گفته می‌شود که...

عذرخواهی معاون اول رئیس جمهور/ افشاگری علیه همسر نتانیاهو/دستگیری 28 عامل شبکه‌های ضدانقلاب/ کاندیدا می‌شوم، به شرط اجماع/رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی انتخاب شد/ مرگ تبعه ایرانی در بازداشتگاه شهر هاوتن هلند و ...

نمایش تئاتر ضدانقلابی در دانشگاه
  تئاتری با عنوان معنادار «امروز هم به فردا نمی‌ارزد» در سالن شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به نمایش درآمد که پر بود از نیش‌وکنایه با چاشنی توهین به انقلاب اسلامی و باورهای عمیق مردم. این نمایشنامه روایتی است از مردمی که زیر دست ارباب هستند، مردم از این ارباب که خون آن‌ها را به پای آرمان‌های گل بزرگ می‌ریزد، به‌ستوه آمده‌اند و از مبارزه  علیه او صحبت می‌کنند؛ اما می‌گویند که هنوز برای مبارزه نیروی کافی ندارند. از طرفی این ارباب و گل بزرگ، نگهبانی دارند با لباس بسیجی(!) که به پای آن‌ها خون می‌ریخته و حالا بعد از ده سال از خواب غفلت بیدار شده و می‌خواهد به مردم حقیقت را بگوید، هرچند که از سمت ارباب تهدید می‌شود. در پرده آخر، این نگهبان که می‌خواهد حقیقت را به مردم بگوید، به دست همان مردمی که از دست او ناراضی بودند و می‌خواستند علیه ارباب مبارزه کنند، کشته می‌شود. جالب است که برخی از عناصر مسئله‌دار در ماجرای فتنه اخیر در ساخت این تئاتر که توسط کانون تئاتر دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شده است، نقش داشته‌اند.

اظهارات طلبکارانه و در عین‌حال متوهمانه فتنه‌گران!
  «رسول منتجب‌نیا» قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی، به‌تازگی در مطلبی که در یکی از هفته‌نامه‌های حامی جریان فتنه نگاشته است، ضمن تکرار ادعاهای توخالی و پوچ فتنه‌گران مبنی بر تقلب در انتخابات و همچنین طرح دوباره ادعاهایی که پیش از این موسوی خوئینی‌ها بیان کرده بود، تنها گزینه جریان فتنه را خاتمی معرفی کرده است. منتجب‌نیا در این مقاله که تلاش می‌کند با نقل دیدگاه حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه انتخابات در انحصار هیچ گروه و فردی نیست تا بگویید چه کسی بیاید یا نیاید، نظام را دیکتاتور معرفی می‌کند. در این‌باره باید به آقای منتجب‌نیا خاطرنشان کرد سران فتنه‌ای که در سال 88 سازوکار برگزاری انتخابات را قبول کردند؛ اما با طرح ادعای دروغین تقلب ضمن تلاش برای سلب اعتماد مردم از نظام پس از شکست در انتخابات به زیر میز بازی زدند و از نظام خارج شدند، هنوز انتظار دارند بدون محاکمه برای ریختن خون‌هایی که به تحریک آن‌ها ریخته شد و همچنین بدون توبه و برائت از گذشته خود و عدم تکرار رفتار خیانت‌‌آمیزشان، به نظام بازگردند و در انتخابات کاندیدا شوند. گفتنی است حضرت امام خمینی(ره) پس از آنکه از رأی منفی مسعود رجوی جنایتکار به قانون اساسی جمهوری اسلامی باخبر شدند، عدم صلاحیت وی برای کاندیدا شدن برای تصدی ریاست‌جمهوری را با قاطعیت اعلام کردند؛ اما گویا آقای منتجب‌نیای‌ خط امامی(!) از سیره و منش پیر و مراد ملت ایران در برخورد با عناصری که تمام تلاششان را برای براندازی و تضعیف نظام می‌کشیدند، خبری ندارد. وی در ادامه مقاله خود با طرح این مطلب که ما با انتخابات قهر نیستیم؛ اما وارد عرصه‌ای نمی‌شویم که رقیب با خنجر و تبر ایستاده تا حیات ما را بگیرد، اینچنین ادامه می‌دهد: «حضور ما در صورتی مفید است که آقایان دست از خط و نشان کشیدن بردارند و تضمین بدهند که فضای عادلانه‌ای را برای انتخابات مهیا می‌کنند. اگر این فضا مهیا شود، جریان اصلاحات می‌تواند اتمسفر یخ‌بسته جامعه و بی‌تفاوتی مردم را تغییر دهد تا مردم نسبت به آنچه رخ می‌دهد، احساس مسئولیت کنند و در انتخابات حضور یابند.» جهت اطلاع آقای منتجب‌نیای بی‌اطلاع، باید عرض شود که در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که تمامی همفکران و هم‌قطاران ایشان انتخابات را همچون اپوزیسیون و ضدانقلاب خارج از کشور و با خطی که از آن‌ها گرفتند، تحریم کردند، حضور 64 درصدی مردم در پای صندوق‌های رأی پاسخی دندان‌شکن به امثال ایشان بود که همواره نگاه متوهمانه‌ به مسائل دارند!

برگزاری پارتی در درمانگاه!
حجت الاسلام حوزان سرپرست سابق دادسرای ارشاد تهران در مراسم تودیع خود از اقدامات این دادسرا در خصوص برخورد با جرایم مشروبات الکلی، قهوه خانه ها و مفاسد اخلاقی توضیح داد.
وی گفت: من عادت ندارم آمار ارائه کنم ولی می گویم که به جایی رسیده ایم که در طبقه دوم یک درمانگاه پارتی برگزار می کنند اگر پلیس با قدرت پای کار باشد با همین کمبود نیرو می توانیم چهره تهران را تغییر دهیم.

جسد دختر500ساله سالم پیدا شد
دانشمندان در کشور پرو در غرب آمریکای جنوبی، جنازه دختری را یافتند که تحقیقات نشان داده است حدود 500 سال پیش هنگام مرگ 15 ساله بود.
مساله جالب توجه این است که بدن این دختر همچون یک انسان زنده سالم است، دلیل این پدیده آن است که پایین بودن دمای هوا در آن منطقه و توده های برف، مانع از تجزیه شدن جسد او شده است. تحقیقات از DNA این دختر نشان داده است که او به امپراتوری انکا باز می گردد که در جنوب قاره آفریقا مستقر بود.

تصمیمات جالب در محفل سه نفره نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری!
جمهوری اسلامی نوشت:با اینکه هنوز حدود 6 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وقت باقی است، منابع سیاسی خبر می‌دهند محفل‌های کوچکی مرکب از افرادی که درصدد مطرح کردن خود به عنوان نامزد ریاست جمهوری هستند تشکیل شده که با برگزاری جلسات متناوب در حال رایزنی و فراهم ساختن زمینه برای خود هستند. یکی از این محافل، از سه نامزد احتمالی ریاست جمهوری تشکیل شده که با هم قرار گذاشته‌اند هر سه وارد صحنه شوند ولی در نهایت هر کدام زمینه بیشتری داشت، دو نفر دیگر به نفع او کنار بروند. طرفه اینکه از این سه نفر یکی رجل نظامی است، دیگری رجل طبابت و سیاست و سومی رجل دانشگاهی ولی هیچکدام از آنها رجل مذهبی نیستند. بدین ترتیب، معلوم نیست شورای نگهبان با توجه به اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید از "رجال مذهبی و سیاسی" باشند درباره صلاحیت این افراد چه تصمیمی خواهد گرفت!

کاندیدا می‌شوم، به شرط اجماع
محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی در دولت هشتم گفت: آماده‌ام در صورت اجماع اصلاح طلبان بر روی بنده به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری، از سوی این طیف در معرض رای مردم در انتخابات آتی قرار بگیرم.

عارف: خاتمی بیاید انصراف می دهم
حمدرضا عارف در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که تصمیم نهایی خودتان برای حضور در انتخابات آینده را چه زمانی اعلام خواهید کرد، افزود: عجله ای برای اعلام کاندیداتوری ندارم، چرا که معتقدم اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست جمهوری آینده با یک گزینه واحد حضور یابند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصمیم وی برای کاندیداتوری و نظر خاتمی، گفت: اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتا بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.

دعوای مسئولان یک شهر بر سر نقاشی کوروش
اقدام چند روز پیش شهرداری یکی از شهرهای غرب کشور در ترسیم تصویری از کوروش بر روی دیوار یکی از معابر عمومی، باعث اعتراض فرماندار و برخی دیگر از مدیران محلی شده و هر کدام از مسئولان تلاش می کردند، امضای تعدادی از اعضای شورای شهر در تایید یا مخالفت با این طرح را جمع آوری کنند که در نهایت، نقاشی دیواری کوروش شبانه پاک شد.

درخواست عجیب یک کشوربرای توسعه روابط با ایران
مسئولان یکی از کشورهای همسایه که برای بازدید از امکانات و توانمندی های برخی استانهای کشورمان، به ایران سفر کرده بودند، توسعه کمی و کیفی عبادتگاه یکی از اقلیت های دینی را از جمله درخواست های خود برای توسعه روابط با این استان اعلام کرده و خواستار ایجاد شرایط لازم برای حضور اتباع دیگر کشورها در این محل برای بازدید و زیارت آن شدند.

سایت های ضد انقلاب باز هم فراخوان دادند
سایت‌های ضدانقلاب و فتنه‌گر، با اعلام فراخوان‌های گسترده از هواداران خود خواسته‌اند تا به مناسبت چهلمین روز درگذشت ستار بهشتی در محلی گرد هم بیایند. این فراخوان‌ها به‌گونه ای تنظیم شده‌اند که با جریحه‌دار کردن احساسات مردم، مراسم چهلمین روز فوت ستار بهشتی را به محفلی برای پیشبرد اهداف فتنه‌گران تبدیل کنند.

محمد خاتمی برای چندمین بار خواستار برگزاری "انتخابات آزاد” شد
رئیس دولت اصلاحات برای چندمین بار پیاپی در ماه‌های اخیر خواستار برگزاری "انتخابات آزاد”‌ در سال آینده شد.به گزارش تسنیم، سیدمحمد خاتمی ‌رئیس دولت اصلاحات در پیام تصویری خود به ‌همایش انجمن ‌دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران که در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، انتخابات را "شاه‌بیت حیات مملکت” دانست‌ و بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات آزاد شد.
او در تعریف واژه "انتخابات آزاد” تصریح کرده که "انتخاباتی آزاد است که همه بتوانند آزادانه در آن شرکت کنند”. به اعتقاد آقای خاتمی، رفع مشکلات بیرونی و درونی کشور بازگشت به موازین و مهمتر از همه انتخابات فراگیر و آزاد در کشور است."انتخابات آزاد” کلیدواژه‌ای است که در ماه‌های قبل ‌به دفعات توسط طیف رادیکال اصلاح‌طلبان مطرح شده و چهره‌های برجسته این جریان رادیکال تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور را برگزاری «انتخابات آزاد» ذکر کرده‌اند

دستگیری 28 عامل شبکه‌های ضدانقلاب
دادستان تهران از دستگیری 28 نفر از عوامل داخلی که با شبکه های ضد انقلاب همکاری می کردند، خبر داد.
عباس جعفری دولت آبادی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته با همکاری سربازان گمنام امام زمان 28 نفر از افراد مرتبط با شبکه های ضد انقلاب دستگیر شدند.
دادستان تهران افزود: این افراد با سازماندهی در 10 ساختمان در پایتخت متمرکز بوده و اسناد نشان می دهد با سیستم بهائیت هم همکاری داشته اند..

رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی انتخاب شد
رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی، مجید آخوندی را به سمت رئیس ستاد انتخابات رسانه ملی دوره یازدهم ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراها منصوب کرد

ما ملت ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم!!!
علیرضا نوری‌زاده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اندیشه» وابسته به سلطنت‌طلبان، ضمن حمایت از گروهک‌های تروریستی کومله و دمکرات، اعضا و سرکردگان آن‌ها را افرادی ایران‌دوست و متفکر نامید! حمایت نوری‌زاده از تروریست‌ها در حالی است که «شاهو حسینی» از اعضای حزب منحله دموکرات، پس از برگزاری نشست پراگ، در مصاحبه‌ای گفته بود که «ما ملت ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم»

مقایسه حادثه آتش سوزی و مرگ ستار بهشتی
حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مجلس پیرامون حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر با خبرنگار صراط به گفتگو نشست و مسائل را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی پیرامون واکنش مسوولان آموزش‌و‌پرورش در قبال حادثه آتش سوزی مدرسه پیرانشهر و دفاعیات حاجی بابایی گفت: با توجه به اینکه بنده به عنوان یک نماینده توفیق معلمی را در کارنامه ام داشته ام، این حادثه بسیار تلخ بود و موجب جریحه دار شدن قلوب ملت شد بنابراین اظهار تاثر خودم را از این واقعه تلخ اعلام می‌کنم. ابتدا باید این نکته را توجه داشت که اظهارات ما باید مطابق آنچه که در میدان عمل واقع شده باشد، نباید به نحوی نشان دهیم که گویا اتفاقی نیفتاده و یا موضوع کوچکی رخ داده است.وی افزود: جان هر شهروند برای ما مهم است و بنابراین باید نسبت به این اتفاقات حساسیت ویژه داشته باشیم، نباید خون بی گناهی بر زمین بریزد، در مرگ آن وبلاگ نویس با توجه به اینکه در اعترافاتش هم نوشته که مخالف جمهوری اسلامی هستم اما باید با خاطیان برخورد کرد، چرا که ما نمی‌توانیم در موازین قانونی کوتاهی کنیم لذا باید نسبت به این رویدادها همه حساسیت داشته باشیم و همه مسئولین باید مسئولیت پذیر باشند.

رابطه تغییرات در دولت و انتخابات
کمال الدین سجادی، دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان، با اشاره به جا به جایی‌های اخیر کابینه و شائبه انتخاباتی بودن تغییرات ابراز داشت: در یک نگاه کلی رئیس دولت حق دارد که افراد را تعییر دهد به هر دلیلی که خودش می‌داند، جایگزین تعیین کند اما این تغییرات باید یک روند منطقی و عقلانی را دنبال کند. این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: در صورتی که ببینیم بعضی افراد پرونده‌هایی داشته باشند و یا در سمت مناسبی نباشند اما سپس پست مهمی به آن‌ها داده شود، این موضوع جای بحث و اما و اگر دارد. سجادی با تاکید بر اینکه باید دلایل رئیس جمهور را برای تغییرات اخیر کابینه خواستار شد، عنوان داشت: رسانه‌ها باید این موضوع را علت یابی کنند؛ شاید رئیس جمهور دلیلی داشته باشند که مورد پسند قرار گیرد و شاید هم نه! ولی با توجه به اینکه دولت در ماه‌های پایانی کار خود قرار دارد، تغییرات شدید و پی در پی استقلال دولت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دبیر کل جامعه اسلامی کارمندان تصریح کرد: دولت هم اکنون باید تمامی هم و غم خود را برای امور مهم کشور بگذارد که یکی از آن‌ها انتخابات است اما در کنار آن مسایل مسایل اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، امنیتی و... وجود دارد و دولت باید تا پایان کار به این مسایل اهتمام داشته باشد.

تلاش برای سوزاندان دختر دانشجو در زاهدان
فردی به نام "محمد.خ" که از یکی از دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور زاهدان پس از خواستگاری جواب رد شنیده بود تلاش کرد وی را عصر دیروز بسوزاند!
وی عصر دیروز مقارن با ساعت 16 و سی دقیقه در حین جلسه امتحان پس از نزدیک کردن خود به دختری که از او جواب رد شنیده بود پس از ریختن بنزین توسط یک بطری به سر و صورت وی تلاش کرد که او را آتش بزند.
در این میان با فداکاری یکی از دانشجویان بسیجی  فرد مهاجم موفق به انجام اینکار نمی شود و پس از دستگیری هم اینک در اختیار ماموران انتظامی قرار دارد.

دستگیری‌‌عامل‌نشردروغ‌علیه‌مسئولان
رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری فردی که اقدام به نشر اکاذیب علیه افراد و مسئولان استانی در فضای مجازی کرده بود، خبرداد.
رییس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه در بررسی‌ها مشخص شد، متهم به نشر اکاذیب علیه چند تن مسئولان استانی کرده بود، خاطرنشان‌کرد: پرونده متهم تشکیل و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به دادسرا ارسال شد.

دروغ کارگردان فیلم موهن بجای عذرخواهی!
کارگردان فیلم «یک خانواده محترم» در واکنش به اعتراض های صورت گرفته به این اثر، به جای عذرخواهی به خاطر توهین های گسترده این فیلم به مردم و اعتقادات و آرمان هایشان نکات کذب و موهومی را در توجیه کار خود منتشر کرده است. مسعود بخشی در حالی مدعی شده که این فیلم دعوت به ترمیم اخلاقی جامعه (!) است که در آن به صراحت، ارزش های اسلامی به تمسخر گرفته شده اند.
وی همچنین مدعی شده «یک خانواده محترم» فیملی در نقد حرص و طمع، احتکار، رانت خواری، اختلاس و مادی گرایی است، اما واقعیت این است که در این فیلم، خصوصیات منفی مذکور را به خانواده شهدا نسبت داده است!

بازداشت 4 عضو شورای شهر استان تهران
مشاور حقوقی استاندار تهران از دستگیری 4 نفر از اعضای شورای شهر شهرستان‌های استان تهران خبرداد و گفت: این افراد فعلاً با قید وثیقه آزاد شده‌اند. ولی‌الله داوریان درباره دستگیری 4 اعضای شورای شهر شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت:‌ سوءاستفاده‌هایی این افراد داشته‌اند و میزان تخلفات آنها مختلف است. وی با اشاره به اینکه دادگاه هنوز پرونده این افراد را رسیدگی نکرده است بیان داشت: جرائم آن‌ها جنبه عمومی و خصوصی دارد. مشاور حقوقی استاندار تهران افزود: بعضی از این افراد عضو شرکت‌های تعاونی مسکن‌ مهر و هم عضو شورای شهر بوده‌اند که در این خصوص شکایت‌هایی از آنها شده است. داوریان گفت: پرونده این افراد در مرحله اتهام است و هنوز بررسی نهایی نشده است.

 وعده‌های تازه دولت برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام
دستیار ویژه رئیس‌جمهوری گفت: طرح مهر ماندگار سندی است که از طرف مدیرانی که از دل مردم بیرون آمده‌اند برای خدمت به مردم نوشته شده است.علی‌اکبر محرابیان اظهار کرد: پیش‌بینی اعتبارات حاکی از پشت سرگذاشتن روزهای سخت بودجه است. وی اضافه کرد: در شش ماه آینده ماه‌های خوبی برای پرداخت اعتبارات پیش رو داریم طوری که می‌توانیم همه اعتبارات و تخصیص 100 درصد به طرح‌های مهر ماندگار با تزریق بموقع نقدینگی انجام دهیم. محرابیان بیان کرد: تخصیص اعتبارات درسال 91 نیز مورد توجه است و این کار از منابعی از قبیل صرفه‌جویی‌ها و اعتبارات مازاد نفت محقق می‌شود.

نشست خبری مجید انصاری با موضوع قانون انتخابات
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اوایل هفته آینده با رسانه‌ها درمورد اصلاح ‌قانون انتخابات نشست خبری برگزار خواهیم کرد. مجید انصاری درمورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: بنده نه تنها درباره انتخابات ریاست‌جمهوری بلکه درمورد نظام انتخاباتی کشور آسیب‌شناسی و کار کارشناسی جامعی انجام داده‌ام.

دیدار بزرگان اصولگرا با آیت الله یزدی
یک عضو شورای مرکزی جبهه پیروان گفت: در دیدار روز جمعه برخی افراد هیات‌رئیسه و بقیه اعضا که با نظر شورای مرکزی انتخاب شده‌اند، حضور خواهند داشت. محسن کوهکن افزود: در این دیدار آقایان عسگر اولادی،‌ باهنر، بنده (کوهکن)، حبیبی، صابر و سجادی هم حضور خواهیم داشت.

خروج ‌بانک سینا از فهرست تحریم اتحادیه اروپا
مدیر عامل بانک سینا گفت: عالی‌ترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا با صدور رأی، دستور لغو فوری تحریم‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا علیه بانک سینا و حذف نام این بانک از فهرست تحریم را صادر کرد. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، عبدالناصر همتی با بیان اینکه تحریم این بانک ‌با حکم عالی‌ترین مرجع قضایی اتحادیه اروپا لغو شد، اظهار داشت: روز سه‌شنبه 11 دسامبر 2012 (21 آذر 1391) به وقت لوکزامبورگ، قاضی ایرنا پلیکانوا (اهل کشور چک)، دادگاه اروپا رأی خود را که پس از 20 ماه بررسی دقیق علل تحریم بانک سینا، مدارک و مستندات ارائه شده و جلسات مختلف دادرسی صادر کرده بود، به وکلای بانک سینا و اتحاد اروپا ابلاغ کرد.

 تأمین امنیت انرژی جهان توسط سپاه
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اهمیت حوزه خلیج فارس، گفت: تأمین و برقراری امنیت مهم‌ترین حوزه انرژی منطقه و جهان، یکی از افتخارات نیروی دریایی سپاه است. دریادار علی رزمجو با اشاره به اهمیت حوزه مأموریت نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: تأمین و برقراری امنیت مهم‌ترین حوزه انرژی منطقه و جهان، یکی از افتخارات نیروی دریایی سپاه است. وی افزود: در شرایطی که دشمن با حضور خود در منطقه سعی دارد تا قلدرمآبانه و زورمدارانه، کنترل انحصاری منابع و روند برداشت و ترانزیت انرژی منطقه را در اختیار گرفته و آن را با سیاست‌های سلطه‌جویانه و مستکبرانه خود همسو کند، حضور هوشمندانه سپاه در منطقه، مسیر تحقق تخیلات دشمن را مسدود کرده است.

 تسلط سپاه بر تنگه هرمز
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، وجود 19 جزیره ایرانی در خلیج فارس را به مثابه 19 ناو هواپیمابر ثابت و غرق‌نشدنی برای جمهوری اسلامی ایران دانست. دریادار علیرضا تنگسیری با تشریح اقدامات و توانمندی‌های سپاه در کنترل تنگه هرمز اظهار داشت: نیروی دریایی سپاه بر ورود و خروج شناورها از تنگه هرمز تسلط کامل دارد. ما تمامی کشتی‌ها، شناورها و ناوهای نظامی که وارد تنگه‌هرمز می‌شوند را درمورد مقصد، نوع کشتی، مبدأ، ملیت و غیره مورد سوال قرار می‌دهیم.

 رونمایی از بالگرد ملی
وزیر دفاع از دو مدل بالگرد ملی در کلاس‌های سبک و متوسط رونمایی کرد. بالگرد 214 اس تی با قابلیت حمل
20 نفر در بالگرد کلاس نیمه‌سنگین، یکی از این بالگردها بود که توسط متخصصان داخلی بازسازی کامل و به نام «شهریار» نامگذاری شده است. همچنین بالگرد پنها1 با قابلیت حمل
14 نفر در کلاس متوسط و نیز بالگرد پنها2 با قابلیت حمل 8 نفر در کلاس سبک، دو مدل بالگرد ملی بودند که دیروز رونمایی شدند. این بالگردها علاوه بر ماموریت‌های پشتیبانی می‌توانند در برخی ماموریت‌های نظامی نیز مشارکت داشته باشند.

درخواست اعضای تعاونی مطبوعات از رئیس جمهور
اعضای تعاونی مطبوعات کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تعیین وقت برای ملاقات با اعضای تعاونی مطبوعات کشور به منظور رسیدگی به اقتصاد مطبوعات شدند. در این نامه سرگشاده ضمن انتقاد از اختصاص 20 درصد رایانه اختصاصی به نشریات کشور تاکید شده است که اکثر نشریات در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند. یادآور می‌شود تعاونی مطبوعات کشور 1700 نشریه عضو دارد.

نامزدی لاریجانی قطعی شد؟!
روز گذشته ‌خبر قطعی شدن نامزدی علی لاریجانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد.
سید شکرخدا موسوی،عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به قطعی شدن کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری‌ به خبرگزاری «آریا»گفت:بنده این خبر را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. وی با بیان اینکه لاریجانی برای نامزدی در انتخابات بی‌میل نیست، گفت: این موضوع در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

مرگ تبعه ایرانی در بازداشتگاه شهر هاوتن هلند
یک تبعه ایرانی ساعتی پس از بازداشت از سوی پلیس هلند در بازداشتگاه جان خود را از دست داد. به گزارش مهر، خبرگزاری سراسری هلند خبر از مرگ مرد چهل ساله ایرانی در بازداشتگاه شهر هاوتن در هلند داد. بنا به اعلام این خبرگزاری، این مرد روز یک‌شنبه - نهم دسامبر- در یکی از خیابانهای شهر اوترخت دستگیر شد. براساس اخبار اعلام شده این فرد دارای ناراحتی جسمی بوده که با حضور آمبولانس و امدادگران به بازداشتگاه شهر هاوتن منتقل می‌شود. هنوز ساعتی از دستگیری این فرد نگذشته بود که او در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داد. تحقیقات پلیس جنایی هلند برای مشخص شدن علت مرگ او آغاز شده است. هنوز هویت این فرد و علت دستگیری او از سوی پلیس هلند اعلام نشده است.

تعطیلی موقت کنسولگری ایران در هرات
ایران پس از حمله تظاهر ات کنندگان به کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر هرات افغانستان در روز یکشنبه، نمایندگی دیپلماتیک خود در این شهر را به طور موقت تعطیل کرد. یک منبع در وزارت خارجه ایران در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد، طرف افغانی مسوولیت حفاظت و مصونیت نمایندگی های دیپلماتیک خارجی از جمله کنسولگری های ایران را بر عهده دارد و باید در رابطه با رویداد رخ داده توضیحات رسمی بدهد.

عارف ملاقات با خاتمی را تکذیب کرد
دفتر محمدرضا عارف با ارسال نمابری نوشت: خبر «سایت مشرق» مبنی بر دیدار معاون اول دولت اصلاحات با آقای خاتمی کذب است.

خالد مشعل رهبری حماس را نپذیرفت
محمود الزهار یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس از عدم موافقت خالد مشعل با رهبری این جنبش خبر داد.
الزهار با اعلام این مطلب افزود: خالد مشعل در مدت اقامت خود در باریکه غزه درخواست اعضای جنبش حماس برای به عهده گرفتن رهبری این جنبش را رد کرده و قصد ندارد در انتخابات پیش رو نامزد شود.

جلسات مشکوک داستان‌نویسان فتنه با لیدر جریان انحرافی
شنیده شده که اخیرا دو تن از داستان‌نویسان متعلق به جریان فتنه جلساتی را با لیدر جریان انحرافی برگزار کرده‌اند.
این دو نویسنده که علاوه بر انتشار داستان‌های مبتذل، مدیریت سایتی به ظاهرا ادبی را بر عهده دارند در این جلسه پیرامون مسائلی چون کمک به داستان‌نویسان و نیز لغو ممیزی کتاب بحث و گفت‌وگو داشته‌اند.
همچنین شنیده شده این جریان قولی را مبنی به لغو ممیزی یا کاهش نظارت بر کتاب را از این شخص گرفته‌اند.
بنا بر این گزارش یکی از این دو نویسنده اخیرا کتاب خود را علیرغم داشتن مجوز چاپ از ارشاد، به صورت رایگان در سایت سخضی‌خود منتشر و مدعی شد نمی‌تواند در برابر ممیزی ساکت بنشیند.
نکته آخر این که این جریان قصد دارد تا در ماه‌های آتی تعداد دیگری رمان و داستان را به این شیوه در فضای مجازی منتشر کند تا فشارها نسبت به ممیزی بیشتر شود.

عذرخواهی معاون اول رئیس جمهور
دفتر معاون اول رییس‌جمهور در پی انتقاد برخی رسانه‌ها از استفاده وی از نام خداوند، رهبری و رییس‌جمهور در کنار یکدیگر، که در جریان یکی از سخنرانی‌ها اتفاق افتاده بود، ضمن ارائه توضیحاتی، بابت این مساله عذرخواهی کرد.
 در توضیحات دفتر معاون اول رییس‌جمهور آمده است: «به دنبال انتشار خبر انتقادآمیز رسانه‌ها به نقل از مردم درباره "کنار هم قرار گرفتن نام خداوند، رهبری و رییس‌جمهور" که در جریان سخنرانی معاون اول رییس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح توسعه سیمان بوکان اتفاق افتاد، ضمن پوزش و پذیرش این انتقاد سازنده، تاکید می‌نماید که اشتباه لفظی و سهوی مذکور به دور از هر نوع انگیزه و قصد اغراق‌گویی و ناشی از فشردگی و تغییر ناگهانی برنامه‌ها بوده است.

افشاگری علیه همسر  نتانیاهو
یکی از روزنامه‌نگاران مشهور اسرائیلی، همسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نه خود او را در اسرائیل همه کاره عنوان کرد.این روزنامه نگار مشهور اسرائیلی که از روزنامه «معاریو» اخراج شده در گفت‌وگو با نشریه «لیدی گلوبز» گفت: سارا، همسر بنیامین نتانیاهو قدرتمندترین فرد در اسرائیل است.
بر اساس این گزارش، خصومت و نفرت کاسپیت در قبال نتانیاهو احتمالا یکی از دلایل اخراج او از روزنامه معاریو بوده است. بن کاسپیت اخیرا گفته، سارا نتانیاهو بیشتر از شوهر خود که نخست وزیر است، قدرتمند است. مسائل بر اساس خواست او تصمیم‌گیری می‌شوند. شوهر او (نتانیاهو) نمی‌تواند با افرادی که سارا مایل نیست، دیدار کند. او برنامه عملیاتی خاص خود را دارد
این روزنامه‌نگار اسرائیلی ادامه داد: بنیامین نتانیاهو پس از آزادی «گلعاد شالیت»،‌ نظامی اسرائیلی گفت که‌ این همسر او بوده که وی را متقاعد کرده به خاطر دلایل احساسی برای آزادی شالیت تلاش کند.

رونمایی ریس جمهور و وزیر از یک وب سایت
سایت مدرسه مجازی قرآن یا «حفظ قرآن کریم» که سال گذشته با حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم رونمایی شد، شنبه 25 آذر، در نشست کمیسیون آموزش عمومی قرآن برای دومین بار توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی می‌شود.

اخبار کوتاه
   *  روزنامه انگلیسی «گاردین» به‌تازگی فاش ساخت که رژیم صهیونیستی پیش از انتشار گزارش آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به این تحقیقات دسترسی پیدا می‌کند. این روزنامه می‌نویسد: اسرائیل عمداً جزئیات تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را پس از انتشار گزارش منتشر می‌کرد تا به مقصود خود برای اعمال فشار به تهران دست یابد. گاردین به نقل از دیوید آلبرایت، کارشناس رشته انرژی هسته‌ای دانشگاه علم و امنیت بین‌المللی واشنگتن، می‌افزاید: این کار، اعتماد به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را از بین می‌برد و کار این آژانس را سخت‌تر می‌کند.
   *  سیدمحمد خاتمی بر ضرورت بهره‌گیری اصلاح‌طلبان از آنچه که وی «اختلافات عمیق» اصول‌گرایان خوانده، تأکید کرد. وی گفت: ما باید از اختلافات عمیق اصول‌گرایان استفاده کنیم و نگذاریم حتی طیف‌های جدید آن‌ها مثل(....) به ائتلاف برسند که قطعاً هم نمی‌رسند. وی همچنین ضرورت توجه بیشتر به شبکه‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما باید هرچه سریع‌تر شبکه اجتماعی و فضای عمومی را تجمیع کرده و به مدیریت شرایط بپردازیم.
   *  مدتی است که شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، در اقدامی شیطنت‌آمیز و ریاکارانه در اخبار مربوط به حوزه خلیج‌فارس در بخش فارسی خود از واژه خلیج‌فارس و در بخش انگلیسی خود تنها از واژه gulf استفاده می‌کند! تا به قول خود مخاطبان ایرانی و عرب خود را از دست ندهد.



https://shoma-weekly.ir/heqHdE