گفته می‌شود که...

فتوای بی سابقه رهبر انقلاب درباره سردار سلیمانی /سرباز گمنامی که توسط موساد سر بریده شد/اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق به نامه روحانی/افزایش قیمت خودرو برای چندمین بار در سال جاری/اعتماد ملی از نامزدهای ریاست جمهوری رونمایی کرد/عضو مجمع تشخیص: معایب FATF از محاسنش بیشتر است و...

فتوای بی سابقه رهبر انقلاب درباره سردار سلیمانی /سرباز گمنامی که توسط موساد سر بریده شد/اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق به نامه روحانی/افزایش قیمت خودرو برای چندمین بار در سال جاری/اعتماد ملی از نامزدهای ریاست جمهوری رونمایی کرد/عضو مجمع تشخیص: معایب FATF از محاسنش بیشتر است و...

فتوای بی سابقه رهبر انقلاب درباره سردار سلیمانی /بدن حاج قاسم چند تکه شده بود؟

سردار باقرزاده گفت: در روزی که قرار بود نماز بر پیکر مطهر شهید سلیمانی به اقامت حضرت آقا در دانشگاه تهران برگزار شود، خدمت حضرت آقا عرض کردم آقا ما در شب گذشته برای آماده‌سازی پیکر مطهر شهدا اقدام کردیم. نمی‌شد آنها را غسل بدهیم، تیمم داده و تجهیز شدند. در آماده‌سازی این پیکرها خیلی اذیت شدیم. به این معنا که به سختی تکه پاره‌های این پیکرها را جمع و جور کردیم. گوشت‌های پراکنده را سامان دادیم تا بتوانیم در قالب یک پیکر درآورده و آنها را در تابوت قرار دهیم. آقا فرمودند «شما به زحمت افتادید اینها شهید معرکه بودند» یعنی غسل و کفن نداشتند. در حقیقت این همه بحثی که ما کردیم، دیدیم با یک فتوای فقهی یکدفعه فضا عوض شد و این شهیدان به حکم «لایغسل و لایکفن» نیازی به غسل و کفن نداشتند.
سرباز گمنامی که توسط موساد سر بریده شد

شهید «سید علی حسینی» سرباز گمنام امام زمان (عج)، فرزند شهید «سید ابوالقاسم حسینی» شهید دوران جنگ تحمیلی است. او متولد یکم بهمن‌ماه ۱۳۴۱ و از سربازان گمنام امام زمان (عج) بود که پس از نفوذ به لایه‌های حساس در سرویس جاسوسی اسرائیل شناسایی و توسط موساد سر بریده شد و پیکرش بعد از چند سال طی مبادله‌ای به وطن بازگشت. این شهید عزیز در تاریخ بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۹۲ به شهادت رسید و در قطعه ۲۶ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

انتقاد وزیر از واگذاری دارایی‌های دولت در قالب رد دیون

وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «واگذاری دارایی‌های دولتی به شیوه رد دیون، مشکلات مختلفی را برای اقتصاد کشور در پی داشته است. یکی از این مشکلات دور کردن شرکت‌ها از نظارت‌های مستقیم توسط نهادهای تخصصی آن‌ها است. یکی از مشکلات اصلی ما در واگذاری‌ها، مقاومت مدیران دولتی و حتی شرکت‌های در حال واگذاری است. در برخی از این شرکت‌ها پیش از واگذاری، اتفاقاتی رخ می‌دهد که عملاً واگذاری آن با شیوه پیش‌بینی‌شده و در زمان تعیین‌شده دشوار می‌گردد. خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی از طریق عرضه در بورس، منافع بیشتر و چالش‌های کمتری دارد.
جبران کل درآمد نفت فقط با
۵ درصد معادن

«شکوری» معدن‌کار باسابقه می‌گوید: «فقط با توسعه ۵ درصد معادن می‌توان به اندازه کل نفت درآمد داشت. آقای رئیس‌جمهور اگر راست می‌گوید ۹۵ درصد پهنه معدنی کشور را از حبس آزاد کند، به‌راحتی داریم ظرفیت ۳ میلیارد تنی سنگ‌های تزیینی را از دست می‌دهیم؛ در دنیا از پساب معدن هم نمی‌گذرند. فقط 2.5 درصد معادن کشور تا ۱۴۰۴ می‌تواند به‌اندازه ۶۰ درصد نفت درآمد ایجاد کند.

تعهد مکتوب دولت به مجلس

دکتر روحانی در نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشته است، دولت با توجه به نظر رهبر انقلاب در خصوص سهم صندوق توسعه از درآمد نفت، اصلاحیه لازم را در مورد درآمد بودجه ارائه کند. چندی پیش رهبر انقلاب در پاسخ به نامه روحانی مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به ۲۰ درصد در بودجه ۱۴۰۰، برداشت مازاد بر ۲۰ درصد از صندوق را فقط تا سقف ۱ میلیون بشکه در روز و برای هزینه‌های عمرانی مجاز دانستند.
شبکه چینی: ایران با ساخت «واکسن کرونا» موجب شگفتی در جهان شد

شبکه ملی چین گزارش داد: «ایران با ساخت «واکسن کرونا» اهداف به ظاهر غیرممکن را محقق کرده و در پیشرفت‌های تحقیقاتی در خصوص کرونا، در کنار چین، آمریکا، روسیه و اروپا قرار گرفته است؛ این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وا‌می‌دارد. آنچه موجب قدرت و پیشرفت ایران شده، روحیه عدم ظلم‌پذیری ایرانی‌هاست».
اعتراض اعضای کمیسیون تلفیق به نامه روحانی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اکثر اعضای کمیسیون تلفیق نسبت به نامه رئیس‌جمهور برای اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معترض هستند. حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: اکثر اعضای کمیسیون تلفیق نسبت به نامه رئیس‌جمهور درباره اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معترضند. وی افزود: اعضای کمیسیون تلفیق این نحوه اصلاح را نادرست می‌دانند و از این نحوه عملکرد به دولت درباره اصلاح بودجه ناراضی و ناراحت هستند و در نطق‌ها و تذکرات خود این موضوع را اعلام می‌دارند. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز سه‌شنبه ۹ دی ماه ۹۹ در نامه‌ای به رئیس مجلس اصلاحات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت را به اطلاع مجلس رساند.

مطمئنی دیپلمات ایران هستی؟

دکتر کوشکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران در خصوص اظهارنظر اخیر محسن بهاروند، معاون وزیر امور خارجه که گفته بود «موضوع حقوق بشر یکی از محورهای گفتگو در مذاکرات احتمالی آینده ایران و آمریکا است. موضوع اعدام و مواجهه با زندانیان سیاسی بیشتر موردتوجه است. من با مجازات‌هایی مثل اعدام موافق نیستم»، نوشت: «۱- اشتباه نشود! این آقا معاون «ظریف» است اما به‌جای معاون وزارت خارجه آمریکا حرف زده است. ٢- این جناب و همفکران ایشان در وزارت خارجه برای هر روز سفر به اروپا و آمریکا بین ٢٠٠ تا ٣٠٠ یورو از بیت‌المال مسلمین حق مأموریت می‌گیرند تا درباره «نقض حقوق بشر در ج. ا. ا» به حافظان چشم‌آبی و موطلایی حقوق بشر، حساب پس داده و برای حذف مجازات اعدام از قوانین ایران تعهد بدهند. ٣- جالب اینجاست که این دیپلمات بلندپایه می‌خواهد درباره حذف مجازات اعدام و نحوه رفتار با زندانیان سیاسی در ایران با آمریکایی مذاکره کند که هرسال رکورد اعدام در جهان را می‌شکند و با زندانیان سیاسی به شیوه «گوانتانامو» برخورد می‌کند. ۴- حالا می‌توان معنی این جمله را بهتر فهمید: «من انقلابی‌ام، دیپلمات نیستم»! ۵- متأسفانه در وزارتخانه ظریف از این دیپلمات‌ها فراوان پیدا می‌شود؛ چون انقلاب هنوز به وزارت امور خارجه صادر نشده است! ۶- به برکت وجود امثال ایشان است که برجام و قراردادهایی شبیه برجام توسط وزارت امور خارجه پذیرفته شده است‌. ٧- سکولاریسم یعنی این‌که در یک نظام دینی و تابع شریعت و فقاهت، یک دیپلمات برجسته بگوید: «من با اعدام موافق نیستم»! مگر قرار است شما موافق باشی؟ مگر قوانین مملکت تابع نظر شماست؟ مگر مردم مثل شما مقلد آمریکا و اروپا هستند؟ در یک نظام دینی فقط «دین» تعیین می‌کند اعدام باشد یا نباشد و این نکته‌ای است که دیپلمات‌ها نفهمیده و نخواهند فهمید!».

درنهایت هیچ کاری نمی‌کنند!

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال اصلاح‌طلب و نامزد انتخابات سال 96 در گفتگویی به کاندیداتوری اسحاق جهانگیری که این روزها به نقل محافل اصلاح‌طلبان تبدیل شده پرداخته است. وی گفت، اصلاح‌طلبان مگر نمی‌گویند ما می‌خواهیم مملکت را اداره کنیم، برنامه بدهند. اگر قرار باشد که بیایند فقط حرف‌های گُنده گُنده بزنند که فایده ندارد. البته این برای سایر جریانات سیاسی اعم از اصولگرا، پایداری و معتدل هم صادق است. هر کسی این کار را انجام داد، نشان می‌دهد که به جنبه‌های مختلف مسئولیت ریاست جمهوری فکر کرده است و فقط از جنبه سیاسی نمی‌خواهد وارد شود. در زمان انتخابات همه نامزدها برنامه شفاهی می‌دهند، اما در حوزه اجرا به هرکدام می‌خواهند عمل کنند با تبعاتی مواجه می‌شوند و به همین خاطر از پیگیری آن برنامه منصرف می‌شوند. درنهایت هم هیچ کاری نمی‌کنند.
کری‌خوانی یک پرسپولیسی

این روزها هجمه زیادی روی قرمزها وجود دارد و در لیگ برتر به «تیم خاص» معروف شده‌اند. چند باشگاه و مربی اعتقاد دارند برنامه‌ریزی به نفع این باشگاه بوده است. سپهر حیدری می‌گوید: «پرسپولیس گناهش چیست ؟ نباید در سه سال دو بار به فینال آسیا می‌رفت؟ اگر شما ناراحتید از این اتفاق، مشکل خودتان است. الان اتحادی علیه پرسپولیس شکل گرفته است. ببینید پرسپولیس با شایستگی شد تیم خاص ایران نه با لابی. الان مدام می‌گویند var.... بازهم پرسپولیس وای ای آر را دید!»

افزایش قیمت خودرو برای چندمین بار در سال جاری

رئیس شورای رقابت گفت: «با آزادسازی ۴۵ درصد قیمت خودروهای داخلی موافقت شد. برای قیمت‌گذاری ۵۵ درصد خودرو‌ها از فرمول قدیمی شورای رقابت و برای ۴۵ درصد مابقی از فرمول جدید استفاده خواهد شد. فرمول به این شکل است که هرچقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد؛ یعنی برای افزایش قیمت، باید تا یک ماه آینده متوسط افزایش ۵۰ درصدی تولید سالانه محقق شود تا بتوان افزایش قیمت را شامل این خودروها نماییم. در این فرمول کیفیت و افزایش تولید، عوامل اصلی در افزایش قیمت هستند. با این روش به دنبال آن هستیم تا تفاوت قیمت و به‌اصطلاح برخی‌ها رانت را کم و دلال‌بازی و واسطه‌گری را در بازار خودرو حذف کنیم. قیمت جدید از بهمن‌ماه روی خودرو اعمال می‌شود. تا امروز تمام کسانی که در قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند مشمول فرمول قدیمی قیمت‌گذاری می‌شوند و از ۱۰ دی به بعد از فرمول جدید استفاده می‌شود».
اعتماد ملی از نامزدهای ریاست جمهوری رونمایی کرد

حزب اعتماد ملی از نامزدهای خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 رونمایی کرد. به گزارش ایسنا، اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی این حزب گفت: از بین الیاس حضرتی، محمدعلی افشانی و محمدجواد حق شناس یک نفر به‌عنوان نامزد نهایی حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهد شد. او با بیان اینکه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی تصویب کرده است که این حزب با نامزد حزبی خود وارد انتخابات شود گفت: با این حال اعتماد ملی در راستای دستیابی به اجماع در میان اصلاح‌طلبان تلاش خواهد کرد. نامزدهای اولیه این حزب اصلاح‌طلب در حالی معرفی می‌شوند که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور حدود یک ماه پیش در نامه‌ای رسمی صلاحیت مهدی کروبی دبیرکل حزب، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب و نیز حسین کروبی و رحیم ابوالحسنی از اعضای شورای مرکزی را برای عضویت در شورای مرکزی این حزب رد کرده و خواستار انتخاب و معرفی دبیرکل جدید و جایگزین شدن اعضای علی البدل به جای اعضای رد صلاحیت شده، شده است.

عضو مجمع تشخیص: معایب FATF از محاسنش بیشتر است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نظر اعضای مجمع در خصوص لوایح FATF گفت: قبلاً نظر خود را اعلام کرده و گفته‌ام که نظر من عوض نمی‌شود، فکر نمی‌کنم نظر آقایان دیگر هم در این زمینه عوض شده باشد.آیت الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر، در رابطه با ارزیابی و پیش بینی خود از تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و سرنوشت این لوایح اظهار داشت: لوایح FATF در کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن به صحن علنی می‌آید. وی تاکید کرد: خیلی نمی‌شود پیش بینی کرد که چه نتیجه‌ای در خصوص لوایح FATF حاصل خواهد شد؛ اما بنده قبلاً نظر خود را اعلام کرده و گفته ام که نظر من عوض نمی‌شود، فکر نمی‌کنم نظر آقایان دیگر هم در این زمینه عوض شده باشد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: معایب لوایح FATF از محاسنش بیشتر است و در مورد اشکالاتی هم که وجود داشت، بارها گفته شده و همه شنیده اند. اما اینکه این لوایح چه سرنوشتی خواهند داشت را نمی‌توانم پیشگویی کنم.

اخبار روزانه:
*
به پیشنهاد یک عضو کابینه که در روزهای گذشته مورد تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور قرار گرفته و به همه اعضای کابینه ابلاغ شده، همه دستگاه ها موظف به حفظ حریم خصوصی اشخاص و رعایت اصول و دستورالعمل های امنیتی در چارچوب مصوبات دستگاه های مسئول همچون شورای عالی فضای مجازی و سایر اسناد بالادستی به عنوان یک اصل مهم در کلیه خدمات و سامانه های مجازی و الکترونیک خود هستند.
*
حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در سخنرانی به مناسبت 9 دی به بیان خبری درباره عامل ترور شهید فخری زاده پرداخت. به گزارش فارس، مصلحی در این باره گفت: عامل ترور وابسته به رژیم صهیونیستی عملیات ترور را طراحی می‌کند و ۲ ماه قبل از اجرای عملیات از کشور خارج می‌شود. او البته در سخنان خود اشاره ای به منبعی برای تأیید صحت این خبر نکرد.

*در جلسات روشنگری بسیج در حوزه‌ها و پایگاه‌ها معمولاً بسیجیان و مسئولین سیاسی و رابطین و هادیان سیاسی با امکانات و خودروی شخصی برای برگزاری جلسات تلاش می­کنند، آیا اگر فردی راضی نباشد و نتواند آن را مطرح کند به لحاظ شرعی ما می­توانیم فرد را به اجرای نشست­ها ملزم کنیم؟ پاسخ: ملاک در این‌گونه موارد قوانین و مقررات است و به‌طورکلی نمی­توان افراد را ملزم به اقدام، در خارج از چارچوب وظایف محوله و یا مصالح سازمان نمود.
* خبر منتشر شده مبنی بر کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات میان دوره‌ای مجلس از حوزه انتخابیه تهران از سوی یکی از نزدیکان او تکذیب شد. به گزارش ایسنا، امیدوار رضایی معاون سابق قوانین مجلس در این باره گفت: این شایعه را صد درصد تکذیب می‌کنم. محسن رضایی در حال گرفتن نظرات و پیشنهادات کارشناسان، صاحبنظران و نخبگان کشور در خصوص سیاست‌های کلی برنامه هفتم است که پس از تصویب مجمع تشخیص و مقام معظم رهبری، مبنای اداره کشور در دولت آینده و مجلس خواهد بود و اساساً ایشان ضرورتی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌بیند. به گفته وی از لندن رضایی را تخریب می‌کنند چون می‌دانند می‌تواند رئیس جمهور شود
.
* یک مقام مسئول دولتی در نامه روزهای اخیر خود خطاب به تعدادی از مدیران اجرایی و تشکل های صنفی، به آن ها متذکر شده از آن جایی که خرید کالاهای معین دارای قیمت تعیین شده از سوی نهادهای مسئول، تخلف و دارای پیگرد قانونی بابت گران فروشی است، لذا خرید کالا به قیمتی بالاتر از قیمت مصوب حتی با فرض داشتن فاکتور از سوی فروشنده صحیح نیست و مدیران مربوط علاوه بر برخورد قانونی با فروشنده گران فروش، دفاع خریدار مبنی بر خرید کالا بالاتر از نرخ مصوب برایشان قابل استماع نخواهد بود
.
* قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قیمت نان تغییری نیافته است و مردم در صورت گرانفروشی تخلف را به سامانه «
۱۲۴» اطلاع دهند تا توسط تعزیرات با نانوایی متخلف برخورد شود. اتحادیه نانوایان تهران برای افزایش قیمت نان درخواستی داده و این درخواست فقط در حال پیگیری و بررسی است. درخواست اتحادیه نانوایان تهران در کمیته کارشناسی بررسی و در صورتی که درصدی برای افزایش قیمت در نظر گرفته شود، در آن زمان قیمت نان ابلاغ می‌شود. بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت تهران به تخلفات نانوایی‌هایی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند، رسیدگی و در صورت اثبات گرانفروشی مسئول آن واحد صنفی را برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کر

https://shoma-weekly.ir/kR4Vq2