گفته می‌شود که...

علت لغو سفر روحانی به قم/ حرفهای درگوشی خاتمی در مورد مردم خداجو/ حمله بی سابقه یک سایت تندروی اصلاح طلب به ارزش ها و باورهای اسلامی/ خیز نزدیکان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس/ شعر احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت وی به سیاست و...

قیاس مع‌الفارق یک نامیهمان!

به‌تازگی یک پایگاه خبری نزدیک به دولت با انتشار یادداشت یک بانوی تهیه‌کننده سینما که در جشن خبرساز کاخ سعدآباد حضور داشت، اقدام همسر رئیس‌جمهور در برگزاری این جشن را احیای مراسمی دانست که همسر شاه از غرب گرفته و از سی و چند سال پیش، متوقف شده است!

وی در دفاع از این مراسم نوشته است: «برای همسالان من که اخبار اتفاقات تشریفاتی دوران رژیم شاه را بی‌واسطه و به‌خوبی به یاد می‌آورند، خبر میزبانی بانوی اول کشور در مراسم هنری، فرهنگی، خیریه‌ای، بین‌المللی و زنانه، مطلبی عادی و آشنا است و حتی اگر این رسم را همسر شاه وقت ایران از فرهنگ غرب گرفته بوده، به نظر می‌آید که توجیه کافی روانی و اجتماعی داشته و می‌توانسته برای زنان جامعه خوشایند باشد.»!

با وجود انتقادهایی که به برگزاری این مراسم وجود داشت، نمی‌توان نظر این تهیه‌کننده سینما را پذیرفت، زیرا وی فرصت‌طلبانه به قیاس نادرستی دست زده که شاید تنها وجه مشترک در دو موضوع قیاس شده با یکدیگر، «مکان» باشد و نه چیز دیگر! و این پایگاه خبری نیز در این باره شیطنت کرده است.

علت لغو سفر روحانی به قم

سفر رئیس‌جمهور روحانی به قم به علت دست‌ نیافتن به برخی اهداف اولیه از جمله هماهنگی با دفاتر مراجع تقلید به تعویق افتاده است. ظاهراً دولت در پی آن بوده ‌است که خبر ملاقات رئیس‌جمهور با مراجع، تنها از جانب گروه رسانه‌ای دولت منتشر شود و احتمالاً انتقادات مراجع و علما منعکس نشود که دفاتر بعضی از مراجع از جمله ‌آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی زیر بار نرفته و اظهار داشته‌اند که آقایان در حوزه فرهنگی و هسته‌ای حرف‌هایی دارند و هم حمایت‌ها و هم نقد‌ها باید منتشر شود.

مولوی عبدالحمید را در قضیه آزادی مرزبانان ربوده شده نقشی نداشته

«سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات، در جلسه‌ای گفته ‌است: اینهمه که مولوی عبدالحمید را در قضیه آزادی مرزبانان ربوده شده بزرگ می‌کنند، وی در این ماجرا نقشی نداشته ‌است. ما از همه سران قبایل و چهره‌های بانفوذ برای آزادی این افراد تقاضا کردیم، از آن جمله مولوی عبدالحمید بود. او نسبت به بعضی دیگر از افراد بانفوذ، نقش حاشیه‌ای داشت؛ اما فضا را به دست گرفته و به نام خودش تمام کرده ‌است.

رابطه ی ظریف با سریع القلم

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه، درباره رابطه‌اش با سریع القلم گفته است: با سریع‌القلم رفت‌‌و‌آمد خانوادگی داشته‌ام و کاملاً او را می‌شناسم. او با مبانی و ارزش‌های انقلاب هیچ رابطه‌ای ندارد. درباره سریع‌القلم همچنین گفته‌ شده که وی رابطه خیلی نزدیکی با جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس، دارد و او را به اسم کوچک صدا می‌زند. در زمان ریاست حسن روحانی در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، کاری به سریع‌القلم سپرده شد که روحانی بعد از مطالعه نتایج تحقیقات سریع‌القلم، با تندی به وی گفت: آقای سریع‌القلم! من مسئول مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی هستم، نه لندن!

فواد صادقی: در این دولت، گوش شنوایی وجود ندارد

در جلسه رسانه‌های اصلاح‌طلب با حضور حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، «فؤاد صادقی» به نمایندگی از اعضای جلسه، انتقادها و اعتراض‌هایی نسبت به عملکرد گروه رسانه‌ای دولت مطرح کرد. وی گفت: در این دولت، گوش شنوایی وجود ندارد و شما افراد بدون تخصصی به‌کار گرفته‌اید. هرکس تعریف و تمجید کند، بهتر است.

کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد

«علی‌محمد دستغیب» از روحانیان نزدیک سران و اصحاب فتنه و حامی آن‌ها، به‌تازگی در دیدار با اصلاح‌طلبان استان فارس با اشاره به آنچه رسانه‌های ضد انقلاب از بند ۳۵۰ زندان اوین منتشر کردند، سخنان عجیبی بیان کرده است. وی در این دیدار گفته است: «دوستان اصلاح‌طلب مؤمن ما هیچ ارتباطى با بیگانگان ندارند و هرگز در پى براندازى حکومت یا کنار گذاشتن فقها نیستند، ولى از فقها مى‌خواهند که مطابق آنچه از شرع آموخته‌اند، عمل کنند. اگر خارجى‌ها اخبارى منتشر مى‌کنند، به خاطر آن است که اتفاقى افتاده» ! شیخ یوسف صانعی نیز چندی پیش گفته بود: «کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد. رسانه‌های غربی را نگاه کنید، ببینید این‌ها چه می‌کنند. ببینید آقای سازگارا (ضد انقلاب فراری) چه می‌گوید؟ من ایشان را آدم متدینی می‌دانم»!

قابل توجه کسانی که امروز ادعاهای دیگری دارند

مسعود ده نمکی به‌تازگی در مصاحبه‌ای ضمن نقد رویکرد آزادی‌خواهانه امروز آقای هاشمی درباره زندان رفتن خود در دوره ریاست‌جمهوری گفت: آن موقعی که همه می‌گفتند «مخالف هاشمی دشمن پیغمبر(ص) است»، یادم هست در سال 69 به خاطر وزارت ارشاد و نشریه فاراد و... جلوی «هاشمی» در نماز جمعه اعتراض کردم، دولت همین آقای «هاشمی» که دم از آزادی و ضدیت با سانسور می‌زند، دوازده شب آمدند و محله‌ ما را محاصره کردند و مرا برداشتند و بردند. که چه؟ در نماز جمعه شعار دادی! با تروریست‌ها این‌جوری رفتار نکردند که تو را بردارند ببرند و با لباس راه‌راه در همین موزه عبرت در زندان انفرادی هفت هشت ده روز نگهت دارند. بعد هم دوربین‌ها را جلوی تو کار بگذارند و بگویند چرا این کار را کردی؟ بعد تو بگویی که آقا! خود شما علما این‌ها را به ما یاد دادید. خودتان پیش از انقلاب می‌گفتید امر به معروف نسبت به مردم و نسبت به حاکمیت. امر به معروف که فقط این نیست که بروی در خیابان و به دختر مردم بگویی مویت پیداست. حزب‌اللهی تا وقتی برای این‌ها قابل تحمل است که در خیابان ولی‌عصر‌[عج] به بدحجاب گیر بدهد، ولی وقتی فلش به سمت خودشان برگردد، لباس راه‌راه تنت می‌کنند و تو را به زندان توحید هم می‌برند و نشریه‌ات را هم می‌بندند.

حرفهای درگوشی خاتمی در مورد مردم خداجو

سیدمحمد خاتمی به‌تازگی در جمع برخی از اصلاح‌طلبان در سخنانی قابل‌تأمل گفت: «موسوی هم اشتباه کرد که آمد و کسانی که پرچم‌های امام حسین(ع) را روز عاشورا آتش زدند و عکس امام را پاره کردند، مردمی خداجو معرفی کرد. ما نباید سکوت می‌کردیم. ما و موسوی باید اعلام موضع می‌کردیم. خیلی از این‌ها بهائی و منافق بودند و از فضا سوءاستفاده کردند و دنبال اهداف خودشان بودند. جامعه ایران نمی‌پذیرد که یک عده خداجو(!) بیایند و به امام حسین(ع) توهین کنند. مگر منافق خداجوست؟ همه اشتباه کردیم. مجمع روحانیون هم اشتباه کرد که در این زمینه سکوت کرد.» برخی‌ این رویکرد جدید خاتمی را برای بازگشت به نظام می‌دانند.

حمله بی سابقه یک سایت تندروی اصلاح طلب به ارزش ها و باورهای اسلامی

یک سایت تندروی اصلاح طلب در اقدامی بی سابقه ضمن دفاع از محکومان امنیتی و حمله به باورهای اسلامی و دینی ملت شریف ایران حجاب اسلامی را زیر سئوال برد! چندی است در کنار حمله به فرهنگ و ارزش های اسلامی زیرسئوال بردن حجاب در دستور کار برخی از رسانه های تندروی اصلاح طلب قرار گرفته است .

درکنار روند تهاجم مستقیم برخی رسانه های تندروی اصلاح طلب در اشاعه ارزش های غربی هدف نهایی این رسانه ها تخریب ارزش های اسلامی و آرمان انقلاب اسلامی است.

در همین راستا سایت انصاف نیوز در گزارشی تحت عنوان من روحانی نیستم نوشته است:در مجموع این مستند به نفع دولت است. چون جریانی که از ساخت این گونه مستندها حمایت می کند به خوبی به چند نکته وقوف پیدا کرده است. این که بر طبل افراط و اصوگرایی کوبیدن (با تعریف این طیف) و نقش منفی در برخی وقایع دهه های گذشته داشتن از قبیل نهادینه شدن حجاب اجباری، برخورد با مخالفان، دانشجویان و حبس و حصر منتقدان و … در اتمسفر سیاسی و اجتماعی امروز ایران و مردم تخریب محسوب شده و دافعه دارد.

واکنش نادر طالب زاده به اظهارات وزیر ارشاد

«نادر طالب‌زاده» در واکنش به اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر اینکه جشنواره «افق نو» پیش از آغاز به کار دولت یازدهم لغو شده است و گردانندگان آن، مسئول برگزار نشدن آن هستند را کذب محض خواند و افزود: این جشنواره می‌خواست علیه شرکت‌هایی که با القای غلط هراس از ایران باعث شدند فشارهای نظامی و اقتصادی فراوانی به ما وارد شود، شکایت کند، اما چه شد؟ جلوی کار ما را گرفتند و حالا هم می‌گویند ما منحل نکردیم. آقایان نه‌تنها جشنواره را منحل کردند که جلوی شکایت بحقی را که علیه شرکت‌هایی که درصدد ایجاد ایران‌هراسی هستند ترتیب داده شده بود، گرفتند؛ شکایتی که ما درباره روند شکل‌گیری ایران‌هراسی غربی‌ها ترتیب داده بودیم.

بر فرض که صحبت وزیر ارشاد درست باشد، مگر تغییر یک تصمیم اشتباه چقدر زمان لازم داشت تا آن‌ها این خطا را جبران می‌کردند؟!

دروغ پراکنی های شبکه وهابی نور

چندی است شبکه وهابی «نور» با اجرای طرحی تبلیغاتی مدعی شده که یکی از مراجع بزرگ شیعیان عراق، به مذهب اهل سنت گرویده است! «شیخ حسین المؤید» همان مرجع بزرگ شیعیان در عراق[!] است که در دسامبر ۲۰۱۳ «ترکی بن بندر» خواهرزاده پادشاه عربستان درباره وی دست به افشاگری زده بود. شاهزاده ترکی بن بندر آل‌سعود با افشای شیخ حسین المؤید، مرجع مورد ادعای شبکه نور، گفت: «وی در حکومت بعثی صدام در کسوت «جاسوس» با لباس روحانیت به این رژیم خدمت می‌کرده و اصلاً به همین منظور وارد حوزه‌های علمیه عراق شده بود.» طبق اسناد موجود، شیخ المؤید پس از سرنگونی رژیم بعث در عراق، در اختیار سازمان اطلاعات سعودی قرار می‌‌گیرد.

خیز نزدیکان احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس

وزیر راه و شهرسازی دولت سابق گفت : احتمالا برخی از نزدیکان دولت دهم برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می کنند.«علی نیکزاد» عصر دوشنبه در حاشیه آیین ترحیم والده «حسین طلا» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، این مطلب را در پاسخ به پرسشی بیان کرد.

نیکزاد در پاسخ به اینکه آیا خودش هم در انتخابات آینده مجلس نامزد می شود یا خیر ، گفت: تصمیم گیری برای حضور در انتخابات مجلس زود است و فعلا تصمیمی در این باره نگرفته ام. وی همچنین درباره جلسات وزرای دولت دهم با احمدی نژاد گفت: این نشست ها جلسه مشترک نیست بلکه دور هم بودن، است.

افرادی که بیشترین دروغ ها را می‌گویند!
افرادی هستند که در مسایل کوچک و بزرگ خیلی دروغ می‌گویند که دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص هستند.علت دروغگویی افراد می‌تواند ریشه در کودکی، تربیت خانواده و الگو برداری از والدینی که دروغ می‌گویند باشد. از دیگر دلایل دروغگویی به خود شخصیت فرد اختلال شخصیت، و نیز خودخواهی وی می‌تواند بستگی داشته باشد. فرایند دروغگویی از 4 تا 5 سالگی شروع می‌شود یعنی همان زمانی که کودک نسبت به استفاده از زبان آگاهی پیدا می‌کند البته دروغ کودکان به طور معمول بی ضرر و صرفا به قصد رهایی از مخمصه یا رسیدن به آن چیزی است که دوست دارند داشته باشند.

چاپ یک کتاب دیگر از فتنه گران

«محمدعلی دادخواه» چندی پیش کتابی با عنوان «کراوات؛ سنت ایرانی» را به نگارش درآورد و قصد چاپ آن را داشت که وزارت ارشاد، اجازه چاپ به آن را نداد. در نهایت دادخواه برای گرفتن مجوز از ارشاد، نام این کتاب را به «قطره‌ای آب از چشمه» تغییر داد و با این تغییر نام، موفق شد از ارشاد مجوز بگیرد! دادخواه، یکی از زندانیان فتنه و یکی از اعضای کانون به‌اصطلاح مدافعان حقوق بشر و سخنگوی این کانون و از بنیان‌گذاران آن است که در سال 88 به جرم اقدام علیه نظام از سوی دستگاه‌های مربوط و با حکم قضایی بازداشت و دفترش پلمب شد.

اشکان دژاکه اسرائیلی شد!

سایت rte ایرلند در گزارش خود درباره تساوی شاگردان فلیکس ماگات، از دژاگه به عنوان بازیکن تیم ملی اسرائیل نام برده. از آنجایی که نحوه تایپ کلمه اسرائیل به زبان انگلیسی، هیچ شباهتی به معادل انگلیسی ایران ندارد، نمی توان این موضوع را اشتاه تایپی دانست. جالب اینکه یکی از کاربران سایت rte هم به مسئولان سایت اطلاع داد که اشکان ایرانی است نه اسرائیلی.

راهکار لاریجانی برای کاهش اعدام‌ها در ایران

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر دیروز در دیدار وزیر امور خارجه اتریش راهکاری جالب توجه برای کاهش اعدام‌ها در ایران ارائه داد و در پاسخ به پرسش سباستین کورتز، مبنی بر علت بالا بودن تعداد اعدام‌ها در ایران گفت: نزدیک به 80‌درصد اعدام‌ها در ایران به لحاظ عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر است و ایران به دلیل داشتن بیش از 800 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، اصلی‌ترین مسیر ترانزیت مواد مخدر به‌سمت اروپاست.

این منصفانه نیست که ایران سالانه میلیون‌ها دلار برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هزینه کند، بهترین جوانانش در این مبارزه به شهادت برسند و در عین حال مورد انتقادهای حقوق بشری به خاطر مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان مواد مخدر نیز قرار بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، وی تصریح کرد: اگر کشورهای اروپایی که نگران میزان بالای اعدام در کشور ما هستند و بحق، ما نیز از آن راضی نیستیم، در همکاری با ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم جدی باشند، قطعا تعداد اعدام‌ها، پایین خواهد آمد.

هر خانواده می‌تواند 6 فرزند داشته باشد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به روند کاهش جمعیت کشور گفته است که هر خانواده ایرانی می تواند 6 فرزند داشته باشد.«سیامک مره صدق» نماینده کلیمیان در مجلس با اشاره به اینکه کاهش سن ازدواج یکی از راهکارهای افزایش رشد جمعیت است، به ایسنا گفت: «اگر ازدواج بموقع و حداقل در سن 18 سالگی صورت گیرد و نیز فاصله‌گذاری‌های دقیق بهداشتی میان فرزندان از یک تا دو سال باشد، یک خانواده‌ به راحتی امکان داشتن شش فرزند را خواهد داشت.»

ورژن‌های جدید مولودی اشرافی!
روزنامه وطن امروز نوشت: بعد از انتشار همزمان یادداشت «فرشته طائرپور» در مجموعه‌ای از روزنامه‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب با موضوع رفع و رجوع «جشن اشرافی همسر رئیس‌جمهور» به مناسبت میلاد همسر امیرالمومنین، کماکان دفتر نهاد ریاست جمهوری علاقه‌ای به حل مشکل از مسیر اصولی از خود نشان نمی‌دهد. این بار طائرپور تلاش کرده است به شیوه داستانسرایی زنانه از فیلتر عینک خود ماجرای جشن اشرافی را بیان کند حال آن که ملاک اکثریت مردم درباره «اشرافی‌گری» به احتمال زیاد با بسیاری از شرکت‌کنندگان متفاوت است و چه بسا حکایت «آشپز ما هم فقیر است و باغبانمان هم!» اینجا مصداق داشته باشد.
به نظر می‌رسد بهترین راهکار برای پایان دادن به ورژن‌های گوناگون داستانسرایی زرد زنانه پیرامون میهمانی مشکل‌دار کاخ سعدآباد، عمل به توصیه نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی باشد که معقولانه از نهاد ریاست جمهوری خواستند «فیلم جشن» را در اختیار آنها قرار دهد تا اگر فرضا در حق خانواده رئیس‌جمهور اجحافی شده هر چه سریع‌تر بساط حرف و حدیث بی‌مورد پایان پذیرد. ظاهرا همین پیشنهاد منطقی و کارگشا موجب شده هواداران اینگونه «مولودی‌های کم‌نظیر» با زبان تهدید نمایندگان مجلس را به «در پیش بودن انتخابات مجلس» رجوع دهند و استدلال کنند که «اخلاق» در جامعه از دست رفت! شکی نیست که بی‌اخلاقی و اشرافی‌گری نسبت مستقیم دارند.

فشار بر روحانی به روایت رسانه‌های آمریکایی

نشریه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی از صف‌آرایی‌های سیاسی در داخل ایران نوشت که در شرایطی که اصلاح‌طلبان به خاطر تحقق نیافتن وعده‌های موردنظر خود، روحانی را تحت فشار قرار داده‌اند، برخی میانه‌روها نیز نسبت به مذاکرات هسته‌ای که مورد تأکید روحانی است، ناامید شده‌اند.به گزارش تسنیم، این نشریه ناتوانی رئیس‌جمهور برای تحقق وعده‌هایش را دلیل فشارهای وارد آمده به او از سوی حامیانش عنوان کرده است. همچنین وال‌استریت‌ژورنال دیگر نشریه آمریکایی با اشاره به سیاست‌های داخلی و خارجی دولت روحانی نوشت: مخالفان نظام برخلاف امیدواری اولیه به‌روحانی؛ به خاطر بی‌توجهی دولت یازدهم به ادعاها و مطالبات آنها، از این دولت ناامید شده‌اند.

مسئولان یارانه را پس می دهند

در ادامه اظهارنظرهای مختلف درباره هدفمندی یارانه‌ها، یک عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرده مسئولانی که در دوره قبل حقوقشان مکفی بوده و در عین حال یارانه دریافت کرده‌اند باید این مبالغ را پس بدهند. «سیدشریف حسینی» به فارس گفت: «هدفمندی یارانه ها در دوره قبل از مسیر خود منحرف شد.»

شعر احمدی‌نژادی‌ها برای بازگشت وی به سیاست

روزنامه اعتماد نوشت: سایت دولت بهار منتسب به هواداران محمود احمدی‌نژاد شعری برای ترغیب رییس‌جمهور سابق برای بازگشت به عرصه سیاسی منتشر کرده است.

در بخشی از این شعر آمده است:

ای باز همافر شکاری
باز آ تو مگر وفا نداری؟

برگرد که بی‌تو نیست دیگر
آن عزّت و آن بزرگواری

تولد «بره بَتمن» در نروژ
رسانه‌های محلی نروژ از تولد یک بره عجیب و نقابدار در نروژ که ظاهری شبیه «بَتمن» دارد خبر دادندوقتی که این بره متولد شد، صاحبش تازه متوجه یک مسئله غیرعادی دیگر در آن شد چرا که چهره این بره مانند قهرمان نقابدار فیلم‌های هالیوودی یعنی بتمن بود.به گزارش ایسنا به نقل از «لوکال»، ویگر صاحب این بره می‌گوید:‌ این حیوان در ابتدا نظر مرا جلب نکرد اما ناگهان متوجه حلقه‌های پشمی قرینه و سیاه‌رنگ در اطراف چشمانش شدم.وی افزود: برخی از مردم این بره را «زورو» و اکنون نیز «بت‌لم» (برگرفته از نام بتمن) به معنی بره خفاش نام گرفته است. من نیز از این اسم استقبال می‌کنم و آن را با این نام صدا می‌زنم.

نامه «سفیرفیلم» به هاشمی

مرکز سفیرفیلم که توزیع مستند جنجالی «من روحانی هستم» را برعهده دارد، در نامه‌ای به هاشمی‌رفسنجانی، از وی خواست تا درباره بخشی از خاطراتش از سال 65 و‌درباره نقش حسن روحانی در ماجرای مک فارلین که علی لاریجانی آن را «دروغ» توصیف کرده، اظهارنظر کند.به گزارش نسیم، در این نامه آمده است: با توجه به این که یکی از منابع اصلی و مهم این مستند، از جمله روایت مربوط به ماجرای مک‌فارلین، خاطرات منتشر شده جنابعالی است، خواهشمند است با عنایت به اشراف حضرت‌عالی به جزئیات این اتفاق، در رابطه با نظر جناب آقای دکتر لاریجانی که در تضاد کامل با خاطرات مکتوب سال ۱۳۶۵ شما در کتاب «اوج دفاع» به نظر می‌رسد، اظهارنظر فرمایید.

سفر 100 تاجر عمانی به ایران

هیأتی متشکل از 100 تاجر عمانی به ایران می آید.ایسنا به نقل از یک مقام بلندپایه عمان اعلام کرد: «این هیأت بزودی به جزیره کیش سفر خواهد کرد تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه و راه‌های افزایش ارتباطات تجاری با ایران را بررسی کند.»

نامه نگاری هزار و صد ویازده نفر از طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان به رئیس جمهور

پس از نامه‌نگاری‌های متعدد، از جمله؛ نامه‌نگاری نماینده‌های مجلس خطاب به رئیس صداوسیما درباره ایجاد فضای نقد و کارشناسی توافق‌نامه ژنو، نامه جمعی از استادان و مسئولان برجسته حوزه علمیه خطاب به رهبری و همچنین نامه بیش از دوازده‌هزار نفر از طلاب و دانشجویان کشور خطاب به آقای ضرغامی، در همین زمینه، این بار هزار و صد ویازده نفر از طلاب حوزه‌های علمیه اصفهان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، با مطرح کردن برخی از سؤالات اساسی در مورد توافق ژنو، ضمن اعلام نگرانی از محتوای این توافق، خواستار پاسخ‌گویی رئیس‌جمهور در این زمینه در رسانه ملی شدند.

مجوز رئیس جمهور برای اشتغال ۵بازنشسته دیگر

بر اساس مصوبه وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مورد بررسی قرار گرفته و طی روزهای اخیر به تأیید حجتالاسلام روحانی رئیسجمهور نیز رسیده، مقرر شده اشتغال به کار ۵نفر ازافراد بازنشسته در وزارت آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی و نهاد ریاست جمهوری از تاریخ به کارگیری به مدت یک سال مجاز باشد.

ادعای یک امریکایی در مورد موشک‌های بالستیک ایران

یک مقام ارشد امریکایی ضمن ابراز امیدواری درخصوص دستیابی ایران و گروه 1+5 به یک توافق نهایی مدعی شد فعالیت‌های موشکی ایران هنوز تهدیدی علیه کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «فرانک روز» دستیار معاون وزیر خارجه امریکا در امور سیاست‌های دفاعی در حاشیه کنفرانس درخصوص فعالیت‌های موشکی و دفاع در ابوظبی، گفت: ما و شرکای خود در امارات متحده عربی و دیگر کشورهای حوزه خلیج (فارس) تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا با تهدیدات مبارزه کنیم. این مقام امریکایی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران و گروه 1+5 درخصوص اختلافات بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به یک توافق جامع نهایی دست پیدا خواهند کرد.

تجهیز نزاجا به موشک‌های نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری

امیر کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز این نیرو به موشکی خاص با سوخت جامد و با‌برد بیش از ۳۰۰ کیلومتر خبر داد و به تسنیم گفت: هنوز نامی برای این موشک انتخاب نشده است. وی درباره ویژگی‌های این موشک جدید گفت: این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و در واقع یک موشک نقطه‌زن است که هدف مورد نظر را لاک کرده و تا آخرین لحظه، هدف را جهت نابودی دنبال می‌کند.

لغو بخشنامه دولت هشتم درباره معافیت مالیاتی ادارات دولتی

در حالی که بر اساس قانون مالیاتهای مستقیم، هر نوع فعالیت اقتصادی وزارتخانهها و موسسات دولتی که منجر به کسب سود برای آنها شود باید مشمول مالیات باشد، یک مقام مسئول در دولت هشتم با صدور مصوبهای در سال ۱۳۸۲ بخشی از این فعالیتها را معاف از مالیات اعلام کرده بود که با پیگیری چند ساله دیوان محاسبات کشور، این بخشنامه به علت مخالفت با ماده ۲ قانون مالیاتهای مستقیم توسط دستگاه قضایی ابطال و طی روزهای اخیر به سازمان مالیات ابلاغ شده است.

حدادعادل:‌ حرمت رئیس‌جمهور بایدحفظ شود

غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره لوح فشرده‌ای که علیه آقای روحانی پخش شده، گفت: حفظ حرمت رئیس‌جمهور باید در جمهوری اسلامی ایران از سوی همه رعایت شود. او البته در پاسخ به پرسشی درباره محتوای این مستند، بیان کرد:‌ من ندیده‌ام و اظهارنظر نمی‌کنم.اجازه بدهید اظهارنظر را بعد از دیدن این لوح فشرده انجام دهم. به گزارش تسنیم، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخابات هیات‌رئیسه مجلس نامزد خواهید شد، اظهار کرد: هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

تلاش برای جلوگیری از اعدام ایرانیان در مالزی

شورای عالی ایرانیان خارج از کشور پیگیری‌هایی را برای اجرا نشدن احکام ایرانیان محکوم به اعدام در مالزی انجام داده است. مذاکراتی برای تقلیل حکم اعدام این افراد به حبس ابد در حال انجام است. شورای عالی ایرانیان خارج از کشور همچنین موضوع 286 زندانی ایران در ترکمنستان را در دستور کار دارد و مذاکرات با مقامات این کشور در جریان است.

ربیعی:‌ راهپیمایی کارگران ممکن نیست

در حالی که در روزهای اخیر، اخبار متفاوتی درباره مراسم روز کارگر و برگزاری راهپیمایی در این روز مطرح شده بود، دیروز اعلام شد که مراسم روز جهانی کارگر بناچار در سالن سرپوشیده برگزار می‌شود، زیرا سخنرانی رئیس‌جمهور و راهپیمایی کارگران به‌طور همزمان ممکن نیست. به‌گزارش ایلنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:‌ مراسم روز جهانی کارگر با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، بنابراین برگزاری این مراسم به‌صورت راهپیمایی امکان‌پذیر نیست.

اخبار کوتاه:

* گروه عمار حکیم با لحنی تند علیه منافقین اعلام کرده یا آنها را از بین خواهیم برد و یا به مقامهای ایرانی تحویل خواهیم داد.

* نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد: جست‌وجوی هوایی برای یافتن هواپیمای پرواز MH370 مالزی به حالت تعلیق درآمد. به گفته مقامهای زیردریایی باله‌آبی-21 هنوز هیچ نشانه‌ای در ارتباط با این هواپیما پیدا نکرده‌اند.

* حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به خطوط قرمز نظام در زمینه مذاکرات هسته‌ای گفت: حرکت علمی کشور متوقف یا حتی کند نمی‌شود، توسعه و پیشرفت در علوم هسته‌ای ادامه دارد و کسی حق معامله روی دستاوردهای هسته‌ای کشور ندارد.

* علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اظهارات برخی از نمایندگان مجلس درباره نداشتن صلاحیت سیاسی برخی مدیرانش گفت: تمام افرادی که در آموزش و پرورش مسؤولیت گرفته‌اند، موافقت وزارت اطلاعات را از طریق حراست آموزش و پرورش دارند.

* محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره آخرین تصمیم‌گیری در مورد پرونده سرای دلگشا گفت: این پرونده به تجدید نظر رفته است. پروژه سرای دلگشا ساخت یک مجتمع تجاری در محدوده میدان پانزده خرداد تهران است که مسؤولان سازمان میراث فرهنگی معتقدند، در حریم کاخ گلستان واقع شده است و سبب خروج این اثر تاریخی از فهرست ثبت جهانی یونسکو می‌شود.

* آیت ا... حسین نوری همدانی یکی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار سرپرست و مدیران یک بانک گفت: متأسفانه داد و ستد در بانکها گاهی اوقات با ربا همراه می‌شود، درحالی که اسلام ربا را بشدت تحریم و عواقب بسیار سخت و سنگینی را برای ربا عنوان کرده است

* بتازگی تصاویری از صید صدها سوسمار در عربستان سعودی منتشر شده که با واکنش فعالان بسیاری در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت همراه شده است.کاربران سایتها و شبکه‌های اجتماعی در واکنش به انتشار این تصاویر گفته‌اند، این کار تهدیدی برای این گونه است.

* گفته می‌شود در جریان سفر جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، به عسلویه، در لحظه ورود وی به سالن جلسات، یکی از مدیران روابط عمومی ایشان با حمله به فریبا کرمی، خبرنگار خبرگزاری مهر، وی را با برخورد تند و زننده‌ای از سالن جلسات بیرون کرد. خبرنگار خبرگزاری مهر درباره نحوه برخورد آقای مدیر روابط عمومی گفت: اگر مؤدبانه همان اول به من می‌گفت که بفرمایید بیرون، این جلسه خبری نیست، من محل جلسه را ترک می‌کردم؛ ولی وقتی همه هستند، چرا باید یقه من را گرفته و به بیرون پرتم کند؟!

https://shoma-weekly.ir/VefUpO