گفته می‌شود که...

علت عدم حضور امام خامنه ای در نمایشگاه کتاب/ سفرهای چراغ خاموش محسن هاشمی/ واکنش نوه امام به اظهارات یونسی/ پیامکهای تند مردم به صداوسیما/ تحلیل روزنامه لیبراسیون از رقابت روحانی و احمدی نژاد/ انتقال رویانیان به زندان اوین و....

علت عدم حضور امام خامنه ای در نمایشگاه کتاب

آیت‌الله محمدی گلپایگانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران از سالن یاس بازدید و با تازه‌های نشر آشنا شدند.
به گزارش تسنیم، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با حضور در نمایشگاه کتاب گفت: رهبر انقلاب به دلیل تراکم کارهای خویش در نمایشگاه کتاب تهران حضور نمی‌یابند.

فتنه‌گران به‌دنبال حضور دوباره در دانشگاه!

جمعی از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در سال‌های دهه شصت و هفتاد با سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار، فعالان سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی خواستند که همچون گذشته نقش محوری در هماهنگی و فصل‌الخطاب بودن میان اصلاح‌طلبان را بر عهده داشته باشد و اجازه ندهد شیرینی پیروزی انتخابات خرداد 92 که آن را حاصل مدیریت و احساس مسئولیت وی و هاشمی رفسنجانی دانسته‌اند، در انتخابات آتی مجلس و خبرگان با شکست از بین برود و کام مردم و اصلاح‌طلبان را تلخ کند! همچنین در این دیدار، اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت از سیدمحمد خاتمی دعوت کردند که در دانشگاه‌ها و میان دانشجویان و دانشگاهیان حضور پیدا کند و ارتباط رودررو و مستقیم با جنبش دانشجویی را همچون گذشته در دستور کار خود قرار دهد.

در حالی که فتنه‌گران سعی دارند پای خاتمی را به دانشگاه‌ها باز کنند، سیدسجاد موسوی، دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، با اشاره به اینکه حضور سران و اصحاب فتنه در دانشگاه‌ها یکی از مسائل مطرح شده در جلسه این تشکل با حراست وزارت علوم بوده، تصریح کرد: «ما اعتراض خود را در رابطه با ورود سران فتنه به دانشگاه‌ها و همچنین حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی اعلام کردیم و یک هشدار جدی دادیم که این، آخرین ‌باری خواهد بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد و ما دیگر اجازه حضور خاتمی و امثال وی را به دانشگاه‌ها نمی‌دهیم و آن‌ها نباید احساس کنند می‌توانند دانشگاه را جولانگاه حرکات سیاسی خودشان کنند.»

ناگفته‌های عزل مصلحی از زبان خودش!

«مصلحی» وزیر سابق اطلاعات، درباره اتفاق عزلش از سوی احمدی‌نژاد گفت: روز یکشنبه که این اتفاق(عزل) افتاد، نزدیک ظهر با من تماس گرفت و به من گفت: بیا کاری دارم؛ من هم روز قبل از این، مسئولی را که دوستی و رفاقتی با آقای مشائی داشت، جابه‌جا کرده بودم، احمدی‌نژاد به من گفت: اینطور نمی‌شود، ما هرچه گفتیم، تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم، من هم گفتم که «تصمیمی که گرفته‌اید عمل کنید». او به من گفت: «شما استعفا بده» که من به او پاسخ دادم: «من استعفا نخواهم داد. اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید مرا برکنار کنید. چون اگر من استعفا دهم یعنی خودم پذیرفته‌ام که اشتباه کرده‌ام.» وی افزود: بعد از ظهر همان روز جلسه دولت بود که به آن جلسه رفتم، در جلسه دولت یکی از زرنگی‌های احمدی‌نژاد این بود که اگر می‌خواست کاری کند، می‌گذاشت برای آخر جلسه که کسی کاری نکند؛ از این رو آخر جلسه اعلام کرد که بنده از این به بعد مشاور اطلاعاتی هستم، آخر جلسه و وقتی خواستم بروم، دیدم یک نفر از بیت کنار در ریاست‌جمهوری ایستاده و نامه‌ای را از طرف آقا آورده است. وی در پاسخ به اینکه آیا این نامه پیش از فضا‌سازی رسانه‌ای به دست دولت رسیده بود، گفت: بله همان شب آمد. البته آن‌ها زرنگی کردند و این موضوع را در دولت مطرح کردند و این قضیه رسانه‌ای شد و آن را برای بعد از جلسه نگذاشتند. دقیقاً جلسه دولت که تمام شد، آن نامه از بیت رهبری آمد که این کار نباید انجام شود.

سفرهای چراغ خاموش محسن هاشمی

شنیده شد که محسن هاشمی گفت: برای آنکه سفرهای من به مناطق مختلف کشور برای بازدید از مراکز و واحدهای دانشگاه آزاد سیاسی نشود، سعی می‌کنم چراغ خاموش بیایم و بروم.

به گزارش آرمان، معاون عمرانی دانشگاه آزاد در جریان بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب، گفت: برای اینکه حاشیه‌ای برای سفرهایم به مناطق مختلف کشور ایجاد نشود، سعی می‌کنم این سفرها رسانه‌ای نشود. هاشمی اضافه کرد: اگر خیلی با سر و صدا بیاییم و این سفرها رسانه‌ای شود، می‌گویند هدف، دانشگاه آزاد نیست و چیز دیگری است. وی همچنین درباره اینکه برخی این سفرها را بی‌ارتباط با انتخابات مجلس نمی‌دانند، گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتخابات آتی مجلس ندارم.

واکنش نوه امام به اظهارات یونسی

بعد از اظهارات جنجالی علی یونسی دستیار ارشد رییس جمهور در جمع یهودیان شیراز و تاکید وی بر جایگزین کردن نشان شیر و خورشید به جای نماد هلال احمر، مرتضی اشراقی نوه امام خمینی و برادر زهرا اشراقی همسر محمد رضا خاتمی که از اصلاح طلبان نیز محسوب می شود، در واکنش به این موضوع در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت:

«پاکسازی ادارات از مظاهر طاغوتی از جمله آرم ها و نشانه های شاهنشاهی، ماموریت دیگری بود که امام خمینی به عهده ی آیت الله شهاب الدین اشراقی قرار داد.»

منبع : کتاب زندگینامه آیت الله شهاب الدین اشراقی ؛ صفحه 255

روحانی این مسخره بازی ها را متوقف کند!

احمد نقیب زاده استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و از حامیان حسن روحانی در گفتگویی با هفته نامه صدا، با حمله به یکی از نقاط قوت دولت از سفرهای استانی رئیس جمهور انتقاد کرد و گفت: «نیازی نیست که ایشان بخواهند با مردم ارتباط مستقیم برقرار کنند

به گزارش نماینده، نقیب زاده با نادرست خواندن این رویه تصریح می‌کند که «حضور رئیس‌جمهور در بین مردم اصلا درست نیست و محصول فرهنگ سیاسی غلط مردم در سالهای بعد از انقلاب است». او اظهارات شاذ خود را به همین جا متوقف نکرده و با «مسخره‌بازی» قلمداد کردن این رویکرد خواهان توقف آن می شود.‌

پیامکهای تند مردم به صداوسیما
پس از گفتگوی اخیر تلویزیونی رئیس جمهور که در آن بارها به مواردی از جمله کاهش تورم در کشور اشاره شد، تماسهای مکرر با روابط عمومی سیما و پیامکهای اعتراضی نسبت به این اظهارات توسط مردم ارسال شده است که در نوع خود کم نظیر بوده است. در بررسی های اولیه گفته شده است که حدود ۷۰ درصد پیامک های ارسالی با ادبیات تند اعتراضی نوشته شده است.

چرا دانشگاه آزاد با کمیسیون آموزش مجلس همکاری نمی‌کند؟!

گزارش تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد در چند نوبت در کمیسیون آموزش مجلس بررسی شده و قرار است به‌زودی در صحن علنی مجلس قرائت شود؛ اما دلایل مشخصی، از جمله همکاری نکردن هیئت‌امنای این دانشگاه در تحقیق و بازرسی از ساختمان این هیئت، موجب شده این گزارش کامل نشود. در همین زمینه برخی از اعضای این کمیته به دلیل ممانعت هیئت امنای دانشگاه آزاد از تحقیق درباره عملکردشان، عملاً فعالیت خود را در این کمیته به حالت تعلیق درآورده‌اند.

خرداد ماه سال ۸۹، دادسرای تهران با انتشار بیانیه‌ای از کشف اسناد مهمی از جمله «اسناد زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز»، «اسناد مالی غیرمرتبط با دانشگاه آزاد»، «اسناد محرمانه دولتی» از ساختمان هیئت‌امنای دانشگاه آزاد متعلق به مهدی هاشمی رفسنجانی خبر داده بود.

آیت الله مکارم ما را هم تهدید می کنند!

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که مدعیان ارتباط با امام زمان (عج)، ما را هم تهدید می‌کنند، گفت: «گاهی نامه‌های تهدیدآمیزی درباره موضوع مهدویت برای ما ارسال می‌شود که ما نایب امام زمان(عج) هستیم و اگر چنین و چنان نکنید فلان می‌شود»

این مرجع تقلید در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری همایش دکترین مهدویت یادآورشد: برای بسیاری اشتباه بزرگی ایجاد شده که می‌گویند باید همه جا فاسد شود تا حضرت صاحب‌الامر(عج) ظهور کنند؛ در حالی که قرآن خلاف این مساله را تصریح می‌کند؛ از این رو باید مردم را از این اشتباه خارج کرد، البته گاهی اوقات خواصی هستند که در این مساله به صورت سطحی فکر می‌کنند. وی افزود: باید جلوی سوءاستفاده‌ها از موضوع مهدویت گرفته شود.

اعتراض به حضور اشنا در کنار روحانی

با وجود اینکه حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در امور فرهنگی، عضویت حقیقی و حقوقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد؛ در جلسات این شورا در کنار دکتر روحانی حضور چشم‌گیری دارد که موجب اعتراض شماری از اعضای این شورا شده است.

پیش‌تر خبرها از برخی رایزنی‌ها برای انتصاب «آشنا» در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مخالفت با انتصاب وی در این شورا حکایت می‌کرد.

ماجرای کشفیات عجیب در بند ۳۵۰ زندان اوین چه بود؟
پس از اطمینان نهادهای امنیتی از تماس تلفنی از داخل زندان اوین با شبکه هایی نظیر BBC فارسی، دستور بازرسی سرزده و توسط تیم جدیدی صادر می شود که عده ای از زندانیان در جریان بازرسی، نسبت به تغییر تیم بازرسی اعتراض و ایجاد درگیری می کنند. در بازرسی صورت گرفته علاوه بر مقادیر زیادی سیم کارت، ۵ تلفن همراه ماهواره ای و ۲ عدد لپ تاپ، مقادیری مشروبات الکلی دست ساز نیز کشف می شود. در بررسی های اولیه مشخص می شود که تیم بازرسی قبلی در وظایف خود اهمال نموده و ظاهرا مکشوفات توسط چند پزشک متخلف وارد بند ۳۵۰ زندان اوین شده است. همچنین در تحقیقات مشخص شده که مشروبات الکلی در فضای زندان و توسط برخی زندانیان ساخته شده است.

فتن برای فتنه گران مذهبی فعال شد

با توجه به حضور فتنه گرانه جریانات مقدس مآب و متحجر افراطی در مذهب تشیع و اهمیت بصیرت افزایی جهت جلوگیری از نقشه های شوم انگلیسی سایت "فتنآغاز بکار کرد.

این سایت با برخورداری از بخش های گوناگون در قالب های چند رسانه ای، جزوه، فیلموو مقالات آماده پاسخگویی به تمامی شبهات می باشد.

بدون شک پس از حماسه 9 دی و نقش پر اهمیت اهل بیت(ع) در حماسه آفرینی های انقلاب اسلامی دشمن در پی ضربه زدن از مسیر مذهب به انقلاب می باشد.


اعتراض روحانی به دستور جلسه مجمع تشخیص نظام
در یکی از جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور با اشاره به مشغله خود، نسبت به برخی دستور جلسات اعتراض کرده و خواستار مطرح شدن مباحث جدی تر در جلسه شده است که این اعتراض با واکنش متقابل آقای هاشمی رفسنجانی مواجه شده و بگو مگوی مختصری صورت می گیرد.
نصب بنر خیر مقدم به رئیس جمهور ممنوع

بهمن جلیلیان اظهارکرد: استفاده از امکانات دولتی برای چاپ بنر و پلاکارد خیرمقدم و خوشامدگویی تحت عنوان ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی ممنوع و مصداق سوءاستفاده از بیت‌المال است. وی تاکید کرد: با ادارات و سازمان‌هایی که در این زمینه به قانون بی‌توجهی کنند، برخورد می‌شود.

احمدی نژاد به قم می رود
پس از سفر چندی پیش آقای احمدی نژاد به مشهد که رسانه ها از آن به عنوان آغاز سفرهای انتخاباتی احمدی نژاد نام بردند، خبرنگار جهان با خبر شد که وی قصد دارد در آینده نزدیک به شهر قم سفر کند. همزمان گفته می شود که آقای احمدی نژاد با برخی بزرگان جریان اصولگرایی در هفته های گذشته تماسهایی داشته و مواردی را مطرح کرده که با استقبال سرد این افراد مواجه شده است.
انتقال رویانیان به زندان اوین؟

یک منبع آگاه در پاسخ به این سوال که آیا«محمدرویانیان» به اوین منتقل شده است، اظهارداشت: این خبر صحت ندارد و این فرد به زندان اوین منتقل نشده است. وی افزود: چنانچه فرد مذکور بازداشت شده باشد قطعا به سایر مراجع قضایی منتقل شده است.
گفتنی است؛ یکی از سایت‌های خبری شب گذشته با درج خبری مدعی شد رویانیان(مدیرعامل سابق پرسپولیس و رئیس ستاد سوخت در دولت احمدی نژاد)بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
جلوگیری از انتشار خاطرات دانشمندان هسته ای
شنیده شده بعضی از رسانه ها خاطراتی از دانشمندان هسته ای را منتشر کرده اند که شورای عالی امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی خواستار توقف ادامه انتشار این خاطرات شدند. به گزارش جهان، این خاطرات در کتابی ممنوع الانتشار وجود داشته و این کتاب دارای اخبار طبقه بندی شده است و از رسانه هایی که این خبر را منتشر کرده بودند خواسته شده تا این مطالب را از روی خروجی خود حذف کنند.
توصیه مصلحی به احمدی‌نژاد

بعد از تعطیلات نوروز، حیدر مصلحی وزیر پیشین اطلاعات و محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین کشورمان در ساختمان ولنجک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. مصلحی درباره موضوعات مطرح شده در این دیدار به فارس گفت: یکی از حرف‌هایم به احمدی‌نژاد این بود که مرید و مریدبازی هم حدی دارد و مشایی را هر مقامی دارد باید در پستو بگذارید، اما احمدی‌نژاد همان حرف همیشگی که «مشایی یعنی من و من یعنی مشایی» را تحویلم داد.

آخرین وضعیت قانون "از کجا آورده ای" در مجمع تشخیص
در کمیسیون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت قانون "از کجا آورده ای" مورد بررسی قرار گرفته و آقایان جنتی و آملی لاریجانی نظرشان این بوده که به این لایحه رای داده شود و آقای جنتی پیشنهاد کرده که اعضای مجلس خبرگان و اعضای شورای شهرهای بزرگ هم به این ترکیب اضافه شوند. گفته می شود در صورت تصویب این قانون که هم اکنون در مجمع تشخیص معطل مانده است حدود ۱۰۰ هزار نفر از مسؤولین باید اموال خود قبل و بعد از دوران مسؤولیت را به اطلاع قوه قضائیه برسانند.
لباس اشتون به روایت دیلی‌تلگراف

پس از آن‌که یک طراح ایرانی گفت که لباسی ایرانی برای کاترین اشتون دوخته، روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت که این می‌تواند مشکل دیپلمات‌های ایرانی را در طول مذاکرات هسته‌ای برطرف کند. به گزارش انتخاب، این روزنامه با اشاره به پوشش اشتون در جریان مذاکره با دیپلمات‌های کشورمان نوشته که لباس‌های مسئول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نظر غربی‌ها «سنگین» است، اما گاهی ایرانی‌ها این لباس‌ها را «سبک» ارزیابی می‌کنند.


کمیته رصد در نهاد ریاست جمهوری چه می کند؟
اخیرا کمیته ای تحت عنوان رصد در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است. این کمیته که وظیفه آن رصد رسانه ها است تنها نقدهای مستقیم به شخص روحانی را جمع آوری می‌کنند و گزارش آن را روزانه روی میز آقای روحانی قرار می دهند. در این رصدها گزارش های تاییدی منعکس نمی شود تا حساسیت رئیس جمهور نسبت به رسانه های اصولگرا و منتقد برانگیخته شود. همین کار در دوره احمدی نژاد هم انجام می شد. نکته مهم آن این است که فضای علیه دولت در آن پررنگ است و دسته بندی ندارد و حتی اخبار وبلاگ ها در آن گزارش می شود.
اشتباه رژیم صهیونیستی در قبال توافق هسته‌ای

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که مسائل حقوق ‌بشری با حصول توافق هسته‌ای با ایران از بین نخواهد رفت. سفیر سابق آمریکا در سرزمین‌های اشغالی هم بیان کرده که شانس خوبی برای توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد و اسرائیل با مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران مرتکب اشتباه بزرگی شده است. به گزارش پایگاه شورای ملی ایرانیان آمریکا، آلن ایر و توماس پیکرینگ، این سخنان را در نشست شورای ملی ایرانیان آمریکا مطرح کردند. همزمان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد این رژیم نوشت: احتمالا به زودی درباره برنامه هسته‌ای ایران توافقی دائم حاصل می‌شود. براساس این پیش‌بینی‌ها، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به سرزمین‌های اشغالی می‌رود تا در این باره گفت‌وگو کند.
سه دستور حزب منحله مشارکت به رابطین استانی
جریان حزب منحله مشارکت دفاتر استانی خود را به جز استان کرمان، به صورت علنی یا در پوشش بقیه احزاب تشکیل داده اند. این گروه به بدنه جوان خود ۳ دستور ابلاغ کرده است: ۱- مطلقا در برنامه های خود علیه رهبری حرف نزنید و سعی کنید یک تایید کلی از رهبری داشته باشید. ۲- از ائتلاف با دولت بپرهیزید و فعلا پیگیری نکنید تا اصلاحات تصمیم خود را اعلام کند. ۳- پیش قدم و پیش قراول نقد دولت هم نباشید در هیچ موضوع در سطح استان، به این دلیل که آقای روحانی فعلا تنها و آخرین امید ما برای بقا و ادامه حضور در داخل نظام است.

علم‌الهدی: حرفی نزدم که به کسی بربخورد

امام‌جمعه مشهد که انتقادات اخیرش از وزیر ارتباطات به صدور بیانیه این وزارتخانه منجر شد و واکنش‌هایی را برانگیخت، به این واکنش‌ها پاسخ داد و در مراسمی گفت: من یک جمله در خطبه نمازجمعه در موضوع قبر و معاد گفتم که با اعتراض وزیر ارتباطات مواجه شد. به گزارش انتخاب، وی تصریح کرد: هرکس باید وظیفه خود را بخوبی اجرا کند و وظیفه من هم به عنوان امام جمعه گوشزد کردن خطاهاست. پس بنابراین حرفی نزده‌ام که بخواهد به فرد یا شخص خاصی بربخورد، بلکه به یک مسأله ملی اشاره شده است.

روزنامه جدید اصلاح طلبان
قرار است اصلاح طلبان بزودی با انتشار یک روزنامه جدید بر شمار پر تعداد روزنامه های خود بیافزایند. گفته می شود روزنامه توسعه به مدیرمسؤولی آقای مقیسه(بازداشتی فتنه) و سردبیری حسین نیک خواه(فعال فتنه) در حال راه اندازی است.
تکذیب گمانه‌زنی‌ها درباره حضور رضایی در بهشت

سخنرانی محسن رضایی در شورای شهر تهران این پرسش را برای برخی رسانه‌ها به وجود آورد که «آیا محسن رضایی جایگزین قالیباف در شهرداری تهران می‌شود؟» در واکنش به این ابهامات، دفتر دبیر محمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای، برخی شایعات و گمانه‌ها پس از حضور و سخنرانی وی در جلسه شورای شهر تهران را تکذیب کرد. به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: دعوت شورای اسلامی شهر تهران از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مناسبت روز شوراها و تعامل دوسویه بوده و طرح شایعات از سوی برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای صرفا گمانه‌زنی است و تکذیب می‌‌شود.


تحلیل روزنامه لیبراسیون از رقابت روحانی و احمدی نژاد
فردی به نام میرجاودان فر در روزنامه لیبراسیون فرانسه تحلیلی نوشته و اظهار داشته است: برای روحانی بسیار شیرین تر است که احمدی نژاد دوباره به عرصه برگردد، وی گفته برای یک آتش نشان ضعیف در یک محله هیچ چیز بهتر از این نیست که مردم دوباره آتش افروز را ببینند. مقایسه آتش افروز با آتش نشان ضعیف هم به نفع آتشنشان است.
پیشنهاد واشنگتن به تهران و مسکو

خبرگزاری فارس با انتشار مشروح گفت‌وگوی روزنامه الاخبار چاپ لبنان با یک مقام مسئول اروپایی، از قول وی نوشت که مسئولان آمریکایی در آستانه نشست «ژنو۲» به ایران و روسیه پیشنهاد دادند بشار اسد در قدرت بماند اما در انتخابات شرکت نکند. با این حال به گفته این مسئول اروپایی، پاسخ مسکو و تهران به خواست آمریکا این بود که اسد مانند هر شهروند دیگر سوری حق دارد نامزد انتخابات بشود و بهتر است تصمیم‌گیری در این خصوص که چه کسی رئیس‌جمهور شود به مردم سوریه واگذار گردد.


حذف 7 میلیون ثروتمند از یارانه نقدی؟
آقای ربیعی وزیر رفاه و تامین اجتماعی در جلسه ای گفته است: ما در مرحله اول لیست سه و نیم میلیون نفره ای را می توانیم از پرداخت یارانه ها حذف کنیم و در مرحله بعدی نیز این امکان وجود دارد که ۴ میلیون نفر دیگر را نیز حذف کنیم. گفته می شود آقای نوبخت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی حذف افراد غیر نیازمند را از لیست بلند بالای پرداختی یارانه ها برای توسعه کشور لازم می دانند و از طرفی نیز آقای ترکان و برخی دیگر در دولت مخالف این اقدام هستند که افراد ثبت نام شده را حذف کنند.
آقای نوبخت گفته است: ۲۰ بانک اطلاعاتی تا ۶ ماه آینده می توانند اطلاعات را مشخص و طبقه بندی کنند و این می تواند ملاک کار باشد.
انتخاب ۶ گزینه برای ریاست دانشگاه تهران

پس از حرف و حدیث‌های فراوان درباره تعیین جایگزین فرهاد رهبر در مقام ریاست دانشگاه تهران، خلیلی‌عراقی رئیس شورای منتخبان دانشگاه تهران به تسنیم گفت: در جلسه روز دوشنبه (دیروز) شش گزینه برای ریاست دانشگاه تهران انتخاب شدند. به گزارش فارس، رحیمیان، نیلی‌احمدآبادی و کمره‌ای از دانشکده فنی، حسینی از دانشکده دامپزشکی، موسوی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و امید، سرپرست دانشگاه تهران، شش نامزد ریاست این دانشگاه هستند.

اولین جلسه شورای منتخبان دانشگاه تهران برای انتخاب رئیس این دانشگاه با حضور 51 عضو این شورا و رضا ‌فرجی‌دانا، وزیر علوم برگزار شد. حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران در حاشیه این جلسه گفت: دومین جلسه اعضای شورای منتخبان دانشگاه تهران پنجشنبه برگزار می‌شود.
کاهش حقوق قالیباف و معاونانش
اخیرا شهردار تهران در بخشنامه ای پرداخت حقوق بابت اضافه کاری خود و معاونانش را لغو کرده است. همچنین گفته می شود سقف پرداختی اضافه کاری به مدیران میانی شهرداری به میزان ۵۰ ساعت کسر شده است. گفته می شود این تصمیم در راستای تحقق فرهنگ مدیریت جهادی و کاهش هزینه های شهرداری صورت گرفته است.

تبلیغ انجمن حجتیه از طریق نرم‏ افزارهاى اینترنتى تلفن همراه‏
تشکیلات انجمن حجتیه براى حفظ انسجام در میان اعضاى این گروهک، اقدام به راه‏ اندازى گروه فعالیت مجازى از طریق نرم‏ افزارهاى تلفن همراه با موضوع مهدویت و امام زمان(عج) کرده است.
پس از برخورد قضایى با تشکیلات انجمن حجتیه در سال ۹۱ و تعطیلى تحرکات آن، مسؤولان انجمن در راستاى حفظ موجودیت و انسجام خود، فعالیت تبلیغى جدیدى در بستر فضاى مجازى آغاز کرده ‏اند.
یکى از نرم ‏افزارهاى مورد استفاده انجمن، «واتس آپ» است که از طریق آن، متون و فایلهاى صوتى و تصویرى با موضوع مهدویت در میان اعضاء به اشتراک گذاشته می ‏شود.
تاکنون چهار گروه در نرم ‏افزار ایجاد شده که دو گروه به نام‏ هاى «مهدیه» و «منتظران» شناسایى شده‏ اند. در هر کدام از این گروه ‏ها پنجاه نفر به‏ عنوان عضو، پس از تأیید مسؤول گروه، امکان فعالیت خواهند داشت.
این مسأله در کیفرخواست دادسرا آمده است
دکتر صفری وکیل مدافع خانواده شهید خلیلی (شهید امر به معروف و نهی از منکر) در پاسخ به این موضوع که با توجه به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای که گفته بود: آقای خلیلی و پدرشان رضایت دادند؛ آیا این موضوع از سمت قوه قضاییه مورد قبول است که آن رضایت برای جرح بوده؟ گفت: بله در کیفر خواست هم این موضوع منعکس شده و از موضوعات بدیهی حقوق جزاست که اگر ضربه ای به جرح منجر شد ولو آسیب دیده رضایت بدهد، ولی بعدا همین ضربه مستقیما موجبات مرگ شخص را فراهم کرد اولیا دم حق قصاص خواهند داشت و این در کیفر خواست دادسرا هم آمده و به نظر من هم می‌رسد که این از موضوعات بدیهی حقوق جزاست.
تصویب قانون اجازه حق «مرگ خودخواسته»
به گزارش جهان، پارلمان بلژیک قانونى را به تصویب رساند که به همه افراد با هر سنى اجازه م‏ی دهد از حق «مرگ خودخواسته» استفاده کند. با تصویب این قانون، این کشور به اولین کشورى در دنیا تبدیل شد که به کودکان «در هر سنى» اجازه می ‏دهد در زمانی که به بیماری هاى درمان‏ ناپذیر مبتلا شده‏ اند، در مورد «مرگ خودخواسته» تصمیم گرفته و به زندگى خود پایان دهند. سونیا بک، از نمایندگان مخالف این طرح از حزب دمکرات مسیحى، گفته است «دنیا در شگفتى به ما نگاه می کند
وى گفته است: «چگونه یک پزشک می تواند تشخیص دهد کودک به چنین بصیرتى رسیده است (که در مورد مرگ خود تصمیم بگیرد
بلژیک از جمله سه کشور اروپایى در کنار هلند و لوکزامبورگ است که به شهروندان خود «حق مرگ خودخواسته» داده است. این حق پیش‏تر در هلند به کودکانى «بیش از ۱۲ سال سن» داده شده بود.

اخبار کوتاه:

* گفته می‌شود برخی افراد در تلاش هستند تا دیدار مولوی عبدالحمید را با برخی مراجع تقلید در قم مهیا کنند که نام برخی چهره‌های نزدیک به آقای روحانی، نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.

* «سیدمحمد النور زاکی» طلبه آفریقایی، در نشست روز گذشته طلاب و مبلغان کشورهای مسلمان که برای بررسی تأثیر فرهنگی انقلاب اسلامی در سالن یاس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، با بیان علاقه خود و دوستانش به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در اظهاراتی منتقدانه گفت: «امروز نیجریه بیست‌وپنج میلیون مسلمان دارد؛ اما تنها چیزی که جوان ایرانی از این کشور می‌داند، فوتبال نیجریه است.» وی در ادامه، انقلاب اسلامی را یک انقلاب راستین در جهان دانست و بیان داشت: «این انقلاب نشان داد که بر خلاف سایر انقلاب‌های جهان که رهبران انقلاب پس از پیروزی اهداف و شعارهای خود را فراموش می‌کنند، رهبران انقلاب ایران پس از گذشت سی‌وپنج سال از انقلاب، همچنان حمایت از مظلومان را به‌عنوان شعار خود در نظر دارند.»

* بر اساس اخبار رسیده، نیروهای ارتش سوریه به مرکز شهر «ملیحه» رسیده‌اند. این شهر عملاً تحت مدیریت نیروهای ارتش درآمده است. شهر ملیحه در غوطه شرقی دمشق قرار دارد. نیروهای ارتش پس از ورود به این شهر، عملیات پاکسازی و خنثی کردن بمب‌های کار گذاشته شده به دست عناصر مسلح را آغاز کردند. به گفته کارشناسان، با پاکسازی کامل شهر ملیحه، مواضع ترویست‌ها در غوطه شرقی در هم خواهد شکست.

*پیک پژوهشگاه:«کانون آرامش» نام کتابی است که انتشارات پژوهشکدهعلوم اسلامی امام صادق(ع) در روزهای اخیر منتشر کرده است. این کتاب در هشت فصلبه ابعاد مختلف خانواده مطلوب از دیدگاه اسلام، از منظر قرآن کریم و احادیث وروایات پرداخته است. این کتاب را می‌توانید با تخفیف 50% در نمایشگاه کتاب تهران،شبستان، راهرو 17، غرفه 27 تهیه فرمایید.

* بنابر قانون مصوب در دادگاه عالی بحرین، از این پس، شهروندان شیعه این کشور حق استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی را ندارند. در ادامه این قانون آمده است آن دسته از شیعیانی که هم‌اکنون در ادارات مشغول هستند، حسب این قانون از حالت رسمی استخدامی خارج و به حالت قراردادی درمی‌آیند. آل‌خلیفه با اعطای تابعیت افتخاری به شهروندان دیگر کشورها قصد دارد جمعیت شیعه و حضور آن‌ها را در بحرین کم‌رنگ جلوه دهد. گفتنی است هشتاد درصد جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند.

* «علی یونسی» دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در پایان سفر دو روزه‌اش به شیراز، در اظهاراتی عجیب گفت: عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است؛ اما اینگونه نیست. شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود! وزیر اسبق اطلاعات اضافه کرد که «اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.»!

*علی جنتی وزیر ارشاد اعلام کرد: مذاکرات با مقامهای کریستی برای برگزاری حراجی کریستی در ایران انجام می‌شود. در حال حاضر تلاش می‌کنیم بتوانیم کریستی را در جزیره کیش برگزار کرده و هنرمندان درگیر این حوزه را به ایران وارد کنیم.

*سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه مراسم روز جهانی ماما در گفت وگو خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه خودش به صورت زایمان طبیعی یا سزارین به دنیا آمده است و فرزندانش چگونه در این روند متولد شده‌اند، گفت: بنده خودم به طور زایمان طبیعی به دنیا آمده‌ام، ولی از 3 فرزندی که دارم 2 فرزند به صورت زایمان طبیعی به دنیا آمده‌اند. فرزند آخرم به خاطر مشکلات درمانی که برای همسرم وجود داشت به صورت سزارین به دنیا آمد.

*واگذار شدن یک مدرسه روستایی به بخش خصوصی برای درآمد زایی در بخش «تَلنگ» از توابع شهرستان «قصرقند» در جنوب سیستان و بلوچستان باعث شده است کلاسهای درس دانش آموزان در خرابه ها تشکیل شود.

* رغد، دختر صدام دیکتاتور سابق عراق در تهدید آشکار علیه دولت نوری مالکی گفته است در صورتی به عراق باز می گردم که نوری مالکی در انتخابات شکست بخورد! زیرا او (نوری مالکی) کسی بوده که حکم اعدام پدرم را امضا کرد. دختر دیکتاتور سابق عراق گفته است به محض بازگشتم به عراق، برای گرفتن انتقام خون پدرم، از هیچ کاری دریغ نخواهم کرد. با همان طنابی که پدرم اعدام شد، مالکی را اعدام خواهم کرد. گفتنی است، خانواده صدام پس از مرگ او، به اردن کوچ کرده و در یکی از مناطق اعیان نشین پایتخت اردن سکونت دارند.

https://shoma-weekly.ir/ld63JN