گفته می‌شود که...

عربستان به ایران هشدار داد/ مصاحبه های عجیب والیبالیست های ایتالیایی علیه ایران/ بیانیه داعش درباره زنان موصل/ پیامک‌های مشکوک در شهرستان ها/ جلسات محرمانه برای اعلام یک منطقه آزاد و ...

ایران برنده بحران عراق است

پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور» در تحلیلی درباره تحولات عراق، تصریح کرد: «ایران به‌خوبی توان احیا و بازگشت شرایط را در اختیار دارد و احتمالاً آن‌ها برنده بحران عراق باشند.» «بروس رایدل» نویسنده این مطلب، با اشاره به اینکه عراق به طور ژئوپلیتیک، مذهبی و تاریخی مورد توجه ایران بوده است، اظهار داشت: ایران می‌تواند با اعزام مستشاران نظامی و بسیج عمومی نیروهای داوطلب در عراق علیه داعش، فرصتی تاریخی داشته باشد تا نفوذ خود در عراق را افزایش دهد. این تحلیل‌گر در ادامه با اشاره به اینکه در نگاه ایران، داعش یک گروهک از اراذل و اوباش است که جرئت نزدیک شدن به ایران را ندارد، سقوط صدام و رژیم بعث عراق، توسط جورج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا را نوعی پیروزی ایران در منطقه دانست. المانیتور با بیان این ادعا که ایران به طور تاکتیکی از دخالت آمریکا در عراق و حملات هوایی [به مواضع داعش] استقبال می‌کند، تأکید کرد که از نظر ایران، واشنگتن یک بازیگر توازن‌دهنده در عراق است نه یک بازیگر همیشگی در بازی عراق. این نویسنده در ادامه، عربستان سعودی و اسرائیل[رژیم صهیونیستی] را بازنده‌های تحولات عراق دانست و عنوان داشت که تقویت داعش برای دوستان میانه‌رو عرب اسرائیل خطرناک است. همچنین وی در بخش پایانی تحلیلش، مهم‌ترین تأثیر تحولات عراق را در عرصه منطقه‌ای دانست و تأکید کرد که ایران و متحدش، حزب‌الله در این بحران بیش از پیش نشان دادند که تنها نیروی قابل اعتماد هستند که توان مقابله با القاعده را دارند.

چرایی اعلام عدم تمایل جهت بازگشت به قدرت از سوی یکی از سران فتنه

درباره چرایی اعلام عدم تمایل جهت بازگشت به قدرت از سوی یکی از سران فتنه نکات جالبی شنیده می شود. ظاهرا خاتمی این مساله را به چند دلیل ذیل بیان کرده است: "عدم مشروعیت وی از جانب نظام جهت بازگشت به قدرت" ، "عدم محبوبیت نزد مردم که علیرغم بیش از یکسال تبلیغات گسترده رسانه ای، موج مدنظر وی به راه نیفتاد" ، "خارج کردن اصلاح طلبان از فشار افکار عمومی و منتقدین" ، "تلاش برای پیشبرد اهداف در حاشیه فضای سیاسی و به صورت زیرپوستی".

پیامک‌های مشکوک در شهرستان ها
اخیراً در برخی شهرستان‌ها شایعاتی درباره حمله «وهابیون» و «طالبان» به زنان در قالب پیامک منتشر شده است. به گزارش ایران باوجود تکذیب مکرر مقام‌های مسئول انتشار این پیامک‌ها نگرانی مردم این شهرستان‌ها را به دنبال داشته است. هنوز منشأ ارسال پیامک‌های مشکوک مشخص نیست.

هجمه سازماندهی شده رسانه های اصلاح طلب به وزیر نفت دولت احمدی نژاد

هجمه سازماندهی شده رسانه های اصلاح طلب به وزیر نفت دولت احمدی نژاد با واکنش های متفاوتی در درون این جریان مواجه شده است. عده ای از این اقدام حمایت کرده و آن را انتقامگیری از ماجرای واردات بنزین خارجی و رانتی که به همسر یک مقام دولتی نسبت داده شده، ارزیابی کرده اند. در مقابل برخی دیگر که بیشتر در مسایل اقتصادی و معاملات بازرگانی فعالیت دارند، این نوع برخورد را منجر به واکنش طیف مقابل و در نهایت، افشای برخی پرونده های جریان موسوم به اصلاح طلب دانسته و نتیجه این روند را به ضرر اصلاحات ارزیابی کرده اند.

فعالیت مجدد سازمان مدیریت و برنامه با حضور برخی افراد پرحاشیه

شنیده ها حکایت از آن دارد که به زودی سازمان مدیریت و برنامه با حضور برخی افراد پرحاشیه مجددا فعال خواهد شد. در بین کسانی که ظاهرا قرار است در این سازمان فعالیت کنند اسامی افرادی همچون "س" ، "ک" و... به چشم می خورد. این افراد از فعالان دولت رفسنجانی و خاتمی بودند که دارای سابقه اصلاح طلبی هستند. عملکرد اقتصادی آنها طی سال های مدیریتشان با حرف و حدیث هایی همراه بوده است.

عربستان به ایران هشدار داد
ایرلند تایمز (Irishtimes): عربستان درمورد دخالت در درگیری های عراق به ایران هشدار داد.
شاهزاده سعود الفیصل، وزیرخارجه عربستان، در هشداری آشکار به ایران گفت: قدرت های خارجی نباید در درگیری های عراق دخالت کنند.
عراق، عربستان سعودی را به حمایت از گروه داعش متهم کرده است.

خرج گزاف در هتل استقلال تهران برای یک همایش

چندی قبل در هتل گرانقیمت استقلال تهران نزدیک به 800 نفر از عشایر اقصی نقاط کشور جهت شرکت در یک همایش دعوت شده بودند. پیگیری ها حکایت از آن دارد که این افراد با دعوت یک سازمان مرتبط با مسایل گردشگری و آثار باستانی و فرهنگی به تهران آمده بودند. از جزییات بیشتر در این زمینه و چرایی چنین خرج گزافی و محل تامین هزینه ها و... اطلاع خاصی در دست نیست.

دعوا بر سر دختران جهاد نکاح
تروریست ها بر سر دختران و زنان «جهاد نکاح» به اختلاف افتاده اند.
چند روزی است که گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همراه با بعثی ها وارد عراق شده اند و اقدام تروریستی علیه دولت و مردم عراق می کنند.
خبرهای رسیده حاکی از آن است که تروریست ها بر سر دختران و زنان «جهاد نکاح» به اختلاف افتاده اند و در برخی نقاط به درگیری فیزیکی میان آنان منجر شده است.
گفته می شود علت اختلاف بعثی ها و داعشی ها بر سر تعداد دختران و زنان جهاد نکاح است. داستان از این قرار است که حدود 800 دختر و زن «جهاد نکاح» از مرز سوریه به عراق وارد شدند. در تقسیم آنها 600 تن از آنان در اختیارداعش و حدود 200 نفر در اختیار بعثی ها قرار گرفت.
از همین رو درگیری و اختلاف میان بعثی ها و داعشی ها بر سر زنا بالا گرفت. در همین حال منابع خبری از عراق گزارش داده که درگیری مسلحانه میان بعثی ها و داعشی ها رو به افزایش است.

مذاکره فرد پرحاشیه پیرامون سران فتنه

شنیده ایم روز 14 خرداد، یکی از افرادی که به شدت می کوشد تا با حضور در جوامع مختلف اکثرا ورزشی و هنری، خود را در صدر اخبار رسانه ها قرار دهد، با یکی از مقامات ارشد کشور پیرامون مساله حصر سران فتنه مسایلی را مطرح کرده است. ظاهرا بیان این سخنان از سوی این فرد جوان اما جویای نام، منجر به بیان نکات مهمی پیرامون فتنه در سخنرانی آن روز در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شده است. جریان موسوم به اصلاح طلب و اطرافیان رفسنجانی جهت حضور وی در انتخابات آینده مجلس خبرگان رهبری تلاش های گسترده ای را آغاز کرده اند.

بیانیه داعش درباره زنان موصل
گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در نهمین روز اشغال موصل، دومین شهر بزرگ عراق با انتشار بیانیه ای از ساکنان این شهر خواست که دختران خود را به منظور جهاد نکاح (اشاعه فساد و فحشا به اسم نکاح) تسلیم داعش کنند.
در این بیانیه آمده است که هر کس از این فرمان سرپیچی کند، طبق قوانین این گروه تروریستی مجازات خواهد شد. پیشتر نیز منابع محلی و شاهدان عینی از اجبار زنان موصلی به جهاد نکاح از سوی داعش خبر دادند.
در این میان چندین نفر از زنان موصل که مجبور به این کار شده بودند خود کشی کردند.

آخرین اخبار از مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی

از پرونده ماجرای گروگانگیری مرزبانان ایرانی که چندماه گذشته توسط یک گروهک تروریستی نزدیک به یک فرد متنفذ در سیستان و بلوچستان صورت گرفت، خبرهای جالبی شنیده می شود. از جمله مسایل مطرح این است که این عملیات، براساس یک طرح مشترک میان سرویس جاسوسی آمریکا و یکی از کشورهای همسایه ایران صورت گرفته تا برای فرد معلوم الحال مرتبط با جریان وهابیت در ایران به عنوان یک ناجی، محبوبیت کاذب ایجاد کنند. همچنین، از گروگان دانایی فرد و ماجرای پناهنده شدن وی اخبار متفاوتی شایع شده است.

تازه ترین اخبار از داعش

گروهک تکفیری داعش در راستای فعالیت هرچه بیشتر در اطراف ایران، به جذب نیرو در داخل کشور، به ویژه مناطق غربی ایران اقدام کرده است. این اقدام در راستای یک سناریوی خطرناک و برای تشکیل یک شبکه سلفی گری طرح ریزی شده است که البته با تلاش مجاهدانه سربازان گمنام امام زمان(عج) تاکنون به کمترین توفیقاتی نیز نایل نیامده اند. آنها با سوءاستفاده از خیانت برخی فرماندهان ارتش عراق در موصل و مناطق دیگر، با لباس ارتش میان مردم آمد و شد می کنند که این مساله، مقابله با آنها را با مشکل مواجه کرده است. در طراحی سناریوی تکفیری ها، اشغال نیمی از بغداد و دوپاره کردن پایتخت عراق به عنوان یک هدف مورد توجه قرار گرفته است.

از فتاوای وهابیت تا پنکه های آلمانی!
حسن فرحان المالکی تحلیل گر و متخصص تاریخ و علوم دینی عربستان سعودی در سخنان جدید خود به انتقاد شدید از علمای وهابی پرداخت.
این اندیشمند سعودی در سخنان جنجال برانگیز امروز خود گفت: « از سال 1923 میلادی تا به امروز، فتوای آیت الله سیستانی اولین فتوای جهاد در عراق به شمار می آید. فتوایی که در آن به مقابله با داعش به عنوان دشمن مشترک شیعه و اهل سنت حکم شده است. این در حالی است که فتاوای ما ( علمای وهابی) روزی دو بار عوض می شود. یک بار بر له یک مسأله حکم می دهیم و همان روز بر علیه همان موضوع حکم می کنیم»
وی در ادامه افزود: « چرا پیروی و استقبال شیعیان از فتاوای علمایشان این چنین قوی و شدید است؟
بگذارید صریح بگویم . چون علمای آنها (شیعیان) از روی مزاج و حال و هوس فتوا نمی دهند.
ما نمی خواهیم زمام خودمان را به کسانی مانند قرضاوی و عرعور (دو مفتی وهابی) بدهیم که مانند پنکه های آلمانی به هر طرف می چرخند»

گلایه رئیس جمهور از عملکرد تیم اقتصادی

از دولت خبر می رسد که در جلسه میان مدیران ارشد آن، رییس جمهور از عملکرد تیم اقتصادی دولت گلایه کرده است. این گلایه ها درحالی شدت گرفت که برخلاف پیش بینی مدیران دولتی، ثبت نام بیش از 90 درصدی مردم برای دریافت یارانه ها و نیز ماجرای سبد کالا و برخی حواشی مانند قیمت خودرو، افکار عمومی را نسبت به موفقیت مدیران اقتصادی دولت با تردید مواجه کرده است.

فتنه‌گر معزول از دانشگاه آزاد بازداشت شد
به گزارش رسانه‌های ضدانقلاب عبد‌الحسین هراتی که پیش از این از سوی طه‌ هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد به کار گماشته و سپس عزل شده بود، توسط نیروهای امنیتی که حکم جلب به همراه داشتند، دستگیر شد. سایت کلمه، هراتی را مشاور سابق هاشمی رفسنجانی معرفی کرد.
یادآور می‌شود هراتی پیش از این و به هنگام حضور در خارج از کشور به حضرت امام خمینی(ره) اهانت کرده و از فتنه‌گران حمایت کرده بود. با این وجود او پس از بازگشت به کشور در دفتر رئیس‌ مجمع تشخیص آفتابی شده و حتی به عنوان مشاور! در دیدار چندی پیش هاشمی با هیئت پارلمانی ایتالیا حضور داشت.
با این حال هاشمی در توضیحی مبهم گفته که وی از زمان ریاست‌جمهوری به دفتر وی تردد داشته اما او را نمی‌شناخته است.

تلاش لاریجانی برای تاسیس حزب

شنیده شده علی لاریجانی برای راه اندازی یک حزب تلاش هایی را آغاز کرده است. ظاهرا وی به همین منظور درصدد اخذ تاییده از یک مقام ارشد نظام نیز برآمده که پس از طرح موضوع، ایشان پیرامون این مساله نفیا و یا اثباتا صحبتی را مطرح نمی کنند.

جلسات محرمانه برای اعلام یک منطقه آزاد
یکی از سیاست های دولت یازدهم افزایش مناطق آزاد کشور برای افزایش سرمایه گذاری های خارجی است.
در این راستا تعدادی از مناطق جنوب کشور به عنوان منطقه آزاد اعلام شدند که پس از آن قیمت های این مناطق به شدت افزایش یافت.
در همین رابطه شنیده شده طی چند روز گذشته "ح.م" به همراه دو نماینده اصلاح‌طلب اسبق و فعلی در مجلس شورای اسلامی به صورت محرمانه در یکی از شهرستان‌های استان اردبیل حضور یافته و جلساتی را برگزار کرده اند.
این جلسه جهت بررسی این شهرستان در خصوص منطقه آزاد تجاری و پتانسیلهای موجود در آن برگزار شده است تا در صورت امکان این شهرستان نیز جزء مناطق آزاد اعلام شود.
گفته می شود این افراد نقش موثری در صدور مجوز‌ مناطق آزاد در کشور دارند.
پیش از این نیز اخباری مبنی بر اینکه فرزندان دو تن از مسؤولان دولت با اطلاع از این که قرار است منطقه جاسک به عنوان منطقه آزاد اعلام شود، زمین های این منطقه را با قیمت نازل خریداری و شرکتی را با عنوان شرکت توسعه فراگیر جاسک راه اندازی کرده اند منتشر شده بود.

گلایه سفیر ایران از تیم مذاکره کننده

یکی از افرادی که به تازگی به عنوان سفیر ایران در یک کشور اروپایی منصوب شده، نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی مخالفت هایی را ابراز کرده است. "غ.خ" قبلا در اظهارات عجیب گفته بود 18 میلیون رای به روحانی اگرچه خوب است اما کافی نیست و برای جذب آرای دیگر، باید حرف های زیرشکمی بیشتری را مطرح کرد و از انتقاد منتقدین نهراسید! گفتنی است اختلاف میان دو طیف موسوم به انگلیسی و نیوویرکی یک اختلاف قدیمی است.

مصاحبه های عجیب والیبالیست های ایتالیایی علیه ایران
شماری از بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا علیه ایران مصاحبه کرده اند و برای بانوان ایرانی پیام مقاومت فرستاده اند!
فدراسیون والیبال پیش از شروع مسابقات لیگ جهانی صراحتا اعلام کرد که بانوان حق ورود به سالن 12 هزار نفری را ندارند و پیش فروش اینترنتی بلیت نیز فقط مختص آقایان است. فدراسیون والیبال به موقع در این زمینه اطلاع رسانی کرد و مشکلی در این زمینه پیش نیامد تا اینکه بازی اول ایران و برزیل در سالن 12 هزار نفری برگزار شد و پس از آن حاشیه‌سازی‌های رسانه‌های بیگانه آغاز شد.
کاسه‌های داغ‌تر از آش مدام از تبعیض بین زنان و مردان در ورزش ایران سخن گفتند و بر تنور این حاشیه‌سازی‌ها دمیدند.البته جالب است که شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود این عمل فدراسیون والیبال را نقد کرد و نوشت: «امروز در هیئت دولت به ممنوعیت ورود زنان به سالن مسابقات والیبال اشاره کردم و مراتب اعتراض و ناامیدی نسل جوان را از این موضوع اعلام کردم.به ویژه آنکه تماشای این مسابقات ظاهراً در دوره‌های قبلی برای دختران و زنان محدودیتی نداشته است و ایجاد محدودیت در دوره دولت تدبیر و امید مایه تعجب شده است
این تمام اتفاقات رخ داده در مورد ممنوعیت ورود بانوان به سالن 12 هزار نفری نبود. حتی برخی از مثلا فعالان حوزه زنان در فیس بوک ویدئویی منتشر کردند که در آن بازیکنان مشهور والیبال ایتالیا این عمل فدراسیون والیبال ایران را تقبیح کرده بودند. بازیکنان مطرح تیم والیبال ایتالیا از جمله زایتسف، تراویکا پاسور ایتالیا، پیانو، روسینی لیبرو و کادر فنی و .. در این ویدئو برای بانوان ایرانی آرزوی موفقیت کرده‌اند و صراحتا از بانوان ایرانی می‌خواهند مقابل این شرایط مقاومت کنند! حتی برخی از بازیکنان والیبال ایتالیا از بانوان می‌خواهند که شرایط را تغییر بدهند زیرا ورزش متعلق به همه است و نباید بین زنان و مردان تبعیض قائل شد.
ظاهرا بازیکنان تیم والیبال ایتالیا در این ویدئو در نقش اپوزیسیون نظام جمهوری اسلامی عمل کرده اند و فراموش کرده‌اند که یک ورزشکار نباید به مسایل سیاسی آن هم مسایل دیگر کشورها کاری داشته باشد و هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد.

بازداشت سرکرده گروه حمله کننده به سفارت ایران
سرکرده گروهک حمله کننده به سفارت و رایزنی ایران در لبنان بازداشت شد.به گزارش ایرنا، یک مقام امنیتی به روزنامه السفیر گفته است که (م.ر) 47 ساله و با تابعیت سوریه در منطقه « الطریق الجدیده» بیروت و همزمان با افزایش تدابیر امنیتی بازداشت شده است. بنا بر این گزارش وی با القاعده ارتباط داشته و تأمین مالی و تسلیحاتی دسته‌های تروریستی وابسته گردان‌های تروریستی«عبدالله عزام» را به عهده داشته است.

آزادی رابطه جنسی پیش از ازدواج و فتوای مفتی وهابی
محمد العریفی یکی از شیوخ وهابیت و سلفیت به حساب می آید. وی در آخرین سخنان خود ، برای جلوگیری از کاهش ازدواج و تولید مثل گفت : اگر دختر و پسری همدیگر را دوست داشته باشند می توانند با همدیگر رابطه جنسی داشته باشند، چرا که شاید این رابطه جنسی باعث شود که این دونفر به همدیگر علاقه پیدا کنند، و با توجه به این علاقه کانون خانواده تشکیل شود.
وی در ادامه گفت : با این کار می توان نسل جامعه ی مسلمان را در کشورها زیاد کرد، وی گفت اگر علمای مسلمان در دادن فتوا انعطاف داشته باشند دیگر به هیچ وجه نگران جمعیت مسلمانان نخواهیم بود!
گفتنی است العریفی چند ماه پیش با صدور فتوایی به نام "جهاد نکاح” از دختران و زنان بیوه و حتی شوهردار خواست تا برای تأمین و اشباع تمایلات شهوانی جنگجویان مسلح به سوریه بروند و خود را در اختیار آنان قرار دهند.

نتایج هشدارهای رسانهای سردار فیروزآبادی
سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی خبر داد مقامات سپاه اقدام‌های جدی برای اصلاح امور رسانه‌ای انجام داده‌اند.به گزارش مهر رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سردار جعفری در برابر این پرسش که «تذکر اخیر شما به کدامیک از رسانه‌ها بود؟»، پاسخ داد: من تنها به رسانه‌های نیروهای مسلح تذکر ندادم بلکه به همه رسانه‌ها تذکر دادم و به خاطر این‌که نگویند سیاسی صحبت کرده‌ام، رسانه‌های نیروهای مسلح را هم گفتم که اگر تخلفاتی دارند و رفع نکنند، برخورد می‌کنیم اما خوشبختانه پس از این تذکر مقامات سپاه اقدام‌های جدی برای اصلاح امور رسانه‌ای انجام دادند و من راضی‌ام.

بحران جشن طلاق در تهران
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت: هم‌ اکنون در تهران شاهد کارت‌ های جشن طلاق هستیم.
فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نباید دغدغه افزایش جمعیت منجر به تصویب طرح‌های ناپخته و بدون فکر شود، گفت: در این زمینه باید طرح‌هایی تصویب شود که کاملاً منطقی وعملی باشد.
وی تصریح کرد: براساس آمارهای کمیته اجتماعی شورای شهر و نظر سنجی بدست آمده از طریق ان‌ جی‌ او‌ها بیشترین آسیب‌های اجتماعی را در بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده شاهد هستیم.
دانشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمتی حرکت کنیم که قشر تحصیل کرده جامعه را به سمت بچه‌دار شدن سوق دهیم و این در حالی است که دیگر مثل سابق ماشین عروس در تهران نمی‌بینیم. وی افزود: هم اکنون شاهد کارتهای جشن طلاق در تهران هستیم.

لغو مجوز 1300 میلیاردی دولت به ظریف
در حالی که هیئت دولت طی هفته های گذشته مجوزی را به ظریف وزیر خارجه داده بود تا نسبت هزینه کرد مبلغ 1300 میلیارد ریال از محل اعتبارات مصرف نشده مربوط به سال های گذشته این وزارتخانه را داشته باشد، این مصوبه بر اساس نامه روزهای اخیر علی لاریجانی رییس مجلس به حجت الاسلام روحانی و تاکید بر ممنوعیت هزینه کرد وجوه مانده از سالهای قبل دستگاههای اجرایی طبق ماده 7 قانون محاسبات عمومی، لغو شده است.
رونق جالب دوره های مقابله با بلایای طبیعی در ادارات تهران
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، پس از وقوع توفان در شهر تهران و خسارت های ناشی از آن که منجر به توبیخ و تذکر به تعدادی از دستگاه ها و مسئولان اجرایی شد، فعالیت تعدادی از شرکتهای خصوصی در زمینه برگزاری دوره و اعطای مدرک به کارمندان و مدیران دولتی مستقر در پایتخت در زمینه مقابله و پیشگیری از بروز خسارتهای ناشی از بلایای طبیعی همچون توفان و سیل رونق فراوانی پیدا کرده است که کیفیت و تاثیر این دوره ها نیازمند بررسی بیشتر است.

قول نهاوندیان برای رسیدگی به اعتراض مسافران در فرودگاه
صبح روز گذشته پرواز ورودی یک خط هوایی از استانبول به فرودگاه امام خمینی(ره) با مشکلات فروانی روبه‌رو شدکه موجب ناراحتی و اعتراض مسافران شد. به گزارش انتخاب، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در پرواز بود. بعد از فرود هواپیما، بیش از 20 دقیقه باز شدن در‌های خروجی هواپیما به طول انجامید و بعد از آن هنگامی که مسافران وارد صف‌های گیت چک گذرنامه رسیدند با وضعیت نابسامان دیگری روبه‌رو شدند. تعداد گیت‌های آماده به خدمت، بسیار کم و جمعیت بسیار زیاد، همین وضعیت موجب شد که نهاوندیان علی‌رغم اصرار مسئولان فرودگاه که می‌خواستند رئیس دفتر رئیس‌جمهوری را از بخش CIP خارج کنند وی اصرار داشت همانند مردم در صف بایستد. بنا بر این گزارش، مسافران ناراحت و عصبانی، با این کار نهاوندیان کمی آرام شدند و خواستار آن شدند که رئیس دفتر رئیس جمهوری به این وضعیت رسیدگی کند. نهاوندیان هم ضمن توضیح خواستن از مسئول شیفت، به مردم قول داد که به این وضعیت رسیدگی خواهد کرد.

کنایه «عکس فوتبالی» روحانی به محمود احمدی نژاد!
«دو روز پیش "حسن روحانی" رئیس‌جمهور ایران، "لباس روحانی" خود را درآورد و با لباس ورزشی، عکسی از خود را که در حال تماشای فوتبال بود، توئیت کرد
«
البته تصاویری که نشان دهد رؤسای جمهور ایران، طرفدار فوتبال هستند مطلب جدیدی نیست؛ حتی "محمود احمدی‌نژاد" رئیس‌جمهور سابق ایران با رئیس‌جمهور بولیوی فوتبال بازی کرد.
اما به‌عنوان یک شخصی که از آن به عنوان "طلبه" یاد می شود، تصویر روحانی از اهمیت خاصی برخوردار است. چراکه نشان دادن روحانیانی که در قدرت هستند، با لباس معمولی، دارای محدودیت زیادی است؛ حتی تصاویر مهمانی‌های غیررسمی از آن‌ها نیز این‌چنین است.
اما عکس حسن روحانی این قانون را شکست و تصویر او به‌ اندازه‌ای که توانست نظر طرفدارانش را جلب کرد، و این کافی است
«
اتاقی که روحانی در آن نشسته است، اتاقی است که در سطح طبقه متوسط جامعه ایرانی به‌حساب می‌آید، درحالی‌ که مخالفین روحانی سعی می‌کنند وی را یک فرد "اشرافی" نشان دهند؛ به همین دلیل روحانی سعی دارد با تصویر خود این اتهامات را برطرف کند
«
مسئله دیگری که درباره این عکس وجود دارد این است که بسیاری از اهالی روستاها و شهرهای کوچک از "احمدی‌نژاد" طرفداری می‌کنند، روحانی با انتشار این عکس سعی کرده است که محبوبیت خود را در بین کسانی که به وی رأی نداده‌اند، افزایش دهد

روایت عارف از تفاهم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در کشور، در اصول و اعتقادات با هم اختلافی ندارند و اگر اختلافی هست در تاکتیک‌هاست. محمد رضا عارف افزود: نباید فراموش کرد که انقلاب با دو بعد جمهوریت و اسلامیت به پیروزی رسید و لذا این روند باید حفظ شود. نقد گذشته لازم است ولی مچ گیری‌ها می‌تواند زمان را از ما بگیرد و نتیجه‌ای در بر نداشته باشد؛ لذا باید با نگاه به آینده حرکت کنیم، ضمن اینکه اختلاف نظر برای پیشرفت لازم است. وی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، نشاط اجتماعی به جامعه برگشت.

اخبار روزانه:

* روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» از وجود یک ستاد عملیات تابع موساد در استان الانبار خبر داد که مأموریت آن، حمایت اطلاعاتی از تروریست‌های داعش است .«روعی کیاس» سردبیر بخش جهان عرب این روزنامه، همچنین در این مقاله نوشت: «این ستاد عملیاتی در گزارشی به وزیر دفاع رژیم صهیونیستی تأکید کرده که در پی حمله هوایی گسترده ارتش عراق، تروریست‌های داعش در تکریت و دیالی و موصل با مشکل جدی مواجه شده و از پیشروی بازمانده‌اند.»

* بر اساس اخبار دریافتی، سلاح‌های به‌جا مانده از تروریست‌های داعش در منطقه العظیم در استان دیالی عراق، ساخت رژیم صهیونیستی است. به گفته منابع امنیتی عراقی، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عراقی پس از بیرون راندن تروریست‌های داعش از منطقه العظیم، این سلاح‌ها را کشف کردند.

* «محمدباقر نوبخت» در سخنانی تأمل‌برانگیز با تفاوت قائل شدن میان اکثریت و جمهوریت در برنامه شناسنامه، در مورد تبریک رقبای انتخاباتی انتخابات سال ۹۲ بعد از پایان انتخابات به روحانی و ماجرای تبریک پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴، گفت: تبریک و تهنیت‌های بعد از انتخابات، گاهی دلی است و گاهی سیاسی. دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد، اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و بافرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم. شاید هم اشتباه می‌کردیم؛ اما به هرحال اگر دوباره به عقب برگردیم، فکر می‌کنم انتخاب‌های من درست بود، هرچند به وسیله اکثریت تأیید نشد.»!

* برخى رسانه‌هاى اقلیم کردستان مدعی شده‌اند مذاکراتی بین «مسعود بارزانی»، رئیس این اقلیم و برخی از عناصر منافقین صورت گرفته و توافق شده نیروهای این گروه تروریستی به اقلیم کردستان منتقل شوند. شبکه خبری العربیه به نقل از گزارشی از پایگاه «جنبش گوران کردستان» در روز جمعه مدعی شد این سازمان تروریستی قصد دارد نیروهای خود را از بغداد به کردستان انتقال دهد!

* یک روزنامه انگلیسی، قتل یک دختر دانشجوی عربستانی در لندن را احتمالاً به دلیل حجاب او دانست! «شان اونیل» خبرنگار «تایمز» در صفحه حوادث این روزنامه نوشت: این دختر دانشجوی عربستانی در راه دانشگاه به وسیله چاقو به قتل رسید و شاید دلیل این جنایت، حجاب اسلامی او باشد. اونیل خاطرنشان کرد: یکی از سرنخ‌های اصلی پلیس در تحقیقات درباره این جنایت، پوشش اسلامی این دختر و عبا و حجاب او است.

* تلویزیون بی‌بی‌سی، موضوع راه یافتن زنان و دختران به ورزشگاه‌ها را برای تماشای مسابقات که خانم «شهیندخت مولاوردی» مشاور امور زنان رئیس‌جمهور چند روز پیش مطرح کرده،‌ با جدیت در دستور کار خود قرار داده و با انتشار گزارش‌ها و مصاحبه‌های متعدد درصدد دامن زدن به آن برآمده است. یکی از مصاحبه‌شوندگان به تلویزیون دولتی انگلیس گفت: «موضوع ورود زنان به استادیوم‌ها فقط جنبه نمادین دارد و هدف این است که زنان در ایران به حقوق دیگر خود برسند.»!

* کلیسای «پرسبیتری» در آمریکا به تحریم سه شرکت که حامی اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند، رأی داده است. روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد بسیاری از سازمان‌های یهودی آمریکایی تلاش کرده‌اند با لابی‌گری، این کلیسا را از رأی دادن به تحریم شرکت‌های این رژیم منصرف کنند. بیش از هزاروهفتصد خاخام یهودی از تمامی پنجاه ایالت آمریکا با نگارش نامه‌ای علنی به رأی‌دهندگان این کلیسا مدعی شدند اقدام آن‌ها به جای پیشبرد صلح، به ایجاد درگیری و اختلاف منجر می‌شود.

* یک روزنامه آمریکایی با ابراز تردید درباره قابلیت‌ها و امنیت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا (پهپاد) اعلام کرد که بیش از چهارصد فروند از هواپیماهای بدون سرنشین این کشور از سال 2001 تاکنون ساقط شده‌اند. به گزارش واشنگتن‌پست، بررسی پرونده‌ها و گزارش‌های پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نشان می‌دهد که از سال 2001 تاکنون گزارشی در پنجاه هزار صفحه درباره حوادثی که برای پهپادهای آمریکایی رخ داده، وجود دارد.

*وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه درباره احتمال همکاری ایران و آمریکا درباره حوادث اخیر عراق گفت: ایالات متحده تنها در مشورت و گفت‌وگو با ایران در این باره تمایل دارند و نمی‌خواهند همکاری‌های عملی با ایران داشته باشند.

*مجمع هنرمندان خراسان در مراسم اکران وِیژه فیلم سینمایی شیار 143 درجمع خانواده هنرمندان، شاعران، نویسندگان و روزنامه نگاران خراسانی در تهران، از نویسنده فیلمنامه، کارگردان و تهیه کننده این اثر سینمایی ملی تجلیل و تقدیر کرد.

*یدا... موحد دادستان کرمان خبر داد که در این استان یک جاسوس انگلیس مرتبط با سازمان MI6 به 10 سال حبس و یک جاسوس رژیم صهیونیستی به پنج سال حبس محکوم شده اند.

*رژیم صهیونیستی و آمریکا به فهرست خریداران غیرقانونی نفت منطقه کردستان عراق ملحق شده اند و رژیم صهیونیستی طی سال جاری چهار محموله از نفت کردستان عراق را دریافت کرده است.

*«مونا پورزادی» دانشمند جوان ایرانی جزو 6 برنده جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون یونسکو در سال 2014 اعلام شد.

*ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مسؤول اصلی پیگیری موضوع پارازیتها، وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی است، اما نهاد محیط زیست هم به طور جدی پیگیر این موضوع است.

*پرواز شماره 1526 ساعت 22 تهران به مقصد جده به دلیل اعتصاب کارکنان ایران ایر با تأخیر انجام شد.

*مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال گفت: کاهش جمعیت در تمام دنیا در حال اتفاق افتادن بوده که این خطر جدی در کمین همه کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه است.

*عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای دیروز در نشست خبری پایان مذاکرات وین 5 دیده نشد. آن طور که وزیر امور خارجه در حاشیه این نشست بدان اشاره کرد نگارش مقدمه موضوع مذاکرات اشمیت و عراقچی در آخرین ساعات مذاکرات وین موجب شد عراقچی به این نشست خبری نرسد.

*اخبار تایید نشده‌ای از دیدار محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اردوغان در وین وجود دارد. نخست وزیر ترکیه به وین سفر کرده است. ظریف هم تا دیشب در وین بوده است.

https://shoma-weekly.ir/p0oPkD