌افکن‌های ۵۲B- در فاصله بیش از ۱۵۰ کیلومتری از مرزهای خلیج‌فارس پایش و رصد می‌شود. کوچک‌ترین تجاوز به حریم هوایی کشور با پاسخ آتشین پدافند هوایی مواجه خواهد شد».

ظریف: همیشه آماده مذاکره بوده‌ایم

وزیر خارجه کشورمان در توئیتی به زبان عربی خطاب به کشورهای همسایه در خلیج‌فارس، نوشت: «به نظر می‌رسد برخی کشورهای همسایه از غرب درخواست کرده‌اند که بخشی از روند مذاکره با ایران باشند. ما با غرب در خصوص منطقه مذاکره نمی‌کنیم. مشکل اصلی، مداخله‌های آنان است. ما همیشه آماده مذاکره با همسایگان هستیم و طرح‌هایی همچون امنیت منطقه‌ای ۱۹۸۶، مجمع گفت‌وگوی منطقه‌ای ۲۰۱۶ و ابتکار صلح هرمز ۲۰۱۹ بیانگر این موضوع است».
همه‌گیری بیشتر اخبار کذب در توئیتر

نتایج پژوهشی تازه توسط محققان دانشگاه ام‌ای‌تی نشان می‌دهد که در توییتر اخبار دروغین سریع‌تر از اخبار واقعی همه‌گیر می‌شوند؛ بنابراین پژوهش که با بررسی ۱۲۶ هزار خبر در قالب 4.5 میلیون توییت صورت گرفته است، اخبار دروغ و کذب دست‌کم «۷۰ درصد» بیشتر از اخبار صحیح بازنشر می‌شوند.
زاکانی: بودجه با بی‌مسئولیتیِ تمام، بسته شده

علیرضا زاکانی: در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی دقتمان روی این است که نگذاریم تبعات سیاست‌گذاری‌های غلط به جامعه تحمیل شود و با گفتن "به‌به و چَه‌چَه" یک پولی در جیب مردم بگذاریم، از آن سمت یک پول درشت چندده‌برابری از جیب مردم برداریم. بودجه با بی‌مسئولیتیِ تمام، بسته شده است یعنی هیچ منطق درستی ندارد، وقتی می‌پرسیم «این کسری بودجه را چگونه می‌خواهید برطرف کنید؟» می‌بینید که مجدداً مسیرهایی دنبال می‌شود که ماحصل این مسیر یک تورم تشدیدیافته را به جامعه و مردم عزیز انتقال می‌دهد و تحمیل می‌کند. دیگر نباید بپذیریم مجلس یازدهم مثل مجلس دهم زیر بار مسیری برود که این مسیر از قبل شکست خورده است. اگر جامعه حقیقت این که سال 98 و 99 چه اتفاقاتی افتاد و به‌یک‌باره سرمایه‌های عمومی کشور تخلیه شد و وضع اقتصادی و معیشتی جامعه به این وضعیت اسفبار افتاد متوجه شود، مشخص می‌شود مصلحت کشور پیگیری نشده است.

جایگاه فرسوده آمریکا در منطقه!

«آنتونی کردزمن» پژوهشگر ارشد «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی واشنگتن» در پایگاه رسانه‌ای این مرکز نوشت: «در سال ۲۰۱۳ آمریکا و شرکای راهبردی‌اش، هنوز برتری قاطعی در زمینه نیروی هوایی مدرن و ظرفیت‌های هدف‌گیری دقیق در قیاس با ترکیب موشک‌ها و هواپیماهای رزمی قدیمی ایران داشتند؛ اما امروز، ایران نشان داده که از موشک‌های پیشرفته بالستیک و فن‌آوری موشکی کروز و نیز توانمندی طراحی کلاهک‌های متعارف (که در حمله به تأسیسات نفتی عربستان به کار رفت) برخوردار است. پیشرفت قدرت متعارف تکاوری ایران، پیامدهایی هم دارد. موشک‌های نقطه‌زن ایران به این کشور یک توانایی مهم تکاوری، برای زدن اهداف بسیار با ارزش نظامی و غیرنظامی در سراسر منطقه می‌دهد و امکان می‌دهد تا دست برتر آمریکا و اعراب در نیروی هوایی را پس بزند. تحریم‌ها برای ایران مشکلاتی را درست کرده‌اند، آمریکا توانمندی‌هایی هم دارد. بااین‌همه، دلایلی برای هشدار وجود دارد؛ نخست، دولت بایدن نمی‌تواند به‌سادگی در رابطه با برجام به گذشته برگردد. دوم، بسیاری از جنبه‌های جاگیری آمریکا در منطقه، در چهار سال گذشته فرسوده شده است. رخدادهایی همچون ترور محسن فخری زاده، هرچند هم که مهم باشد، تنها بخشی از کل داستان به شمار می‌رود».
واردات عجیب‌وغریب از ترکیه

از ۲ میلیارد و ۶۰۶ میلیون دلار کالای وارداتی ایران از ترکیه در ۸ ماهه سال ۹۹ لیست برخی اقلام وارداتی بسیار جالب‌توجه است. برای مثال در ۸ ماهه امسال مقادیر چشمگیری مدادتراش و تیغه آن، روغن‌موتور (که ایران تولیدکننده بزرگ آن است)، مکمل‌های غذایی، موز، لوبیاچیتی و موم زنبورعسل وارد شده است.
مدیرعامل بهشت زهرا: قطعه ویژه برای فوتی‌های کرونا نداریم

دیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)گفت: قطعه‌ ویژه برای فوتی‌های کرونایی در نظر گرفته نشده و دفن متوفیان کرونا در هر قطعه ای که خانواده های آنها درخواست کنند، صورت می گیرد. سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان تهران در سازمان بهشت زهرا (س) درباره عملکرد سازمان بهشت زهرا(س)در بحران کرونا اظهارداشت: در این روز‌ها هیچ محدودیتی برای دفن درگذشتگان مبتلا به کرونا وجود نداشته و سازمان بهشت زهرا(س) با نهایت تکریم و تعظیم به شهروندان و خانواده های داغدار به خدمات رسانی شبانه روزی مشغول است.وی افزود: این سازمان از ابتدا با استفاده از تجربه های گذشته با مدیریت مناسب قطعه‌ ای ویژه فوتی‌های کرونایی در نظر نگرفت و با درخواست شهروندان و رعایت پروتکل های بهداشتی در هر قطعه ای که خانواده متوفی درخواست کنند، دفن صورت می گیرد. حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران در ادامه با اشاره به بازدید جمعی از نمایندگان استان تهران از سازمان بهشت زهرا(س) و ارائه گزارش مثبت از این بازدید توسط نمایندگان تهران از گزارش جامع و کامل مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در جمع نمایندگان استان تهران تجلیل کرد و از خدمات شبانه روزی مدیریت و پرسنل بهشت زهرا(س) در بحران کرونا به ویژه تکریم خانواده های داغدار و متألم تقدیر کرد.
وضع امریکا در دوره ترامپ از زبان آمریکایی‌ها

«فاکس‌نیوز» نتایج یکی از نظرسنجی‌هایش از مردم آمریکا را منتشر کرد که در آن، ۵۵ درصد از مردم این کشور معتقدند کشورشان در دوره ترامپ پسرفت کرده، ۳۲ درصد ترامپ را عامل پیشرفت می‌دانند و ۱۱ درصد دیگر گفته‌اند اوضاع آمریکا تغییر چندانی نکرده است.

سود ۴۰ هزارمیلیاردی فولاد مبارکه در جیب رانت‌خواران

«موسوی لارگانی»، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد: «فولاد مبارکه بیش از ۴ میلیون تن صادرات انجام نشده دارد. شرکتهایی با ظرفیت تولیدی کمتر، صادراتی نزدیک به ۲ برابر صادرات این شرکت داشتهاند و این موضوع به معنی از دست دادن سالیانه یک میلیارد دلار است. در بخش فروش داخلی فولاد مبارکه و هرمزگان سالیانه حدود ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تختال(شمش)، ۴ میلیون تن ورق گرم و حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن ورق سرد و پوشش‌دار به فروش رسیده است. در هر کیلو از محصولات فروخته شده بین ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان رانت توزیع شده که متأسفانه به تعداد محدودی از افراد رسیده است. کافی است اشاره کنم که تختال فروخته شده تنها به حدود ۲۰ نفر و ۸۰ درصد ورق گرم به کمتر از ۱۰۰ نفر داده شده است. در بخش ورق سرد نیز هر روز شاهد اعتراض مشتریان واقعی این شرکت هستیم. وجود برخی افراد سفارش شده سیاسی و وابستگان آن‌ها، متأسفانه موجب شده تا رانتی بالغ‌بر ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال که معادل ۲ برابر سود سالیانه فولاد مبارکه است از جیب میلیون‌ها سهامدار به جیب تعداد معدودی افراد خاص برود. افزایش بدهی فولاد مبارکه به حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان و ابهامات اساسی در مورد قراردادهای خرید و توسعه و موضوعات مختلف دیگر به‌شدت موجب نگرانی بوده و در چنین شرایطی حضور وزیر صمت در این شرکت با سخنان اخیر ایشان در مورد قصد مبارزه با فساد و رانت تناسبی ندارد».

ترکیه: اردوغان از حساسیت شعر بیخبر بود

وزیر خارجه ترکیه در گفتوگو با وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «رئیس‌جمهور ترکیه به تمامیت ارضی ایران احترام گذاشته و نسبت به حساسیت‌های پیرامون شعر قرائت‌شده نیز مطلع نبوده و آن را صرفاً در ارتباط لاچین و قره‌باغ میدانسته و به همین دلیل آن را در مراسم باکو خوانده است.

گروکشی سلامت مردم با موضوع مذاکره!

پیوند زدن پذیرش لوایح اف‌ای‌تی‌اف و موضوع خرید واکسن کرونا مسئله جدیدی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب مدتی است به آن می‌پردازند. سخنان ضدونقیض در خصوص دریافت واکسن کرونا و همچنین موضوع تحریم و پذیرش لوایح این کنوانسیون، یک نوع گروکشی سلامت مردم با بحث مذاکره است. با توجه به اینکه هنوز هیچ‌کدام از واکسن‌های کرونا در جهان نتوانسته به‌درستی عمل کند، در داخل کشور بحث خرید واکسن کرونا و عدم دریافت آن به خاطر تحریم‌ها مطرح است. رسانه‌های وابسته به جریان اصلاح‌طلب درصدد آن هستند که القا کنند، حاکمیت صلاحیت زمان را درک نمی‌کند و حاضر نیست به خاطر جان مردم دست از برخی از موضوعات که برای جهان حل شده است، بردارد. ایجاد ترس در مردم، پیوند زدن سلامت مردم با تحریم‌ها و فشار به حاکمیت از اهداف چنین جریانی می‌تواند باشد. ناامید کردن مردم از واکسن تولید داخل، قبل از اینکه مراحل خود را طی کند، ازجمله موضوعاتی است که رسانه‌های اصلاح‌طلب بر روی آن کار می‌کنند. این رسانه‌ها این احتمال را می‌دهند که ساخت واکسن توسط ستاد اجرایی فرمان امام می‌تواند راه را برای ورود طیف مقابل به ریاست‌جمهوری بازتر کند.
مردم کشورهای فقیر چه زمانی واکسینه می‌شوند؟

بر اساس تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط خیریه آکسفام، کشورهای ثروتمند که تنها ۱۴درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند، تا کنون ۵۳درصد از امیدوارکننده‌ترین واکسن‌ها را خریداری کرده‌اند.آکسفام هشدار می‌دهد که از هر ۱۰ نفر در کشورهای فقیر، ۹نفر تا سال ۲۰۲۲ واکسن دریافت نخواهند کرد.در حالی که کشورهایی مانند بریتانیا نگران تامین دوز کافی واکسن هستند، تا زمانی که انحصار فروش را به چالش می‌کشند، این معاملات، بسیاری از کشورهای فقیر را در شرایط نامساعدی قرار خواهد داد. مهم‌تر از همه، تا زمانی که شرکت‌ها دانش خود را بدون حق انحصاری در اختیار قرار ندهند، هرگز قادر به تولید واکسن در مقیاس مورد نیاز نخواهیم بود.

اخبار روزانه:
*
معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز متوسط قیمت مسکن در کل کشور را متری ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: دو شهر گران کشور از نظر متوسط قیمت مسکن، تهران با متری ۲۷.۸میلیون تومان و اهواز با متری ۲۳.۵میلیون تومان است. علت بالا بودن قیمت در اهواز، هجوم خریداران غیرایرانی به خوزستان برای خرید مسکن طی چند ماه اخیر است.
* سرهنگ سلیمی، رئیس پلیس ترافیک راهور ناجا: در خصوص جریمه مخدوش کردن پلاک‌های خودرو در محدودیت‌های کرونایی، در حدی که جعل و اقدام متقلبانه در پلاک محسوب شود برابر قانون مجازات اسلامی عنوان مجرمانه دارد و از
۶ ماه تا یک سال حبس هم برای آن در نظر گرفته شده است. اگر پوشاندن پلاک یا دستکاری در ارقام آن در حدی باشد که فقط صرفا مخدوش شدن پلاک تلقی شود با کد ۲۰۴۷ برابر ریز جرائم راهنمایی رانندگی مبلغ ۶۱ هزار و دویست تومان کد جریمه آن است. رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و در ساعات محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی اقدام به تردد کنند، علاوه بر جریمه مخدوش کردن پلاک، جریمه محدودیت‌های کرونایی هم می‌شوند
* جمع کثیری از مردم تبریز در واکنش به شعرخوانی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بعد از ظهر امروز، مقابل کنسولگری ترکیه در تبریز تجمع کردند.مردم تبریز در این تجمع شعارهای "غیرتلی_تبریز، غیرتلی_آذربایجان
"، "ترک، فارس، آذری؛ امام حسین لشکری"، "آذربایجان جانباز، خامنه‌ای‌ دن آیریلماز" و... را سر داده و بر تمامیت ارضی ایران اسلامی تاکید کردند.
* وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای دومین بار طی سه سال گذشته یک دستاورد بزرگ ملی است، گفت
: رئیس‌جمهور هدیه‌ای را برای تیم پرسپولیس در نظر گرفته که با قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به آنها تقدیم می‌شود.

*آسیب رساندن به اموال و دارایی­های ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدهایی که همسو با جریان انقلاب نیستند، چه حکمی دارد؟ پاسخ: جایز نیست و موجب ضمان خواهد شد.

https://shoma-weekly.ir/JWqhV0