گفته می‌شود که...

عزل ظریف یکی از شرایط یاران خاتمی/ فیلتر 2 سایت حامی احمدی نژاد/ تهدید علنی اوباما/ جزئیات حضور آقای میلیاردر در اوین/ جریان دولت، حامی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس/ ضرورت برخورد دستگاه قضا با آقازاده‌ها و...

افرادی که رأی نداشتند ادعای تقلب کردند!

علی‌محمد بشارتی، وزیر کشور دولت هاشمی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی یک شبکه اطلاع‌رسانی، درباره طرح ادعای تقلب در سال88 اظهار داشت: بنده خودم وزیر کشور بودم؛ در همان زمان گل‌آقا که مجله منتشر می‌کرد، طی مطلبی در مجله‌اش نوشت: «بنویسید خاتمی و بخوانید ناطق»؛ چرا که هر دوی این افراد در آن زمان جزو نامزدها بودند. وی افزود: بنده همان موقع با گل‌آقا تماس گرفتم و گفتم: چرا این حرف را زدید و توهم ایجاد کردید؟ که گل‌آقا در پاسخ به من گفت: ما می‌خواستیم شوخی کنیم. من هم در پاسخ گفتم: در مسائل راهبردی نباید شوخی کرد. بشارتی ادامه داد: اگر کسی حرفی دارد، باید آن را مطرح کند؛ ولی نباید خیلی مسائل را سیاسی کرد. وی ادامه داد: آقای قرائتی یک جا گفت: شخصی به یک روحانی مراجعه کرد و گفت: برای من استخاره بگیر؛ ولی کاری کن که خوب بیاید. عده‌ای هم در انتخابات شرکت می‌کنند تا انتخاب شوند و اگر انتخاب نشوند، ادعای تقلب می‌کنند. وزیر کشور دولت هاشمی گفت: به اعتقاد من مشکل فتنه سال 88 هم در همین یک کلمه بود و در آن سال، کسانی که زمینه رأی آوردن نداشتند، گفتند تقلب شده است!

ضرورت برخورد دستگاه قضا با آقازاده‌ها

علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پس از انتشار خبر بازداشت بابک زنجانی، طی یادداشتی به ضرورت برخورد دستگاه قضا با آقازاده‌ها اشاره کرد و نوشت: «خبر دستگیری بابک زنجانی مجدداً بارقه‌های امید مبارزه بی‌اغماض با مفاسد اقتصادی را در اذهان روشن ساخت و کم‌تحرکی مسئولان کشور در برخورد با عناصر سودجو را اندکی جبران کرد؛ اما به نظر بنده، کار مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقداماتی بسیار عمیق‌تر و قاطع‌تر از سوی مسئولان سه قوه طلب می‌کند. اگر از بنده پس از ده سال حضور در مجلس بپرسید راه‌حل درست مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست، خواهم گفت هر راه‌حلی جز با شروع برخورد با مسئولان متخلف در کشور، فرزندان و اطرافیان سودجوی آن‌ها، آب در هاون کوبیدن است

جریان دولت حامی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

اخبار رسیده حاکی از آن است که جریان نزدیک به دولت قصد دارد با فهرست مستقلی از اصلاح‌طلبان وارد انتخابات مجلس شود که در همین راستا، اصلاح‌طلبان نگران از دست دادن کرسی‌های مجلس آینده شده‌اند. بر همین اساس، گفته می‌‌شود مجمع روحانیون تلاش‌های خود را برای ائتلاف با جریان نزدیک به دولت آغاز کرده است.

مصلحی: طراحی‌های فتنه از یک سال قبل تعیین شده بود

مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، با اشاره به اینکه زمانی مسئولیت وزارت اطلاعات را پذیرفتم که بیش از یک ماه از جریان فتنه می‌گذشت، گفت: آن زمان هنوز دفاتر سران فتنه باز بود و ما در یکی از ستاد‌های سران فتنه جزوه‌ای پیدا کردیم که در آن، طراحی‌های فتنه از یک سال قبل تعیین شده بود و حتی در آن، برنامه‌هایی برای سفر به استان‌ها و روند فعالیت‌های لازم برای روز انتخابات تدوین شده بود. وی همچنین افزود: نکته جالب اینجاست که حتی مصاحبه یکی از فتنه‌گران که در آن مدعی شد که «من پیروز انتخابات بودم»، در جزوه‌ای بود که حزب توده آن را تدوین کرده بود.

دو سایت حامی احمدی نژاد فیلتر شدند

دو سایت همت‌نیوز و نکات‌پرس از دسته سایت‌های حامی محمود احمدی‌نژاد که طی روزهای گذشته حملات تندی به مسئولان قضایی را در دستور کار خود قرار داده بودند فیلتر شدند.

این دو سایت طی روزهای گذشته حمایت از برخی از عناصر متهم در پرونده‌های اقتصادی را در دستور کار قرار داده بودند و با حمایت صریح از بابک زنجانی، سعید مرتضوی و ... در مطالب و گزارش‌های خود، اتهامات و انتقادات تندی به مسئولان قضایی و همچنین برخی از وزیران دولت روحانی وارد می‌کردند.

عزل ظریف یکی از شرایط یاران خاتمی

"محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه کشور می‌گوید: سیاست خارجی در دوره هاشمی گرایش معتدلی داشت. او می‌گوید "جناح راست گرایش معتدل‌تر و جناح چپ گرایش تندتری داشت. با این که من هیچگاه در جناح راست نبودم، اما افراد جناح چپ که آن زمان تندروتر بودند، به خاطر گرایش‌های معتدلم، رابطه خوبی با من و امثال من نداشتند."

عجیب‌تر اینکه حتی بعدها در دوره آقای خاتمی که دوستان چپ گرایش معتدل‌تری در سیاست خارجی پیدا کردند، باز هم رابطه‌شان با افرادی مانند من خوب نشد.در زمان آقای هاشمی، دوستانی که هم خط آقای خاتمی بودند با سیاست اعتدال ما مخالفت می‌کردند. زمانی هم که وارد حوزه حکومتی زیر پرچم آقای خاتمی شدند به سیاست‌های آقای خاتمی رضایت دادند. در زمان آقای هاشمی، اسم روزنامه سلام که می‌آمد، تنمان می‌لرزید.

بیش‌تر تندروی‌ها از لانه جاسوسی گرفته تا قضیه مکه و ممانعت از روابط با مصر، به دست جناح چپ صورت گرفت.روزی به آقای خاتمی به شوخی و جدی گفتم که زمانی دوستانتان به خاطر اینکه ما حرف‌های معتدل می‌زدیم با ما مخالف بودند؛ حالا هم که خودشان حرف‌های ما را می‌زنند، هنوز با امثال من بد هستند. مثلا در دوره دوم آقای خاتمی، یکی از شرایط تندروهای چپ مجلس ششم برای اینکه به آقای دکتر خرازی رأی بدهند، این بود که مرا از معاونت عزل کند!

بالگردهای روسی درخدمت ارتش عراق برای عملیات الانبار
منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از دریافت محموله سلاح روسی شامل بالگردهای موسوم به شکارچی شب برای استفاده در عملیات الانبار خبر دادند.
منابع وابسته به وزارت دفاع عراق از رسیدن محموله بالگردهای ام ای 35 ساخت روسیه به بندر ام القصر در بصره خبر دادند.
این منابع بیان کردند: سیزده بالگرد از نوع ام ای 35 که به شکارچی شب معروف هستند به بندر ام القصر در استان بصره وارده شده اند و این بالگردها پس از انتقال به پایگاه های هوایی و انتهای تجهیز آن در عملیات نظامی کنونی در استان الانبار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تقلب شده است!
حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: اصلاح طلبان با انتساب دروغین آقای دکتر روحانی به خود، دست به تقلب دیگری در انتخابات ریاست جمهوری 92 زده و مدعیان اصلاحات و اصحاب فتنه را پیروز انتخابات معرفی می‌کردند! و هرگز به روی نامبارک خود نمی‌آوردند که اگر برای پیروزی مدعیان اصلاحات کمترین احتمالی قائل بودند، نامزد رسمی خود آقای دکتر عارف را مجبور به استعفاء نمی‌کردند و با صراحت از رأی حداکثر 7 درصدی مدعیان اصلاحات خبر نمی‌دادند و....
دکتر روحانی با اظهارات صریح و شایسته تقدیر خود نشان داد که ادعای سران و عوامل فتنه و برخی از مدعیان اصلاحات درباره انتساب ایشان به این جماعت آلوده فقط یک دروغ شاخدار است که از دومین تقلب بزرگ فتنه‌گران در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد.

ارسال پرونده مدیر سابق وزارت ارشاد به دادگاه
پرونده مدیر سابق وزارت ارشاد در دولت دهم که پیش‌تر در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده بود به دادگاه ارسال شده است. یک منبع آگاه روز شنبه به ایرنا گفته: پرونده مدیر سابق سازمان سینمایی در دولت دهم، به دادگاه عمومی ارسال شده است. بر اساس این گزارش، پرونده مدیر سابق وزارت ارشاد در دولت دهم به اتهام دریافت رشوه در شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده و اتهام وی، دهم آذر ماه با حضور در دادسرا به ایشان تفهیم شد.

سایت علی مطهری فیلتر شد

سایت علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس فیلتر شد. سایت شخصی این نماینده مجلس که به نشانی alimotahari.ir در دسترس کاربران بود از ساعاتی پیش فیلتر شده و از دسترس خارج گردیده است.

آخرین جزئیات حضور آقای میلیاردر در اوین
آخرین جزئیات حضور میلیاردر جوان در بازداشتگاه اوین در گفت‌وگوی فارس با یکی از مسئولان دستگاه قضایی کشور تشریح شد. شامگاه دوشنبه 9دی ماه خبر دستگیری بابک زنجانی میلیاردر جوان ایرانی منتشر شد. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور بدون اشاره به جزئیات اتهامات این فرد گفت: وی از سوی دادستانی تهران بازداشت شده است. در خبرهای تکمیلی آمده بود که پرونده‌ این فرد از سوی سازمان بازرسی کل کشور تکمیل شده و وی به واسطه بیم از فرار بازداشت شده است. اما خبرهایی درباره نحوه نگهداری این فرد در زندان اوین از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده بود که حکایت از آن داشت وی امکانات خاصی را در اختیار دارد. با توجه به این اخبار، فارس به سراغ یکی از مسئولان دستگاه قضایی رفته تا از وی درباره این شایعات پرس و جو کرده و آخرین اطلاعات را به دست بیاورد. این مقام آگاه گفت: بابک زنجانی با توجه به قراره صادر شده تحویل زندان اوین شده است و در انفرادی به سر می‌برد.

اکثر افراد مرتبط با انفجار در مراکز آمیا در آرژانتین را کشته‌ایم
یک مقام سابق اسرائیلی گفته است که اکثر افراد مرتبط با بمب گذاری در مراکز یهودیان آرژانتین (آمیا) به قتل رسیده‌اند.
اسحاق آویران، سفیر پیشین اسرائیل در آرژانتین، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری یهودیان آرژانتین - ای‌‌جی‌ان - گفته است که اسرائیل توانسته اکثر کسانی را که پشت حملات خونین به سفارت اسرائیل و یک مرکز فرهنگی یهودیان در آرژانتین بودند به قتل برساند.
در مارس سال ١٩٩٢، یک خودرو بمب‌گذاری شده در برابر سفارت اسرائیل در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، منفجر شد که بیست نفر را کشت و بیش از دویست نفر دیگر را زخمی کرد.
در انفجار مهیب‌تری در ژوئیه سال ١٩٩٤، ساختمان سازمان فرهنگی موسوم به "انجمن متقابل اسرائیل و آرژانتین" (آمیا) در بوئنوس آیرس هدف بمب‌گذاری قرار گرفت که هشتاد و پنج کشته و سیصد زخمی برجای گذاشت.
آویران، که بین سال‌های١٩٩٣ تا ٢٠٠٠ میلادی سفیر اسرائیل در آرژانتین بود، در مصاحبه اخیر خود با اشاره به این حملات گفته است: "اکثریت افراد مسئول این اقدامات، دیگر در این جهان نیستند، و ما خودمان ترتیب کار را دادیم." وی از افراد خاصی در این مورد نام نبرده و مشخص نکرده است که ملیت آنها چه بوده و به چه صورت کشته شده‌اند.
سفیر پیشین اسرائیل در آرژانتین در عین حال گفته است: "هنوز هم لازم است آرژانتین دقیقا جواب دهد که در ارتباط با این حملات، چه روی داده است."
اسحاق آویران افزوده است که "ما می دانیم چه کسانی مسئول انفجار در برابر سفارتخانه اسرائیل بودند و همان افراد مرتکب انفجار دوم هم شدند."
وی دولت آرژانتین را متهم کرد که اقدام لازم را "برای رسیدن به عمق و کشف و افشای تمامی ابعاد این حملات" صورت نداده است.

مرگ مشکوک جعبه سیاه حمله به سفارت ایران
ماجد الماجد مُرد. به همین سادگی! او شاه‌کلید حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت و مخزن‌الاسرار بندر بن سلطان در حمایت‌های اطلاعاتی و امنیتی از تروریست‌های القاعده، النصره و داعش بود. الماجد سرکرده گردان‌های تروریستی عبدالله عزام بود که با حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت 26 نفر را شهید و 146تن را زخمی کردند. در این حمله رایزن فرهنگی ایران در بیروت نیز به شهادت رسید. روز گذشته و درست یک هفته پس از دستگیری در مرز لبنان و سوریه و در حالی که پیش‌تر نسبت به طراحی سناریوی قتل او هشدارهایی داده شده بود؛ خبرگزاری‌های لبنانی خبر مرگ او را مخابره کردند. «صدای لبنان» اولین رسانه‌ای بود که صبح دیروز این خبر را منتشر کرد اما به جزئیات مرگ این شاه‌مهره اطلاعاتی سعودی اشاره‌ای نکرد. العربیه، شبکه تلویزیونی آل‌سعود نیز بلافاصله به نقل از صدای لبنان این خبر را منتشر کرد. و پس از آن همه منابع خبری در لبنان و منطقه مرگ سرکرده گروه تروریستی عبدالله عزام را تایید کردند. ارتش لبنان نیز دقایقی بعد با انتشار اطلاعیه‌ای رسما مرگ این تروریست سرشناس سعودی را تایید کرد. قاضی «صقر صقر» نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان نیز خبر مرگ ماجد الماجد را تایید کرد. آنها گفته‌اند مرگ این تروریست سعودی به علت بیماری کلیوی بوده است. این ادعا در حالی است که ماجد پس از یک دوره درمان کامل، در حالی که عازم سوریه بود در مرز لبنان با این کشور دستگیر شد. منابع خبری لبنان بلافاصله پس از انتشار این خبر، مرگ ماجد را مشکوک و سناریوی بندر بن سلطان دانسته‌اند

اصولگرایان در انتخابات مجلس به وحدت می‌رسند
روح الله حسینیان نماینده مجلس اظهار داشت: کلیه جناح‌های اصولگرا به خاطر مسائل و مشکلاتی که با روی کار آمدن دولت جدید در حال شکل گیری است قطعا در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی به اجماع خواهند رسید. وی در تشریح این مسائل و مشکلات گفت: نحوه مدیریت کشور، حرکت کشور به سمت سازش و تلاش در راستای تشنج مجدد فتنه‌گران مسائلی است که موجب وحدت اصولگرایان در انتخابات آینده خواهد شد زیرا این آسیب‌ها در کمین کشور، انقلاب و نظام قرار گرفته است. عضو جبهه پایداری با اشاره به جلسات جداگانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز و جبهه پیروان گفت: آسیب‌شناسی اقدامات این جریان‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته و پیش‌بینی آسیب‌هایی که ممکن است در انتخابات مجلس آینده گریبان اصولگرایان را بگیرد، محور اصلی این جلسات است

پیگیری مجلس در مورد انتشار کتاب حامی فتنه
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به اینکه وزارت ارشاد مجوزی به نشر چشمه نداده‌ است، پیرامون انتشار همزمان کتاب جامعه شناسی نوشته «حمیدرضا جلایی پور» با 9دی توضیحاتی داد.
حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره موضوع نشر چشمه و پیگیری این کمیسیون اظهار داشت: جلسه‌ای هنوز برگزار نشده است، قرار بود در ارتباط با این موضوع جلسه‌ای برگزار شود اما عملا موضوع متوقف است چون آنها هم نسبت به این موضوع اقدامی انجام نداده‌اند، فکر می‌کنم با توجه به سخنان ابتدایی انجام شده کار متوقف شده و اقدام دیگری انجام نشده است.
پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که کمیسیون فرهنگی در انتظار تحقیقات کمیته تحقیق در معاونت فرهنگی است، افزود: بله، در حال حاضر جلسه‌ای تشکیل نشده تا جمع‌بندی و مستندات ارائه شود، اما نسبت به نشر چشمه «مجوزی» از سوی ارشاد اعطا نشده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون کتاب جامعه شناسی نوشته «حمیدرضا جلایی پور» از دستگیر شدگان فتنه 88 که همزمان با 9 دی منتشر و روانه بازار شده است، گفت: در جریان توضیحات این کتاب نیستم اما اگر ارشاد نسبت به ممیزی کتاب در مسیر خود اقدام درستی انجام داده باشد ما طبیعتاً در کار آنها دخالت نخواهیم کرد، اما صحبت ما این است اگر کتابی چاپ می‌شود و مجموعه‌ای قصد فعالیت دارد، نهاد بالادستی‌اش که ارشاد است باید نسبت به ممیزی که وظیفه ذاتی خود است انجام وظیفه کرده و کار را انجام دهد.
این نماینده مجلس گفت: اما توصیه می‌کنیم که اگر کاری را انجام می‌دهند باید ممیزی و نظارت کنند و کارشناسان و متخصصین در این موضوع اظهارنظر ارائه دهند و اگر قرار است حذف اصلاحی صورت گیرد در صورت داشتن اشکالات باید برطرف شود.
وی در پایان گفت: من نسبت به جزئیات کتاب جامعه‌شناسی اطلاعاتی ندارم اما طی تماس با ارشاد آنها اعلام کردند درباره این کتاب ممیزی صورت گرفته و کتاب و وضعیت فعلی علی‌رغم داشتن برخی اشکالات مورد تأیید برای چاپ قرار گرفته است.

عدم دعوت از جبهه پایداری
سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه به‌طور رسمی از جبهه پایداری برای شرکت در جلسات آقای تقوی دعوت نشده است گفت: آقایان شخصیت‌هایی که از نظر آنها مناسب آن جلسه بودند را دعوت کردند. وی اظهار داشت: اگر هم دعوتی صورت گرفته باشد اینطور بوده که خودشان دونفر از جبهه پایداری که فکر می‌کردند برای این جلسه مفید هستند را دعوت کرده‌اند. به گزارش مهر، اخیرا جلساتی با محوریت حجت‌الاسلام تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت و با حضور برخی چهره‌های اصولگرا به منظور هم اندیشی برای وحدت اصولگرایان آغاز شده است. در این جلسه تعدادی از وزرای دولت دهم و برخی اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری، اعضای جامعه روحانیت حضور دارند اما چهره‌هایی همچون حدادعادل و برخی طیف‌های اصولگرا مانند جمعیت رهپویان و ایثارگران و جبهه پایداری تاکنون در این جلسات حاضر نشده‌اند.

دهمین پلنگ در ارتفاعات دو هزار تنکابن هنوز جان دارد!
در حالی که شتاب قتل پلنگ‌ها در ایران به طرز محسوسی افزایش یافته، به نحوی که برخی از عالی‌رتبگان سیاسی هم وارد ماجرا شده‌اند، هم اینک از تنکابن خبر می‌رسد که متأسفانه دهمین پلنگ هم دچار حادثه شده و ممکن است بر این سیاهه افزوده شود ...
برخی از دوستداران و فعالین محیط زیست در مازندران از جمله آرش خیراندیش، اسفندیار ملاحسینی و افشین ابوطالبی طی تماس‌های متعدد با نگارنده خبر دادند که ظاهراً یک پلنگ دیگر در ارتفاعات دوهزار تنکابن (حومه‌ی روستای اِکَر) مورد اصابت گلوله توسط متخلفین قرار گرفته و هم‌اینک در یک منطقه‌ی جنگلی پناه گرفته است. با تماس‌هایی که با مسئولین ستاد و اداره کل محیط زیست استان مازندران برقرار شد، مشخص گردید که یک یگان مجهز به دامپزشک و اسلحه بیهوشی به سمت منطقه در حال حرکت هستند تا بلکه بتوانند از اعلام مرگ یا قتل دهمین پلنگ در طول ده ماه گذشته ممانعت به عمل آورند. البته هنوز دلیل جراحت پلنگ کاملاً مشخص نیست و برخی از محلی‌ها می‌گویند: این گربه‌سان بزرگ کشور در اثر ترس و پرتاب از صخره مجروح شده و گلوله‌ای به وی اصابت نکرده است. برخی نیز دلیل جراحت وی را درگیری با یک حیوان دیگر می‌دانند.
آنچه که در این رخدادها بسیار متأثرکننده می‌نماید، آن است که ظاهراً به رغم اطلاع‌رسانی گسترده و موج خبری ایجاد شده در طول چند ماه گذشته و حتی ورود یک استاندار به ماجرا، همچنان مردم محلی در اطراف زیستگاه‌های پلنگ، متوجه چگونگی رفتار و تعامل با این گربه سان در خطر انقراض ایران نیستند؛ واقعیتی که آشکارا ضرورت آموزش‌های جدی‌تر در سطوح مدارس و جوامع محلی را به صورت رو در رو بیش از پیش عیان می‌سازد.

تحصیل در مقطع دکترا بدون مدرک ارشد در آلمان
به تازگی برخی از دانشگاه‌های آلمان تصمیم گرفته‌اند، امکان تحصیل در مقطع دکترا بدون مدرک کار‌شناسی ارشد را نیز فراهم کنند. تاکنون 1300 دانشجو در دانشگاه‌های آلمان این مدل آموزشی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.
اشتفی کرائزه یکی از دانشجویان آلمانی است که پس از اتمام دوران تحصیل خود در مقطع کار‌شناسی در دانشگاه پسائو آلمان (Universität Passau) مستقیم و بدون گذراندن دوره کار‌شناسی ارشد به تحصیل در مقطع دکترا مشغول شد.
اشتفی که تنها 23 سال سن دارد، علاوه بر تحصیل در مقطع دکترا، به عنوان دستیار آموزشی در دانشگاه مشغول به کار و تدریس است.
حدود نیمی از دانشگاه‌های آلمان تصمیم گرفته‌اند، امکان تحصیل در مقطع دکترا برای دانش آموختگان دوره کار‌شناسی را فراهم کنند.
بر طبق اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار فدرال آلمان، 1300 متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در سال 2011 بدون گذراندن دوره کار‌شناسی ارشد در دوره دکترا پذیرفته شده‌اند.
برخی از دانشگاه‌های آلمان برای متقاضیان ورود به مقطع دکترا بدون گذراندن دوره کار‌شناسی ارشد، دوره‌های یک ساله آمادگی در نظر می‌گیرند. دانشجویان پس از اتمام این دوره باید در دوره‌ای سه ساله که با پژوهش همراه است، شرکت کنند.
در برخی دیگر از دانشگاه‌ها گذراندن دوره دکترا همزمان با کار‌شناسی ارشد صورت می‌گیرد. به این ترتیب که دانشجو پس از گذراندن ترم دوم کار‌شناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتر تقاضا می‌دهد. در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان موظف هستند، با وجود ثبت نام در دوره دکترا و تحصیل در این مقطع دوره کار‌شناسی ارشد را به طور همزمان به اتمام رساند.
دانشگاه پسائو برای ورود آن دسته از متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا دوره کار‌شناسی ارشد را نگذرانده‌اند، شرط معدل در نظر گرفته است. شرط معدل در نظر گرفته شده در این دانشگاه و در رشته ادبیات آلمان 3,1 (معادل 18 به بالا) است.

علاوه بر این موافقت استاد راهنما نیز با سرپرستی پروژه دکترا الزامی است. هانس کراح، استاد رشته ادبیات آلمانی در دانشگاه پسائو می‌گوید، شرط معدل برای ورود به مقطع دکترا کافی نیست، بلکه دانشجو باید بتواند استاد راهنما را درباره صلاحیت تحصیل در مقطع دکترا متقاعد کند.
طبق قوانین دانشگاه‌های آلمان تحصیل در مقطع دکترا تنها در صورت موافقت استاد راهنما با طرح رساله و قبول مسئولیت سرپرستی رساله صورت می‌گیرد.
اشتفی از تصمیم خود برای تحصیل در مقطع دکترا بدون گذراندن دوره کار‌شناسی ارشد پشیمان نیست. این استاد جوان دانشگاه می‌گوید، اختلاف سنی کمی که با دانشجویان دارد در مواقعی اضطراب او را برای اداره کلاس بیشتر می‌کند. اشتفی حل این مشکل را دشوار نمی‌داند و معتقد است، تجربه در تدریس این وضعیت را در آینده برای وی تغییر خواهد داد.
تهدید علنی اوباما
روزنامه واشنگتن تایمز طی مطلبی به قلم تحلیلگر خود نوشت: اختلاف عمیق اوباما با لابی صهیونیستی بالا گرفته و اوباما به شدت جلوی اقدامات لابی های صهیونیستی علیه ایران ایستاده است.
از سخنان اخیر جی کارنی سخنگوی کاخ سفید نیز کاملا مشخص بود که تا چه حد چالش لابی صهیونیستی دوستان قدیمی اوباما برای اوباما جدی شده است و جی کارنی در سخنانی به لایحه ها و برنامه های مجلس سنا اشاره کرد که می خواهند برخلاف تلاش های دولت اوباما، تحریم های اقتصادی علیه ایران را افزایش دهند که جی کارنی به طور واضح گفت در صورتی که چنین لایحه ای در مجلس سنا به تصویب برسد، رئیس جمهور آن ها را وتو خواهد کرد و این نشان می دهد که اختلافات سیاسی در بین مقامات بر سر ایران بالا گرفته است.
برای سال هاست که مقامات بر این باورند، کسی نمی تواند جلوی لابی قدرتمند صهیونیستی در آمریکا بایستد، مخصوصا لابی قدرتمند آیپک که رابطه بسیار نزدیکی با نتانیاهو دارد و این لابی قدرتمند اصلا دل خوشی از عملکرد اخیر اوباما در قبال ایران ندارد، اما اوباما به خاطر توافقات با ایران تا حدی توانسته است جلوی این لابی های قدرتمند دوام بیاورد.
به هر حال دولت اوباما به طور علنی به مجلس سنا هشدار داده است که آماده وتو کردن هرگونه اقدام لابی صهیونیستی علیه ایران است.

وعده ای که بندر بن سلطان به پوتین داده است؟
بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان با دادن وعده ارزشمندی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار مشترک خود در مسکو توانست به توافقات مهمی با وی دست یابد .
برخی منابع خبری گزارش دادند که بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان وعده ارزشمندی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه داده و به توافق های مهمی رسیده است.
یک منبع بسیار آگاه به روزنامه اینترنتی " رأی الیوم " گفت: بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان با دادن وعده ارزشمندی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار مشترک خود در مسکو توانست به توافقات مهمی با وی دست یابد .
این منبع افزود: بندر وعده داد لیستی شامل اطلاعات جامع درباره افرادی که مسکو آنها را چچنی های تروریست می خواند، به سرویس اطلاعاتی روسیه ارائه دهد و گفته می شود که اسامی چند عربستانی، چچنی و اتباع چند کشور عربی دیگر در این لیست وجود داشته باشد .
رأی الیوم نوشت: بندر آماده ارائه همه اطلاعات خود درباره گروه های شورشی افراطی چچن است و این اطلاعات را " شکار بزرگ " نامیده است که همین امر پوتین را ترغیب به همکاری با بندر کرده است.

توضیح پیرمؤذن درباره مصاحبه با یک شبکه خارجی

شنیدیم که کمال‌الدین پیرمؤذن عضو فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌‌وگو با تابناک با بیان این‌که شبکه‌های بیگانه برای تخریب نمایندگان به هر حیله‌ای دست می‌زنند توضیح داده: یکی از خبرنگاران خارج از کشور که خود را خبرنگار پرس تی وی معرفی کرد درباره محیط زیست و آلودگی هوا از من سؤالی پرسید و به تصور این‌که وی خبرنگار پرس تی وی، شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی است با وی گفت‌وگو کردم. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: متأسفانه پس از این‌که گفت‌و گو از شبکه من و تو پخش شد متوجه شدم که فریب خورده‌ام و این مصاحبه به عنوان «گفت‌و گوی پیرمؤذن، نماینده مجلس» با شبکه مذکور پخش شده است.

دوئل مجلس ایران و کنگره آمریکا
دو اقدام متقابل مجلس جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی در برابر تندروهای آمریکایی، باعث نگرانی طرف های غربی شده است. ارائه لایحه تندروهای کنگره برای افزایش تحریم های ایران که برخلاف توافق ژنو بود، نمایندگان مجلس ایران را وادار ساخت تا طرحی را با 200 امضا آماده کنند که بر اساس آن اگر حقوق هسته ای ایران نادیده گرفته شود، دولت ملزم به غنی سازی تا 60% شود.
سازمان انرژی اتمی کشورمان هم 1000 سانتریفیوژ نسل دوم را بدون تزریق گاز، نصب کرده است و سانتریفیوژهای نسل سوم و چهارم آماده تست کردن هستند. بر اساس توافق ژنو ایران حق ساخت و ساز سانتریفیوژ دارد؛ اما تعداد سانتریفیوژهای فعالش از 19000 نباید بیشتر شود.
حال همه منتظر هستند تا ببینند نمایندگان کنگره آمریکا در اولین جلسه کاری خود در ابتدای سال جدید میلادی چه می کنند؛ آیا آن ها لایحه افزایش تحریم های ایران را که مساوی است با پایان توافق ژنو، امضا می کنند یا عقب می نشینند و لایحه را پس می گیرند؟
این نمایندگان می‌گویند با توجه به حجم بالای تجارت دریایی، صادرات نفت ایران از راه‌های آبی و کاربرد سوخت هسته‌ای در کشتی‌ها و زیردریایی‌های قاره‌پیما، ایران به غنی‌سازی 60درصد اورانیوم نیاز دارد.
به گزارش رسانه‌های ایران عباس عراقچی، دیپلمات ارشد و از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران، درباره این طرح گفته است: «هر چه توسط مجلس تصویب شود برای ما لازم الاجرا است و طبعا ناچار به اجرا هستیم

خبر خوش برای دانشجویان شاهد و ایثارگر

در حالی که بر اساس ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه، شهریه دانشجویان جانباز، فرزندان شاهد، آزادگان و تحت پوشش کمیته امداد از محل اعتبارات دولتی تامین می شود و بنیاد شهید و سایر دستگاهها مکلف به پرداخت این مبلغ هستند، اما بنیاد شهید با صدور بخشنامه ای در مهرماه سال 90، محصلان مشغول تحصیل در برخی دانشگاه های آزاد را مشمول پرداخت نیمی از مبلغ شهریه دانسته بود و شنیده شده با شکایت برخی از دانشجویان به دستگاه قضایی، این مصوبه طی روزهای گذشته ابطال و به بنیاد شهید ابلاغ شده است.

هشدار درباره نحوه واردات یک شرکت مشهور خودروسازی

در حالی که بر اساس مقررات قانونی، شرکت های تولید کننده خودرو مشمول استفاده از برخی تسهیلات برای واردات قطعات و لوازم مورد نیاز خود هستند، بر اساس دستور هفته های اخیر یک مقام مسئول به دستگاه های مربوطه، مقرر شده به علت عدم تولید واقعی خودرو توسط یکی از شرکت های مشهور، این تسهیلات دیگر به این شرکت تعلق نگرفته و چنانچه قطعات منفصله وارداتی توسط این شرکت به صورت کامل فول CKD باشد، مشمول پرداخت حقوق ورودی یک خودروی کامل شود.

طرح سؤال از وزرا چقدر هزینه دارد؟
طرح سؤال نمایندگان از هر یک از وزرا زمانی از فعالیت مجلس را در صحن و کمیسیون‌های تخصصی به خود اختصاص می‌دهد اما گویا هزینه مالی طرح سؤال و پاسخگویی به آن نیز قابل محاسبه است. مصطفی کواکبیان در مجلس هشتم گفته بود که هر دقیقه مجلس 15 میلیون تومان هزینه در بر دارد که بر اساس این برآورد طرح سؤال از هر وزیر در صحن علنی مجلس یک میلیارد و 50 میلیون تومان هزینه دارد. خبرآنلاین در گزارش خود این مبلغ را بر اساس محاسبه‌ای به دست آورده است که نشان می‌دهد زمان 30 دقیقه‌ای وزیر برای پاسخ به سؤال در کمیسیون450 میلیون تومان، زمان 5 دقیقه‌ای سخنگوی کمیسیون برای توضیح سؤال در صحن مجلس 75 میلیون تومان، زمان 15 دقیقه‌ای وزیر برای پاسخ به سؤال در صحن 225 میلیون تومان، زمان 15 دقیقه‌ای نماینده سؤال‌کننده در صحن 225 میلیون تومان و زمان 5 دقیقه‌ای برای رأی‌گیری 75 میلیون تومان هزینه دارد.

سر جدا شده زنی که مسکو را لرزاند
با وجود سن کم، وی دو بار با مرد سلفی با گرایش های افراطی ازدواج کرده است. هر دو شوهر وی در درگیری با روس ها، کشته شده بودند.
عامل حمله انتحاری در ایستگاه قطار در جنوب روسیه، دو بار ازدواج کرده است.
اوسکانا اسلانووا، زن 26 ساله روس روز یکشنبه اقدام به عملیات انتحاری در ایستگاه قطار شهر ولگاگراد در 900 کیلومتری جنوب مسکو پایتخت روسیه، کرد. در این عملیات انتحاری 17 نفر کشته و 36 نفر دیگر را زخمی شدند.
با وجود سن کم، وی دو بار با مرد سلفی با گرایش های افراطی ازدواج کرده است. هر دو شوهر وی در درگیری با روس ها، کشته شده بودند.
بنابه گزارشات رسانه های روسی، عملیات انتحاری این زن، یکی از شدیدترین و خونبارترین عملیات طی دو سال اخیر در روسیه بوده است. او بمب همراه خود را روبروی گیت بازرسی ورودی ایستگاه قطار منفجر کرد. ایستگاه قطار در روز انفجار به دلیل قصد مردم برای مسافرت در روزهای تطیلات آخر سال، شلوغ تر از همیشه بود.
سر اوسکانا در اثر انفجار، به چند متر آن طرف تر از محل انفجار پرتاب شد.
به دلیل این که انفجار سر اوسکانا را از تنش جدا کرده، محققان روس معتقدند که کمربند انفجاری از گردنش آویزان بوده است به گونه ای که کاپشنش آن را پوشانده بود. این کمربند انفجاری به کیفی متصل بود که در آن 10 کیلوگرم ''تی ان تی'' تعبیه شده بود.
محققان معتقدند یک مرد که همراه اوسکانا بود، با او در انفجار همکاری کرده است، انگشت او در حالی پیدا شد که قطع شده و به حلقه یک نارنجک آویزان است. این را ولادیمر مارکین سخنگوی کمیته تحقیق از انفجار نیز تاکید کرده است.

انتقاد مقام ترک از بزرگ‌نمایی نقش ایرانی‌ها در پرونده فساد ترکیه
خبر دیگر این که رئیس اتاق بازرگانی و تجاری ازمیر ترکیه با انتقاد از انتشار اخباری درباره حضور نام اتباع ایرانی در کنار برخی از دستگیرشدگان عملیات اخیر علیه فساد مالی در ترکیه خطاب به رسانه‌ها گفت: بهتر است در این باره بزرگ‌نمایی نکنید. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه حریت، چاپ ترکیه، اکرم دمیرتاش، رئیس اتاق بازرگانی و تجاری ازمیر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وجود ارتباطاتی میان ایران با برخی بازداشت‌ شدگان در عملیات گسترده مبارزه با فساد مالی در ترکیه‌ گفت: نباید مسأله ارتباط ایران با این عملیات را بزرگ‌نمایی کرده و به درازا کشاند. وی با اشاره به همکاری شرکت‌های ایرانی با شهر ازمیر گفت: ترکیه و ایران در جغرافیای سیاسی منطقه از کشورهای قدرتمند محسوب می‌شوند و این دو کشور در جهان صاحب هفدهمین و هجدهمین اقتصادهای بزرگ هستند.

بی توجهی عجیب مشتریان به مرگ یک فرد، مقابل چشمانشان
دوربین مدار بسته فروشگاهی در ایالت میشیگان آمریکا تصاویر تکان دهنده‌ای را ثبت کرده که در آن مشتری‌ها به سادگی با عبور از روی جسد مردی، وارد فروشگاه شده و خرید خود را انجام می دهند.
در این ویدیو دو مشتری بلافاصله پس از آنکه یک مرد 24 ساله به ضرب گلوله مقابل در فروشگاه به زمین می‌افتد از روی جسد او عبور کرده و به خرید می پردازند.
این در حالی است که حتی صندوقدار فروشگاه نیز توجهی به جسد مرد 24 ساله نمی کند و در کمال آرامش به درخواست های مشتریان رسیدگی می کند تا اینکه یک مشتری تصمیم می گیرد موضوع را به پلیس گزارش دهد.

شاهینی که خیلی زود کرکس شد
مرتضی نجفی‌پور مقدم با نام مستعار شاهین نجفی، خواننده ای است که بنا بر شهادت نزدیکانش از بیماری روانی رنج می برده و با پرداختن به موضوعات جنسی و هنجارشکن، قصد آرام کردن روان سرکش خود را داشته است.
او که در بین ایرانیان با "پنجه کشیدن" به مقدسات دینی شهرتی پیدا کرد، شبکه انسانی خاص خود را در ایران ایجاد نمود تا محتوای ترانه هایش را از ایران فراهم کند. شبکه انسانی ِشاهین نجفی عموما جهت گیری های محتوایی و متن اشعار این خواننده رپ را تحت عنوان غزل پست مدرن برایش تأمین می کردند.
وی همزمان با دوره اصلاحات، فعالیت های غیر قانونی و زیر زمینی را در تهران و رشت به انجام رساند. همچنین به سبب اشاعه فحشا و فساد با شکایت چند خانواده، دو بار دستگیر شد و از سال 1384 به دلیل ترس از مجازات سنگین کیفری به آلمان گریخت.
در شخصیت ضد اجتماعی وی همین بس که چندین بار در دانشگاه از وی به علل متفاوت شکایت شده و کمیته انضباطی، نهایتا وی را از دانشگاه اخراج کرده است.
پس از خروج از ایران نجفی به سرعت با پسمانده‌های گروهک‌هایی مانند «سازمان فدائیان خلق» و «سازمان مجاهدین» پیوند خورد و با پیوستن به گروه «تپش 2012» در تجمعات این گروهک‌ها علیه ایران در شهرهای «موسیقی» سوئد و «اسن» آلمان حضور یافت و به اجرای کنسرت در میتینگ‌های منافقین پرداخت.
تشکیل گروه "آنتی کاریزما" جایی برای قبح زدایی و عادی سازی پرخاشگری جنسی و هنجارشکنی اجتماعی برای وی بود.
نجفی به دلیل اختلالات شخصیتی حاد خود، عنوان "گرگ خسته" را برای خود انتخاب کرده است. گرگی که طعمه های تازه ای در ایران برای خود پیدا کرده است.
بر خلاف تصور برخی مبنی بر این که شاهین نجفی به صورت فردی و در خارج از کشور به فعالیت می پردازد اما به تازگی برخی از شاعران ترانه های وی در داخل شناسایی و دستگیر شدند.
این گروه از طریق برگزاری کلاس و دوره آموزشی در فرهنگسراها و ... به طرح اندیشه های هنجارشکنانه و جنسی می پرداختند و شبکه انسانی خود را تقویت می کردند.

پرونده «خاوری» سنگین‌تر شد
اینترپل اتهامات جدیدی را در مقابل نام محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران درج کرده است.
سال گذشته در وب‌سایت پلیس بین‌الملل (اینترپل) نام و مشخصات محمودرضا خاوری به اتهام «کلاهبرداری» در فهرست افراد تحت تعقیب قرار گرفته بود اما اکنون به نظر می‌رسد بر جرم‌های محمودرضا خاوری مدیرعامل سابق بانک ملی ایران افزوده شده است.
اکنون دیگر در جلوی نام خاوری در فهرست تحت تعقیبی‌های اینترپل تنها نام کلاهبرداری دیده نمی‌شود بلکه همکاری و دست داشتن در اختلاس و کلاهبرداری، اخذ رشوه و کسب غیرقانونی اموال از طریق سیستم بانکی در سطح عمومی اتهام‌هایی هستند که درکارنامه خاوری به ثبت رسیده است.
برای اولین بار متهم ردیف اول پرونده فساد مالی 3 هزار میلیارد تومانی، در جریان دادرسی از واریز رشوه سه میلیون و 109 هزار دلاری به حساب خاوری مدیرعامل سایق بانک ملی خبر داده بود.
این خبر هیچگاه از سوی مقامات رسمی قضایی کشور تایید نشده بود و دریافت رشوه از سوی خاوری تنها در حد اتهامی ثابت‌نشده و خبری غیررسمی باقی مانده بود.
دولت دهم معتقد بود خاوری جرمی مرتکب نشده و اعتراف متهمان درباره پرداخت رشوه به مدیرعامل سابق بانک ملی تنها یک اتهام است اما اکنون به نظر می‌رسد که اتهام دریافت رشوه توسط خاوری صحت داشته باشد.

هزینه چاپ آگهی بر عهده برنده معامله» غیرقانونی است
اداره کل بازرسی استان خوزستان از همه دستگاه‌ها خواسته است از این پس، جمله مشهور «هزینه چاپ آگهی بر عهده برنده معامله است» را در آگهی فراخوان معاملات ذکر نکنند.
حجم قابل توجهی از آگهی نشریات مکتوب و دیجیتال، طی سالهای اخیر به درج آگهی های معروف به دولتی اختصاص دارد و مناقصه و مزایده، رکن مهم و اصلی این آگهی هاست که البته بیشتر در رسانه های چاپی می توان آنها را مشاهده کرد.

یکی از ترفندهای دستگاههای اجرایی برای کسب درآمد –هرچند اندک- محول کردن پرداخت هزینه های این آگهی های مناقصه و مزایده به برندگان این فراخوان هاست که امری رایج و مرسوم در تمام دستگاههای پایتخت نشین و استانهای دیگر محسوب می شود و طی سالهای اخیر کمتر آگهی را می توان یافت که چنین تاکید و اعلامی در آن ذکر نشده باشد.

اخبار کوتاه

* به‌تازگی مجله فارن پالیسی گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن، پادشاه عربستان در تماس مخفیانه به وزیر دفاع فرانسه گفته است: ایران و اسرائیل سزاوار ادامه وجود نیستند. در همین راستا نیز مقامات ریاض از واشنگتن درخواست کرده‌اند تا به ایران حمله نظامی کند و تأسیسات نظامی این کشور را از بین ببرد!

* پس از انفجار اخیر در ضاحیه بیروت تمام افراد حاضر در این خیابان یکصدا فریاد لبیک یا زینب سر دادند تا نشان دهند که برای مردم ضاحیه واضح است که هدف این انفجارات تروریستی که تنها به مردم بیگناه آسیب می‌رساند، فشار بر حزب‌الله برای خروج از سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) است و اینکه مردم به تصمیم حزب‌الله ایمان دارند و حتی خواستار حمله به مناطق حمایت‌کننده از تروریست‌ها هستند.

* روزنامه لیبراسیون در مقاله‌ای به قلم ژان پیر پیران با عنوان «دعوت جوانان اروپایی به سوریه» نوشت: براساس آمارهای جدید، حدود هزار فرانسوی در طول سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ به تروریست‌ها در سوریه ملحق شده‌اند. این آمار در تضاد با آمار مانوئل فالس، وزیر کشور فرانسه، است که فقط به وجود چهارصد تروریست فرانسوی در سوریه در این مدت اذعان کرده بود. این نویسنده نوشت: باورنکردنی است که فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها تندروترین گروه‌ها و مشهورترین آن‌ها در ارتکاب اقدامات وحشیانه مثل جبهه النصره و گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) را برای خود برمی‌گزینند. وی در مقاله خود همچنین به چند تفسیر درباره شمار بالای تروریست‌های اروپایی در سوریه - با توجه به سهولت ورود به سوریه نه فقط به دلیل اغماض مسئولان ترکیه درقبال عبور آن‌ها از خاک خود، بلکه گاهی تشویق آن‌ها به این کار- اشاره کرد.

* با گذشت زمان، ابعاد مختلف مفاسد اقتصادی ترکیه و ارتباط آن با ماجرای بابک زنجانی افشا می‌شود. رضا ضراب، یکی از عناصر این ماجراست که خانواده وی چندین سال است با او قطع رابطه کرده‌اند. به گزارش خبرنگار تیک Tik.ir، خانواده رضا ضراب پس از اطلاع از قصد فرزندشان برای ازدواج با "ابرو گوندش" خواننده مشهور ترک به شدت با این امر مخالفت کردند. اما رضا ضراب بدون توجه به اعتراض خانواده‌اش با ابرو گوندش که چندین سال از او بزرگتر است، ازدواج کرد. علت مخالفت خانواده ضراب با این وصلت، 2 بار ازدواج ابرو گوندش و خواننده بودن او بوده است. حاصل ازدواج ضراب و گوندش دختری به نام آلارا است که اکنون 3 سال دارد. خانواده رضا ضراب از خانواده‌های مشهور و مذهبی تبریز هستند. رضا ضراب، در جریان تحولات اخیر ترکیه توسط پلیس این کشور دستگیر شد. وی از همدستان بابک زنجانی بود.



https://shoma-weekly.ir/WNsidQ