گفته می‌شود که...

عضو شورای شهر: مرگ و میر کرونا در تهران ۱۰۰ درصد افزایش یافته /ترس مکرون از خیز اقتصادی جهان اسلام/عرضه «کشاورز کارت» برای خرید کود/به دنبال شفاف‌سازی از اعتبار تخصیص‌یافته برای کرونا/درگیری قلعه‌نویی با یک بازیکن؟/پرسپولیسی‌ترین بازیگر تاریخ و ...

دست بسته آمریکا در برابر هکرهای ایرانی

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «در ویدیویی که هکرهای ایرانی در مورد دسترسی به اطلاعات ثبت‌نام رأی‌دهندگان منتشر کرده بودند، اطلاعات شخصی رأی‌دهندگان ایالت آلاسکا به طور مختصر نشان داده شده است، اما مقامات امنیتی آمریکا و مسئولان انتخاباتی آلاسکا از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده‌اند. مقامات امنیتی امریکا در بیانیه خود افزودند، هکرهای ایرانی همچنین چند ایالت را برای یافتن نقاط آسیب‌پذیر آن‌ها مورد بررسی قرار داده‌اند. رویترز به نقل از شرکت رسانه‌ای سایبراسکوپ گزارش داد ۱۰ ایالت هدف بررسی هکرها بوده‌اند.


عضو شورای شهر: مرگ و میر کرونا در تهران ۱۰۰ درصد افزایش یافته

حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آمار مرگ و میر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا افزایش یافته و به طور کلی نسبت به قبل از شیوع کرونا آمار فوت و مرگ و میر در پایتخت ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. وی افزود: تهران حدود ۳ میلیون نفر جمعیت شناور دارد که امکانات درمانی در پایتخت و حضور بستگان برخی از بیماران در تهران از دلایل مراجعه بیشتر بیماران کرونایی به بیمارستان‌های پایتخت بوده است. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا به دو برابر رسیده است، گفت: ظرفیت بهشت‌زهرا به صورت کلی تکمیل شده، ولی این سازمان با طرح ابتکار‌هایی پیش‌بینی‌هایی انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود. خلیل‌آبادی گفت: از گذشته پیش‌بینی می‌شد که ظرفیت بهشت‌زهرا تا دهه ۸۰ تکمیل شود، ولی با اضافه شدن قسمت‌های جدید به بهشت‌زهرا و سه طبقه شدن قبر‌ها همچنین استفاده از موضوع بازسازی قبور قدیمی، ظرفیت بهشت زهرا بیشتر شد.

ترس مکرون از خیز اقتصادی جهان اسلام

«امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه که اخیراً اظهارات توهین‌آمیز و اسلام‌ستیزانه وی موج گسترده انتقاد و محکومیت را در جهان اسلام به همراه داشته است، در مصاحبه‌ای که با شبکه الجزیره انجام داده، میگوید «احساسات مسلمانان نسبت به انتشار کاریکاتورها را درک می‌کند.» به ادعای مکرون، «انتشار کاریکاتورها طرحی دولتی نیست، بلکه از سوی رسانه‌های آزاد و مستقلی انجام می‌شود که ارتباطی با دولت فرانسه ندارند. من فکر می‌کنم که واکنش‌ها، به دلیل دروغ‌ها و تحریف‌های کلامی بود که مردم فکر کردند من این کاریکاتورها را تأیید کرده‌ام». این اظهارات و ادعاهای رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح می‌شود که در پی انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم (ص) از سوی نشریه «شارلی ابدو» و بازنشر آن‌ها، مکرون مدعی شد که «این اقدام آزادی بیان است». حمایت مکرون از توهین رسانه‌های فرانسه علیه اسلام و رسول اکرم (ص) با واکنش‌های گسترده‌ای در جهان اسلام مواجه شده و علاوه بر تظاهرات، کمپین تحریم کالاهای فرانسوی نیز در کشورهای اسلامی به راه افتاده است.

نامزد کارگزارانی‌ها در 1400

روزنامه اعتماد با اشاره به سیاست انتخاباتی حزب کارگزاران نوشت: «علی لاریجانی می‌تواند از گزینه‌های قابل‌تأمل کارگزارانی‌ها باشد. عباس آخوندی از مدیران لیبرال دولت روحانی نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگزارانی‌ها باشد. علی مطهری نیز از دیگر چهره‌های سیاسی است که می‌توان آن را در فهرست کارگزاران قرار داد. علاوه بر این گزینه‌ها شنیده می‌شود که نام سردار حسین دهقان نیز در میان گزینه‌های آن‌ها دیده می‌شود».

چامسکی: ترامپ برای بشریت تهدیدی بالاتر از هیتلر است

«چامسکی»، نظریه‌پرداز آمریکایی معتقد است: «نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چنانچه به نفع «دونالد ترامپ» تمام شود می‌تواند کره زمین را به سمت فجایع زیست‌محیطی بسیار بیشتری ببرد». وی می‌گوید: «بی‌شک بدترین چیزی که در طول تاریخ به ذهنم خطور کند، آدولف هیتلر است که مردی بسیار شنیع بود، اما او سعی در از بین بردن جامعه بشری سازمان‌یافته روی زمین نداشت. توان مقابله با کرونا وجود دارد، اما نه توسط سرطان بدخیمی که خود نام رئیس‌جمهوری را به دوش می‌کشد».

عرضه «کشاورز کارت» برای خرید کود

وزیر جهاد کشاورزی از ارائه «کشاورز کارت» به کشاورزان برای خرید نهاده و کود، خبر داد. کاظم خاوازی افزود: در مرحله اول این کارت در اختیار کشاورزانی که گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند. از ۳ میلیون تن کود موردنیاز سالانه کشاورزان، ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره است که با قیمت سال گذشته در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد».

تدبیر کاخ سفید برای مقابله با اعتراضات انتخاباتی

«ای‌بی‌سی نیوز» نوشت: «به دلیل پیش‌بینی اعتراضات در شب انتخابات و احتمال به خشونت کشیده شدن آن‌، سرویس مخفی و نیروهای امنیتی آمریکا در حال مستحکم‌سازی فضای اطراف کاخ سفید هستند».

به دنبال شفاف‌سازی از اعتبار تخصیص‌یافته برای کرونا

«نصرالله پژمانفر»، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره ورود این کمیسیون به موضوع ابهامات نحوه توزیع یک‌میلیارد یوروی برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا گفت: «کمیسیون اصل 90 به این موضوع ورود پیدا کرده و در حال تهیه گزارش است تا مشخص شود که این مبلغ در کجاها مصرف شده و در هر استان به چه صورتی توزیع شده است». وی درباره صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اعلام و انتشار گزارش هزینه کرد یک میلیارد یورویی که برای مقابله کرونا در نظر گرفته شده، گفت: «توضیحاتی که ارائه می‌دهند باید قانع‌کننده باشد، البته هنوز توضیحی قانع‌کننده‌ای در این خصوص داده نشده که بتواند نگرانی‌ها را در این زمینه برطرف کند». پژمانفر درباره طرح برخی ادعاها در خصوص تخصیص اعتبار ویژه از سوی رئیس‌جمهوری برای تکمیل ساختمان دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: «این موضوع هم یکی از مسائلی است که در حال حاضر مطرح است. باید درباره هزینه‌هایی که در اینجا مصرف شده پاسخگو باشند. به‌هرحال مستنداتی در ارتباط با این موضوع ارائه شده که باید بررسی‌ها را کامل کرد تا بتوان نسبت به آن اظهارنظر دقیق کرد».
رئیسی توئیتر دارد؟

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: حساب‌های کاربری منتسب به رییس قوه قضاییه در توییتر جعلی هستند.مرکز رسانه قوه قضائیه در این رابطه اعلام کرد، اخیراً یک حساب کاربری جعلی با اعلام انتساب به رئیس قوه قضائیه، محتواهایی در توئیتر منتشر کرده است. این حساب کاربری و محتوای منتشره جعلی هستند و انتساب هرگونه حساب کاربری به رئیس دستگاه قضا در شبکه اجتماعی توئیتر تکذیب می‌شود.

داستانی واقعی از تقابل وزارت اطلاعات با داعش

«خانه امن» سریالی راهبردی است که از امشب در جدول پخش شبکه یک قرار می‌گیرد و تقابل حافظان امنیت با داعش را نشان می‌دهد. ماجرای «خانه امن» برمی‌گردد به حضور داعش در ایران و ماجرای تروریستی که توسط وزارت اطلاعات خنثی می‌شود. این سریال به تهدیدات داعش و حمایت کشورهای غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. خط اصلی قصه در این سریال امنیتی و جاسوسی، سناریوی آمریکا برای ناامنی خانه امن، ایران است؛ همان طرح آمریکایی- عربی که برای ناامن کردن ایران در دستور کار قرار داده شد و جزو اهداف شوم و شیطانی دشمن بود.
درگیری قلعه‌نویی با یک بازیکن؟

دو تیـم پرسپولیس و گل‌گهر در یک دیدار دوستانه به مصاف یکدیگر رفته‌اند که پیش از شروع این بازی حواشی زیادی ایجاد شده است. به گفته شاهدان قلعه‌نویی قبل از بازی خطاب به سعید آقایی گفته است :«آب تهران را که خوردی دیگر تحویل نمی‌گیری!» جمله‌ای که باعث شده کدورت بین طرفین پیش بیاید! این در حالی است که درگیری کوچکی هم بین قلعه‌نویی و یکی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس به وجود آمده که با دخالت دیگران ختم بخیر شده است.

پر شدن ظرفیت سالن تطهیر بهشت زهرا شایعه است

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا به اخباری مبنی بر پر شدن سالن تطهیر این سازمان واکنش نشان داد و گفت: اخبار منتشره در فضای مجازی به هیچ وجه صحت ندارد، اما دقت داشته باشید که سازمان بهشت زهرا (س) هشت ماه و اندی است که در بحران قرار دارد و ۲۵۰ روز است که همکاران ما از اوایل صبح و حتی خارج از ساعات اداری کار می‌کنند و مشکلی در این زمینه نداریم. وی با بیان اینکه از شهروندان می‌خواهیم به جای توجه به شایعات، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: مدیریت شهری همه تمهیدات را به کار گرفته، کاش مردم داغدار بتوانند پروتکل‌ها را رعایت کنند.
مجسمه ترامپ داخل سطل زباله

موزه مادام توسوی برلین مجسمه مومی ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را داخل سطل زباله قرار داده و با انتشار متنی درباره این حرکت اعلام کرده است: «‌انتخابات آمریکا نزدیک است و ما بهترین محل را برای رئیس‌جمهورآینده انتخاب کرده‌ایم. برای آخر هفته خود و بازدید عجله کنید، تا قبل از اینکه دوم نوامبر موزه را ببندیم». موزه مادام توسو که در بیشتر شهرهای جهان شعبه دارد، محل نمایش مجسمه‌های مومی افراد معروف جهان در فضای کاراکتر معروف‌شان است.

5/7 میلیاردحداقل 150 هزار یورو

محمد نادری برای اولین بار در حالی در تمرین استقلال حضور پیدا کرده که مهدی عبدیان در اینستاگرام خود توافقنامه نادری را رونمایی کرده است. عبدیان در حالی این توافقنامه را پرداخت کرده که خلاف برخی ادعاهای مطرح شده در متمم قرارداد 4 میلیارد نقدا به نادری داده تا او مجاب به عقد قرارداد 5/7 میلیاردی شود. اکنون پس از معارفه رسمی بدون رضایت‌نامه از کورتریک تیم بلژیکی ‌خواهان پرداخت 600 هزار دلار شده بود و گفته بودیم به 150 هزار یورو دریافتی هم راضی خواهند شد.
پرسپولیسی‌ترین بازیگر تاریخ

بهزاد فراهانی درباره ریشه‌های پرسپولیسی بودن احمدی گفته است: «استاد احمدی از سال 1320 به جامعه ورزشی ایران پیوست، به‌ویژه به آن بخش از جامعه ورزشی که دیدگاه‌های دادگرانه داشته است. پرسپولیس یا شاهین سابق تیمی بود که بستر رشد نسل زحمتکش و تلخکام تهران یا کشورمان بود و مرتضی احمدی از همان آغاز چه زمانی که در تیم شاهین توپ می‌زد و چه زمانی که به عنوان شاعر تمام ترانه‌های زیبای مردمی‌اش به دل هزاران هزار هوادار شاهین می‌نشست، همـیشه هـمراه و پـشتـیبان مردم زحمتکش بود».

اخبار روزانه:
*
عضو کمیسیون عمران مجلس از ایراد مجدد شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد. صدیف بدری از ایراد مجدد شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی خبر داد و اظهار داشت: شورای نگهبان برای دومین بار به طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی ایراد گرفت و افزود: این طرح چندی پیش به منظور تأمین نظر شورای نگهبان و پس از ایراد اولیه این شورا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد که نهایتا شورای نگهبان برای دومین بار نیز ایراداتی به این طرح وارد کرد. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: پس از ایرادات دوباره شورای نگهبان، این طرح به کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد و در حال حاضر قرار است در این کمیسیون این ایرادات بررسی و رفع شوند.
* کمال حسین‌پور نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس درباره مهاجرت جوانان سردشت گفته است: این موضوع از حدود پنج ماه پیش در سردشت شروع شده است؛ تا جایی که تاکنون بیش از هزار نفر از مردان و زنان جوان سردشتی از کشور مهاجرت کرده‌اند. بیشتر این مهاجران را مردان و حدود 20 تا 30 درصد را مردمی تشکیل داده‌اند که به صورت خانوادگی اقدام به مهاجرت کرده‌اند.
* در حالی‌که در خبرها آمده بود معاون اول رئیس‌جمهور به وزیرکشور دستور داده است عوامل برگزاری جشنی چندهزارنفری با نام بیعت را در این خطه شناسایی‌ کند، حالا خبر می‌رسد که به فاصله بسیار کمی، چند هزار نفر به بهانه برگزاری مسابقه همگانی دارت هفته تربیت بدنی در مشهد تجمع کرده‌اند! این رقابت عمومی در پارک ملت مشهد طی روزهای هشتم و نهم آبان برگزار شده است و حتی گفته می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان به‌رقم 20هزارنفر نیز رسید!

* مهدی چمران درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه بهتر است نامزدهای ریاست جمهوری در ابتدا کابینه مدنظر خود را به مردم معرفی کنند، گفت: من با این پیشنهاد موافقم که نامزدها از قبل تیم خود را به مردم معرفی کنند، زیرا اینکه نامزدها افرادی را قبول داشته و آنها را برای دولت احتمالی خود انتخاب کنند رسمی است که در سایر کشورها هم وجود داشته و چندان پیچیده نیست. او ادامه داد: البته اگر آن نامزد بخواهد وزرای خود را به مردم معرفی کند قطعی نخواهد بود، چرا که آنها باید رای اعتماد خود را از مجلس بگیرند؛ اما معرفی تیم نزدیک به دولت احتمالی خود برای مردم بسیار مفید خواهد بود.

* با توجه به این که بر اساس مصوبه مردادماه امسال هیئت وزیران، شرایطی برای اجرای یکی از تبصره های قانون بودجه امسال در خصوص بازیافت پسماندهای مخرب محیط زیست، تعیین شده بود، رئیس مجلس در نامه روزهای گذشته خود به رئیس جمهور با اشاره به این که در این تصمیم کابینه، اولویت مشارکت با شهرداری ها درج شده، تاکید کرده در قانون بودجه مصوب، اولویت همکاری دولت، بخش خصوصی تعیین شده لذا این تصمیم هیئت وزیران مغایر با مصوبه مجلس است و باید اصلاح یا لغو شود.

https://shoma-weekly.ir/sOspVf