گفته می‌شود که...

عمو پورنگ به دادگاه می رود/ متلک های مظفری به شریفی نیا / درگیری در افطاری دانشگاه آزاد / حمله به اسرائیل روزانه با 1500 موشک / آقای افشاگر به ایران می آید؟ و ...

عمو پورنگ به دادگاه می رود
مثل اینکه عموی بانمک بچه‌ها درگیر مشکلات آدم بزرگ‌ها شده است. او این روزها با یک دعوای حقوقی درگیر است.ماجرا از این قرار است که یک آهنگساز از او و تهیه‌کننده برنامه عمو پورنگ، مسلم آقاجان‌زاده به دلیل پرداخت نکردن حق و حقوش شکایت کرده است.حمیدرضا صدری، آهنگساز این برنامه این شکایت را علنی کرده است. او همین چند روز پیش به سینماپرس گفته بود: «شکایت من از تهیه کننده برنامه عمو پورنگ، مسلم آقاجان زاده و داریوش فرضیایی بوده است که حق و حقوق من و شاعر را پرداخت نکرده‌اند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناهمه می‌دانیم که هرگونه اجرای آثار هنرمندان بدون اجازه صاحب اثر ممنوع است ولی در اینجا به راحتی این کار صورت گرفته و مبلغ قابل توجهی پرداخت نشده است. من دادگاه را بخشیدم چراکه در کدام دادگاه کسی به حق و حقوق خود رسیده است که من برسم. مولفه پورنگ «در قندون» است ولی به راحتی حق و حقوق‌ها نادیده گرفته شده است
متلک های مظفری به شریفی نیا
مجید مظفری در یکی از برنامه های شبکه جام جم گفت: زمانی به عنوان مجری در همین برنامه حضور داشتم و شریفی نیا چشم نداشت ببیند ما این برنامه را اجرا می کنیم، رفت زیرآب ما را زد و برنامه را از ما گرفتند.مجید مظفری ادامه داد:شریفی نیا عاشق بازی در نقش مردهای دوزنه است و همیشه دوست دارد نقش مردی را به او بدهند که زنش مرده و حالا می رود زنی دیگر می گیرد یا اینکه با وجود داشتن زن، زنی دیگر می گیرد.این بازیگر سینما همچنین گفت:همین شریفی نیا بود که اول بار به من لقب داماد سینمای ایران را داد و هر جا رفت گفت من بهترین گزینه برای بازی در نقش داماد هستم! اما کسی نیست بگوید خودش چه کرد جز بازی در نقش مردهای دوزنه!
برنامه اصلاح طلبان دردولت روحانی
سعید حجاریان در گفتگو با روزنامه شرق درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و برنامه‌هایشان در زمان دولت روحانی گفت:بالاخره یک عده به دانشگاه می‌روند، یک عده به سمت کار روزنامه‌نگاری می‌روند و یک عده هم به سمت اموری دیگر می‌روند. همه کاری می‌شود، کرد!البته باید بگویم لازم نیست که همه به دولت بروند، بلکه ما باید به سمت فعالیت‌های مدنی پیش برویم.
احضار دو مسئول نهاد ریاست جمهوری به بازرسی
یکی از معاونین دفتر احمدی نژاد به همراه یکی از مدیرکل های نهاد ریاست جمهوری به دلیل مشکلات مالی از سوی بازرسی این نهاد احضار شدند تا به مشکلات آنها رسیدگی شود. "ندای انقلاب" نوشت لازم به ذکر است شنیده شده که برخی از کارمندان نهاد که در ستاد مشایی فعالیت می کردند هم برای پاسخگویی به سوالات به بازرسی احضار شده اند
شرط تولید فیلم فاخر از نظر فرج‌الله سلحشور
«فرج‌الله سلحشور» کارگران سریال «یوسف پیامبر(ع)» با اشاره به اینکه برای پیاده کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه باید از مضامین الهی بهره گرفت، گفت: انسان به تنهایی نمی‌توانست دستورات قرآن را آنطور که شایسته است درک کند به همین دلیل خداوند، ائمه اطهار (ع) را برای هدایت بشر فرستاد.وی افزود: بسیاری از افراد برای ساختن فیلم‌های مذهبی دانش کافی ندارند که در این راستا مفسران قرآن کریم و همچنین علما باید به هنرمندان کمک کنند تا آثاری فاخر و در خور اسلام تولید شود.کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) با اشاره به اینکه صدا و سیما برای نهادینه کردن فرهنگ و سبک زندگی اسلامی موفق عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: قرآنی نبودن محتوای فیلم‌های تلویزیونی لطمه بسیاری بر فرهنگ جامعه می‌زند، بنابراین مسئولان باید با حمایت بیشتر از هنرمندان ارزشی و همچنین تولید و پخش فیلم‌های مذهبی مردم را در انتخاب مسیر درست هدایت کنند.
ترویج فحشا توسط عکاسان یک سازمان
تعدادی از عوامل سازمان جاسوسی سیا به بهانه به تصویر کشیدن بخش خصوصی زندگی ایرانیان تعدادی عکس از مکان‌ها و افرادی معلوم‌الحال که تعدادشان در جامعه اندک است تلاش کرده است تا به زعم خود فساد در ایران را نمایش دهند.به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، همچنان که بارها اشاره شده است یکی از شگردهای اصلی دشمنان برای ایجاد جنگ روانی و سپس بهره‌برداری از آن علیه نظام و مردم پرداختن به مسائل فرهنگی و اعتقادی در کشورمان بوده است. گاهی اوقات با انتشار گزارش‌های جاسوس توریست‌ها در رسانه‌های متبوعشان از عدم اعتقادات جوانان ایرانی به اسلام و نظام اسلامی سخن می‌گویند و گاهی دیگر طی مصاحبه با افرادی در گوشه و کنار این موضوع را در رسانه‌های خود پررنگ می‌کنند که مردم از اسلام زده شده‌اند. در واقع با این‌کار تلاش می‌کنند تا عده‌ای مغرض را در راستای اهداف خود تحریک و تشجیع نمایند که دیگر کسی به این نظام و اسلام دلبستگی ندارد و آن‌ها به خیال خام خودشان می‌توانند با به راه‌اندختن اغتشاش و آشوب در خیابان کودتای مخملی راه بیاندازند.این‌کار که بارها و بارها توسط شبکه‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب صورت گرفته است
ساعت های مچی یک میلیاردی در تهران!
برندها اینجایند این جمله ای است که با ورود به یکی از لوکس ترین مراکز خرید تهران به چشم می آید. طبقات را که بالاتر می روی جمله بالای در ورودی، معنای بیشتری پیدا می کند. تمام لوکس های گرانقیمت کنار هم گردآوری شده اند.گرانقیمت ترین و لوکس ترین محصولات کمپانی های بزرگ و کوچک خارجی در قلب تهران می درخشند. بطوریکه قیمت یک ساعت مچی در آن یک میلیارد تومان می باشد.
لاشه گاومیش های پیر هندی در رستورانها
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی سرنوشت لاشه گاومیش های پیرهندی در رستوران ها و غذا خوری ها خبر داد.حسن تامینی لیچانی خاطر نشان کرد: گوشت های لاشه گاومیش های هندی تنها باید در صنعت فراورده های گوشتی مورد استفاده قرار بگیرد اما خلاف این امر دیده شده است.نماینده مردم رشت گفت: با روانه کردن این گوشت ها به رستوران ها و غذا خوری ها مشکلات جدی برای مصرف کننده ایجاد می شود و سلامتی مردم به خطر می افتد به همین دلیل علت این موضوع را از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر شدیم.
احتمال حضور فرزند محسن رضایی در کابینه
در حالی که به موعد تشکیل دولت یازدهم نزدیک می شویم، خبرهای رسیده حاکی از عزم جدی حسن روحانی برای احیای سازمان ملی جوانان و انفکاک بخش جوانان از وزارت "ورزش و جوانان" است.از این رو ، قرار است در دولت جدید، این دو از هم جدا شوند و وزارت ورزش، مستقلاً به فعالیت بپردازد و امور جوانان نیز به سازمان ملی جوانان که رئیس آن معاون رئیس جمهور است، محول شود.از سعید فائقی، به عنوان اصلی ترین گزینه وزارت ورزش یاد می شود و از علی رضایی، از مدیران مجمع تشخیص مصلحت نظام که فرزند محسن رضایی است به عنوان گزینه ای برای تصدی ریاست سازمان ملی جوانان یاد می شود. همچنین با علی رضایی و سلطانی فر نیز برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رایزنی شده است ولی هنوز گزینه نهایی که باید توسط رئیس جمهور مشخص شود، معلوم نیست.

هدیه آیت الله خامنه ای برای عروسی مهدی هاشمی
کتاب خاطرات سال 69 آیت الله هاشمی رفسنجانی سرانجام از زیر مراحل مجوز ارشاد گذشت و با عنوان «اعتدال و پیروزی» به چاپ رسیده است.
یکی از نکات جالب درج شده در این کتاب، تشریح ازدواج مهدی هاشمی رفسنجانی و عقد او در حضور رهبر انقلاب است.
در این کتاب تصویر صفحه اول قرآن اهدایی آیت الله خامنه ای به مهدی هاشمی نیز ارائه شده، اما نکته جالب این که در همان روز رهبر انقلاب وقتی احساس کرده اند عبای هاشمی خوب نیست، یک عبای حاشیه دار به او هدیه داده اند.
هاشمی در خاطره مربوط به 20 تیر 69 می نویسد:
بنا به گزارش آینده؛ امروز عید سعید غدیر است. صبح به دفترم رفتم. جمعى از اعضاى خانواده و بستگان براى شرکت در مراسم عقد ازدواج مهدى و فرشته، در دفترم جمع شدند. قرار بود تعداد کمترى بیایند، ولى عده زیادى، از خانواده خودمان و عروس و خانواده مرعشى آمدند.
دسته جمعى به منزل آیت الله خامنه اى رفتیم؛ جلسه گرمى بود. یاسر فیلم بردارى مى کرد. حسین آقا مرعشى،[دایی داماد]، شعرى خواند. آیت الله خامنه اى، مقدارى مهدى و فرشته را نصیحت کردند. با هم خطبه عقد را خواندیم. قرآنى به زوجین هدیه دادند و عبارت خوبى نوشتند. عیدى هم به حضّار دادند.
همراهان رفتند و من و آقاى خامنه اى ماندیم و درباره امور جارى کشور و کارشکنى هاى مخالفان صحبت کردیم. با هم به حسینیه براى مراسم[عید غدیر]رفتیم؛ چون عباى خوبى نپوشیده بودم، رهبرى یک عباى خوبِ خاشیه به من دادند. من هم امروز صبح، یک عباى خاشیه به آشیخ محمد[هاشمیان] داده بودم که عباى خوبى نداشت. در مراسم، از سوى حضار تبریک گفتم و آقاى خامنه اى صحبت طولانى داشتند.

«شاه»کار دیگر زیباکلام!

سایت تابناک مواضع زیباکلام را پیشنهاد خلع سلاح کردن دولت ایران در برابر بیگانگان عنوان کرد.
تابناک با اشاره به ادعای زیباکلام درباره ضرورت پیشنهاد رفراندوم رابطه با آمریکا از سوی دکتر روحانی نوشت: به لحاظ قانونی پیشنهاد رفراندوم بر عهده دو سوم نمایندگان مجلس است و نه رئیس‌جمهور.

از سوی دیگر آقای زیباکلام مشغول نوعی تهییج و پوپولیسم است.
این سایت خبری افزود: زیباکلام از روحانی می‌خواهد که اول به جای مجلس تصمیم‌گیری کند. تصمیم‌گیری که نه، قانونگذاری کند. مثلاً فرض کنید در رفراندوم مردم به رابطه به آمریکا رای دهند، سپس مجلس دولت را مکلف کند تا تاریخ معینی با دولت آمریکا رابطه برقرار کند! معنای دیگر این حرف این است که دولت ایران ناچار خواهد بود با دولت آمریکا رابطه برقرار کند! چه پیشنهاد نابی! خلع سلاح کردن دولت ایران در برابر یک دولت خارجی! واقعاً باید از دکتر زیباکلام تشکر کرد! بهتر از این نمی‌شود!


لغو مجوز انجمن دانشجویی حامی روحانی

شنیده شد که یک تشکل دانشجویی حامی رئیس‌جمهور منتخب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج لغو مجوز شد. در ابلاغیه‌ای که از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، به تشکل دانشجویی بیدار اعلام شد که از این پس مجوز فعالیت این تشکل سیاسی در دانشگاه لغو می‌شود. خرداد نیوز نوشت؛ این حکم درحالی به تشکل دانشجویی بیدار داده شده که دلایل لغو مجوز نه در روز ابلاغ این حکم و نه در هیچ زمان دیگر به این تشکل ارائه نشده است.

درحالی که طبق آئین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، رسیدگی به تخلفات تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان در صلاحیت هیات نظارت دانشگاه با حضور هیات منصفه و نماینده تشکل است و هیات نظارت موظف است نماینده تشکل را یک هفته قبل از جلسه هیات منصفه با ابلاغ کتبی مطلع نماید.

سفر هیات پارلمانی ایران به کره‌شمالی

شنیده شد که هیات پارلمانی ایران و کره‌شمالی به منظور شرکت در مراسم شصتمین سالگرد پیروزی کره‌شمالی در جنگ‌های میهنی عازم «پیونگ یانگ» پایتخت این کشور شد. تسنیم نوشت؛ براساس این گزارش، 4 نفر از اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و کره‌شمالی در این سفر حضور دارند که موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد سرپرستی این هیات را برعهده دارد. مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود، سیدمحسن بیگلری نماینده سنندج و مهناز بهمنی نماینده سراب، نیز در این هیات حضور دارند.

درگیری در افطاری دانشگاه آزاد

شنیده شد که در ضیافت افطاری روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری دانشگاه آزاد که پنجشنبه‌شب در هتل انقلاب تهران برگزار شد، کار به زد و خورد و قطع برق و حضور نمایندگان اماکن و پلیس 110 منجر شد. انتخاب نوشت؛ در این ضیافت افطاری که مسئولان روزنامه فرهیختگان و خبرگزاری دانشگاه آزاد بدون مجوز و هماهنگی با اماکن، اقدام به آوردن خواننده (علیرضا افتخاری)، کمدین، مجری، هنرمند و تقلیدکننده صدا کرده بودند، پس از حضور نمایندگان اماکن و کم‌اعتنایی دانشگاه آزادی‌ها به توصیه‌های اماکن، کار به زد و خورد و قطع برق و حضور پلیس 110 کشید.

مخالفت روحانی با پیشنهاد دیدار با پوتین
شنیده شد که روزنامه روسی کامرسانت به نقل از منابع خود نوشت؛ احتمال لغو سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به ایران به‌دلیل مخالفت تهران با دیدار او با روحانی در بندرانزلی وجود دارد. تیک نوشت؛ مسکو و تهران روی چگونگی سفر پوتین به توافق نرسیده‌اند. براساس این گزارش، پوتین به دنبال سفر دریایی به ایران بدون حضور در تهران بود. رئیس‌جمهور روسیه به دنبال دیدار با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ایران در بندرانزلی است اما تاکنون موفق به اخذ پاسخ مثبت از سوی تهران نشده است. به نوشته کامرسانت، ایران تاکید دارد که مهمانان این کشور در پایتخت حضور یابند.

رهبر اخوان دستگیر شد
شنیده شد که یک پایگاه خبری مصری از دستگیری رهبر اخوان‌المسلمین مصر خبر داد اما گروه اخوان‌المسلمین هنوز این خبر را تائید نکرده است. فارس نوشت؛ منابع آگاه امنیتی از دستگیری «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین مصر خبر دادند. هنوز خبر بازداشت بدیع از سوی گروه اخوان‌المسلمین تائید نشده است. دادستان کل مصر، چهارشنبه گذشته، دستور بازداشت رهبر اخوان‌المسلمین و 8 نفر از مقامات آن را به اتهام تحریک به خشونت، صادر کرده بود.

اقدام جدید غرب برای تحریم علمی ایران
شنیده شد که در ادامه روند تحریم علمی ایران از سوی کشورهای غربی، گروه انتشاراتی «تیلور و فرانسیس» (Taylor & Francis) که یکی از ناشران شناخته‌شده و مهم مجلات و کتب علمی است، از مجلات زیرمجموعه خود خواسته ضمن رعایت مقررات تحریمی ایران که از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا وضع شده، از انتشار مقالات ایرانی خودداری کنند. تابناک نوشت؛ بر اساس سیاست‌های جدید این مجموعه انتشاراتی، مجلات زیرمجموعه آن باید خود را با سیاست وزارت خزانه‌داری آمریکا که شهروندان آمریکایی را از مداخله در روند انتشار مقالات ایرانی بازمی دارد،
تطبیق دهند.


مستندی که برای شبکه من و تو زهرمار شد!
مستندی به نام سرگردون که در شبکه نمایش خانگی ایران توزیع شده بود واکنش غیرکارشناسانه و عجولانه شبکه من و تو را به دنبال داشته است.
مستندی که چندی پیش در سطح سوپرمارکت‌های شهر برای پخش در شبکه نمایش خانگی ارائه شد و از زاویه برخی هنرمندان و روانشناسان برجسته کشور برنامه‌های چند شبکه ماهواره‌ای را نقد کرده بود که مخاطب فقط مردم عادی بودند اما چه چیزی در این مستند وجود داشت که باعث آشفتگی شبکه‌های به اصطلاح آن ور آبی شد.
مستند "سرگردون" نه به کسی توهین کرد و نه فحش و ناسزا گفت فقط و فقط در سطح جامعه به روشنگری پرداخت و مسائلی را در مورد تهاجم فرهنگی باز و افکار عمومی مردم را نسبت به آن آگاه کرد اما این مسئله تا به این حد تلخ مزه بود که کام شبکه‌هایی چون من‌و‌تو و برنامه‌ای مثل سالی‌تاک را زهرمار کرده تا به نقد منفی آن روی بیاورند.
براساس این گزارش در برنامه سالی‌تاک با پخش قسمتی از مستند "سرگردون" به نقد عجولانه آن پرداخت. من‌وتو با پخش گوشه‌هایی از این مستند که به نقد عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای می‌پردازد عوامل ساخت این مستند را مورد تمسخر و توهین قرار داد و موارد مطرح شده در این مستند را بی‌اساس دانست و سعی کرد هر کدام از انتقادات عنوان شده در این مستند را به صورت مضحک جلوه داده و توجیه کند.


آزادی ۱۶ ماهیگیر هندی در گروی پرداخت جریمه
شنیده شد که یک مقام محلی هند با اشاره به ادامه حبس ۱۶ ماهیگیر هندی در ایران به‌دلیل ناتوانی در پرداخت جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی از نخست‌وزیر هند خواست برای آزادی این افراد که در دسامبر ۲۰۱۲ به‌طور غیرقانونی وارد آب‌های ایران شده بودند، اقدام کند. تسنیم نوشت؛ پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد، تامیل نادو، سروزیر ایالت جایالالیتای هند از نخست‌وزیر این کشور خواست تا به‌صورت فوری برای تامین آزادی و بازگشت 16 ماهیگیر هندی که در بازداشت دولت ایران هستند، مداخله کند.
بر اساس ادعای وی این ماهیگیران که به‌عنوان کارگر در استخدام یک شرکت خصوصی سعودی هستند، در دسامبر 2012، به‌صورت اتفاقی وارد آب‌های ایران شده و توسط نیروهای ایرانی دستگیر شده‌اند.

خودسوزی در نزدیکی ساختمان مجلس
شنیده شد که پلیس تهران با اعلام جزئیات بیشتری از حادثه خودسوزی فردی در نزدیکی ساختمان مجلس اعلام کرد: این فرد برابر تحقیقات به‌عمل آمده اهل استان قزوین و وابسته به فرقه دراویش بوده که از طریق پایانه مسافربری غرب وارد تهران شده و پس از تهیه بنزین در محل حادثه اقدام به خودسوزی کرده است.مقارن ساعت 9:15 صبح شنبه برابر اظهارات شاهدان عینی فردی در نزدیکی مجلس (بین ایستگاه مترو و دیوار مجلس) به‌طور ناگهانی و بدون هیچ‌گونه صحبتی به‌وسیله یک بطری بنزین بدن خود را آغشته و سپس آتش می‌زند. برابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، در پی این حادثه سریعا آتش توسط عوامل انتظامی و حفاظتی و کمک مردم مهار و فرد مذکور به بیمارستان منتقل می‌شود. پس از این حادثه بنا به دستور، تیمی از پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ مسئولیت رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفت.
اظهارات جنجالی شیخ سلفی درباره زنان
"خمیس الماجری" با بیان عباراتی سخیف در خطبه های نماز جمعه، ادعا کرده بود که "زن تونسی را می توان با یک ساندویچ فریب داد و او را به فحشا واداشت".
در پی این اظهارات، ده ها تن از شهروندان تونسی تصمیم گرفتند بر ضد این شیخ سلفی -که پیش از این کارگر ساده شرکت تولید گوشت بوده- به اتهام توهین به زنان تونسی شکایت کنند.
برخی سازمان های حقوقی و احزاب مخالف بر این باورند که به قدرت رسیدن جنبش النهضه در تونس، حقوق زنان را در این کشور به خطر انداخته است.


کمک 20 میلیارد تومانی دولت به نهاد ریاست جمهوری
بر اساس اعلام کارشناسان یک دستگاه نظارتی، هیئت وزیران در جلسه هفته گذشته خود به پیشنهاد نهاد ریاست جمهوری مبلغ 200 میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور را در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار داده است. بر اساس این گزارش، این ابلاغیه در حالی به امضای محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور رسیده که چند هفته پیش نیز چند میلیارد تومان کمک دولت به نهاد ریاست جمهوری تصویب شده بود.

دستور دولت درباره حقوق و مزایای مدیران صندوق توسعه ملی
بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد دولتی، مقرر شده حقوق و مزایای رییس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، همتراز مقامات موضوع بند "د" ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی استانداران و سفرا که دارای 15000 امتیاز در این قانون هستند تعیین شود و حقوق و مزایای سایر اعضای هیئت عامل، همتراز مقامات بند (هـ) ماده یاد شده یعنی معاونین وزرا با 14000 امتیاز تعیین می شوند.

سند استقلالی بودن رویانیان
مساله هواداری رویانیان از استقلال قبل از ورودش به فوتبال، چیزی است که از مدت ها قبل و با افشای یکی از مصاحبه‌های قدیمی سردار با مجله ارگان ناجا در محافل ورزشی علنی شده بود.

با این حال یک منبع موثق محلی در این مورد اطلاعات جالبی در اختیار ما قرار می‌دهد: «سال 79 ما در صلاح‌الدین کلا در نزدیکی‌های رویان یک تیم محلی داشتیم که با تیم‌های دیگر مسابقه می‌دادیم. یک بار از طریق یکی از آشنایان رویانیان از او خواستیم به تماشای بازی ما بیاید. او آمد و قرار شد برای هفته بعد به تیم ما لباس بدهد

وی ادامه داد: «لباس‌هایی که رویانیان فرستاد، یک دست آبی بودند. وقتی پرسیدیم چرا، ایشان گفتند: "رنگ فقط آبی، تیم فقط استقلال!".»

پدری که از دیدن نوزادش منع شد!

تام گرین هالگ به مدت دو هفته اجازه ندارد به پسر تازه متولد شده اش نزدیک شود چرا که ممکن است این نوزاد در اثر بیماری نادر پدرش جان خود را از دست دهد.
بالا تنه و سر آقای گرین هالگ به طور کامل از زخم های دردناک پوشیده شده است. این زخم ها فرم شدیدی از تاثیر ویروس هرپس بر بدن این مرد است.
آقای گرین هالگ اهل ایکستون شهر ناتینگهام معتقد است این زخم ها بر اثر خارش های عصبی بوجود آمده است.

پزشکان می گویند این بیماری مسری است و به هیچ عنوان نباید به پسرش نزدیک شود.

عضای کمیسیون امنیت ملی تهدید شدند
حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به مهرگفته: یک مقام دولتی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را تهدید کرده که در صورت قرائت گزارش قائله 22 بهمن قم اعضای کمیسیون در دور بعدی مجلس رای نخواهند آورد. نقوی‌حسینی گفته: در واقع از کمیسیون خواسته‌اند تا مانع ازقرائت گزارش این کمیسیون در مجلس شوند البته این تهدید، تهدید بی‌جایی است و کمیسیون طبق دستور کار مجلس عمل خواهد کرد. وی گفته: این گزارش هم‌‌اکنون در دستور کار مجلس است و احتمال دارد که فردا در مجلس قرائت شود.

ناطق‌نوری: کسی که فحش می‌دهد دین ندارد
ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری در مراسم احیای شب نوزدهم ماه رمضان در حرم امام گفته: شما اگر دیدید کسی بی‌حیاست و به همه فحش می‌دهد، حتما بدانید او دین ندارد و گرنه حرمت انسان‌ها را حفظ می‌کند و شعارش حفظ حیاست. به گزارش مهر وی همچنین گفته: بعضی‌ها سالم هستند و از شدت سرخ و سفیدی از لپ‌شان خون می‌چکد، اما هتاکانه پشت فرمان سیگار می‌کشند، افتخار هم می‌کند که دارند روزه می‌خورند؛ اعلام جنگ با خدا و فرمان خدا! تو چه مسلمانی هستی؟!
فرق من مسلمان با کسی که لا اله الا الله نگفته چیست؟ وی همچنین گفته: بعضی‌ها هستند؛ نماز را می‌خوانند، روزه هم می‌گیرند چه بسا نماز جماعت هم شرکت می‌کنند و مقید هم هستند که شرکت کنند، ولی وقتی مربوط حقوق مردم و حق‌الناس می‌شود بی‌باک است، ربا که پیش می‌آید بی‌باک است!

ترویج بی حجابی با نمایش بازیگران زن سینما
با گرم شدن هوا و نیز پشت سر گذاشتن روز ملی حجاب بسان هر سال بحث این فریضه دینی بیش از گذشته در رسانه ها مطرح شده است.
در این میان برخی رسانه ها با تعریف پدیده بدحجابی به عنوان دغدغه فرهنگی خود، به انتشار اخبار و مطالب متعدد پیرامون راه های ترویج حجاب و پوشش اسلامی و ایرانی مورد پذیرش جامعه دست زده اند اما شگفتا که تعدادی از همین رسانه ها، در عملکرد خود در سایر حوزه ها، خواسته یا ناخواسته خود مروج پدیده بی حجابی شده اند.
یک خبرگزاری که در همین چند روز گذشته با افشای ماجرای "کشیدن چادر از سر یک زن آمر به معروف" و پیگیری این موضوع باعث کشیده شدن آن به مجلس شورای اسلامی نیز شد، در کنار این خبر و اخبار دیگری از این دست، گزارش های تصویری مربوط به بازیگران و هنرمندان زن را در حالی که حجاب مناسبی نیز ندارند، پوشش داده است.
پر واضح است که میزان تاثیر انتشار تصاویر هنرمندان با حجاب نامناسب به عنوان یک قشر الگو و مورد توجه مردم، با انتشار تصاویر مربوط به دختران ناشناسی که صرفا حجاب نامناسبی دارند، به هیچ وجه قابل قیاس نیست.
نکته عجیب اینکه بسیاری از این تصاویر در کنار لوگوی این خبرگزاری گرفته شده اند. در واقع این گزارش های تصویری مربوط به حضور هنرمندان زن در نشست ها و برنامه هایی است که خود میزبانی کرده است!

پرونده کهریزک به دیوان عالی می‌رود
وکیل اولیای دم، محمد کامرانی، با اشاره به اعتراض موکلش به حکم دادگاه کهریزک گفته: پرونده حدود 20 روز دیگر به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود. به گزارش سایت آخرین،حسن کمالی گفته: پس از ابلاغ حکم، به بخشی که یکی از متهمان پرونده در آن تبرئه شده بود اعتراض کردیم. بر این اساس وکیل روح‌الامینی نیز از اعتراض موکلش به حکم دادگاه خبر داده. میرمجید طاهری گفته: «مهم‌ترین بخش این پرونده مربوط به اتهامی است که متوجه یکی از متهمان بوده و در دادسرا در حال رسیدگی است. در صورتی که اولیای دم خانواده کامرانی به حکم اعتراض کنند پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده می‌شود

سخنان نعیمه اشراقی درباره فعالیت زنان
نعیمه اشراقی نوه امام خمینی درپاسخ به اینکه آیا برای فعالیت‌های اجتماعی و حقوق زنان چارچوب مشخصی قائلید؟ به روزنامه شرق گفته:اگر منظور از چارچوب هنجارهای مقبول وجدانی برای هر جامعه‌ای باشد مسلما هم برای مردان و هم برای زنان این هنجار‌ها امری لازم است، اما اگر محدودیت‌های متعارف و مورد مناقشه و نوعی ترخیص جنسیتی منظور است، این چارچوب همان چیزی است که زنان را عملا از نقش‌آفرینی و حضور بالغ در صحنه ناکارآمد می‌کند.
چارچوبی که نقش منحصربه‌فرد هرکدام از زن و مرد و بنیاد تفاوت‌ها را که موجب بالندگی و خلاقیت است، از اعتبار فرو افکند این چارچوب با این تعریف، مورد قبول نیست. اصولا چارچوب‌ها و قوانین و هنجارها باید امکان بهره‌مندی از استعداد‌های متفاوت و مختلف اعم از زن و مرد را در برنامه‌های خود ملحوظ کنند.

واکنش رحیمی به زندانی شدن مدیرعامل ایستک
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: صاحب کارخانه ایستک با جمع کردن سرمایه‌ای اقدام به سرمایه‌گذاری کرده اما نزاع دو دستگاه مخالف موجب زندانی شدن صاحب این کارخانه شده است.
رحیمی در ادامه از کارخانه ایستک کردستان به عنوان یک مولد موفق نام برد و گفت: این که صاحب آن را با برچسبی به زندان انداخته‌اند کار درستی نیست.
وی تصریح کرد: مالک این کارخانه به عنوان یک سرمایه گذار نخبه، سرمایه‌ای را جمع کرده است و اقدام به سرمایه‌گذاری کرده که اکنون نزاع دو دستگاه موجب شده است او به زندان بیفتد.
رحیمی گفت: آنها از این سرمایه‌گذار می‌پرسند که چه ارتباطی با رحیمی دارید که اگر من جای او بودم می‌گفتم شبانه‌روز با رحیمی در ارتباط هستم.

نظر بادامچیان درباره کابینه روحانی
اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با هشت صبح گفته:اگر آقای روحانی در انتخاب گزینه‌هایی که به مجلس پیشنهاد خواهد داد تصمیم‌گیری منطقی داشته باشد، می‌توان در انتظار دولتی باشیم که به جای هیاهو و جار و جنجال به فکر این خواهند بود که از پتانسیل‌های موجود در جامعه برای کاهش مشکلات استفاده کنند. همچنین مجلس‌نشینان هم در روز رای‌گیری باید نگاه سیاسی و افراطی را کنار بگذارند و فقط به این فکر باشند که افراد را بر اساس شایستگی مورد قضاوت قرار بدهند تا انتخاب‌شان، انتخابی اصلح و بر اساس منافع ملی باشد.
بازیکنی که یک شبه خودش را در دل علی دایی جا کرد
در تمرین دیروز پرسپولیس که بیشتر جنبه ریکاوری داشت، بازیکنان اصلی چند دقیقه‌ای به تمرین پرداختند و بعد ذخیره‌ها بازی تدارکاتی انجام دادند.
اما نکته اصلی تمرین دیروز به اعتراض هواداران علی‌کریمی به قاسم دهنوی باز می‌گردد. هافبکی که نه تنها با سر و صدای فراوان به این تیم آمد، بلکه در اولین بازی‌اش هم سر و صدای فراوانی به راه انداخت. اگرچه درگیری‌های پیاپی با علی کریمی باعث شد نامش را بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد اما این اتفاق موجب شد با مشکلاتی از طرف هواداران کریمی روبه‌رو شود.دهنوی که در هنگام ورود به درفشی‌فر با انتقادات تند هواداران مواجه شد، خیلی سریع خود را به دیگر هم تیمی‌هایش رساند. اما جالب آنکه وقتی هم بازی‌هایش دلیل این سبک بازی او مقابل علی کریمی را جویا شدند، دهنوی مدعی شد که کریمی در طول مسابقه الفاظ ناشایستی را در موردش به‌کار برده و به همین دلیل او را عصبانی کرده است. البته معلوم نیست ادعاهای دهنوی درست باشد یا نه اما به هر حال این توجیه‌هایی است که از سوی او مطرح می‌شود.

جالب‌تر اینجاست که علی دایی چه بعد از مسابقه و چه در تمرین دیروز، بابت بازی خوب دهنوی از او تشکر کرده و او را مورد حمایت قرار داده است. به نحوی که عده‌ای از سرخ‌پوشان به او گفته‌اند که بخاطر درگیری با کریمی، ره صد ساله را یک‌شبه طی کرده و حالا محبوب‌ترین بازیکن نزد دایی است.


حمله به اسرائیل روزانه با 1500 موشک
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مطلبی نوشت: متخصصان اخیرا اعلام کرده اند که راکت های حماس و حزب الله، قدرت و توانایی دفاعی اسرائیل را مورد تهدید قرار داده اند.
"
مئیر الران" ژنرال اسرائیلی از موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو اعلام کرده است که در صورت وقوع جنگ، بیش از 1500 موشک با برد کوتاه و متوسط روزانه به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.
هاآرتص نوشت: این ژنرال بر این باور است که با توجه به راکت های فراوان بعید است که این جنگ بیش از یک ماه به طول بیانجامد و اسرائیل باید از دو جبهه حماس و حزب الله خود را در حال آماده باش قرار دهد.
حزب الله و حماس با موشک ها و راکت هایی که دارند توانایی پرتاب روزانه 1500 راکت به اسرائیل را بدست آورده اند و این یک تهدید جدید برای سیستم های دفاعی اسرائیل است.


ادامه اعتراضات مردم مهدی‌شهر مقابل مجلس
جمعی از مردم شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان دیروز در اعتراض به مصوبه دولت مبنی بر تجزیه این شهرستان مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمع کنندگان به مصوبه دولت درخصوص جدا شدن شهمیرزاد از این شهرستان اعتراض داشته و خواستار لغو این مصوبه شدند. تجمع کنندگان که دست‌نوشته‌هایی با مضمون "مصوبه تجزیه شهرستان مهدی‌شهر را باطل کنید"، "تا لغو مصوبه تجزیه مهدی‌شهر دست از اعتراض بر نمی‌داریم"، و... دردست داشتند، با هدایت مأموران نیروی انتظامی پس از مدتی متفرق شدند.

واگذاری هتلهای‌هما به یک شخص خاص!
با اینکه زمان زیادی از واگذاری پرحاشیه هتل‌های هما به سازمان تأمین اجتماعی به بهانه اینکه دولت نمی‌تواند هتل‌دار باشد و اختیارات دولت در این زمینه کم است نمی‌گذرد، مهندس اکبر ترکان می‌گوید: دولت این سازمان را تحت فشار قرار داده تا هتل‌های مذکور را بدون برگزاری مناقصه به یک شخص حقیقی واگذار کند! به گزارش قانون آنلاین، این هتل‌ها که پس از چندین بار عرضه، به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد و طبق قانون قرار است هزینه خرید این هتل‌ها در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد تا هواپیما خریداری کند، ارزش پایه آن در آخرین نوبت عرضه یعنی در 31 اردیبهشت سال جاری 653 میلیارد تومان بود.
ترکان افزود: ما از رئیس‌جمهور فعلی انتظار داشتیم همانند سال 84 که نامه‌ای در 17 بند برای آقای خاتمی نوشتند و تقاضا کردند که هیچگونه عزل و نصب و مصوبه جدید نداشته باشند که برای دولت بعدی هزینه‌ای داشته باشد، خود ایشان دست به چنین اقداماتی نمی‌زد. ترکان در ادامه گفت: تمام مصوبات و تصمیمات دولت که بعد از 23 خرداد گرفته شده است در دولت بعدی به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و احتمال اینکه از برخی از آنها جلوگیری شود وجود دارد.

تحریم های امریکایی دامن انتشاراتی ها را هم رسید
گروه انتشاراتی تبلور و فرانسیس، که ناشر مجموعه‌ای از مجلات و کتب علمی عمده است، از مجلات زیرمجموعه خود خواسته مقررات تحریم ایران را که از طرف آمریکا و اتحادیه اروپا وضع شده، رعایت کنند. به گزارش بی‌بی‌سی، مطابق سیاست جدید این مجموعه انتشاراتی، مجلات زیرمجموعه آن باید خود را با سیاست وزارت خزانه‌داری آمریکا، که شهروندان آمریکایی را از مداخله در روند انتشار مقالات ایرانی باز می‌دارد، تطبیق دهند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا حکم کرده که شهروندان این کشور از هر رابطه‌ای با نویسندگانی که مستقیم و غیرمستقیم به "بخش‌های سیاسی و نهادهای دولتی ایران و یا هر نهادی که به هر ترتیبی وابسته به بانک مرکزی ایران است" خودداری کنند. گروه انتشاراتی تبلور و فرانسیس اعلام کرد این تحریم‌ها "شامل همه نهادهای آموزشی و پژوهشی ایران نمی‌شوند، مگر اینکه این نهادها مستقیماً از طرف دولت تأمین مالی شوند."

الاغهای انتحاری بلای جان امریکا
پایگاه خبری ـ تحلیلی آنتی وار (Anti War) در خبری نوشت:«در یک عملیات انتحاری در استان وردک افغانستان، 3 سرباز آمریکایی و 4 سرباز افغانی کشته شدند
این سایت خبری اضافه کرد:«بر اساس گزارش ها عامل انتحاری در این عملیات یک الاغ بوده است.مسئولان امنیتی افغانستان می گویند استفاده تروریست ها از حیوانات برای انجام عملیات های تروریستی تاکتیک جدید القاعده می باشد
آنتی وار مدعی شده است الاغ های انتحاری بلای جان مسئولان امنیتی افغانستان شده است.
پشت پرده دیدار سرمربی استقلال با هاشمی رفسنجانی
آقای هاشمی دیداری با آقای امیر قلع نوعی، سرمربی تیم استقلال داشته و تاکید کرده است: «ورزش راه مناسبی است که مردم به ویژه قشر جوان می‌توانند در پناه آن به رشد و کمال مطلوب دست یابند. در دنیای معاصر، ورزش پدیده‌ای است که در بین تمام اقشار مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است
«
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه همه ما مسئول حفاظت از آرمان‌های انقلاب هستیم، گفت: نباید با لجاجت بر روی افکار افراطی که نه تنها ضروری نبوده بلکه اصالتی هم ندارند، پافشاری‌کرده و جوانان را در تنگنا قرار داد و تصویر غلطی از اسلام ارائه دهیم.
وی با اشاره به روند پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی که در تاریخ بی‌سابقه است، افزود: مردم با حضور و انتخاب خود در 24 خرداد نشان دادند که نظام ما یک نظام دستوری نبوده و در پی تغییر در روند اجرایی کشور هستند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: امروز نمی‌توانیم این خواست مردم را نادیده بگیریم و حراست از این حرکت مردمی وظیفه همه متفکران، صاحب‌‌نظران و افرادی است که با بدنه جامعه و جوانان سروکار دارند.

جنجال بر سر عکس منتشر شده از مهدی کروبی
انتشار عکسی از آقای مهدی کروبی موجب برخی گمانه زنی ها شده، که با واکنش فرزند وی هم همراه بوده است.
این جریان با استقبال بسیاری از سایت های اپوزیسیون از جمله سحام نیوز، دویچه وله، رادیو فردا، گویا نیوز و جرس روبرو شده تا نام مهدی کروبی بار دیگر در فضای مجازی مطرح شود.
سایت دویچه وله آلمان (DW) در گزارشی زیر عنوان "مهدی کروبی، در ساحل دریا یا در بیمارستان؟" نوشت: «یک عکس منتشر شده در اینترنت، مهدی کروبی را در حال قدم زدن در ساحل دریا نشان می‌دهد، اما سحام نیوز گزارش می‌دهد که او برای سومین بار به بیمارستان منتقل شده است. فرزند کروبی عکس را جعلی یا قدیمی می‌داند.
سایت خبری سحام‌نیوز پنج‌شنبه (3 مرداد/ 25 ژوئیه) به نقل از اعضای خانواده کروبی نوشت که او سه روز پیش "برای انجام آزمایش ام آر آی، پیش از افطار و بدون حضور هیچ یک از اعضای خانواده به یکی از مراکز درمانی" منتقل شده و تا ساعت 12:30 نیمه شب در بیمارستان بوده است

آقای افشاگر به ایران می آید؟

یک نهاد ایرانی از "ادوارد اسنودن" کارمند افشاگر سازمان امنیت ملی امریکا، دعوت کرده است به ایران سفر کند.
روزنامه واشنگتن پست (WashingtonPost) نوشت: «نهاد "عدالت جویان بدون مرز" که یک سازمان غیردولتی معرفی شده است، در نامه ای به اسنودن از او دعوت کرده تا به ایران سفر کند و اطلاعاتی را که درباره جاسوسی های امریکا علیه ایران دارد، فاش سازد
در دعوتنامه نهاد مذکور آمده است: «از آنجا که یکی از اقدامات غیرقانونی امریکا -که شما فاش کردید- جاسوسی علیه شهروندان ایرانی است، از شما دعوت می کنیم به ایران بیایید و به تشریح اقدامات دولت امریکا این مورد بپردازید
واشنگتن پست خاطرنشان کرده: «جاسوسی سایبری امریکا علیه ایران، اغلب برنامه های اتمی این کشور را هدف گرفته است و تهران مسلما علاقمند خواهد بود جزئیات بیشتری درباره برنامه های جاسوسی امریکا علیه ایران دریافت کند

https://shoma-weekly.ir/afWYd3