گفته می‌شود که...

علت دعوای آیت الله هاشمی با همسرش / کنایه دوباره علی دایی به دولت احمدی‌نژاد/ پنجاه هزارتومانی در کیف پول سخنگوی اشتون/ دزدی از منزل عضو شورای شهر/ کاهش ۳۷ درصدی محبوبیت روحانی در بین طرفدارن/ تلاش یکی از سران فتنه برای بازگشت به عرصه ی سیاسی و....

سرمایه گذاری وزیران دولت احمدی نژاد در عراق

از استان‌های مختلف عراق خبر می‌رسد در این کشور هلدینگ‌هائی مشغول فعالیت شده‌اند که سهامداران آنها تعدادی از وزرای دولت سابق ایران می‌باشند.

رفت و آمدهای مکرر مقامات دولت سابق به عراق از جمله بصره، موجب پیش آمدن این سؤال شده است که اینهمه سفر چرا؟ و اینهمه امکانات برای سرمایه‌گذاری خصوصی توسط این افراد از کجا فراهم شده است؟ این رفت و آمدها در بعضی موارد بگونه‌ای است که مقامات یاد شده با هواپیماهای چارتر سفر می‌کنند.

دانشگاه احمدی نژاد نشان دار شد

سایت دانشگاه ایرانیان نوشت:این نشان مزین به کلمه لا اله الا الله است و نام انگلیسی دانشگاه، مشعل معرفت و دانایی و زلالی قطره آب و همراستایی آن با نمادی از جنس محبت و مهربانی نیز در آن خود نمایی می کند.

این نشان اثر یکی از هنرمندان جوان و خوش ذوق کشورمان است که از بین صدها اثر ارسالی از سراسر کشور و پس از ماه ها تلاش مشترکهیئت داوران و مسئولان دانشگاه برگزیده شد.

کاهش ۳۷ درصدی محبوبیت روحانی در بین طرفدارنش

سایت دولت بهارنزدیک به مشایی مدعی شده است:، براساس نظرسنجی یک نهاد انقلابی، محبوبیت روحانی در میان طرفدارانش ۳۷ درصد کاهش داشته است.
براساس نتایج این نظرسنجی ، ۳۷ درصد از کسانی که به روحانی رای داده اند اعلام کرده اند درصورت حضور مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده به وی رای نخواهند داد.

علت دعوای آیت الله هاشمی با همسرش چه بود؟!

هاشمی رفسنجانی در خاطرات روز ۱۹ فروردین ماه سال ۱۳۶۰ می نویسد : عفت‌ در ادامه‌ حرفهای‌ شب‌ گذشته‌، جروبحث‌ داشت‌. با عصبانیت‌ از خانه ‌بیرون‌ رفتم‌. مشکل‌ اینجاست‌ که‌ به‌ انقلاب‌ علاقه‌مند است‌ و روزها در ملاقاتها وبرخوردهایش‌ ـ که‌ از کمبودهای‌ کشور انتقاد می‌شود و خوب‌ نمی‌ تواند دفاع‌ کند ـ ناراحت ‌می‌شود و لحظات‌ کوتاهی‌ که‌ من‌ به‌ خانه‌ می‌آیم‌، این‌ گونه‌ مطالب‌ را که‌ رنجش‌ می‌دهد،می‌خواهد با من‌ طرح‌ کند و ناراحتی‌ ایجاد می‌شود. امروز در مجلس‌ بی‌حوصله‌ و کم‌ تحمل ‌بودم‌.

تلاش یکی از سران فتنه برای بازگشت به عرصه ی سیاسی

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که یکی از سران فتنه تلاش خود را برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور تشدید کرده است و در حالی که به‌تازگی خبر دیدار وزرای دولت یازدهم با وی رسانه‌ای شد، این‌بار، خبر تدارک دیدارهای گسترده استانداران و فرمانداران مناطق مختلف کشور با وی منتشر شده است که خبرگزاری‌های نزدیک به وی نیز به شکل هدفمند برای احیای وی به پوشش آن می‌پردازند. در همین راستا به‌تازگی سیدمحمد خاتمی به استان یزد سفر کرده و با مسئولان آن استان دیدار داشته است، گفتنی است در اقدامی تأمل‌برانگیز، بنرهای بزرگی از وی در خیابان‌ها و میدان شهر نصب شده بود!

کنایه دوباره علی دایی به دولت احمدی‌نژاد

علی دایی از زمان برکناری از تیم ملی تا به امروز بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم علیه محمود احمدی نژاد صحبت کرده و او را عامل برکناری خود قلمداد کرد.

وی که بارها از دولت وی انتقاد کرده و از حامیان دولت جدید محسوب می شود پس از انتشار لیست قراردادهای پرسپولیسی ها بار دیگر با کنایه صحبت کرد که کاملا منظور وی مشخص است.

علی دایی با کذب خواندن لیست منتشر شده گفت: فکر می کردم دوره سندسازی و آمارسازی گذشته است اما گویا ادامه دارد.

انتخاب یکی از عناصر نزدیک به کروبی در سمت مدیریت فرهنگی یکی از نهادهای بزرگ اجرایی کشور

شنیده ها حاکی از آن است که به زودی قرار است آقای م.ا به جای آقای ه.ا به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی یکی از نهادهای بزرگ اجرایی کشور انتخاب شود.

به گزارش بولتن نیوز، آقای ه.ا که قبلا معاون فرهنگی این نهاد اجرایی بوده به سمت مشاور عالی فرهنگی این نهاد انتخاب خواهد شد.

همچنین آقای م.ا دارای گرایشات چپ و مرید شیخ مهدی کروبی است.

براین اساس، مدیریت فرهنگی این نهاد بزرگ که یکی از نهادهای مهم فرهنگی کشور است قبلا توسط یکی از عناصر چپ و نزدیک به اصلاح طلبان مدیریت می شده، اکنون به یک عضو دیگر چپ و نزدیک به کروبی منتقل می شود.

صدای مخالف» هر روز روی میز رئیس‌جمهور

اخبار به دست آمده حکایت از آن دارد که یکی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب که با روی کار آمدن دولت روحانی به نهاد ریاست جمهوری رفته، مسئول انتشار بولتنی روزانه برای شخص رئیس‌جمهور تحت عنوان صدای مخالف است.
در این بولتن که هر روز حوالی ساعت ۱۲ روی میز کار رئیس‌جمهور است، اخبار، تحلیل‌ها و نقدهای رسانه‌های اصولگرا و منتقد دولت درج می‌شود. گفتنی است این روزنامه‌نگار زن، در فیلم تبلیغاتی حسن روحانی نیز حضور داشت.

فرزند مشایی:در سوءاستفاده برخی از اطرافیان احمدی نژاد و پدرم شکی نیست

به گزارش گروه رصد صلح نیوز- رضا رحیم مشایی فرزند اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر محمود احمدی نزاد در فیس بوک خود به سوء استفاده برخی از اطرافیان احمدی نژاد و مشایی اعتراف کرده است.

این گزارش حاکی ازآن است، که فرزند مشایی در پاسخ به یکی از کاربران فیس بوک که به وی گفته است برخی از اطرافیان احمدی نژاد و مشایی از بیت المال سوء استفاده کرده اند در حالیکه ما صادقانه پای آرمان های گفتمان سوم تیر ایستاده بودیم و هزینه آن را نیز پرداخت کردیم اذعان داشته است: در اینکه یک عده از اطرافیان احمدی نژاد و پدرم از بیت المال سوءاستفاده کرده اند شکی نیست.

فرزند مشایی در توجیه سوء استفاده برخی از اطرافیان احمدی نژاد و مشایی از بیت المال گفته است: بالاخره جهان سوم است و کاری هم نمی توان کرد!

گفتنی است، طی روزهای گذشته رضا مشایی فرزند اسفندیار رحیم مشایی بر تحرکات سیاسی خود در شبکه های اجتماعی افزوده است.

رد درخواست مضحک جیش‌العدل

پس از انتشار خبر درخواست مضحک گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل برای مذاکره با ایران، علمای فهیم و بابصیرت اهل‌سنت سیستان‌وبلوچستان به این درخواست واکنش نشان دادند. بخشی از این واکنش‌ها و سخنان آنان بدین شرح است:

- مولوی عبدالرحمن محبی، مدیر حوزه علمیه اهل سنت و مدرس دارالعلوم مسجد مکی گفت: در طول تاریخ تاکنون شاهد نبودیم دولتی با افراد تروریست مذاکره کند. وی ضمن محکوم کردن اقدامات و ادعاهای گروهک‌های تروریستی درباره آزادی مرزبانان و مذاکره با آن‌ها، گفت: مردم منطقه و علمای اهل سنت همیشه مخالف اقدامات تروریستی و ضد بشری که مخل امنیت در استان و کشور هستند، بوده‌اند.

- مولوی نذیر احمد سلامی، نماینده مردم سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، نیز ضمن اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ وقت با جریان کفر و ترور مذاکره نکرده و به کسی باج نداده و نمی‌دهد، گفت: قطعاً این پیروزی منتسب به کل نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه مردم و مسئولان در این پیروزی نقش داشتند و هیچ‌کس حق ندارد آزادی مرزبانان را به شخص یا گروهی خاص منسوب کند.

- مولوی عبدالغنی دهانی، مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان، نیز با رد هرگونه مذاکره با تروریست‌ها، اظهار داشت: علمای اهل سنت سیستان‌وبلوچستان به‌شدت درخواست گروهک جیش الظلم را رد کرده و این افراد جاهل و از خدا بی‌خبر را که سبب خدشه‌دار کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شوند محکوم می‌کنند.

- مولوی حافظ شه‌بخش، امام جمعه اهل سنت زابل هم گفت: مردم و مسئولان با همفکری و اتحاد، مرزبانان ایرانی را آزاد کردند. وی با محکوم کردن درخواست مذاکره تروریست‌ها با ایران گفت: ادعای آن‌ها ادعای مسخره‌ای است و آنان زیاده‌گویی می‌کنند. وی افزود: در هر منطقه ریش‌سفیدان و بزرگان چه سنی و چه شیعه برای رفع مشکل کنار هم قدم بر می‌دارند و دشمن باید بداند که در ایران ما همه برادریم و درکنار هم تا آخرین لحظه از مرز و ناموسمان دفاع خواهیم کرد.

اعتراض اکثر علمای اهل سنت به این درخواست مضحک تروریست‌های مزدور در حالی است که مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی زاهدان، مستقبلانه آمادگی تروریست‌های جیش‌العدل برای مذاکره با ایران را اعلام کرد! موضوعی که حتی اعتراض حامیان وی را نیز به‌دنبال داشت.

ناگفته‌های باقر لاریجانی از برکناری دستجردی
باقر لاریجانی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در دولت دهم، با اشاره به توصیه‌ها و فشارهایی که از سال ۸۸ برای برکناری‌اش از سوی محمود احمدی‌نژاد وجود داشت و در نهایت در دی‌ماه ۹۱ به برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت دهم منجر شد، گفت: «در یکی دو جلسه به صراحت از خانم دکتر وحید دستجردی خواسته شد که اگر می‌خواهی بمانی، باید فلانی را کنار بگذارید».لاریجانی در گفت‌وگو با خبر آنلاین با اشاره به اینکه این فشارها از طرف معاون اول رئیس‌جمهوری، خود دکتر احمدی‌نژاد و برخی دوستان‌شان مطرح می‌شد، تصریح کرد: «در تمام سه سال وزارت خانم دکتر وحید دستجردی این چالش را داشتیم. چند صباحی ایشان می‌گفتند در دولت، آقای مشایی پیغام آوردند از آقای رئیس‌جمهوری که اگر فلانی را برکنار نکنید، نمی‌توانیم با شما ادامه بدهیم.» وی با اشاره به ماجرای بحران ارز برای واردات دارو افزود: «خانم دکتر وحید دستجردی می‌گفتند حتی در یکی از جلسه‌ها به ایشان گفته شده بود اگر دکتر لاریجانی را برکنار کنید، مسائل ارزی‌تان حل می‌شود

سر بریده مخالفان در یخچال

دیکتاتور سابق لیبی اجساد تمام مخالفان خود را در سردخانه های اختصاصی نگهداری می کرده و به صورت مداوم از این اجساد بازدید می کرده است. برای مدت 25 سال سر یکی از دشمنانش را که به دستور وی از بدنش جدا کرده بود، در یخچالی نگهداری کرد.

حجاریان:کاراحمدی نژاد تمام است

به گزارش صلح نیوز-سعید حجاریان در جمع تعدادی از همفکران خود گفته که قطعا روحانی عملکرد بهتری نسبت به خاتمی خواهد داشت؛ چرا که روحانی تجربه خاتمی را دارد و می داند که هرچه با نظام هماهنگ تر باشد به نفع او خواهد بود.

حجاریان همچنین روحانی را شخصیتی محافظه کار معرفی کرده و گفته که روحانی می تواند فضا را آرام کند به گونه‌ای که اصلاح طلبان بتوانند دوباره خودشان را احیا کنند.

همچنین حجاریان در بخشی دیگری از سخنانش در مورد عملکرد احمدی نژاد اظهار داشت: او کارش تمام است؛ او یک کشتی گیری بود که خوب فن می‌زد؛ روی تشک کشتی خیلی جسور بود اما دیگر کسی او را به ورزشگاه راه نمی‌دهد.

واکنش یاسر خمینی به نامزدی‌اش درانتخابات مجلس خبرگان

.سیدیاسر خمینی با حضور در مراسم تشییع مرحوم صادقی و در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال فارس، مبنی بر اینکه آیا در مجلس خبرگان آینده کاندیدا می‌شوید یا خیر، اظهار داشت: من الان می‌خواهم فاتحه بخوانم و اگر اجازه بدهید جواب ندهم.وی همچنین درباره انتخابات مجلس آینده نیز، گفت: بنده چیزی به ذهنم نمی‌رسد و ما برای تشییع به اینجا آمده‌ایم.پیش از این در برخی از محافل سیاسی و رسانه‌ای نکاتی پیرامون حضور نوه امام در انتخابات مجلس خبرگان رهری منتشر شده بود.

علت رفتارهای غیر مسئولانه آمریکا در برابر ایران
مرور تحولات حدود ۹ ماه گذشته نشان می‌دهد به موازات افزایش اظهارات مثبت و حاکی از اعتماد مقامات دولتی در ایران نسبت به آمریکا، رفتار دولت آمریکا درباره ایران خصمانه‌تر، تحقیرآمیزتر و زیاده‌خواهانه‌تر شده است. برخی ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که آمریکا به این جمع‌بندی رسیده است که دولت حسن روحانی روند آغاز شده با آمریکا را به هیچ قیمتی ترک نخواهد کرد! و بنابراین می‌توانند حتی درباره موضوعاتی بسیار کوچک و پیش پا افتاده نیز دست به رفتارهای تحقیرآمیزکننده زده و از ایران امتیاز بخواهند. به نوشته سایت «ایران هسته‌ای» رویه مسالمت‌جویی افراطی دولت در مقابل آمریکا، هم درخواست‌های آمریکا از ایران را بیشتر خواهد کرد و هم امتیازاتی را که بناست ایران در یک معامله احتمالی دریافت کند به حداقل مقدار ممکن کاهش می‌دهد.

کارشناسان اسرائیلی: موافقت با غنی‌سازی ایران فاجعه نیست
یک گروه از کارشناسان و نظامیان بازنشسته اسرائیلی در کنفرانس اعلام کردند که گزینه «ایران منهای غنی سازی» برای حل و فصل نهایی مسأله هسته‌ای ایران، گزینه‌ای عملی نیست. به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت «thinkprogress» شلومو یک نظامی بازنشسته رژیم اسرائیل در این باره گفته است: «دادن امکان غنی‌سازی به ایران منطقی است و یک فاجعه نیست. منوط به اینکه این قابلیت محدود باشد. از نظر من هر کس که بر این باور است تنها توافق مطلوب با ایران توافقی است که در آن امکان غنی‌سازی ایران از بین برود، خود را فریب می‌دهد» . گفتنی است رژیم صهیونیستی از منتقدان جدی توافق ژنو بین ایران و قدرت‌های جهانی است و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بارها تأکید کرده است که از نظر این رژیم قابلیت‌ها و تأسیسات غنی‌سازی ایران باید در هر گونه توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5، برچیده شود.

بازی کامپیوتری ضد سران فتنه

فتنه را بگیر»، «بازگشت مختار»، «سقوط موسوی»، «شلیک به مرتد» و «جدال با فتنه‌گران»! بازی‌های کامپیوتری هستند که درون‌‌مایه‌ای با مضامین مبارزه با «فتنه‌گران» دارد و سایت هنر ناب اسلامی در سایت خود منتشر کرده است. این بازی‌ها که قابل دانلود برای عموم است، هدایای سایت برای عموم مردم نامیده شده است.

در این بازی‌های کامپیوتری چهره میرحسین موسوی، مهدی کروبی، زهرا رهنورد، سیدمحمد خاتمی و مهدی هاشمی نمایان می‌شود که کاربران باید با شلیک به آنان، به مبارزه با افرادی که دشمنان نظام می‌خوانندشان، بپردازند. در بازی بازگشت مختار این رویه نمود عینی‌تری می‌یابد. در این بازی در فضایی وارد خواهیم شد که پوستری از موسوی با کراوات و شالی سبز و چهره موسوی به‌همراه کروبی و خاتمی و خانم رهنورد جلو مخاطب می‌آید که بازیگر باید با شلیک به آنان امتیاز خود را افزایش دهد.

«سلطانی» از دست‌اندرکاران این سایت به «شرق» می‌گوید که این بازی‌ها کیفیت بالای چندانی ندارند اما برای شفاف‌سازی جریانات فتنه به کار می‌آید. این بازی‌ها در ایام فتنه ساخته شده است. در پوستر این بازی عکس مهدی هاشمی با عنوان «تحت‌تعقیب؛ زنده و مرده صفر دلار» منتشر شده است.

همچنین در بازی دیگری با عنوان «شلیک به مرتد» شاهین نجفی خواننده خارج از کشور نیز وارد بازی می‌شود. او در پاسخ به این سوال که چه موسسات یا ارگان‌هایی به ساخت چنین بازی‌هایی دست زده‌اند، می‌گوید: این بازی‌ها توسط افرادی خودجوش ساخته شده و موسسه هنرهای ناب اسلامی هم آنها را منتشر کرده است. البته بازی «فتنه را بگیر» کاری از موسسه ماست که برای دانلود هم در سایت گذاشته شده است.

پنجاه هزارتومانی در کیف پول سخنگوی اشتون

شنیده شد که سخنگوی کاترین اشتون صبح دیروز در نشست خبری روز اول دور سوم مذاکرات به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. مایکل مان در این نشست خبری ضمن بیان اینکه سعی بر این است این دور از مذاکرات مفید باشد، گفت: در این دور از مذاکرات، هدف ما کاهش اختلاف‌نظرهاست. به‌دنبال دستیابی به یک توافق خوب هستیم و با هدف درک مواضع یکدیگر روی موضوعات موردی تمرکز می‌کنیم. دراین مرحله وارد جزئیات شده‌ایم و بحث‌هایمان محتوایی است. اما یکی از حاشیه‌های جالب این نشست خبری هنگامی بود که مایکل مان در گفت‌وگو با برخی از خبرنگاران ایرانی، برای مزاح یک پنجاه هزارتومانی که در کیف پول خود داشت را به خبرنگاران ایرانی نشان داد.

پیشنهاد نماینده زاهدان برای خدمت سربازی آقازاده‌ها

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس با طرح این سؤال که «چرا سربازان اعزامی به مناطق مرزی از محرومین و مستضعفین هستند» پیشنهاد داد «فرزندان مسئولان و آقازاده‌ها برای انجام خدمت سربازی به مناطق مرزی فرستاده شوند.» انتقادات و شبهات او درباره ماجرای گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی به نادیده گرفتن تلاش‌های مسئولان در آزادی مرزبانان ختم شد. او معتقد بود که استاندار پیشین، 15 مرزبان را در دو روز بدون سروصدای خبری آزاد کرد ولی در حال حاضر در این زمینه کوتاهی‌هایی شده است.

دزدی از منزل عضو شورای شهر

شنیده شد که اولین جلسه شورای شهر تهران روز گذشته که راس ساعت 9:20 صبح آغاز و در ساعت 12:35 ظهر دیروز به پایان رسید، با حواشی خاصی همراه بود. هنگام ایراد تذکرات احمد دنیامالی به استاندار تهران درخصوص نامساعد بودن وضعیت امنیتی شهر تهران با توجه به آمار، مدعی شد که دو بار ماشینش را در یک سال دزدیده‌اند. این درحالی بود که حکیمی‌پور به صورت آهسته به دنیامالی خطاب کرد که منزل وی را نیز در ایام عید خالی کرده‌اند که این مطلب را دنیامالی از تریبون اعلام کرد.

دستور دولت برای فروش زمین 70 هزار متری در تهران

بر اساس مصوبه روزهای اخیر وزیران عضو کمیسیون لوایح که توسط معاون اول رییس جمهور به دستگاههای مربوطه ابلاغ شده، مقرر شده وزارت ورزش و جوانان با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه، نسبت به فروش اراضی موسوم به اراضی "پری آگهی آرش" به مساحت بیش از 70 هزار مترمربع واقع در منطقه خاک سفید تهران، اقدام کرده و درآمد حاصل از فروش آن را طبق دستورالعمل مندرج در این مصوبه هزینه کند.

بازداشت 4 تن در اسپانیا به اتهام نقض تحریم‌های غرب علیه ایران
اسپانیا 4 تن را به اتهام تلاش برای صادر کردن تجهیزات صنعتی مورد نیاز برای ساخت قطعات موشکی یا غنی‌سازی اورانیوم به ایران، بازداشت کرد. به گزارش ایسنا، یک ایرانی و سه اسپانیایی که ادعا می‌شود تلاش می‌کردند به ایران تجهیزاتی صنعتی که برای ساخت قطعات موشکی یا غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد صادر کنند، از سوی اسپانیا بازداشت شدند. اتحادیه اروپا و امریکا در قطعنامه‌های تحریمی خود صادرات ماشین‌ها و ابزارهایی که می‌تواند به برنامه‌های نظامی ایران کمک کند را ممنوع کرده‌اند.

استخدام عجیب 60 دختر ایتالیایی برای طراحی لباس حاکم دبی

محمد بن راشد حاکم امارات عربی متحده که ماه آینده عازم ایتالیا خواهد شد، با انتشار آگهی استخدام، خواهان به خدمت گرفتن 60 دختر ایتالیایی شده که روزانه به هر یک از آنان 140 دلار پرداخت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، در آگهی استخدام این زمامدار عرب آمده است که دختران متقاضی باید بین 18 تا 28 سال سن داشته باشند و حتما اهل شهر ونیز و "مدرن" و "امروزی" باشند و به زبان انگلیسی صحبت کنند و از سلیقه خوب و مهارت "خرید و بازارگردی" در حد اعلا برخوردار باشند!

محمد بن راشد حاکم دبی، ماه آینده با هواپیمای شخصی خود به ایتالیا سفر خواهد کرد و این دختران ایتالیایی وظیفه دارند در این سفر، به وی و همسران و دخترانش در "خرید" و "انتخاب مدل" و "طراحی لباس مناسب" برای شرکت در مناسبت ها و مراسم مختلف کمک کنند.


پرونده فاطمه هاشمی هنوز ارسال نشده است

شنیده شد که وکیل‌مدافع فاطمه هاشمی گفت که پرونده موکلش هنوز به دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده است. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درمورد آخرین وضعیت پرونده فاطمه هاشمی توضیح داد: برای آگاهی از نتیجه اعتراض موکلم به حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب، امروز به این شعبه مراجعه کردم که به بنده گفتند که پرونده را به دادگاه تجدیدنظر فرستاده‌اند. وی افزود: پس از اینکه به دفتر مرکزی دادگاه تجدیدنظر رفتم تا ببینم پرونده موکلم در کدام شعبه از دادگاه تجدیدنظر است، اعلام کردند که هنوز پرونده موکلم به دفتر مرکزی دادگاه تجدیدنظر ارسال نشده است.

تهدید سناتورهای امریکایی به تحریم‌های بیشتر علیه ایران
دو سناتور امریکایی از رئیس‌جمهوری این کشور خواستند در صورت تلاش تهران برای امضای توافق تجاری با روسیه، تحریم‌های بیشتری بر ضد ایران اعمال کند. به گزارش ایسنا، ایران هفته گذشته اعلام کرد: «تهران و مسکو پیشرفت خوبی درخصوص توافق بزرگ تجاری به دست آورده‌اند.» برخی منابع ارزش این توافق را 20 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کنند. سناتور رابرت منندز و سناتور مارک کرک به اوباما نوشته‌اند اگر ایران در مسیر این طرح حرکت کند، واشنگتن باید تحریم‌هایی جدید ضد ایران اعمال کند. این دو سناتور پیش‌نویس قطعنامه سال گذشته را درباره اعمال تحریم‌های جدید ضد ایران در صورتی که مذاکرات بین‌المللی مربوط به توقف بلند پروازی‌های هسته‌ای ایران به نتیجه نرسد، ارائه کرده بودند.

هیچ صحبتی درباره موشک های بالستیک ایران نداشتیم

مسئولین اتحادیه اروپا هم بر بی تأثیر بودن مواضع ضد ایرانی این اتحادیه در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 تأکید کردند. سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز گفت: مواضع نمایندگان مجلس اتحادیه اروپا در مذاکرات تأثیری ندارد. مایکل مان، این نکته را نیز گفت که موضوعات مورد بحث در این مذاکرات فقط هسته ای هستند و ما هیچ صحبتی درباره موشک های بالستیک ایران نداشتیم.

اعتراف بابک زنجانی

شنیده شد که بابک زنجانی اعتراف کرده است که گروهی از او حمایت می‌کردند و او تنها ویترین این گروه بزرگ است. تدبیر نوشت؛ نماینده بروجن در مجلس با اشاره به پیگیری‌های قوه قضائیه و پیشرفت‌های حاصل‌شده از رسیدگی به پرونده تخلف‌های مالی بابک زنجانی اظهار کرد: زنجانی پیش از عید اعتراف‌هایی مبنی بر اینکه با یک تیم کار می‌کند و اینکه او تنها ویترین این ماجراست، داشته است. امیرعباس سلطانی افزود: ما پیش از این اعتراف‌ها نیز بر این باور بودیم که بابک زنجانی به تنهایی نمی‌توانسته تمامی تخلف‌ها و کلاهبرداری‌ها را انجام دهد بلکه با حمایت و پشتیبانی عده‌ای یا گروهی توانسته به اهداف خود برسد. این عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم از زمان پایان بررسی پرونده بدهی بابک زنجانی خبر داد و گفت: به‌طور قطع نیمه اول امسال بحث تخلف‌های بابک زنجانی و تیمی که پشت او بوده و او را همراهی می‌کرده بسته خواهد شد.

کمک 28 میلیارد ریالی دولت به ناجیان غریق

بر اساس ابلاغیه چندی پیش یک مسئول ارشد اجرایی که به استناد ماده 55 قانون محاسبات عمومی کشور صادر شده، مقرر شده مبلغ 28میلیارد ریال از محل اعتبارات قانون بودجه سال 92 با عنوان «هزینه های پیش بینی نشده» در اختیار استانداری های مازندران و گیلان قرار بگیرد تا زمینه پرداخت حق الزحمه ناجیان غریق در این دو استان فراهم شود که از این میزان، 20 میلیارد ریال آن به مازندران و 8 میلیارد ریال آن به گیلان اختصاص می یابد.

چرا با من و تو مصاحبه کردم؟

شنیده شد که نصرا... پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مصاحبه پخش شده وی از شبکه من و تو توضیحاتی را ارائه داد. روز دوشنبه خبرنگار شبکه من و تو گفت‌وگویی را با پژمان‌فر درباره دیدار وزیر ارشاد با خاتمی انجام داده بود که از این شبکه پخش شد. وی در اینباره گفت: چند روز پیش شخصی به من زنگ زد و گفت خبرنگار است و دباره دیدار آقای جنتی با خاتمی سوالی پرسید. پژمان‌فر ادامه داد: این خبرنگار رسانه خود را معرفی نکرد و بلافاصله سوالش را مطرح کرد و من هم که معمولا سعی می‌کنم به سوالات خبرنگاران پاسخ دهم با او مصاحبه کردم و فرصت اینکه از او بپرسم که از کجا تماس گرفته، نشد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: شگرد برخی از این رسانه‌ها این است که خبرنگار آنها رسانه خود را معرفی نمی‌کند و بعد مصاحبه خود را انجام می‌دهد و به این شکل برای خود کسب وجهه می‌کنند.

اخراج راننده های خارجی از عربستان

عربستان سعودی با اخراج راننده های خارجی دچار مشکلاتی در زمینه نیروی کار شده است. قرار است پس از ده ها هزار نفری که عربستان سعودی را ترک کرده اند، حدود 130 هزار تن دیگر از اتباع مهاجر جویای کار در این کشور، به دلیل آنچه "پایان مهلت اقامت" اعلام شده است، به کشورهایشان باز گردند. این گزارش می افزاید: این موضوع، نه تنها در زمینه حمل و نقل، بلکه در سایر امور نیز شرکت های خدماتی، هتل ها، مؤسسات و فروشگاه ها را که از نیروی کار خارجی استفاده می کردند، دچار بحران کرده است. طبق تازه ترین تصمیمات دولت عربستان، کارفرمایان این کشور، باید بخشی از نیروهای خود را از میان جوانان سعودی تأمین کرده و آنان را جایگزین کارگران و کارمندان خارجی کنند. طبق آمارهای غیررسمی، هم اکنون بیش از 90 درصد کارگران هتل ها، موسسات خدماتی و فروشگاه ها و همچنین رانندگان شاغل در شبکه حمل و نقل عربستان سعودی را نیروی کار خارجی از کشورهای هند، بنگلادش، اندونزی، پاکستان، مصر، سودان، نیجر، نیجریه و... تشکیل می دهند و کارگران و رانندگان عربستان سعودی، از انجام کارهای سنگین و طاقت فرسا، مانند رانندگی مداوم در مسیر مدینه منوره به مکه مکرمه یا فرودگاه جده به مدینه منوره، خودداری کرده و کارهایی مانند نظافت در هتل ها یا فروشندگی در فروشگاه ها را نمی پذیرند. نکته قابل تأمل اینکه بسیاری از نیروهای تازه استخدام شده از کشورهای آفریقایی، به هیچ یک از دو زبان عربی و انگلیسی تکلم نمی کنند و این موضوع، مشکلاتی را برای ارائه خدمات به زائران بوجود آورده است.

صف تجارت با ایران شکل گرفته است
NTV
، شبکه ترک اعلام کرد: باوجود تمامی پیشرفت‌ها در مذاکرات ایران و گروه 1+5، کاخ سفید درباره برقراری روابط اقتصادی با ایران هشدار داده است ولی پرسش اینجاست که آیا همه کشورها به این هشدار توجه می‌کنند یا خیر؟ باید بگوییم خیر! زیرا بسیاری از کشورها هم اکنون برای تجارت با ایران صف کشیده‌اند تا آمریکا از رشد سریع و جهشی میزان تجارت‌های خارجی تهران ناخرسند باشد؛ امری که از نظرها پنهان نیست. این شبکه ‌افزود: نمایندگان بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، ایتالیا، استرالیا، سوئد، ایرلند، هندوستان، گرجستان و قزاقستان برای تجارت با ایران راهی شده‌اند. از فرانسه نیز هیئت‌هایی برای انجام امور تجاری به ایران رفته‌اند. چین و روسیه نیز ترجیح می‌دهند پیش از بقیه با ایران تعامل اقتصادی داشته باشند.

اخبار کوتاه:

* «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، با حضور در کمیته روابط خارجی سنای این کشور در واکنش به اظهارات سناتور منندز، رئیس این کمیته، درباره رآکتور اراک گفت: گزینه‌های زیادی برای مدیریت این مسئله وجود دارد، ولی مهم این است که ایرانیان رآکتور آب سنگین نداشته باشند. وی ادامه داد: باید شفاف‌سازی عمده‌ای در باره موضوع تحقیق، نوع تحقیق و کلاهک‌ها به‌صورت خاص صورت گیرد. شما به موضوع رآکتور اراک اشاره کردید و ما به‌صورت روشن این را گفته‌ایم که داشتن رآکتور آب سنگین هیچ مشروعیتی ندارد.

* در برخی شهرستان‌های خوزستان جریانات افراطی اصلاحات به دنبال انتصاب نیروهای وابسته به فتنه هستند به‌گونه‌ای که در ماه‌های گذشته فشار سنگینی به مسئولان مرتبط وارد کرده‌اند تا افراد مورد نظر خود را در این مسئولیت‌ها قرار دهند. در همین باره گفته می‌شود تغییرات در دانشگاه‌های خوزستان که از چندی پیش کلید خورده است، همچنان ادامه دارد.

* یکی از مجاهدان حزب‌الله لبنان در شبکه‌های اجتماعی، عکسی را منتشر کرده است که در آن عکس، رزمنده حزب الله با نوشتن جمله ای بر روی یک تخته، از مدارس و دانشگاه های این کشور درخواست کرده است تا به دانش آموزان بگویند شاگردان عماد مغنیه چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند. همچنین این رزمنده که لباس حزب‌الله را بر تن دارد، خواستار تربیت افرادی همانند عماد مغنیه شده است. انتشار این عکس با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده به شکلی که هزاران بار بازنشر شده است و کاربران خواستار عمل شدن به این درخواست رزمنده حزب‌الله شده‌اند.

* در حالی که اعتراضات مردم و مسئولان به گستاخی اروپایی‌ها در صدور قطعنامه ضدایرانی همچنان ادامه دارد، روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، روز گذشته در شیطنتی آشکار، تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان بسیجی در مقابل سفارت یونان را تنها تجمع بسیجیان تیتر کرد تا این مسئله را به‌گمان خود، منصوب به قشری خاص و البته عاملی برای به نتیجه نرسیدن سیاست‌های دولت در برابر اروپا جا بزند...!

* گروهی از استادان دانشگاهی، دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه با امضای طوماری از ضرغامی ‏خواستند مناظراتی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای در صدا و سیما ترتیب دهد.‏

* جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سریال «شهید صیاد شیرازی» با اشاره به عدم همکاری و حمایتهای مالی گفت: ساخت سریالی با موضوع زندگی شهید علی صیادشیرازی در مرحله نگارش فیلمنامه متوقف شد.

* موسوی لاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز درخصوص حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم گفت: اصلاح‌طلبان حتماً در انتخابات ورود پیدا می‌کنند.

https://shoma-weekly.ir/O9l4w5