گفته می‌شود که...

فتوای تروریستی قرضاوی!/ اعتدال و فراجناحی یعنی حذف!/ الله کرم از محمد قوچانی شکایت کرد/ راه سفره از سجاده می گذرد! /3 هزار دلار پاداش تساوی ملی‌پوشان/ ویتامینِ طول عمر و ...

اعتدال و فراجناحی یعنی حذف!

روزنامه آرمان، سخنان تأمل‌برانگیز فائزه هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری، در جمع طرفداران حزب اعتدال و توسعه کاشان را بازنشر داد. وی در این جلسه مدعی شد: هشت سال گذشته دوران سختی بود. نباید در این دوران، رفتاری خلاف شیوه اعتدال و تدبیر را شاهد باشیم و باید بپذیریم که اعتدال متعلق به همه آحاد جامعه بوده و افرادی که در جمع ما هستند با هر سلیقه و پشتوانه‌ای محترمند. به گفته وی، توجه نداشتن به بزرگان کشور سبب شده با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان در مسیر توسعه در جا بزنیم!

فائزه هاشمی در ادامه ابراز داشت: اینکه مدیران قبلی را در این دولت حفظ کنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلکه نیاز است تا مدیران همفکر و شجاع در کشور به کار گمارده شوند. فائزه هاشمی، سؤال از وزرا را سیاستی برای ایجاد اقدامات مدافعانه برای دولت دانست و تصریح کرد: این امر سبب شده تا برخی وزرا گرفتار این سیاست شوند و اقدامات مدافع‌گرانه در تصمیمات خود داشته باشند و عملکرد مثبتی را به عرصه ظهور نگذارند. روزنامه آرمان در ادامه نوشت: به گفته وی، اعتدال تنها سیاسی نیست، بلکه اعتدال جنسیتی نیز محترم است، بر این اساس، در کشوری که حدود شصت درصد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و نیمی از جمعیت آن را بانوان تشکیل می‌دهند، متأسفانه در بخش مدیریتی کشور با حضور کم‌رنگ بانوان مواجه هستیم. وی در بخش دیگر سخنان خود، خطر دیگر انتخابات 94 را از دست دادن اتحاد میان اصلاح‌طلبان ذکر و بیان کرد: با همراهی و اتحاد می‌توان کشور را ساخت و باید نقدهای دلسوزانه و نظرات سازمان‌ها و نهادها، رسانه‌ها و اتحادیه‌ها را به اطلاع دولت رساند تا نارسایی‌های خود را اصلاح کنند.

هشدار درباره توطئه وهابی‌ها

«یاسر لطیف الحمدانی» نویسنده پاکستانی، در مقاله‌ای در روزنامه «دیلی‌نیوز» این کشور با عنوان «جنگ سعودی در عراق و درس‌هایی برای پاکستان»، در مورد تکرار سناریوی سعودی در کشور پاکستان مبنی بر پشتیبانی از داعش برای حمله به عراق هشدار داد. این نویسنده پاکستانی در مقاله خود نوشت: سعودی مدت‌هاست که خودش را پیشگام اسلام وهابی می‌داند و اکنون در حال مقابله با مشکل شیعی خود در نقاط مختلف جهان اسلام است، سعودی برای گسترش ایدئولوژی خود، با سرمایه هنگفتی که در اختیار دارد برنامه درازمدتی را طراحی کرده است. در ادامه این مقاله آمده است: نقطه مشترکی که تمام گروهک‌های تروریستی در نیجریه، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان را به هم پیوند می‌دهد، این است که سعودی‌ها آن‌ها را تغذیه می‌کنند. یاسر لطیف الحمدانی در مقاله خود تأکید کرد که اندیشمندان پاکستان باید در قبال اقدامات داعش در موصل عراق، یک موضع راهبردی داشته باشند. وی افزود: پاکستان باید بداند که از نظر جمعیت شیعه، دومین کشور جهان است و باید خودش را از این جنگ دور نگه دارد و اولین قدم آن است که به سعودی اعلام کنیم در امور داخلی ما دخالت نکند.

فتوای تروریستی قرضاوی!

شیخ‌نشین قطر، برای حمایت از داعش و خنثی کردن فتوای آیت‌الله سیستانی که دفاع از عراق در برابر تهاجم تروریست‌های داعش را واجب اعلام کرده، دست به دامن شیخ یوسف قرضاوی شد. اتحادیه جهانی علمای مسلمین مستقر در دوحه قطر‌ که ریاست آن با قرضاوی است، با «انقلابی» خواندن اعضای داعش، فتوای آیت‌الله سیستانی را مورد انتقاد قرار داد و آن را یک «انقلاب علیه اهل تسنن» خواند. در بیانیه اتحادیه که یوسف قرضاوی آن را امضا کرده،‌ ادعا شده است: «فروپاشی کامل نیروهای نظامی، امنیتی و پلیس در عراق، از «هیچ» به‌وجود نیامده و تنها می‌توان علت آن را انقلابی مردمی دانست.» به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اتحادیه در بیانیه خود تأکید کرده است: «اقدامات شبه‌نظامی تنها توسط یک گروه افراطی به وقوع نپیوسته است. این یک انقلاب علیه شیعیان نیست، بلکه هدف آن، احیای حقوق مشروع است.» در مقابل، خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق، با تأکید بر اینکه داعش در هنگام ورود به موصل به زنان تجاوز کرده و اموالی را ربوده است، به بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمین پاسخ داد و اعلام کرد: اینکه رخدادها در عراق یک انقلاب مردمی به حساب آیند، امری مغایر با واقعیت است. آنچه در عراق رخ داده، خیانت استاندار موصل و برخی از نظامیان بوده است. داوطلبان بسیاری در مناطق مختلف درصدد مبارزه با داعش هستند. استقبال گسترده‌ای از هر دعوت برای در دست گرفتن سلاح و جنگیدن در کنار ارتش صورت گرفته است.

آقای مرعشی شما بدهکارید نه طلبکار؟!

حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایسنا خواستار گفت‌‌وگو میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان شد و گفت: آقای روحانی باید در اولین فرصت بعد از فراغت نسبی از مسئله هسته‌ای، منادی یک گفت‌وگوی ملی بین نظام و اصلاح‌طلبان باشد. وی تأکید کرد: کشور نباید به دست کسانی بیفتد که به‌اصطلاح معلوم نیست پدر و مادرشان کیست، چطوری فکر می‌کنند و ریشه آن‌ها کجاست. من اکنون سؤال می‌کنم کدام‌یک از جناح‌های کشور مسئولیت اقدامات دولت احمدی‌نژاد را می‌پذیرد؟ آیا آقای مصباح یزدی می‌پذیرد؟ آقای جبهه پایداری می‌پذیرد؟ اصول‌گرایان و سپاه می‌پذیرند؟ چه کسی مسئولیت آنچه را که رخ داده است، می‌پذیرد؟ عضو حزب کارگزاران سازندگی با حمله به نهاد شورای نگهبان گفت که «سلیقه آقای جنتی برای کشور قانون نمی‌شود. چه کسی گفته سلیقه آقای جنتی قانون می‌شود یا ایشان یک ابرویش را بالا بیندازد و بگوید نه؟»

اگر آقای مرعشی در دولت گذشته کشور مسئولیت نداشت و به یک جناح سیاسی وابسته نبود، باید جواب دیگری دریافت می‌کرد؛ اما چون این‌گونه نبوده، لازم است به وی یادآور شد سپاه از عملکرد گذشته دولت تا زمانی که در چارچوب و خط سیر انقلاب و نظام قرار داشت، دفاع می‌کند؛ اگرچه امثال آقای مرعشی و حزبش آن را برنتابند؛ اما حالا که مسئله پرسش طلبکارانه پیش آمده، آقای مرعشی پاسخ دهد: مسئولیت خسارت‌هایی که دولت سازندگی و حزب متبوع و خط فکری دوستان مرعشی و یا دولت اصلاحات به نظام زد و از همه مهم‌تر، فتنه‌ای که به راه انداخته شد، با کیست؟! مرعشی و افرادی مانند وی، بدهکاریشان به نظام بیش از آن است که با تلاش در فضایی جدید پس از انتخابات و تهاجم به سپاه و دبیر شورای نگهبان بخواهند از آن سابقه و بدهکاری‌ها بگریزند. گویا مابه‌ازای عمری که در سیاست‌ورزی صرف کرده، به میزانی نیست که قادر باشد مسائل را درست تشخیص بدهد!

مظلوم نمایی رسانه های اصلاح طلب

مدت‌هاست ترانه بازگشت به مسئولیت های کلیدی نظام از سوی رسانه‌های اصلاح طلب برای برخی متهمین فتنه 88 زمزمه می‌شود. کسانی که در ماجرای فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 نقش موثری را از خود بجای گذاشتند و موجبات ناامنی و خسارت های جبران ناپذیری را در جمهوری اسلامی به بار آوردند.

روزنامه‌هایاصلاح‌طلب صبح امروز به صورت همزمان پروژه مظلوم‌نمایی محمدخاتمی را امروزکلید زدند به گونه‌ای که تیتر اصلی صفحه اول روزنامه خود را به خاتمی اختصاص دادند و نوشتند "قصد ندارم به قدرت بازگردم".

3 هزار دلار پاداش تساوی ملی‌پوشان

ملی‌پوشان پس از عملکرد قابل قبول برابر نیجریه و کسب تساوی بدون گل هر کدام سه هزار دلار از فدراسیون فوتبال پاداش خواهند گرفت.

ندای انقلاب تعطیل شد/ وطن امروز بی پول شد

سایت خبری تحلیلی ندای انقلاب اسلامی ایران، در آستانه ششمین سالگرد شروع به کار خود در عرصه رسانه ای کشور، اعلام کرد که به دلیل برخی مشکلات و افزایش فشارها تعطیل شده است.

این سایت طی خبری اعلام کرد:درهمین راستا با اثرگذاری روزافزون اخبار و گزارشات ندای انقلاب برعلیه جریانات نامبرده و به تبع آن فشارهای وارده به ویژه از سوی برخی افراد، ندای انقلاب مجبور شد تا فعالیت های خبری-تحلیلی خود را متوقف کند.

همچنین در روزهای گذشته اعلام شد که روزنامه وطن امروز هم به دلیل بی پولی از مرداد ماه منتشر نخواهد شد.

خبرنگار حاشیه‌ساز در اردوی ایران

یکی از خبرنگاران خارجی که در نشست‌های خبری بازیکنان تیم ملی ایران حاضر می‌شد از شبکه امنی اسپورت بود. این خبرنگار قصد به حاشیه کشیدن ملی پوشان ایرانی را داشت و مدام سوال‌های سیاسی از بازیکنان می‌پرسید و حتی از دژاگه سوال کرد ایران و آمریکا در برزیل چه می‌کنند؟ البته اشکان با تیزهوشی پاسخ داد من فقط به سوال‌های فوتبالی پاسخ می‌دهم.به هر حال بازیکنان و مربیان تیم ملی ایران باید در برزیل خیلی باهوش عمل کنند زیرا بسیاری از جریان‌های رسانه‌ای وابسته به مخالفان نظام جمهوری اسلامی قصد به حاشیه بردن تیم ملی ایران را دارند و تلاش می‌کنند تا به اهداف غیر ورزشی خود برسند.

وعده 3 روز هتل و غذای رایگان برای یک تجمع

در حالی گروهک منافقین با سرکردگی مریم رجوی اقدام به برگزاری همایش سالانه کرده است که این گروهک وعده سه روز هتل و غذای رایگان به شرکت کنندگان داده است.

الله کرم از محمد قوچانی شکایت کرد

یک منبع آگاه گفت: حسین الله کرم فعال سیاسی اصولگرا از محمد قوچانی سردبیر و فائزه شریف مدیر مسئول هفته نامه صدا شکایت کرده است.

به گزارش ایرنا، هفته نامه صدا در پی تجمع گروهی در مقابل وزارت کشور اقدام به چاپ عکس حسین الله کرم کرده است، گفته می شود علت شکایت الله کرم این موضوع است.

این منبع آگاه روز یکشنبه عنوان کرد: مراحل رسیدگی به این شکایت که حدود ۲ هفته پیش به دادسرا اعلام شده به زودی آغاز خواهد شد.

براساس تبصره ۷ ماده ۹ قانون مطبوعات مصوب سال ۷۹ مسئولیت مقالات و مطالبی که در نشریه منتشر می شود به عهده مدیرمسئول است ولی این مسئولیت نافی مسئولیت نویسنده و سایر اشخاصی که در ارتکاب جرم دخالت داشته باشند نخواهد بود.

رابطه دولت و هاشمی به روایت رجایی
«غلامعلی رجایی» مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با «آنا» در رابطه با ارتباط هاشمی و روحانی گفت: این دولت ، دولت هاشمی نیست، ولی دولتی است که آقای هاشمی ایده‌آل‌های خود را در آن جست‌وجو می‌کند و دوست دارد تجربه‌های خود را به آن منتقل کند و روحانی نیز به این تجربه‌ها احترام می‌گذارد. این را هم بگویم که شخصیت آقای روحانی یک شخصیت مستقل است.

انهدام بیش از ۲۰ تیم تروریستی در شرق کشور
رئیس کمیته امنیت مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم از شناسایی و انهدام بیش از ۲۰ تیم تروریستی طی ۶ ماه گذشته در ناحیه شرق کشور خبر داد. محمدرضا محسنی‌ثانی گفت: «با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی کشور بر گروهک‌های تروریستی، این گروه‌ها در بدو ورود به مرزهای کشور شناسایی می‌شوند و تحت کنترل هستند

سناریوی کاهش جمعیت شیعیان
«
نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از یک توطئه حساب‌شده علیه شیعیان بحرین خبر داد و گفت: هیچ خانواده شیعه بحرینی وجود ندارد که یک بازداشتی، شهید و یا آواره در آن وجود نداشته باشد و سیاست‌های نظام، دائماً شیعیان را هدف قرار گرفته است. وی افزود: روند اعطای تابعیت، فقیر کردن و بیکار شدن از کار یک سناریوی برنامه‌ریزی شده است، هنگامی‌که که انسان کار نداشته باشد ازدواجش به تأخیر می‌افتد، هنگامی که ازدواج به تأخیر بیفتد انسان دیر صاحب فرزند می‌شود و این روند در کاهش شدید جمعیت (شیعه) اثر می‌گذارد، در حال حاضر سن ازدواج در بحرین بالا رفته و تعداد فرزند از چهار تا به دو تا رسیده است و این آمار نیز در حال کمتر شدن است.

تجمع گروهی از طلاب تهران و قم مقابل مجلس
روز گذشته تعدادی از طلاب و علمای تهران و قم در اعتراض به ربوده شدن یک طلبه ایرانی از سوی گروه تروریستی داعش در عراق، مقابل مجلس تجمع کردند. به نوشته خانه ملت، پیش از این رسانه‌ها خبر دادند، شهروند ایرانی به نام «بطحایی» به همراه همسر باردار و فرزند خردسالش سیدمحمد علی و یک خانواده ایرانی دیگر در سامرا توسط تروریست‌های داعش به طرز فجیعی به شهادت رسیدند.


فصل مرگ و میر موتورسواران
براساس امارهای پزشکی قانونی، بین مرگ موتورسیکلت‌سواران و فصول مختلف سال ارتباط معناداری وجود دارد؛ به این معناکه در فصول گرم سال، مرگ و میر موتورسوارن براثر حوادث رانندگی دو برابر می شود.

ویتامینِ طول عمر

پزشکان هشدار دادند افرادی که سطح ویتامین D در خونشان پایین است، دو برابر بیش از افرادی که ویتامین D کافی مصرف می‌کنند در معرض مرگ زودرس هستند.
متخصصان سلامت دریافتند میزان کمتر از 30 نانوگرم در میلیمتر ویتامین D در خون عامل بروز نیمی از مرگ‌های زودرس ناشی از انواع بیماری‌ها است.

شناسایی 20 تیم تروریستی در 6 ماه

رئیس کمیته امنیت مجلس از شناسایی و انهدام بیش از ۲۰ تیم تروریستی طی ۶ ماه گذشته در شرق کشور خبر داد. محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه تحرکات تروریست‌ها و گروهک‌های تروریستی در منطقه شرق کشور کاملاً کنترل شده است، گفت: با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی کشور بر گروهک‌های تروریستی، این گروه‌ها در بدو ورود به مرزهای کشور شناسایی می‌شوند و تحت کنترل هستند. وی افزود: تاکنون با برخوردهایی که نیروهای نظامی و امنیتی طی 5 تا 6 ماه اخیر با گروهک‌های تروریستی انجام‌ داده‌اند، بیش از 20 تیم تروریستی شناسایی و منهدم شده‌اند.

«دا» افغانی‌ها را رمان‌خوان کرد
بر اساس آمار موزعان و فعالان نشر افغانستان تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نسخه از کتاب «دا»‌ در افغانستان و در شهرهای مختلف این کشور به فروش رفته است. این کتاب‌ها طی چهار سال گذشته و به مرور وارد افغانستان شده‌اند.

انتقاد آرمان از حزب کارگزاران

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان در گزارشی با عنوان «پدرخواندگی با کدام پشتوانه؟» با انتقاد از تلاش حزب کارگزاران برای پدرخواندگی جریان اصلاحات و ایفاگری نقش اصلی در انتخابات مجلس دهم، این حزب را «اصلاح طلب کامل» ندانست. در گزارش این روزنامه آمده است: حزب کارگزاران در عملکرد خود از سال74 تا امروز نشان داده که برخی مواضع اصلاح‌طلبان را نمی‌پذیرد و طالب آن چیزی است که حاصل آن نقش داشتن «کارگزاران» است.

تاکید بر تامین نیازمندی‌های رمضان

رئیس‌جمهور در جلسه اخیر هیات‌دولت دستگاه‌های ذیربط را به تأمین نیازمندی‌های مردم در ماه مبارک رمضان مأمور و اظهار امیدواری کرد که مواد خوراکی مورد نیاز مردم به میزان کافی و در دسترس باشد. حجت‌الاسلام حسن روحانی با تبریک سالروز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها، حضور مردم در انتخابات را باشکوه توصیف کرد و گفت: حضور پرشور مردم در 24 خرداد ماه بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کرد و این حضور، سرمایه بزرگی در پیشرفت اهداف کشور و بهبود مناسبات با کشورهای همسایه و دیگر کشورها است. روحانی مسئولیت دولت را سنگین دانست و اظهار داشت: دولت با تمام توان در جهت ایجاد آرامش و رفاه در جامعه و پیشرفت کشور تلاش می‌کند. رئیس‌‌جمهوری ضمن تشکر از وزرا و معاونان، توصیه کرد که باید با جدیت هر چه بیشتر و تلاش افزون‌تر در بهبود شرایط بکوشند. وی در آستانه ماه مبارک رمضان، دستگاه‌های ذیربط را به تأمین نیازمندی‌های مردم در این ماه مأمور و اظهار امیدواری کرد که مواد خوراکی موردنیاز مردم به میزان کافی و در دسترس باشد تا بتوانند با خاطری آسوده از فیوضات معنوی این ماه بهره‌مند شوند.

احمدی مقدم: احتمال زنده بودن دانایی فر زیاد است

فرمانده نیروی انتظامی کشور احتمال زنده بودن دانایی فر مرزبان سیستان و بلوچستان را که چندی پیش توسط گروهک تروریستی ربوده شده بود، زیاد دانست. به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعات دقیقی از سرنوشت دانایی فر در دست نداریم اما جمهوری اسلامی ایران با جدیت پیگیر وضع دانایی فر است. وی تصریح کرد: چندی قبل خبرهایی مبنی بر پناهنده شدن این مرزبان منتشر شده بود که این اخبار به هیچ عنوان مورد تائید مقامات جمهوری اسلامی قرار نگرفته است.

انتقاد از مجوز به فیلم‌های توقیفی

رئیس کارگروه هنر کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی فیلم‌های توقیفی وجود دارد که متأسفانه اکنون مجوز گرفته‌اند و ما نسبت به این فیلم‌ها حرف داریم و کمیسیون فرهنگی مجلس در حال رایزنی در این خصوص است و قطعاً ما به عنوان دستگاه ناظر اجازه نخواهیم داد تخلفاتی در این حوزه صورت گیرد. نصرا... پژمان‌فر افزود: امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه خود را در ارتباط با این مسائل به طور صحیح انجام دهد. وی یادآور شد: امیدواریم قبل از نام بردن از این فیلم‌ها و مطرح شدن آن به عنوان تخلف، وزارت ارشاد نصیحت مشفقانه ما را بپذیرد.

نامه جمعی از استادان دانشگاه به روسای 3 قوه درباره حجاب

پس از آن که 195 نماینده مجلس از رئیس جمهور خواستند تا وضع حجاب و عفاف را در کشور ساماندهی کند، جمعی از استادان دانشگاه نیز در نامه ای خطاب به رؤسای سه قوه نسبت به وضع نامطلوب فرهنگی بخصوص تضعیف سازمان یافته عفاف و حجاب در جامعه اسلامی هشدار دادند و خواستار اقدامات قانونی در این باره شدند. به گزارش مشرق، در این نامه، بر «ضرورت تهیه و تصویب قوانین و مجازات های بازدارنده و قوانین مشوق و مروج حجاب و عفاف از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای تکمیل قوانین و مقررات فعلی و رفع نواقص قانونی موجود» تاکید شده است.

تغییر کابینه به مصلحت نیست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مصلحت در این است که انسجام دولت محفوظ بماند. حجت الاسلام محسن غرویان درباره تغییر وزرای کابینه دولت روحانی افزود:تغییر کابینه در حال حاضر خیلی به مصلحت نیست زیرا فقط 10ماهی است که از عمر دولت می‌گذرد بنابراین تغییر وزرا انعکاس داخلی و خارجی خوبی نخواهد داشت. وی با اشاره به انتقاد اصلاح‌طلبان از وزیر کشور نیز تاکید کرد: بنده در این مسائل خیلی ورود ندارم اما معتقدم کسانی که درباره وزیر کشور چنین تحلیلی دارند باید به صورت شفاف بیان شود تا بتوانیم در این خصوص اظهار نظر کنیم.

راه سفره از سجاده می گذرد!

پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در وبلاگ خود، روایتی متفاوت از دیدار حسن روحانی با رقبای انتخاباتی سال گذشته ارائه کرده است. در بخشی از این گزارش وبلاگی با اشاره به نماز جماعتی که به امامت رئیس جمهور برگزار شد، آمده است: نوای اذان که دلنواز شد، فرصت گپ و گفت به پایان رسید. روحانی درباره نماز و ناهار جویا شد؛ دکتر نهاوندیان هم بلافاصله می گوید «در نهاد (نهاد ریاست جمهوری) راه سفره غذا از سجاده می گذرد.» قبل از آن که مهمانان صفوف نماز جماعت به امامت روحانی را تشکیل دهند، جدا جدا لوح یادبود این نشست را امضا کردند که تیتری چنین داشت: «همیشه در کنار هم هستیم

کمک برخی کشورها به داعش

نماینده زاهدان در مجلس با اشاره حمله گروهک داعش به عراق گفت: برخی کشورها برای حضور داعش در عراق ۵ میلیارد دلار به این گروهک کمک کردند و تجهیزات نظامی هم به آنها می‌دهند. حسینعلی شهریاری افزود: حدود 250 تا 400 میلیون دلار هم این گروهک با غارت بانک‌های منطقه برداشت کرده و تجهیزات نظامی هم به آنها داده می‌شود. همچنین ناوهای آمریکا در سواحل عراق پهلو گرفته‌اند اما بعید می‌دانم که آمریکا دوباره هوس حمله به یک کشور اسلامی را کرده باشد. چون این کشور در عراق، سوریه و افغانستان شکست خورد. لذا همه این اقدامات برای تضعیف روحیه مردم عراق است و نباید به آنها توجه کرد.

صفار هرندی: نگرانی من از جنس دلواپسان نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که این روزها بی تحملی ها زیاد شده است، گفت: متاسفانه این روزها وقتی بزرگان می خواهند حرف بزنند فکر می کنند وسط آن حتما باید به طرف مقابل طعنه بزنند.به گزارش مهر، محمدحسین صفارهرندی دیروز در نشستی با عنوان «جهان در حال تغییر»، با بیان این که من نسبت به اراده مسئولان در اجرای نسخه های فرهنگی نگرانم، تاکید کرد: البته این نگرانی من از جنس دلواپسان نیست. نگرانی من از آن جهت است که عده ای از طرفی می گویند قانونگرا هستیم اما علیه قانون حرف می زنند البته این در گذشته هم وجود داشته است اما از دولتی که می گوید قانونگراست، پذیرفته نیست.

سفر بارزانی به ایران

نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرد. نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق که در پی تحولات اخیر در این کشور برای گفت وگو و تبادل نظر با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده قرار است با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کند.

جنتی: هیأت نظارت نقش چماق داشت

علی جنتی، وزیر ارشاد دیروز در مراسم رونمایی از نخستین دانشنامه مطبوعات ایران گفت: یکی از مباحثی که درباره هیأت نظارت بر مطبوعات مطرح بوده، آن است که تاکنون بیشتر نقش چماق را ایفا کرده و دنبال بررسی برای توقیف، لغو پروانه، تذکر کتبی و شفاهی است. به گزارش ایرنا، او همچنین تاکید کرد نقش هیات نظارت نباید فقط در این خلاصه شود که دنبال خطاهای رسانه ها باشد تا آنها را تنبیه کند، بلکه رسانه های موفق را نیز مورد تشویق قرار دهد.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و هیگ

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس تلفنی گفت‌وگو کردند. در این تماس تلفنی دو طرف درباره بحران عراق به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

اعتراض مولاوردی به عدم حضور زنان در سالن والیبال

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در جلسه هیات دولت نسبت به عدم حضور زنان در سالن مسابقات والیبال اعتراض کرد. به گزارش مهر، او در یادداشتی در صفحه فیسبوک با اشاره به جلسه یکشنبه شب هیات دولت نوشت: «در هیات دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم، بویژه آن که تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است. به نظر می رسد با اتخاذ تدبیر و سازوکار لازم در این خصوص می توان به جوانه زدن بذر امید دل بست

اخبار روزانه:

* علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیین رونمایی از دانش‌نامه مطبوعات ایران، در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اظهار داشت: در دولت دو بخش با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برخورد دارند که یکی از آن‌ها وزارت ارشاد و دیگری وزارت کار است و تا آنجا که من می‌دانم، در دولت هیچ اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران وجود ندارد. وی همچنین درباره توقیف نشریات در هیئت نظارت بر مطبوعات تصریح کرد: من بارها اعلام کردم که توقیف نشریات، آخرین راه‌حل است و ما راه‌های دیگری برای برخورد با تخلف مطبوعات داریم.

* شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد تروریست‌های داعش حرم مطهر حضرت یونس نبی(ع) در شهر موصل را بستند و تعدادی از شهروندان حاضر در این حرم را ربودند. محل دفن و آرامگاه حضرت یونس(ع) در شهر موصل بر بلندای تپه‌ای قرار دارد و دارای گنبد، مناره و صحن و سرا است. تروریست‌ها قبر ابن‌اثیر، مورخ شهیر اسلام و اهل سنت در شهر موصل را نیز تخریب کردند.

* جمعی از اراذل و اوباش به منزل احمدرضا کلاته عربی، مسئول پایگاه بسیج و مسئول شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه بسیج بین‌الحرمین درجزین در شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان حمله کردند و در غیاب وی پسر هفده‌ساله‌اش را مورد ضرب و شتم قرار دادند که باعث وارد آمدن شوک روانی به دختر بیمارش شد. در همین رابطه مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان درباره ورود پلیس و بررسی سریع این پرونده اعلام کرد که پلیس تمامی اقدام‌های لازم برای دستگیری افراد مظنون را انجام داده است.

* روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز(سه‌شنبه) خود نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، گفت: حزب‌الله خواهان رئیس‌جمهور در سریع‌ترین زمان ممکن است و همان‌طور که در مراسم جشن آزادسازی خاک لبنان گفتم، ما رئیس‌جمهوری نمی‌خواهیم که به مقاومت خیانت کند. وی از وضعیت امنیتی داخل لبنان ابراز خرسندی کرد؛ اما در عین حال گفت: این بدان معنا نیست که وضعیت، صد درصد به حالت طبیعی بازگشته است و از این منظر باید همواره محتاط بود. وی در ادامه به صدای اعتراض برخی به دخالت حزب‌الله در سوریه اشاره کرد و گفت: چرا این صداها را نمی‌شنویم که داعش را محکوم کند؟ اگر در سوریه در زمان و به شیوه و کیفیت مناسب دخالت نمی‌کردیم، داعش الآن در بیروت بود.

* رسول منتجب‌نیا که در جشن سالگرد حماسه سیاسی ۲۴ خرداد در جمع اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در مسجد صاحب‌الزمان شهرکرد با حضور استاندار، معاونان استاندار، فرمانداران و برخی از مدیران ادارات دولتی استان سخن می‌گفت، با اشاره به شکل‌گیری دلواپسیم در کشور، خاطرنشان کرد: کسانی که در کار دولت کارشکنی و دهن‌کجی می‌کنند، نکند دلواپس منافعی هستند که در دولت گذشته به جیب آن‌ها ریخته می‌شد. وی همچنین خطاب به ائمه جمعه اظهار داشت: آقایان حرمت خود را حفظ کنند، با دولت هماهنگ شوید، دولت اسلامی است. شما که در گذشته دولت قبلی را حمایت کردید، خدا شما را ببخشد؛ حداقل به‌عنوان کفاره، از این دولت حمایت کنید.

* دولت ترکیه، مجروحان داعش را در بیمارستان‌های خود درمان می‌کند. روزنامه حریت چاپ ترکیه با انتشار عکس‌هایی از تعدادی از رهبران مجروح داعش که در بیمارستان دولتی استان هاتای ترکیه بستری شده و در حال معالجه هستند، نوشت: دو تن از نمایندگان مجلس ترکیه از دولت اردوغان به خاطر این اقدام انتقاد کردند. آن‌ها از احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، خواستند درباره بستری شدن رهبران داعش که در تهاجم به عراق مجروح شده‌اند، توضیح دهد.

از ابتدای حمله داعش به عراق مشخص بود که ترکیه از حامیان اصلی آن‌ها است و حتی اشغال کنسول‌گری‌اش در موصل به‌دست داعشی‌ها و گروگان گرفته شدن کارکنان آن نتوانست حمایت ترکیه از داعش را بپوشاند و این انتظار بود که زخمی‌های داعش در ترکیه مداوا شوند.

https://shoma-weekly.ir/9JkfXK