گفته می‌شود که...

عکس مضحک اولاند در صفحه اول گاردین /داعش سر شکارچی تانک ها را برید / حضور قهرمان المپیک در یک سریال/ واکنش ارشاد به رفتار اخیر لیلا حاتمی در کن/ رمزگذاری سئوالات امتحانات نهایی/ رسوایی جدید برای سران اسرائیل /وضعیت‌ تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌های‌ مدارس‌از مهر و ...

رسوایی جدید برای سران اسرائیل

پایگاه خبری لبنان 24 درگزارش ویژه خود از شهر اشغالی قدس نوشت: شماری از خاخام‌های صهیونیست مظنون هستند که از سه نهاد خیریه مشهور صهیونیست‌ها در آمریکا میلیون‌ها دلار سرقت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پرونده فساد جدیدی در سه جمعیت خیریه صهیونیست‌ها در آمریکا برملا شده است و براساس آن، یک خاخام بزرگ به همراه گروه دیگری از خاخام‌های تحت رهبری او در نیویورک به اتهام سرقت 12 میلیون دلار از پول‌های این سه جمعیت خیریه بازداشت شده‌اند.

پایگاه خبری لبنان 24 افزود: این پرونده "یک رسوایی بزرگ" توصیف شده است و سخن درباره سه جمعیت خیریه ای است که از زمان‌های طولانی کار می‌کرده و بسیار معتبر بوده‌اند و موفق شده‌اند هر سال صدها میلیون دلار کمک از بازرگانان یهودی و آمریکایی جمع آوری کنند.

برپایه این گزارش، یکی از متهمان خاخام شموئیل هیلر یکی از مهمترین شخصیت‌های یهودی در آمریکا است که مظنون به سرقت حداقل هشت میلیون دلار است. حسابرس سه جمعیت یاد شده نیز مظنون به سرقت 800 هزار دلار و همچنین مبالغ دیگری است که برای بازسازی خانه و یک فروشگاه برای همسرش هزینه شده است. مدیر کل یکی از این جمعیت‌ها اییرا کورمان است که مظنون به واریز صدها هزار دلار به حساب برخی افراد است و آنها بعدا دوباره این پول را به حساب او واریز کرده‌اند. دانطیل لانیادو بازرگان نیز متهم به سرقت یک میلیون دلار است.

پیگیری پرونده تصادف دو دختر جوان

سرهنگ صلاح الدین زینی در واکنش به انتشار تصاویر صحنه تصادف دو دختر جوان در پایتخت و انتشار گسترده آن در شبکه های اجتماعی اظهار داشت: این تصادف به پلیس پایتخت اطلاع داده نشده است اما در صورتی که اطلاعاتی در این باره به دست آوریم این موضوع را پیگیری می کنیم. خوشبختانه این دو دختر جوان از حادثه ای سهمگین جان سالم به در بردند اما باید بدانند که مرتکب تخلف شدند و با تخلفات آنها برخورد می شود.

داعش سر شکارچی تانک ها را برید

"العربیه" نوشت: گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به (داعش) اعلام کرد "ابو المقداد السراقبی" سرکرده بخش توپخانه و موشکی گروه "احرار الشام" وابسته به "جبهه الاسلامی" در سوریه را سر برید.

براساس این گزارش، داعش ابو المقداد را عصر جمعه هنگام بازگشت وی از القلمون شرقی به ریف ادلب در نزدیکی شهرک "عقیربات" در ریف جنوبی حما به دام انداخت سپس یکی از اعضای داعش سر وی را برید.

ابو المقداد معروف به "شکارچی تانک ها" از سرکردگان ارشد گروه تروریستی احرار الشام بود و در نبردهای "القلمون" و "الساحل" علیه نیروهای ارتش سوریه می‌جنگید.

عکس مضحک اولاند در صفحه اول گاردین

روزنامه معتبر گاردین انگلستان در شماره آخر هفته خود عکسی از فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را با هدف مسخره کردن او چاپ کرده است. باید اذعان کرد که عکس اولاند واقعا مضحک است.

بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شد

تیم فوتبال بایرن مونیخ با پیروزی مقابل بوروسیا دورتموند در وقت‌های اضافی برای هفدهمین بار فاتح رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های آلمان شد.

در دیدار فینال جام حذفی آلمان موسوم به دی اف بی پوکال (DFB Pukal) دو رقیب دیرینه و فینالیست‌های سال گذشته لیگ قهرمانان اروپا یعنی بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند به مصاف هم رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید و جام را بالای سر برد. آرین روبن(107) و توماس مولر(120) برای بایرن گلزنی کردند.

آرسنال پس از 9 سال رنگ قهرمانی را دید

توپچی‌های لندن با شکست هال سیتی قهرمان جام حذفی انگلیس شدند و به انتظار طولانی مدت خود برای کسب یک عنوان قهرمانی پایان دادند.

دیدار فینال جام حذفی انگلیس امشب (شنبه) در ورزشگاه ومبلی شهر لندن میان تیم‌های آرسنال و هال‌سیتی برگزار شد که این بازی در پایان 120 دقیقه با پیروزی 3 بر 2 توپچی‌‌های لندن و پایان 9 سال انتظار آنها برای کسب یک جام قهرمانی خاتمه یافت.

حضور قهرمان المپیک در یک سریال

تصویربرداری سریال تلویزیونی «آمین» به کارگردانی منوچهر هادی بزودی در مرکز سیمافیلم آغاز می‌شود.

جواد نوروز بیگی تهیه کننده سریال «آمین» با اعلام این خبر که این سریال به کارگردانی منوچهر هادی بزودی کلید می‌خورد، گفت: «آمین» مضمونی پلیسی دارد و با مشارکت موسسه ناجی هنر به منظور پخش در هفته نیروی انتظامی تولید می‌شود.

از نکات قابل توجه این اثر حضور هادی ساعی قهرمان تکواندوی ایران در یکی از نقش‌های اصلی «آمین» است. او سال گذشته در فیلم «مرواریدهای خلیج فارس» به کارگردانی حسین قاسمی جامی برای نخستین بار بازیگری را تجربه کرد.

افشارزاده سرمربی فصل بعد استقلال را معرفی کرد

مدیرعامل جدید باشگاه استقلال از سرمربیگری قطعی قلعه‌نویی در لیگ برتر فصل آینده خبر داد.

جنتی: باید از توقیف نشریات جلوگیری کرد

علی جنتی ضمن انتقاد از توقیف زودهنگام نشریات عنوان کرد: برای حل مشکل باید از راه های دیگر از جمله گفت وگو وارد شد تا از تعطیلی روزنامه جلوگیری شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در صورت بروز تخلف باید مدیر مسوول را به هیات نظارت بر مطبوعات فراخواند، به او تذکر داد و در نهایت او را برکنار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید به نحوی برنامه ریزی شود که مسوولان نشریات آموزش دیده و با قوانین به درستی آشنا شوند تا اعمال خلاف قانون انجام ندهند.

واکنش ارشاد به رفتار اخیر لیلا حاتمی در کن

خانه ملت نوشت:معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم کسانی که به عنوان زن ایرانی در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کنند به اعتبار، عفت و منزلت ایرانیان توجه داشته باشند تا چهره زن ایرانی در دنیا بد و خدشه‌دار نشان داده نشود.

حسین نوش‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتار اخیر هنرمند زن ایرانی در جشنواره کن گفت: حضور شخصیت‌های هنری و هنرمندان ایرانی در خارج از کشور اگر با رعایت شئونات اسلامی و احترام به فرهنگ ملت و اعتقادات ایران باشد امری پسندیده است. اما اگر این حضور با بی توجهی به ارزش‌های جامعه و معیار‌های اخلاقی ما باشد ملت ایران این رفتار را نمی‌پذیرند.

او با بیان اینکه هنرمندان زن ایرانی، سمبل زنان ایرانی در خارج از ایران هستند، گفت: حضور نا مناسب زنان ایرانی در خارج از کشور مخصوصاً هنرمندان که مورد احترام مردم ما هستند از طرف ایرانی وطن پرست و علاقمند به ایران مورد قبول نیست.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زن ایرانی چه هنرمند و چه غیر هنرمند همیشه مظهر عفت و پاکی بوده‌اند، بنابراین اینگونه حضور‌های نامناسب که اخیراً در جشنواره کن اتفاق افتاده همسو با اعتقادات دینی ما نیست.

ترجمه «پایی که جا ماند» به انگلیسی

دبیر دفتر ترجمه آثار حوزه هنری از ترجمه کتاب «پایی که جا ماند» به انگلیسی خبرداد و گفت: مجموعه شعر معاصر ایران بزودی با ترجمه انگلیسی احسان عباسلو منتشر می‌شود، این مجموعه به اشعار شاعران پس از نیما اختصاص دارد و در ادامه به اسپانیولی هم برگردان خواهد شد.

۳مقصد سفرخارجی روحانی مشخص شدند

روحانی پس از سفر به چین و ترکیه تصمیم دارد در صدر هیئتی عالی‌رتبه به بولیوی سفر کند. سفر به بولیوی اولین سفر روحانی به یکی از کشورهای آمریکای لاتین است.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور سه‌شنبه هفته جاری جهت شرکت در اجلاس "سیکا" به شانگهای چین سفر می‌کند.

رئیس‌جمهور پس از سفر به چین و بازگشت به تهران، پس از مدت کوتاهی نیز جهت دیدار دوجانبه با عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

سفر به بولیوی از کشورهای آمریکای لاتین در تیرماه سال جاری از دیگر سفرهای خارجی رئیس‌جمهور است.

سفر به بولیوی که به منظور شرکت در اجلاس گروه ۷۷ صورت می‌گیرد، نخستین سفر رئیس‌جمهور پس از روی کار آمدن دولت یازدهم به یکی از کشورهای آمریکای لاتین است.

روحانی تاکنون به کشورهای قرقیزستان، آمریکا، سوئیس، عمان و افغانستان سفر کرده است.

فوت ۶ نفر در دریا پیش از آغاز فصل شنا

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: از ابتدای امسال تا ۲۶ اردیبهشت ۹۳، تعداد شش نفر در استخر و دریای مازندران غرق شدند.

فانی: از افزایش حقوق فرهنگیان خبری نشنیده‌ام

به گزارش فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه شانزدهین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا قرار است که حقوق فرهنگیان به جای افزایش 20 درصدی، افزایش 25 درصدی برای سال 93 داشته باشد، اظهار داشت: من نشنیده‌ام؛ اولین بار است که می‌شنوم.

رمزگذاری سئوالات امتحانات نهایی

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرسول عمادی با بیان این که این سئوالات پس از رمزگذاری به سراسر کشور ارسال شده است، گفت: از ابتدای طراحی سئوال و ارسال آنها به استان ها، همه سئوالات رمزگذاری شده است و همراه با سئوالات رمز در اختیار مسئولان آموزش و پرورش هر استان قرار می گیرد.

وی با بیان این که امتحانات نهایی در سراسر کشور از دیروز آغاز شده است؛ افزود: مراقبان در جلسه امتحانات موظف به حفظ سئوالات هستند و برگه هایی که سربرگ ندارد نیز به حوزه تصحیح ارسال و بررسی می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش درباره رسیدگی به اعتراضات هم اضافه کرد: دانش آموزان پس از اعلام نمرات اگر اعتراضی داشتند، برگه آنان را دبیر دیگری تصحیح می کند.

هلاکت 2 تروریست سعودی در یمن

ارتش یمن از هلاکت 2 تروریست سعودی در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه العالم، ارتش یمن تأکید کرد که این 2 ترویست سعودی عضو القاعده بودند و در عملیاتی در استان "شبوه" به هلاکت رسیدند.

وضعیت‌ تعطیلی‌ پنج‌شنبه‌های‌ مدارس‌از مهر

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که هیچ الزامی درخصوص برگزاری فعالیت‌های فوق برنامه در روزهای پنج‌شنبه وجود ندارد، گفت: از مدارسی که فضایی را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این روز فراهم کنند، حمایت می‌شود.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که وضعیت تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه با آغاز سال تحصیلی جدید و در مهر 93 به چه صورت خواهد بود؟ اظهار داشت: هیچ الزامی درخصوص برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در روزهای پنج‌شنبه وجود ندارد اما از تمام مدارسی که فضایی را برای انجام فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و هنری در روز پنج‌شنبه فراهم کنند حمایت‌های مالی و معنوی صورت می‌گیرد.

حکم سردار احمدی مقدم در ناجا تمدید شد

معاون اجتماعی ناجا گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.

سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی ناجا در گفت‌وگو با فارس درباره تمدید فعالیت فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: با عنایت فرماندهی معظم کل قوا و حسن اعتماد ایشان مسئولیت فرمانده محترم ناجا تمدید شد و خدمت ایشان ادامه دارد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۸۴ پس از محمد باقر قالیباف از سوی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی کشور انتخاب شد.

https://shoma-weekly.ir/Yuiydg