گفته می‌شود که...

علاقه ویژه جنایتکار منطقه به خاتمی!/ اجرای یک طرح و تشویق مردم شهر کرمان به کشیدن سیگار/ عواقب برداشتن روسری از سر!/ جلیلی رئیس جمهور دوازدهم آمد!/ روایت سایت هاشمی از تشابه گروهگ فرقان و جریان انحرافی/ حضور یک ایرانی در دولت هند و...

علاقه ویژه جنایتکار منطقه به خاتمی!

«محمد صدر» معاون عربی - آفریقایی وزارت‌خارجه دولت اصلاحات، در مصاحبه با یکی از پایگاه‌های اینترنتی از رابطه خوب ملک‌عبدالله و خاتمی خبر داد و گفت: «پادشاه عربستان علاقه فراوانی به آقای خاتمی داشت. بارها ملک عبدالله به من گفت که خاتمی را برای حج به عربستان بیاور. عبدالله گفت: اگر این سفر انجام شود، من تمام کارهای خود را رها خواهم کرد و همراه خاتمی، لباس احرام خواهم پوشید و اعمال حج را انجام خواهم داد(!) این موضوع محقق نشد؛ اما خاتمی چند سفر کاری موفق به عربستان داشت(!)» وی افزود: «من در زمان اصلاحات بارها به عربستان سفر کردم، چه در زمان فهد و چه در زمان ملک عبدالله و پیام‌های خاتمی را به آن‌ها رساندم.» یادآور می‌شود خاتمی یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88- که به آشوبگری هشت‌ماهه اصلاح‌طلبان فتنه‌گر انجامید- و بدون اینکه سمتی داشته باشد، به عربستان رفت و با ملک عبدالله ملاقات کرد. بهانه این سفر، شرکت در نشست موسوم به شورای تعامل ادیان بود. این در حالی است که ظهور جریان‌هایی نظیر طالبان و القاعده و... با حمایت مالی عربستان انجام شده است و آنان به جنگ نیابتی درون جهان اسلام به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی دامن می‌زنند و شاه خوانخوار عربستان، خود از متهمان اصلی جنایت و نسل‌کشی در عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، مصر، بحرین و یمن است. بنا بر برخی گزارش‌ها، استخبارات سعودی یک میلیارد دلار برای موفقیت فتنه سبز سرمایه‌گذاری کرده بود.

جایزه امام (ره) برای نقاشی یک کودک

محمد حسین رحیمیان" نویسنده کتاب "یادها و یادداشت‌هایی از زندگی امام خمینی قدس سره" می‌نویسد: یکی از دوستان همراه با خانواده، به دست بوسی حضرت امام(ره)، نائل شدند. بعد از دستبوسی به حقیر مراجعه کرد و گفت: "این پسرم که کلاس پنجم دبستان است، دفتر نقاشی‌اش را برای تقدیم به امام(ره) آورده بود که محافظان مانع آوردن آن به خدمت امام(ره) شدند. برای همین خیلی ناراحت شده است". دفتر نقاشی را گرفتم و در روز بعد، ضمن توضیح، خدمت امام(ره) تقدیم کردم.

حضرت امام(ره) با دقت تمام اوراق آن را ملاحظه فرمودند و به ویژه با رویت پشت آن که عبارت از تانکی بود که چرخ‌های آن را مدادتراش و تنه آن را کتاب و لوله شلیک آن را یک مداد و سرنشین آن را یک طفل دانش‌آموز تشکیل داد بود و ... متبسم شدند. سپس دستور فرمودند که برای تشویق این دانش‌آموز خردسال و همچنین طراح آن دفتر که به وسیله امور تربیتی منطقه 3 آموزش و پرورش تهران تهیه شده بود جایزه‌ای متناسب پرداخت شود که جایزه همراه با نامه‌ای ازسوی دفتر به ایشان تقدیم شد.

هتک‌حرمت‌ به کعبه‌

یکی از ماموران امنیتی خانه کعبه در اقدامی محکوم شده به این خانه هتک حرمت کرد. روزنامه الکترونیکی انحاء نوشت: فعالان شبکه اجتماعی تصویری از یکی از ماموران پلیس عربستان در حین انجام وظیفه اش منتشر کردند که او بدون توجه به مقدس بودن خانه کعبه، پای خود را به دیواره آن تکیه داده است. در همین حال "سرتیپ یحیی الزهرانی" فرمانده امنیتی خانه کعبه با اشاره به اینکه تصویر منتشر شده از این مامور درست است و ۴۸ ساعت پیش گرفته شده، به توجیه این اقدام پرداخت و اظهار داشت: در واقع کارکنان خانه کعبه جوراب پلاستیکی پوشیده و در این تصویر کفش به پای این فرد نیست(!)

درخواست یک گروه مجعول از روحانی

گروه مجعول به نام شورای احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان، در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار احیای این انجمن‌ها شد.این گروه با القای اختناق و بحران دو کشور و ادعای اینکه دانشگاه به انحطاط و تباهی کشیده شده، از روحانی خواسته تا زمینه احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان را فراهم کند.

این تحرک در حالی است که اولاً انجمن‌های اسلامی دانشجویان هم اکنون فعالند، ثانیاً باید بررسی کرد انجمن‌های اسلامی وابسته به دفتر تحکیم چرا مردند و از بین رفتند تا اکنون نیاز به احیای آنها باشد.واقعیت این است که دفتر تحکیم و انجمن‌های وابسته به آن را نفوذ سه طیف نفاق جدید و قدیم- افراطیون حزب مشارکت، نهضت آزادی و مارکسیست‌ها- که قصد سوء استفاده از دانشگاه و دانشجو برای تحرکات ساختارشکنانه یا قدرت‌طلبانه را داشتند، بی‌اعتبار شد و اختلافاتی میان این طیف‌ها پدید آمد ضمن اینکه سران همان جریان (کسانی چون موسوی خوئینی، افشاری، حقیقت‌جو و...) پس از ارتکاب خیانت‌های متعدد به کشور و همکاری در آشوبگری بیگانگان به خارج کشور گریختند و به برخی کشورهای غربی پناهنده شدند.

اجرای یک طرح و تشویق مردم شهر کرمان به کشیدن سیگار

در جدیدترین اقدام، برخی فروشگاه‌های عرضه‌ سیگار در شهر کرمان به مصرف‌کنندگان خود در ازای پنج بسته پاکت خالی سیگار، یک بسته سیگار رایگان می‌دهند! از این رو این روند توزیع سیگار رایگان و هدیه، می‌تواند عاملی برای گرایش مصرف‌کنندگان به سمت دیگر مواد دخانی و افیونی باشد. این در حالی است که «خدیجه محصلی» مسئول دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات، به‌تازگی اعلام کرد: طبق آخرین تحقیقات، سن شروع مصرف سیگار در کشور به سیزده تا پانزده سال رسیده هرچند برخی آمار، سنین پایین‌تر را نیز نشان داده است!

این تبلیغات روشی برای تحریک و تحریص سیگاری‌ها به کشیدن سیگار بیشتر و دعوت غیرسیگاری‌‌ها به سیگاری شدن است.

عواقب برداشتن روسری از سر!

سایت روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: برخی زنان ایرانی که از اوایل ماه مه تصاویری از خود را بدون روسری در فیس‌بوک گذاشته بودند، در این مدت با واکنش شدید و گاه تهدیدآمیز هم در اینترنت و هم در خیابان از جانب افرادی مواجه شده‌اند که حامی حجاب هستند. صفحه‌ای فیس‌بوکی به نام "آزادی‌های واقعی زنان ایرانی" که اندکی پس از صفحه "آزادی‌های یواشکی من" ساخته شد، شامل پیام‌های زیادی در حمایت از روسری است. برخی در این صفحه گفته‌اند که حجاب موجب آزادی و دفاع از عفت زنان می‌شود.
با این حال، برخی از نوشته‌ها در این صفحه آن‌قدرها هم ملایم نبودند. در یکی از این تصاویر، کلمه "تجاوز" روی عکس سه ژورنالیست مشهور ایرانی نوشته شده که در برنامه‌های ماهواره‌ای مختلف بدون روسری ظاهر شده‌اند. پیام‌های همراه با این تصاویر، حاوی این مفهوم هستند که زنانی که حجاب ندارند بیش‌تر در معرض تجاوز جنسی قرار دارند. علاوه بر این صفحه فیس‌بوکی، اصولگرایان ایران هم دو گردهمایی برگزار کرده و در آن‌ها از دولت خواسته‌اند تا قوانین پوشش در این کشور را با شدت بیش‌تری اعمال کند.

راستگو، همچنان هزینه می دهد

برگزاری اولین همایش تجلیل از برترین‌های حوزه مسئولیت‌های اجتماعی که در دانشگاه تهران برگزار شد با یک حاشیه همراه بود.

در این مراسم قرار بود از الهه راستگو رییس کمیته مشارکت اجتماعی شورای شهر تهران تجلیل شود اما شنیده ها حاکی است ساعاتی قبل از آغاز مراسم از حضور وی ممانعت به عمل آمد.دلیل پس گرفتن این دعوت در یک تماس تلفنی جلوگیری از تشویش و تجمع احتمالی دانشجویان اعلام شده بود.

پیش از این رأی راستگو به قالیباف برای شهرداری تهران حاشیه ساز شده بود و الهه راستگو از سوی رسانه های اصلاح طلب مورد حمله قرار گرفت و از حزب متبوعش اخراج گردید.

جلیلی رئیس جمهور دوازدهم آمد

جمعی از حامیان سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اقدام به تاسیس سایتی با عنوان” رئیس جمهور دوازدهمبه منظور دعوت از جلیلی برای شرکت در این انتخابات کرده اند.

در این سایت که هنوز بطور کامل محتوای لازم را ندارد ۳ مطلب پیرامون سعید جلیلی قرار داده شد، از بخش های این سایت می توان به:کلیپ های تصویری،تصاویر و پوسترها،سخنرانی های جلیلی و انتخابات ۹۶ اشاره نمود، دکتر سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی همچون محمد رضا عارف دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم این روزها مشغول سفر به شهرهامختلف و دیدار با دانشجویان دانشگاهها می باشند.

در حالی که سایت ستاد حیات طیبه هنوز فعال و در جهت پوشش اخبار جلیلی فعالیت دارد "رئیس جمهور دوازدهمدومین سایتی است که در راستای پوشش اخبار مربوط به فعالیت های جلیلی آغاز به کار کرده است.

دیدار عیدانه سران قوا

سران سه قوه، صبح دیروز پس از دیدار کارگزاران و مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید مبعث، در دیدار صمیمانه ای که به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد، مهم ترین مسائل و موضوعات داخلی و خارجی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

سردبیر سایت حامی احمدی نژاد:بازداشت داوری روال قانونی بوده است

حمید مشایخی راد سردبیر سایت میدان ۷۲ از دسته سایتهای حامی احمدی نزاد در گوگل پلاس و در مورد بازداشت عبدالرضا داوری لیدر رسانه ای مشایی نوشته است:

بازداشت داوری طبیعی بود، ایشون به خاطر سایت ایین احضار شده بودند، وقتی احضار میشی به دادسرا برای جرمی که مرتکب شدی، باید وثیقه یا کفیل داشته باشی و الا بازداشت میشی، این کار روال قانونیه ، تعجب از اینکه داوری این قضیه رو نمی دونسته !

آمریکا در حال کانال زدن است
روزنامه «وال‌استریت ژورنال» با انتشار گزارشی مدعی شده، دولت آمریکا می‌خواهد با ایجاد یک کانال مذاکراتی دوجانبه با ایران، تلاش کند تا راه دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در بازه زمانی شش‌ماهه تعیین شده (تا پایان ماه ژوئیه) را هموار کند. این ادعا از سوی برخی دیپلمات‌های آمریکایی و همچنین اروپایی مطرح شده است. البته مقامات آمریکایی و اروپایی مذکور می‌گویند، این بار نیازی نخواهد بود که دیدارهای احتمالی برنز و سالیوان با طرف ایرانی به اندازه سال گذشته محرمانه نگه داشته شود، زیرا اکنون وندی شرمن، مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی و تیم وی در جریان مذاکرات همواره و پیاپی با همتایان ایرانی خود دیدار می‌کنند.
روحانی در میان دوستانش تنهاست
روحانی یا باید به مانند احمدی‌نژاد و خاتمی روی صحنه بازیگر باشد و یا باید همچون هاشمی پشت صحنه نقش‌آفرینی کند. روزنامه اصلاح‌طلب ابتکار با بیان مطلب فوق در سرمقاله خود نوشت: روحانی نمی‌تواند همزمان پشت صحنه بر سر شعارهایش بماند و آنها را عملی کند و در عین حال روی صحنه هم ترکش‌ها را به جان بخرد. همکاران و تیم همراهش باید ضربه‌گیر روی صحنه باشند. او نباید به تنهایی تمام اضلاع گفتمانی‌اش را فریاد بزند.
هرکدام از وزرا، معاونان، استانداران وباید ضلعی از گفتمان اعتدال را بر عهده گیرند و به پیش ببرند. اما واقعیت صحنه نشان می‌دهد که او خود به تنهایی در جایگاه گفتمان‌سازی و همزمان مهندسی گفتمان و مجری نقش‌آفرینی می‌کند.

بروز سانحه برای آنتونف سپاه

روابط عمومی کل سپاه از بروز سانحه آتش سوزی در یک فروند هواپیمای آنتونف سپاه خبر داد. آن گونه که واحد مرکزی خبر گزارش داده، این هواپیما در پرواز آموزشی هنگام فرود در فرودگاه یزد به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شده است. در این سانحه هیچ آسیبی به کادر پرواز و سرنشینان هواپیما وارد نشد.

روایت سایت هاشمی از تشابه گروهگ فرقان و جریان انحرافی

سایت هاشمی رفسنجانی نوشت : امروز پنجم خرداد است. بیست و پنجمین سالروز ترور هاشمی. به کینه تحجر و به افراط فرقان. ترورهاشمی روایت تاریخی دارد. روایتی به بلندای تاریخ نظام. از خرداد ۵۸ تا خرداد ۸۸٫ ازفرقان تا جریان انحرافی. ترور هاشمی روایتی ناکام دارد.از ترور فیزیکی تا ترور شخصیت.راز این ماندگاری از دعای امام است.ازآن پیام بی بدیل.از تعبیر "آقای هاشمی عزیز”.از روایت "مدرس حالا هم زنده است”. از حکایت "مردان تاریخ تا آخر زنده هستند” و از برکت آن دعای تاریخی که: بدخواهان باید بدانند، هاشمی زنده است

توضیح مجمع تشخیص درباره یک طرح

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه ای با اشاره به تصویب بخشی از طرح رسیدگی به دارایی های مسئولان در جلسه اخیر مجمع اعلام کرد: فهرست اعلام شده در ماده یک این طرح شامل 19 بند که در خبر جلسه اعلام شد، محدود به موارد ذکر شده نبوده است.

در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخشی از طرح رسیدگی به دارایی های مسئولان به تصویب رسید و در خبری که روز شنبه از این جلسه منتشر شد عناوین برخی از مسئولیت هایی که مشمول این طرح می شوند اعلام شده بود.

دستور دولت برای اصلاح نرخ بیمه وسایل نقلیه
بر اساس دستور هفته های اخیر هیئت دولت به علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، از وی خواسته شده است از طریق اهرم های در اختیار بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ظرف 6 ماه از زمان ابلاغ این دستور نسبت به اصلاح نرخ گذاری بیمه وسایل نقلیه با تأکید بر اهرم های تأثیرگذاری چون افزایش این نرخ متناسب با سن خودروها با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و پیشنهادات را به هیئت دولت ارائه کند.

مجوز خاص یک مسئول برای درآمدهای اختصاصی برخی دستگاه ها
در حالی که بر اساس ماده 64 قانون محاسبات عمومی اعتبارات مصوب از محل درآمدهای اختصاصی تا آخر سال مالی در حدود وصولی درآمدهای مربوط، قابل تعهد و پرداخت می باشد و مانده وجوه اعتبارات از محل درآمد اختصاصی مصرف نشده هر سال باید تا پایان فروردین ماه سال بعد به خزانه برگشت داده شود، بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی، برخی دستگاه های دولتی می توانند درآمد اختصاصی مذکور را تا پایان تیرماه سال بعد هزینه کرده و اسناد آن را به خزانه ارسال کنند.

با این اصلاح‌‌طلبان به بهارستان نمی‌توان دل‌بست!

پس از آنکه برخی مراسمات اصلاح‌طلبان تندرو به دلیل عدم استقبال خود اصلاح‌طلبان و از سویی، به دلیل اعتراضات مردمی و تشکل‌های دانشجویی و مسئولان، لغو شد. رسانه‌های اصلاح‌طلب سعی کردند تا ضعف تشکیلاتی خود را به رحمانی فضلی، وزیر کشور، نسبت دهند و به وی حمله کنند. یکی از پایگاه‌های اصلاح‌طلب یزدی در همین باره، در انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان، با اشاره به بی‌برنامگی و ضعف تشکیلاتی اصلاح‌طلبان شهر خاتمی نوشت: «دوم خرداد 93 در یزد بدون برنامه گرامیداشت و یا حتی یک گعده دوستانه گذشت. در سال‌های پیش، فشار و ممانعت مقام‌های دولتی از یاد چنین روزی بهانه خوبی بود؛ اما دولت تغییر کرده و دولت جدید هرچند بنای حمایت هم نداشته باشد، قراری برای ممانعت هم ندارد. به‌نظر می‌رسد ضعف شدید تشکیلات اصلاح‌طلبی در یزد ریشه تاریخی دارد و دیدگاه دولتمردان یک بهانه بیش نیست... جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب، ستاد اصلاح‌طلبان، اعتدال و توسعه و برخی از احزاب دیگر؛ همچون کارگزاران سازندگی، اعتمادملی، مردم سالاری و... در مجموع حتی نتوانستند یک نشست برای روز دوم خرداد برگزار کنند، بی‌شک در انتخابات و تعیین کاندیدا و رفتن کاندید مورد نظر به بهارستان هم نمی‌توان دل بست.»

حضور یک ایرانی در دولت هند

نخست وزیر جدید هند دیروز کابینه خود را معرفی کرد که در میان اعضای تازه دولت، یک وزیر با اصالت ایرانی دیده می شود.

به گزارش مهر و به نقل از رویترز، نارندرا مودی، خانم اسمرتی ایرانی را به عنوان جوان ترین وزیر کابینه اش معرفی کرده است. او که ۳۸ سال دارد وزیر توسعه منابع انسانی شده است. وی همسر زوبین ایرانی، از شهروندان زرتشتی هند است.

میانجیگری میان تهران و حماس

روزنامه‌ اماراتی «24 » از میانجیگری قطر بین ایران و حماس خبر داد. به گزارش ایسنا، این روزنامه از تلاش جنبش فلسطینی حماس برای ادامه روابط با تهران تا رسیدن به نقطه تلاقی کامل خبر داد و نوشت: «این تلاش‌ها با نظارت و میانجیگری دولت قطر انجام می‌شود که رهبران حماس و در رأس آن خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش را در خود دارد. این روزنامه به نقل از منابع آگاه افزود: «به محض اعلام تشکیل دولت توافق فلسطینی در هفته آینده، با وجود اختلافات ظاهری اخیر، روابط تهران –حماس به نقطه تلاقی کامل خواهد رسید

همکاری‌نشریه‌آمریکایی و منافقین‌علیه‌ایران

روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال» روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی با استناد به «اطلاعات» دریافتی از گروهک منافقین، بار دیگر تهران را به تحقیقات در زمینه تسلیحات هسته‌ای متهم کرده است.

وال‌استریت‌ژورنال با بیان این ادعا که تهران تا سال 2003 در حال تحقیقات تسلیحات هسته‌ای بوده، به نقل از منافقین مدعی شده است که هسته مرکزی تیم تحقیقاتی ایران همچنان دست‌نخورده مانده است.

این نشریه با تکرار مجموعه‌ای از ادعاهای تکراری که تهران بارها آن‌ها را «اطلاعات ساختگی» و دریافتی از برخی سرویس‌های اطلاعاتی خوانده، نوشته است: «غرب با دادن حق غنی‌سازی و همچنین مجوز توسعه توان پیشرفته غنی‌سازی، اکنون تنها کاری که می‌تواند بکند این است که از تسلیحاتی شدن این توان جلوگیری کند.»

استقبال ایران از نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برگزاری آرام انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را گامی مثبت در جهت استقرار صلح، ثبات و امنیت در این کشور ارزیابی کرد.

مرضیه افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است، انتخاب رییس جمهور جدید اوکراین موجب پایان بخشیدن به بحران سیاسی، استقرار آرامش و تفاهم ملی در این کشور شود.

پترو پوروشنکو، تاجر میلیاردر اوکراینی ملقب به سلطان شکلات موفق شد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با کسب اکثریت آرا در مرحله نخست به پیروزی برسد.

دعوت بروجردی‌ها از حجت‌الاسلام سید حسن خمینی

فعالان سیاسی و گروه‌های مردمی از حجت‌الاسلام سید حسن خمینی برای سفر به بروجرد دعوت کردند. به دنبال این دعوت اخباری مبنی بر حضور نزدیک حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در این شهر منتشر شد که روابط عمومی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) در واکنش اعلام کرد: «درخواست‌های هموطنان قابل تقدیر است، اما بررسی آن به زمان مقتضی موکول شده و برنامه‌ای برای سفر حجت‌الاسلام سید حسن خمینی به بروجرد تنظیم نشده است

مستند نقد دولت احمدی نژاد در مقابل من روحانی هستم انتشار یافت

رییس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان اظهار داشت: سی دی (لوح فشرده) حاوی فیلم مستند شعارها و عملکرد دولت نهم و دهم با عنوان ˈدر رویای بهارˈ که شاخه جوانان حزب فرزندان ایران آن را ساخته است، بزودی اکران می شود.

جمشید ایرانی با اعلام این مطلب افزود: این مستند ۴۵ دقیقه ای به تبیین شعارها، سخنان و عملکرد رییس دولت نهم و دهم می پردازد و قضاوت را به عهده دانشگاهیان و نخبگان خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: این فیلم مستند به نوعی به نقد عملکرد دولت گذشته می پردازد و ساخت این اثر هنری بر مبنای همان رویکرد انتقاد به صورت شناسنامه دار تهیه شده است. این عضو جبهه اصلاح طلبان درباره سازندگان این فیلم و دغدغه های آنان گفت: شاخه جوانان حزب ایران که زیر مجموعه جبهه اصلاح طلبان است، پس از انتشار فیلم مستند ˈمن روحانی هستمˈ و در راستای نقد آگاهانه و شناسنامه دار اقدام به ساخت این فیلم کرده اند.

ایرانی خاطر نشان کرد: این فیلم در محافل دانشگاهی و همچنین در میان نخبگان به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: در این فیلم سفرهای استانی، سخنرانی ها و شعارهای احمدی نژاد به همراه عملکردها و رفتارهای او به تصویر کشیده شده است.

افاضات دوم خردادی در سوم خرداد!

«محمد خاتمی» از سران فتنه، در بخشی از سخنرانی‌ای که به بهانه سوم خرداد و با حضور فرزندان شهیدان جهان‌آرا، باکری، داوود کریمی، عباس کریمی و...! برگزار شد، در مورد مسئله حصر دو تن از سران میدانی فتنه، گفت: در مورد رفع حصر، اصلاً سکوت نشده، بلکه احساس می‌کنیم، هرچه صحبت کنیم، کار بد‌تر می‌شود. تلاش واقعاً صورت گرفته است. نمی‌دانیم چطور شد که تحقق پیدا نکرد. حالا که رفع حصر صورت نگرفته، لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد(!) امیدواریم هرچه زود‌تر این مسئله تحقق پیدا کند. وی در ادامه در نکاتی قابل‌تأمل درباره ادامه جنگ پس از آزادی خرمشهر هم گفت: «نظر امام بعد از خرمشهر چه بود؟ بنده خودم در جریان نبودم، آنچه شایع است، امام معتقد بودند بعد از فتح خرمشهر باید آتش‌بس قبول بشود، دوستان دیگری با استدلال‌هایی که داشتند، آن‌ها هم سوءنیت نداشتند، اصرار کردند و امام هم قبول کردند. بعد که رفتیم اولین مرحله فکر می‌کنم کربلای۵ (!) بود، شکست خوردیم! ظاهراً پیشنهاد شد که نپذیرفتند و گفتند حالا که رفته‌اید، باید ادامه بدهید.»

وقتی که هدف، استفاده شخصی و سیاسی از فرصت‌ها و مناسبت‌ها باشد، ظاهراً صحت و سقم سخنان و ضعف و اتقان آن‌ها اهمیتی ندارد که آقای خاتمی از مراقبت‌های پزشکی انجام شده، با زمان آینده سخن می‌گوید و درباره جنگ هم بر اساس یک قول شایع و ذکر نادرست نظر می‌دهد.

حاشیههای مراسم ترحیم «مه آفرید خسروی» در تهران

مراسم ترحیم «مه آفرید امیر خسروی» در تهران لغو شد. «غلامعلی ریاحی» وکیل خانواده امیر خسروی با اعلام این خبر گفت که مراسم ختم مه آفرید در روستای محل تولد وی در رودبار برگزار می‌شود. به گزارش تابناک، وی در توضیح این خبر به پیام نو گفت: ««مراسم تشییع جنازه آقای امیر خسروی روز شنبه در محل بهشت زهرا انجام شد و یک سلسله حاشیه‌هایی داشت و شعارهایی در آن مراسم داده شد. البته نیروی انتظامی حضور داشت و درگیری خاصی به وجود نیامد. در حاشیه مراسم یکی دو نفر از کارگرانی که نسبت به مه‌آفرید علاقه‌مندی نشان می‌دادند، بازداشت شده بودند که بعداً با اخذ تعهد از من و همینطور برادر مرحوم امیر خسروی آن‌ها را آزاد کردند». ریاحی ادامه داد: ««حاضران در تشییع جنازه بالغ بر هزار نفر بودند و مراسم کفن و دفن صورت گرفت. بعد از آن من و برادر مه آفرید احضار شدیم. روز شنبه به ما اعلام کردند که چون مراسم تدفین مه آفرید امیر خسروی حاشیه‌هایی داشته، بنابراین مراسم تهران را که قرار بود روز سه‌شنبه در سعادت آباد برگزار شود لغو خواهد شد مگر این‌که شما مسئولیت آن را بپذیرید. به دلیل این‌که ما نمی‏توانستیم این تعهد را بدهیم قبول نکردیم». به گفته وکیل مه آفرید امیر خسروی؛ «بعد از این صورتجلسه‌ای تنظیم شد که خانواده مه آفرید امیر خسروی مراسم تهران را برگزار نکند». ریاحی در ادامه توضیح داد: «« ولی در همان صورتجلسه ذکر شد که در رودبار و روستای محل تولد مه آفرید برگزاری مراسم بر اساس ضوابط اشکالی ندارد. این صورتجلسه توسط من به عنوان وکیل خانواده امیر خسروی و برادر آن مرحوم و سه نفر از مقام‌های امنیتی امضا شد». ریاحی درباره مراسم ترحیم مهآفرید در رودبار نیز گفت: «خانواده مه آفرید خبر دادند که در رودبار هم مشکلاتی برای اجرای مراسم ختم مه آفرید به وجود آمده است و چون من بوشهر هستم از کم و کیف ماجرا خبر ندارم».

اخبار روزانه:

* چند روز پیش«هوشنگ سیحون» از معماران عضو فرقه ضاله بهائیت و از فعالان کلوپ صهیونیستی روتاری، در ونکوور کانادا مرد. پس از مرگ وی، رسانه‌های معاند نظام به سبب خوش‌خدمتی‌های این معمار بهائی به اربابان غربی‌اش و بالطبع، خیانت‌هایش به مردم ایران، به تجلیل و تمجید از او پرداختند و در اقدامی هماهنگ و البته قابل پیش‌بینی، عضویت وی در فرقه ضاله بهائیت و فعالیت در کلوپ روتاری و سابقه به ابتذال کشاندن دانشجویان معماری دانشگاه تهران و تخلفات عدیده‌ وی در شورای‌عالی شهرسازی در دوران رژیم منحوس پهلوی را به‌طور کامل سانسور کردند؛ اما نکته تعجب‌آور اینکه، خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) نیز همسو با رسانه‌های بیگانه به تجلیل از این معمار بهائی پرداخت!

* جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به «ارشاد» رئیس این دانشگاه، خواستار جلوگیری از نفوذ فتنه‌گران در دانشگاه شدند. در این نامه آمده‌ است: متأسفانه چندی است افرادی معلوم‌الحال که با سوء‌استفاده و فریب عده‌ای از دانشجویان دانشگاه شیراز سعی در القای افکار شوم و مسموم خود به دانشگاه را دارند، با انتشار مطالب خود در نشریات دانشگاه، یادآور نشریات زنجیره‌ای شده‌اند. این نامه می‌افزاید: چندی پیش، این عده با انتشار نشریه بامداد قصد نسبت دادن اتهاماتی ناروا به بدنه نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری را داشتند که با هوشیاری مسئولان امر از انتشار آن جلوگیری شد؛ اما پس از آن ... نسخه قابل بارگزاری نشریه را در فیس‌بوک قرار داده و منتشر کردند.

* «محمد هاشمی» به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، در پاسخ به این اظهارنظر خبرنگار این روزنامه که «می‌گویند کارگزاران مشی لیبرالیسم را برای خود برگزیده است»، گفت: «من چون دبیر کمیته سیاسی حزب کارگزاران هستم، اتهام لیبرالیسم سیاسی را رد می‌کنم.» این در حالی است که پیش از این، حسین مرعشی، عضو بازداشتی کارگزاران در فتنه ۸۸، چندین بار اعلام کرده که «حزب کارگزاران لیبرال مسلمان است» و «ما همچنان به لیبرال دموکراسی وفاداریم.»

* روزنامه اینترنتی «سبق» عربستان به‌تازگی با انتشار تصاویری از روستاهای محروم مکه نوشت: «ساکنان روستاهای «بنان»، «خریص» و «العبادله» در شرق منطقه «المظیلف» از توابع امارت منطقه مکه مکرمه، در وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند و از ساده‌ترین امکانات زندگی بی‌بهره هستند.» این در حالی است که عربستان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و جمعیتی بیست‌وپنج میلیونی دارد و در عین حال، روزانه بیش از ده میلیون بشکه نفت (حدود هفت برابر ایران با جمعیتی نزدیک به هشتاد میلیون) صادر می‌کند!

* گروه مجعولی به نام شورای احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار احیای این انجمن‌های مسئله‌دار شد. این گروه با القای اختناق و بحران در کشور و ادعای اینکه دانشگاه به انحطاط و تباهی کشیده شده، از روحانی خواست تا زمینه احیای انجمن‌های اسلامی دانشجویان را فراهم کند.

* متأسفانه چند وقتی است که برخی از بازیگران سینما و تلویزیون، عکس‌هایی از خود را با حیواناتی چون سگ و گربه - که چون عزیزان خود در بغل گرفته‌اند! - در فضاهای مجازی منتشر می‌کنند که به‌نوعی، ترویج سبک زندگی غربی است که این مسئله می‌تواند سبب الگوبرداری بعضی از خانواده‌ها به‌ویژه جوانان از این بازیگران شود.

* سردار «سپهر» معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، که به‌مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در مراسم تجلیل از پیشکسوتان رزمنده بسیجی بالای شصت‌وپنج سال و خانواده‌های شهدای عملیات بیت‌المقدس استان بوشهر شرکت کرده بود، درباره لزوم هوشیاری مردم در اوضاع کنونی گفت: «آمریکایی‌ها برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران و به زانو در آوردن آن، راهبردهای زیادی را به‌کار می‌گیرند و در این باره انتظار مقام معظم رهبری از مردم این است که بصیرت و خودآگاهی داشته باشند و دشمن خود را بشناسند تا لطمه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد نشود.»

* در حالی که چند سالی است بحث تبلیغ مسیحیت تبشیری و ایجاد کلیسای خانگی در کشور افزایش یافته و ذهن‌ها را به خود مشغول کرده است، به‌تازگی یکی از مسئولان درباره‌ وجود دویست کلیسای خانگی در یکی از شهرهای مقدس کشور(!) هشدار داده که جای تأمل بسیار دارد.

* مریم قجر عضدانلو، همسر شصت‌و دو ساله مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی، منافقین شنبه‌شب با «احمد الجربا» فرمانده تروریست‌های ضددولت سوریه دیدار کرد و با یکدیگر بر لزوم تداوم جنگیدن با جبهه مقاومت و دشمنی با ایران و سوریه تأکید کردند تا بار دیگر، اتحاد این دو گروهک تروریستی را آشکار کنند. پیش از این، نیروهای مقاومت در سوریه از حضور اعضای منافقین در میان تروریست‌های تکفیری خبر داده بودند، اما این نخستین‌بار است که اتحاد این دو گروه تروریستی به صورت آشکار اعلام می‌شود. این دو گروه، علاوه بر نام مشترک، رویکرد یکسانی در قبال سرزمین مادری خود دارند و دست اعضای هر دو گروه، به خون مردم ایران و سوریه آلوده است!

«علی شکوری‌راد» در مصاحبه با روزنامه شرق، با رهنمود به رئیس‌جمهور(!) گفت: آقای روحانی نیازمند این است که در عرصه‌های سیاست داخلی آزموده شود. ایشان در سیاست خارجی امتحان خود را خوب پس داده‌اند؛ اما در عرصه سیاست داخلی تا همان حدی که در انتخابات تجلی کرد، باقی مانده و هنوز از آن قاب خارج نشده است. وی افزود: آقای روحانی باید تعامل خود را با آقای خاتمی و هاشمی افزایش دهد. آقای روحانی چرا برود دنبال یک پایگاهی که ساختن آن هم زمانبر است و هم به‌راحتی امکان‌پذیر نیست. اگر هم بخواهد چنین کاری انجام دهد، این پایگاه اجتماعی یا باید از پایگاه آقای هاشمی کسر شود یا از پایگاه اجتماعی آقای خاتمی.»!

رئیس دولت اصلاحات این روزها به‌شدت در تکاپوی خودنمایی به منظور از یاد نرفتن در میان افکار عمومی است. محمد خاتمی این روزها به هر مناسبتی تلاش می‌کند تا در رسانه‌ها به چشم بیاید؛ از حضور مکرر در سالن‌های تئاتر با جمعیت محدود (مانند فرهنگسرای نیاوران که سالن اجرای تئاتر آن بیشتر از صد نفر را آن هم به‌صورت فشرده نمی‌تواند در خود جا دهد) گرفته تا پیام تبریک برای سومین سالگرد ازدواج یک بازیگر درجه چندم سینما و تلویزیون(ل.ا)!

حزب کارگزاران سازندگی فعالیت خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده است. در همین رابطه حزب مذکور با حمایت اصلاح‌طلبان به‌دنبال اجرای سلسله برنامه‌هایی در استان فارس است. گفته می‌شود سخنگوی این حزب در هفته جاری با سفر به یکی از شهرستان‌های استان در همایش اصلاح‌طلبان فارس به سخنرانی خواهد پرداخت.

«امریکن اینترپرایز» در گزارشی نوشت: «ناتوانی غرب در مهار رئیس‌جمهور روسیه در جریان بحران اوکراین احتمالاً تأثیر چشمگیری بر محاسبات راهبردی ایران داشته است. (همچنین) به‌دنبال عملکرد ضعیف سیاست خارجی آمریکا در سوریه و عدم توفیق مذاکرات صلح اسرائیل ـ فلسطین، ایران ممکن است به این نتیجه رسیده باشد که آمریکا از یک موضع ضعیف در مذاکرات هسته‌ای برخوردار است.» این اتاق فکر آمریکایی در ادامه افزود: «ایران اکنون می‌تواند یک کشور قوی‌تر و امن‌تر را در افق دید خویش مشاهده کند حتی اگر دستیابی به سلاح هسته‌ای تا مدتی به تعویق بیفتد.»

موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس، طی سخنانی با نام بردن از یک مدیر گرین کارتی(!) در وزارت صنعت که به‌تازگی ده‌ها نفر را از این وزارت‌خانه اخراج کرده، گفت: «یک مدیر در وزارت صنعت هفتاد تا هشتاد نفر جوان را اخراج کرده و کسی جرئت حرف زدن به وی را ندارد، ضمن اینکه گرین کارت کانادا را دارد»! در اینجا حجت‌الاسلام ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی، ریاست صحن را برعهده داشت، خطاب به موسوی گفت: از شما که شاکله رفتاری‌تان برای ما آموزنده است، درخواست می‌کنم از افراد نام نبرید.

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به بهانه تجلیل از برگزیدگان موزه‌های برتر، با انتشار تصاویر آن که با حضور محمد خاتمی برگزار شده است، دست به تبلیغ این فتنه‌گر پشت پرده فتنه 88 زد. در صفحه مربوط به خبر این مراسم آمده است: «مراسم تجلیل از برگزیدگان موزه‌های برتر با حضور سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران برگزار شد.»

https://shoma-weekly.ir/acNx7O